Hush

Batman

BT HUSH | 372 str.

Batman spasava otetog klinca iz kandzi (dobrano mutiranog) Killer Crocka ali gubi novac od otkupnine. Dok progoni zanosnu kradljivicu uze biva prekinuto i sa iscasenim ramenom i zajebanom povredom glave samo jedna osoba mu moze pomoci. Pratimo Batmana u serijalu koji sve njegove protivnike izvrce naglavacke a prijateljima samo dodaje znacaj.

• Muk
    BT FB 6
  • Muk
    BT GNV 21

• Hush
    BT TPB 2

• Jim Lee je htio da izmjeni prve tri sveske serijala jer Batman „izgleda tako razlicito na kraju u odnosu na pocetak“.
  • Razlog zasto cete Leeja mrziti do kraja zivota: Loeb je Interludij svesci broj 617 napisao sa scenom seksa Batmana i Catwoman – pod maskama! I ne, nije cenzura bila problem, Lee ga nazove i kaze „imam osjecaj... da ovo djeca ne bi trebala vidjeti“!!! I Loeb naravno to izbaci!!!
  • Scena izmedju Catwoman i Harlequin u operi je sprva nacrtana bez pozadine, kao bljesak, ali je Lee kasnije dodao publiku. 90% gledatelja u prvim redovima cine njegovi prijatelji, poznanici i kolege stripasi.
  • Veliki broj pozadinskih napisa na zgradama Gothama i Metropolisa je napravljen kao hommage poznatim autorima iz proslosti i danasnjice stripa.
  • Igra koju Bruce i Tommy igraju u jednom od sjecanja ne postoji u stvarnom svijetu, Lee ju je osmislio samo za strip.
  • Alex Sinclaire, covjek koji je tako prelijepo unio boje u Leejeve crteze je ujedno i osoba kojoj mozemo zahvaliti sto znamo koliko je tacno vrijeme u stripu: on je bio zaduzen da naknadno unese kazaljke u sve ulicne satove.
  • Bat-pecina opet ima T-Rexa i ogromni novcic! Svaki veci prikaz pecine nosi sa sobom vise i vise detalja kako idete iz epizode u epizodu.
  • Christopher Nolan je naveo Loebove stripove kao glavni utjecaj (uz Millerov Batman: Year One) dok je pravio Batman Begins.
  • I za kraj, tuzna vijest: opet smo dobili Super-cuku:(

Izgleda da mi je sudbina da objasnjavam kako je Batman postao, ko ga zeli ubiti, ko mu je prijatelj a ko ne... sve iz epizoda koje nikoga ionako ne interesuju.;) No dobro, nije istina, ova epizoda vas definitivno zanima, ako nista zbog dvojca koji ju je radio.

JEPH LOEB je Eisnera osvojio tri a Wizarda pet puta. Jedan je od najuspjesnijih pisaca s kraja 20. i pocetka 21. stoljeca, a njegovi radovi su mnogi serijali u DC-u (Superman For All Seasons, Batman: The Long Halloween), i Marvelu (Spiderman: Blue, Daredevil: Yellow), kao i scenariji za filmove i TV serije (Smallville). Iza Hush serijala (2003) za DC je napravio Superman/Batman, jedini DC-ev serijal koji je imao samo jednog pisca u svih svojih 25 brojeva, te je ozivio Supergirl u najnovijem serijalu. Trenutno prelazi na stalni ugovor sa Marvelom. Poznat je po obimnoj upotrebi narativnih oblacica u kojima likovi monolozima ’docaravaju’ svoja razmisljanja.

JIM LEE je rodjen u Seoulu, Juzna Koreja 1964. godine a odrastao u S.A.D. Nakon sto je primio diplomu iz psihologije na Princetonu 1986., trazi i dobiva posao u Marvelu, gdje crta takve serijale kao sto su Alpha Flight, Uncanny X-Men (da bi kasnije dobio svoj serijal, nazvan jednostavno X-Men) i Punisher War Journal. U Uncanny X-Menima zapocinje i saradnju sa Scottom Wiliamsom, koji i danas tušira njegove crteze. 1992. osniva svoju kompaniju, WildStorm Productions, koja ce postati jedna od osnivacica danasnjih Image Comicsa . Tu stvara i radi takve serijale kao sto su Gen13, Stormwatch i WildC.A.T.S. Nakon gomile prijelaza i saradnji sa Marvelom, 1998. Lee napusta Image Comics i WildStorm prodaje DC-u, da bi 2003. sa Loebom stvorio Hush, a nakon toga radio godinu dana na Supermanu sa Brianom Azzarellom. Ove godine pocinje raditi sa Frankom Millerom All Star Batman and Robin, The Boy Wonder. Poznat je po stiliziranom, detaljnom i dinamicnom nacinu crtanja.

Mozda ce neke interesirati i prica kako je doslo do toga da procitam ovu seriju. Prije proslogodisnjeg CRSa, kad je trebalo poceti sa novim izdanjima pa time i prijevodima, dopisujemo se tako Tally i ja, i onako usput (heh usput, morao sam pitati :)) priupitam sta se planira te ima li sanse da izadje kakav Batman. Tally kao i uvijek drvlje i kamenje po svom shefu, ali kaze u prijedlozima koji se nalaze na stolu je i serijal koji se nedavno poceo izdavati u Portugalu nakon svemirskog uspjeha u Americi, pa kaze moglo bi to proci.

Ja fino na Kaazu (vise ne koristim to ali tad je bila aktuelna), pa daunlodat prvu epizodu da vidim o cemu se radi i... paf! Crtez ludilo jedno, prichica solidno odradjena, hajde da vidimo ovu stvar do kraja. Ostalo je legenda. ;)

Od domaceg izdanja nije ostalo nista (ali makar smo dobili Whedonove Astonishing X-Mene, ljubi ih majka, vjerovatno cu recenzirati ovih ostalih sest epizoda koje su izasle pa da znaju ljudi da je kvaliteta ostala), tako da mi je otkako sam krenuo u SAD namjera bila da kupim ovo izdanje pa kako bilo (TPB< HC< originalne sveske). Ali kada sam vidio sta su isplanirali i kako ce izgledati Absolute Hush, covjece...

Apsolutno izdanje serijala „Batman: Tishe“ ogromnog formata, sa Leeovim objasnjenjima najinteresantnijih slika u sveskama, intervjuom sa obojicom Loebom i Leejem, sve na jednom mjestu. Mislim se, uzimaj pa koliko god kostalo. Naravno, ovo izdanje je zapravo za sve one ludjake koji imaju istu seriju po 12 puta u razlicitim izdanjima, ali kad samo pogledate kako to lijepo izgleda na polici...

No da krenemo sa recenzijom samog stripa. Loeb se nakon Batman specijalaca o proslosti Tamnog viteza napokon hvata sa trenutnim stanjem u serijalu – i izvrce ga naglavacke! Imamo Killer Crocka koji naocigled planira i izvrsava vrlo kompleksnu otmicu, zavedene Catwoman i Supermana, unajmljenu Poison Ivy i novog neprijatelja kojem Batman ne moze (ili ne zeli?) da otkrije identitet. I svi imaju isti cilj: pad Batmana!

Nemojte me pogresno razumjeti, nije da trazim serijale koji pruzaju toliko negativaca i koji na jedan ili drugi nacin otkrivaju tajne o Batmanu koje niste znali ni da postoje, ti serijali kvalitetom proganjaju mene.:-)

Opet neko zna kako Batman funkcionise. I opet mu/im je jedini cilj da uniste sve za sto se Mracni vitez borio sve ove godine. Od sukoba sa Supermanom, preko smrti najboljeg prijatelja iz djetinjstva i prijatelja na kojeg predugo nije obracao paznju, jasnijim nam postaju svi stresovi koje „jedini zastitnik gothama“ mora da prezivljava svaki dan. I jedini nacin kako ce rijesiti problem vlastite zastarjelosti je da prihvati mlade snage ne vise kao ispomoc nego kao sebi ravnopravne.

Interesantna je i ljubavna prica sa Catwoman. Napokon Selina zna za Bruceovu najvecu tajnu! Ali da li je napravio pravi potez kada joj je otkrio sve svoje tajne? Da li se takvoj kradljivici nakita i muskih srdaca moze vjerovati cak i kada ti spasi zivot nekoliko puta? Da li bi se ovo dvoje moglo skrasiti, da imaju male sismise i cica mace? Ocito ne dok Lee crta!

Pitanje: koliko ih zna Batmanov identitet? Odgovor: malo. I u ovom serijalu je taj broj poprilicno povecan. Dobili smo novog „genija zla“, jedan bivsi prijatelj je opet tu (ali koliko dugo?) a postojeci prijatelji su jos uze povezani. Batman je izveden jos jednu stepenicu na vise da ostane ukorak sa novim generacijama – i sve to s izvanrednim crtezima (zene, oh boy, zene!). Loebov scenarij je nevjerovatno dobro osmisljen i postavljen, a iz epizoda koje su uslijedile ocito je da ga niko ne moze pratiti u pisanju s istom kvalitetom. No o tome drugom prilikom...

BT TPB 1 The Untold Legend of the Batman

BP TPB 3 Batman and the Monster men

• Djole

Ukupna ocjena 33%

2, 1, 6, 6

U Hush, Loeb radi ono što radi najbolje - uzima popularne ideje koje su drugi smislili, i onda ih prilagođava današnjici. Današnjici - a ne sebi i onome što ima da kaže, jer Loeb ništa i ne želi da kaže. Zato priči ide dvojka, jer su te ideje nekada davno ipak imale šarma. No, to što Loeb nešto radi najbolje, ne znači da to radi i dovoljno dobro po objektivnim kriterijumima, i zato kec za scenario, koji je do zla Boga nategnuta parada negativaca i pozitivaca, plus Batman koji kao da je u hebenoj srednjoj školi razmišlja "ona me je poljubila! ona me je poljubila!". A Lee, Lee je skoro isti kao kad je crtao X Men tamo devedesete. Ali to je tada još i funkcionisalo, jer bile su devedesete. Sada više nisu, i Lee je yesterday news koji je bio dovoljno pametan da shvati da će to postati, pa se prodao za velike pare DC-iju. Good for him, bad for us, pošto ga sada ima na svakom ćošku. Drugim rečima, Hush je "best of" od Batmana koji je sakupio jedan bezdušni scenarista i jedan crtač čije je vreme prošlo. Ova nazovi priča nije vredna čitanja ni u skenu, a kamoli davanja para za sveske, ili, ne dao Bog, za HC.
    28.12.2005
    11:35:00 sati
    Djole
  • Mailman

9, 9, 10, 10

S pričom o Hushu sam se susreo kada sam se taman upoznavao sa svijetom skeniranog stripa, tako da Batman: Hush u neku ruku za mene predstavlja početak jedne ere. Budući da sam uletio u sredinu ili čak pred kraj priče, nisam se godinu dana patio i žderao pogađajući pravi Hushov identitet, ali uzbuđenje i doživljaj nisu bili ništa manji zbog toga. Fenomenalan crtež i kolor, Batman: Hush zaista predstavlja "best of" Batmana, i kroz priču i kroz likove. Izvanredan "jumping on point" za svakoga tko se želi uključiti u noviji svijet Caped Crusadera.
    29.12.2005
    00:54:00 sati
    Mailman
  • Ukupna ocjena 55%

5, 3, 8, 7

Po meni jedno od najvise hvaljenih izdanja Batmana u zadnje vreme ali to apsolutno ne zasluzuje i ne opravdava. Loebov rad nakon The Long Halloween je za mene uvek bio ispod proseka a to se naravno odnosi i na Hush.

Puno reciklaze u ovom izdanju, kradje starih ideja iz Batmanovih prethodnih izdanja. Ono sto me je itekako iznerviralo u ovom izdanju je osecaj prilikom citanja da je Leob pristupio izdanju kao ispunjavanju zelja fanova i to samim tim unazadjuje njegov rad i kreativu. Osecaj kao da je seo i mislio: "Sta bi bilo da se Batman i Catwoman spandjaju, hmm... Da, da to ce da napali fanove" ili mozda "A sta kada bi grob Jason Todd-a bio prazan!". Jako izvestaceno i forsirano...

Crtez Jim Lee-a je dobar iako nisam veliki fan njegovog stila.

Ovo izdanje je iza sebe imalo neverovatno veliku reklamu i to je uradilo plodom jer su misljenja generalne strip populacije pozitivna. Ali bar do sada svi ozbiljni Batman fanovi su ovo izdanje uzeli sa velikom rezervom i samim tim se jako razocarali.

Hush kao jedan od najboljih Batmanovih storyline-a. Nikada...
    29.12.2005
    18:10:00 sati
    Dreamlord

6, 5, 10, 10

Mislim da će se Hush svidjeti onima koji prate Batmana u redovnom serijalu.Za ostale(poput mene),radi se o tek solidnoj priči sa vrlo dobrim crtežom.Kad je riječ o Loebu,gotovo da potpisujem ono što je napisao Djole.Tip je toliko izreklamiran a stvarno mu priče nisu ništa posebno.Kod njega mi posebno smeta količina patetike koju forsira,samo što u Hush umjesto standardnih "Oh,mama..oh,tata" u izobilju imamo "Oh,Catwoman..oh,Jason".Plus mi se ne sviđa količina likova koji se pojavljuju.Možda je to OK za najtvrđe fanove ali ipak..Prvi trejd je još prihvatljiv što se toga tiče,ali nastavak je teško pretjerivanje.Da se sjetio još koga(npr.Bane,Pingvin),vjerojatno bi Hush bio u 3 trejda.Da ne govorim o pojavljivanju menih mrskih Robina,Nightwinga,Batgirla(Oracle) i ostalog dječjeg vrtića.Po meni,Batman najbolje funkcionira kad je uz njega samo Alfred.Ima Hush i dobrih strana,a to je odnos između Batmana i Seline(ona mi je jedna od najdražih likova u serijalu)koji je eto na malo "višoj" razini i otvara puno pitanja za budućnost a među zavidnom količinom ljudi koji znaju tko je Batman našao se eto i Riddler.Isplati se pročitati Hush i zbog crteža.Radi se o dosta klasičnom superherojskom crtežu(mišići na kvadrat),ali mora se priznati da ima puno detalja,da su pozadne bogate a i kolor je vrlo dobar.Leejev Batman je baš onakav kako ga i sam doživljavam(sa malo majne mišića,naravno)a ima nekoliko fantastičnih ilustracija koje svakako vrijedi vidjeti(Joker i Croc su odlični,da žene i ne spominjem) a naslovnica je baš onakva kakva treba biti.
    02.01.2006
    13:40:00 sati
  • kapetan

6, 6, 10, 10

U principu jedan zgodan all-stars Batman epizoda. Priča je solidna, ali previše je likova i događaja iz prošlosti pa je glavna radnja jako usporena. Priča više ide na foru: svaki prijatelj/neprjatelj je dobio 10 stranica za sebe pa neka ih iskoristi kako zna i umije.Što se crteža tiče, Lee je za mene školski primjer kako bi trebao izgledati superherojski strip.I da, žene su zakon!
    17.04.2009
    12:38:00 sati
    kapetan

4, 4, 9, 8

Pretenciozno, nasminkano, izvjestaceno.
    01.06.2009
    11:55:00 sati
  • forsaken demon

10, 10, 10, 10

Slažem se dobrim delom sa Mailmanom. Priča je idealna za sve one koji tek kreću sa čitanjem Batman naslova - scenario je interesantan i nije naiva, pruža dovoljno interesantnih momenata i sigurno će zabaviti, a Jim Lee jeste baš dosta uznapredovao u odnosu na X-Mene... Ne bih da ulazim u to da li je naslov najbolja Bat priča, ali je od mene dobio maksimalnu ocenu jer se radi o izdanju koje je odlično i koje niko ne sme da propusti.
    25.06.2009
    17:06:00 sati
    forsaken demon

8, 9, 10, 10

Prica koja je kompleksna i puna iznenadjenja.  Iako nije najbolji Batman kojeg sam procitao, ipak je blizu vrhu, odmah iza The Long Halloween, The Killing Joke i Arkham Asylum.  Likovi su svi odlicni, mislim da skoro svi superheroji koji su se ikad pojavili u DC universu se ovdje ponovo pojavljuju.  Crtez je odlican: pravi onaj Americki superheroj stil, gdje svi muskarci izgledaju misicavi, a sve zene imaju ogromne sise.  Kraj price ima nekoliko twistova, a bogami i nekoliko krajeva; kad mislis da je prica vec gotova, onda nam Loeb da jos jednu twistu, i otrkije novog protivnika koji se krije iza svega ovoga.  I to sto je kraj malo 'otvoren', bez previse zakljucka, je u stvari super stos ovdje.  U jednom dahu sam ovo procitao; iako je citanje trajalo par sati, osjecalo se kao samo par minuta.

21.08.2012
    20:16:00 sati

7, 6, 10, 10

Jedan od onih stripova koji mi je legao tek na drugo čitanje, a ono se bitno razlikovalo od prvog! Ne zato što je prošlo nekoliko godina, promenio mi se ukus ili nešto slično, nego jer sam nabavio Hush Unwrapped. Radi se o oversized hc izdanju ove priče, specifičnom po tome što je crtež reprodukovan bez tuša i kolora; dakle, samo finalni rad olovkom Jima Leeja.

Bilo je to jedno krajnje neobično iskustvo... Crtež je potpuno fenomenalan, detaljan, nacrtan s dušom, nabijen emocijama, takav da Lee uspeva da mu poverujete - makar nakratko - da se sve to zaista tako desilo, a naročito onde gde je Loeb tek odrađivao posao, veštački produžavao priču i pokušavao da joj umetne smisao.

Najbolji deo priče je odnos Catwoman i Batsa, možda malo mlak na momente, ali ono što je dalo potrebnu dinamiku ovoj priči. Naime, preveliki broj likova više puta mi je zasmetao, ali je šarmantna Selina uvek bila tu da u svom stilu podigne atmosferu.

Overall, zanimljiv, solidan naslov, ali koju ću voleti mahom zbog crteža, jer je Leeejva olovka eye candy, mogu satima da prelistavam Hush.

08.08.2013
    03:09:00 sati

8, 8, 10, 10

Pročitao sam malo stripova iz Batman serijala, ali nekoliko Loebovih radova koji mi se uvijek činio kao dobar scenarist. Pa eto, nabavio sam ovaj strip i moram reći da, premda mi je trebalo malo da pohvatam neke likove, priča je uzbudljiva, a sam crtež je nešto fenomenalno. Malo je i mene zasmetao prevelik broj likova, ali to je vjerojatno djelomice i zato jer nisam baš upoznat sa serijalom. Uglavnom, preporuka za "Hush".

25.01.2014
    13:59:00 sati
  • Mali_Mate

5, 5, 6, 8

Nastranu što psihološki moment ne ide dalje od srednjoškolske teen-serije, al motivacije glavnog negativca i glavnog glavnog negativca su presmiješne. Prva je posve neuvjerljiva, a druga koketira s campom, a nisam siguran da je taj moment Loeb baš htio. Lee je na momente sjajan, a na momente napaljeni tinejdžer koji crta žene sa sisama većima od glave, a muškarce ko vanzemaljce ovisne o teretani. Čitao i bolje betmenje.

27.01.2014
    10:54:00 sati
    Mali_Mate

9, 9, 10, 10

Ovo ubacivanje hrpe negativaca me podsića na ove Batman video igre Arkham City i Asylum jer i tamo strpaju desetak svakakvih negativaca samo da igra duže traje. Nije to neka kritika nego samo moje zapažanje, meni se priča svidila. Negativci mi ne smetaju jer svaki ima svoju malu ulogu u većoj priči. Ono što mi smeta je mrvicu slabiji kraj jer mi je mlak Hushov motiv, a i njegov nestanak nagovješta da bi se moga ponovo pojaviti (a vjerojatno već i je, nisan nimalo u tijeku s Batmanom). Nakon scene u operi se već znalo tko je Hush na temelju baš te riječi, i to mi isto je malo gluplja odluka što se scenarija tiče. WTF moment mi je pojavljivanje super psa, vidi san onaj crtić na tv-u i uvik san misli da je to neka zajebancija za dicu kad ono on i u stripu. :O Jako mi se sviđaju sve scene sa Selinom, one daju dimenziju više. Crtež je nenadmašan, ovako bi svi superherojski stripovi tribali izgledati. Nabildani junaci i žene za prste polizati, genijalno.

03.11.2014
    19:45:00 sati
  • Ukupna ocjena 48%

3, 3, 7, 9

23.07.2017
    00:00:00 sati
  • vangelis

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

10.11.2018
    16:28:00 sati
    vangelis

8, 8, 9, 9

Imao sam apsolutno niska očekivanja, s obzirom na osrednje kritike, i moram priznatui da sam relativno, u nedostatku boljeg termina, oduševljen. Veoma zabavan, napet i ponegdje nenamjerno smiješan strip. čak bih rekao da mi je ovo jedan od boljih Batmana koje sam pročitao.

Jim Lee nije tip crtača koji mi se sviđa, ali objektivno čovjeku ne mogu dati manje od devet. Izuzetno dobri kutevi kamere i kadriranje te akcijske scene prepune detalja.

18.11.2018
    17:14:00 sati
  • Paka01

6, 6, 9, 8

Strip koji na prvu djeluje odlično, no što više razmišljam o nekim elementima radnje, to sve više vidim koliko ima rupa i nelogičnosti. Na kraju se urušava pod svojom ambicioznošću. Lee na crtežu odličan.

25.03.2019
    00:48:00 sati
    Paka01

6, 6, 8, 10

Meni ovo djeluje kao hollywoodski blockbuster film sa odličnima specialnima efektima i prolaznom pričom. Naslovnica i crtež su odlični. Priču sam več zaboravio i niti me nije volja, da bi je još jedanput čitao. Sječam se samo nekoliko scena, recimo sa Harley Quinn i Poison Ivy. Ova ljubavna veza između Batmena i Catwomen mi djeluje neizrađeno i totalno isforsirano.

12.04.2019
    19:18:00 sati

3, 4, 10, 10

Moram priznati da sam razocaran ovim stripom u potpunosti scenaristicki. Od samog pocetka je jasno ko je tajanstveni Hush verujem da je to svima bilo jasno koji su procitali par detektivskih stripova i pogledao nekoliko filmova Herkula Poaroa.

Zabolela me je glava od kolicine teksta i kolicine likova koji su u potpunosti nepotrebni. Pocetak je jos i bio dobar sa Cat Woman, Poison Ivy i odlaskom u Metropolis i susretom sa Supermanom, ali od kad su uhvatili Poison Ivy, odnosno od poglavlja koje se desava u operi pa nadalje sve je jako lose. Jedino fora sa Dzejsonom Todom je okej (to je posle inspirisalo Under the Red Hood storyline, ali iskreno govoreci meni je najbolji povratak Dzejsona Toda uradio Miller u Odmazdi Mracnog Viteza, znam da je ovo kontroverzno misljenje ali meni je Odmazda odlicna). Ljubavna veza izmedju Catwoman i Batmana na nivou srednje skole. Prica nepotrebno zakomplikovana i puna rupa, ispade da i Ridler sad zna Betmenov tajni identitet, i kao nece reci nikome. Joker ne lici na sebe.

Svaka cast Loebu na Spajdermenu Plavo i pogotovo na Derdevilu Zuto koji je meni vrhunski strip, ali Hush/Muk je tesko razocaranje. Ni prineti Povratku mracnog viteza, Odmazdi, Godini prvoj (koje nisam preveliki ljubitelj), Gotici, Ubistvenom vicu ili Dvoru sova (ciji nastavak zeljno iscekujem).

Ko zeli da cita ozbiljan, a jako dobar, moderan strip o Betmenu, nek se ne zezne i ne uzme Hush nego nek uzme Dvor Sova, Snajder je genije za Loeba, a i Greg Kapulo je sjajan crtac.

Jim Lee je jedino sto vadi ovaj strip. Svojim blokbasterskim crtezom(preteranim sisama i preteranim misicima), dobrim kolorom, efektnim splash stranicama i kadriranjem umnogome podize utisak ovom stripu. Mada ne bih mogao da citam Leejeve stripvoe svaki dan.

19.01.2020
    23:51:00 sati