Čovjek sa srebrnom zvijezdom

Blueberry

BB DN 6 | 48 str.

Sam Bass i njegova braća zajedno sa skupinom ubojica teroriziraju gradić Silver Creek i ubijaju svakoga tko im se nađe na putu, uključujući i tri šerifa koja su im htjeli stati na put. Međutim, dolazak novog djelitelja pravde izmijeniti će sve. Klišejizirana radnja viđena već stotinu puta? Varate se.

• Čovjek sa srebrnom zvijezdom
    BB BG 6
  • Čovek sa srebrnom zvezdom
    BB DN 6
  • Izgubljeni konjanik - Na tragu Navahosa - Čovek sa srebrnom zvezdom
    BB MP 2
  • Čovek sa srebrnom zvezdom
    BB PLAN 2
  • Covek sa srebrnom zvezdom 1.
    ST 103
  • Covek sa srebrnom zvezdom 2.
    ST 104
  • Covek sa srebrnom zvezdom
    ST 732
    BB STKON 31
  • Čovek sa srebrnom zvezdom
    SUP 8

• L' Homme a l'étoile d'argent
    BB DG 5

• Originalni naziv je "L'homme à l'étoile d'argent", a strip je izašao, u 10. mjesecu 1969.g. Englesko izdanje nosi naziv "The Man with the Silver Star" (Dargaud, 1983).
  • Postoje mnoge sličnosti s filmom Rio Bravo.
  • Sam Bass je stvarna ličnost. To je američki odmetnik i pljačkaš vlakova.

Biti šerif na Divljem Zapadu, gdje sustav vlasti jedva da i postoji u modernom obliku, gdje se sustav veza svodi na vibracije jedne žice preko nepreglednih prerija i gdje savezna vlast (ako i dođe) dolazi samo u iznimnim slučajevima i tek nakon podosta vremena, znači zapravo biti poprilično lud. Znači, biti (naravno, ne nužno) pozitivac a opet imati dovoljno smjelosti uhvatiti se u koštac sa gomilom pijanih kauboja, razbojnika, kradljivaca stoke, profesionalnih ubojica...A sve to za plaću ni približno dovoljnu da bude vrijedna rizika. Zapravo, biti šerif na Divljem Zapadu značilo je imati muda. Naravno, nije to bilo baš tako opasno mjesto kao što bi mogli steći dojam kroz medije i sigurno je dobar dio vremena zapravo bilo mirno, ali opet da je bilo rizika – sasvim sigurno da je. A teška vremena traže odlučne ljude. Jer kada sigurnost cijelog okruga de facto ovisi o dvojici – trojici ljudi, onda nema mjesta strahu ili nervozi. Za njih, na kraju krajeva, nema ni vremena. Ili si brz ili si mrtav. I tu naš svojeglavi poručnik stupa na scenu u obliku sprovoditelja zakona u nimalo bezizlaznoj situaciji.

Blueberry je ovdje na nivou ranijih epizoda. Hrabar, odlučan, energičan i domišljat. Izazvati cjelokupnu bandu u saloonu i pritom ne izvući deblji kraj može poći za rukom samo vrsnom revolverašu kojem ne manjka ni samouvjerenosti, ni hrabrosti. Zanimljiva je zatečenost glavnih negativaca Blueberryjevom pojavom. Dugoročna dominacija bez pravih protivnika rezultirala je laganom dekadencijom bande koja prihvaća svoju dominaciju kao stvar nepromjenjivu u bilo kojem trenutku. A kada jednom shvate da više ne drže konce u rukama – postaje im iznimno teško nositi se s protivnikom koji na kraju uspijeva u potpunosti poraziti njihove planove. Blueberry se ovdje oslanja na nekoliko ljudi: Jimmyja McClurea (vjernog druga čija će strast za kapljicom proizvesti velike probleme Bluueberryjevim planovima da stane ne kraj razbojnicima), simpatičnog žutokljunca Dustyja (koji je, unatoč svojoj mladosti vrlo brz na okidaču), a tu je i miss Marsh, simpatična i zgodna učiteljica željna pravde iodlučna pomoći Blueberryju, međutim naš junak ne cijeni pretjerano njene ponude, te stoga njene želje za sudjelovanjem u akciji ne bivaju uslišane.

Za razliku od prijašnjih brojeva, ovo je samostalna epizoda, međutim to nije ni u jednom trenutku rezultiralo zbijenošću radnje, odnosno željom da se što više toga kaže na istom broju stranica nego je sve tempirano na način da se svi elementi radnje doziraju u pravilnim količinama dajući nam izvrsnu kombinaciju akcije, drame, preokreta i napetosti. Kraj je možda mrvicu prezbrzan ali ne u mjeri u kojoj bi se pokvario opći dojam.

Sve u svemu, izvrsna samostalna epizoda Blueberryja u kojima je on još jedanput pokazao sve svoje kvalitete, kao i sve one slabosti zbog kojih ga volimo.

Dodatak:Divlji Zapad (I. Dio)

Divlji zapad, naziv koji podrazumijeva predio današnjeg SAD-a zapadno od Mississippija u vremenskom periodu između Građanskog rata i kasnog 19. stoljeća. Njime su obuhvaćeni mitovi, legende, pripovijesti i vjerovanja (mnoga od kojih su istinita) skupljena po zapadnim Sjedinjenim Američkim Državama od 1865. do 1890. godine.

Kao okruženje u brojnim književnim i filmskim djelima, to razdoblje i područje ubrzo su postali toliko popularni da su doveli do razvoja vlastitog žanra zvanog western, u kojima je često predstavljena romantična slika ere koju karakteriziraju izolirani slučajevi nasilja, ali i koji su potaknuli interes u njegovu stvarnu povijest. Povijesna revizija primjećuje kako se određeni interesi (najznačajnije kauboji, Indijanci, poslovni ljudi i vlada Sjedinjenih Država) stalno sukobljavaju, te kako ih nekoliko izvora naziva i "zapadnim građanskim ratom za pripajanje" koji je ustanovio vlast Sjedinjenih država nad tim područjem. Iako je stari zapad često viđen kao neobično nasilan, neki prosuđuju da je on bio "daleko civiliziraniji, mirniji i sigurniji od današnjeg američkog društva".

Dok je u istočnim Sjedinjenim Državama počinjala druga industrijska revolucija koja je počela oko 1871., zapadna granica počela se sve gušće naseljavati. U ranim danima divljeg zapada, velik dio zemlje bio je u javnom vlasništvu, otvorena za iskorištavanje i u stočarstvu i u ratarstvu. U većem dijelu divljeg zapada bilo je malo ili nimalo mjesnog provođenja zakona, a vojska je samo na nekim mjestima imala koncentriranu prisutnost. Američki lovci na bizone, radnici na željeznici, lutalice i vojnici sukobljavali su se oko sitnica, koja su često završavala pucnjavama gdje su ljudi ginuli "sa čizmama na nogama" (izraz koji označava aktivnu smrt, za razliku od smrti od starosti u krevetu, ili "s papučama na nogama").

U gradovima, državne ustanove, plesne sale i saluni zadovoljavali su potrebe teksaške trgovine stokom. Povijesni Put Chisholm bio je korišten za gonjenje stoke. Put je bio dug oko 1300 kilometara, od južnog Teksasa do grada Abilene u Kansasu i bio je u uporabi od 1867.do 1887. za gonjenje stoke prema kanzaškoj tihooceanskoj željeznici gdje su morskim putovima isporučavani prema istoku.

Krađa stoke (cattle rustling) bila je ponekad smatrana teškim zločinom i za goničke ekspedicije uvijek je predstavljala rizik, a koja je mogla završavati linčom kradljivaca stoke (iako je većina ovakvih priča samo u fikciji). Pogotovo su meksički kradljivci stoke predstavljali velik problem tijekom Američkog građanskog rata kada su meksičku vladu optuživali da tu naviku podupire. Na isti način su Teksašani krali stoku iz Meksika, plivajući preko Rio Grandea.

Nastavit će se...

BB DN4 Izgubljeni konjanik

BB MP 3a Željezni konj

9, 9, 9, 10

Potpisujem Mlađove ocene.

26.02.2011
    11:22:00 sati
  • cronos six

10, 10, 10, 9

mnogo,mnogo dobar strip!!!

26.02.2011
    18:14:00 sati
    cronos six
  • Bachy

10, 10, 10, 9

Kazat ću samo: Onaj tko nije čitao Blueberrya, ništa nije ni čitao...

26.02.2011
    18:53:00 sati
    Bachy
  • jova

10, 10, 10, 10

Jedan od albuma koji mogu stalno iznova da čitam a da mi ne dosadi.
    27.02.2011
    19:11:00 sati
    jova
  • Ukupna ocjena 60%

5, 5, 8, 6

Aj da vam pokvarim zabavu. I da se odma razumimo, ljubitelj sam poručnika Blueberryja, i baš zbog toga tvrdim: ovo je najgori Blueberry između Fort Navaha i Posljednje karte. Giraud odradia dobar posa, odmiče se od kopiranja Jijea, ali Charlier je zakaza. Priča je nenadahnuta kopija filmova Howarda Hawksa Rio Bravo i Eldorado. Al baš od ove epizode - ako se ne varam - počinje uzlet i jednog i drugog.

28.02.2011
    20:40:00 sati
    varalica
  • Ukupna ocjena 75%

7, 6, 9, 9

Nije u istom rangu sa ostalima Blueberryjima.

23.05.2012
    15:20:00 sati
  • Ernie Pike

10, 10, 10, 10

Nije najbolji od Blueberryevih albuma, ali je meni najdrazi i zato sve desetke. Moj omiljeni junak u jednom od mojih omiljenih filmova. Stripoteku s ovom epizodom sam procitao bezbroj puta.

02.10.2012
    21:41:00 sati
    Ernie Pike

7, 6, 8, 10

Nije lose, ali nije ni bog zna sta.  Kao sto neki vec rekose, prica razvakana hiljadu puta, ne samo u Amerikcim kaubojskim filmovima, nego i u Western stripovima Bonelija: Zagor, Ken Parker, Tex, itd.  Glavni junak postaje serijf malog gradica da se bori protiv opasne bande protiv koje niko drugi ne usudjuje da se suprostavi.  Uh hu hu.  Nista novo.  Neke scene su zabavne (sve one sa Miss Mars), i onaj Jimmy McClure je zabavan i simpatican tip, ali zasto onaj slikovac Buddy bas onoliko lici Blueberryu?  U scenama gdje se obadvojica nalaze, nemoguce ih je razlikovat.  Crtez dobar, scenario i prica malo slabiji, ali naslovnica je remek djelo.

07.11.2013
    07:45:00 sati

8, 8, 9, 10

Priča klišej, likovi klišej, ali to mi nije toliko ni smetalo jer volim ovakve priče. Najveća mana ovog je ponovno zbrzani kraj i nedostatak nekog jačeg obračuna na kraju. To je izgleda karakteristika ovog stripa, borbe i dvoboji nisu toliko upečatljivi. Naslovnica je genijalna.

16.03.2014
    09:53:00 sati

7, 9, 10, 10

Još jedna od epizoda koje sam čitao kao klinac. Ni blizu prvim nastavcima, ali opet dobro.

06.04.2014
    23:29:00 sati

9, 7, 9, 10

Kopija filma Rio Bravo,ali ne smeta...štoviše, najbolji Blueberry do sada,naslovnica također.
    05.08.2014
    07:00:00 sati

9, 8, 8, 10

Volim ovakav tip westerna. Samo što sam ovdje ostao razočaran krajem, kojeg zapravo niti nema. Da nisam unaprijed znao da je ovo jedna priča u jednom albumu, 10-tak strana prije kraja bio bih uvjeren da priča ima nastavak. Još jedna odlična naslovnica.

01.04.2016
    12:33:00 sati