Košmar povratnika

Brad Barron

BRBA VC 13 | 96 str.

Pred Bradom je još jedna noć i još jedna koliba na koju je nabasao. Tamo se može odmoriti, ugrijati, prokopati po kuhinji i naći kakvu konzervu. Možda i bocu vina. „Prava je sreća pronaći ovakvo mjesto.“ pomisli Brad. E, pa krivo je pomislio!

• Košmar povratnika
    BRBA VEC 13

• L''incubo dei ritornanti
    BRBA SR 13

• Zombiji se mogu naći u pričama mnogih Bonelli junaka. Zagor u epizodama „Vudu“ „Osveta vudu“ te epizode u kojima se pojavljuju negromanti iz Kusha, poput „Povratak Kaina“, „Žezlo Tin – Hinan“, „Kraljica Mrtvog Grada“. Kit Teller „Crna magija“, Tex Willer „Povratak Crnog Tigra“, Mr. No „Štovatelji zla“, Nathan Never „Arktička Baza“. Dylan Dog, glavni hororac Bonellija, otvara svoj serijal upravo sa zombijima u prvom broju „Zora živih mrtvaca“.
  • Original „L'incubo dei ritornanti“ je izašao u maju 2006.

Već smo naviknuti da u epizodama Brada Barrona imamo omaža i referiranja na razne teme koje viđamo u pop kulturi. Tito Faraci, po tipičnoj Bonelli kuharici, obrađuje različite fenomene koji su prihvaćeni od širokih masa. Ubacujući unutra nešto svoje. Na red došli zombiji, a ovom stripu se zovu „Povratnici“. Oni imaju sve manire klasičnih zombija. Tupi su i spori, kao pojedinci ne toliko opasni, ali u masi nezaustavljivi. Zastrašujući svojim izgledom i nenadmašni u svojoj upornosti. Nemogućnost da ih se urazumi baca u očaj sve ljude koji im se nađu na putu. Strah od njihovog ugriza paralizira baš onda kada treba trčati najbrže i najdalje. Imamo sve te tipične zombi napetosti, koje se igraju s čitateljevim živcima i uvlače u jezu. Meni se to sviđa. Volim se, tu i tamo, uživjeti u jezovitosti iz mašte. (Za razliku od one koja dolazi iz crne kronike.)

Neće vam on ništa, gospođo. Ne ujeda on!

Likova ima sasvim dovoljno za priču koja se odvija u jednoj noći. Komplikacija u njihovim odnosima ima taman kako bi uz zombije bilo i dodatnih poteškoća. Glavni negativac u priči je Arthur, koji iskorištava situaciju kako bi se osvetio svojoj mlađahnoj ženi Lilien i njenom ljubavniku Roddyju. Lilien i Roddy, u društvu njegovog brata Brucea bježe od Arthura i skrivaju se u zabačenu kolibu u šumi. Na Bradov peh, baš se i on odlučio skloniti u toj kolibi. Na peh njih sviju eto ti uskoro i Arthura, te njegovog pajdaša Clivea. U kući problemi, a vanka strpljivo čekaju zombiji. Da bi stvari bile još dramatičnije, Roddy ima ugriz. Čeka ga transformacija. Tu se postavljaju ona najteža pitanja. Kako se postaviti kada je ugrizena osoba koju volimo? Kojom brzinom možemo otpisati člana grupe? Hoće li tu biti snage za sašiti tom nekom metak u glavu?

Brad se, kao i uvijek, ponaša vrlo razborito. Problem su povratnici, a ne ljubavne zavrzlame i osobne osvete. To sve treba ostaviti po strani, to nisu problemi, to može čekati. Glavni sukob Arthura i Brada proizlazi iz toga što imaju totalno suprotan karakter i pogled na stvari. Arthur je oportunist. Nije važno ono što se događa u svijetu, nisu ni zombiji važni, važan je samo njegov problem. Bitno je to što ga žena vara, likuje nad tim što je ljubavnika ugrizao zombi. Tu je čak i zadovoljan što povratnici postoje, a on samo treba iskoristiti te okolnosti pa izvrnuti vodu na svoj mlin.

Vrhunac tenzija nastaje zbog Arthura, tj. ljudskog faktora. To je situacija u kojoj Brad ostaje sam s bakljom koja se gasi, zombiji su mu za leđima, a ispred njega kuća i kriva strana puške. Tada on, jedini razborit, ostaje sam, prepušten sebi i svojoj sposobnosti preživljavanja.

Serijal Brad Barron ima svoju dobroćudnost, u staroj dobroj bonellijanskoj maniri. Tu su uvijek i dobri likovi. Ovaj put to je Klan McLaggenovih. Među njima su najistaknutiji, Connor glava obitelji, te Shawn i John, kao najmarljiviji članovi skupine. Brad nije više sam. Tu su i ljudi koji prihvaćaju njegove kvalitete. Ne smatraju ga smetnjom, dapače, smatraju ga nekim tko je dobar kao saveznik.

Najveći plus stripa je konstantno igranje tenzijama. Stavljanje likova u jezovite pozicije. Pridodavati im jednostavne i shvatljive reakcije, s kojima se lako identificirati. Time i lakše uživjeti. Na vidjelo je izašao Bradov karakter i sve ono što volim u njegovoj osobnosti. Ima u sebi dragost i toplinu, a istovremeno je skuliran. Lijepo je čitati njegove unutrašnje monologe. Kako on zna sam sebe utješiti, smiriti, ponekad autoironijom, u sekundi donijeti pravu odluku. Zna se nositi s okolnostima hladne glave, čitati ljude i situacije, a usput je lišen svakog oportunizma.

Luca Raimondo je odradio solidan posao na crtežu. Nacrtao je jednu uvjerljivu noć jeze, koja je mnogim likovima promijenila živote. Kada smo kod zombija, nema mi do Stanovih. (Ali to su ipak pravi zombiji, izašli iz grobova, poluraspadnuti.) Povratnici su u biti zaraženi/kontaminirani, nisu živi mrtvaci. Kao takvi su ok su nacrtani. Viđala sam bolje, a i gore.

Napuštanje klubova u 2 popodne. Colorized

Epizoda mi je sjela, ali ne vjerujem da će sjesti baš svima. Uživat će onaj čitatelj koji se po ne znam koji put može ufurati u jedne te iste scene teških noći punih zombija. Autor je dobro upotrijebio klasične elemente zombi najezde. Ima to svoje draži. Ljudi koji su već siti tih situacija neće biti zadovoljni. Nekih većih zavrzlama oko Morbova nema. Kiksa dio zvan „ubaciti nešto svoje“. Glavna tema serijala je svijet koji su napali Morbovi, a u spajanju zombija i te glavne radnje Faraci daje trivijalno i već upotrebljeno rješenje. Već smo imali uzrok u nekoj morbovskoj živini ili biljci, koja je napravila nešto. Ugrizla, otrovala, začarala. (Mislite si sami što to konkretno.) Budući da je riječ o serijalu od 18 brojeva, ponavljanje istih elemenata ima veću težinu.

BRBA VEC 12 Odmetnici

8, 8, 8, 8

Odlicno, puno bolje od prethodne epizode. Brad Barron u ulozi Dylan Doga u borbi protiv zombija. Crtez je dobar, dosta me podsjeca na Brindisija. Prica ima elemente horrora, a bogami i Film Noir-a, sa onim likovima u onoj kabini, koji imaju medjusobne probleme, gdje je jedna zena prevarila svog muza i stvorila ogroman sukob izmedju dva muskarca. Jedino sto mi ne ide u mozak je onaj gigantski pauk: kakve sad on ima veze sa zombijima? Je'l taj pauk haman stvorio zombije? Kako? Ipak, sve u svemu, dosta zanimljivih likova i dobre price. Naslovnica takodjer dobra.
    27.02.2021
    19:12:00 sati

8, 9, 8, 10

Brada Barrona nisam nikada čitao, iako mi je, ako se dobro sjećam, Anto dao preporuku, rekao u nekoliko navrata da bi mi se ovaj strip mogao svidjeti. Kako je izašla ova Grofičina recenzija, moram priznati da me recenzija zaintrigirala, poglavito kad je spomenula zombije! Ja ih obožavam, još tamo od onih Romerovih, a kako je ovdje Grofica spomenula riječi; šuma, noć, napuštena koliba, zombiji šetaju po šumi, u kolibi prisutnost ljudi koji se baš i ne podnose - meni je ovo bilo i više dovoljno kao pozivnica da pohrlim po ovaj strip.

I nisam pogriješio, izvrsna atmosfera, veoma se brzo čita jer i nema mnogo teksta, a i lijep crtež isto dosta pridodaje atmosferi u stripu, tako da je neka uživancija zagarantirana. Pomalo me iznenadila scena kad je Brad ugrižen, pa je bilo nekako uzbudljivo u tom trenutku iščekivati što će biti sa glavnim junakom i koliko je blizu tranformacije. I složio bih se s Groficom, baš je bilo zanimljivo za čitati one Bradove unutarnje monologe, njegova razmišljanja u datim okolnostima. Jedino mi je žao što priča nije išla u još 2 ili 3 sveske pa da se još dulje uživa u ovakvom ambijentu.

01.03.2021
    10:21:00 sati

6, 6, 7, 8