Suza tame

Brendon

BR MLG 2 | 96 str.

Brendon odlazi u Blackfield, grad na ivici pustinje, tražeći blago u vidu Amniona, antibiotika koji proizvodi jedna vrsta pećinskog pauka mutanta. Biva optužen za ubistvo lokalnog policajca. Pokušaće da reši i seriju drugih, neobičnih ubistava koja su se tamo dogodila. Na ulazu u grad upoznaje Anju, misterioznu ženu-ratnika, tragične prošlosti koja osvaja njegovo srce, kao i on njeno...

• Suza tame
    BR MLG 2

• Lacrima di tenebra
    BR SR 2

• Sve epizode Brendona je napisao Claudio Chiaverotti.
  • Serijal je u Italiji izlazio dvomesečno zaključno sa brojem 100 kada je završen.
  • Chiaverotti radi na još jednom postapokaliptičnom serijalu pod nazivom Morgan Lost, očekuje se da će uskoro i taj novi serijal izaći na kioske širom Italiji, zvanično je da će crtač prvog broja biti Michele Rubini.

- Mi smo prokleti Brendone, prokleti i usamljeni...

Postapokalipsa, svet kakav poznajemo više ne postoji, zlo je iz tame isplivalo na površinu, animalni porivi su prevladali nad zdravim razumom, Brendonov svet je baš takvo mesto.

Meteorit 2029. nije doneo sam smak materijalnog sveta, meteorit je na zemlju doneo, tačnije nije doneo, samo je iz podsvesti ljudi izvukao ono najgore, najcrnje, najgoru okrutnost i sadizam, i sve to u suvoj, iskonskoj volji za egzistencijom, za opstankom u ovome svetu, preživljavanjem.

Baš ta težnja ka opstanku bi se mogla protumačiti i kao urođeni ljudski refleks, jer čovečiji život ni nema neke beneficije naspram smrti u ovome Brendonovom turobnom svetu, možda je to urođeni refleks za egzistencijom, a možda i strah od nepoznatog, neistraženog, od puta za koji nema povratka, od promena i večnosti, za ljude koji savladaju taj strah može se reći da su heroji, može se reći da su nadljudi. Jedno je svakako sigurno, Brendon je prevazišao taj strah, krenuo je tim putem nepoznatog, neki ljudi ga uvažavaju i poštuju, nekima je sa druge strane čudak, ludak. Brendon je sam na celome svetu, iako prividno ima prijatelje, on samuje, to mu i nije toliki problem, vidno je introvertan, ljudi mu i nisu potrebni da bi bio zadovoljan, dovoljan mu je taj čudan put samospoznaje, ulaženja u suštinu ljudskog bića, u suštinu egzistencije, svašta je video, svašta je proživeo, nema nikoga iza sebe, i nema motivaciju u vidu bića do koga mu je stalo da bi ostao na ovome svetu, zbog toga je i prevazišao strah i krenuo u nepoznato.

Chiaverotti nas za sada dobro vodi kroz tu svojevrsnu Brendonovu ličnu misiju, i nas odlično uvodi u Brendonov svet i Brendonova razmišljanja, takoreći uvodi nas u Brendonovu dušu i um. Forma pripovedanja je slična kao u prvom broju, nizanje događaja, delovi mozaika se polako sklapaju kroz celu priču do dobijanja ultimativne slike epizode i finalnog raspleta na poslednjih cca. 20 stranica, to je u ova dva broja po meni funkcionisano odlično, čak u ovom drugom broju i bolje nego u prvom, verovatno zato što u drugom broju scenarista nije imao toliku obavezu da nas uvede u Brendonov svet, u ovom broju u Brendonov svet uvodi nas spontano, spontano stvaramo sliku o svetu, ceo tok otkrivanja sveta je prirodniji nego u prvom broju gde je dosta informacija bilo ubačeno veštački, bez prevelikog značaja za tok priče. Ovde sve to nekako prirodnije teče. Kao i u prvom broju i ovde upoznajemo neke veoma zanimljive likove, samo što se oni ne mogu potpuno karakterizovati u jednoj svesci, pa otuda verovatno idu i kritike Chiaverottiju na lošoj karakterizaciji, meni je karakterizacija likova bila sasvim solidna, i više nego dovoljno dobra.

Chiaverotti se očigledno mnogo prirodnije snalazi na Brendonu, sopstvenoj tvorevini nego na Dilanu Dogu gde nije dovoljno ušao u lik, i nije ga razumeo, nije spoznao suštinu postojanja Dilana Doga kao istraživača noćnih mora, pa je iz tog razloga pisao samo bespotrebne fillere u redovnoj seriji, i nije nimalo doprineo izgradnji glavnog lika. Tek sada na njegovom radu na Brendonu, njegovoj tvorevini, ja uviđam njegov scenaristički kvalitet, koji je izniman, ovde je pripovedanje bilo na zavidnom nivou, mnogi ugledniji scenaristi od Chiaverottija bi mu pozavideli na vođenju priče, i držanju tog visokog nivoa duž cele priče, a to nije nimalo lako, jer treba držati čitaoca u uzbuđenju 96 stranica,a da čitaocu pritom ne vređaš zdrav razum preglupim scenarističkim rešenjima, a do tih glupih scenarističkih rešenja se dolazi tako što se priča previše uplete i zamrsi, i onda se i glupo rešenje čini dobrim, Chiaverotti ne nudi takva rešenja, on će pre ostaviti čitaoca u neizvesnosti i misteriji kako se nešto dogodilo, i ja ga podržavam u tome, rađe ću čitati zaplet bez raspleta nego zaplet sa glupim do detalja pojašnjenim raspletom.

Što se tiče crteža, Franzela je odličan crtač, ne skreće čitaočevu pažnju na glupe detalje nego crta direktno, iznimno mi se sviđa njegovo prikazivanje emocija na likovima.Atmosfera koju je dao u ovoj epizodi je turobna sa dosta velikim primesama melanholije. Takođe glavni lik izgleda apsolutno prepoznatljivo što je još jedan plus za Franzelu, sve u svemu fenomenalan crtež kojem malo fali da ostavlja bez daha.

Roi je crtački majstor, i tu nema reči, neverovatno je kako stvori turobnu atmosferu sa samom naslovnom stranicom, njegove naslovne stranice odaju da je Brendon najmračniji lik SBE-a, njegov pandan u američkom stripu po meni bi bio Sandman, atmosfera mi je slična u Sandmanu i Brendonu, takođe i glavni likovi ta dva serijala doista fizički liče.

Sve u svemu odlična epizoda, mračna kakva i treba da bude u postapokaliptičnom stripu, serijal ću da pratim i dalje, nadam se da se kvalitet neće izgubiti u kvantitetu.

BR SR 1 Rođen 31. februara

BR FORB 9 Kočija straha

6, 2, 7, 5

Priča: 6
    Samo po sebi priča je uredu. Postapokalipsa sa primjesom alkemije,čarobnjaštva, plaćenika i ubojica i jednog cavaliere di ventura koji ne propušta priliku da u svakom trenutku to spomene neznajući da nadimak sam sebi može si dati samo zagor svi drugi ( mm, mister no ....) su ga dobili od drugih. Plus zanimljivi elementi postapokalipse koji su sve samo neočekivani ali ipak ih je gušt vidjeti. Sada, svijet postapokalipse, kao što je netko spomenuo, nudi bezbroj mogućnosti koje scenarist ne koristi već se drži onoga što je naučio iz DD-a.
    Scenarij:2
    Ne samo da je predvidljiv nego pušta na sve strane. Ritam potpupno pogrešan. Neke stvari nedovoljno objašnjene a na drugima se gubi bespotrebno stranice. Uporno naglašavanje očitog i scenaristička rješenja usporedno kojima twistovi na kraju DD-a izgledaju genijalno.
    Crtež: 7
    U dvojki crtež malo vuče na dall'agnola s tim da je to pozitivan komentar. Crtež je zapravo jedina dobra stvar u svemu ovome. Možda zbog loše priče.
    Naslovnica: 5
    Kako dat Roiju 5? lako dok nisam pročitao Brendona nisam nikad primjetio toliki jaz između naslovnice i priče unutra. Ok, naslovnica je lijepo nacrtana i referira se na scenu unutar samo stripa ali tu scenu nikako ne možeš povezati sa sami stripom, odnosno koristi potpuno pogrešan motiv.

16.07.2015
    07:45:00 sati

7, 6, 4, 7

Zanimljiv mi je bio lik Anje, to moram priznati, a ni kraj priče nije toliko loš. dobra ideja su bili mutirani pauci, i sve us svemu nije loša epizoda Brendona. ocjene su niže zato što kompletan serijal ne pruža ništa novo, ništa zanimljivo, i uopće mi se nije svidio barem u tih par broheva što je kod nas izašlo.l Brendon nije ničim zaintrigirao niti oduševio. možda je stvar u lošijim prvim brojevima, kasnije ne znam kako se kretao serijal, ali općenito početak serijala mi se nije svidio nikako, očekivao sam više

16.07.2015
    19:43:00 sati

8, 8, 9, 7

Osjetno bolja epizoda od "Rođen 31. Februara".  Chiavi je vrlo dobro dočarao postapokaliptičnu atmosferu jada i usamljenosti, koju prati izvrstan Franzzelin crtež.

17.07.2015
    12:18:00 sati

8, 8, 8, 5

Jedna emotivna i tužna priča, pomalo predvidljiva. Franzellin crtež možda na trenutke ne izgleda dobro, ali po stilu crtanja mislim da će biti bolji u budućnosti. Majstor Roi me je s ovom naslovnicom razočarao!
    20.07.2015
    00:15:00 sati
  • sergej773

8, 9, 10, 8

28.07.2015
    12:15:00 sati
    sergej773

8, 9, 9, 8

Odlicna epizoda: emotivna, zanimljiva, a dosta i poeticna. Neki elementi ovdje me podsjecaju na filmove poput "Sixth Sense" i "La Femme Nikita", ali prica ipak ima neki svoj zanimljivi stos, nesto originalno i napeto.  Scene sa paukom su super uradjene, takodje svaka scena izmedju Anje i Brandona, par ljudi koji ocito imaju dosta chemistry, i koje bi osobno volio da vidim da ostanu zajedno, ali sta ces... zivot (strip zivot) cini svoje.  Onaj twist sa njenim sinom je lijepo upotrebljen ovdje, i iskreno, nisam ga mogao predvidit.  Super stos.  Crtez Franzelle, s kojim uopste nemam nikakvog iskustva, je odlican.  Roieva naslovnica takodje dobra.  Za scenarij ne treba previse govorit: odlican je. Epizoda koja bi se mogla citat nekoliko puta godisnje, toliko me je odusevila.

06.03.2016
    15:09:00 sati
  • Wayto