Rođen 31. februara

Brendon

BR SR 1 | 96 str.

U dalekoj budućnosti, u jednom svijetu kakvog nadam se nikada nećemo u realnosti upoznati, Brendon sreće jednu ženu sa maskom na licu koja je izgubila pamćenje. Istovremeno neko redom ubija ljude koji poznaju Brendona. Ko je tajanstvena žena sa maskom i šta se krije iza svih tajanstvenih ubistava?

• Rođen 31. februara
    BR MLG 1

• Nato il 31 febbraio
    BR SR 1

• Brendon izlazi još od 1998. godine u dvomjesečnom ritmu. O više informacija pogledati tekst o Brendonu.
  • U stripu se pojavljuju posteri iz poznatih filmova, između ostalih “Natural Born Killers” (str. 4), “Die Hard” (str. 48), “A Clockwork Orange” (str. 50), “Crusade” (str. 56).
  • Podloga za vizuelni Brendonov izgled je posuđena od poznatog glumca Johnnyja Deppa.
  • Brendonov tvorac je Claudio Chiaverotti, poznat po radu na stripovima kao što su Dylan Dog, Martin Mystère i Zone X.
  • Likovni tvorac je Corrado Roi, poznat po radu na stripovima Dylan Dog i Julia.

Najmračniji strip proizveden pod SBE nebom, pun nasilja i strahota iz postapokaliptičkog vremena. Spoj fantazije, trilera, horora i akcije, Brendon je strip koji se može gledati kao miks ostalih SBE serijala.

Brendon

Brendon D`Arkness, konjanik sreće, čovjek koji je preuzima stvari u svoje ruke gdje pravda ne pomaže. Poput Dylana, Brendon uzima novac za svoje usluge, ali nerijetko je spreman da ponudi i svoje usluge bez naknade, ukoliko misli da radi pravu stvar ili ako mušterija ne može da plati. Takvu jednu scenu imamo već u ovoj prvoj epizodi, tako da već sada postaje jasno da se neće obogatiti svojim poslom. Njegova prošlost je burna, mnogo je toga prošao u godinama koje ima iza sebe, ali s obzirom da je malo toga otkriveno u ovoj epizodi, zadovoljićemo se u ovoj recenziji samo sa stvarima koje smo saznali u ovoj priči. Već ovdje postaje jasno da je konj Falstaff njegov vjerni pratilac, kao i to da za naoružanje koristi dvocijevni specijalni pištolj. Očigledno da je dobro istreniran i da je dobar borac, što se na prvi pogled baš i ne može primijetiti. Njegove vrlina je to da je čovjek koji ima dobar karakter, pravi vitez iz prošlih dana, ili kako ga nazivaju “čovjek koji je rođen 31. februara”, to jest, jedan od onih koji više ne postoje. Ova prva avantura odvija se na području današnje Velike Britanije, koja je poslije velike katastrofe 2029. godine, promijenila izgled. Njegovo doba se naziva “Drugo srednje doba”, nešto mirniji period poslije “Velike tame”. Živi sam u dvorcu koji mu je poklonio jedan bogataš nakon što mu je Brendon spasio život. Jedino društvo su mu jedan android i poneka žena s kojima sa vremena na vrijeme završi u krevetu. U ovoj epizodi je to bila Ariel, međutim, kako izgleda sudbina mu je ipak da ostane usamljeni konjanik, iako je na mene ostavio utisak da bi rado odabarao mirniji život sa pravom ženom kada bi je sreo. Može se reći da ovo nije strip u kojem uvijek na kraju imamo srećan kraj, baš naprotiv, na momente djeluje pomalo depresivan i tužan.

Christopher je android iz vremena prije velike tame. Izgleda kao jedna od lutaka koje su koristili ljudi koji su govorili iz “stomaka”. Već u prvoj epizodi mogli smo da vidimo da ovaj lutak posjeduje i određenu dozu humora, koja ponekad prouzrokuje to da mu Brendon slomije koju plastičnu kost. Izgleda mi da je ipak donekle važan za Brendona, ne samo zato što kuha posebna jela i čisto dvorac, već i zbog toga što je vjerovatno ponekad i jedino biće s kojim Brendon ima priliku da komunicira. Njegov izgled je stvoren djelimično prema mladom Anthony Hopkinsu, dok je kao ličnost više nešto u smjeru Jack Lemmona. Brendonov vjerni prijatelj u avanturama je konj Falstaff. U tim vremenima konj izgleda kao najefikasnije sredstvo za prijevoz, a i samog Brendona nazivaju konjanikom. Falstaff ima bijelu zvijezdu na čelu, sličnu kao i Gein mačak kada su čudovišta u blizini.

U priči se pojavljuje i doktor Emid Nox, čovjek koji će u budućnosti često pomagati Brendonu. Ariel je prva žena u serijalu koja je osvojila Brendonovo srce. Rođena je u vrijeme devedesetih godina 20. vijeka i tu je teško ranjena od strane njenog tadašnjeg vjerenika. S obzirom da je zadobila teške povrede lica, prisiljena je da nosi masku od titana, lakog ali otpornog metala. Provela je više od 150 godina u vještačkoj komi čekajući na dan kada će tehnika biti dovoljno razvijena da je probude i povrate ljepotu koju je nekada imala. Nakon što se desila velika katastrofa, ostala je zaboravljena i aparat koji je vještački održavao u životu se tek sada otvorio. Nakon dugog sna ostala je bez pamćenja, koje se sa vremenom polako vratilo. Brendon je osvojio njeno srce, međutim, splet okolnosti dovodi do toga da njihova priča uzme drugačiji tok nego što se to očekuje u romantičnim pričama.

Brendonov svijet je u stvari ovaj naš, ista planeta samo u budućnosti. Nakon što je 2029. godine pao veliki meteorit na zemlju, došlo je do totalnog haosa. Vlade i države, onakve kakvim ih mi poznajemo, su nestali, na njihova mjesta došao je novi poredak, poredak velike tame. U stripu se govori o tome da su se ljudi u svijetu bez zakona i poretka totalno izgubili, ubistva i mučenja su postali sastavni dio kulture i svakodnevnice. Našim ljudima je poznato šta znači to kada nastane haos, prije svega zbog ratova koji su se desili na našim prostorima devedesetih godina. Ovo je još mnogo gore, s obzirom da nije postojala neka veća sila koje se ljudi moraju da boje. Zbog zračenja, koje je prouzrokovao meteorit, došlo je do mutacija, tako da tokom strip nailazimo na razne vrste bića koja ne postoje u našem vremenu. Neki od njih su nekad bili ljudi, ali kroz dešavanja i nedostatak hrane i zbog prilagođavanja novim uslovima, postali su slijepi i kanibali. Sigurno je to da je čovjek živo biće koje bi bilo teško tek tako istrijebiti, jer su ljudi skloni prilagođavanju novim uslovima. Postavlja se pitanje koliko može da se zadrži ljudskost u takvim, ekstremnim situacijama.

Sve vrste nasilja su propratni dio ovog serijala

Na uBC-u je ovaj strip bukvalno rečeno rastrgan, što naravno ne mora da znači da je autor te tamo recenzije u pravu, ipak se radi o njegovom subjektivnom mišljenju. Pokušao je da iz ove prve epizode iskopa ono najgore što je moglo da se nađe, što se iskreno rečeno može pronaći u svakom stripu, pogotovo ako se ima jedan takav negativan pristup stripu kao recenzent sa uBC-a. Ne znam tačno šta se očekivalo, ali ponekad mi se čini da neki i previše očekuju i da su zaboravili da je ovo ipak produkt izdavačke kuće SBE, koja se, u globalnom poređenju, ne može pohvaliti po kvalitetnim stripovima, još manje sa kvalitetnom prvom epizodom jednog serijala. Sa moje tačke gledišta Brendon je strip koji po kvaliteti spada u gornje redove SBE serijala. Nazvati ovaj strip dječijim, strip u kojem se siluje, kolje i komadaju ljudski udovi, jedna je od najvećih gluposti koje sam pročitao kod italijanskih kolega. Još jedna idiotorija je što je recenzent pokušao da ismije nelogičnosti u priči, pa iskreno se nadam da nikad neće uzeti u ruke stripove kao što su Dylan Dog, Zagor ili Martin Mystère, inače će tek onda da dobije nervni slom.

Rotundo je obavio dobar posao, izrazito detaljan crtež u koji je uložio mnogo truda i vremena. Likovi su nacrtani prepoznatljivo i ne izgledaju kao da ih je sve ista majka rodila, što je bolna tačka većine crtača. Roi je napravio karizmatičnu naslovnicu, sasvim u stilu mračnih vremena u kojem se odvija radnja. Uvijek sam smatrao da je njegov crtež za Dylana i previše mračan, kod Brendona je upravo pun pogodak.

Ova prva epizoda nam je dala, kao što sam već rekao, najmračniji strip serijal izdavačke kuće SBE. Fanovi Dylana i Dampyra bi prije ostalih trebali da budu zadovoljni. Dobar uvod i početak jedne priče koja će u odrasloj publici pronaći mnoge fanove.

London poslije velike katastrofe

BR MLG 2 Suza tame

6, 2, 8, 8

Stvarno ne možemo mnogo očekivat od prve epizode nekog novog serijala osim da nas na što je moguće bolji način upozna sa svojim svjetom i da nas uspije pridobit da ga i dalje kupujemo. brendonov svjet je na njagovu sreću dovoljno drukčiji i zanimljiv da nas pridobije usprkost Chivijevom šaranju. Znači uz solidnu priču, ako zanemarimo neke nelogičnosti, imamo scenarij koji je poput frankesntaina spojen od raznih djelova Dylana.

Brendon ispada Chiaverottijeva Dylanova mračna strana. Umjetso toga mogao je za tako potencijalno zanimljvu temu napraviti puno bolje i zanimljivije likove bez ostataka iz svoje dylanove faze.

Crtež je jako dobar kao i atmosfrična naslovnica.

14.02.2011
    20:38:00 sati

7, 7, 8, 8

dobar pocetak odlicnog serijala...imam italijansku kolekciju u kojoj fali par brojeva..procitao sam i skenirano prevedeno izdanje..sve skupa.odlicno..rotundo mi se bas dopao ko crtac a roi i njegove naslovne su izvrsne

14.02.2011
    20:40:00 sati
    dzoni

10, 10, 10, 10

Savrsen pocetak nove strip serije. Meni se strip mnogo dopao i nadam se da ce neki od izdavaca na prostoru EX YU poceti da objavljuje Brendona

18.02.2011
    09:44:00 sati
    misa

8, 8, 9, 9

Uopste nije lose za pocetak!

25.02.2011
    02:03:00 sati
    NorrinRadd

7, 6, 9, 7

Ha, kako ocjeniti ovu epizodu? Sigurno ne pod istim kriterijima kao i cijeli serijal, dakle ovo je zapravo veoma dobro za serijal koji trpi tolike teške kritike. Ako ćemo o samoj priči, postapokalipsa kao tematika može ispasti veliko "sranje" ako se serijal konstantno ponavlja, a i ako je priča unakažena lošim scenarističkim rješenjima kao što je ovdje u pitanju posljednjih dvadesetak stranica kad je onaj ubojica kojeg je Brendon na početku ubio ipak ostao živ te se na kraju pojavio da bi umro na već toliko puta iskorišten način. I samo pojavljivanje Brendona na scenu nije bilo baš blistavo, a ona scena sa Sajrusom koji prikazuje film tek ne valja. Ali strip ima i dobrih trenutaka. Što se tiče kuće u kojoj Brendon živi i androida koji ga poslužuje, mene je sve to nekako podsjetilo na DD spec. "Sedam prokletih duša", a Brendon je jednom iskoristio i Martijev usklik "vragovi pakla". A zar pustinjski nomadi nisu gluhonijemi cijeli život? Sve u svemu, ja sam manje-više zadovoljan.

Rotundo ima nekih sitnih mušica, ali je zakon. Lijepo je dočarao postapokaliptični svijet, a iz nekog razloga me malčice podsjeća na Roija. Roijeva naslovnica nažalost nije idejno dobra koliko je dobro nacrtana, al ajd', ipak je ovo prvi broj.

25.03.2011
    18:48:00 sati
  • Bat Baterton

7, 7, 9, 8

Pre svega ovde treba izdvojiti odličan crtež. Prava mračna atmosfera, lepo prikazan postapokaliptični svet, uz jako detaljan i čist stil. Jedino mi sam lik Brendona nije grafički baš po volji, sve ostalo je na veoma visokom nivou.

Što se tiče same priče, solidan uvod, za nijansu mi je bolje od npr. uvodne priče Dampira(za koji sam se vezao posle kasnijih, dosta boljih epizoda). Sam početak, borba sa ono troje, mi je bio dosadan, ali priča ide uzlaznom putanjom sve do pred kraj. Putovanje po predelima postapokaliptičnog sveta uz naraciju iz raznih predanja mi je bio zanimljiv, dok su me nomadi jako podsetili na slična bića iz Ratova zvezda.

12.08.2011
    12:46:00 sati
    Bat Baterton

7, 4, 8, 7

Prva epizoda, koja nazalost ostavlja osjećaj nezadovoljstva i praznine, nejasnoće... Crtez ok, tema savršena, no očito nedovoljno iskorištena. Nije to nikako u stilu Mad Maxa, ili tako nečeg. Žalosno ali istinito. Dok sam gledao naslovnice budućih epizoda, jedva sam čekao da netko ovo krene objavljivati, ali sad bih radije da se ubrzaju neki već postojeći serijali. Jedino kad bi išlo u neko kiosk izdanje, vjerojatno bih kupovao. Ali hc nikako.

13.09.2011
    12:32:00 sati
  • Villain

9, 9, 10, 10

Extra stripčić. Jedno od najlepših iznenađenja ove godine.

Počinje naivno ali kasnije odiše laganom mistikom kako se priča razvija. Scenario takođe odličan. Crtež i naslovne strane i samog stripa je fenomenalan.

Sama podloga za strip je fenomenalna, post-apokaliptično okruženje itd...

Vredelo bi pratiti ovaj serijal...i razmatrati kako su se scenaristi borili sa maštom i inspiracijom na tom polju....

Sa ovim stripom nema sredine, ili ga volite ili ne volite, a sami ćete otkriti vremenom, u kojem ste taboru...

10.03.2012
    19:58:00 sati
    Villain
  • chris.tower

9, 9, 9, 7

Meni je bio dovoljan jedan procitani broj da se odusevim ovim novim junakom! Nisam ocekivao da ce mi strip sjesti tako dobro posto nisam fan Dylan Doga a Dampyra nisam nikada citao.
    Ja sam prezadovoljan i odsada redovito kupujem i iscekujem nove brojeve!

25.04.2012
    15:42:00 sati
    chris.tower

9, 9, 9, 9

Ovo će najbolje razumjeti oni koji su dobar dio djetinjstva proveli igrajući raznorazne igre,a to je da ovaj Brendonov svijet mogu opisati kao mješavinu Fallouta i nekog Fantasy svijeta sa primjesom Dylanove atmosfere, što bi značilo da pretpostavljam da je materijal za Brendonove priče neograničen. Ova prva priča je odličan uvod u takav svijet. Crtež je odličan,a Roieve naslovnice je nešto što me najviše veseli....
    01.05.2012
    07:30:00 sati
  • PJ24MKD

9, 8, 9, 10

"Pilot" epizoda mi je odlicno legla, svidja mi se ovaj post-apocaliptic/fantasy/horror svet koji je Kjaveroti kreirao. Crtez i naslovnica su mi takodje super!

07.05.2012
    01:55:00 sati
    PJ24MKD

4, 3, 8, 8

prvi broj mi je zbrda-zdola napisan. i prenategnut u dijelu gdje kjaveroti mora da razrješi priču i gdje mora da udari neki pečat, da pojasni motivaciju likova koji su kruto definirani, neizbalansirani, preteatralni, patetični, te samim time često naporni. i kao da je kjaveroti na trenutke toga svjestan, i kao da sve slabosti prve epizode nekako pokušava da spasi poetičnošću. ali više-manje neuspješno... šteta, jer atmosfera je tu... sve ostalo tek treba da se izgradi....

31.05.2012
    11:08:00 sati
  • co11ector

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

31.07.2012
    17:19:00 sati
    co11ector

7, 7, 10, 8

Strip koji je sastavljen od dijelova Dylana, Lillith, Brad Barrona, Dampyra i Conana.  Ima ovdje svega i svacega, i svaki stripofil ce naci nesto sto mu se svidja: fantazije, naucne fantastike, akcije, horrora, nasilja, tucnjave i bezmrtnosti/putovanja kroz vrijeme.  Brendon mi je dobar lik, ali ne kontam mu ime: Brendon Darkness?  Kao Brendon "koji zivi u tami"?  Ozbiljno?  To mi je malo glupo, ali ok, neka bude.  Ariel mi se puno svidja, pogotovo zato sto joj facu nikad ne vidimo (makar ne ovu u danasnjem vremenu, pa da vidimo kakve rane ima), i mislim da je ona gola na skoro svakoj stranici: super!  Crtez je odlican, nema niti jedne mane, ako mene pitate.  Scenario nije bas najoriginalniji, ali eto, prva je epizoda ovog serijala, tako da se nadam da ce buduce da bude puno bolje, i jedva cekam da ih procitam.

09.08.2012
    16:22:00 sati

8, 7, 9, 8

Za prvi broj nije uopće loše, baš mi se sviđa setting i atmosfera a i neki likovi izgledaju opaljeni. S druge strane epizoda nije ponudila skoro ništa specijalnog a karakterizacija likova je nikakva, sve se odvija kao po nekoj traci i nema nikakvih uzbuđenja. Ipak. moram uzeti u obzir da je ovo samo prvi broj, pilot, i očekujem bolje likove, radnju i lokacije u sljedećim brojevima, ali pravo pitanje je može li to scenarist poput Chiaverottija izvesti, ima tu materijala za napraviti svašta. Dakle, prvi broj nije razočarao. Crtež mi je stvarno dobar, likovi izgledaju dobro, sve je krcato detalja, možda još da poradi na stvaranju bolje atmosfere. Roi mi nije omiljen crtač ali prva naslovna mu je i više nego korektna. Svakako ću nastaviti kupovati, ali nekako sve sumnjam u uspješnost izdanja kad izdavaču triba pola godine da objavi nova 2 broja. Ne sviđa mi se i to što je strip kraći skoro 1 centimetar u odnosu na ionako već skraćena Ludensova izdanja.

24.08.2012
    08:21:00 sati
  • legaz