Red Dust

Krazy Kat

CO SA 1 | 46 str.

Wyoming, 19.stoljeće. Hrabra i odvažna Comanche, nasljednica ranča »666«, zajedno sa starim obiteljskim slugom TenGallonsom trudi se koliko može suprotstaviti se silnim poteškoćama i raznim podmetanjima od strane pohlepnih zemljeposjednika. Uprkos velikoj volji i odlučnosti, propast ranča je izvjesna. Ali jednoga dana niotkuda stiže izvjesni Red Dust... a sve ostalo je povijest.

• N/A

• Red Dust
    CAK 1
  • Red Dust
    CAK 2
  • Red Dust
    CAK 3
  • Red Dust
    CAK 4
  • Red Dust
    CAK 5
  • Red Dust
    CAK 6
  • Red Dust
    CAK 7
  • Red Dust
    CAK 8
  • Red dast 1.deo
    DENIS 11
  • Red dast 2.deo
    DENIS 12
  • Red dast 3.deo
    DENIS 13
  • Red dast 4.deo
    DENIS 14
  • Red dast 5.deo
    DENIS 15
  • Red dast 6.deo
    DENIS 16
  • Red Dust
    MEKS 18
  • Red Dast
    CO MP 1
  • Comanche - knjiga 1
    CO SA 1
  • Red Dast - Ratnici beznađa - Vukovi Vajominga
    CO STKON 17

• Epizoda je na Francusko-Belgijskom tržištu premijerno izlazila u nastavcima u časopisu »Tintin« (prve table objavljene su krajem 1969), čiji je urednik u to vrijeme bio sam Greg.
  • »Comanche » je nakon Bernard Princea drugi projekt dvojca Greg-Hermann
  • Ime »Red Dust«(Crvena prašina) preuzeto je iz istoimenog filma sa Clarkom Gableom http://www.imdb.com/title/tt0023382/
  • »Red« je inače nadimak koji se u SAD-u često daje crvenokosima
  • Red Dust u maniri pravog revolveraša svoje revolvere drži obrnuto okrenute u koricama
  • Ime ranča »666« nema nikakve veze sa biblijskim »brojem zvijeri«. Greg je na nekim kravama slučajo vidio otisnut žig »66« i onda iz kozmetičkih razloga odlučio dodati još jednu »6«
  • Doslovni prijevod pridjeva »tender-foot« (koji se odnosi na najmleđeg člana 666, Clema) glasi »nježno stopalo« i ustvari znači »žutokljunac«, odnosno »početnik«
  • Iako se s obzirom na ime može naslutiti da Comanche ima nekakve veze sa Indijancima, u stripu o tome nema ni riječi
  • Ten Gallons, Comanchin staratelj, je klasični lik čangrizavog starca kad su westerni u pitanju i nastao je po uzoru na filmove sa John Wayneom
  • Iako cjelovit album, »Red Dust« se sastoji iz 6 kraćih priča što se jasno vidi na numeracijama tabli
  • kronološki ova epizoda ide odmah nakon kratke priče »Zarobljenik«(vidi Comanche integral #2)
  • Str.7: Kentucky Kid i Red Dust se poznaju već odavno. Vidi kratku priču »Sjeti se, Kentucky« (Comanche integral #2)

»..jednog dana niotkuda stiže izvjesni Red Dust«

Rečenica sa kojom je možda najbolje početi ovu recenziju. Tko bi rekao da uvodni kadar na kome usred zabiti usamljeni kauboj sa puškom i skromnom prtljagom zaustavlja kočiju Sida Bullocka, predstavlja početak jednog od najbolji western stripova svih vremena ?

Sve do ovogodišnjeg Mafesta nisam imao kontakta sa stripom Comanche iako su me prijatelji uvjeravali da se radi o iznimno kvalitetnom western-serijalu. Međutim, uvijek je prevladala moja odbojnost prema Hermannu kao crtaču ali na spomenutom festivalu se puno toga promijenilo. Integralnom izdanju Comanche (Strip-agent), možda najljepšem izdanju ikad na ex-YU prostorima nisam mogao odoljeti. Već u samom predgovoru, bogatom raznim crtežima i naslovnicama iz Tintina, vidio sam da se radi o posebnom stripu, a pročitavši prvu epizodu malo-pomalo sam se zagrijao za avanture na ranču broj 666. Nakon toga su došli i »Vukovi Wyominga« i rodila se velika ljubav prema ovom stripu i slobodno mogu reći da je Comanche sigurno jedan od najboljih western serijala koji sam imao prilike čitati, odmah iza Blueberryja. Ali polako – ova recenzija je posvećena prvom albumu a o ostalima nekom drugom prilikom.

Iako je riječ o cjelovitom albumu, u njemu se nalazi šest kraćih priča od 7-8stranica i koje tvore cjelinu. U prvoj, upoznajemo Red Dusta koji dolazi u Greenstone falls u potrazi za poslom. Ne znajući, on spašava život svojoj budućoj gazdarici Comanche tako što u revolveraškom obračunu ubije poznatog revolveraša Honda, plaćenog ubojicu sa zadatkom ukloniti Comanche . U drugoj priči, Red stiže na ranč 666, kroti svog palomina kojeg će još dugo godina jahati, zadobija povjerenje starog Tena Gallonsa, Comanchinog staratelja te postaje predradnik na ranču. Nakon toga, Red vrlo brzo shvaća kakva je situacija u obližnjem Greenstne Falls-u te se obračunava sa svojim starim poznanikom Kentucky Kidom. U četvrtoj priči, na »666« dolaze i Toby i Clem, a Red sprječava još jednu sabotažu na »666«, ovog puta od strane doc Wetchina, veterinara. U petoj, pri pokušaju da otkrije tko stoji iza sabotiranja »666«, Red biva teško ranjen. U završnoj priči, vođa zavjere je konačno otkriven, a ujedno i razlog zbog čega je ranč «666« toliko bitan – naime kroz njegovo zemljište će uskoro početi gradnja željezničke pruge kompanije »West pacific Railroad« što znači da će na račun 666 sletjeti pozamašna svota novca, a priča završava dojmljivih kadrom na kome su okupljeni glavni junaci:

Legendarni poslednji kadar prvog albuma Comanche : Toby, Clem, Red Dust, Comanche i Ten Gallons

Legendarni poslednji kadar prvog albuma Comanche : Toby, Clem, Red Dust, Comanche i Ten Gallons

Radi se o dinamičnoj epizodi, kako i dolikuje premijeri, sa puno akcije i zanimljvih scena, a koja prije svega ima ulogu predstaviti glavne protagoniste serijala . Pored standardne ekipe sa 666 (Comanche,Red Dust, Ten Gallons, Toby »Tamno lice«, Clem »Luda kosa« – nedostaje samo još Indijanac Mjesečeva mrlja, koji će se pridružiti ranču od sljedećeg albuma) upoznajemo i kočijaša Sida, konobaricu pod umjetničkim imenom »Grofica« te korumpiranog veterinara »doca« Wetchina. Svaki od njih će u idućim epizodama imati važnu ulogu u zgodama naših junaka. U usporedbi sa kasnijim epizodama kao »Vukovi Wyominga«, »Larami« , »Đavolji prst«, itd, jasno je da se ipak radi o nešto lošijoj epizodi, ali još uvijek vrlo zabavnoj i čitljivoj. Greg nije htio eksperimentirati i odmah na početku pokazati sve što misli sa Comanche , već je prije svega želio što jasnije i efektnije predstaviti nove junake publici.

Kao što i priliči dobroj premijeri, epizoda ima vrlo jasan cilj; upoznati publiku sa novim junacima i postaviti temelje na kojima će se u narednim albumima graditi puno kompleksnija i zanimljivija radnja a kako će se nizati albumi, i glavni likovi će se sve više razvijati i dobivati prepoznatljive karakterne osobine.

U premijernom albumu, Red je predstavljen gotovo kao super-heroj, nepogrešiv, siguran, i skoro pa neranjljiv, ali u kasnijim albumima i njegov će se karakter razvijati tako što će doživjeti velika razočaranja i neuspjehe, sresti brže i sposobnije revolveraše od sebe  te će na taj način postati još više ljudski što samo još više podiže ukupni dojam ovog stripa. O njegovoj prošlosti također saznajemo vrlo malo ali jasno je da se radi o revolverašu koji dolazkom na ranč želi promijeniti način života.. Tek u albumu #11(»Zvijeri«)kojeg je crtao Rouge, upoznat ćemo neke od njegovih starih »prijatelja«. Također će se mijenjati i njegov odnos sa Comanche koja će čeznuti za napretkom, lijepim haljinama i svemu ostalome što donosi civilizacija dok će Red uvijek ostati vjeran životu u starom dobrom Zapadu(posebno vidljivo u epizodi #7, »Đavolji prst«).

Naviknut na Bernard Princa, očekivao sam dobru avanturu, ali veliki Greg je u Comanche doista pokazao sve što zna; zanimljive akcione scene u kojima dominira Red Dust(gađanje iza leđa Ten Gallonsa, kroćenje Palomina), eksplozivni revolveraški obračuni sa Hondom i Kentuckyjem, puno stvarnih detalja iz života na  Divljem zapadu u 19.stoljeću(ulice gradova, inventar trgovina, način života na ranču) itd.

Scena koja mi se ipak najviše otisnula u pamćenje je dvoboj starih prijatelja Reda i Kentuckyja. Kentucky je sakriven u trgovini, a Red stoji na ulici i uprkos činjenici da mu sunce sija ravno u oči i da ne vidi Kentuckyja poteže brže i preciznije od svog nekadašnjeg prijatelja. Jedna od naslovnica u Tintinu je posvećena upravo ovoj borbi; a prikazuje pogled kroz prozor trgovine u kojoj se nalazio Kentucky Kid . Vrhunski kadar i šteta što nije uvršten u sam album.

Posljednji prizor koji je vidio Kentucky Kid prije nego što se preselio na onaj svijet

Greg je veliki scenarista, ali Hermann nije ništa lošiji crtač. Iako će on sam kasnije osporavati kvalitetu »Comanche«, imam dojam kako je upravo na ovom stripu pokazao najviše i kako je doslovno uživao crtajući početne epizode Comanche (kod kasnijih albuma ipak dolazi do pada u kvaliteti). Njegove table su izrazito dinamične, bogate detaljima i raznovrsnim kadriranjem. Gotovo na svakoj tabli se nešto zanimljivog dogodi, počevši od dvoboja Red-Hondo, preko Redovog dolazka na 666 i »borbe« sa palominom, a kad je radnja nešto umjerenija, onda Hermann ubaci koji veliki kadar na kome se možemo diviti pejzažima, životinjama, ulicama Greenstone Fallsa itd..Naravno, kao i u svakom njegovom albumu, zamjerka ide crtanju likova ali u ovom premijernom albumu su još nekako podnošljivi, i tek kasnije dolazi do problema i patnji ;-))..U epizodama koje slijede, Hermann će još više usavršiti svoj crtež, tako da saga sa Vukovima Wyominga i epizoda »Pustinja bez svjetla svakako predstavljaju njegov vrhunac,  a nakon toga ipak dolazi do pada , možda zbog toga što je tuš zamijenio rapidografom. Uz njegovu akvarelnu tehniku koju prakticira u poslednje vrijeme, upravo je ta početna faza negovog opusa (B.Prince/Comanche) meni daleko najdraža.

Puno realističniji i manje spektakularan od Blueberryja i npr. Texa, Comanche ipak ima svojih aduta te mislim da neću pretjerati ako kažem da dileme ne bi smjelo biti i da se radi o jednom od ponajboljih western serijala.Za razliku od Blueberryja koji nakon strahota građanskog rata žari i pali po pustinjama Arizone i Meksika i koji je upleten u zavjere na državnoj razini te »spaghetti«Texa koji gotovo da i nema ograničenja kad je sposobnost predviđanja događaja i broj poginulih u obračunima u pitanju, glavni likovi u »Comanche« su obični ljudi koji žele živjeti normalnim životom a moram reći kako je pravo osvježenje vidjeti glavnog junaka kako trči za kravama, znoji se kod čišćenja štale, ima financijskih problema itd..

Epizoda Red Dust je na našim prostorima obajvljivana u više edicija i izdanja. Recenzija se odnosi na integralno izdanje Comanche Strip-agenta(prvih 10 Hermannovih epizoda)  u dvije knjige, u boji i na A4 formatu, sa novom naslovnicom koju je Hermann specijalno nacrtao za ovo izdanje, dodatnim tekstom, crtežima i sa sve 3 kratke priče koje crtao Hermann. Ukratko – radi se o izdanju kakvo se samo poželjeti može sa fantastičnim omjerom cijena/kvalitet, iako ni crno-bijela verzija nije loša.

Za kraj, poslužit ću se naslovnicom ovog albuma na kojoj vas Red pozdravlja i zove da se zaustavite i poklonite mu trenutak vašeg vremena. Bez brige, nećete se razočarati...

Dvoboj Red-Hondo; Hermann efektno mijenjae rakurse u svrhu što boljeg stvaranja napete atmosfere. Dva kadra u kojima je samo kočijaš Sid naizgled odvlače pozornost sa dvoboja, ali istovremeno još više podižu napetost prije konačnog raspleta.

9, 9, 9, 10

poezija
    01.11.2006
    18:08:00 sati
    jang

10, 10, 10, 10

08.11.2006
    10:25:00 sati
    Adnis

10, 10, 9, 9

Ako ijednog junaka/junakinju mrzim iz dna duše to je Komanča!A ako mi je ikad ikoga bilo žao,to je Red Dust!Ona je gospođica,on jadan pada na nju.
    Ona je uobražena,on je pravednik.Ona je vlasnica ranča,a on predradnik.
    Ona bi u visoko društvo,a on leže u štalu.Iako prva epizoda ne nalikuje da će sve tako biti,već najavljuje sve lijepo i krasno.Ipak je očito.
    Jang je napisao poezija i sve je stalo u jednoj riječi.Definitivno - je.
    Jedan od najjačih i najubjedljivijih prvijenaca u serijalima ikada!
    09.11.2006
    15:03:00 sati
  • targon

8, 9, 8, 8

Jako dobar start za Comanche i Red Dusta. Epizoda je eksplozivna, pršte dvoboji, tuče, kroćenje konja, ma pravi western. Red Dust je u ovoj prvoj epizodi superjunak, u Texovom stilu riješava sve probleme bez i najmanje pogreške, no vrlo brzo će Greg to ispraviti i približiti ga publici kao običnog čovjeka. Hermann se tek zagrijava, njegovo doba dolazi. Ovdje je još uvijek "samo" dobar. Naslovnica također dosta dobra, ali i tu kasnije dolazi do poboljšanja. Sve u svemu, iako daleko od "Vukova Wyominga" i sjajne kasnije epizode pos naslovom "Šerifi", ovo je više nego dobro za početak.
    10.11.2006
    00:39:00 sati
    targon
  • Ukupna ocjena 33%

3, 3, 4, 3

Nikako da dodjem do kraja.. Prve epizode. Klise nad kliseom. Dijalozi nestvarni, sve predvidljivo.. Crtez.. uff naporan (nekad sam voleo Hermanna, danas vise ne, priznajem!). Puno vise volim hard-boiled vesterne, recimo Loveless. Blueberry je Amerika za ovo. Kad recem da je i Tex puno bolji, onda se zna gdje smo. Uskoro na aukcijama za 1 kn :). Integral, da se razumijemo.

p.s. Pitanje za pocetnike :). Oce mi neko objasnit razliku prica/scenarij? Hvala unaprijed.
    11.11.2006
    23:02:00 sati
    mike

10, 10, 9, 10

Što reći za ovo? Što se tiče priče i scenarija od samog početka pa nadalje sve je odlično. Jedino crtež malo šteka. Ova dva albuma od strip agenta san pročita jako brzo a to dokazuje da mi je strip Comanche jedan od najboljih!
    20.01.2007
    01:49:00 sati
  • William_Wallace

Ukupna ocjena 22%

2, 1, 3, 4

Katastrofa! Ne znam samo cemu ovolike ocene?! Prica sranje da vece ne moye biti, sve predvidljivo dijalozi kao sto je neko pre mene rekao nestvarni isfolirani i glupi. Scenarijo bljak. Crtez... sta reci osim ne dao bog nikom. Naslovnica...pih. Sve u svemustrip za uzrast od 5-10 godina. Fujjj!!!
    14.08.2007
    00:34:00 sati
    William_Wallace
  • Obi-wan

8, 8, 8, 8

Lijep i obećavajući početak serijala. Ovaj serijal se ustvari trebao čitav zvati Red Dust prema glavnom liku, a ne Comanche prema sporednom... No to i nije toliko važno.
    07.10.2007
    15:19:00 sati
    Obi-wan
  • Raspucin

Ukupna ocjena 25%

1, 1, 3, 10

Kupio sam oba integrala čim su i izašli. Dva puta sam ih pročitao jer sam se malo uplašio za sebe kada mi se nisu dopali prvi put. Nisu mi se dopali ni drugi put. Integrali su, doduše lepo odrađeni. Ovaj strip je za mene loš i to je to. Ocena je data za Heramanove naslovne strane integrala.
    14.01.2008
    19:55:00 sati
    Raspucin

5, 6, 8, 7

Naivan start, ali dobro, bit će bolje kasnije. Ovdje ima svega: dvoboja, kroćenja konja, gonjenja stoke, spletki oko zemljišta, itd. Dakle pravi western, u duhu vremena kad je nastao. Hermann odličan, međutim tad je već počelo njegovo brljanje sa licima likova, što će se kasnije nažalost samo pogoršavati. Dali sam ja jedini kojemu je prijevod u integralima nekako nezgrapan? Čini mi se da je to dosta slabo urađeno, ali kako vidim da sam to jedino ja spomenuo, možda je do mene... U svakom slučaju - vrijedi nabaviti i pročitati.
    15.04.2008
    13:53:00 sati

8, 7, 9, 8

ovi integrali izgledaju savršeno, prave knjižurine, kasnije se pojavilo još dosta takvih, ali ipak su ovi prvi (jesu  li ili mi se samo čini), dugo sam ih samo listao i prisjećao se tih epizoda čitanih svukud, a onda sam ljetos, u ležaljci u vrtu, u debeloj hladovini (da se nedajbože što ne ošteti) u jedan vikend odvalio obai ova prva epizoda je sasvim dobra, čak mi je jedna od najboljihcrtež je odličan, detaljan, a meni hermannova lica ne smetaju, dapače, ima čovjek svoj stil i neka ga, a što se žena tiče ja sam uvjeren da on može nacrtati manekenku, ali neće, iz principa
    15.04.2008
    23:19:00 sati
  • soulfly tribe

10, 8, 10, 8

Comanche mi je uz Corta i Jeremiaha najbolji strip.Svi ti klišeji i smiješni dijalozi ovdje stripu dodaju još jednu pozitivnu crtu te je strip u cjelosti odličan.Hermannov crtež je savršen i predivan,kao i izdanje strip agenta.Vrijedilo je svaku kunu.
    28.02.2009
    22:39:00 sati
    soulfly tribe
  • Ukupna ocjena 96%

10, 9, 10, 9

Fantastičan strip. Recenzentu svaka čast na fenomenalnoj recenziji. Kad se počne čitati Komanča ne može se stati dok se ne pročitaju sve epizode. Red dust je zakon.
    02.03.2009
    07:55:00 sati
    mars1

8, 8, 9, 8

Odlican pocetak, koji nas navodi da citamo i dalje!
    Crtez lijep, bez zamjerki.
    Velik + ide svakako napetim situacijama-dvobojima, koji
    su kao u westernima s Clintom Eastwoodom...
    Krećem dalje s čitanjem....
    26.03.2009
    18:13:00 sati

9, 9, 7, 7

Lijepa epizoda koja objedinjuje sve pozitivne značajke westerna. Hermannov crtež nije toliko lijep, ali upravo ta njegova rustikalnost prikazuje prljavu stvarnosti Divljeg Zapada. Likovi su zaista upečatljivi i živopisni i svaki je karakterističan za sebe. Sam Red Dust je ustinu poseban - kauboj koji je prošao rančerski posao sve do boravka u zatvoru. Pošto sam nedavno saznao da postoji i Comanche 2, jedva čekam da mi dođe pod ruke i ne sumnjam da će biti dobar kao i prvi.
    26.03.2009
    21:47:00 sati
  • Bachy

9, 9, 10, 10

Hermann je već sada legenda! Obožavam njegov crtež! Iako više volim Blueberrya od Reda, jako sam zadovoljan pustolovinama koje je prošao Red!Slažem se sa primjedbom da bi se prvi serijal trebao zvati Red Dust!Knjiga 1 od Strip Agenta je nezaobilazan inventar za svakoga ozbiljnog kolekcionara stripova! Svaka čast ljudima koji su se potrudili na integralu! Živjeli 100 godina!
    04.06.2009
    15:47:00 sati
    Bachy
  • Raoul Duke

9, 9, 9, 8

Komanča je ipak legendarni serijal. S pravom, rekao bih.

15.09.2012
    20:51:00 sati
    Raoul Duke
  • gombi

8, 8, 9, 7

28.02.2013
    22:30:00 sati
    gombi
  • vknez

10, 10, 10, 9

vrhunski strip. žao mi je što nisam ovo ranije čitao. najjače su mi mega scene/kadrovi.

13.03.2013
    09:05:00 sati
    vknez

7, 3, 9, 9

Moram priznati da mi je ovaj serijal na početku prvog albuma izgladao jako jako dobro, ko pravi istinski western...no već prenagli završetak prvog djela u kojem onaj Kilpatrick poput nekog mekušca priznaje krivnju i diže ruke od svega nam je dao naslutiti da sa scenarijem nešto gadno ne štima,pa tako daljnji neugodno glupi zapleti nisu pridonjeli tome da u ruke uzmem i drugi integral strip agenta... Herman odličan.
    24.08.2014
    10:19:00 sati

9, 9, 7, 8

09.02.2015
    14:07:00 sati
    kibocaj
  • Ukupna ocjena 65%

7, 4, 8, 8

Ovaj početak je pomalo klišejski. Dobivamo sve što se može očekivati u westernu - usamljenog lutalicu, koji je vješt na revolveru, njegovo zapošljavanje na ranču u nevoljamma, romancu.... Jednostavno je sve skupa totalno previdljivo, da ne kažem i naivno, recimo sa onim Kilpatrickom na koncu koji tek tako, iz vedrog neba razotkriva, da je glavni negativac, i da želi Comachin ranč zbog želejznice koja, če tuda ići.

I kasnije priče imaju loš scenarij. Sve je nekako zbrzano. Nijedan lik mi nije prirastao srcu. Daleko je to od Blueberija, a i Texu je scenario bolji, priče bolje teče.

14.02.2015
    17:09:00 sati

7, 6, 7, 9

Nije loš ovaj prvi deo Comanche-a, ali nije ni dobar - previše je tu klišea, kao što rekoše pre mene, kraj je previše zbrzan i prost... Tipičan vestern-čić, solidan ali šablonski. Nakon što sam ovo pročitao očekivao sam da će najbolje tek doći, i tako je i bilo.
    Kao uvod u priču koja će se protezati u narednih 9 delova (i još 5 posle), ovaj prvi deo Red Dust je sasvim solidan, priča je izdeljena na 6 poglavlja od po 7 ili 8 stranica. U priču se uvode likovi koji će se kasnije sve više razvijati (naročito glavni lik Red Dust, koji je u prvom delu maltene neuništivi junak, sa svim western klišeima, ali će se to kasnije i promeniti, da ne spoilerišem... Red je doživeo strahovitu transformaciju u samo 10 brojeva ovog stripa, ali u ovom prvom je gotovo dvodimenzionalan).
    Crtež je za 7, ovde je Herman na početku, mada je i ovde malo moderniji stil od ranijih Bernard Prince crteža njegovih. Ipak mi je Hermanov crtež za 9 i 10 tek kasnije u serijalu Comanche, dok čistu 10-ku dobija u nekim kasnijim brojevima Džeremaje, kada koristi akvarel. U Comanche-u mu je crtež za ocenu od 7 do 10, s tim što je u Algernonu Brownu 7 jer se vidi da svesno otaljava.
    Originalne naslovne su mi skoro sve vrlo dobre do odlične u Comanchi, a ova je za 9 jer je vrlo reprezentativna, ostaje dugo urezana u sećanje jer prikazuje Reda u legendarnoj pozi a pritom je i crno-belo-crvena, što je veoma zanimljivo.

Baš mi je dobra fora da se strip zove Comanche (po ženi ili ranču) a ne Red Dust :)

Več broj 2. Ratnici bez nade, je malo bolja od prvog dela, 3. Vukovi Wyominga su mi jedna od najboljih epizoda + moj lični favorit, zajedno sa 4. Crveno je nebo nad Laramijem čini celinu - ovako vestern treba da izgleda! 5. Pustinja bez svjetla je takođe odlična, mračna i brutalna epizoda, koja kao i prethodne dve na više mesta odstupa od klišea, da bi 6. Pobunjenički gnjev bila, nakon ovako dobrih prethodnika, tek simpatična ali mlaka epizoda. 7. Đavolji prst je sjajna, dolazi do velikih promena, kao i u epizodama 4 i 5. Iako mi je trojka najdraža, Đavolji prst dobija sve desetke jer je možda i najbolja epizoda... 8. Šerifi je takođe mračna i brutalna ali priča nije naročito originalna, no uprkos tome mi je jedna od najjačih epizoda Comanche. 9. I vrag kriknu od radosti je slabija od prethodne dve, ali i dalje vrlo dobra, dok mi je 10. Tijelo Algernona Browna je najgori Comanche strip, neubedljiv, koji nije ni morao da bude napravljen i objavljen - vidi se da su autori, a naročito Herman bili na izmaku snaga. Tri kraće pričice su odlične, naročito Palomino i Zarobljenik. 11. Zvijeri je zanimljiva epizodica, sa suviše napornim negativcima - Greg se trudio da budu isuviše distinktivni, 12. Dolar sa tri lica govori o Dastovoj prošlosti i najbolja je epizoda od ovih poslednjih 5 koje nije crtao Herman. 13. Pokretni cirkus govori o Comanchinoj prošlosti a tiče se i izrabljivanja indijanaca, korektna epizoda. 14. Dead River je smeštena na kul lokaciji a inače je ok. 15. Red Dust Express je druga najslabija u serijalu, sa love-or-hate završnicom.
    Epizode nakon Hermanovog odlaska su mi i više nego čitljive, i imaju dosta dobar crtež, ali naravno nisu u rangu najboljih iz Hermanovog perioda.

Najbolje od Comanche: 3, 4, 5, 7, 8
    Veoma dobro: 9, 12