Operacija Viper

Dampyr

DP MX 4a | 96 str.

Harlan i Kurjak nalaze se na zabačenom otočiću na Karibima istražujući izoliranu zajednicu koja je samo paravan za tajne eksperimente zle multinacionalne korporacije Temsek. Iz prve će se ruke sukobiti sa smrtonosnim mutiranim strojevima za ubijanje. Tko preživi, pričat će!

• Operacija Viper - Urlici iz dubine - Esencija ludila
    DP MX 4

• Operazione Viper - Urla dal profondo - L'essenza della follia
    DP MAXI 4

• Referenca na #115 „Izazov u Temseku“ i posjetu laboratorijima Temseka u Tuli, u Ukrajini.
  • Radnja se događa na otočiću Cayo Estrellita na Karibima u Karipskom morau, u blizini Miamija.

Temsek se vraća!

Temsek s Gospodarem noći Lordom Marsdenom na čelu možemo okarakterizirati kao glavne antagoniste serije, između ostalim negativcima recidivistima. Lord Marsden glavni je oponent Gospodara Drake, Harlanovog oca. I vjerojatno najmoćniji i najambiciozniji Gospodar noći. Kad bismo gledali od samog početka, Draka se od glavnog antagonista prodefilirao kroz epizode kao „pozitivac“ i nerijetki Harlanov suradnik. Temsek upoznajemo dosta rano, u epizodi „Nemezis“ kad Harlan i ekipa unište jedno od njihovih postrojenja u Istočnoj Europi. Temsek i Plavi vukovi imaju slične ciljeve, mutagenim agensima stvoriti savršene ljudske strojeve za ubijanje, no generalno su specijalizirani u svim vrstama hladnog, vatrenog i biološkog oružja. Prva je priča u četvrtom broju maxi edicije, no uklapa se u kontinuitet redovne serije.

# Temsek fun fact # Prvi put spominje se u #12 “ Nemezis“ gdje je predstavljen bosanski pogon kemijske tvornice, inače multinacionalne kompanije, Temsek. Tvornica je prije rata zapošljavala većinu stanovnika okolnih sela, a danas im prijeti istrjebljenjem. Tamošnji čelnici kompanije odlučuju se baviti proizvodnjom ubitačnog bojnog plina Nemezis. Tu se prvi put pojavljuje i tajanstveni vlasnik Temseka, arhivampir Lord Marsden, samo što ga autori ne identificiraju imenom. Glavno sjedište je u Engleskoj, u Sheffieldu, (vidi # 47 „Zločini u Sheffieldu“) dok su podružnice diljem svijeta. Na čelu su trojica vampira Ixtlán, Condor i već spomenuti Lord Marsden. Pod krinkom proizvodnje oružja za lov, tvrtka se bavi proizvodnjom "atraktivnih" nagaznih mina (vidi #15 "Pobunjenici") koje dolaze zamaskirane u lijepe boje (za ubijanje djece), prodaju oružje diljem svijeta (Angola, vidi #40 "Vathek! "). Harlan i ekipa sumnjaju da je na čelu sam arhivampir Draka (vidi #31 "More smrti"), no varaju se. Tvrtka Temsek i njihova tri glavna čelnika bit će jedni od glavnih neprijatelja tijekom cjelokupnog serijala. U #115 „Sfida alla Temsek“ Harlan uništava tajne podzemne laboratorije. U Maxi #8 „Caccia alla Volpe“ Lord Marsden pokušava obnoviti staru bosansku tvornicu. U Dylan Dog #371 i Dampyr #209 naši junaci upadaju u rivalstvo dva Gospodara noći, Lodbroka i Lorda Mardsena.

Operacija „Viper“ zapravo je samo jedna od vrlo sličnih epizoda na temu gdje Harlan i ekipa pronalaze tajne Temsekove laboratorije i unište ih. I pritom zapravo ništa ne dodajemo kontinuitetu ili velikoj priči. Naime, grupa milijunaša pacifista željela je ostvariti samoodrživi ekosustav na jednom zabačenom otočiću u Karipskom moru, no ne znajući postali su zamorci u malicioznom Temsekovom eksperimentu pokušaja stvaranja savršenih ubojica. Njihov vođa Frank jedini je upoznat s činjenicom da je u pitanju eksperiment, no nije svjestan kakve vrste. Većina epizode sačinjena je od akcijskih sekvenci, što i jest osobina serijala od samog početka, no ostaje osjećaj da se s Temsekom pomalo stoji na mjestu. Kao da se namjerno oteže s napredovanje priče, da se jedni od glavnih antagonista ne bi eliminirali. No također koristeći iste negativce u istim repetativnim situacijama, i ne vodeći priču u nekom smjeru, pokazujemo kako nemamo ideje kamo voditi serijal.

Postavlja se također pitanje je li dotični eksperiment koji je vodio Temsek uopće i imao daljnjeg smisla budući da su nestali znanstvenici u lokalnom postrojenju. Ako su uopće i od samog početka imali smisla raditi lokalno. Vidi se da je u Temseku prava hijerarhijska korporativna kultura gdje se dobra djela nagrađuju promaknućem, a loša smaknućem. Prioritet je dakako zarada bez moralnih principa. Ne vjerujem da se Temsekova hijerarhija prikazivala u kasnijim epizodama, oni su zapravo samo pijuni u rukama Gospodara noći.

Epizoda je u rangu ostalih epizoda u ovom maxiju, i crtački i scenaristički. Brzo se čitaju, akcijski usmjerene, s dovoljno zanimljivog materijala da zadovolji prosječnog čitatelja koji ne očekuje previše od razbibrige. Kraj je pomalo naprasno prekinut, nakon što ekipa obavi ono što je došla obaviti, nedostaje koja stranica dva epiloga da bi se zaključila priča. No, Harlan se zaklinje da neće posustati dok zločince iz Temseka ne privede pravdi. To mu, dakako, Boselli neće tako brzo priuštiti.

Harlan: „… neću se smiriti dok ne pronađem odgovorne za ovaj užas!

8, 7, 8, 8

15.02.2020