DP VEC 13

• L`isola della strega
    DP SR 13

• Na strani 33 pojavljuje se Kejleb Lost, pali anđeo koga smo upoznali u epizodi ’Ispod kamenog mosta’.
  • En Jurging se pojavljuje u broju 74, koji je još uvijek neobjavljen kod nas.
  • Strana 39, moguća vizija velike bitke između Harlana i njegovog oca Drake?!
  • Scenarista je pozajmio mnoge motive iz serije horor filmova pod imenom Three Mothers, koja je sačinjena od sledećih filmova: "Suspiria", film koji je dobio najbolje kritike, "Inferno" i konačni film "The Mother of Tears".
  • Str. 43. sadrži posvetu slici Arnolda Brocklina "Die Toteninsel". Poput naslovnica MM 224/225 "L'isola dei morti".

Premda je lik Harlana Drake, aka Dampira, plod rada dvojice autora, Maura Boselija i Mauricija Kolomba, pravi strip-poznavaoci nisu nikad sumnjali ko je pokretačka snaga i veći talenat ovog dueta. Dok su za prefriganog majstora Boselija (obično) rezervisana najveća očekivanja i najbolje priče, možemo mirne duše reći da je Kolombo zaslužan za nekoliko teških promašaja u serijalu, te za donekle neujednačen kvalitet prvih epizoda. Njegov opus u Dampiru su uglavnom čine jeftine, iako ponekad zabavne akcije. No, ipak ću biti milostiv prema sirotom Kolombu, budući da moram da priznam da je ova priča njegov najbolji uradak u serijalu koji sam čitao. Nije išao iznad svoje imaginacije i sposobnosti, već je posegnuo za motivima iz drugih ostvarenja horor žanra (vidi zanimljivosti), stvarajući jednu dobru priču, uzbudljivu i prepunu akcije. Ipak, ovaj način pozajmljivanja ideja ostaće kontroverzan među mnogim fanovima. Jedni tvrde da je u pitanju besramni plagijat, drugi da je u pitanju omaž, a treći tvrde da nije bitno odakle je ideja uzeta, već kako je ispičana. Što se mene tiče, najbitnije je da je priča dobra, zabavna i na zadovoljavajućem nivou, tako da mi je nevažno odakle je scenarist uzeo ideju.

Ovoga puta protivnik nije klasičan (čitaj: nije vampir), što je za svaku pohvalu, pravo osvježenje. Dampir je serijal koji ima veliki potencijal, jer u njegove priče može da se ubaci praktično svako horor čudovište, a kvalitet same priče zavisi o mašti scenariste. Dakle, ovoga puta protivnik je prastara vještica Helena Morkov, gospodarica mračne, satanističke sekte, obdarena jakim natprirodnim moćima. U pitanju je izuzetno snažna i uticajna ličnost, manipulatorka i okrutni sadista. Potonula je duboko u mračne ponore zla, toliko duboko da možemo reći da je prevazišla neko relativno ljudsko shvatanje zla, prevazilazeći moralne norme i vrijednosti, uzdigavši se iznad toga, u tamu koja ne potiče od zla u ljudima, već od nečeg puno goreg. Kao što sama kaže En Jurging: ,,Kreni ka moru mraka i onome što je u njemu neistraženo!’’Dosta zanimljiv lik, nadam se da bismo je mogli vidjeti u nekom od sledećih brojeva. Od ostalih novih likova, tu je proročica En Jurging, njena bivša učenica, koja je uspjela pobjeći iz njenih kandži. Nažalost, ona nije detaljnije okarakterizirana, već je svedena na pratioca glavnog heroja, da bi na kraju priče postala bespomoćni zarobljenik koga Harlan mora spasiti. Vidio sam da se pojavljuje u nekim narednim brojevima u Italiji, pa će tamo možda ispraviti ovu nezasluženu nepravdu. Ostali likovi su ’potrošna roba’, uglavnom su tu da jezivo poginu, ili su u pitanju slabija čudovišta koja će pasti od pravedne Dampirove ruke.

Ovu epizodu, kao i dosta slabijih epizoda Dampira, vadi sjajna atmosfera, koja je (po meni) u rangu najboljih horor filmova. Scenarista je sjajno odabrao lokaciju radnje: malo, krševito ostrvo u Egejskom moru, na kome se snažno osjeća hladnoća smrti, te prisustvo demonskih sila. Ovakva jeziva, skučena lokacija izaziva emocije tjeskobe, izolovanosti i straha kod likova, koje čitalac jasno osjeća, djelimično zahvaljujući i sjajnom crtežu (o tome ću kasnije). Uvodna scena (u Nirnbergu) je, kao i u većini Dampira, fenomenalna, savršena mješavina mistike, horora i užasa. Moram da priznam da mi ove, obično jako dobre, uvodne scene pomažu da se bolje uživim u radnju, samim time poboljšavajući moj utisak. Sa druge strane, može se reći da mnoge priče počnu obećavajuće, a završe se banalno. Dio od dolaska na ostvo pa do zarobljavanja En je najbolji, iz svake stranice prosto izbija osjećaj iščekivanja i prikrivene prijetnje. Obrt oko zarobljavanja me je prilično iznenadio, iako će većini poznavalaca horor filmova najvjerovatnije izgledati naivno i očekivano. Najupečatljiviji dio scenarija je scena sa sobom sječiva, izvrsno prikazan panični strah i rafinirano, prefinjeno mučenje pojedinca.

Međutim, imam i dosta zamjerki na priču, koja ipak nije tako bajna kako može izgledati. Ubjedljivo najslabija karika u lancu je užasno zbrzani kraj, česta boljka stripova, koja nastaje uglavnom zbog ograničenog broja stranica. Iako je kroz čitavu priču građena slika o Heleni Morkov kao o protivniku koga je đavolski teško, ako ne i nemoguće pobijediti, En i Harlan je na kraju pobijede ponižavajuće lako! A nisam još ni pomenuo crnu rupu cijele priče, dio u kome Harlan ide kroz staru vilu i rutinski sređuje sluge zla, običnim mecima!? Naročito je lako sredio stare vještice, Helenine pratilje, za koje sam stekao utisak da su izuzetno opasni i žestoki protivnici, na osnovu scene pokolja televizijske ekipe. Jedini uspjeli momenat je preklinjanje čudovišta za smrću, koje me je prilično iznenadilo, a izgleda i pomalo tužno. Kao što rekoh, konačni obačun je, blago rečeno, razočaravajući, budući da je dovoljno da En malo opeče ruke(?!), pa da probudi svoje potisnute moći i da lagano pobijedi sirotu kraljicu vještica. Yeah, right... Ne sviđa mi se scena velike eksplozije na kraju, budući da to smatram pokazateljem nesposobnosti scenariste da da logično objašnjenje na kraju.

I pored svega, ne mogu poreći da ovo nije uspjela priča. Dobili smo jednu dobru mješavinu horora i akcije, za dosadne ljetnje dane.... Da je čitav serijal sačinjen od ovakvih epizoda, nikad ne bi postao ništa više od lake zabave....

Dopada mi se crtež, baš je po mom ukusu. Andreučija sam uvijek volio da vidim u Zagoru, gdje je obavio sjajan posao, šteta što je otišao iz Zagor ekipe.... Doduše, serijal kao Dampir je dokazao da zaslužuje ovako talentovanog crtača. Naslovnica nije loša, može da prođe, ali mislim da niko neće pamtiti epizodu po njoj.

DP SA 6b Izgubljena duša

DP SA 7b Pobunjenici

• Archy

6, 5, 7, 4

Prosječna epizoda. Zapravo, u prvih 16 epizoda malo koja odskače od prosjeka. Harlan je kao lik zanimljiv, ali mislim da bi se trebalo dodatno poraditi na njegovoj karizmatičnosti. Početak mi se dosta svidio i prilično je jeziv, koliko se barem sjećam.
    20.05.2009
    17:17:00 sati
    Archy

7, 6, 8, 7

Početak epizode je nešto svakako posebno, jer se WW II, a pogotovo nacisti, uvijek mogu koristiti kao podloga za užas. Radnja na izoliranom grčkom otočiću i mračna atmosfera su jako dobre, ali mi smeta što se Harlan u većini slučajeva tako brzo obračuna sa dežurnim zlikovcem (ovdje s vješticom) u stripu.
    21.05.2009
    12:56:00 sati
  • Inferno

7, 6, 9, 6

Lijepa recenzija! Recenzent je pokazao svu svoju rječitost, ali i zavidnu razinu tehničke i stilske dotjeranosti koja je itekako vidljiva u ovoj nenametljivoj i pažljivo koncipiranoj prezentaciji jedne Dampyrove epizode. Umjesto da na uobičajen način prepriča slijed radnje, on je, dotakavši se svih komponenti, ponudio nekakav svoj osvrt, posluživši se pritom zanimljvim, valjanim i utemeljenim argumentima, što recenziju čini vrijednom čitanja jer pomaže čitatelju da dodatno uobliči svoj stav o dotičnom stripu. Mnogi bi se trebali ugledati na Mhejla (koji je još uvijek novajlija u našim redovima), pa i oni iskusniji recenzentni, ukjučujući i mene. Što se tiče "Ostrva veštica", složio bih se da je ovo, uvjetno rečeno, najbolja Colombova priča, tako da se moje ocjene neće razlikovati od recenzentovih. Najveći minus ide činjenici da je ovo možda najbesramniji plagijat kojeg sam ikad vidio. Ne samo da se radnja u potpunosti temelji na filmu "Suspiria", već se scenarist nije potrudio ni promijeniti nazivlja nekih likova i toponima. Nadalje, nije me toliko razočarao rasplet, koliko nelogičnosti koje su se znale potkrasti prilikom naglog prebacivanja s jedne scene na drugu. Iz tog razloga sam se u par navrata  uspio izgubiti u vremenu i prostoru, a u nekim djelovima priče, jednostavno nisam znao što se dogodilo. Recimo, na samom početku, ima par vinjeta koje su naprosto zbunjujuće. Zatim bih izdvojio slučajni susret Harlana i proročice, pa onda iza toga, prizor u kojem protagonisti ugledaju otok vještica (tj. otok izroni ispred njihovih očiju kad mu se brodica približila na svega nekoliko metara, a Ann zaprepašteno uzvikne tek tada). Međutim, epizoda svakako ima dosta pozitivnih stvari. Prva je, da nema Gospodara noći, već Dampyr ima posla s ludim vješticama. Ugođaj je hladan, i kako kaže recenzent, vlada osjećaj zla, nepovjerenja i neizvjesnosti pred onim što se ima dogoditi. Colombo je vješto ubacio par oniričkih sekvenci, one sadiste, stablo s obješenim lutkama, napušteno grčko selo u kojem živi obitelj kojima je vještica pomutila um, a posebno bih izdvojio eksplozivnu uvodnu scenu. Također, smatram da je najjači moment kad ugledamo onu učenicu-vješticu s iznakaženim licem. Tu sam se zadržao bar 2 minute, haha. Dojmljivo, nema šta. Andreucci je majstorski obavio svoj posao. Meni jedan od najdražih crtača, što ne mogu reći i za Riboldija, koji je još jednom promašio motiv kod naslovnice. Zabavna priča, što je za mene sasvim dovoljno.
    24.05.2009
    23:08:00 sati
    Inferno

7, 6, 8, 5

Malo bolje i sa boljim crtežom nego inače ali još uvijek nedovoljno dobro. IMa par situacija koje mi smetaju, kao npr. susret Dampyra i Ann, ono okreneš stranicu i njih dvoje su odjednom zajedno i pričaju kao da se znaju 100 godina. A i činjenica da Dampyr običnim mecima riješava strašna čudovišta mi također ne ide u glavu ali ajde dobro. Sve ostalo je nekako solidno, dakle zaplet pa potraga za vješticom uz pomoć medijuma Ann, dolazak u selo gdje su svi mrtvi pa zatim standardni konačni obračun. Lijepo je opet vidjeti Andreuccija kako crta, posao je odradio više nego korektno i stvorio jednu pravu horror-atmosferu kakvu ovaj strip i treba imati. Dakle ipak jedna solidna epizoda.
    30.05.2009
    07:58:00 sati
  • Ferri

5, 6, 8, 4

Osrednje!
    08.06.2009
    08:50:00 sati
    Ferri
  • kreŠa

6, 6, 6, 8

Prica zbog koje sam prestao da kupujem Dampyra. Nije toliko losa, koliko meni nije legla. Po meni los scenario, ispracen vrlo losim crtezom.Po meni, Dampyr moze mnogo bolje od ovoga
    13.06.2009
    21:00:00 sati
    kreŠa

7, 7, 7, 10

solidna prica i crtez.

13.08.2010
    13:56:00 sati

9, 8, 9, 8

Nisam gledao film iz koga je ukradena ideja tako da mi je bila baš zanimljiva epizoda. Sve dok ne stigoh do strane 74 gde sam užasnut shvatio da se tu priča završava u mom primerku stripa. Dalje sam imao ponovljene strane od 27-50 i naravno verovatno je suvišno reći da je to izdanje Veselog četvrtka...

Ne znam kakav je bio kraj, ocene su za ono što sam pročitao, 74 strana :)

13.04.2011
    19:14:00 sati

5, 6, 8, 7

Glupo. I to sa vješticom i radnja, ali ima gorih. Crtež je jedino vrijedno spomena.

01.05.2011
    14:09:00 sati
  • Bat Baterton

9, 8, 8, 7

Jedna od epizoda gde je jako dobro prikazan pravi horor. Atmosfera je odlična, a ovo je verovatno i najbolji samostalni scenaristički posao Kolomba do sada. Manje više se u svemu slažem sa recenzentom, priča bi bila apsolutni pogodak da nije tog nesrećno zbrzanog kraja. Ali i ovako ostavlja dosta dobar utisak. Andreuči je vrlo dobar, ali mislim da on može i bolje. Riboldi je mogao da nađe bolji motiv za naslovnu, ali nije loše ni ovako. Svakako se popravlja vremenom.

15.05.2011
    13:48:00 sati
    Bat Baterton
  • legaz

5, 5, 9, 8

Prekratko, prenatrpano. BATRU, ali crtež jebe kevu.

07.08.2011
    16:52:00 sati
    legaz

8, 7, 8, 8

Mislim da je Stefano upao baš tamo gdje treba, nije mu loš Zagor ali ovo je ipak više strip za njega. Dobar strip kao i svi ostali brojevi Dampyra. Bosellijeve priče su bolje ali Colombo ne zaostaje za njim previše. Crtači su najbolji kod ovog junaka, dobro Andreucci nije u vrhu ali ipak je super kao i svi ostali. Fora je što se bakica popalila na Harlana.

16.09.2011
    14:48:00 sati
  • writer

Ukupna ocjena 14%

1, 1, 2, 2

Loše.

26.01.2012
    23:24:00 sati
    writer
  • Ukupna ocjena 66%

6, 7, 7, 6

28.01.2012
    13:54:00 sati
    woodchuck
  • Villain

9, 8, 9, 9

14.02.2012
    02:02:00 sati
    Villain

Ukupna ocjena 29%

1, 1, 6, 5

Bez obzira koliko puta kazem da je ovaj serijal dno dna kad je Bonelli u pitanju, svaka nova epizoda koju procitam samo i dalje potvrdjuje moju teoriju.  Ovaj serijal ne samo da je dosadan do bola, nego je i lose zamisljen, lose napisan, lose realiziran... jedino mu je crtez ok, ali kako vec svi znamo, crez nikad nece spasit los scenario, a Dampyr je za mene definicija loseg serijala.  Glupe situacije, i scene akcije u kojim uopste nema nikakve napetosti, sa junakom koji je totalno bezkicmen sto se tice karizme i sarmantosti, ili bilo kakvi osobina s kojim se mi kao citaoci mogli vezat.  Kakav idiot uopste pise ovakve glupe izraze, kao kad ona An Jurging kaze Harlanu "Osjecam da je zlo veoma blizu", ili ostale scene gdje ovi demoni napadaju nase heroje, a scene su toliko bolne za gledat i citat, ostavljaju utisak kao da vjecno traju.  Ne znam... ili je ovo jedan veoma pogresan serijal, ili ja citam nesto sasvim drugo od vecine forumasa ovdje, kojima se ovaj strip puno svidja.

26.04.2012
    16:03:00 sati

5, 4, 7, 6

Drago mi je da se ovaj put uz Dampyra našla jedna gospođa u srednjim godinama čisto da se razbije rutina. Mislim da ću po tome pamtiti ovu epizodu. A i ona scena sa čudovištem koje moli da ga se ubije nije loša. Sve drugo je za zaborav.

Sada kada sam pročitale skoro sve Dampyre koji su izašli u VČ mogu reći da mi nikako nije bolji o Dylana Doga.

26.05.2012
    16:06:00 sati

9, 9, 10, 6

Sasvim zadovoljavajuća epizoda. Sve ok. Sjesti, leći i pročitati. Crtež predobar!

19.06.2012
    10:15:00 sati

7, 7, 8, 6

Solidna epizoda, ali ništa posebno

17.07.2012
    10:35:00 sati
  • Wayto

8, 8, 8, 10

Jako dobar strip

07.11.2013
    10:53:00 sati
    Wayto

8, 7, 9, 7

Epizoda pati od uobičajenih nedostataka, koji krase većinu epizoda u Dampyr serijalu. Među tim nedostacima najviše se ističe standardni, traljavo odrađeni akcijski rasplet, slabije odrađeni likovi uključujući i samog Dampyra koji još nije pokazao nikakvu karizmu. Što je najjače, takve nedostatke često imaju i Bosellijeve epizode od kojeg očekujemo puno više. Vjerojatno je u pitanju ograničen broj stranica, ne znan što drugo bi moglo biti. Početne ideje su odlične, raznolike; scenaristi mogu ubaciti bilo kakva čudovišta i mitove i oni to donekle i rade ali tu je ta problematična realizacija... Uvelike im i pomažu odlični crtači koji nerijetko stvore odličnu atmosferu. Tako je bilo i ovdje s majstorom Andreuccijem pa sam i zbog njega barem dobro zapamtio ovu epizodu za razliku od drugih, a i zbog toga jer se ne bavi uobičajenim gospodarom noći. Najveće zamjerke idu akcijskom raspletu koji nije na visini zadatka. Riboldi je dobro naslovnu nacrta ali je opet promašio poantu svega.

03.12.2013
    17:29:00 sati

9, 8, 9, 9

Obožavam tematike sa vešticama tako da mi je ovo jedna od boljih epizoda.

26.09.2014
    15:11:00 sati
  • DuskeArrow

7, 8, 7, 6

Sve je receno u recenziji ^^ U potpunosti se slazem :)

26.04.2018
    23:15:00 sati
    DuskeArrow

7, 7, 8, 7

Solidno.

06.08.2019
    16:33:00 sati
  • Space Marine

6, 5, 8, 8

Zanimljiva ideja popracena dobrim i atmosfericnim crtezom te losim raspletom.

01.10.2019
    19:55:00 sati
    Space Marine

7, 5, 10, 6

Potpisujem skoro u potpunosti Mhejlovu recenziju, pogotovo deo o zamerkama epizode: Harlan ubija vestice obicnim mecima i prelako porazen glavni neprijatel, takodje opet Dampir nije uspeo da ga porazi nego je to uradio drugi lik isto kao i u prethodnoj epizodi. Iznenadjujuce dobra scena je ubistvo cudovista koje trazi da mu muke budu skracene i da bude ubijeno, neocekivana i cak tuzna scena, jedino prijatno iznenadjenje i izlazak iz sablona svih njegovih dampyr prica, koje nam je Colombo priredio u ovoj epizodi.

Andreucci je maestralno nacrtao epizodu i o njegovom crtackom umecu ne bih trosio reci jer je tu sve vec poznato. Ono sto ce meni ostati vecna nepoznanica jeste kako je Bosseli uspeo da dovede ovako dobre crtace na svoj serijal koji je za sada eto samo dobra zabava prepuna sablona i predvidljivosti, a sam Dampyr kao lik je krajnje bezvezan i dosadan i za evo 13 epizdoa nista ga nismo bolje upoznali niti se vezali za njega. On je kao sto neko rece u nekom komentaru kao neki bot. Moze i bilo ko drugi da bude na njegovom mestu. Steta sto je Dampyr presao na ovaj serijal kad je mogao da ostane na daleko zabavnijem i raznovrsnijem a i meni licno drazem Zagoru.

Naslovna strana Riboldija uobicajeno drvena i ni po cemu posebna. Odabrao je najnebitniji kadar iz stripa i pretvorio ga u naslovnu stranu.

16.05.2020
    04:28:00 sati