Rođen u močvari

Dampyr

DP SA 8 | 192 str.

Harlan i Kurjak su u potrazi za Legbom iz plemena Gospodara Noći. Potraga ih vodi preko američkih saveznih država Mississippija i Arkansasa, a jedini tragovi su im legende bluesa Swamp Lizardsi i Robert Johnson, koji su navodno susreli Legbu...

• Rođen u močvari - Delta blues
    DP SA 8
  • Rođen u močvari
    DP VEC 15
  • Delta bluz
    DP VEC 16

• Nato nella palude
    DP SR 15
  • Delta blues
    DP SR 16

• Robert Johnson ( 1911-1938 ) uistinu je postojao, autor je čuvenog " Crossroad Bluesa " i još svega 28 drugih pjesama, unatoč tome je utjecao na brojne poznate glazbenike poput Boba Dylana, Jimi Hendrixa, Led Zeppelina, Rolling Stonesa i Erica Claptona koji ga je nazvao "najvažnijim blues pjevačem koji je ikad živio" . O Johnsonovu životu ne zna se baš mnogo, sačuvane su svega dvije njegove fotografije; no zna se da je bio pijanica i ženskar, a najznamenitija je legenda o njegovom susretu s vragom i prodajom duše u zamjenu za umijeće sviranja.
  • Roger Sheldon i grupa Swamp Lizards su izmišljeni, no njihova avionska nesreća jako podsjeća na onu grupe Lynard Skynard čiji se avion srušio 1977. u okolici Gilsburga.
  • Lik šerifa Duquesnea se temelji na liku Roda Steigera šefu policije Billu Gillespieu iz filma " In the Heat of the Night " iz 1967.
  • Blues - glazba bivših robova sa delte Mississippija; termin " blues " potječe od " blue devils " , što označava tugu, melankoliju.
  • Br.15, str. 57, Rainy Day spominje Bacha i Beethowena u smislu da su " imali blues"...dok su Stonesi i Beatlesi bili " bijela djeca koja razrjeđuju našu glazbu" .
  • Br.15, str.24 ime lokala Yazoo je ujedno i naziv muzičkog instrumenta tipičnog mjedenog zvuka niže kakvoće, čija je prednost da se ne mora ispuštati gitara iz ruke.
  • Prvi put vidimo čopor vampira oslobođenog utjecaja svog gospodara, ako izuzmemo Teslu. Kad ju već spominjem, gdje je ona? Pije po Europi?
  • Legba - ili Papa Legba, u voodoo religiji gospodar raskršća između ljudskog svijeta i svijeta loa, božanstava. Svaki voodoo obred počinje i završava obraćanjem Legbi jer bez njegovog dopuštenja se ne može komunicirati sa loama. Njegov zli alter ego je Maitre Carrefour.
  • Baron Samedi - u voodoou loa gospodar groblja i mrtvih.

Tridesetih godina prošlog stoljeća Mississippijem i Arkansasom motao se mladi crnac, vagabund pristala izgleda, koji se u pauzama između lomljenja kičme na plantažama pamuka, zavođenja udatih i neudatih žena, i utrka na kraće i dulje staze sa kojekakvim ljubomornim muževima, nije odvajao od svoje gitare; a jednom kad bi je uzeo u ruke i počeo svirati i pjevati, publika se nije mogla odvojiti od njega. Bio je toliko dobar da to sigurno nije mogao biti plod njegova vlastita talenta; uostalom, svima je bila poznata legenda o susretu na raskrižju u blizini Dockeryjeve plantaže i ugovoru sa đavlom, potpisanom krvlju! Vještina bluesa u zamjenu za dušu. Tako vam je to kada vam vrag namješta gitare. Mladiću, Robert Johnson se zvao, glave su ubrzo došle žene, a tko drugi, no ne prije no što je postao najveća legenda bluesa.

Što mislite, voli li Mauro Boselli blues? Ovdje imamo tobože priču o nekom tamo Dampyru koji je, u pratnji svog kompanjona Kurjaka, došao koknuti Gospodara Noći ( to su vam vrlo opaki vampiri, znate ) koji je preuzeo ulogu mitskog voodoo božanstva Legbe/Maitre Carrefoura. Da bi došli do njega mogu pratiti dva, gle čuda, glazbena traga; prvi, kojim se ujedno i bavi prvi dio ove dvodijelne sage, jest legendarna blues rock grupa Swamp Lizards i njihov frontman Roger Sheldon. Već pri prvom susretu sa lokalnim rednecksima doznajemo da su gotovo svi oni otegli papke još 1975. u avionskoj nesreći u obližnjoj močvari Gilsburg. Ali.. Mnogi vjeruju da su još uvijek živi! Slijedeći trag dalje prema dvoje preživjelih iz nesreće, Harlan i Kurjak ubrzo će se susresti sa bluesom. Njihovi dojmovi?

Kurjak : " I to je blues? Pomalo repetativno! "
Harlan : "Bah, pravi se da ti se sviđa... "

No važnije je da se susreću sa Swamp Lizardsima en face! Momci su žedni "krvi, ne piva", oni su ljudski vampiri sada. Nakon okršaja, lovci na vampire se udružuju sa Wonder Boy Charleyem, modernim inačicom Roberta Johnsona, i starim doajenom Rainy Day Thompsonom, koji je Johnsona vidio kao dječak. To je taj drugi trag. No na scenu stupa lokalna policija tj. šerif Duquesne; stari, masni, debeli, gadni rasist; čuvajte se kad vam donosi vreću s narančama :). Iako je, po riječima njegovog pomoćnika Wyatta, bijelca koji nikad ne skida sunčane naočale, šerif vrlo sposoban, od samog početka njegove procjene idu na štetu Harlana i Kurjaka. Pokazat će se, ne slučajno. I tako, dok naši junaci tragaju za Legbom, policija traga za njima. No, Lizardsi su još tu i planiraju povratnički koncert. Bila je to žestoka svirka, koja je završila u krvi i plamenu.

Na taj način završava prvi dio, posvećen Swamp Lizardsima. Valja reći da, premda se radi o dvostrukoj epizodi, prvi i drugi dio su međusobno gotovo nezavisni; završava se priča o Swamp Lizardsima, a počinje o Robertu Johnsonu. Obično na kraju prve priče u nastavcima imate cliffhanger, kao u DP 6 i 7 Obala kostura/Zabranjena zona.

Dakle, na samom otvaranju Delta bluesa imamo prikaz Johnsonove smrti. Kroz sam strip se provlači Harlanova potraga preko Johnsona za Legbom, što je izlika za nove duge flashbackove o Johnsonovom životu, susretu sa Baronom Samedijem, gospodarem groblja, i naposlijetku samim Legbom, za kojeg se ispostavi da je lokalni krimi-boss. Dok Harlan traga za njim, on mu postavlja zamku; na njegovom platnom spisku našao se i šerif Duquesne! Tko bi to očekivao od starog rasista, ali boja novca je valjda važnija, kao i penzija na Karibima. Zamka bi bila fatalna da se nije umiješao Rufus, šerifov pomoćnik crnac. U konačnom obračunu Duquesneu će presuditi Wyatt, kome je šerif bio idol, ali koji nije mogao dopustiti ubojstvo svog prijatelja Rufusa, za kojeg se ispostavi da je potomak Roberta Johnsona osobno! Ah, i za Legbu više neće biti nastavaka.

Dvostruke epizode donose obično i dvostruka očekivanja. Jesu li ona ispunjena? Pa, što se mene tiče, jesu, unatoč nekim neuobičajenim nelogičnostima, o kojima ću malo kasnije. Boselli nam je priredio jednu nadasve interesantnu, blagoglagoljivu i čitljivu posvetu bluesu. Učinio je ono što on najradije i čini, a to je da uzme neki već postojeći mit, legendu ili stvarnu osobu i onda je naprosto inkorporira i prema potrebi modificira za svoj strip. E, pa ovaj put su mu se potkrale neke logičke greške, zbog čega i malo niža ocjena za scenarij; no kako je Boselli odličan storyteller, nekako zaboravite na to, uvuku vas radnja i likovi. Crtež? Dotti se potpuno etablirao na Dampyru i svojim svjetlijim akcijskim crtežom visoke rezolucije čini protutežu Gospodarima Sjena Maju i L.Rossiju. Dakle, osmica za njega.

DP SA 7b Pobunjenici

DP VEC 17 Grof Magnus

7, 7, 7, 7

Jedna od boljih epizoda, jer osim što se bavi lovom na Gospodara noći, sadrži i cijeli niz drugih subplotova koji se odvijaju. Najbolji dio je s blues mitologijom i mistikom koja se odvija oko njega, sam sukob sa Loom iliti Legbom i nije mi nešto zanimljiv. Sukladno tome, kako je priča podijeljena na dva dijela, prvi dio sa uskrslom vampirskom grupom (posljednji koncert za pamćenje) i melankoličnim Johnsonom, puno bolje funkcionira od drugog dijela. MIslim da smo već shvatili ideju koja će voditi Bosellija i ostale Dampyrovce; sva čudovišta i sve neobične situacije na svijetu su: ili povezane s vampirima, ili su usko povezane s vampirima
    11.05.2009
    12:22:00 sati

9, 9, 8, 7

Izvrsna epizoda koja je preteča onih kojih sada dolaze a zaslužuju puno,puno bolje ocjene...
    11.05.2009
    12:42:00 sati

9, 8, 10, 9

Ovo je jedna od boljih Dampirovih epizoda. Crtez je stvarno fascinantan, samo fali Tesla. Zato su ocene za pricu i scenario malo manje, ali strip rastura!!!!
    11.05.2009
    13:23:00 sati
    misa

6, 7, 9, 8

Epizoda ima jako dobru radnju i atmosferu, ali nisam ljubitelj bluesa. To ozračje bluesa jest ključno za radnju, ali mi malo ide na živce kad u vinjetama mora biti tekst pjesme koju netko pjeva. To mi se nikad ne sviđa. Inače je radnja solidna (vudu, Legba, Samedi,...), a Dampyr eto po prvi put posjetio Ameriku.
    11.05.2009
    13:45:00 sati
  • Mhejl

10, 10, 9, 9

Najbolja epizoda Dampira koju sam čitao! Sjajna bluz atmosfera, mnoštvo zanimljivosti, dinamična radnja, zanimljiva priča povezana sa vudu legendama.... Šta reći?
    11.05.2009
    15:06:00 sati
    Mhejl
  • Inferno

5, 4, 8, 7

Nažalost, mene ova epizoda iz više razloga nije oduševila. Uglavnom zato što je ista tema već obrađena u prethodnoj dvodijelnoj priči. Tamo se nadvampir personificirao s drevnim Omuluom, a ovdje s Legbom. U osnovi nema razlike i stvarno sam razočaran glede toga. Priča u dva dijela nam je trebala ponuditi nešto novo, a dobili smo samo još jednu reciklažu. Isto sranje, samo drugo pakovanje (s time da je ta prva priča bila vrlo dobra). Priči ne pomaže ni taj blues ambijent koji je, da stvar bude gora, toliko loše dočaran da se kod mene čak izrodila apatija prema spomenutom glazbenom pravcu. Zaista je bilo naporno pratiti sve one stihove, za koje više ne znaš jesu li izmišljeni ili nisu. Boselli je napravio pravu pomutnju od svega toga. Balunčići su prekrcani tekstom, tako da čitatelj lako može iščašit čeljust. Prenaprono! :((( Kao da to nije dosta, cijelo vrijeme ponavlja tog Roberta Johnsona (iste stvari po 10 puta), a na kraju ništa od njega... Sam obračun s Legbom je i više nego jadan. Općenito taj drugi dio ne valja, dok prvi može proći. Neshvatljivi su motivi i ponašanja nekih likova. Što je, pobogu, Legba imao od pomaganja Robertu Johnsonu? A da ne spominjem jeftine načine kako je Dampyr pronalazio tragove. Gdje su dosad bili Swamp Lizardsi? O čemu se ovdje zapravo priča? (...) Sve u svemu, veliko razočaranje.
    15.05.2009
    19:35:00 sati
    Inferno

9, 8, 8, 7

Najbolji Dampyr do sada i konačno jedna epizoda sa kojom sam zadovoljan. Odlično dočarana atmosfera bluesa i horrora u kombinaciji sa krajolikom delte MIssissipija, legenda o čarobnim prstima starog Johnsona , Legba, korumpirani policajci i naravno naši junaci. Kao bivšem glazbeniku, sviđa mi se ta strast za perfektnom svirkom i te situacije u zabačenim klubovima gdje vrlo često bivaju najbolje svirke i najkritičnija publika. Malo pe posjetilo na MIster NO maxi - Bilo jednom u NEW Yorku, i tamo ima par sličnih situacija, jedino što je bilo riječ o jazzu.Ono što me ovdje malo razočaralo je činjenica da se epizoda ne završava sa prvim dijelom koji je stvarno spektakularan a i kraj je u tom stilu ; članovi benda dobrovoljno izgaraju jer kao vampiri nemaju dušu a bez duše se ne može svirati dobra glazba pa radije biraju smrt. Baš efektan završetak u plamenima.Nastavak je standardan, rekao bih čak i nepotreban, klasični obračun sa Gospodarem noći koji uprkos svojoj 10 puta većoj brzini od Harlana ne uspijeva preživjeti. Neznam zašto se Boselli drži toga već od samog početka..Ali zbod prvog dijela koji me eto baš oduševio ipak dajem visoke ocjene. Crtež mi se naravno sviđa, meni je Dotti najbolji u Dampyr staffu, dolazak Legbe na scenu i njegovo pojavljivanje na groblju je stvarno impresivno, mada nema toliko akcijskih scena u kojima je on najbolji. Uglavnom, sve skupa je jako dobro.
    31.05.2009
    10:50:00 sati
  • Ferri

9, 8, 9, 7

Odlican,mada je prva epizoda dosta bolja od druge i kraj mi se nije bas svideo.Takodje i naslovnica druge epizode mi je ocajna. Ali sve u svemu jedna od najboljih sto smo dosada imali priike citati od Dampyra (mislim od dosadasnjih 16 broja VC)
    08.06.2009
    09:09:00 sati
    Ferri
  • Ukupna ocjena 73%

8, 7, 7, 7

Da, i meni je ovo jedan od boljih Dampyra. Dosta dobra priča, sa interesantnim likovima. Ovaj strip varira od jako dosadnih do solidnih epizoda.
    26.06.2009
    20:11:00 sati
    goksi

9, 9, 10, 10

odlicna epizoda koja ima vise da ponudi od makljaze sa nadvampirom.
    Dotti je fenomenalan i jedan od najboljih crtaca u Bonelliju.
    18.07.2009
    13:44:00 sati
  • ViKing

8, 8, 8, 10

Definitivno jedan od boljih Dampyra, sve drugo je rečeno.
    01.08.2009
    03:24:00 sati
    ViKing
  • PJ24MKD

9, 8, 8, 7

Солидна прича! Сценарио могaо је бити нешто бољи! Цртеж Дотија је одличан али стилове других цртача(Majo, L.Rossi) волим више! Насловнице солидне!
    04.10.2009
    21:49:00 sati
    PJ24MKD
  • E1 Letteri

10, 9, 10, 10

Sjajno, zaista! RODJEN U MOCHVARI je bolji od drugog dela, ali je bolja nalovnica DELTA BLUZ-a.. Svaka chast za epizodu. Obavezno prochitati!
    09.10.2009
    20:06:00 sati
    E1 Letteri
  • weljko94

3, 2, 9, 9

Pre svega, pohvale za Recenziju. Odlicna!

Shto se epizode tiche, ochekivao puno od nje. Dampir je do te 15 imao par dobrih epizoda, dosta loshih, ali su uglavnom sve bile prosecne. Ovu(tacnije ove 2) su svi hvalili i govorili su da je najbolja pricha Dampira do sada.

Dosadna pricha, razvuchena, senilna, uzhasno naporna za chitanje, jedva sam je prochitao, i posle nje sam prestao da kupujem Dampira. Dodushe sad se kajem jer sam chuo da je zaredjao mnogo dobrih epizoda.

Crtezh maestralan i to izvlachi ocenu. No pricha je totalno promashena, a mogla je biti mnogo bolja.

03.01.2010
    18:10:00 sati
    weljko94

8, 8, 9, 9

Ovdje je očito da Boselli ima sluha za good music.

17.08.2010
    05:06:00 sati

9, 8, 10, 8

dok sam čitao nisam primetio da nema Tesle :)

14.04.2011
    01:42:00 sati

9, 9, 10, 7

Ovu epizodu pročitaš a onda žališ što nije snimljen film na tu foru jer bi se u kino atmosferi stereo suraunda definitivno uživalo....
    20.04.2011
    15:52:00 sati
  • krem

8, 7, 10, 6

ocekivao sam vise, obzirom da se govori kako je ovo jedna od najboljih Dampirovih epizoda

20.06.2011
    22:38:00 sati
    krem
  • legaz

8, 9, 10, 9

Prvi deo FANTASTIČAN. Možda sam subjektivan ali šta ću. Jedna zanimljivost je promakla ekipi VČ a i recezentu ove priče je samo ukratko napomenuo. Sudbina članova grupe opisana u prvom delu  uzeta je iz istinitog događaja koji se desio 20. 10. 1977. godine. Naime tada grupa u punom napon pod imenom Lynyard Skynyrd je na putu između dva nastupa doživela avionsku nesreću u kojoj su poginuli pevač, gitarista, jedna od članica pratećih vokala, pilot, kopilot kao i road menadžer. Jedan od  preživelih članova kasnije je zabršio u kolicima, a preživeli bubnjar se zove Artimus. Da se vratim na strip, obožavam Dotija, meni je savršen za Dampira, retko koje su mu priče loše. Prvi deo bolji od drugog ali u celini odlično.

22.07.2011
    22:11:00 sati
    legaz
  • Bat Baterton

8, 9, 10, 9

Iako ima par nelogičnosti kao i nezanimljivu borbu sa gospodarom noći na kraju, ovo mi je jedna od najboljih klasičnih priča sa vampirima. Na nivou je otprilike one dvodelne iz Namibije, s tim što je ovde Doti još bolji, tj. fenomenalan, a prijatno me je iznenadio i Riboldi, naslovnice su mu sve bolje kako serijal napreduje.

Uvod u priču je sjajno urađen, odlična atmosfera, osećao sam se kao da gledam film. Radnja je u prvom delu fantastično vođena, uz veoma efektan završetak. Sve se to jako lepo uklapa uz bluz i retrospektive na život i misteriju oko Roberta Džonsona. Drugi deo se uspešno nastavlja na prvi, jedino je kvalitet malo opao pri samom kraju, kada je rasplet bio prilično očekivan i već viđen. I često mi se čini da je upravo samo finale najveći problem Boselijevim pričama jer inače sve drugo radi na veoma visokom nivou!

10.08.2011
    15:25:00 sati
    Bat Baterton
  • Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

14.03.2012
    14:18:00 sati
    woodchuck

7, 6, 8, 8

Sviđa mi se što nas je Boselli odveo u Mississippi i predstavio ga kroz blues i voodoo (hoodoo). Ne volim tvrdokorni blues ali volim mnoge crne izvođače na koje je on utjecao tako da imam respekt prema toj glazbi. Dakle, svaka čast bluesu ali ne treba mi pola stripa biti u stihovima zbog toga. Idu riječi pjesmica i slikice uz to, i da mi cijela spika bude tamo oko nekog benda i nekog pjevača.

Druga stvar koja mi je išla na živce je Legba koji je vampir. U nekim ranijim epizodama bio je to Omulu. U epizodi Vegas bio je to legenda Las Vegasa Bugsy Siegel.  Što Boselli namjerava sva narodna vjerovanja, kulturnu baštinu ili bitne ličnosti nekih područja proglasiti da su to neki banalni gospodari noći i vampiri? Počelo se mlatiti po istoj špranci. Znači, da ode u Egipat Oziris je gospodar noći, da ode u Chicago tamo je Al Capone. Drago mi je da nam Boselli otkriva svjetsku kulturnu baštinu, da nastoji biti autentičan ali u svemu tome postaje malo nemaštovit. Sjetimo se samo nekih epizoda Martina Mysterea kada se takve stvari odrade nemaštovito ili kad se pretjera. Ispada da nam strip prepričava vikipediju uz malo umjetničke slobodne volje.

Sve u svemu ovo je lijepo osmišljeno, isplati se pročitati ali na momente pila i živcira.

26.05.2012
    16:26:00 sati

8, 9, 10, 7

Prava stripčina za koju ipak treba odvojiti vremena da se počita. Lijepo mi je legla ova dvodjelna epizoda , za razliku od one u pustinji, koju je takđer crtao Dotti. Ovdje mi je crtež također puno puno bolji i na njega nemam nikakve pa ni najmanje zamjerke. Kod naslovnica mi ona u močvari nije 'legla', dok je druga puno bolja. Što se tiče scenarija, zamjerka ide kraju koji je ipak zbrzan i bez prave akcije i nije ispunio očekivanja. Ok, mogu prihvatiti neke nedorečenosti kroz priču, i to što je više tema kroz strip, ali kraj mora dati neki 'eksplozivni' rasplet.

04.07.2012
    11:20:00 sati

10, 10, 10, 10

Odlična epizoda, odlično uklopljen blues.

17.07.2012
    13:08:00 sati

6, 5, 8, 8

Prica bolja nego sto sam ocekivao od ovog (inace ocajnog) serijala.  Jedina stvara teza sa pretprit od jedne Dampyr epizode je ove dvo-dijelne, koje mogu biti naporne.  Dok ih u Dylan i Magicni Vjetar serijalu mog tolerisat, ovdje mi je stvarno ova razvucenost isla na zivce, pogotovo zato sto nije bilo potrebe da ova prica bude u dva nastavka, nego je trebala biti dvije pojedinacne price u dvije pojedinacne epizode, jer kad se prva sveska zavrsi sa smrcu one Swamp Lizards ekipe, uopste nam ne treba ono, 'nastavlja se, kraj u sledecem broju.'  Moglo je jednostavno biti samo 'Kraj', i sledece sveska je prica za sebe.

Medjutim, ova epizoda se ipak moze tolerisat vise nego vecina u ovom serijalu.  Obe sveske pocnu puno bolje nego sto ze savrse, a najgora stvar, kao i uvijek, su one akcijske scene, zbog kojih uvijek zijevam kad ih vidim.  Tipicno tucnjava, glupe izjave od likova, i vampiri koji napadaju, pa ih onda Dampyr ili upuca metcima sa njegovom krvlju, ili ih posijece s onom svojom britvom; u oba slucaja, oni onda izgore.  Isti kurac svaki put, interesuje me samo kako se scenaristi ovog stripa ne umore od toga da nam stalno guraju ista govna pod nos, epizodu posle epizode?

07.08.2012
    02:05:00 sati

9, 6, 9, 10

05.05.2013
    22:47:00 sati
  • Wayto

7, 6, 8, 9

10.11.2013
    05:09:00 sati
    Wayto

7, 8, 9, 8

Najbolja mi je atmosfera u onom motelu na početku, svakako je zanimljiva i lokacija (uvik mi Laurenti padne napamet kad su močvare u pitanju jer je on stručnjak za to područje). Dijalozi su smisleniji ovaj put, ali sama ta spika oko bluesa cijele dvi epizode mi je brzo dosadila. Likovi nisu baš upečatljivi, a kraj je standardno akcijski odrađen, bez ikakvih noviteta. Sve u svemu, korektna epizoda.

03.12.2013
    18:01:00 sati

9, 9, 9, 10

Moje je mišljenje da su Dampyr epizode trebale biti u nastavcima,mislim da bi serijal itekako dobio na kvaliteti.Dokaz je ova priča koja je fantastična.

26.09.2014
    15:17:00 sati
  • SSM

8, 8, 9, 8

22.05.2016
    21:35:00 sati
    SSM
  • DuskeArrow

8, 8, 9, 8

Super epizoda, stvarno za uzivanje ^^

13.05.2018
    22:24:00 sati
    DuskeArrow

Ukupna ocjena 36%

3, 1, 6, 6

Dosadno i naporna priča.

06.08.2019
    16:36:00 sati
  • Space Marine

Ukupna ocjena 39%

2, 3, 6, 6

Dosadno i razocaravajuce. Podsjeca na neke dosadne epizode strike Martija. Harlan sasvim sporedan lik skoro.

03.11.2019
    12:47:00 sati
    Space Marine

7, 2, 10, 7

Ah, mnogo sam ocekivao od ove dvodelne epizode i osecao sam da ce biti odlicna ali sam se grdno prevario i razocarao. Bosseli sto nam ovo radis?

Svi preduslovi su bili tu. Tema koja je mogla da se izvede na bezbroj nacina i da ovo bude jedna od najboljih prica. Od pocetka se uvodi legenda o Robertu Dzonsonu i mislimo da ce se dvodelna prica baviti njegovom sudbinom i iako se ona bavi na prvi pogled njim u stvari uopste nije o njemu i ne znam koja je svrha Roberta Dzonsona, nista nije objasnjeno, Dzonson je ustvari prodao dusu za ugovor?, zasto je umro,blues atmosfera uopste nije preneta, sve je sto se tice bluz komponente promaseno je u potpunosti. A ja to govorim kao veliki obozavalac Bluza.

Drugo sam ambijent mocvarano podrucje i zabaceni rukavci delte Misisipija su jako atmosfericna mesta koje Bosseli uopste ne upotrebljava dobro, napravio je istu pricu kao i svaki put do sad (s izuzetkom prica iz Praga) a promena lokacija je cisto estetska. Bosseli se odlicno snasao u bayouima na drugim serijalima, setimo se kod nas kultne i jako s pravom hvaljene epizode Zagora Vudu osveta koju je Bosseli napravio sa Maurom Laurentijem ili donekle noviji primer na Teksu Alhemicareva kuca. Medjutim ovde uopste ne znam sta je zeleo Bosseli.

I sada sam potpuno siguran zasto mi Dampir ne funkcionise i zasto su mi vecina prica obecavajuce ali na kraju ispadnu razocarenje. To je zato sto je serijal previse hladan. Ali to nije svesna scenaristicka odluka ili stil. Vec Bosselijeva greska. On ne ume da pise likove s dusom, s osecanjima, s karakternim osobinama, barem ne glavne junake. Evo procitao sam 16 epizoda Dampira ja idalje ne znam nista o njemu, kakav je, ko je on, on je kao robot koji izvrsava zadatke i mora da bude tu jer eto mora da postoji glavni lik serijala, Kurjaka smo eto malo upoznali u epizodi Nemezis ali isto i za njega ne mogu da kazem nikakve karakterne osobine ili ponasanje kakav je on. Bosseli ne ume da napravi slozene osobe i karaktere. Uspeva to na drugim serijalima gde su likovi vec odavno okarakterisani kavki su kao sto je to Zagor ili Teks, ali na sopstvenoj umotvorini to ne ume. I ne ume da napise dobru pricu za Dampira. Sporedne likove u Zagoru i Teksu napravi da budu pravi ljudi od krvi i mesa, sa osecanjima, greskama, savescu ali kod Dampira nema ni traga tome.

Bosseli ne pise Dampira srcem i osecanjima, vec hladnokrvnim enciklopedijskim racionalnim umom koji samo razmislja o faktografiji i podacima.

Ako se ne desi neki veci, znatniji pomak u narednim brojevima (a 16 brojeva nije mali broj) Dampir ce od mene biti okarakterisan kao potpuno bezvezan strip. Ni do kolena ostalim Bonellijevim duzim serijalima a i mnogim kracim.

Takodje, evo jos par pitanja i nelogicnosti zasto svaka legenda ili demon ili bilo sta iz predanja mora da se ispostavi da je arhivampir, gde su bili i sta su radili Swamp Lizardsi tokom 25 godina od pada aviona, koja je svrha crnog policajca Rufusa i belog policajca Vajata. Zasto se pojavlivao Baron Samedi, koja je svrha celog benda Swamp Lizardsa, koja je svrha pojavljivanja Roberta Dzonsona kada je on u potpunosti neiskoriscen.

Za dobar komentar o ovoj epizodi procitajte Infernov komentar ispod recenzije.

Jedina svetle tacke ovog stripa su vrlo dobre Riboldijeve naslovne strane i apsolutno fantastican crtez Dottija koji je vrhunski nacrtao epizodu.

19.05.2020