Heroes in Crisis

Conan

DCCCE DC 2 | 284 str.

Pojam "Crisis" je gotovo postao zaštitni znak DC Comicsa i s vremenom je postalo teško ne očekivati kvalitetan sadržaj kada je strip tako etiketiran. Heroes in Crisis nam, nažalost, pokazuje da nekada ta očekivanja mogu krenuti sasvim krivim tokom...

Ukupna ocjena 34%

Priča 1

Scenarij 1

Ukupna ocjena %

P*

S*

C*

N*

• Heroes in Crisis
    DCCCE DC 2

• Heroes in Crisis je izlazio od rujna 2018. do svibnja 2019. godine.
  • Kako bi neke likove pokušali što bezbolnije vratiti u upotrebljivo stanje, DC Comics je nakon ovog mini-serijala pokrenuo i dva spin-offa. Prvi je bio "Harley Quinn and Poison Ivy" autorica Jody Houser i Adriane Melo, dok je drugi išao pod nazivom "Flash Forward" koji potpisuju Scot Lobdell te crtači Norm Rapmund i Brett Booth.
  • Nakon što je kompletan mini-serijal objavljen, Tom King je kroz raznorazne intervjue i tweetove objasnio da prilikom pisanja priče nije imao ideju koji će likovi biti zastupljeni u stripu. S tim "opravdanjem" se može donekle objasniti neshvatljivo ponašanje pojedinih likova kroz priču. Koji će likovi biti korišteni odlučeno je kasnije, nakon što je priča već bila napisana, a po Kingovim riječima urednici su oni koji su odabrali junake i zločince. Jedini dio priče kojeg je King napisao s nekim konkretnim junakom u planu je onaj što se tiče Wallyja Westa.
  • Epilog cijele priče možemo vidjeti u trejdu "Heroes in Crisis: The Price and Other Stories" koji skuplja epizode iz serijala The Flash, Batman i Green Arrow, ali i u mini-serijalu Generations koji će se na tržištu pojaviti za Free Comic Book Day, odnosno 2. svibnja 2020. godine.

Inače mi u recenzijama nije običaj davati najniže moguće ocjene jer smatram da većina loših djela, bilo da se radi o stripovima ili nekom drugom vidu umjetnosti, ipak ima poneku pozitivnu karakteristiku u sebi koja ih spašava od trpanja u koš s raznoraznim zanatskim abominacijama. Međutim, u slučaju Heroes In Crisis izgleda da ću morati napraviti iznimku, barem što se tiče scenarističkog dijela. Tom King je autor kojeg je stripovski svijet 2014. i 2015. godine upoznao kroz svježe i akcijski nabijene avanture najpoznatijeg odbjeglog sina Gothama, Dicka Graysona, a zatim i preko odlično prihvaćenog autorskog naslova The Sheriff of Babylon (koji je ujedno bio i prva kolaboracija s crtačem Mitchom Geradsom). Nakon što je za DC Comics i Marvel stvorio mini serijale Mr. Miracle, Vision, pa čak i The Omega Men koje po osobnom ukusu svrstavam među najbolje komercijalne stripove prethodnog desetljeća, putanja mu je krenula nizbrdo prvenstveno kroz sasvim zanatski odrađen i kvalitetom prosječan run na Batmanu. No ni tada King nije spao na toliko niske grane do kojih će doći u trenutku kada će krenuti raditi ovom nesretnom mini-serijalu čiju recenziju upravo čitate.

Heroes In Crisis je priča u kojoj apsolutno ništa ne štima.

King ovdje čak i nije imao lošu zamisao. Ideja da postoji mjesto poput Sanctuary gdje bi se superheroji mogli "ispovjediti" u trenucima u kojima im je teško i u kojima preispituju svoje postupke mogla je ispasti sasvim pristojno da je razrađena kako treba i da je fokus priče bio isključivo na spomenutom utočištu. No, ono što smo dobili kao finalni proizvod je otišlo skroz drugim tokom s obzirom da je King od ovog mini-serijala odlučio napraviti whodunit krimić i s time sve poslao k vragu. Umjesto da priča prati raznorazne heroje i zločince u trenucima slabosti i prikazuje ponekad rijetko viđenu humanu stranu njihove psihe, Heroes In Crisis već u samom početku ispred nas, čitatelja stavlja nevjerojatno banalno i nepotrebno ubojstvo, a zatim i raznorazne likove iz DC univerzuma u pokušajima otkrivanja i hvatanja ubojice. Očekivano, ova dva sasvim različita zapleta teško funkcioniraju kao jedna koherentna cjelina i tokom čitanja stripa sam stekao dojam da ta dva narativa međusobno blokiraju jedan drugoga bez mogućnosti razvijanja ijednog od njih u mjeri u kojoj bi mogli ponuditi iole smislen tok radnje.

Međutim, koliko god da je radnja nebulozna, glavni problem su zapravo sami junaci koje pratimo. Glavni likovi su potpuno lišeni svojih karaktera i naprosto je teško povjerovati da iz stranice u stranicu pratimo Boostera Golda, Batgirl, Supermana i ostatak ekipe, a ne neke lijeve, bezimene heroje koji su smišljeni u posljednji trenutak. Nijedan se lik ne ponaša, ne govori i ne odnosi se prema suborcima na način na koji smo od njih navikli. Karakterne crte su nepostojeće i likovi se razlikuju jedan od drugoga isključivo na temelju fizičkog izgleda, dok su im osobnosti i prepoznatljivi stilovi govora i razmišljanja jednostavno zanemareni. U mojim je očima umjesto svakog junaka ili negativca mogao stajati osobno Tom King i voditi monologe sam sa sobom. Usudio bi se čak reći da cijela scenaristička strana ovog mini-serijala djeluje kao nedorađena, demonstrativna verzija koja zahtjeva još puno dodatnog rada kako bi se dovela na zadovoljavajuću razinu kvalitete. Dijalozi su nekoherentni i u dobrom dijelu serijala nemaju apsolutno nikakvog smisla niti značaja osim što popunjavaju stranice kako ne bi bila tišina. Kad već spominjem popunjavanje, treba također reći da ova mini-serija od devet brojeva sadrži i dvije filler epizode. Upravo je nevjerojatno da imamo čak dva broja koji skoro pa uopće ne utječu na glavni narativ u jednom ovako relativno kratkom stripu.

Neću ulaziti u detalje što se tiče same radnje, no moram napomenuti kako je Heroes in Crisis (za sada) posljednja u nizu žrtava sve veće popularnosti Harley Quinn. Izgleda da moć stripovskih likova raste s njihovom popularnošću u stvarnom svijetu jer iskreno ne znam kako drugačije objasniti jednu od lošijih situacija u stripu u kojoj Harley bez ikakvih problema parira Supermanu, Batmanu i Wonder Woman u isto vrijeme tokom borbe, a zatim bez trunke truda izbjegava hvatanje. Ovakav "fan service" nažalost nije jedina, ali je definitivno posljednja kap u moru besmislenih scenarističkih rješenja koja je zacementirala jedinicu u ukupnoj ocjeni scenarističke strane ovog stripa.

Crtež je doslovno jedina pozitivn(ij)a stvar u svemu ovome. Clay Mann ima sasvim lijep i pitak stil koji je ugodan za promatranje, no problem je što su mu kadrovi previše prazni. Česti krupni planovi s jednoličnom i rudimentarnom pozadinom ne donose nikakve vizualno upečatljive scene. Ima tu kadrova u kojima je Mann stvarno dobar, no čini mi se da ni on nije bio nešto posebno motiviran s obzirom na nebuloznu prirodu same priče. Na par brojeva gostuje i već spomenuti česti Kingov kolaborator Mitch Gerads koji, iako je stvarno dobar, ovdje nije ni sjena samog sebe iz fenomenalnog Mister Miracle mini-serijala.

Ne znam ni sam što da pametno kažem za kraj. Sami završetak priče je takav da će se prije ili kasnije drugi autori trebati uhvatiti ostavljenih repova i učiniti nešto od njih kako bi se neki likovi iz ovog stripa mogli vratiti normalnom životu (tj. normalnom objavljivanju). Da je fokus bio manje na akciji i bezglavom pokušaju rješavanja besmislenog zločina, mogli smo imati dobar i unikatan strip koji obrađuje zanimljive teme. Ovako nam samo ostaje da što prije zaboravimo ovu abominaciju i kolektivno je potisnemo iz sjećanja.

ALBUM DC 1 Identity crisis

DCCCE DCG 6 The OMAC Project