Fantomski brod

DEM LIB 1b | 125 str.

Mladoj gospođi Anne Poirier suprug pomorac pozvan je na „Petite Claire“brod tvrtke Marnage. Navodno se radi o rutinskom prijevozu tereta za sjevernu Afriku. Prošao je cijeli tjedan a njezin muž Maurice se još nje vratio Ne samo da se nije vratio, nego se čak nije ni javio To još nikada nije napravio. Očajna i s malim sinčićem u naručju sjedi kraj telefona i čeka bilo kakve vijesti.

• Sjećanje i osveta - Fantomski brod
    DEM LIB 1

• La nave fantasma
    DEM SR 2

• U ovom broju smo upoznali najveće neprijatelje serijala – marsejsku mafiju. Iako će se Demian sresti i s japanskom i kineskom (jakuze i triade), ovo je mafija broj 1 u serijalu. Ponovo ćemo ih sresti već u idućem broju.
  • Trait D´Union je u biti crtica (-) koja povezuje dva pojma u jedan, a vrlo često se nalazi i u francuskim imenima. Upotrijebimo li taj pojam u mafijaškom žargonu tada on simbolizira povezanost mafije s drugim društvenim organizacijama, bila to politika ili poslovni svijet. Kada kažemo da se mafija uvukla u svaku poru pomoću svojih igrača na raznoraznim pozicijama u društva to je Trait D´Union.
  • Nije prvi put da smo u Bonelliju sreli nekog s dva različita oka. U epizodama Mr. No SD #21 „Dubine“ imamo jednu ženu s tom osobinom.
  • Jean – Luc jako sliči na Vincenta Cassela u filmu "Dobermann", isti luđački pogled i izražaj lica. (Vidi sliku u recenziji!) On je francuski glumac, nekima bolje poznat kao muž Monice Bellucci, koji se iskazao kao izvrstan glumac u french – noir filmovima poput "Državni neprijatelj 1 i 2" (Biografija najpoznatijeg francuskog kriminalca Jacquesa Mesrinea. ) ili "Nepovratno".

U trenutcima te dramatične neizvjesnosti njen muž ju je ipak nazvao. Umjesto da joj je pao kamen sa srca jer joj se ipak javio, taj joj je poziv na srce bacio još veći teret. "Zovem te sa svog mobitela, brodski telefon ne radi. Blizu smo obale, ali linija se može prekinuti svaki čas. Ovo nije putovanje poput ostalih. Na brodu je nešto što…" Nedugo zatim veza se prekinula. Ostala je sama s malim djetetom, sudbina njenog muža je upitna. Na policiju ne smije. Što ako je na brodu nezakonit teret, a Maurice je prvi časnik? Bolje držati policiju po strani. Kada je otišla do brodske kompanije rekli su joj da brod „Petite Claire“ ne postoji u registrima.

Demian - the man

Za razliku od prvog broja koji je napravljen u svrhu upoznavanja s likovima, u ovom broju dobijemo osjećaj kakve će se tematike i na koji način otprilike obrađivati u ovom serijalu. Tu on dobiva onaj pravi kriminalistički (noir) žanr, a ljubitelji tog žanra će se jednostavno zaljubiti te se odlučiti za praćenje serijala.

Harod Martial

Susreli smo se s glavnim neprijateljem – mafijom. Za razliku od gangstera koje smo upoznali u prvom dijelu (braća Kounen) koji su sitni kriminalci, ova mafija koju vodi Herod Martial je više od mafije. To nije običan kriminal već onaj isprepleten s politikom i biznisom, drugim riječima Trait D´Union – prsten koji povezuje. Martial je pravi gospodin u zrelim godinama, uglađen i fin, voli operu. Toliko je voli da ljubuje s opernom pjevačicom Justine Malet. Krugovi u kojima se kreće sastoje se od razne gospode iz marsejske kreme, utjecajnih ljudi na visokom položaju. Jedan od takvih je Alain Sauvaire predsjednik uprave Marnagea iste one firme za koju plovi „Petit Claire“. Odlikuje ga diplomacija, ne voli direktno umrljati ruke krvlju. Pravi je mafijaš starog kova za razliku od njegove desne ruke.

Njegova desna ruka Jean-Luc Corsari „Le Loup“ je okrutan, pokvaren i debelog obraza. U zahvalnost prema Martialu što ga je zaposlio dok je još bio dječak , bez obitelji, on muti s Justine njemu iza leđa. Eto kakav je on čovjek. Ima jednu neobičnu fizičku osobinu – oči različite boje. Trebalo bi još spomenuti i Aziza Gastonovog doušnika, djedicu koji još ima srca i energije odraditi posao za pravu stranu.

Ruju je zaslužio čistu desetku za scenarij. Možda je malo razvučen i na momente fali akcije ali taj nedostatak nadoknađuje sam način na koji raspetljava priču. Nema bespotrebnih ponavljanja i objašnjavanja. Likovi mafijaša su mu pomalo klišej iako bi se moglo reći da je to tako i u realnosti i da tu ne treba nešto izmišljati. Jednostavno takvi moraju biti ako želimo uvjerljivost. S crtežom Luigija Siniscalchija prvi puta sam se susrela prije dosta godina u priči Dylan Dog – Dani more. Tamo me nije previše oduševio. Bolje mu leži noir.

Vincent Cassel

DEM LIB 1a Sjećanje i osveta

DEM LIB 2a Crni oblak

8, 8, 6, 8

sasvim solidne prve dvije epizode, ipak nije nesto sto me privlaci na duze vrijeme.

28.08.2010
    18:21:00 sati

7, 7, 8, 7

Solidna epizoda, ali mi noir i krimić kao žanrovi baš i nisu omiljeni. Ipak sam si dao truda, pa sam dosad pročitao sve Demianove epizode. Siniscalchi je odradio dobar posao.

03.09.2010
    18:11:00 sati
  • marcho

9, 9, 6, 9

Nešto slabija priča u odnosu na prvu epizodu, ali ni ovo nije loše. Crtež me nije baš razveselio.

03.09.2010
    23:46:00 sati
    marcho

8, 8, 9, 8

Puno bolje od prve epizode! Crtež jako detaljan!

12.09.2011
    14:10:00 sati

4, 3, 8, 7

Epizoda koji niti smrdi, niti mirise.  Likovi su kliseji, a prica ubi od dosade.  Citajuci ovo osjecao sam se kao da citam pricu Martin Mysterije.  Duga u pizdu materinu, nikad da se zavrsi, a niceg zanimljivog u citavog prici.  Pocetak je malo zanimljiv, onaj dio kad mornar se pozdravlja sa zenom i djetetom i ide na radni posao na nekom brodu.  Ali onda, na zalost, dobijamo likove koji veze s vezom nemaju, i koji su najobicnije kopije zlikovaca iz najgorih evropskih i americkih filmova.  Neki gazda koji je veliki gangster, i koga se svi boje, koji je zasticen sa svake strane.  Oh ho ho... majko mila, Ruju nekad moze da nadmasi samog sebe.  Prva epizoda ovog serijala mi je nekako bila zanimljiva.  Bilo je koliko toliko nekakve misterije o Demianu kao covjeku, i one flashback scene su bile interesantne.  Ali nije scenaristi trebalo dugo da nas davi klisejima i nemastovitom pricom poput ove.  Nadam se da ce iduce epizode da budu bolje, jer ovo je stvarno slabo.

05.03.2012
    17:01:00 sati
  • Ukupna ocjena 52%

5, 3, 7, 7

Odustajem od ovog stripa.

23.05.2012
    15:38:00 sati

6, 7, 7, 7

I ja se slažem oko toga da je ovo solidna epizoda sa par dobrih scena, ali osjetno lošija od prve uvodne epizode. Prije svega zato što je Demiana premalo ovdje, kao i Tristana, a i bilo bi dobro da nam je Ruju već u ovome broju počeo davati nekakve sitne podatke o prošlosti njih dvojice. Ovako Demian ispada k'o neki potrčko koji samo treba istuć' loše momke u odjelima, bez riječi, a pretpostavljam da je mnogo više od toga. Tu i tamo koji unutarnji monolog, ali nije to to kao kod, recimo, Nathana Nevera. Siniscalchi dobar i gotovo neprepoznatljiv, kada se baci pogled na njegov rad na Dylanu Dogu, pogotovo na prvu epizodu koju je nacrtao, br. 78 "Ubojice dolaze iz mraka" (u kojoj, usput, jako podsjeća na Brindisija). Zaključno, čitljiva i solidna epizoda, ali trebalo je biti bolje.

13.10.2012
    21:41:00 sati

7, 7, 6, 7

20.11.2012
    10:44:00 sati
  • Charlito de la Vega

5, 9, 7, 8

Tu on dobiva onaj pravi kriminalistički (noir) žanr, a ljubitelji tog žanra će se jednostavno zaljubiti te se odlučiti za praćenje serijala. - NOT

Sva sreća pa sam sa Demianom počeo od 6 knjige. To je naznaka da serijal ipak krene sa puno boljim epizodama od ovih prvih. Vjerojatno me ne bi privukao da sam krenuo od početka. Patetično je sve to skupa, a Demian mi je još poprilično iritatntan u svojoj patnji i neodlučnosti i "kao" nekom prkosu, a najrađe bi mu dao šamar. Glupo mi je njegovo šetuckanje po Marseilleu i da ga oslovljavaju kao Demian. Kao nitko ga ne može pronaći, ali zato doušnika odmah snime i riješe...bez veze. Scenarij je doduše vrlo dobar-odličan pa kao i u prvom broju ipak ne umara i može se lijepo pročitati strip do kraja, ali da je baš zanimljiv strip i nije. Crtež onako...ima puno boljih crtača; Demiana je katastrofalno falio na par vinjeta.

02.02.2013
    11:41:00 sati
    Charlito de la Vega

7, 7, 6, 6

Dosta slabija epizoda od prve koja nije donijela puno novog što se tiče glavnih likova nego nas je upoznala s glavnim negativcima, dok je glavna priča o brodu i otpadu blago nezanimljiva. Nije pomogao ni slab crtež. Marie izgleda skroz ko Halle Berry na nekim vinjetama, čudno kako nitko nije spomenuo.

11.12.2013
    08:58:00 sati

7, 7, 8, 8

Demian je dobar odgovor na pitanje zašto je Ruju, kao drugi najplodniji, posle Sclavija, scenarista Dylana Doga, imao toliko problema na ovom serijalu. Naime, uz poneki izuzetak, bio je, znamo, uglavnom tek prosečan. Međutim, Demian je "widescreen" avantura, svaka priča na oko 50% više strana od regularne epizode DD-a, i ovde je sve na svom mestu, premda je, ruku na srce, ovo Rujuov autorski rad. Just saying...

Meni je ovaj serijal krajnje prijatno iznenađenje.

16.01.2016
    22:15:00 sati

7, 7, 6, 7

Druga epizoda je, ako je usporedimo sa prvom, u svom scenariju bolja od prve, ali u svom crtežu je dosta lošija.. Ruju je pomalo iznenadio sa ovom krimi noir pričom u kojoj imamo nepostojeći brod, marsejsku mafiju (kao glavne negativce cjelokupnog serijala), ljubavni par čija se veza završi tragično i naravno Demiana kao glavnog lika koji, pomalo u sjeni, rješava misterij Mauriceovog nestanka.. Epizoda svakako je zanimljiva, ali me nekako ne privlači dovoljno.. Do sada, serijal u ove dvije epizode koje sam pročitao nekako nema ono nešto da me privuče na daljnje čitanje.. Crtež mi se baš i nije svidio.. Siniscalchi me nije baš oduševio.. Crtež mu na momente djeluje nekako nerazgovjetno i neprepoznatljivo.. Naslovnica je prosječna, ništa posebno..

24.09.2018
    16:57:00 sati

6, 6, 8, 3