Smrt u Barceloni

Brad Barron

DEM LIB 2b | 126 str.

Razni pokvarenjaci i zle sudbine nisu vezane samo za Marsej. Priča se seli s juga Francuske u Barcelonu. Tamo ćemo posjetiti Gastonovog prijatelja Luisa, koji je krenuo u osvetnički pohod na ljude koji su krivi za smrt njegove žene.

• Crni oblak - Smrt u Barceloni
    DEM LIB 2

• Morte a Barcellona
    DEM SR 4

• U ovoj epizodi Demian citira Lorcu, velikog španjolskog pjesnika.
  • Original je izašao u 8. mjesecu 2006.

Ovo je još jedna priča o čovjeku koji se bori protiv institucija. Ali ovo nije Zagor i njegova borba protiv institucije. Kao što je, recimo, vojska. Gdje on uleti u utvrdu, ispljuska zapovjednika, te mu raščetvori stol sjekirom. Ovo je ipak ukomponirano u naš, realniji svijet, gdje do razno raznih „zapovjednika“ ne možemo ni doći, a kamoli ih ispljuskati.

U tom realnom svijetu (koliko može jedan strip predstaviti) je jedan čovjek po imenu Luis Gallardo ostao bez svoje supruge Terese. Otišla je na rutinsku operaciju slijepog crijeva, a vratila mu se u mrtvačkom kovčegu. Grozna sudbina, da li se pomiriti s njom kada zna da njena smrt nije izolirani slučaj i da u toj bolnici ima još takvih slučajeva? Odgovor je – Ne. Za početak je zapaprio doktoru Nunezu koji ju je operirao. Ali on je samo prvi u nizu. Za tamanjenje samog vrha beskrupulozne gamadi ipak treba pomoć svog kuma Gastona i njegovog prijatelja Demiana.

Borba običnog čovjeka protiv sustava nije neka nova i unikatna priča. Tako da se ne može reći da je Ruju ovaj put smislio nešto novo. Ali kada uzmemo u obzir da je korupcija, mito, beskrupuloznost i viši interesi (čitaj novac) istisnula iz prvog plana običnog čovjeka i njegovo pravo na život, onda jedna ovakva priča dobije na svojoj uvjerljivosti i težini. Nije mi cilj pretvoriti recenziju u pravo/pravda filozofiranja, ali me je Ruju uspio i ovom pričom taknuti u tu žicu i ona mi se iz tog razloga svidjela.

Osim toga te njegove fore da voli čačkati po korumpiranom i pokvarenom sloju društva ubacio je i tu jednu nesretnu ljubavnu priču i sve začinio artiljerijom (od lakše do teže). Likovi su mu šaroliki i svakakvih profila. Uz pojavljivanje standardne ekipe, imamo debelu španjolsku gostioničarku mamu Sanchez, koja naše junake trpa tradicionalnim španjolskim jelom – paella.

Tu je i Julio Castelo glavni gad za ovu epizodu. Lijepo je prikazana večerica njega i njegove familije u raskošnoj kući. Koliko god da je to sve skupa gadljivo jer je stvoreno prljavim novcem opet mi dođe žao njegove dječice i žene, jer novac ne može ispraviti činjenicu da će njihovom suprugu i ocu svaki tren doletjeti metak u čelo. U galeriji gadova imamo i Ramireza koji je Julijev poslušnik i koordinator prljavih poslova.

Nasuprot te bogate obitelji stoji Luisova razorena obitelj. Njegova kćerkica Manuela živi s bakom i djedom dok on u svojem osvetničkom pohodu stavlja i njenu sigurnost na kocku. Na prvi pogled se Luis čini kao neodgovoran otac i kao netko čija je mržnja nadvladala poriv da sve zaboravi i svoj život posveti Manueli. Reći ću vam samo da Ruju nije toliko glup pa da napravi tako plitki lik. Pokrio je scenarij i s te strane, ali vam neću reći kako da ne pokvarim priču onima koji još nisu pročitali strip.

Valdambrini je najslabija karika ove epizode. Prvi put sam se s njegovim crtežom srela u epizodi "Casablanca Caffe" (SD) od Mr. Noa gdje mi nije odgovarao ni crtež ni priča. Demiana je nacrtao poput Michaela Jacksona. Mislila sam da će nakon te pucačine otplesati i koji moonwalk. Pohvalit ću ga zbog crteža Renaulta 4. Taj crtež mi je izmamio osmjeh na lice. Toliko mi je super taj crtež da sam ga imala potrebu zalijepiti u recenziju. On je kao crtač najpoznatiji čitateljima serijala "Caravan", jer je za njega nacrtao čak 4 epizode. Kada nabavim tu ediciju možda promijenim mišljenje o njemu. Za Demiana je još nacrtao 14. epizodu "Duhovi prošlosti". Naslovnica je super. More, gliser i AK-47 u prvom planu (barem sliči na taj mitraljez).

Nakon početnog ushićenja koje su mi dale prva i druga epizoda, treća epizoda me je lagano spustila na zemlju. Ova epizoda me opet vraća starom oduševljenju.

DEM LIB 2a Crni oblak

DEM LIB 3a Dijamantni slap

• split85

9, 9, 7, 9

22.03.2011
    21:21:00 sati
    split85

7, 7, 8, 8

Klasična epizoda serijala koja obrađuje još jedan od problema današnjeg društva.

05.04.2011
    18:11:00 sati

8, 8, 8, 8

Odlična prosječna epizoda!

13.09.2011
    08:01:00 sati

7, 6, 6, 9

Kao sto je neko ovdj vec rek'o: prilicno prosjecno.  Nista posebno, u neku reku veoma zaboravno.  Crtez mi se ne svidja; Valdambrini je slab crtac.  Prica i scenario su pravi onaj Ruju-ski: kliseji potput bijega iz zatvorskog kombija, onda put na osvetu jednog covjeka koji je pobjeg'o iz zatvora, kidnapovanje njegove kcerke, pare u banci koje se prebacuju na ime njegove kcerke, i ostali gansterski stosovi koje smo hiljadu puta prije vidjeli.  Serijal koji jednostavno stoji manje/vise na istom nivou iz epizode iz epizodu: ne ide gore, ali bogami i ne tone toliko puno.

12.08.2012
    03:55:00 sati

8, 8, 9, 10

Ova je bolja od prošle dvije epizode. Dijalozi i likovi su ok, akcijski rasplet je malo traljav ali vidili smo i puno gore od toga u Dampyru. Najveće iznenađenje je crtač, nisan moga virovati da je ovo onaj isti iz Mr.NO epizode Casablanca Cafe. Razlika je ogromna, stvarno je puno napredovao.

11.12.2013
    09:35:00 sati

6, 7, 7, 8