DK LU 25 | 120 str.

Klervilska policija ulovila je Diabolika! Sada kuju plan kako da pomoću njega u klopku namame i Evu Kant, kako bi jednim udarcem otklonili dvije prijetnje.

• U neprijateljskim rukama
    DK LU 25

• Diabolik nema klasičnu numeraciju pa je ova epizoda označena rimskim brojkama LV (55. godina objavljivanja), broj 4 iz 2016. godine.
  • Str. 81. Ginko se pomoću maske prerušava u Diabolika što je jedan dio plana za hvatanje Eve.

Europska kriminalistička priča. To je najbolji opis onoga što dobivamo svakim novim brojem Diabolika. Nešto drukčije, u krajnjem slučaju. Teme koje jesu naša svakodnevica, ali nevidljiva. Diabolik je lopov koji iskorištava svaku dobru priliku kako bi se dočepao najskupocijenijih primjeraka nakita i dragulja. Pa iako se za njega jako često koristi sintagma "poštenog lopova", jedini pozitivac ove krimi sage je zapravo komesar Ginko, čovjek koji je uvijek jedan do dva koraka iza zamaskiranog kriminalca. Njegov je cilj uvijek isti: da Diabolik bude ulovljen, osuđen i pogubljen na giljotini!

Diabolik "operira" područjem Clervillea gdje je jako dobro poznat kao kralj zločina, ali uvijek radi samo za svoj račun, uz pomoć Eve Kant. Na glasu je kao neuhvatljiv i nemilosrdan, a prati sva zbivanja koja nudi Clerville kao mondeno mjesto, svojevrsna bogataška oaza. Izmišljeni gradovi u stripu inspirirani su francuskom južnom obalom i njenim zaleđem te đenovskim zaljevom, međutim ono što je zasigurno vrlo bitno je to da se taj prepoznatljivi identitet uspio održati takvim usprkos velikog niza crtača koji su tijekom godina prošli serijalom. Stvarne lokacije nikada nisu korištene u stripu, ali vizura je neupitna. Svaki čitatelj može to, istina, doživjeti na neki svoj drugi način, dok crtači sa svoje strane nisu vezani da striktno crtaju određene znamenitosti.

S vremena na vrijeme radnja je smještena na neke drukčije lokacije, primjerice egzotična otočja ili slično, no u ovoj epizodi naziva U neprijateljskim rukama, autori se drže provjerenoga i najboljega recepta i smještaju radnju u Clerville. Na početnoj stranici Diabolik i Eva bježe nakon što su, saznajemo, ukrali Smirnoffove rubine. Pošto je, doznajemo već na prvoj stranici, krađa već izvršena, očekivano se radnja zaokreće u potpuno drugome smjeru nevezano uz taj detalj. Kako smo već navikli kod Diabolika, scenarij nije uvijek savršen u nekim stvarima, ali naprosto u konstanti dobivamo vrlo dobre priče, koje iz broja u broj tek malo variraju po kvaliteti jedna od druge.

U neprijateljskim rukama kao jedan jednostavan krimić o švercerima drogom funkcionira kao dosta dobra epizoda sa tek nekoliko nedostataka. Primjerice, svaki iskusniji čitatelj će vrlo rano shvatiti da će, na ovaj ili onaj način, Diabolik pobjeći ili biti spašen. Ono što izgleda kao nemoguća misija, na kraju bude u pravilu potanko objašnjeno, u ovome slučaju konkretno Eva Kant priča o smionome planu kako je Diabolika uspjela otrgnuti iz ruku klervilske policije. Da li su oni pogriješili u svojoj taktici i da li su Diabolika odmah trebali sprovesti u zatvor, to pitanje ostaje visiti u zraku. Činjenica je da su ga htjeli iskoristiti kao mamac za Evu, što je završilo samo jednim novim fijaskom.

Takve "nelogičnosti" nisu strane u ovoj seriji. Isto tako treba odmah raščistiti jednu stvar. Ovo nije serija za čitatelje koji baš za sve i u svemu traže racionalna objašnjenja. Kucate na pogrešna vrata. Svejedno, sam strip ne gubi previše radi toga i sličnoga, radnja je dosta dinamična, kombinacija brze akcije i fantastičnih izuma odnosno gadgeta koje Eva i Diabolik u velikoj mjeri koriste kako bi nadmudrili protivnike. Ono što malo odudara u ovoj epizodi je Diabolikov cilj pljačke, naime, on rijetko kada cilja na novčani plijen jer njegov način djelovanja se najčešće svodi na krađu skupocjenih primjeraka nakita ili kojekakvih drugih artefakata velike vrijednosti. Zapravo, što je plijen izazovniji i proporcijalno tome bolje čuvan, to će se Diabolik prije zainteresirati za nj.

Nakon bijega od policije u kratkom uvodu priče, Diabolik i Eva sasvim slučajno svjedoče sumnjivim radnjama na obali jednoga jezera, u blizini autoceste za Clerville. Misterij koji se tu događa samo su mutni poslovi firme Fishfresh koja pod krinkom proizvodnje konzervirane ribe obavlja vrlo unosnu trgovinu drogom. Diabolik, kao majstor prerušavanja, mora ući unutar tvornice kako bi otkrio gdje trgovci drogom drže zarađeni novac, a riječ je o milijunima eura. Ipak, radi jednu nepredvidivu grešku. Marco Werry, radnik iz tvornice i čovjek čiji je identitet ukrao, zapravo je policajac na tajnom zadatku! Previdjevši tu činjenicu u svojoj istrazi, Diabolik ugrožava i sebe i Evu Kant. Ovakve greške skupo se plaćaju, to na svojoj koži osjeti i Eva koja je dvostruko ucijenjena kako bi spasila život svog muškarca. A ta druga ucjena je ništa drugo nego Ginkova stupica!

Kombinacije talijanskih imena i stranih prezimena
zaštitni su znak Diabolika. U ovome broju, primjerice,
glavni negativci su Francesco Clifford i Giulio Linder.

Usprkos prije rečenom, Ginkov plan zapravo i ne čudi previše s obzirom koliko je Eva Kant opasna žena, gotovo kao i sam Diabolik. Njega je već imao pod svojim nadzorom pa je smatrao da planom protiv Eve nema zapravo što izgubiti. U slučaju bilo kakvog propusta u primopredaji i uhićenju Eve Kant, Diabolik svejedno ostaje u njegovim rukama. Pa se opet vraćam na prije rečeno, tj. da su njih dvoje uvijek barem korak ispred inspektora Ginka. Pitanje je samo načina. Jedno je jasno, dvojac nikada neće ono drugo ostaviti u nevolji. U ovom slučaju Diabolika najprije zarobi banda krijumčara na čelu sa Francescom Cliffordom, a tek kasnije policija u operaciji kojom zapovijeda Ginko uz pomoć inspektora Claitona iz odjela za poroke.

Stripove o Diaboliku kombinirano radi uvijek ista grupa scenarista u datom periodu izlaženja, prema tome kvalitetu pojedine epizode određuju nijanse. Nije riječ o pretjerano poznatim autorskim imenima, ali su nevjerovatno posvećeni održavanju, pa i unaprijeđivanju kvalitete serijala koji slavi svoju šezdesetu godišnjicu i 900. broj. U ovome broju koji originalno datira iz 2016. godine predložak je Pasinijevo i Bondijevo djelo, scenarij Altarivin. Diabolik je jedan od rijetkih stripova koji se fantastično drži ukorak s vremenom i stalno evoluira, ali pritom ne gubi tradicionalne smjernice. Zbog svojeg sadržaja i kulta neraskidive ljubavi koji je izgrađen između Eve i Diabolika vrlo je poželjan i među ženskom populacijom.

Diabolik i Eva Kant

Crtački dio je standardiziran i ama baš nikada ne razočara. U ovome je broju na visokom nivou, a posebno se ističu odlični krupni planovi likova. Zbilja je zapanjujuća ta svježina materijala koji dobivamo u Diaboliku. Što se tiče domaćih izdanja, ne treba stremiti nečem nedostižnom, svaki novi broj zaslužuje počasno mjesto na našim, već preopterećenim, policama.

DK LU 1 Na tragu vuka

9, 9, 9, 8

28.03.2022
    08:03:00 sati
  • Qwertz

9, 9, 9, 8

Ovo mi je prvi Diabolik kojeg sam pročitao. Pa, ovo je dosta dobro. Nije neki vrh strip-umjetnosti, ali nije ni za baciti. Zanimljiv krimić s dosta preokreta i vrlo dobrim crtežom te dobrom naslovnicom. Nisam znao da Diabolik ima neku ludu numeracciju, baš zanimljivo. Sve u svemu, nisam razočaran.

14.05.2022
    12:11:00 sati
    Qwertz