Lovci na krakene

Kade

DRGN LIB 10a,b | 188 str.

Mirni lučki gradić Awanàrt iznenada biva napadnut od strane divovskog zračnog krakena kakvog nitko nije vidio već stoljećima. Žurno pozvan od strane ceha Carskih Prirodnjaka, Dragonero stiže u Vàhlendàrt gdje dobiva detalje svog idućeg zadatka: zaputiti se do krajnjih istočnih obala Eolànisùhreskog mora i pridružiti se grupi lovaca poznatijim pod imenom "Quemanovi luđaci". Njegov zadatak: locirati i ubiti krakena!

• Lovci na Krakene - Draughensko gnijezdo - Zaraza
    DRGN LIB 10

• Cacciatori di Kraken
    DRGN SR 28
  • Il nido del Draughen
    DRGN SR 29

• Epizode su u Italiji izašle u rujnu i listopadu 2016. godine.
  • Na ovim prostorima objavio ju je Libellus (veljača 2020).
  • Čiste verzije naslovnica broja 28 i broja 29.
  • Ovo je sedma dvodijelna priča u serijalu, šesta koja uz sebe ima zasebnu „podpriču“ (spin-off).
  • Prvo pojavljivanje Ianove majke.
  • Saznajemo da je Ian prošao obuku na Časničkoj akademiji i zaradio tri čina – komandosa, mornara i letača.
  • Već smo se ranije tijekom serijala imali priliku susresti s jednim oblikom krakena, i to u #19 „Bez milosti“.

Lovci na krakene - Draughensko gnijezdo

„Lovci na krakene“ uzbudljiva je priča puna dinamičnih akcijskih scena, nesvakidašnje tehnologije (barem u pogledu onog s čime smo se do sada susretali u Dragonerovom svijetu), letećih brodova fascinantnog dizajna, nikad ružnijih i monstruoznijih čudovišta, ali i nevjerojatnih lokacija. U suštini bi se mogla okarakterizirati kao „filler“ priča, iako ima nekoliko značajnijih elemenata poput uvođenja rase Draughena. No krenimo redom…

Priča započinje u Awanàrtu, malom lučkom gradiću na sjevernoj obali Otoka orkova. Njegov mir remeti iznenadni napad divovskog zračnog krakena, bića čijoj pojavi ljudsko oko nije prisustvovalo već dugo vremena. Da stvar bude još gora, s krakena se spustilo i nekoliko pripadnika čudnolike zmajolike rase koja je tijekom napada opustošila veći dio grada i sa sobom ponijela velike količine hrane i namirnica.

Tjedan dana kasnije, zatičemo Iana i Seru kako na sauru lete prema prijestolnici Carstva. Točnije, odazvavši se na hitan poziv, Ian se zaputio prema Palači ceha Carskih Prirodnjaka gdje biva upoznat s detaljima o prošlotjednom napadu. Najznačajniji detalj iz cijele te priče predstavlja prisutnost Draughena, čudovišne rase koja je u prošlosti služila zmajevima. Nakon što je većina zmajeva napustila Erondàrske krajeve, smatralo se kako je rasa Draughena izumrla, no njihova nova pojava izvukla je na svjetlo nekoliko novih pitanja, kao i potencijalnih prijetnji. Na Ianu je da krene u potragu za divovskim krakenom kako bi saznao porijeklo tih Draughena, ali i potvrdio dojave o postojanju mutantskog Draughena koji navodno ima sposobnost upravljati krakenima.

Na prvi pogled, djeluje kao da nam Vietti ponovno nudi zanimljivi filler s krajnje jednostavnom radnjom, no činjenica kako je u pitanju dvobroj omogućila mu je da priču ubaci i mnoštvo drugih elemenata, počevši od novih likova i lokacija, pa sve do elemenata kojima dodatno obogaćuje Dragonerov svijet, ali i neočekivanih (kontinuitetskih) saznanja.

Osim što ovdje ponovno vidimo neke stare i poznate likove i lokacije (središte tehnokrata) iz prošlih brojeva, ova je priča, konkretno, značajna po prvoj pojavi Ianove majke, Elare Nomenille. U razgovoru između nje i Iana (tijekom kojeg nas likovi vode kroz nekoliko prekrasno dočaranih dijelova palače Carskih Prirodnjaka obnavljamo dosadašnja saznanja o Ianu i njegovim obiteljskim korijenima, ali dobivamo i nekoliko novih (i neočekivanih) saznanja o njegovom odnosu s ocem, kao i o obuci Varliedarta. U konačnici, Vietti nam je tim scenama dao više novih pitanja nego odgovora, čime je čitatelje dodatno navukao na daljnje praćenje serijala, pruživši im pritom potencijalne naznake o Ianovoj prošlosti koje mogu očekivati u narednim pričama.

Još jedan od zanimljivijih dijelova ove epizode zbio se nakon što je Ian ostavio Seru u palači carskih prirodnjaka i zaputio se na viverni prema svom idućem zadatku. Na putu prema istočnoj obali Erondàra, Ian je nakratko zastao do Albena. Iako smo tijekom njihovog susreta saznali nekoliko novih informacija o carskom kancelaru Vrillu Ausoferu (kojeg smo, osim tijekom ovog broja, imali priliku upoznati u dvodijelnoj priči #15/16 „Dvorske spletke/Silazak u Infrasvijet“ kao jednog od ključnih likova koji će narednim pričama imati značajniju ulogu). Osobno sam se radovao Ianovom idućem susretu s Albenom zbog svih nagovještaja i pitanja iz ranije spomenutog dvobroja #15/16, ali i Gmorovih tvrdnji iz #26 „Horde nemtrvih“, no ostao sam blago razočaran što se dvojac nigdje tijekom razgovora nije dotakao tih tema. Mada, uzevši u obzir koliko je Vietti brzo prošao preko tih scena, ostaje mogućnost (i nada) da je Ian tijekom te večere kod Albena ipak dobio neke odgovore i kako taj dio čitateljima (još uvijek) nije prikazan.

Nakon dugog putovanja prema istoku, Ian stiže do priobalnog sela u kojem se smjestio klan lovaca na krakene. Dio Ianovog zadatka bio je pronaći skupinu lovaca poznatih po imenu „Quemanovi luđaci“ od kojih bi trebao zatražiti pomoć pri lovu na divovskog krakena. Već ranije tijekom epizode naglašeno je kako su lovci na krakenove u lošem odnosu s Carstvom, no Ian ih ipak uspijeva nagovoriti da mu pomognu.

Ovdje počinje najzanimljiviji dio priče ove epizode. Vietti nas postepeno upoznaje i sa novom lokacijom, kao i članovima Quemanovih luđaka: vođe Quemana, njegove desne ruke Harpuna i vođe palube Kuke. Preko njihovih likova Vietti iznosi detalje o načinu života i običajima lovaca na krakene. Također saznajemo i nekoliko novih detalja i o rasi Draughena, ali i samim krakenima. Već tijekom epizode smo dobili uvid u dvije osnovne vrste krakena (krakeni ponora i zračni krakeni oblaka), a u ovom dijelu upravo preko hibridne vrste krakena dobivamo uvid kako se točno lovci nose protiv tih opasnih nemani.

Spomenuta bitka protiv hibridnog krakena (tijekom koje smo dobili dodatan uvid u život i opremu lovaca na krakene) predstavljala je odlično zagrijavanje prije nego se Quemanova posada, zajedno s Ianom, zaputila prema Krakenskom moru u potrazi za divovskim krakenom. A to je tek početak.

„On je jedan od nas Quemane… luđak, baš kao i mi!“

„Lovci na krakene“ su me po svojim brojnim elementima podsjetili na neku vrstu fantasy (a u određenoj mjeri i steampunk) verzije lova na kitove. Štoviše, nekoliko puta mi je djelovalo kao da je kao predložak za priču uzet „Moby Dick“ Hermana Melvillea u kojeg je Vietti ubacio brojne fantasy elemente i likove, od kojih čak i varijantu (zračnih) gusara. Koliko je to stvorilo pozitivan dojam o priči, toliko ju je i degradiralo što je ona kombinirana sa fantasy žanrom.

Veoma iscrpni opisi mehanizma na kojem funkcioniraju leteći brodovi, kao i detaljni prikaz vrta u palači Carskih Prirodnjaka jedni su od pozitivnih elemenata ove priče. Sad već tradicionalna briga o kontinuitetu (npr. u ovoj priči vidimo kako Ian vodi svoj izvidnički dnevnik, što već jako dugo, ako i ikada, nismo vidjeli) u kombinaciji sa činjenicom da Vietti dosta brzo izostavlja i preskače nebitne dijelove radnje, uvelike utječu na odličnu tečnost priče, no ona istovremeno, u određenoj mjeri, djeluje i pomalo zbrzano, ponajviše zahvaljujući velikoj brzini kojom se izmjenjuju važni dijelovi priče.

Divovski zračni kraken

S druge strane, ovo je jedan od rijetkih slučajeva kada je Vietti ipak ubacio previše (novih) informacija, što djeluje nevjerojatno uzevši u obzir da je u pitanju dvobroj (ili broj i pol, ako ćemo cjepidlačiti). Takoreći, Vietti se u ovoj priči dotiče doslovno svega, zbog čega se na kraju stječe dojam kako je najmanji dio priče posvećen temi broja (to jest, lovu na krakena). Čak i blago pretrpani jednodijelni #5 „Izvidničko okupljanje“ u tom dijelu ostavlja dojam bolje razrađene priče. Slično vrijedi i za karakterizaciju (sporednih) likova. Ona, blago rečeno, postoji. I to je to. Takoreći, likovi imaju određenu svrhu i osobnost, no karakterno se ničime ne ističu jedan od drugoga.

U zadnje vrijeme, jedan od komičnijih dijelova Viettijevih priča postaju mi i sve učestaliji dijelovi u kojem Ian iznenada izvadi mač i počne objašnjavati sporednim likovima detalje o svom maču, kao i o tome kako je dobio naziv Dragonera. Koliko god ta scena ima svrhu kvalitetnije uvesti novije čitatelje u Dragonerov svijet, činjenica što Vietti u sve veći broj priča stavlja Iana u situaciju u kojem se sporednim likovima takoreći unosi u lice s mačem u stilu „Ja sam Dragonero, a ovo je moj mač okupan zmajevom krvlju. Gledaj ga i divi mu se!“ polako postaje moj novi (omiljeni) „running gag“ serijala. Jedna od takvih scena prisutna je i u ovoj priči, a osobno mi upravo ona najviše odskače od svih sličnih dosadašnjih scena iz prošlih brojeva.

Kad smo već kod diskutabilnih dijelova priče, dugo sam se dvojio kakav mi je točno dojam ostavio crtež Francesca Rizzata koji se Dragonerovim čitateljima prvi put predstavio u priči #6/7 „U Zehfirovom kraljevstvu“. Ni tada nisam znao što da mislim o njemu, no čini mi se da je u ovoj priči nešto slabiji nego u svom debitantskom radu. Neosporno je kako je Rizzato besprijekorno dočarao sve nove krajolike i veličinu prostranstva Dragonerovog svijeta prikazanih u ovoj priči, a osobito su dojmljive neke od mnogih splash stranica kojima ova priča obiluje. Dinamičnost crteža (osobito primjetna u akcijskim scenama) također je jedna od jačih strana njegovog stila, no problem nastaje kod prikaza udaljenijih planova u kadrovima koji ponekad djeluju siromašni detaljima, a ponegdje i previše pojednostavljeni. Ne ide mu ni pod ruku što mu je crtež u određenim scenama previše mračan (osobito uzevši u obzir dio dana tijekom kojeg se određene scene odvijaju), a najviše su mi zapele za oko (u negativnom kontekstu) njegove rijetke i relativno neuspjele igre kontrastom crne i bijele boje (odmah mi na pamet pada zadnji splash page u prvom broju). Unatoč svemu, akcijske scene i pejzaži ga izvlače, tako da mu ovog puta dajem navučenu sedmicu. S druge strane, Matteoni je ponovno odradio i više nego solidan posao, od čega mi je prva naslovnica posebno dojmljiva.

Konačni dojam ove priče jednak je dojmu kojeg mi je ostavila Enochova dvodijelna priča #13/14 „Rođen iz plamena/Pogled zvijeri“. To jest, ne mogu se oteti dojmu kako će određeni elementi ove solidne fillerovski nastrojene priče imati puno veću ulogu u glavnoj priči i kontinuitetu nego što se to na prvu čini, ponajviše zbog velike količine informacija o svijetu i kontinuitetu kojima je autor zagušio, a potencijalno i prikrio njihovu pravu važnost takvih elemenata. Ako ništa drugo, Vietti je ovom i više nego solidnom pričom ponovno uspio dodatno nadograditi već sasvim bogatu mitologiju serijala, a pritom istovremeno i postaviti nove temelje i narativne tokove za naredne priče.

Priča: 7
Scenarij: 8
Crtež: 7
Naslovnica: 8
Ukupno: 74%

Serina priča

Baš kao i velika većina „dvobroja“, zadnji dio drugog broja sastoji se od „podpriče“ (Talijani to zovu "spin-off", op.ur.) koja dodatno pojašnjava određeni događaj ili lika iz prethodne „glavne“ priče dvobroja. U ovom slučaju, drugi dio 29. broja nosi naziv „Serina priča“ i objašnjava što je Sera radila s Ianovom majkom u Palači carskih prirodnjaka dok je Dragonero bio zauzet lovom na krakena.

Glavni cilj ove kratke priče je ponuditi nekoliko dodatnih objašnjenja oko Serinog lika, ali i njene rase. Oni koji su čitali #24 „Kroz Erondàr“ već znaju kako se prva kratka priča u tom broju također (djelomično) bavila malom vilenjakinjom, no to je ujedno bila i jedina priča tog broja koja nije imala naslov poput ostalih „podpriča“ iz tog broja (ali i ostalih dvobroja). Tada mi je bilo čudno što ta priča nije dobila pripadajući (pod)naslov, no s ovom (pod)pričom postaje očigledno kako je ova priča puno prikladnija da nosi ime male vilenjakinje.

Osim što ovdje dobivamo više informacija o Serinom likom, Vietti nam ovdje također daje i više informacija o rasi vilenjaka i njihovoj povijesti. Točnije, u kratkim crtama je objašnjeno kako su vilenjaci u prošlosti imali tri glavna klana (Bijeli vilenjaci, Sivi vilenjaci i Crni vilenjaci), no činjenica kako je Vietti ubrzo prešao na drugu temu jasno upućuje kako je dio o rasi vilenjaka u ovom broju samo aperitiv prije glavnog jela kojeg nam on i Enoch planiraju ponuditi u narednim brojevima. Ipak, oni koji su pažljivije pratili dosadašnje epizode, znaju kako smo se već nekoliko puta susreli s pripadnicima nekih od tih klanova (npr. Atrea iz #1-4 „Zmajeva krv“, a i u zadnjoj priči u već spomenutom #24 „Kroz Erondàr“ također se pojavljuje nekoliko Crnih vilenjaka). Ipak, to je također samo zagrijavanje.

Kroz priču se također mogu saznati Serina viđenja o glavnim likovima serijala, kao i stavovi mlade vilenjakinje o Erondàru i načinu života u gradovima. Veći dio tih stavova o Gmoru i Ianu odnose se na Serinu percepciju svojih suboraca, a također se dotiču i njenog viđenja o njihovoj prošlosti i karakteru. Dijelovi razgovora u određenoj mjeri krajnje neizravno i blago huškaju na potencijal o intimnijem odnosu između Iana i Sere (i na početku prvog dijela glavne priče također postoji nekoliko mrvica koje aludiraju o tom pravcu), no to su više nategnute želje pojedinih fanova. U svakom slučaju, pohvalno je što je i takva mogućnost otvorena.

Vietti također ubacuje i podsjetnik na potencijalne ključne detalje o Ianovoj prošlosti iz prošlih brojeva (osobno me obradovalo što je ponovno spomenuo kola povratnika s nemrtvima iz #5 „Izvidničko okupljanje“, no pomoću Ianove majke jednako je vješto i bezosjećajno kao i u spomenutom broju prešao na novu temu bez da je dao ikakve nove informacije o njima), a tu je i nekoliko detalja o samoj Palači Prirodnjaka kojima se nadograđuje postojeća mitologija serijala. Još jedan od „podsjetnika“ povezanih sa Serom je i njen „Duh prirode“, rijetke moći koje je vilenjakinja već nekoliko puta do sada iskoristila. Činjenica što je uspjela prizvati samo u ekstremnim uvjetima i kako nema potpunu kontrolu nad njom jasno aludira kako autori postepeno razvijaju njen lik s očigledno vidljivim razvojem njenih sposobnosti, ali i ličnosti.

Kako to inače biva, „informativni“ dio priče s novim detaljima o likovima i mitologiji serijala ujedno predstavljaju i najzanimljiviji dio ove priče. Onaj malo manje zanimljiviji dio je zaplet i avantura sa divovskim paucima koju je Sera proživjela s Ianovom majkom. U pitanju je krajnje šablonski i linearno odrađeni „akcijski“ dio koji, srećom, zauzima manji dio ove priče i ne ruši toliko konačni dojam o njoj. Štoviše, taj segment doprinosi razvoju odnosa između likova tako da nije toliko nepotreban koliko je šablonski i nezanimljivo izveden.

Za crtež ove podpriče zadužena je Antonella Platano, koju smo već imali priliku susresti na stranicama Dragonerovog serijala. U pitanju je sjajna crtačica koja me osvojila sa tih svojih nekoliko radova koje sam imao prilike čitati, a ništa drugačije nije bilo ni u ovoj priči. Dodatni plus u ovom broju donose joj prikazi „horror“ scena u segmentu sa paucima, a i ostatak broja je i više nego korektno odrađen. Moguće da sam pomalo subjektivan, no smatram kako na temelju prikazanog na ovih tridesetak stranica i ovog puta zaslužuje najviše ocjene, ponajviše što je atmosferom i prikazanim dodatno podigla dojam ove priče.

U konačnici, još jedna iznadprosječno dobra „podpriča“. Nije na razini nekoliko Enochovih kratkih priča, no s obzirom na nadogradnju likova, njihovih odnosa i mitologije serijala koju je ponudila na ovolikom broju stranica, zaslužuje visoke ocijene, čak i unatoč manjem, šablonsko odrađenom dijelu.

Priča: 8
Scenarij: 8
Crtež: 10
Naslovnica: 8
Ukupno: 86%

DRGN LIB 9c Jelenske pandže

DRGN LIB 11c Poslednja crta obrane

• marcho

5, 6, 9, 9

Nit smrdi nit miriše. Nekako mlako, prosječno... Jedina zanimljivost ove epizode je pojavljivanje Ianove majke.

Crtež poslovično, vrlo dobar.

24.02.2020
    21:42:00 sati
    marcho

8, 7, 8, 7

Ok priča, najviše zbog novotarija u kontekstu serijala (Kraken, krajolici, Draughen itd.). Scenarij je prilično straightforward, nema velikog kompliciranja, otprilike je jasno što će se dogoditi samo je pitanje kako će se određeni detalji poklopiti.
    Kažem, stvar spašavaju ta neka manja iznenađenja poput Janove majke koju vidimo prvi put, cool mjesta radnje i ubacivanje blagog kontinuiteta sa Ausoferom i spominjanjem Carstva i Imperatora. Zanimljiv bućkuriš koji više ukazuje na ono što nas čeka nego na ono što čitamo.

Spin-off sa Serom i Elenom je dobro počeo, one dvije su imale interesantan dijalog i onda Vietti ubacuje random akcijsku glupost viđenu milijun puta gdje njih dvije u tridesetak stranica glume Ramba i spašavaju dan... blesavo i nepotrebno.

Rizzato prilično dobar, imao je svojih momenata posebno sa onim splash-pageovima.
    Platano tako-tako, likovi joj izgledaju nekako plastično i neprirodno, nisam baš zadovoljan.

24.02.2020
    21:47:00 sati

10, 10, 10, 10

Odlican

26.02.2020
    18:16:00 sati
    Bmwlik
  • Ukupna ocjena 94%

10, 9, 9, 10

03.03.2020
    12:02:00 sati
    njofra32

7, 6, 7, 7

09.03.2020
    02:11:00 sati

10, 10, 8, 8

Uživanje u priči...

11.03.2020
    18:25:00 sati

8, 7, 8, 8

Ono...kada pročitam solar-ov komentar iznad, mogu samo reći +1 :)
    09.04.2020
    00:02:00 sati
  • kandraks

7, 8, 8, 8

Vrlo lijepa i zanimljiva priča (mislim na obje priče) sa vrlo dobrim i na pojedine trenutke odličnim crtežom. Saznali smo još neke stvari o Ianovom svijetu i o Seri, te upoznali Dragonerovu majku, kud ćeš bolje! Za naslovnice dajem osmicu, s tim da mi je druga čista desetka.

09.04.2020
    17:13:00 sati
    kandraks