Crne oštrice

Corto Maltese

DRGN LIB 12c | 94 str.

U Vàhlendàrtu, Janu se obraća jedan stranac koji ga upozorava na predstojeću prijetnju neposredno prije no što bude ubijen. Za Dragonera, ovo je početak trke sa vremenom kako bi se rasvetlila misterija, jer očigledno postoji veza između ovog događaja sa dvojicom pripadnika tajnog udruženja "Crne Oštrice". Ubice imaju već određenu metu, a Dragonero je jedini koji može da osujeti njihov smrtonosni plan...

• Zehfirov povratak - Čuvari Malagarta - Crne oštrice
    DRGN LIB 12

• Le Lame Nere
    DRGN SR 36

• Ova epizoda u Italiji je izašla 10.05.2016. godine.
  • Prvi i poslednji rad Mirka Perniole na Dragoneru.
  • Drugi put u serijalu da scenarij nisu napisali Vietti ili Enoch. Prvi put je to bilo u epizodi prije ove „Čuvari Malagarta“, gdje je na Viettijevu priču scenario uradio Gabriele Panini.
  • Drugi rad Salvatorea Porcara na Dragoneru, prvi je bio u broju 23.
  • Ova priča na Dragonero forumu ima prosječnu ocjenu 7.08, pitam se samo zbog čega.
  • Ovdje možete vidjeti čistu verziju Matteonijeve naslovnice. (op.ur.)

U ovoj epizodi Dragonera, upoznaćemo se sa Crnim Oštricama, profesionalnim udruženjem ubica koje smo prvi put vidjeli na djelu u brojevima 15 i 16 redovne serije „Dvorske Spletke“ i „Silazak u Infrasvijet“, kada su imali zadatak da ubiju princa carske porodice. Evo šta Hronike kažu o njima.

Crne Oštrice su udruženje plaćenika nepoznatog porijekla koje su na čelu još tajanstvenije kriminalne organizacije. Oni su među najstrašnijim plaćenicima Erondàra. Njihovo oružje je bodež čija je oštrica prekrivena otrovom koji žrtvama ne ostavlja mogućnost spasa, ukoliko uspiju njime da ih rane. Koža oko zaražene rane postaje crna i upravo po tome su Crne Oštrice dobili ime. O njima se zna veoma malo. Skoro uvijek putuju u paru, a glavna karakteristika im je tetovaža na licu. Niko od njih nije uhvaćen živ, a ukoliko ih zarobe članovi ove sekte uvijek pronađu način da sebi oduzmu život kako ne bi odali tajne svog udruženja. Pretpostavlja se da im je baza u ozloglašenom carskom zatvoru Vetusmea, ukopanom u rtu na južnoj obali Mora lahora, koji je izgrađen na mjestu drevnog rudnika uglja patuljaka. Taj zatvor karakteriše činjenica to što njime u potpunosti upravljaju zatvorenici, bez miješanja ljudi sa strane. Od trenutka kada neko uđe u njega osuđen je da tu ostane doživotno. Vojska ne može da uđe u unutrašnjost zatvora i dozvoljeno im je samo da nadgledaju okolnu oblast, zajedno sa vazdušnim snagama i brodovima vojne mornarice. Tokom godina, precizno je ispitana svaka tačka tog rta kako bi se pronašle rupe, tuneli ili izlazi na more kroz koje Crne Oštrice izlaze u svoje misije, ali bezuspješno, ništa nije pronađeno. Jedina tačka ulaza i izlaza je rupa na vrhu rta kroz koju se spuštaju osuđenici i namirnice, i kroz koju se iznose mrtvi. Iz tog razloga carske vlasti su napokon odustale, i ne polažu velike nade u to da je taj zatvor zaista sjedište Crnih Oštrica. Naravno, ostaje problem užasne efikasnosti tih plaćenika koji vrlo rijetko ne uspjevaju da privedu kraju svoje poslove, nakon čega nestaju na isti način na koji su se i pojavili... u ništavilu.

Moram priznati da sam sa nestrpljenjem očekivao ovu epizodu jer su mi Crne Oštrice djelovale izuzetno zanimljivo, a realno, kome sekta ubica ne bi bila interesantna. No, nakon pročitanog stripa ostao sam poprilično razočaran jer je Perniolin scenario poprilično slabašan. A kad uz to dodamo Porcarov crtež, koji nije na nivou ostalih majstora iz Dragonerovog crtačkog tima, onda je razočarenje još veće.

Šta je to što me je toliko razočaralo u ovoj priči? Prvenstveno to što ništa novo nismo saznali o misterioznoj sekti, već imamo samo dvojicu njenih članova koji su unajmljeni od strane Alijage Gelantre, tehnokratice koja je umješana u trgovinu oružjem, da ubiju Myrvu, Janovu sestru, koja je na tragu gore pomenute trgovine oružjem. Naime, nestalo je deset sanduka revolvera iz skladišta tehnokrata, te je Myrvi dodjeljen zadatak da proba da otkrije izdajnika u njihovim redovima. Alijaga, uz pomoć apotekarke Ksindre, angažuje dvojicu elitnih ubica kako bi se riješila velike prijetnje po nju i njenu karijeru.

Ovako posmatrajući priča djeluje zanimljivo, što je pak Enochova zasluga jer je on osmislio priču. Ipak, ono što ovdje „štuca“ je scenario koji je poprilično loše urađen. Prateći Jana kako traga za ubicama nemamo nikakvog osjećaja misterije i neke opasnosti po našeg junaka, već se sve odvija pravolinijski. Janu u istrazi pomaže vještica Ajlin koja se nalazi kod lorda Tranita na obuci „Puta Šume“. Jedino zanimljivo u njihovoj istrazi je kada su u pećini u kojoj su se pojavile Crne Oštrice naišle na Ondinu, neku vrstu sirene, koje su povezane drevnim paktom sa vitezovima Varliedàrta u Erondàru, pošto su im one u davninama čuvale mačeve.

Tu saznaju da je ona u vlasti neke misteriozne osobe i da izvršava njena naređenja. Ta činjenica je veoma zanimljiva ali kako već spomenuh, o tome neće biti riječi u ovoj epizodi.

Prateći dalje trag, Jan i Ajlin završavaju u nekoj krčmi gdje se sukobljavaju sa trojicom nazovi razbojnika, koji nisu ostavili nikakav utisak osim da se radi o pilićarima, a oni nisu vrijedni daljeg spomena. Ipak, od jednog od njih saznaju za apotekarku Ksindru i, nakon kraće borbe, privode je licu pravde. Onda im ona otkrije da je Myrva na meti dvojice ubica koju Jan u poslednji trenutak spašava, usput donoseći protivotrov koji je napravila Ajlin od trava iz Ksindrine apoteke, i koji daje Myrvi da popije kako ova ne bi podlegla od rane koju joj je zadao jedan od ubica. Poprilično klimavo, zar ne?!

Takođe mi se nije svidjela ni činjenica da je stariji član klana ubica bez imalo skrupula žrtvovao svog mlađeg kolegu, usput mu govoreći da je to i bila njegova misija i da je u on potpunosti ispunio. Za ovo tvoje scenarističko rješenje Mirko, imam samo dvije riječi: niđe veze! Ma koliko se god trudio da shvatim postupak ovog ubice, jednostavno nisam uspio u tome, jer mi neke nikakve logike.

No, tu nije kraj ove „napete“ priče jer Ksindra, nakon mučenja, otkriva Vrilu Ausoferu ko je naručio Myrvino ubistvo. Tada ona i Jan odlaze kod Alijage gdje, u nazovi dvoboju, Myrva ubija Alijagu, sprječavajući time ovu da završi na vješalima.

Na kraju, kroz razgovor brata i sestre vidimo da ovo nije kraj istrage jer će Jan vjerovatno krenuti tragom krijumčara oružjem. O tome ćemo imati više informacija u Specijalu br. 3 „Kugla Duša“, kada budemo radili recenziju za tu epizodu.

Ukoliko ste pažljivo do sada čitali shvatili ste da se ovdje radi o klasičnom fileru, ali za razliku od ostalih, ovaj je poprilično loš. Scenario klimav sa poprilično bezveznim dijalozima, crtež prosječan, jedino zanimljivo i vrijedno spomena je pojavljivanje Ondine, a i to je bilo na kašičicu i ovako gledajući nekako mi je i to ubačeno na silu. Raduje jedino činjenica da se konačno razrješenje priče o Crnim Sječivima dešava u epizodi br. 51 „Pakao bez svjetlosti“, koja je za razliku od ovog broja, odlična epizoda.

Pored Perniole, Dragonerovoj publici predstavio se i Salvatore Porcaro, i moram reći da nisam nešto oduševljen njegovim debijem. Vidi se da ima kvaliteta ali mi je ovdje nekako prosto ostao nedorečen. U već gore spomenutom broju 51, on je takođe crtač i tu već crtež izgleda mnogo bolje nego što je ovdje slučaj.

U totalno sivilo ove epizode uklopio se i Matteoni čija me naslovnica nije impresionirala. Jan je korektno nacrtan ali ova dvojica ubica mi izgledaju kao da lete. Kompozicija je dobra ali su oni nekako nespretno ispali. Kolor naslovnice je odličan i on u stvari podiže ukupnu ocjenu.

Za kraj da kažem da mi je ovo, uz broj 9 „Dodir koji ubija“, najlošiji Dragonero. U suštini nije to toliko grozno, neki drugi Boneli junak bi možda bio i zadovoljan ovom epizodom, ali izgleda da smo mi Dragonerovci poprilično razmaženi dobrim i odličnim pričama, pa kad naiđe neka malo lošija ospemo drvlje i kamenje po njoj. Sreća da Mirko Perniola nije više radio ni jedan scenario za Jana, a što se mene lično tiče, nije morao ni ovaj.

DRGN LIB 11c Poslednja crta obrane

DRGN LIB 13b Zamak ludila

• Ukupna ocjena 51%