Jezerske sablasti

DRGN LIB 7c | 96 str.

Ian, Gmor i Sera odlaze u zvaničnu misiju, u izolovano selo na istoku, na samu granicu sa zemljama Pastirskog kralja, gdje moraju da istraže drevno proročanstvo koje se protivi vjerovanjima službene carske religije. Kad stignu tamo, naši heroji upadaju u daleko mračniju situaciju nego što su i sanjali. Užasna kletva, koja je rođena iz želje za osvetom, pala je na selo i prirodu koja ga okružuje...

• Bez milosti - Koštano lice - Jezerske sablasti
    DRGN LIB 7

• Gli spettri del lago
    DRGN SR 21

• Ova priča u Italiji je izašla 10.02.2015. godine.
  • Radi se o sedmoj priči koju je Stefano Vietti napisao za redovnu seriju Dragonera.
  • Ponovo se pojavljuje carski glasnik koga smo vidjeli u prvom stripu o Dragoneru „Korijeni“.
  • *spojler* - Prvi car Erondàra Vrlam Erondàr ponovo se pojavljuje, nakon brojeva 15 i 16 „Dvorske spletke“ i „Silazak u Infrasvijet“.
  • Čista verzija naslovnice kao i njezina skica.

Za ljude iz Dragonerovog svijeta, bolest je manifestacija nečega natprirodnog, usled ljudske krivice koja je izazvala gnijev Khama. Ovakav način gledanja, posebno unutar malih seljačkih zajednica, uvijek je davao veliki prostor širenju "drevnog zla" koji periodično dolazi kako bi kaznio ljude i životinje, osim ako oni ne prihvate i ne primjenjuju sve potrebne obrede koji bi ih sačuvali. Tradicionalna medicina je inicijacijsko znanje o kastama ili cehu, stečeno zahvaljujući iluminaciji nakon što su duhovi odabrali nekolicinu ljudi. Iz tog razloga, seosko stanovništvo je često neprijateljski raspoloženo prema "naučnim" doktorima, koji praktikuju tehniku koja ne otkriva mudrost, već naučenu, kognitivnu i operativnu sposobnost, koja se gaji učenjem između učitelja i učenika i kroz dijalog između doktora i pacijenta.

Običan čovjek je daleko otvoreniji prema putujućim doktorima, koji putuju s jedinom svrhom da donesu olakšanje tamo gdje je to potrebno, ne dobivajući nikakvu naknadu za to i koristeći metode liječenja više u skladu s prirodom, koristeći razne trave i lijekove, postajući time na neki način i šamanom.

Zbog toga u Dragonerovom svijetu glavni sveštenici u selu postaju izuzetno bitne ličnosti, tumači snova i vođe, koji vode zajednice na putu fizičkog „zdravlja“ i duše dok održavaju ravnotežu i red. Međutim, ponekad se desi da se kod određenih proročanstava moraju zabraniti "ekstremniji" obredi, a to stvara neravnotežu u svijetu duhova, i gdje je i samo Carstvo primorano da djeluje.

U priči „Jezerske sablasti“ imamo po ko zna koji put već viđenu sitaciju o nekom zabačenom selu, čiji su stanovnici zatucani i koji fanatično slijede svog vođu koji je ujedno i sveštenik. Naime, Ian, Gmor i Sera dobijaju poruku od kancelara Vrilla Ausofera da odu u selo Nerya, koje se nalazi na graničnom području između Candaryje i zemalja Pastirskog kralja, kako bi istražili jedno drevno proročanstvo koje se protivi vjerovanjima zvanične religije u Carstvu. Početnih par stranica me je podsjetilo na Zagora i na gegove koje su imali Čiko i Dranki Dak, jer se ponovo pojavljuje carski glasnik kog smo već vidjeli u prvom Dragonerovom stripu „Korijeni“. Tada je nastradao od Gmorove ruke, a ovaj put „dželat“ mu je bila Sera te je morao da visi na drvetu par sati. Lično, meni se sviđaju ovi momenti kada nekog nebitnog i pomalo već zaboravljenog lika vidimo ponovo i to daje dodatnu draž svijetu Dragonera.

No, da se mi vratimo na priču. Njih troje dolaze nadomak spomenutog sela, gdje ih je u krčmi „Spori korak“ sačekao vodič i koji ih odvodi do napuštene citadele. Tu nalete na glavnog negativca u stripu, sveštenika Sardona, kako sa svojim pomoćnicima, djevojku Hilmu namjerava da žrtvuje bogovima i time spasi selo od otrovnog oblaka koji se spominje u drevnom proročanstvu. Ian oslobađa djevojku i dok to radi ima viziju koju mu šalju davno žrtvovane djevojke da on tome mora da stane u kraj i da je dosta sa žrtvama.

Tada dolazimo do situacije da mještani Iana, Gmora i Seru ne doživljaju kao heroje jer su nevinu djevojku spasili smrti, već kao strance koji nisu imali pravo da se miješaju u njihove stvari. Ta mi je situacija malo klimava, pogotovu kada se radi o djevojčinim roditeljima koji spasenje svoje kćerke doživljavaju potpuno ravnodušno i gdje Sardon za njih kaže da ne brinu i da su obezbjeđeni pošto će čitavo selo da im pomaže u budućnosti i da neće morati ništa da rade.

Pa majku mu, je li život sopstvenog djeteta toliko jeftin?! Još veća mi je nepoznanica Hilma koja bježi od Iana kako bi se predala u ruke sveštenika Sardona, da bi je on ipak žrtvovao, jer pobogu neki stanovnici su poginuli u toku napada na napuštenu krčmu gdje su se naši junaci bili sklonili. A ti isti ljudi nisu prezali od toga da je žrtvuju bez imalo milosti i žaljenja za njom. I na kraju kada se priroda pobunila zbog prinošenja ljudskih žrtava preko biljke Fedije i kada je od svih ljudi koji su bili uhvaćeni pipcima nastradao samo sveštenik Sardon, ostali odlaze u pećinu mirno i staloženo da im Sera pročita tekst na kamenu koji govori da je njihovo proročanstvo bezveze. E jebi ga Vietti, stvarno ga pretjera.

Glavni negativac ja nastradao a ostali slobodno odoše svojim kućama a dan prije su bili rulja spremna na linč. Na kraju ispade da Sardon nije ni negativac jer je on samo radio svoj „posao“. Znam da su ljudi uglavnom pod učinkom vjerskog vođe i da ga slušaju bez pogovora ali mi je ipak ovo malčice nerealno, kao da se radi o robotima a ne o ljudskim bićima kojima je bitnija vlastita ugoda nego život mlade djevojke. No, možda je problem samo u meni. Ipak, završnica stripa mi se svidjela jer je donijela Gmorov razgovor sa Serom gdje on ne želi da sa seljana skine i mrvicu odgovornosti.

(upozorenje - spojleri)
Vietti ne bi bio Vietti kada ne bi ubacio mrvicu kontinuiteta pa tako imamo kratko pojavljivanje prvog cara Vrlama Erondàra, kako prati šta Ian radi i kako je uspio da razriješi ovu situaciju oko starog proročanstva. Imajući u vidu 50-tak pročitanih brojeva i sa saznanjem šta nas čeka u budućnosti serijala, sasvim je jasno da su za Cara i Ausofera bitna najmanja i najzabačenija sela u Carstvu kako bi ih imali na svojoj strani u borbi protiv Crnih Kraljica.

Za crtež je bila zadužena Antonella Platano, i ona je svoj posao odradila korektno. Posebno se ističe u noćnim scenama dok mi je jedina zamjerka za nju kako crta lica, tu mi nešto ne odgovara.
Zato je Matteoni pokidao sa naslovnicom i ovo mi je jedna od najboljih i najdražih u čitavom serijalu. Sve odlično funkcioniše, od ideje do konačne realizacije, ma sjajno.

Iako ovaj strip u suštini ne nudi ništa novo i imamo već mnogo puta viđenu priču, ipak nije sve tako crno. Prvenstveno se ovo odnosi na vilenjakinju Seru koja je ponovo pokazala da je izuzetno bitan dio Dragonerovog tima i gdje ona spašava stvar kada Ianov mač i Gmorova sjekira nisu u stanju da to učine i da je njeno poznavanje biljaka kao Luwiemaste od neprocjenjivog značaja . Takođe vođenje računa o kontinuitetu i pojavljivanje već zaboravljenih likova je dodatni plus za ovu priču. Do naredne recenzije, neka Khame budu uz vas.

DRGN LIB 6c/7a U Zemlji Ghoula

DRGN LIB 8c Kroz Erondàr

5, 5, 9, 9

Niti smrdi niti miriše...dobar crtež.
    01.05.2020
    07:18:00 sati
  • Sarghan

4, 6, 9, 9

Samo "ok" priča. Takoreći, čistokrvni filler koji, unatoč određenim elementima kontinuiteta, ne nudi ništa pretjerano inovativno.

Postavka je zanimljiva, atmosfera je odlična, ali na kraju izostaje neki "wow" efekt. Štoviše, Vietti već po treći ili četvrti put u serijalu koristi seljake iz zabiti i njihova praznovjerja kao pokretače priče što već postaje izlizano uzevši u obzir da je do sada u sklopu serijala objavljeno tek dvadesetak brojeva. Stoji kako su praznovjerja seljaka krajnje logični i karakteristični za svijet takve tehnološke razvijenosti, no stvarno ne vidim potrebu utrošiti još jedan cijeli zaseban broj na tu temu kad smo već imali nekoliko sličnih priča s gotovo identičnom postavkom i razrješenjem.

Ali priča nije toliko loša koliko je već viđena. Ima zanimljivih trenutaka i situacija među likovima koji osobito dolaze do izražaja zahvaljujući sjajnom i atmosferičnom crtežu. Osobito mi se sviđa kako je Platano interpretirala Seru (ponajviše u vidu njenih crta lica koje su bliže klasičnim interpretacijama vilenjaka), ali i što se u njenom stilu više ističe rasna razlika među likovima (osobito između glavnog trojca), što kod nekih drugih crtača i nije toliko vidljivo.

01.05.2020
    11:47:00 sati
    Sarghan

7, 7, 9, 10

Neloše, ali ne i nezaboravno.

01.05.2020
    12:08:00 sati

7, 6, 8, 8

01.05.2020
    12:32:00 sati
    Jajo82

8, 9, 10, 10

Bonelijevo remek delo. Imam osecaj kao da Sam u igrama Dungeons & Dragons. Ovo nema veze sa LOTR, odmah da kazem. Osim pojmova, rasa it'd koji su zastupljeni isti u svim sferama fantasy zanra.

U ovom strip serijalu mogu uzivati samo poklonici fantasy zanra u kome je bitno osnovno znanje iz te sfere.

Dragonero pandan Witcher serijalu

01.05.2020
    22:44:00 sati
    Ghost

4, 7, 7, 9

Ovakve priče ne sviđaju mi se previše.
    Neka seoska zabit u kojoj zatucani stanovnici s fanatikom na čelu obavljaju krvave i nemoralne obrede. Pustimo na stranu da je to do zla boga izlizan motiv općenito u stripu, nego je to već sada u ovih jedva dvadesetak epizoda Dragonera, nekoliko puta ponovljeno.
    Vietti je definitivno pružio puno manje od Enocha, barem do sada, srećom to će se ipak u budućnosti serijala promijeniti.
    Epizodu malo izvlači povijesna retrospektiva o vilenjacima, spominjanje Ausofera i onih par stranica na kraju gdje se opet pojavljuje prvi car koji će očito imati veliku ulogu u budućnosti.
    Crtež previše čist i dosadnjikavo realističan, premda je bilo lijepih kadrova, slažem se sa Sarghanom da Sera dosta bolje izgleda, više kao vilenjakinja nego obična žena, a tako i treba biti.