Kroz Erondàr

Hulk

DRGN LIB 8c | 96 str.

Kada trima drugim izviđačima zatreba pomoć, Ian, Gmor i Sera nimalo ne oklevaju da im pomognu. Nakon što ju je uhvatio nekromant, Briana šalje svoju vučicu da pozove Dragonera u pomoć. Yannah, izviđačica iz varvarskoga kraljevstva severno od Imperije, treba Gmorovu snagu da pronađe "Ratni Malj", legendarno oružje koje je ukradeno iz ruku njenog klana. I na kraju, vilenjakinja Sera pomaže Ewianu da oslobodi prastaro vilenjačko groblje iz ruku zle Drijade, šumskog duha koji crpi energiju iz njega...

• Šumski čovjek - Krv priziva krv - Kroz Erondàr
    DRGN LIB 8

• Attraverso l'Erondár
    DRGN SR 24

• Ova priča je izašla u Italiji 09.05.2015. godine.
  • Radi se opet o stripu koji je komplet posvećen izviđačima, što se već dogodilo u broju 5 - Izvidničko okupljanje.
  • Prvi put na naslovnici se zajedno pojavljuju Ian, Gmor i Sera.
  • Po prvi put se pojavljuju Crne Kraljice, prognani klan Vilenjaka koji će imati veliku ulogu u budućim pričama.
  • Ovdje možete vidjeti čistu verziju naslovnice kao i njezinu "radnu" crno-bijelu verziju.

Ljetopisi kažu da je odred Izviđača 480. godine osnovao Varim Abenausen, koji je postao carskim savjetnikom nakon što je dugi niz godina putovao kao vojni ambasador. Varim je bio veoma poseban čovjek, impozantnog fizičkog izgleda, čvrstog pogleda i otvorenog uma, poštujući sve vrste kultura. Upravo zbog te osobine bio je od izuzetnog značaja za Carstvo u tim teškim i burnim vremenima. Carstvo je tada bilo umješano u mnoge ratove kako bi proširilo svoju teritoriju, i u tim ratovima su uglavnom bili nemilosrdni prema svima koji bi im stali na put, bez obzira da li se radilo o nekom ljudskom kraljevstvu ili pak o plemenima Orkova, Vilenjacima pa čak i Gulovima.

Uz veliku upornost Abenausen je stvorio odred Izviđača, koji su u ime Carstva putovali na razne misije po čitavoj teritoriji i pomagali da se učvrsti red i mir koji je uspostavljen. Izviđači u tom obliku postoje i danas, te predstavljaju elitni odred koji je pripojen samoj carskoj organizaciji, ali istovremeno ima i svoju totalnu nezavisnost. Bez simbola, bez zastave i bez pismenog statuta, izviđači uglavnom žive među običnim ljudima, gdje su uglavnom dobrodošli i veoma poštovani. Često se ujedinjuju u sveta bratstva i pomažu jedni drugim bez imalo oklijevanja. Svaki izviđač nosi sa sobom propusnicu, kako bi ih ostali ljudi prepoznali.

Trenutni vođa je Jeraban Sara, koji komanduje sa otprilike dvijestotine izviđača, muškaraca i žena raznih rasa i porijekla. Posebno je dirljiva njihova pjesma, neka vrsta nezvanične himne, koju uglavnom pjevaju na sastancima oko logorske vatre.

Do obzora vidim, nigdje granice nema,
sunce izlazi i na put se svoj sprema.
Drukčiji je korak, jednako je srce.
Drukčiji je korak, jednako je srce.

Na hiljade staza, nijedna pitoma,
ali gdje god sam ja bio svugdje sam doma.
Drukčiji je korak, jednako je srce.
Drukčiji je korak, jednako je srce.

Drukčiji je korak, jednako je srce.
Drukčiji je korak, jednako je srce.

U ovom broju za glavne protagoniste imamo upravo izviđače i pratimo šta se zapravo zbiva kada nekome od njih zatreba pomoć. Scenarista je Stefano Vietti, koji je izgleda zadužen za priče o izviđačima, jer je pored ove napisao i Dragonero broj 5 „Izvidničko okupljanje“ kao i brojeve 40 i 41 - „Priče sa putovanja“ i „Nestale staze“, koji još uvijek nisu objavljeni kod nas. U svakoj od ovih priča saznajemo mnogo toga o njima, i gdje nam scenarista objašnjava da njihov život, iako mnogima djeluje kao idiličan, nije baš lagan. Kroz sve ove pripovjesti on većinu njih ubacuje u izuzetno teške situacije gdje oni mogu računati uglavnom samo na sebe i svoje iskustvo ili na nekoga iz odreda. Tu scenarista ustvari nama pokazuje da su pripadnici izviđača i više od toga jer su oni u stvari jedna velika porodica, koja bez ikakvog odlaganja kreće u pomoć drugu u nevolji.

Upravo nam ovaj broj to malo pobliže i donosi jer u njemu imamo tri kraće priče za tri naša junaka: Iana, Gmora i Seru. Nije baš slučajno da Briana zove Iana u pomoć jer je opšte poznato da su njih dvoje ustvari par, iako se oni trude da to sakriju. Sera pomaže Ewyanu, jedinom vilenjaku u odredu koji nema partnera, da oslobodi staro vilenjačko groblje od zle Drijade. A Gmor kreće sa Yannom, pripadnicom sjevernjačkog klana, po ukradeni Ratni Malj koji je nestao iz njenog sela.

U sve tri priče imamo sličnu postavku i šablon gdje osobi u nevolji priskače neko njemu veoma blizak i gdje se ustvari produbljuje pojedinačni odnos svakog od njih. Svi znamo da od „Izvidničkog Okupljanja“ gdje ga je prvi put upoznala, Sera ima određene simpatije prema Ewyanu koji je nju ostavio veliki utisak. Tražeći od nje pomoć dolazimo u situaciju da pobliže upoznamo njih dvoje prvenstveno kao vilenjake, pa tek onda kao mogući ljubavni par i kao izviđače. Slična je situacija i sa Brianom i Ianom, koji su ovdje u svojstvu čovječjeg ljubavnog para. U trećoj priči imamo malo odstupanje, prvenstveno zbog toga što je Gmor Ork i što nema njemu sličnih u odredu. Tu dolazimo do Yanne, koja nije Ork ali ima izuzetne odnose sa Gmorom, jer su oboje čvrsti ratnici kojima je njihovo prijateljstvo na vrhu prioriteta i gdje su odani jedno drugome do kraja.

Priče kao priče, nisu nešto naročito ali one u stvari i služe da bi se odnos protagonista još više produbio. Vidimo da bi svi oni jedni za druge, bez imalo razmišljanja, dali ako treba i svoj život jer su veze između njih prejake i upravo je to ono što izviđače čini tako posebnim i drugačijim od bilo koga drugog u Erondàru. Ipak i ovdje imamo izražen kontinuitet jer po prvi put imamo dodira sa Crnim Kraljicama, o kojima će u narednim brojevima biti više govora. One u stvari stoje iza nestanka Ratnog Malja pa se Gmor i Yanna sukobljavaju sa jednom pripadnicom klana, i to je samo početak, jer dobro znamo da će upravo za nekih tridesetak brojeva one imati jako veliku ulogu u samom serijalu.

Crtež je u pričama sa Serom i Gmorom odličan, a za njega su bili zaduženi Giuseppe De Luca i Gianluca Gugliotta, kome je ovo i prvi rad na Dragoneru. Sjenčenje je sjajno a i akcijske scene su odlično nacrtane. Priču o Briani i Ianu nacrtao je Marcello Mangiantini, pripadnik Zagorovog crtačkog tima. Uprkos tome što se ovdje dobrano potrudio i što to dosta bolje izgleda nego na Zagoru, opet je pokazao određene slabosti pa je daleko ispod gore pomenutog dvojca, i on je glavni krivac za malo nižu ocjenu za crtež.

Naslovnicu je nacrtao naravno Giuseppe Matteoni i moram priznati da se nije nešto pretjerano potrudio, može on to puno bolje. Ovo mi je jedna od lošijih naslovnica u ovome periodu koji obiluje pravim malim remek-djelima.

I za kraj da kažem da iako po svome sadržaju nismo dobili nešto novo, ipak smo dodatno upoznali likove i produbili njihove međusobne odnose što je čini mi se i bila glavna Viettijeva zamisao. Plus, kontinuitet je nastavljen a po prvi put je uveden i glavni neprijatelj zbog koga sve ovo što se do sada desilo dobija neki drugi smisao i poprima sasvim drugačije obrise. Do narednog susreta...

DRGN LIB 7c Jezerske sablasti

DRGN LIB 9a Vrata u tamu

• Sarghan

5, 5, 8, 8

Ovo je ustvari omnibus od tri priče posvećenim sporednim likovima koje smo upoznali u 5. broju. Iako te priče (osim prve) nose nazive po sporednim likovima, Vietti se u njima više bavi razvoju njihovog odnosa s glavnim trojcem serijala, od kojih je svaki prisutan u jednoj priči.

Ewyanova priča ustvari prati prvi Serin "samostalni" zadatak, te pruža uvid u razvoj njenog odnosa sa Ewyanom. Osim toga, ne nudi ništa pretjerano pamtljivo ni zanimljivo. Čak bih rekao kako se veći dio ove priča sastoji od nepotrebnog "info-dump" objašnjenja koje zagušuju njen tok. Crtež jako dobar.

Iako nosi njeno ime, Brianina priča je više priča o Ianovom spašavanju Briane. Slično kao i kod prethodne priče, ništa posebno. Mangiantini mi je bolji nego na Zagoru, ali značajno odstupa od ostalih Dragonerovih crtača. Glavni krivac zašto je ukupna ocijena za crtež za ovaj broj "samo" 8.

Yannina priča
    je još i najbolja od tri priče u ovom broju, ali i dalje nije ništa pamtljivo. Značajna je po tome što djelomična ima veze s kontinuitetom, i to prvenstveno kao naznaka događaja u narednim brojevima. Ipak, kao i kod prve priče, i ova priča pati od prevelike količine teksta/objašnjenja, no srećom pa akcijski dio (i odlična dinamika odnosa između Gmora i Yanne) to donekle ublažava. Crtež odličan.

Sveukupno gledajući, mlako.

02.04.2020
    00:27:00 sati