Ubojica čudovišta

DD ALM 5 | 96 str.

Naizgled obični ljudi, poput jedne mladenke, konobara i policajca se u vizijama Marianne Rodgers pretvaraju u čudovišta. Što je još bizarnije, Londonom istovremeno hara ubojica koji ta „čudovišta“ ubija, a usto je nadnaravnom okolnošću vezan za Marianne. Želeći pobjeći iz užasa jezivih vizija što je okružuju te otkriti što se krije iza svega toga, Marianne se za pomoć obraća Dylanu Dogu.

Scenarij 3

• Ubojica čudovišta
    DD ALM 5
  • Ubica čudovište - Povratak vampira - Sused
    DD SUPB 3

• L´uccisore di mostri
    DD AL 1995

• Nema posebnih napomena

Marianne Rodgers, poput mnogih ženskih likova, ponovno je u nemilosti Claudija Chiaverottija. Ne, ovoga puta ona nije luđakinja, niti pomahnitali ubojica, niti nešto naročito zanesena i naivna šiparica, a niti je ubila vlastitog oca. U čemu je onda problem s njom? Još jedna usamljena duša koja urla sav svoj užas? Donekle. Ali njezin „zločin“ je, ironično rečeno, ovoga puta možda čak i veći. Marianne je, zamislite, debela. I premda Ubojica Čudovišta možda ne odaje takav dojam, ipak je to glavna stvar koja se proteže kroz priču, i glavna stvar koja Marianne već u samom startu, bez obzira na sve ostalo, određuje kao tragičan lik a Chiaverottija kao podmuklog ljigavca i licemjernog šovinistu. I upravo je to čime se ovdje želim pobliže i ukratko pozabaviti, zanemarujući mnoge druge, manje važne aspekte priče.

Možda vas je ova osuda Chiaverottija u samom početku šokirala i donekle zaprepastila, ali smatram da moja izjava nije bez temelja. U potvrdi takve teze i nije potrebno naročito duboko porinuti u samu priču, jer neke dubine u svemu tome niti nema, nego je dovoljno samo pažljivo pratiti postupke glavnih likova koje suptilno idu na ruku mojoj smjeloj izjavi. Ali, krenimo redom... Isprva izgleda kao da je Chiaverotti (pre)pun simpatija prema punašnoj Marianne, turobno nam ocrtavajući život jedne žene koja nema prijatelja, koju kolege sa posla ne zovu na zabave, i koja je u svojoj 26. godini još uvijek djevica. I svi ti životni jadi nesretnu su Marianne zadesili čisto zbog njezinog fizičkog izgleda. Premda je pristojna i ugodna karaktera, te marljiva i savjesna osoba, Chiaverotti se nimalo ne libi stigmatizirati je, zagorčati još život i otuđiti je od društva nabijajući joj komplekse manje vrijednosti te prikazujući ljude poput priproste i neotesane bagre kada dolaze u kontakt sa ljudima poput nje. Dapače, i repertoar Gručovih viceva samo za ovu priliku sastavljen je od niza uvredljivih i jedva duhovitih poštapalica na račun debelih osoba. Da stvar bude još i gora, najveća tragedija očituje se u tome što se i sam Dylan ovoga puta smjestio među najgore društvene stereotipe.

Premda je kroz njegov krevet prodefiliralo bezbroj ljepotica, Dylan nikada nije odavao dojam muškarca koji bi na ženu gledao sa stajališta nekoliko osnovnih dimenzija i pokorio se imperativu fizičke ljepote, pa čak i do te mjere da bi imao jasno, rasno i nacionalno određen tip žene. Ne, nikako... u Netko nas zove odozgo Dylan bez pardona u krevet odvodi tamnoputu, punašnu sredovječnu ženu. To ne znači da Dylan u pogledu žena nije imao granica, samo se radi o tome da je takvog Dylana pisao Sclavi. Suosječajnog Dylana, Dylana bez predrasuda, Dylana koji vidi kroz površnu i varljivu fizičku pojavnost i koji primat daje unutarnjoj ljudskoj ljepoti, premda, ruku na srce, i u toj procjeni ponekad počini pogrešku.

Chiaverottijev Dylan neće dati Marianne niti hipotetsku šansu za ljubav. Niti poljubac. Niti rukoljub. Jedino pogled jedva prikrivenog gađenja i to loše maskiranog u sentiment prema debeljuci koja je već na sredini priče spremno izjavila svoje simpatije prema Dylanu. Ne, ovoga puta Dylan služi Marianne samo kao „moralna“ potpora, a ne kao ljubavnik. U redu, niti je Dylanova dužnost da zavede baš svaku svoju mušteriju, niti da je odvede ravno u krevet, ali s obzirom na ideju priče, početne postavke, njihovu razradu, Dylanov karakter i Chiaverottijevu narav, ne mogu se oteti dojmu da je cijela stvar krajnje nepravedno, nedosljedno, uvredljivo i licemjerno iskonstruirana sa scenarističke strane, i da se ovdje Chiaverotti razotkriva u svoj svojoj perfidnosti.

Niti rasplet nije ništa povoljniji za našu Marianne. Već ispočetka određena kao tragičan lik, kao takav će i završiti. U raljama ludog ubojice bez ikakve nade za spas. Bez princa na bijelom konju, bez spasitelja, jer je princ-spasitelj (Dylan) već odavno posustao i ostao sasvim suzdržan... a pištolj bez metaka samo je Chiaverottijev jeftin i proziran trik... jer Marianne jednostavno nije suđeno da preživi. Jeste, Chiaverotti u svojoj teatralnoj maniri sugerira da Marianne negdje u onostranosti očekuje bolji svijet i bezvremenska ljepota, ali jasno daje do znanja da u ovoj surovoj stvarnosti, punoj čudovišta i predrasuda, za osobe poput nje jednostavno nema mjesta.

DD ALM 4b Bila jednom jedna...

DD ALM 6 Izgubljeni svijet

5, 4, 5, 6

Istina priča mi se sviđala sve dok se nije krenulo umalovažavati ženu.

17.07.2012
    15:59:00 sati
  • doktor78

6, 6, 6, 5

Nezanimljivo, kao i vecina epizoda iz edicije "Almanah straha"

19.07.2012
    09:28:00 sati
    doktor78

9, 8, 9, 8

Ovo je sasvim dobro, uopste ne razumijem ovako niske ocjene.  Ako se uzme u obzir da je ovo Almanah izdanje, onda se treba jos vise cijenit dobar kvalitet price i crteza.  Scenarij me podsjeca na filmove "They Live", i onaj Bill Paxtonov film "Frailty", gdje neke osoboe imaju moc da vide monstrume u ljudima oko sebe, dok ih niko drugi ne moze da primjeti.  Takodje mi se svidja da Dylan napokon ima klijentkinju koja nije previse zgodna, i s kojom nije zavrsio u krevetu.  Grouchevi vicevi u ovoj epizodi su super; nekoliko puta sam pukno od smijeha, pogotovo kad pravi cirkus o zeninoj tezini.  Kraj price je dosta uvjerljiv, a ona zadnja stranica je ubjedljivo zavrsila pricu u negativnom smislu kojeg stvarno nisam ocekivao.  Sve u svemu, vrlo dobro, jedan od bolji almanaha (moguce da je i najbolji).

20.07.2012
    18:35:00 sati

Ukupna ocjena 34%

3, 2, 5, 4

epizoda dilana u kojoj je gruco nepodnosljiv i iritantan do boli? i to ne dilanu, vec meni/ostalim citaocima? o da, i to smo doziveli, nikad vecu gomilu gluposti na racun debljine jedne osobe - ovo je totalno promaseni gruco kao lik, kao osoba. stvarno ne razumem zasto se kajvi svom snagom osilio preko gruca na jadnu zenu. a , i sto kaze kiky, nije da se i dilan pretrgnuo da pripomogne u svemu tome. usred ove bezvezarije, imamo uobicajeno misticno/zanimljiv zaplet koji se na kraju svodi na jos jednu hrpu besmisla + nesrecnica gine, i to ne od nabadanja na ostri predmet vec jednostavno ubijena. just like that, jos jedno cudoviste ubijeno :/

edit: dali je pojavljivanje Prince-a u jednoj vinjeti zanimljivost? :)

23.07.2012
    19:23:00 sati
  • Sarghan

7, 5, 6, 8

A ono, solidna epizoda. Osim scenarističkih gluposti, jedino što mi se nije svidjelo su Grouchove šale. Kao što je već primijećeno, autor je pretjerao sa tim šalama na račun debelih. Sve ostalo je više-manje ok, sama priča sa ubojicom čudovištia mi je čak i bila zanimljiva te se sam strip dosta brzo i lako čita.

25.07.2012
    02:24:00 sati
    Sarghan
  • Ukupna ocjena 63%

7, 3, 8, 9

Grouchovi vicevi su prešli granicu,sa šale na uvrede.Nisam mislio da ću ovo ikad reći al Groucho mi je antipatičan u ovoj epizodi i dosadan je.Chiaverotti je imao dobru ideju,ali sa svojim omalovažavanjem mi ide na živce,i radnja je vrlo loše izvedena.Siniscalchi me,međutim,iznenadio dobrim crtežom.Njega sam smatrao kao velikom kopjom Picatta.Naslovne su odlične,kao u većini almanaha.

25.07.2012
    10:52:00 sati
    Patrix
  • Zagor12

3, 6, 7, 10

Tanka priča, scenarij malo iznad prosjeka. Crtež je tipičan Sinis - uvijek je na sedmici, nikad mu ne bih dao ni više ni manje. Ne znam zašto, ali naslovnica mi se baš sviđa.

06.08.2012
    22:23:00 sati
    Zagor12

7, 6, 8, 9

Sasvim solidna epizoda za Almanah ediciju, iako nema puno toga da se kaže. Klasična fabula. Naslovnica nije loša.

24.10.2012
    19:07:00 sati
  • Ukupna ocjena 51%

6, 4, 6, 3

28.11.2012
    15:46:00 sati

5, 5, 7, 4

Teški prosjek, uz pomalo neočekivani kraj. Crtež solidan, naslovna bezveze.

18.08.2013
    17:37:00 sati
  • Space Marine

Ukupna ocjena 43%

2, 3, 8, 4

Po meni najgori Dylan Dog Almanah do sada. Jedina svijetla strana mu je crtež. Moram napomenuti da je Dylanova košulja bez dugmadi na naslovnici zaista klasik.

13.09.2013
    20:09:00 sati
    Space Marine

6, 6, 6, 8

Chiaverotti je ponekad stvarno prebrutalan i bezdušan prema svojim likovima.

Epizoda koja ostavlja gorki okus nakon čitanja.

03.04.2014
    13:39:00 sati

9, 8, 7, 10

Meni je ova priča zanimljiva i dobro mi je sjela.. Da, scenarist jeste malo pretjerao sa svim tim osuđivanjem žene, i to pogotovo u smislu njezine pretilost, ali mi nekako to nije toliko zasmetalo.. Ovo je strip, scenario je tako zamišljen i to je to.. Jasno da se to nekome sviđa, a nekome ne.. Više mi je zasmetalo što se recenzent u svojoj recenziji bazirao samo na tome, a ne na samoj radnji i ostatku priče.. Groucho je svakako pretjerao sa svojim vicevima, malo je neuobičajen, ali je odličan  :)  Crtež mi jedino nekako nije sjeo, nije to to.. Naslovnica je jako lijepa.. Odlična..

26.04.2014
    09:30:00 sati

6, 7, 8, 6

Ok epizoda. Priči dajem 6 jer je šteta što nije više bazirana na paklu/scenama iz pakla, već pola epizode prođe u thrillerskoj jurnjavi i ubistvima (iako su neka do jaja), i prilično je na sličan kalup kao i većina (Chiaverottijevih). Gručo jeste malo masniji sa vicevima, debelo preteruje u tome al' dobro. Meni Dilan ovde nije ispao licemer a ni Chiaverotti - prosto Dilana nije privukla Marijana fizički ali ne zato što je debela, možda delimično... ne bih se složio da je osetio gađenje prema njoj, već više neku tugu / bratsku ljubav. Zato je ostao zatečen kada mu je Marijana izjavila ljubav. On nju ne može da vidi na sexy način jer je Marijana u teškoj depresiji, malodušna, saznao je da razmišlja o samoubistvu, ima iskrivljenu sliku o sebi i manjak samopouzdanja... Dilan želi da joj pomogne a ne zna kako. Često su njegove devojke cvrce koje prve njega muvaju, a neretko se dešava i suprotno, da su hladne i da on njih bari. Ali u ovom slučaju Marijana nije dovoljno smela da nešto pokuša (osim da izjavi ljubav ali svesna da neće biti ništa jer je osim što je malodušna takođe i iskrena), a Dilana opet ne privlači toliko fizički da bi balavio za njom i pokušao nešto. Znao sam da neće biti ništa (čitaj: sexa) ali sam ga ipak priželjkivao, i tu bih se složio da je prosto Marijana kao lik koncipirana tako da strada na kraju. Iako sam to predosećao, ipak mi je kraj odličan: ''Smrt neće razdvojiti ono što je život spojio''. Njen odlazak na onaj svet sa čovekom sličnim njom, napuštenom, usamljenom a koga gotovo sasvim ne poznaje. Ako već nisu stvoreni za ovaj svet, onda će biti zajedno na onome. Ipak u Marijani je bilo nade, želje za životom, i to je ono najtužnije u celoj priči, lust for life koji je ugašen...
    Crtež mi je bolji nego u epizodama iz tih godina poput Dani more ili Stravična invazija. Nije baš kao u Utvarama ili Ubicama iz mraka ali tu je negde. Lepo je nacrtao čudovišta i enterijer... Svakako mi je ovaj strip bolji zbog crteža.
    Nisam ni znao da ova naslovna ima i crtež sa druge strane korica Almanaha. Bez obzira, ipak imam Superbook izdanje sa lepšom naslovnom.

27.09.2017
    06:09:00 sati

6, 4, 6, 3

Ah, sta reci o ovoj epizodi. S jedne strane tema je ok i prva polovina je sasvim dobro prosla, onda pri kraju tipicna ubicina ispovijedanja, mnogo nepotrebnog teksta i objasnjavanja. To spusta ukupni utisak o ovoj epizodi.

Ima tu i nekoliko vecih propusta, na primjer zena vidi cudovista umjesto ljudi, sljedeci dan kada budu ubijeni vidi to na vijestima ili novinama. Kako je, dodjavola, mogla te ljude da prepozna ako im nikada nije vidjela lica, to jest vidjela je samo cudovista?!

Moram priznati da sam po prvi put navijao za Dylana da povali jednu zenu. Ispao bi laf da je legao sa debeljucom, ali ne, nas smeker ima prefinjen ukus izgleda i povaljuje samo manekenke.

19.10.2017
    19:06:00 sati

5, 3, 6, 6

Loš rasplet poprilično ruši pozitivan dojam zapleta uz neuvjerljivo objašnjenje iznenadne moći nesretne Marianne, začinjeno s brutalijama, tako tipičnim za Chiaverottija. Slažem se s većinom da se Chiavi bez imalo milosti obrušio po nesretnoj Marianni, a samim tim i po ljudima s sličnim ili istim problemima. Crtež neuvjerljiv kao i priča, ali Siniscalchi je ovdje još i dobar kakav je bio u nekim epizodama redovne serije (N°105: Stravična invazija ili N°116: Dadilja). Naslovnica vjerno opisuje neuvjerljivost stripa.

Usput, u ovom petom almanahu imamo i Colombov tekst o zombijima. Lošiji je od Bosellijevih tekstova u prethodnim almanasima, a ujedno je ovo i prvi almanah da popratni tekst nema nikakve veze s stripom. Ukratko, loš almanah!

06.01.2018
    19:16:00 sati

Ukupna ocjena 37%