Izgubljeni svijet

DD ALM 6 | 93 str.

Walter Watson živi u svome svijetu bez iluzija prema ljudima koji ga okružuju. Vidi ih onakvima kakvi jesu, kakav monoton život žive. Jednog običnog dana, tiha pobuna u njegovom umu eskalira u ubilački pohod protiv ''čudovišta'' koja ga okružuju...

N*5

DD ALM 6

• Il mondo perduto
    DD AL 1996

• Ova epizoda je originalno izašla u talijanskom izdanju Almanacco della paura 1996.
  • Kao tekstualni dodatak u Ludensovom izdanju, objavljen je tekst od 12 stranica pod naslovom ''Ples sa smrću'' o životu i djelu talijanskog pripovjedača Dine Battaglije.

Walter Watson je prosječan Londončanin, koji radi u osiguravajućem društvu, ima djevojku i živi kao podstanar. Međutim, on sam ne prihvaća monotonost života, koju od njega zahtjevaju njegova zaručnica, šef na poslu i stanodavka. Ova epizoda u cijelosti obuhvaća sve ''užase'', koji ispunjavaju svakodnevicu ''običnih'' ljudi. Walter odbija takav život i svoje gnušanje prema svima akumulira u svome ''svijetu'', odnosno svome umu. U ovoj je epizodi Walter praktički glavni lik, dok Dylan ovdje više igra ulogu njegovog glasa koji ga nastoji urazumiti. Walter u svome svijetu Dylana vidi kao jednog od rijetkih ''normalnih'', koji žive nepredvidljiv život, stječu nova iskustva i neprestano uče nešto novo.

Počnimo od njegovog privatnog života. Walter je zaručen sa Marion Robertson, prosječnom djevojkom, čije je radno mjesto u trgovačkom centru ''Mammoth Market''. Ona ima jasan životni plan: udati se za Waltera. Walter svjesno odbija ovakav život, zamišljajući Marion kao bezlično, glomazno i sluzavo čudovište, lišeno svake živosti i emocije. Ona je za njega samo jedna dosadna djevojka, koja žudi za mirnim životom bez uzbuđenja i spontanosti. Walter ju u svom ''svijetu'' ubija, što je ujedno bio i katalizator za ispoljavanje tako dugo zatomljenog gnjeva i prezira prema običnim ljudima. Ljudi s kojima Walter provodi vrijeme su njegovi kolege s posla. To je samo gomila potrošnog mesa s ekranom umjesto glave. Glava je samo prikaz na zaslonu ekrana. Uredsko osoblje je ništa doli prazne ljušture, koje funkcioniraju kao oni mali zupčanici u velikom stroju. Ako se neki od njih ''pokvari'', zamijeni ga novi. Upravo zato što ne želi biti jedan od ''zupčanika'', Walter je pod pritiskom svog šefa, koji se pojavljuje kao jedan ogroman višezaslonski ekran, sjedi za pet metara visokim stolom kao pravi kapitalistički izrabljivač i sve drži pod strogim nadzorom. Šef ga upozorava što se nije, kao ostali, uklopio u ''program'' i pokušava ga pogoditi zrakom iz daljinskog, kao da ga namjerava hipnotizirati, prisiliti ga da se uklopi u opću sliku. I tada Walter iskapča žicu iz utičnice, a šef i ostali ekrani u kancelariji se gase. Walter ''bježi'' iz svog ''svijeta'' u javu, a nemogućnost da uvjeri Dylana da mu pomogne vratiti se u svoj ''svijet'' tjera ga da ostvari u praksi ono što je dotad bilo zarobljeno u njegovom ''svijetu''. Taj ''svijet'' je, naravno, njegov um, njegova podsvijest, njegov neostvaren san ili nešto treće, birajte...

Jedina zvijezda vodilja, prava žena za Waltera je Juliette, koju slučajno upozna u restoranu brze hrane. Uz Dylana, jedino još nju vidi kao ''živu osobu''. Iako je odjevena u najobičniju odjeću i u tenisicama, Walter ju vidi kao pravu femme fatale, koja s njim kreće u ''misiju ubijanja onih koji su već i tako mrtvi''. Paralelno uz Walterov pohod, sustavno upoznajemo stanodavku i ostale podstanare. Imaju isprazan život, dosadni su, čangrizavi ili im dan prolazi pred TV-om u iščekivanju vlastite smrti. Walter policajce vidi kao bezdušne robote, strojeve čiji je zadatak samo locirati i uništiti, a koji umjesto ruke imaju ugrađeno oružje. Na vidjelo izlazi pokvarenost i bezdušnost Tonyja Videa, reportera lokalne televizije Channel 7, koji se zatekao u blizini mjesta zločina i uživo izvještava gledatelje o kaosu kojeg je prouzročio Walter kada je zadržao Marion kao taoca. Tony je pravi ljigavac, spreman riskirati život samo kako bi izvještavao o onome što zove senzacijom, koja je svakodnevno potrebna gledateljstvu - pokolj koji je dnevna doza za sve one željne krvi i masakra. Na kraju Walter pogiba od metka ljigavog satnika Hardheada, najobičnijeg nasilnika, kojemu je jedini način rješavanja problema metak u glavu. Satnik pokazuje svoje licemjerje kada TV voditelju obećaje senzaciju, što na kraju i ostvaruje u bespotrebnoj tragediji.

Ovu epizodu ne bih pohvalio zbog originalnosti, jer je tema užasa svakodnevice već obrađivana dosta puta u serijalu, bilo usputno ili tijekom cijele epizode. Međutim, ovaj almanah je u Italiji izašao u prodaju 1996. godine, kada je ova tematika još bila relativno nedovoljno iscrpljena. Sve nam to ostavlja epizodu prepunu egziastencijalnih problema i gomile razrezanih, obezglavljenih, izrešetanih ljudi. Montanari & Grassani su obavili nadasve dobar posao. Izvrsno su prenijeli na papir sav užas, kojeg je vidio Walter umjesto ljudskih bića. Crtež im odiše nekom neobičnom živošću, zbog koje im dajem desetku! I na kraju naslovnica. Moram priznati da me situacija na naslovnici automatski asocirala na to da je ova priča smještena u ''izgubljeni svijet'', neku daleku bladerunnerovsku budućnost, prepunu frajera tipa Schwarzenegger i Robocopa. Stanu očito ne leže ovakve akcijske naslovnice, tako da se nije nešto posebno iskazao.

DD ALM 5 Ubojica čudovišta

DD ALM 7 Strah od života

• okiboki

7, 7, 7, 7

Ok mi je ova prica.
    03.08.2009
    14:06:00 sati
    okiboki
  • soulfly tribe

5, 6, 8, 3

opet loše...
    03.08.2009
    19:39:00 sati
    soulfly tribe

Ukupna ocjena 40%

4, 2, 6, 4

Edit: 07.01.2018.
    Ne mogu vjerovati da mi se ovaj strip svidio, prije skoro 9 godina prvi put kada sam ga pročitao. Ovo je prvi put da sam potpuno promjenio mišljenje nakon drugog čitanja. Mignacco nam je ovdje pokušao servirati nekakav crnohumorni akcijski triler s gomilom klišeja, idiotskim dijalozima i već prokušanim Sclavijevim pripovjedanjima o užasu svakodnevnice. Samo Mignacco nije Sclavi, nitko nije. Sclavi je jedan i jedinstven i ne može ga se uspješno oponašati! M&G su mi prije stvarno bili dobri, ali nakon 5-6 pročitanih Maxija, baš mi idu na živce. Moram im priznati da najbolje i najdetaljnije prikazuju Dylanov stan, ali porculanski izgled likova i bezvezna čudovišta u ovoj epizodi su stvarno za osudu. Sjenčenje i zanimljive perspektive su prednost, ali nedovoljno za dobru ocjenu. Naslovnica neozbiljna, baš kao i epizoda.
    Popratni tekst u ovom šestom almanahu, meni, potpuno suvišan i nezanimljiv. Od prvih 6 Ludensovih D.D. almanaha, ukupno gledajući, ovaj mi je najlošiji.
    03.08.2009
    21:54:00 sati

Ukupna ocjena 21%

2, 1, 3, 3

Uzasi svakodnevice, uzasno prikazani u ovom spektakularnom promasaju u tesnoj trci za najdebilnijeg Dilana ikad! Sve sto je ovde moglo da bude i naznaka zanimljivosti propada u pokusaju, jer je vec vidjeno i milijardu puta bolje prikazano u gomili Dilanovih epizoda. Na sve to, dodati i tragikomicne M&G, njihovi monstrumi su da se upisas od smeha- neinventivni i retardirani (najdalje sto su stigli je giga oktopod!), a fatalna Juliette izgleda kao da je izbegla iz neke kult-hipi komune. Valjda vam je jasno zasto je Stano totalno fulao, nije ni citao ovo, neko mu je nakratko prepricavao radnju dok je on motao joint!
    04.08.2009
    03:27:00 sati
  • provodina

7, 7, 8, 8

Meni je ovaj strip tako lipo lega.Čim sam ga uzeo u ruke osjetijo sam da je priča skoro pa istovjetna s meni dragim filmom  Falling Down.Poludjeli činovnik je štuf tog ''neživog svijeta'' i uzima pravdu u svoje ruke.Ima malo i sličnosti sa Jacob's Ladder što se tiče onih halucinacija.Ta dva filma su odlično složeni u ovu priču gdje je DD samo promatrač.Crtež je na mjestu.Tipični M&G što stripu ovdje i paše.Istina je da malo naslovnica i nije nešto toliko kvalitetna ali opet prikazuje taj svijet kakav ga vidi Walter tj. DD kao jedino ''živo'' biće tu.Kad malo pogledaš strip naslovnica je pogođena iako prije stripa misliš da je riječ o nekoj budućnosti tj.DD vs Duke Nukem.Strip kojega je gušt pročitati iako ništa originalno, ali uz Ubojicu Čudovišta najbolji almanah.Potpratni tekst nisam čitao jer me baš nije ni zanimao.
    04.08.2009
    15:28:00 sati
    provodina
  • Lucy Liu

Ukupna ocjena 41%

1, 1, 10, 5

Gaaaaaaaaaahhhh!!!Kao da nam dodatak nije bio dovoljno dosadan,dobijemo ovaj shit!Ovo nije strip,nego parada iritatnih likova,a Walter What'sHisName ju predvodi!Bonus bodovi idu Montanari & Grassaniju za cool crtež i Stanu za...naslovnicu.
    05.08.2009
    01:08:00 sati
    Lucy Liu

8, 8, 6, 5

Pomalo me epizoda podsjeća na "Prokleti Dan",film koji oduševljava brzinom i napetošću,ludilom i završnicom na mostu...kao i ovdje.Samo ovaj most nije izgrađen do kraja.Ali zato ima ludila i za napretek. Svakodnevnica ubija. Kao da je Sclavi iz najboljih dana ovu epizodu pisao...
    05.08.2009
    20:19:00 sati
  • Antracit

Ukupna ocjena 35%

2, 2, 7, 2

Scenarij jako loš, kod crteža mi nije jasno kako M&G uvijek ubace skroz karikiriane likove (onaj TV-reporter) i glupavu - "demode" odjeću sa leptir mašnama i sl.
    06.08.2009
    14:11:00 sati
    Antracit

9, 8, 9, 10

Strip je veoma dobar, ja ga imam kao veseli cetvrtak super book br.6. Strip bukvalno razara, veoma dobra tematika i prica, jedan od 30 najboljih od Dilana
    09.08.2009
    12:27:00 sati
    misa

7, 5, 6, 4

Je,i mene ideja podsjeća na film Falling down sa MIchaelom Douglasom i slažem se da ima puno Dylanovih priča koje bolje obrađuju temu užasa svakodnevnosti,ali ovaj almanah ipak nije takav debakl kao što sam očekivao.Čovjek poludi i krene pokolj..nije loše, ali dio sa reporterima mi je totalno bezveze a ako ništa drugo, barem smo nakon dugo,dugo vremena opet susreli "glavnog" u Scotland Yardu..M&G imaju nekoliko nezaboravno loših scena , npr. roboti su im stvarno kriminalni, ali nekako mi se takav stil uklapa u ovakvu "trash" epizodu pa im dajem ocjenu više.Naslovnica očajna,očito je Stano u to vrijeme igrao Duke NUkem jer je na naslovnici pljunuti on.
    16.08.2009
    13:34:00 sati

3, 5, 7, 7

Priča o užasu svakodnevnog normalnog života je viđena mnogo puta, a ovdje je još i slabije odrađena nego obično. Dobri elementi su pokolj na početku, viđenje nekih likova od strane Waltera (npr. svog kompjuteriziranog šefa) i smrt Waltera na kraju - tako da ne bude sve uvik isto. Višak su Cindy i one fantazije iz drugog svijeta. Crtež i naslovnica solidni.
    22.08.2009
    11:06:00 sati
  • Andrey

Ukupna ocjena 32%

3, 1, 4, 8

Bezveze,glupo i iritantno.Zbog ovakvih scenarija Mignacco mi je sve manje draži.Cijeli scenarij se sastoji od koljačine,redanja potpuno istih akcijskih scena.Patetičnim glupostima,klijšerziranim krajom,kretenskim dijalozima.Na 20 stranica se proteže ubojstva u jednoj kući gdje Mignacco koristi opet Sclavijev stil koji je i Chaivi kopirao(opisivanje likova prije smrti.I to nevjerojatno loše.Crtež standardno loš,baš paše uz priču,prejaka je scena kada policajac ugleda 12 mrtvih pa se češe po glavi.U specijalcu Živi i Mrtvi je Mignacco dobro kopirao Sclavija,ovdje ne.
    22.09.2009
    09:49:00 sati
    Andrey
  • Ukupna ocjena 22%

1, 1, 4, 4

Ne ponovilo se vishe.
    13.11.2009
    17:27:00 sati

8, 8, 8, 8

Priča vrlo jasne i slikovite simbolike, uz dobro poznati način pripovijedanja i temu, na koju smo se mi, koji se već desetlječima bavimo Dylan Dogom, poodavno naviknuli... ali koja je još uvijek interesantnija i poželjnija od površnosti, nezainteresiranosti i bezličnosti koja se duboko uvukla u naš omiljeni strip serijal. Mignacco respektabilno konstruira priču; sa ojađenim birokratom koji polazi sa jasnog stanovišta o trulom svijetu i vremenu kojim je okružen, ali ostaje zarobljen, utamnićen slijepom mržnjom, te u konačnici postaje samome sebi veći neprijatelj od onog "izgubljenog" svijeta protiv kojega je poveo svoj osobni rat. Dylan također u poslovično "humanoj" maniri, kao praktički jedini od likova koji slijepog birokrata želi doživjeti kao osobu, i koji ga pokušava probuditi/dosegnuti kao čovjeka.

03.01.2010
    10:44:00 sati
  • morrison

6, 5, 6, 5

Jedna od najeksploatisanijih tema u serijalu ispricana na mozda najlosiji nacin dosad. Cist prosek, i to ako zazmurim na jedno oko.

15.01.2010
    17:23:00 sati
    morrison

5, 5, 5, 6

Solidno

19.02.2010
    11:18:00 sati

6, 5, 6, 3

tek citljivo. Dzenkins mi je bio najbolji :D

27.08.2010
    13:08:00 sati
  • doktor78

5, 5, 7, 5

Blijeda kopija "Emeta", bar sto se tice ovog dijela sa pucacinom i tipom a la Schwarzenegger... M&G su mi nekad bili omiljeni crtaci, sad ih jedva podnosim. Naslovnica bezveze

27.11.2010
    13:57:00 sati
    doktor78
  • Ukupna ocjena 89%

8, 9, 10, 8

Mignacco je ovdje želio opisati kako su svi ljudi u svijetu(po Walteru Watsonu)čudovišta,a zašto Dylan nije čudovište pojma nemam,a glupa mi je Grouchova fora sa glavnima.Montanari i Grassani su odlični,a i Stano se napokon potrudio.Sve zajedno je super.

19.12.2010
    14:27:00 sati
    Patrix

7, 5, 7, 5

30.01.2011
    16:46:00 sati

6, 8, 8, 6

Priča nije ništa novo, scenarij je meni zanimljiv, crtež solidna ocjena 8 a naslovnica je mogla biti i bolja. Uglavnom ovi D.D. Almanah su 10 puta bolji od Zagor izdanja.

13.12.2011
    17:17:00 sati

9, 8, 8, 8

Ja sam ovo citao u VC-ovom superbooku gde naslovnicu radi Stano i ona je za 10, ali sam ocenjivao Stanovu i ona je za 8.

Originalna i zanimljiva prica.

Mignacco pise najbolje price za Dylana {Ruzicasti zecevi ubijaju,ova epizoda...}, a ubedljivo najgluplje pise za Zagora

18.07.2012
    17:43:00 sati
  • Ukupna ocjena 62%

7, 5, 7, 5

28.01.2013
    12:08:00 sati

7, 8, 8, 7

03.04.2014
    13:11:00 sati

10, 10, 10, 10

Užas svakodnevice.. Stvarno je jedan od najgorih užasa koji čovjeka može zadesiti.. Svaka čast Mignaccoju na ovoj ekstra epizodi.. Odlično je prikazana surova realnost, odlazak na posao među taj kapitalistički kolektiv, putovanje u tramvaju među bezličnim ljudima, te na kraju dolazak doma među kosture i odlazak u krevet sa čudovištem  :)  Malo možda pretjerano, ali kad se čovjek zamisli.....

Crtež je maestralan, djeluje nekako jako čisto, jednostavno.. Ja bi njima dao da crtaju sve Dylanove epizode  :)  Naslovnica također za 10..

26.04.2014
    09:42:00 sati

6, 6, 6, 6

Strip koji je mnogo obećavao a malo ispunio. Zbog naslovne strane dalo se očekivati da će ova epizoda biti miks Petog elementa, Terminatora i Totalnog opoziva, smeštena u neki paralelni, futuristički univerzum. Ubrzo se ispostavilo da je taj ''svet'' samo plod mašte jednog bolesnog, nesrećnog čoveka. Sama ta ideja je ono što mi se najviše svidelo kod ove epizode, koja me podsetila na film slične tematike ''Falling down'', sa Majklom Daglasom. Način na koji on vidi komšije, prolaznike, kolege sa posla je zapanjujuć, za njega su svi oni čudovišta (osim Dilana, koji je zapravo jedini pokušao da ga razume i shvati). Osim nekoliko ''dubljih'' scena (a čak su i one pomalo kliše), većina stripa je sirova akcija i pucačina, tj. killing spree glavnog lika.
    Jedan od dražih momenata tokom čitanja je kada sam shvatio da se nabildovani baja i devojka-robot sa naslovne strane nikada neće pojaviti u stripu, jer je to samo način na koji on vidi sebe, bolesna uobrazilja jednog mršavog bledog lika sa cvidžama, koji je umislio da je Terminator na zadatku istrebljenja sveg zla ovoga sveta. Zbog toga mi je naslovna strana odlična, pravi mamac koji navodi na pogrešan trag. Naravno, naslovna od Superbook izdanja jebe, a ova Stanova mi je mlaka. Kada su akcija i adrenalin na naslovnicama u pitanju, Villa je nenadmašan u Bonelliju, uz Castellinija. Ocena ovde ide za Stanovu.
    Crtež, sa druge strane sasvim jednostavan, često i previše (veoma loše odrađene senke, izgled unutrašnjosti automobila sa početka stripa je blago rečeno užas, u par navrata crtež izgleda skroz humoristički i detinjasto, ne priliči Dilanu, itd...).
    U jednom trenutku počinje hajka na glavnog antagonistu i scenarista rešava da uvede dvojicu kamermana i kreće sa sarkastičnom osudom modernog društva... To nije potpun promašaj (ali nije ni u oldskul DD stilu), ali u par navrata sam stekao utisak kao da čitam neki od onih kasnijih Alan Ford-ova tipa ''Gledanost ili smrt''...
    Sam kraj stripa je teški kliše, čista nula i kvari utisak o ionako osrednjoj epizodi... Zašto je moralo da se završi kao i Falling down? A ako se već završilo, što tako šturo? I čemu ona debilnost na samom kraju, nije mi jasno...
    Ova tema je mogla mnogo bolje da se razradi, da se malo više (i ozbiljnije) pronikne u psihu glavnog lika i njegov ''svet'', ali na kraju sve ostade na obilju akcije i... obilju akcije. Ovako umesto 70-75% na glupe greške ''u koracima'' dobija samo 60% a možda zaista zaslužuje i niže.

31.05.2017
    01:29:00 sati

Ukupna ocjena 23%