Poltergeist!

DD LEX 132 | 94 str.

Sidney Lamoor angažira Dylana kako bi istražio slučaj „Poltergeista“ u njenoj kući. Dylan dolazi pod krinkom njenog brata Dylana koji živi u Brazilu i kojeg nitko već duže vremena nije vidio. Ono što se na prvu činilo kao tipični slučaj opsjednutosti kuće, prelazi u uzbudljivu detektivsku istragu!

• Poltergeist
    DD LEX 132
  • Poltergajst!
    DD VEC 43

• Poltergeist!
    DD SR 252

• Kronološki gledano 246. Dylanova avantura u redovnoj seriji te ukupno gledajući 390.
  • Priča je izvorno objavljena u kolovozu 2007. godine.
  • Na našim prostorima je objavljena prvo u izdanju Veselog četvrtka 05.05.2011. godine, a zatim i u izdanju Ludensa u extra seriji 11.03.2020. godine.
  • Priča kronološki dolazi nakon prvog Dylanovog Color festa, a prije 21. specijala „Reality show“.
  • Ova epizoda je 13. po redu De Nardov scenarij na Dylanu, 9. Bigliardov rad na crtežu te 5. njihova zajednička suradnja na serijalu.
  • Poltergeist je oblik paranormalnog fenomena koji se iskazuje kao fizička manifestacija psihičkog uzroka. Termin je nastao u germanskoj mitologiji, a odnosi se na duha, demona ili neki drugi natprirodni entitet koji se manifestira na fizičku okolinu putem pravljenja buke ili pomicanja predmeta.
  • Str 21 – Jane sluša pjesmu „Holiday“ od Green Daya. Riječ je o antiratnoj pjesmi objavljenoj 14.03.2005. godine. Ludens je tu napravio i lapsus budući da je u didaskaliju stavio kako se pjesma zove „Holy Day“, umjesto „Holiday“. Pjesmu možete poslušati ovdje.

Kako mi se čini, većini čitatelja padne mrak na oči čim vide ime Giuseppea De Narda. Meni on osobno i nije toliko loš scenarist, ali primjećujem da kod njegovih epizoda u mojim ocjenama obično postoji malo veća razlika između ocjene za priču i za scenarij. Za priču mu obično dam 2-3 ocjene veće jer čitajući njegove radove, ponekad steknem dojam da se malo izgubi u scenariju. Ipak, zadnja njegova priča koju sam čitao, „Veliki gad“ bila je baš odlična. Priča je bila veoma zanimljiva, pisana na malo drugačiji način, a i završnica me pozitivno iznenadila. Baš sam bio oduševljen, pa mi nije smetala niti ona nelogičnost s vožnjom auta na koju su se drugi bili žalili. Imao sam zbog toga i dosta visoka očekivanja od ove priče, tim više jer ovdje De Narda, jednako kao i u „Velikom gadu“, ponovno na crtežu pratio Daniele Bigliardo. Suradnja njih dvojice je već uhodana u serijalu budući da je ovo 5. Dylanova epizoda na kojoj su surađivali tako da ako netko zna prikazati De Nardove scenarije, onda je to upravo Bigliardo.

Radnja ove epizode smještena je u Smoothfield gdje zatičemo Dylana usred jedne istrage iza koje bi trebao stajati opsjednuti duh. Sidney Lamoor se već dva puta susrela s neobjašnjivim fenomenima psihokineze. Prvi put ju je naslonjač pokušao zdrobiti, a drugi puta ju je puška pokušala upucati. Po svemu sudeći izgleda kako je duh opsjeo kuću u kojoj ona živi zajedno sa svojom buntovnom petnaestogodišnjom kćeri Becky. Njih dvije žive same još od trenutka otkako je Sidneyin muž Ernest ubijen prije dvije godine. Po priči, Sidney je varala svog muža sa sportašem Herbiejem Strayhornom. Jednog dana Ernest ih je zatekao na djelu te pretukao ljubavnika. No, tjedan dana kasnije on je ubijen, a ljubavnik optužen i osuđen. Na samrti Ernest je napisao vlastitom krvlju „HERBI“ pa porota ni trenutka nije dvojila oko ljubavnikove krivnje.

Dylan prihvaća slučaj te useljava kod Sidney i njene kćeri, međutim kako je prošlo već tjedan dana a da se ništa nije dogodilo, on misleći, kako je ovo izvan njegove nadležnosti, traži pomoć. Čim su ovakve epizode s duhovima u pitanju, prva asocijacija koju će mnogi čitatelji imati je madame Trelkovski. Vremešna žena koja je ujedno i moćni medij puno puta je pomagala Dylanu na slučaju. Možda će čitatelji ostati razočarani s činjenicom kako se ona ne pojavljuje u ovoj epizodi, ali to razočarenje će ubrzo nestati čim upoznaju njenu zgodnu (i puno mlađu) prijateljicu Zeldu Zucker. Zelda je također jedan od stručnjaka u paranormalnom području i njoj se Dylan obraća za pomoć po savjetu madame Trelkovski. Zeldu sam doživio kao izuzetno snalažljivu i pametnu ženu koja se dosta oslanja na svoju intuiciju. Spomenimo i kako je ona izravno doprinijela nekim zabavnim scenama zbog čega mi se njen lik još i više svidio.

U priči se još pojavljuje i Dan O'Mallory koji vodi evidenciju o obiteljskoj imovini, a usput i direktno sudjeluje u radnji. A upoznajemo i Maxa Darrella, Beckynog dečka. Odnosi među likovima su dobro predstavljeni i zanimljivo je kako se osjeća napetost skoro pa između svih sudionika priče. Najbolje to vidimo između Sidney i njene kćeri koje imaju tipične obiteljske probleme te između Sidney i Zelde koje se od samoga početka nisu podnosile. Dylan je ovdje pošteno omastio brk budući da je s čak dvije žene završio u krevetu! A ono što je ovdje pomalo upadljivo je i činjenica kako on nije bio taj koji je zavodio njih, već su obje zavele njega. Ali ovo nije ni jedina stvar koju je De Nardo na određeni način duplirao. Osim dviju ljubavnica, Dylan je imao i dvije klijentice, budući da ga kasnije i Becky angažira. Kad već spominjem nju, ona je kao lik vrlo uvjerljiva. Razlog njenom agresivnom karakteru je vrlo vjerojatno trauma nakon ubojstva njenog oca. Upravo taj događaj ju je najvjerojatnije učinio introvertiranom i nepovjerljivom prema ostalima. U prilog tome govori nam slika s 22. stranice na kojoj ju vidimo veselu zajedno s njenom obitelji. A uz to, na slici je imala i dugu kosu što bi moglo značiti kako je i promjena frizure jedan od pokazatelja toga kako je ta trauma utjecala na nju.

De Nardo se s „Poltergeistom“ dotakao poznatog nadrealnog fenomena međutim, suprotno onome što bi čitatelj očekivao, sam fenomen nije toliko u središtu priče koliko istraga ubojstva od prije dvije godine. Priču je započeo „in medias res“ s duhovitim gegom, a zatim nas retrospektivno upoznao s glavnom okosnicom slučaja. Dalje vodi radnju na način da se slučaj s duhom direktno spaja na slučaj ubojstva. Detektivska istraga je u prvom planu, a onda u odgovarajućim trenucima De Nardo ubacuje par paranormalnih elemenata. Čak je i završnica bila vrlo dobra s par obrata, a dijelom me i iznenadila. Dobar je bio i scenaristički trik s natpisom „HERBI“, a jedina stvar koja mi je tu negativno upala u oči je činjenica kako je Dylan do priče o ubojstvu došao nakon što mu je ubojica direktno pričao o njoj. Da nije bilo toga, Dylan bi svejedno čuo o ubojstvu preko Becky, ali pitanje je koliko ozbiljno bi ju shvatio, pogotovo ako se uzme u obzir njen agresivan karakter i godine.

Bigliardov stil crtanja pomalo podsjeća na Brindisija što je itekako pozitivno budući da je Brindisi jedan od najkvalitetnijih crtača serijala. Sve mi je draži njegov crtež i smatram kako je u ovoj epizodi još jednom obavio izuzetno kvalitetan posao. Angelo je na naslovnici također bio nešto raspoloženiji ovoga puta pa bih konstatirao kako je odabrao poprilično dobar motiv za nju.

„Poltergeist“ me nije u tolikoj mjeri oduševio kao spomenuta prijašnja suradnja De Narda i Bigliarda, ali ipak nakon čitanja je dojam poprilično zadovoljavajući. Priča nije išla u onom smjeru u kojem sam mislio da će ići prije čitanja, ali ovako je za mene ispalo možda još i bolje. Priču možemo okarakterizirati kao krimić, ali ovo nije onaj tipični krimić, već krimić u kojemu se radnja miješa s nadrealnim elementima po kojima je serijal i poznat. Dakle, priča koja po svemu spada u sferu Dylana kakvog svi i očekujemo. Dovoljno za preporuku!

DD LEX 128 Duša od čelika

DD VEC 45 Prokockani životi

6, 8, 7, 9

Pa i nije loše na kraju ispalo. U neko doba mi je priča izgledala bez imalo potencijala, ali kraj je solidno izveden. Malo mi je čudno što je Beki prikazana fizički skroz drugačije od onog što bi na osnovu njenog ponašanja očekivao.

08.05.2024
    17:19:00 sati

7, 7, 8, 8