Misterij Temze

DD LEX 49 | 96 str.

Izlazak brodićem na rijeku Temzu usred maglovite noći nije baš pametna stvar. U to se uvjeriše partijaneri na brodu mladog bogataša Petera Hamiltona koji bijahu masakrirani od strane zombija koji se pojavio na dokovima Temze. Na Dylanu je da otkrije kakvo klupko zločina se počinje odmotavati i tko su zapravo ubojice, nadnaravna čudovišta ili mi sami?

• Misterij Temze
    DD LEX 49
  • Sto godina kasnije
    DD ZS 49

• Il mistero del Tamigi
    DD SR 49

• Najlakše bih ovu epizodu okarakterizirao kao kombinaciju "Magle" Johna Carpentera i "Tame" meštra Chiaverottija. Ludensov prijevod odvlači epizodu od sličnosti s "Maglom", dok bi Dnevnikov prijevod "Sto godina kasnije" mogao biti i podnaslov samog filma.
  • Dječja pjesmica " London bridge is falling down" govori o jednom od najpoznatijih lokacija u Londonu. Prvi most je bio građen od drva i gline, da bi svaki put bio dograđivan novim materijalom koji se spominje u pjesmici.
  • Odvjetnik Brett Murdock? (bio jednom jedan slijepi odvjetnik zvan Matt Murdock zvan Nebojša).
  • Prevoditeljicu bi trebalo poslati na tečaj poznavanja horrora budući da je opet! (3 ili 4. put) prevela "Teksaški masakr motornom pilom" u "Ne otvaraj ta vrata" samo zato jer se u Italiji taj kultni horrorac zove "Non aprire quella porta".
  • Str. 22., Patricia Reeves iz "Pakao"
  • Na stranici 45., 3. vinjeti Dnevnikovog izdanja Dylan govori da se nada da neće sanjati "prokletu podzemnu željeznicu", a dolje u kutu je popratni tekst "Ne shvaćate o čemu Dylan govori? Nabavite odmah specijalni broj Dylana Doga i Martija Misterije Posljednja stanica – užas." U Ludensovom izdanju Dylan samo govori "da se nada da neće sanjati čudovište s Temze". Očito je ono bila Dnevnikova ideja reklamiranja tog specijalnog izdanja!
  • Str. 47.-58. priča unutar priče - "Priča o čovjeku bez prošlosti".
  • Možda nevezano uz datu temu, no našao sam jednu dobru stranicu s urbanim legendama i jezovitim pričama uz logorske vatre

Basil se rodio, bez oca i majke, jednoga dana izvan vremena..."

Baš sam se opet razveselio kad sam na kiosku vidio jedan od svojih favorita iz prošlosti, i to kao ruku djelo ozloglašenog tandema - Chiaverotti & Roi. I jedan i drugi pristaše groteske, deformacija u tijelu i duhu, te ponajviše uobličavatelja užasa. Roi je svakako najbolji za prikazati gustu maglu Londonskog nokturna. Izrazito mračna epizoda, utopljena u tamu i maglu koja obavija Temzu. To se zove dobro iskoristiti specifičnost prirodne okoline u korist atmosfere priče i same priče generalno...

Glavna ličnost epizode je ozloglašeni Basil Whassen, zvan "čudovište s Temze", koji je obećao stanovnicima Londona da će se vratiti nakon 100 godina i ispuniti svoje obećanje osvete. Ponajviše se to okrenulo naSimona, dječaka koji mu se zamjerio do smrti. Na sličnoj priči se temelji i Carpenterova "Magla", da kao svakih 100 godina vraćaju se fantomski gusari da bi se osvetili onima koji su krivi za njihovu smrt. Basil je lik iz neke potencijalne lokalne urbane legende, a povijest starih gradova i gradića puna je starih, strašnih priča koje se pričaju po noći uz logorsku vatru. Ovaj nadrealni element nadnaravnog skoro uvijek je prisutan u Dylanu, a Dylanova skeptičnost, opet, u većini slučajeva raskrinka taj zamišljeni pokrov irealnosti, i uvijek krivci za zločin ili čudovišta ispadnu obični ljudi. Tama u ljudima se zna manifestirati na razne načine, bila to urođena malicioznost, naklonost nasilju, bolesti poput manične shizofrenija ili pak je situacija ta koja čovjeka natjera na ubojstvo. Natjera? Malo prejaka riječ. SVATKO ima izbor. Odnos između oca gospodina Hamiltona i njegovog sina Petera Hamiltona, prirođena je odanost u očinskom odnosu, kao i u roditeljskom odnosu općenito. Roditelj ponekad zna štititi svoje potomstvo po cijenu drugih. Ljubav ili jednostavno, nagon za samoodržanjem?

Klikni za uvećanje

Ples mrtvih

Ne zaboravimo i obvezatni asortiman u DD serijalu, a to je romantična veza i sex za jednu noć s privlačnom pripadnicom ljepšeg spola. Linda Grayson, mlada tajnica koja se slučajno uplete u pokušaj ubojstva te tako postane sporedni akter priče. Za spomenuti je i njezina veza za bahatim odvjetnikom Brettom Murdockom, antipatičnim tipom koji je tu samo da proširi dijapazon potencijalnih sumnjivaca.

Kako to biva kod svakog imalo uniformiranog slashera, sve počinje malim bezrazložnim masakrom. Kako? Kukom i ostalim kukastim predmetima. Tko je ubojica? Pa naravno – zombi! Shizofrenija, uroci, osveta, magla, zombiji. Magične riječi za jednog horrorofila. Chiaverottijev modus operandi poznajemo, puno zanimljive koljaže, krvav(o)i jednostavni plot, nelogični preobrat u kulminaciji i neminovan twist na kraju. No, ovaj put stari ima par iznenađenja u rukavu! Onirističke sekvence su u potpunosti zamijenjene scenama iščekivanja, vrebanja žrtve i Basilovog divljanja s ubodnim predmetima. Struktura scenarija je svako malo razbijena snolikim vraćanjem u mračnu prošlost čudovišta s Temze, Basila Whassena. Posebno vrijedi istaknuti Roijevu koncepcija priče u priči pod nazivom "Priča o čovjeku iz prošlosti". Nešto slično smo već vidjeli u Castellijevom "Iz dubine" kad Roi prikazuje povijest crvolikog čovjeka. Vrlo dobar atmosferični thriller s digresijama koje nas upućuju na prošlost, uzroke, a i na sam slasherski element! Neuobičajeno dobar Chiaverotti...

"Vražja magla! "

DD ZS 48 Direktni prenos

DD LEX 50 Na granici vremena

10, 10, 10, 10

Odlično,odlično,odlično,odlično......
    12.09.2007
    17:22:00 sati

9, 10, 10, 8

Izrazito cijenim ovu epizodu, kao pravi, čistokrvni horror/thriller/slasher koji mi toliko nedostaje u novijim epizodama. Odlično tempirana jeziva atmosfera (Roi jednostavno briljira prikazom Temze obavijene maglom), bogat scenarij koji najviše dolazi do izražaja u lepršavim dijalozima između Dylana i Blocha, te naizgled jednostavan ali opet savršen, efektan rasplet (roditeljska/očinska ljubav koja ne poznaje granice... rezultirajući samouništenjem). Mislim da čak niti Kjaveroti nije svjestan koliko je zapravo dobru priču napravio. Savršeno u svoj svojoj jednostavnosti.
    12.09.2007
    17:32:00 sati
  • Ukupna ocjena 95%

10, 10, 9, 8

ODLIČNO! Jedna od Chiaverotievih top 5 epizoda! Ovakvih priča treba biti više, ovakvih "noćnih" istraživanja, ovakvih ludo osmišljenih ubojstava, ovako dobrog crteža... Priča je dodatno(i zasluženo) zaradila ocjene zahvaljujući odličnoj atmosferi , a tu je najviše zaslužan Roi sa svojim fantastičnim crtežom. Stanova naslovnica je najslabiji dio stripa i možda je ova ocjena malo nerealna, ali zbog atmosfere ocjene više...
    12.09.2007
    20:33:00 sati
    Akul

8, 9, 8, 10

Odličan horor/triler. Možda malo previše krvi za moj ukus. Većina očito voli krv do koljena. Ja sam pobornik horora koji užasavaju atmosferom. Puno je strašnije ono što se ne vidi, ali se osjeća (primjer:"Psiho", pa čak i u recenziji spominjana "Magla"). Sviđa mi se priča unutar priče, a i završnica bez fantastičnih elemenata. Roi je odlično dočarao jezovitu atmosferu i londonsku maglu, ali kao što sam već napisao, moglo je to s manje krvi. Jedna od boljih naslovnica.
    13.09.2007
    17:36:00 sati

8, 9, 9, 8

dobra priča, odlična atmosfera i crtež, pravi dobri dilan iz prošlih vremena
    15.09.2007
    16:48:00 sati
  • npetros2@htnet-dsl

8, 7, 8, 7

Stari Horror u svom naj obliku, puno ubijačine, ovoj priči adekvatan Roi naravno, iako mu zamjeram kako je nacrta Grouchu zurku, pa našto to liči?
    17.09.2007
    18:21:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

10, 10, 10, 10

Dobra i mracna prica, Roi je zakon!
    18.09.2007
    11:49:00 sati
    c64

6, 7, 8, 5

Auuu, kakav arsenal siljatih i kukastih predmeta/oruzja na jednom mestu. To nismo odavno imali kod Dilana. I sve to u glavu, kroz nos, uvo, kao stvoreno za praktikante iz otorinolaringologije :) Dramaticno, napeto, klasicni hororac. Za solidnu zabavu.
    01.10.2007
    03:56:00 sati

7, 7, 8, 8

Od koga je -  dobro je. Secam se da sam ostao pod impresijom jos onomad kada sam ovu pricu citao u Dnevnikovom izdanju, ali mi sinocnje iscitavanje u novoj opremi nije za mnogo promenilo misljenje o ovoj epizodi. Two thums up!
    01.10.2007
    20:02:00 sati
  • lwood

9, 9, 8, 8

dobri stari horror
    13.10.2007
    17:45:00 sati
    lwood

9, 8, 8, 7

Stari dobri Dylan.Eh, da je više ovakvih i u redovnoj seriji...Chiaverotti se stvarno iskazao sa dobrim scenama ubojstva(mada je on uvijek u tome bio dobar - ustvari, to je jedino u čemu je dobar;-)), dobro vođenom pričom a čak mu ni kraj nije debilan kao inače. Ovakve priče volim, okrutna serijska ubojstva, magla, histerija u gradu, nekoliko sumljivaca te uspjeli twist na kraju. Barem 50% zasluga za dobar utisak nakon čitanja ima i Roi koji se u ovakvim pričama snalazi ko riba u vodi. Odlično crta masakriranje kukom ali kod Dylana i Groucha još se traži (posebno kod Groucha,jer kako mu crta frizuru je skandalozno-pa nije to Broj 1, pobogu). Naslovnica jedna od lošijih, Stano se nije najbolje snašao.
    15.10.2007
    17:57:00 sati
  • Lucy Liu

10, 10, 1, 10

ZAŠTO ROI?!?!?!!!
    04.11.2007
    11:22:00 sati
    Lucy Liu
  • LeeMan

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Roi kao i uvek na vrhuncu, Pricha o Bazilu chista 10-ka.
    20.11.2007
    18:02:00 sati
    LeeMan
  • Ukupna ocjena 87%

8, 9, 9, 9

roi je definitvno pravi izbor za crtača u ovoj epizodi... moram se složiti sa jednim od komentara da je unakazio groucha i njegovu frizuru, to mu je jedini minus, ali progledat ću mu kroz prste jer mislim da zaslužuje najmanje devetku. ubojstva su odlično zamišljena i nacrtana, cijela priča je prilično dobra, sve štima, iako mi nijedan element nije zadesetku.nitko nije spomenu grouchomaniju u ovoj epizodi jer i dylan, pa čak i bloch(!!!!) imaju odličnih viceva. epizoda koja spada meču bolje dylana, definitvno gornja polovica po kvaliteti.
    17.01.2008
    15:52:00 sati
    blackport8
  • Windwalker

7, 7, 10, 7

Svi hvale ovu epizodu, a meni nije ništa posebno. Ipak bolja je od novijih Dylana. Jedino što odskače u ovoj epizodi je Roi i atmosfera.
    12.03.2008
    22:00:00 sati
    Windwalker

8, 8, 8, 8

Kako je netko već rekao - priča iz nekih boljih vremena. Chiaverotti napokon uspijeva izbalansirati jezivu atmosferu sa svojim već poslovičnim scenama sadističkih iživljavanja i ubijanja šiljastim predmetima. (Bio bi red da plati kavu Carpenteru i ekipi.) Pravi Dylan Dog.
    24.08.2008
    20:29:00 sati

8, 8, 10, 7

Čisto sam uživao u ovom stripu i stvarno zaslužuje da ga se uvrsti u bolje DD štivo. Roi je savršen za ovakav turoban ambijent Londona noću, obavijenog maglom i napučenog raznim ''mitološkim'' likovima iz urbanih legendi.
    23.12.2008
    19:17:00 sati
  • Ukupna ocjena 63%

6, 7, 6, 6

05.01.2009
    14:16:00 sati
    Misko iz Darwooda

7, 6, 7, 6

Solidno.
    19.01.2009
    16:32:00 sati
  • morrison

9, 9, 10, 9

Briljantna epizoda, Roi maestralan. Sam finiš epizode je jedan od najboljih uopšte kod Dilana.
    27.01.2009
    11:04:00 sati
    morrison
  • soulfly tribe

9, 7, 10, 5

dobar dd,roi prejeben,priča solidna,jedino naslovnica opet loša.jezivo je kad se vozi po temzi kroz maglu uz london bridge is falling down,roi je fkt dobro dočarao atmosferu stravičnih dokova okruženih maglom
    29.03.2009
    11:55:00 sati
    soulfly tribe
  • Klukas

9, 8, 7, 7

Odlično, odlično! Nemam potrebe previse komentirati, osim mozda Roija; crtež je fenomenalan, osim ljudi. Ljudi su ponegdje odlično ispali, a ponegdje katastrofa. Pogotovo Dilan i Gručo.
    13.05.2009
    20:46:00 sati
    Klukas

10, 10, 8, 6

izvanredna prica. Stano u ranim danim bio jos u procesu razvijanja u velemajstora
    11.06.2009
    16:14:00 sati
  • Andrey

10, 10, 10, 10

Izvrstan,pravi horror sa jezovitom atmosferom i jako dobrim crtežom.Nakon nekoliko neuspjeha,Chiaverotti je napokon uspio napisati nešto dobro.Ovdje on uzima motive iz Carpenterovog horrora "The Fog" ili "Magla",koji mi je osobno među najdražim horrorima(Preporučljivo uz strip slušati Carpenterovu glazbu iz filma:).Ali bitno je to što ovdje uzima motive,ali ipak ne kopira tako da ovaj strip nije ni blizu plagijat filma.Scenarist uzima lik gubavca(kojih je u filmu više) kao glavnog negativca,ubojice i koljača u stripu.Posveta filmu se vidi na strani 25 gdje žrtva sluša radio K.A.B,koji ima važnu ulogu u filmu.Magla je ovdje iskorištena samo kao atmosfera,dok u filmu ima puno važniju ulogu.Crtež je jako dobar,atmosferičan,ai kod likova se ne trudi previše,ipak dajem maksimalnu ocijenu zbog atmosfere,londonske magle,slash scena i priči o čovjeku bez prošlosti.Volim priče o urbanim legendama i osvetnicima,vrhunac priče je svakako vješanje Basila i trenutak kada on shvati tko je ubojica,tome doprinosi i Roi.Baš kad sam pomislio da će za sve opet biti kriva žena,Chiaverotti me ugodno iznenadio i napokon smislio dobar i logičan twist.S guštom ću ovo opet pročitati.Ocijene jesu nategnute za crtež i za naslovnicu ali mi je ovo jako drag strip,među najdražim.
    29.06.2009
    14:05:00 sati
    Andrey

8, 9, 8, 9

Ova mi je uvijek ostala u dobrom pamcenju, ima toliko nezaboravnu atmosferu tako kad sam je prvi put kupio u Dnevnikovom izdanju bio sam odusevljen sa Stanovom naslovnicom.  Prica, kao i crtez, podsjeca me na druge epizode koje je Roi nacrto: Prividjenje Anne Never, Jekyll, Iz Dubine.  Crtez je nezaboravljiv, ali ipak meni nije omiljen, kao nekim drugim Dylanovcima; ipak, ovdje ostavlja dobar utisak.  Kraj je nekako malo 'klise', pogotovo kad otkrijemo ko je pravi ubica, ali eto, mogu ponovo da kazem ono sto sam ranije vec dva put reko: u ovoj epizodi, onaj raniji nepodnijetljivi crtez & twist oba super rade, i daju nam odlicnu pricu krajem 4-te godine Dylana.

27.07.2010
    21:37:00 sati
  • doktor78

8, 8, 9, 8

07.11.2010
    18:14:00 sati
    doktor78
  • Ukupna ocjena 62%

8, 7, 3, 8

U LEX izdanju piše "Priča O Čovjeku Bez Proslošti".Inače,jedna od boljih Chiavijevih epizoda.Roi mi je inače loš crtač,pa mi se ovdje ni ne razlikuje od drugih njegovih epizoda.Stanova naslovnica je dobra s obzirom da je to jedna od njegovih ranijih.

02.07.2011
    20:59:00 sati
    Patrix

7, 8, 9, 7

Dobra sprovedba još jedne Chiaverottijeve "krvave" epizode uz nezadovoljavajući kraj sa poluzadovoljavajućim objašnjenjem. No ovo je svakako bilo zanimljivo čitati prije svega zbog atmosfere za koju je Roi ovdje baš savršeno prikladan. Thumbs up!

12.01.2012
    16:32:00 sati

7, 5, 9, 8

Crtež i atmosfera su odlični. Jedna od boljih Chiavorottijevih priča.

21.05.2012
    14:40:00 sati

9, 9, 8, 7

Sada sam primjetio kako Roi crta Gruchovu frizuru.

02.08.2012
    00:37:00 sati

9, 10, 10, 8

Ovo je jedna od najboljih epizoda Chiaverottija, a i u čitavom serijalu. Priča je pomalo uobičajena ali odlični dijalozi podižu ocjene maksimalno. Rasplet je također jedan od boljih, bez uobičajenih gluposti. Atmosfera savršena skroz, pogotovo u onoj magli na početku kad maskirani napada, mislin da nitko ovo ne bi bolje nacrta od Roija. Dylana je nekoliko puta čudno nacrta (pogotovo njegovu frizuru). Na Grouchovu frizuru se nisan obazira previše jer je očigledno da je to jedna dobra sprdačina. Stano je moga biti mrvicu bolji, on je najslabiji dio ove jedinstvene epizode.

18.08.2013
    20:19:00 sati

9, 8, 5, 8

Dobra epizoda ali Roia nevolim.

28.09.2014
    17:19:00 sati

9, 8, 8, 9

Jako dobra priča. Paravi magloviti horrorac. Sjećam se kao klinac kad je susjed imao ovu epizodu. U zadnjoj trećini stripa, sve je nekako počelo tonuti. Roi mi je bio puno bolji kao klincu. Dnevnikova naslovnica puno bolja od LudExtra.

19.03.2015
    21:51:00 sati
  • caramba

9, 9, 10, 9

Maglovita atmosfera tako dobro dočarana da je se može gotovo rezati nožem! Roi kao da je stvoren za ovu epizodu.

25.03.2015
    21:27:00 sati
    caramba

9, 10, 10, 10

Možda malo previše viceva između Blocha i Dylana, ali nemamo ništa drugo za prigovoriti ovoj epizodi...
    21.06.2015
    10:48:00 sati
  • karlitos

7, 7, 9, 7

Solidna epizoda, no meni ovo nije ni približno najbolja Chiaverottijeva epizoda. Ovdje on radi klasičnu slash priču, kakvih smo vidjeli tisuću (i to ne samo od Chiaverottija). Ne dodaje ništa novo, ništa prezanimljivo, ništo po čemu bih pamtio ovu epizodu. Kraj je slab, pokvario mi je dojam cijelog stripa, a i čudno mi je da bogataš Hamilton sam krene ubijati, iako lako može unajmiti ubojicu ili slično. Isto tako, Dylan je bez ikakvog problema našao ubojičino skrovište, a ubojica je došao tamo odmah poslije Dylana. Roi je odličan crtač, no ovdje je smiješno nacrtao Grouchovu kosu, a i Dylanova usta često nacrta nekako čudno. Naslovnica slaba.

13.11.2016
    20:56:00 sati
    karlitos

7, 6, 7, 9

Dobra epizoda, stvorena horor atmosfera i dosta sumnjivaca. Ipak, ne sviđa mi se sam završetak. Roi dobar za atmosferu ali ljude ne crta dobro

12.12.2016
    23:47:00 sati

10, 10, 9, 10

Napokon je Chiaverotti napisano savršenu epizodu. U dosadašnjim bi uvijek negdje kiksao, ili na samom kraju, ili mu je karakterizacija likova bila loša. Uglavnom sam mu davala ok ocjene jer su mi njegove epizode imale potencijal da budu izvrsne do te točke gdje nešto totalno ne usere. Ovaj put je sve tako lijepo posložio da nije mogao upropastiti ni da je želio.

S druge strane, ne mogu vjerovati da je upravo Roi kojeg volim i kojemu nerijetko dajem 10, upropastio savršenu ocjenu. Haha

London u magli, atmosfera, turobnost, gotovo osjećam tu hladnu vlagu u stripu i onda ga ukenja s facama likova. Šteta, al ne zaslužuje najvišu ocjenu.

Naslovnica je remek djelo. Obratite pozornost na brod, maglovitu rijeku, sablasne galebove i na Basila.

30.05.2017
    19:26:00 sati

8, 8, 10, 7

Ova priča mi je možda i u top 5 Chiaverottijevih Dilana (uz Igru sa smrću, Bogomoljkine zločine, Mumiju i još jedan-dva. Za sada!, ove kasnije njegove preko broja 100 i nekog nisam čitao).
    Razmišljanja:
    - ne preterano originalan ali izuzetno jeziv(o nacrtan) ubica. Glavni antagonist, izgleda sablasno i zbog pesmice koju pevuši ''London bridge is fallin down'' i modus operandija po kome dela - luta Temzom u svom čamcu i probada kukom za meso. Creepy.
    - priča koja se uglavnom odvija noću, uz Temzu i dokove - vrlo primamljiv ambijent! I to uglavnom u toku jedne noći. Volim kada se dobar deo priče zgusne u jednu noć, kao kod Posle ponoći. Kako ono kažu - dan donosi razrešenje ili dan tera duhove. Ali kad je u stripu uglavnom noć, čitalac oseti nelagodu - pa makar to bila noć odštampana na papiru.
    - retko ''horor'' priča kod Dilana - mnoge vrve od humora ali ova je baš hororistična. Ovde ni humor ne uspeva da umanji tu jezivost priče.
    - nadovezujući se na to: Atmosfera je toliko mračna i sablasna i Roi je ovde ne samo pogođen kao idealan izbor za crtača već je i fantastično sve nacrtao. Ima baš realan, mračan, jeziv crtež.
    - međutim: crtež mu često odlazi u drugu krajnost i postaje konfuzan - ne zna se koja je čija noga i ruka, sve izgleda kao crni oblačić iz koga vire glave, udovi, creva, sečiva, oči... Druga mana je što u epizodama sa više likova, često se dešava da mu neki od likova liče jedni na druge, al to je kod većine problem.
    - obrada stare, zaboravljene, (izmišljene) urbane legende.
    - rasplet koji nije zadovoljavajući sve do poslednje dve strane. Taj kraj mi se naročito dopao - celokupna priča je san dečaka (Simona) koji na kraju dobija ono što i zaslužuje. Neki elementi priče ukazuju da bi to možda mogao biti san, ili da je dečak u snu otišao sto godina kasnije u budućnost i dobio fizički oblik starog pijanca koji je pričao sa Dilanom... Preplitanje sna i jave, realnosti i iracionalnog, mračne prošlosti i još mračnije sadašnjosti, oaze trezvenosti i mora ludila...Nekad ti krajevi kod Chiaverottijevih stripova potpuno/delimično uspeju (Partija sa smrću, Mumija / ovaj strip...) a najčešće su jad i beda. Ne bih pogrešio ako bih rekao da bih i ja sam neke od krajeva nekih Dilana bolje napisao, jer prosto kod takvih stripova nije teško napisati bolje! (A i volim pisanu reč :)
    - Scenario je odlično odrađen - dijalozi su kvalitetni, Gručove fore dobre, odnos Dilana i Bloka sarkastično bratski... Prešaltavanje između scena veoma vešto al na momente i konfuzno... Primetio sam da Chiaverotti nema problema sa pisanjem dijaloga. Ovde je proseravanje svedeno na minimum i to pred kraj, ali sveukupno je i više nego dobro.
    Naslovna... Samo da je Stano čudovištu zatvorio razjapljena usta i uklonio tačkice od zenica da se vide samo beonjače - bio bi bolje. Ovako izgleda kao pijani Džek Torens (Nikolson) u spavaćici posle celonoćnog bančenja, koga su drugari potopili u reku da ga otrezne a u toku te noći je osedeo. U prevodu - čudovište u stripu je jezivije od ovoga na naslovnici. Ova pozadina i galebovi su sjajni!

09.06.2017
    18:20:00 sati
  • Space Marine

5, 5, 8, 7

Predvidljiva epizoda s zanimljivim negativcem i dobrim scenama akcije. Crtez je savrseno pomogao ostvariti tamnu atmosferu epizode. Najvece zamjerke su slabi sporedni likovi, te to da je jos u prvoj polovici epizode poprilicno lako pretpostaviti tko je ubojica.

24.07.2019
    22:01:00 sati
    Space Marine

5, 7, 10, 8

Predvidljiva priča. Iako, crtež vrhunski daje joj ocjenu više na račun stvaranja atmosfere.

10.09.2019
    10:59:00 sati
  • karuro

8, 8, 8, 10

Dobre su ove stare epizode sa slasher tematikom. Ova bas ima onaj klasika horor stih 80-ih. Naslovnica mi je odlicna.

29.09.2019
    15:44:00 sati
    karuro

10, 10, 10, 10

13.01.2020
    18:27:00 sati

8, 7, 8, 10

Iznenadjujuce dobra prica. Medju najboljim Kjaverotijevim: dobra jezovita atmosfera, zabavno ispricana misterija, imamo i pricu unutar price, kraj sa neocekivanim duplim twistom koji ipak ne vredja inteligenciju a cesto ume bas to da uradi Kjaveroti, dobri dijalozi, ja sam stvarno zadovoljan. Ovo je nedostizno remek delo za vecinu Rujuovih ali i ovih postrekionijeverevolucioanrnih Dilanovih novih epizoda (cast izuzecima). Da su sve neambiciozne price ovako dobre gde bi nam kraj bio. Medju najboljim Kjavijevim pricama zajedno sa Partija sa smrcu, Ispisano krvlju, Strah od zivota itd.  Roi isto jako dobar ali ipak nije za najvise ocene. Stanova naslovna strana vrhunska!

28.07.2020
    05:05:00 sati

8, 9, 9, 9