Sjene

DD LEX 56 | 96 str.

U šumi nedaleko od Shina krošnje stabla plešu na vjetru, a noć je naseljena šaptom... i sjenama! To su tamne duše bez gospodara i tijela, sablasni oblici potaknuti mržnjom. Tko im daje život? I zašto ubijaju djecu? Vidovnjak Georg Roll zna odgovor na ta pitanja, no ne može ih otkriti nikome... Čak niti samome sebi!

• Sjene
    DD LEX 56
  • Senke
    DD ZS 56

• Ombre
    DD SR 56

• Epizoda u Italiji izašla krajem travnja 1991.
  • Prvijenac Ugolina Cossua na Dylanu.
  • Str. 11 – referenca na film E.T.
  • Lik vidovnjaka Georga Rolla nastao je ( osobito u crtama lica) po uzoru na Gerarda Croiseta, nizozemskog vidovnjaka koji je u drugoj polovici 20. stoljeća pomagao policiji u potrazi za nestalom djecom. Osim što je Roll nacrtan po Croisetu, Sclavi također dodjeluje Croisetovo ime Rollovom sinu.
  • Sjene iz stripa preuzete su većinom od likova iz dječje mašte i crtića. Tako je sjena vuka iz stripa ( a i sa naslovnice) nastala je po obrisu vuka iz Disneyevog crtića o vuku i tri praščića. Sjena na posljednjoj strani obrisom je inspirirana duhom iz Aladdinove svjetiljke. Jedina iznimka je sjena vampira koja je nastala po uzoru na Nosferata iz filma „Nosferatu, eine Symphonie des Grauens“ (1922).

Djeluje mi krajnje smiješno kada se prisjetim svog djetinjstva te svih likova, predmeta i pojava koji su mi izazivali strah i zbog kojih sam se noću pokrivao dekicom preko glave misleći da ću se tako sakriti od svojih strahova. Sa stajališta mladih i odraslih ljudi, većini danas sve to izgleda smiješno, no iz stajališta predškolskog djeteta to je jedno od najupečatljivijih iskustva kojih će se vjerojatno sjećati cijelog svog života. Vjerojatno ne postoji osoba koja se kao dijete u svom ranom djetinjstvu nije bojala raznih likova iz mašte ili (djeci još) neobjašnjivih pojava. U većini slučajeva velik broj tih dječjih strahova manifestirao bi se noću. Jedan od takvih strahova izazivaju i sjene čiji različiti te ponekad sablasni oblici barem jedanput uplaše ne samo dijete, već i svakog odraslog čovjeka.

Ovog puta Sclavi se pozabavio sjenama. Iako u njima nema ničeg nadnaravnog, djetetu neupućenom u prirodne pojave bi sablasna sjena grane koja se njiše na vjetru mogla djelovati i te kako zastrašujuće. Upravo sjene i djeca(vidi sliku 2.) igraju veliku ulogu u ovoj priči. Ipak, u pitanju nije „obična“ i „laka“ priča o nevinim dječjim strahovima te likovima iz mašte (kao npr. „Noćna mora na tavanu“ iz 5. giganta). Baš suprotno, ovo je jedna zastrašujuća priča sa jezivom atmosferom te tematikom koja većinu čitatelja ne bi trebala ostaviti ravnodušnom.

Georg Roll

Dylan biva upleten u lov na serijskog ubojicu koji ubija djecu. Slučaj ga ne bi zanimao da mu na kućnu adresu nije stiglo pismo u kojem ga ubojica izaziva da spriječi ubojstvo jednog djeteta. Dylan se tog pisma sjetio tek nakon što je zločin počinjen, no odmah se posvetio tom slučaju shvativši da u pitanju nije neka neslana šala kakvim su ga luđaci znali obasipati. Jedan od razloga zbog kojeg je pomislio da je u pitanju šala je rečenica kojom je pismo završeno: „Zaustavi sjene“. No čim je na njegovu adresu stiglo novo pismo, znao je da je izazov stvaran te da je u pitanju isti ubojica.

Jedan od bitnijih likova u ovoj epizodi je vidovnjak Georg Roll. Baš kao i osoba po kojoj je dobila ime (vidi zanimljivosti), Roll je vidovnjak specijaliziran za nestanke i ubojstva djece. Unatoč tome što je pronašao određen broj nestale djece, za većinu nestale djece je osjetio da su mrtva. Taj osjećaj bi mu izazivao veliku bol s kojom se veoma teško nosio. Upravo zbog toga se nakon nekog vremena povukao u osamu i prestao pomagati u potragama. Unatoč tome što se prestao baviti traganjem za djecom, brojna pisma su i dalje stizala na njegovu adresu. Zajedno sa boli koju mu izazivaju ta pisma, javila se i nesanica zbog koje većinu noći provodi promatrajući zvijezde. Sve to zgadilo mu je njegovu moć toliko da, za razliku od Dylana, vjeruje u paranormalno, ali se nada da ne postoji.

Iako rečenica „Zaustavi sjene“ više djeluje kao nekakva dječja šala, u ovom slučaju je ta rečenica na neki način i više nego dobar odraz događaja koji stoje iza cijele ove priče.

Jedan od razloga zašto sam odabrao baš ovu epizodu za recenziranje je činjenica da srž ove epizode čini jedna od rijetkih tema koja me može zgroziti od same pomisli na nju: ubojstvo djece. Vjerujem da će većina također dijeliti moje mišljenje da je to definitivno jedna od najjezivijih stvari na ovom svijetu. Dugo vremena su ubojstva djece za mene bila neka vrsta tabu teme koja bi se trebala izbjegavati u fiktivnim djelima, no vidjevši kako je to u posljednjih nekoliko godina postalo prisutno po medijima, bilo je samo pitanje vremena kada će se jedna takva tema naći i u stripovima, a još prije u Dylanu. Istina, i u ranijim epizodama je bilo scena sa umorstvom djece, no ovdje je toj temi posvećen cijeli broj. Tijekom prvog čitanja sam se čak i zgražao toj činjenici pitajući se što je Sclaviju ovo trebalo. Razumijem da je tema po količini užasa i više nego prikladna za Dylana, no imao sam dojam da ćemo dobiti Sclavijevu verziju Chiaverotijeve priče „Ispisano krvlju“, samo sa djecom u ulogama žrtva. Ipak, Sclavi je ovim rekao puno više nego što se na početku mislilo.

Dylan: "Djeca su čudna bića. Nije da mi se ne sviđaju, ali ne razumijem ih. Katkad me čak i plaše. "

Većinom se misli da su mlađa djeca najnevinija bića na cijelom svijetu: ne shvaćaju odgovornost svojih djela, ne razlikuju dobro i zlo te su blažena neznanje o tome kako funkcionira pravi svijet. Tijekom čitanja se stječe dojam da ih Sclavi ovdje prikazuje u posve suprotnom svjetlu, kao vukove u janjećoj koži. Kako se na kraju razotkrije, svaka od žrtva je na neki način bila „zločesto“ dijete koje je zbog svojih djela „zaslužilo“ umrijeti. Prva žrtva, Elliott Amblin, u svojim godinama već puši i pije. Istina, tek je prvi put probao te poroke, no danas je dosta zgražajuće kad vidimo dijete te dobi da puši i pije. Također se rugao Georgu Rollu i nazivao ga šarlatanom. Kod druge žrtve imamo malu ironiju pošto su postojala dva Alexa Smitha. Za jednog od njih se govorilo da je primjeren dječak i pravi anđeo dok je drugi po ponašanju bio njegova čista suprotnost. Dječak kojemu je policija dodijelila zaštitu bio je pravi vragolan (kao što je u pismu i opisano) koji je terorizirao svoje ukućane i susjede raznim spaćkama te mu nitko nije predviđao blistavu budućnost (što se i ostvarilo nakon desetak godina). Naizgled nepravedna ironija u cijeloj toj situaciji je što je ubojica ubio onog „dobrog“ Alexa Smitha dok je „vragolasti“ Alex Smith ostao na životu. Riječ „naizgled“ u prošloj rečenici stavljena je pošto se na kraju otkrilo da „dobri“ Alex Smith „ispod maske čistog odlikaša, skriva čisto zlo“. Time samo na trenutak nestaje naizgledna ironija da dobri umiru, a loši nastavljaju sa životom. Od svih ostalih dječaka, Jason (treća žrtva i sin od ovomjesečne Dylanove zaručnice) ubijen je iz najbanalnijeg razloga: jer je zadirkivao i vrijeđao Rollovog sina. Time je također na neki način prikazan kao „zločesti dječak“.

Još okrutnije djeluje činjenica da su oružja kojima su djeca ubijena ustvari sjene koje predstavljaju likove iz dječje mašte. Ti likovi iz njihove mašte, koji u toj dobi djeluju istodobno i zastrašujuće i fascinantno, na neki način predstavljaju njihove snove. Oni predstavljaju određenu fazu tog dječjeg razdoblja. A biti ubijen od strane vlastitih snova djeluje pomalo nepravedno i okrutno.

Sjene-ubojice

Doista, kada se sve ovako pogleda, čini se kako postoji mogućnost da Sclavi ima nešto protiv djece. Ako se vratimo na dio koji govori da djeca u toj dobi nisu svjesni svojih djela te da ne razumiju svijet oko sebe, netko bi možda rekao: „Pa to su obične dječje svađe i zadirkivanja koja nestanu nakon puberteta. Nitko normalan zbog toga ne bi ubio dijete!“ . Time bi pomislili da je ubojica neka mentalno retardirana osoba kojoj su se djeca zamjerila iz pitaj Boga kojeg razloga te bi ponovno vjerovali da su djeca u toj dobi doista najnevinija bića. I upravo zbog toga je i ubačen mentalno retardirani seljak Hur. Iako u čitatelju stvara dojam veoma opasne osobe, u pitanju je uplašena i posve nevina osoba koja se našla na krivom mjestu u krivo vrijeme, osoba u koju su svi upirali prstom jer su njegove dobre namjere krivo protumačene. Iako u tijelu odraslog čovjeka, Hurov mozak je još uvijek bio na razini djeteta čime bi ga se također moglo svrstati među nevine, „dječje“ žrtve.

Sam rasplet cijele ove priče je dosta efikasan i pomalo šokantan. Činjenica da je pravi ubojica ustvari dijete kao da je u potpunosti ispunilo Sclavijevu naizglednu namjeru da prikaže djecu kao vukove u janjećoj koži . Djeca su ubijena jer su bila zločesta, i to od strane zlog djeteta. Zaključak kojeg bi netko proizveo glasio bi: „Sclavi se iskaljuje na nevinoj djeci.“

Ipak, vratimo se ponovno na tvrdnju da nitko normalan ne bi ubio dijete zbog njegovih dječjih radnji. Tu se pod „normalan“ prvenstveno misli na normalnu odraslu osobu. I tu Sclavi nije ništa krivo rekao. Ubojica na kraju nije niti poremećena niti normalna odrasla osoba. Ubojica je dijete.

Istina, riječ je djetetu sa paranormalnim sposobnostima, no opet je u pitanju dijete. I to dijete bez životnog iskustva koje nema pojma o pravim uvredama i teškim životnim situacijama koje ga sve mogu zadesiti. Ubojica je dijete koje ne razmišlja kao odrasla osoba već kao dijete koje se zbog neiskustva lako uvrijedi zbog uvreda i postupaka njegovih vršnjaka. Te uvrede odrasloj osobi doista izgledaju bezvezno i dječje, no za dijete u toj krhkoj i nevinoj fazi razvoja te uvrede mogu djelovati neoprostivo. To je ujedno i razlog zbog kojeg se djeca te dobi najčešće i znaju potući. Sclavi je ovdje samo opisao ekstremniji (ali rjeđi) slučaj kako djeca reagiraju na uvrede. Time Sclavi u stvari nije htio prikazati djecu kao zle (to jest, ništa manje zle od odraslih), nego kao male ljude koji u to doba razvoja imaju svoja stajališta i granice tolerancije, baš poput odraslih. Drugim riječima, Sclavi je ovdje prikazao djecu kao ono što ona i jesu: kao ljudska bića koja različito reagiraju, neovisno o dobi u kojoj se nalaze, te kao bića koja imaju razloge zbog kojih postupaju kako postupaju. Isto kao što i djeca u većini slučajeva ne razumiju postupke odraslih ljudi, tako ni odrasli ljudi ponekad ne razumiju dječje postupke. A svakom pojedincu, bio on dijete ili odrasli čovjek, njegovi razlozi postupanja su najispravniji. I to ih čini ljudima. A to da li su ti razlozi i postupci ispravni, pravedni te opravdavajući... Eh, to je neka druga priča. U ovom slučaju, to je na čitatelju da odluči.

Ugolino Cossu nije mogao dobiti bolju priču za svoj prvijenac na Dylanu. Iako njegov stil crtanja nije među omiljenima, smatram da mu najbolje ide crtanje upravo djece. Crtež u ovoj početnoj fazi mu je na neki način detaljniji i (usudio bih se reći) kvalitetniji. Sve skupa izgleda dosta ljepše od njegovih sadašnji radovi. Njegov crtež je ovdje kroz cijelu priču uspio dočarati jezivu atmosferu same tematike, ali se postavlja pitanje da li je za to zaslužan njegov talent, sama tematika ili Sclavijev scenarij. No u svakom slučaju, zbog same atmosfere je zaslužio ocjenu više. Stanova naslovnica je dosta dobra, no daje krivu sliku o samom stripu, a osobito o temi koju obrađuje.

Među prvih 100 brojeva, ovo je definitivno jedna od priča koja je vrijedna pažnje. Možda nije najbolja iz tog razdoblja, no definitivno bih ju svrstao među Dylanove klasike, ako zbog ničega drugoga onda zbog jezive atmosfere i tematike koja podsjeća na dane Dylanovog scenarističkog vrhunca.

DD LEX 55 Mumija

DD LEX 57 Povratak u Zonu sumraka

10, 9, 5, 8

Odlicna prica sa pogresnim covjekom zadueznim za vizuelno.

28.12.2011
    16:17:00 sati

7, 7, 8, 10

To što je rečeno u recenziji da je Sclavi malo nastran sa svojim pričama u Dylanu, istina je, zato ga i volim. Jedan iskreni i pravi horror pisac sa jedinstvenim načinom pripovjedanja u Bonelliju. Ovaj broj je dosta dobar mada Sclavi ima puno boljih brojeva od ovog.

28.12.2011
    17:32:00 sati

7, 8, 6, 7

Dobra prica, i dosta zanimljiva, prava Dylanovska u Sclavijevom stilu.  Sve je ovdje prilicno dobro, i naravno, Cossu je glavna slaba tacka, ali njegov crtez nije bas toliko los koliko je njegov Dylan los; svi ostali likovi izgledaju dobro, ali Dylan je ocajan.  Neke scene iz ovog stripa su stvarno tacno iz nocne more: dva razlicita puta vidimo kako je djecakova glava odsjecena.  To so surove scene, ali izgleda da su potrebne da ovakav efekat imaju na citaoca.  Sclavijeva verzija "Crvenkapice" je dobra, pogotovo u ovaj period Dylana (epizdoe 51 do 60), koji je prilicno slab.  Naslovnica vrlo dobra.

29.12.2011
    18:12:00 sati

8, 8, 7, 8

Onako, nije mi nešto posebno sjela, možda djeluje nekako nedorečeno ili je sama tema preočita, ali sve u svemu zabavno za čitanje uz neloš Cossuov crtež, koji stripu daje dobru atmosferu.

31.12.2011
    15:05:00 sati
  • PJ24MKD

9, 8, 7, 8

Gore-dole slazem se sa mishljenje i ocjene recenzenta. Cossu ovde je bas ok i steta sto njegov stil se nije poboljsao tokom vremena uopce, pa u ovom momentu je ubedljivo najlosiji/najneomiljeniji crtac kod Dilana.

01.01.2012
    07:34:00 sati
    PJ24MKD
  • Lucy Liu

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Mene je oduševilo.

03.01.2012
    11:26:00 sati
    Lucy Liu

9, 8, 6, 8

Poprilično dobra epizoda za koju je recenzent dao jako dobar pregled shvaćanja dječjeg svijeta koji odrasli većinom ne mogu shvatiti budući da su ga nadrasli i dječja posla smatraju banalnima. Cossu je nakon ovog prvijenca stilom i dalje ostao sti, što mu zamjeram jer mu crtež nije evoluirao u pozitivnom smjeru.

20.01.2012
    11:44:00 sati

9, 8, 6, 10

ovo je jedna od onih "skriveni-dragulj" epizoda u serijalu i sve pohvale recenzentu da se dohvati bas nje :) pored toga sto ovaj broj pamtim po tome sto sam ga video u zatvorenom kiosku jedne davne nedelje u nisu i nabavio ga tek godinama kasnije, pamtim ga i po temi od koje me uvek prodju trnci - ubistva dece. toga sam se i sam dotakao u svojoj recenziji price Armagedon gde postoji par slicnih scena, ali ovde je to tako intenzivno i duboko odradjeno da prosto boli. definitivno i dalje jedna od onih tabu tema koje ce verovatno to i zauvek ostati (uzeti u obzir da ovo pisem kao taze tata dvomesecnog klinca). S druge strane, kako objasniti surovost dece i sta ih nagoni da se ponekad tako ponasaju takodje ce ostati misterija za mene.

Ocigledno je da kad je prica dobra i los crtez joj nemoze nista. Cossuov debi ostaje i njegov najbolji rad, jer osim one price iz prvog giganta ne secam se da je ista vredno nakon toga iscrtao. Ono sto mu lezi, to su svakako "crno-mrljasta" cudovista i naravno deca koja lice na decu (za razliku od vecine crtaca koja se muci sa time). Stano je fnatasticno dopunio utisak sa naslovnicom, oz ovog zlog vuka i mene hvata jeza.

27.03.2012
    13:53:00 sati
  • Zagooor

8, 9, 9, 7

OLIĆNO !!!!

28.04.2012
    15:16:00 sati
    Zagooor
  • Ukupna ocjena 75%

8, 8, 6, 9

Zabavna priča,al crtež malo uništi,premda je bolji od drugih Cossu-evih crteža.Naslovnica super.

17.05.2012
    13:05:00 sati
    Patrix

7, 7, 8, 8

21.05.2012
    14:03:00 sati

7, 7, 8, 8

Nije loše ali bilo je i boljih Sclavijevih uradaka. Cossu vrlo dobar u debiju, možda čak i njegov najbolji rad.

19.08.2013
    10:35:00 sati

6, 6, 6, 5

Ne mogu reci da je lose,al sa nogu ovo ne obara.

02.10.2013
    23:49:00 sati

7, 7, 7, 9

Nije loša epizoda može proći.

28.09.2014
    17:25:00 sati
  • caramba

9, 8, 9, 9

Odlična recenzija! Epizoda mi se sviđa kao i Cossuov crtež. Jedine nejasnoće oko sjena iz djetinjstva su mi one na nogometnim stadionima, kada bi se igrale noćne tekme i svaki igrač bi imao po četiri sjene :D

14.04.2015
    19:37:00 sati
    caramba

7, 7, 8, 9

Nisam nikad ranije čitao. Tek sad nakon što sam naslovnicu ipak malo bolje i detaljnije pregledao, sve mi je bolja i privlačnija. Još je Stano dodao i crvene i plave bobice, kao u pravoj šumi. Što se tiče priče, solidno, tema je ok, i slažem se sa svime što je spomenuto u recenziji. Cossu vrlo vrlo dobra. Čini mi se da je na nekoliko sličica možda kriv pretaman otisak. No, neke scene može nacrtati samo on radi svog specifičnog načina i talenta-

11.05.2015
    21:13:00 sati
  • Space Marine

7, 5, 7, 9

Neobična i bizarna epizoda. Jedino su dijalozi malo drveni. Cossu na svom stvaralačkom vrhuncu, jedini crtež od njega koji je iole čitljiv. Naslovnica pogađa atmosferu priče.

06.08.2015
    18:02:00 sati
    Space Marine

10, 10, 10, 10

Meni je ova epizoda potresna i emotivna, savršena Dylan Dog priča. Za Cossua bi bilo super da je ostao na ovom svom početničkom nivou rada jer ovaj crtež podiže horror atmosferu u stripu.
    06.09.2015
    15:45:00 sati
  • Rahazlam

10, 8, 8, 9

Jedana od boljih Dylanovih epozoda!!

16.11.2015
    00:25:00 sati
    Rahazlam

10, 10, 10, 10

Nakon godina tumaranja i čitanja novijih Dylana, pročitati ovakav Sclavijev klasik je melem na dušu. Ova epizoda je, kako je već netko spomenuo u komentarima, pravi mali, nepravedno zapostavljeni dragulj. Ovdje sve savršeno funkcionira, jeza se može osjetiti u svakom trenutku. Cossu briljira, i to u prvijencu. Nikada više njegov, inače preukočen i ne baš živahan crtež, nije bio ni blizu ovakvoj fuziji s scenarijem. Kritika ide Ludensovom pretamnom otisku, koji je uništio nekoliko vinjeta (stranica 93, npr.). Naslovnica, također vrhunska. Na prvi pogled banalna i dječja, ali samo na prvi pogled. Baš je jezovita, kao i epizoda!!

11.03.2017
    07:15:00 sati

10, 10, 8, 10

Stradavanje djece izaziva najveću tugu u nama i zato ova epizoda ima posebnu težinu i nelagodu. Odjednom sva ona čudovišta iz prethodnih epizoda i nisu toliko strašna.

S Cossuovim radom nisam baš upoznata, tj. nisam ga pozornije pratila u drugim epizodama. Nemam mišljenje o njemu, ali ako je ovo njegov najbolji rad ne vjerujem da će mi se sviditi. Nastojat ću mu dati pozornost u nekim budućim epizodama.

01.06.2017
    13:50:00 sati
  • karlitos

9, 9, 4, 10

Zašto Cossu??

10.06.2017
    10:25:00 sati
    karlitos

9, 9, 9, 5

I meni je ova epizoda bila odlična - senke, snovi, mešanje sna i jave... Atmosfera mi se ovde jako svidela, a naročito zahvaljujući odličnom Cossuovom crtežu. Čitao sam jednu njegovu noviju epizodu ''Deseta žrtva'' i mogu reći da mu je ovde crtež mnogo bolji, sa više detalja... Na primer ova druga slika u recenziji - toliko je dobra da sam se u tom trenutku osećao kao da sam na mestu Dilana u toj mračnoj kućici.
    S druge strane naslovna mi je detinjasta a i Dilanova faca mi je bezveze.

Vrlo mračna a ujedno i bajkovita atmosfera, sa teškom temom, ubistvom dece. Priča koja potpuno uvlači čitaoca u taj svet, koji nije ni Dilandogovski. Nisam imao osećaj kao da čitam neku tipičnu 'Dylan's London Chronicles' epizodu - ova kao da je izmeštena u neki paralelni bajkoviti London iz uvrnute, bolesne dečije mašte.
    Jedino je završnica diskutabilna, ali samo malo, jer mi se i ona svidela poprilično.
    Ne mogu sada u trenutku pisanja ovog komentara da se setim svih scena ali znam da su skoro sve savršene. Nema jedne jedine loše scene.

Zaista skriveni dragulj od epizode.

10.06.2017
    19:58:00 sati

10, 10, 10, 10

04.01.2018
    20:32:00 sati
    Winter

8, 8, 6, 7

10.07.2018
    14:42:00 sati
  • Goran100

10, 9, 7, 8

Jedna od boljih epizoda u serijalu. Odlični su razgovori između Dylana i Groucha, tj. Grouchovo podjebavanje. To je već na tragu Alana Forda. Efektan kraj iako maznut iz Omena. Možda jedino malo smeta lagano koketiranje s patetikom kod Hura, ali nije prijeđena granica dobrog ukusa kao kod Johnnyja Freaka, e to je pravi krš. Ono što ovdje ne štima je Cossu, naravno. Njemu slabašna sedmica, više nego je zaslužio i to samo zbog onog bauka ili šta već je. Naslovnica je dobra.

15.12.2018
    22:25:00 sati
    Goran100

9, 9, 7, 5

Jako dobro, mučna atmosfera je dobro odrađena.

21.12.2018
    15:55:00 sati

10, 9, 8, 7

Nije neka prevelika brojka ali sigurno najbolji Dylan što sam dosad pročitao. Jedina zamjerka na scenarij je sam završetak kad Dylan, u svrhu pronalaska motiva za ubojstvo, čita Georgove zabilješke ali pritom sigurno može vidjeti da pokojni nije imao rukopis osobe koja je njemu pisala. No, čini se da je Sclavi "svjesno zaboravio" povezati to dvoje pa tako i neki logični Dylanov zaključak da treba "provjeriti" rukopis i može li se on toliko zakamuflirati. S druge strane, ostaje začuđen kad mu Bloch kaže da mali Gerard još piše kao "dijete iz vrtića". Znamo da se Dylan pri čitanju tih pisama pitao radi li pošiljatelj namjerno pravopisne greške ili je baš neobrazovan. Tako da tu, možda, Dylan i spoznaje istinu ali to je sve u mojoj mašti, mali je na slobodi.

Što se tiče ostaloga, Sarghan je sve rekao u recenziji, svaka čast. Odlično objašnjen način rezoniranja djece.

Meni je Cossu, najslabija karika u Texu, ovdje odradio vrlo dobar posao a naslovnica bi bila bolja da je sjena "ozbiljnija".

22.08.2019