Noćni lov

DD LU 100/101 | 192 str.

Jargo vampir, Jargo besmrtni mudrac... Ko je on zapravo? Mračna figura koja progoni čovječanstvo od zore vremena? Odbačeno i iskorišteno stvorenje? To ćemo saznati u velikom lovu na vampire, koji će predvoditi nemilosrdni Reginald Duscomb i njegova slijepa sestra Twilight, jer je Jargo ubio njihove roditelje... Ali kako će se naš Dylan snaći u toj ludnici? Gdje je granica između čudovišta i čovjeka?

• Noćni lov
    DD LU 100
  • Znak vampira
    DD LU 101

• Notti di caccia
    DD SR 180
  • Il marchio del vampiro
    DD SR 181

• Manilu ćemo ponovo sresti u redvnom broju 214, 'Manila'.
  • Ova priča je na uBC-u dobila 91%.
  • U Italiji, stripovi su izlazili u razdoblju od septembra do oktobra 2001 godine.
  • ''Noći lova'' je stoti Dylanov broj u numeraciji SD/LU.

Pred nama je jedna od rijetkih Dylanovih priča koje se prostiru na dva sveska, a jedina druga dvodijelna epizoda koje se sjećam je kultna epizoda 'Dama u crnom'. Čim sam čuo za ovu epizodu, bio sam zaintrigiran njome i znao sam da je moram nekako nabaviti, a dodatni podsticaj mi je bila činjenica da sam i drugim svojim recenzijama pisao o pojavljivanjima vampira u Boneliju ('Povratak vampira', 'Strava iz nekog drugog Kad', 'Grof Magnus'...). Tako sam se još više obradovao kada sam na trafici u Rogatici našao paketić stripova sa ovom dvodijelnom pričom i sa jednim Džerijem ('Unakrsna vatra', čini mi se). Uzeo sam da prelistam romane u dva sata ujutru, mrtav umoran od puta, a nakon sat i po shvatio sam da sam prosto ''progutao'' oba dijela. I nije mi bilo žao...;)

Sve uobičajene mane koja publika nalazi u Rujuovim dijelima, kao što su loše i neoriginalne ideje, nezgrapan scenario, slabo okarakterisani likovi, nebulozni raspleti, ovdje nisu prisutne. Naprotiv, ovdje imamo sasvim solidnu ideju, maestralnu razradu, veliku paletu odlično okarakterisanih likova pored kojih je Dylan prilično skrajnut i tako dalje... Jednom su kolege sa uBC-a prepoznale prave vrijednosti, pa su dali visoku ocjenu (vidi zanimljivosti). Priča je tako dobra da se moramo zapitati (antologijska rečenica koju je prvi izrekao uvaženi forumaš Đole): ''Ruju, šta ti bi?;)''. Priča ima nekoliko tokova radnje, koji su vođeni savršenim tempom, da bi se na kraju skladno isprepletali. Veći broj stranica omogućio je scenaristi da se ''razmaše'', a po rezultatima vidimo da je imao i šta da kaže. U redu, priča nije u rangu klasika kao što su 'Ničija priča', 'Dogodilo se sutra' i tako dalje, ali je i dalje jedna veoma, veoma, dobra priča o vampirima. Ako bih baš morao tražiti dlaku u jajetu, najveća mana priče je objašnjenje ''psihičke veze'' između Twilight i Jarga, koje mi je na trenutak zvučalo zaista tupavo (ne, ona nije reinkarnacija njegove davno preminule ljubavi;)).

Kako su ovdje likovi najjači adut, da kažem par riječi o njima:

Liam Jargo je glavni ''negativac'', vampir koji je živio vijekovima, ubijajući i stvarajući nove vampire po čitavom svijetu. Love ga Duscombovi, zato što im je pobio roditelje i radnike na ranču No, on taj lov ne shvata previše lično, a i sam kaže da je ubio njihove roditelje samo zbog nagona za prehranom. Veoma zanimljiv lik, a posjeduje i posebnu psihičku vezu sa Twilight, jedinom preživjelom sa ranča. Ja bih rekao da on pati od kompleksa više vrijednosti, to jest zaokupiran je stvaranjem novih vampira, novih bića ('Podario sam im iskru novoga života... Sigurno boljeg od prethodnoga. '). Kroz čitavu priču stičemo utisak da je Jargo klasično zlo, odvratno čudovište bez trunke morala, da bi na kraju, u sjajnom obrtu, bilo otkriveno i njegovo drugo lice. Ne samo čudovišni vampir, već i biće kome je stalo do jedne slijepe i izgubljene dijevojke, koji joj na kraju pruža normalan život, iako će on morati da plati visoku cijenu (ja sam shvatio da se Jargo na kraju žrtvovao, pa sad...). Dobro je i što nam nije previše rečeno o Jargovoj prošlosti, već smo samo dobili naznake da tu nešto nije bilo u redu od samo početka, jak osjećaj izopačenosti i užasa. Zanimljiv je i njegov odnos prema Reginaldu Duscombu, to jest, bitna mu je moralna pobjeda nad njim, želi da ga dovede u situaciju da mora da se odrekne svojih principa i svoje osvete. Dobar lik, zaista dobar.

Reginald Duscombe (koji se, izgleda, rodio sa mrkim pogledom;)) je čovjek obuzet svojom ličnom osvetom, koji je žrtvovao mladost da bi osvetio svoje roditelje. Gonio je Jarga preko čitavog svijeta, ubijajući njegove sljedbenike, ali nikad uspijevajući da ga stigne. Ovo je jedan tragičan i mračan lik, preko koga su nam poručene neke stvari bitne za shvatanje priče! Vidimo da je Reginald postao gotovo jednako okrutan i bezosjećajan kao i Jargo, sadistički uživajući u ubijanju, dok mu ono nije postalo čitav svijet, jedina svrha života. Zaista je odvratna činjenica da je koristio svoju slijepu sestru kao mamac za vampire (uvodna scena), nisko i kukavički. To baca prilično ružno svjetlo na njega, beh... Iako je njegova sestra mogla da živi kakav-takav pristojan život, on je riješio da joj i to uskrati, podređujući njenu sreću i duševno zdravlje svojoj osveti. Cccc... Usput, obrt sa njim na kraju me je zaista zaprepastio i nije nimalo izvještačen. Aplauz za Rujua!;)

Twilight Duscombe je Reginaldova slijepa sestra, koju je Jargo iz nepoznatih razloga poštedio. Eh, šta reći o ovom liku... Jadnica koju brat iskorištava u lovu na vampire, koja je izgubila dodir sa stvarnošću... A opet, sudbina je bila blagonaklona prema njoj u poslednjem okršaju, tako da bi se moglo reći da je ona jedina ''pobijedila''. Neće joj biti lako da zaboravi sline užase...

Manila, lijepa Manila, je ovdje vampirska ''pripravnica'', mlada i neiskusna. Vidi se da još nije shvatila njenu pravu sudbinu, njenu besmrtnost... Veoma zanimljiv lik koji nam pokazuje da ima vampira koji su zadržali visok stepen ljudskosti, koje ne možemo nazvati čudovištima, koji ne šire smrt. Zanimljiv je njen odnos prema Dylanu, odnos koji će konačne veličanstvene razmjere dobiti tek u predivnoj priči 'Manila'.

A naš Dylan? On je ovdje uglavnom posmatrač, sa malim ili nikakvim udjelom u radnji (jedino je malo više angažovan u Manilinom plotu). I on je sam začuđen pričom u kojoj se zadesio, a i na početku se trudio da ostane izvan nje. Međutim, naravno da mu nije uspjelo.;) Ovdje je prikazan kao pažljiv i inteligentan posmatrač, koji umije sjajno da procjeni i ljude i vampire. So long...

Dosta o likovima. Ispod sve krvi nasilja i vampirizma, krije se duša ove priče. Ovo je jedna depresivna priča o odbačenima, usamljenima i nesrećnima, o upropaštenim i unesrećenim životima, o onome što je trebalo biti. Da, ovo je i priča o lovcima, o ljudima koji čuče u vampirima i o vampirima koji čuče u ljudima (ne, ne mislim na tumor Twilight), ali i o onima koji imaju snage da vide drugu stranu. Misao koja je izrečena u recenziji priče 'Đavolov dodir" važi i ovdje. Ona glasi: ''Ništa nije crno-bijelo! '' Uvijek postoji drugačiji ugao gledanja, ''treća strana medalje'' (ujedno i naslov jedne DD epizode). I sam Dylan Dog serijal je poznat po tome što umije da ispriča nešto više od sto puta viđene horor-priče o borbi heroja i zlikovca (doduše, nemojte da prvo čitate Kjaverotija...). Ni heroj nije tako dobar, ni zlikovac tako loš. Tu sposobnost je zadržao i u najtežim danima. I ovdje imamo ''sklavijanske'' inverzije, koje nas tjeraju da se zapitamo:''Gdje je tanka granica koja čini Reginalda dobrim, a Jarga zlim?!''.

Jargo: ''Jako sam star, prijatelju. U poslednja dva stoljeća nadgledao sam se pobijenih svojih ljudi po cijelome svijetu. Suncem, drvom, vatrom.. Malo nas je ostalo... Zato sam prije mnogo godina pobjegao iz Europe. Tražio sam divlje, netaknute krajeve... Brazil, Australiju, Novi Zeland... Našao sam drugare i zajedno smo osnovali razna plemena. No ovaj čovjek, i drugi s njim, nisu nas puštali na miru. Većina nas je pobijena na užasan način. Mnogi su bili sačuvali inteligenciju i karakter... Osjećali su, željeli, voljeli... Bili su mi pravi prijatelji... Vidio sam njihova tijela na kolcu, raskomadana pilom, vidio sam ih kako živi gore. I čuo sam ubojice kako viču od sreće. Držali su sebe spasiteljima, junacima. Sve je to samo pitanje gledišta. Tko može reći što je ispravno, a što pogrešno? "

Ostaje pitanje koliko ova Jargova retorika ima smisla; jer su u Dylanovom fiktivnom univerzumu vampiri predstavljeni kao čudovišta, po prirodi okrutni, beskrupulozni, grabljivci. Dozvolite mi da citiram pukovnika Korasija iz fenomenalne Zagorove priče 'Vampir' (eh, dobri stari Boselli...): ''Gluposti! Vi ste bića zla. Sve u vezi vas je neprirodno! Čak i sunce, koje svima daje život, vas je odbacilo. Vaša besmrtnost je samo duga agonija puna dosade i usamljenosti. "

Ruju odlicno barata i sa osnovnim elementima vampirske mitologije, postavljajući kanone kojih će se držati i u narednim pričama (za razliku od Sklavija, koji je pričom 'Vampiri' pljunuo kontinuitet u lice). Vampiri umiru od sunčeve svjetlosti, vatre, drvenog kolca zabodenog u njihovo srce, kao i od srebra (naročito bih izdvojio zanimljivi dizajn Reginaldovih metaka, koje će Dylan koristiti i u 'Manili'). Sam ugriz nije dovoljan da neko postane vampir, već mora progutati vampirovu krv, što vodi do vaskrsnuća (nešta slično smo vidjeli i u Dampyr serijalu, u broju 'Lamija', kada Tesla pretvara svoga prijatelja Šona u vampira uz pomoć krvi Gospodara noći Šreka). Većina tih novorođenih vampira poludi i izgubi razum, postajući krvoločne životinje, dok mali broj njih uspijeva da sačuva inteligenciju i karakter. Ruju je nakon ove dvodijelne priča napisao još jednu priču o vampirima, 'Manilu', koju sam pomenuo već nekoliko puta. Možemo se samo nadati da ćemo imati još jednu ovako dobru priču o omiljenim krvopijama, pa makar i iz pera drugih autora (Barbatova, Medda, anyone?).

Nicola Mari je zaista jedinstven DD crtač, jer najveću podjelu među ljubiteljima stvara upravo on. I dok jedna grupa proglašava Marija lošim, slabim i netalentovanim crtačem, ne podnoseći njegov karakteristični i jedinstveni stil, drugi ga uzdižu u nebesa, govoreći da je on majstor atmosfere i jedan od najslobodnijih i najsmjelijih DD autora. Oko njega se zaista lome koplja (načulo se čak i da se brojevi koje je on crtao prodaju za 10% manje od ostalih)! Ja pripadam drugoj grupi, i smatram da je u pitanju jedan izvrstan autor, koji komotno može da uđe tim od četiri najbolja crtača. I ovdje je napravio nevjerovatan posao, čak mogu ići toliko daleko da kažem da priča ne bi bila ovoliko dobra da ju je crtao neko drugi. Viđao sam i suprotne komentare tipa: ''Izgubim volju za čitanjem priče kada vidim onaj užasni crtež unutra!'', i zaista ih ne razumijem. Šta vam se ovde ne sviđa?! Likovi su odlično nacrtani, sa jakim i jasno vidljivim emocijama (mračni Reginaldov pogled, Jargovo imučeno lice), a i horor-ugođaj je sjajan. Rekao bih i da je Marijeva slika ''vampirizma'' bolja od one koju nam je ponudio crtač Roi u 'Zvjezdanoj prašini' i 'Manili'. Za potrebe recenzije, ponovo sam pročitao i par drugih Marijevih radova, kao što su 'Naslikani košmar' i 'Zabranjena zona', i jasno se vidi da je u ovoj priči dao svoj maksimum, veoma, veoma, jako inpirisan. Majstore, ne nerviraj se radi kritika, i samo guraj svoj stil!!!

Stanove naslovnice, hm... Dakle, i naslovnice koje prate ovu izvrsnu priču su više nego dobre. Imaju odličnu jezivu atmosferu, intrigiraju potencijalnog kupca, a i sviđa mi se što se takvi prizori pojavljuju u priči. Druga naslovnica je nešto bolja, Dylanovo lice je odlično nacrtano a i vampir izgleda kako bi trebao - jezivo, podmuklo i neprirodno. Upošteno gledajući, Dylan i Tex imaju najbolje naslovnice u Bonelliju (Villa i Stano, ah), dok ''neslavnu titulu'' mogu da ponesu pozni Mister No i Martin Mystere.

Dylan:''Jesam li koga zaboravio? Ah, jednu moju poznanicu plesačicu. Njoj se izgubio svaki trag. Priznajem da mi zapravo nije žao. Ovaj lov je i predugo trajao. Pa, ako često, noću, i osjetim neko golicanje u vrhu želuca... Kažem sam sebi da to ne može biti nostalgija... Manila... Tko zna gdje je sada... Ko zna... ''

Ko zna, Dylane, ko zna...

DD LU 99 Treća strana medalje

DD LU 104 Rekvijem za čudovište

• Spookey

10, 10, 10, 10

Ovo mi je jedna od omiljenih epizoda Dylana..... prica je odlicno uradjena dobija se utisak kao da se gleda neki horor film.......... sve u svemu sve je za deset 10........
    06.08.2009
    16:20:00 sati
    Spookey

9, 9, 9, 10

Uistinu mi je drago što su baš vampiri dobili dvodijelnu epizodu, koje su kod Dylana tako rijetke. Mari je odličan odabir za ovu epizodu. Kada je riječ o mračnoj atmosferi, jedino ju Mari i Roi znaju dočarati. Obojica su carevi! Stanove naslovnice su obje prekrasne i genijalne!
    06.08.2009
    18:39:00 sati

9, 9, 9, 9

jedna odlicna epizoda koja je sigurno zasluzila cijele dvije sveske.
    06.08.2009
    19:23:00 sati
  • Windwalker

9, 9, 10, 9

Nije mi u top 10 ili slično, ali da je dobro, dobro je.I drago mi je što je u 2 dijela.
    06.08.2009
    22:24:00 sati
    Windwalker
  • Lucy Liu

10, 10, 9, 7

Mislim da Jargo tako dramatizira.A i pomalo je dosadan.Što se tiče svega ostalog,sve je supercool,crtež je malo defektan,a naslovnice nisu loše.Go,Ruju!
    07.08.2009
    01:28:00 sati
    Lucy Liu

8, 8, 9, 8

Pa da, ono sto je istina ne moze i ne valja se sakriti. Ruju ponovo gadja centar mete (iako je duuugo vremena cesto i skroz promasivao samu metu). Vampiri su neiscrpna inspiracija po svemu sudeci, pa sto bi i Dilan bio drugaciji od ostalih. Povrh svega njegove veze sa vampirima su nesto dublje i intimnije (u svakom smislu).Vampirski smek je jos vise pojacan super efektivnim Marijem i uzasno dobrim naslovnicamam maestra. Ova druga mi je cak i neprijatna za gledanje koliko mi je jeziva.
    07.08.2009
    03:30:00 sati

8, 8, 9, 10

ovo je napisao ruju?!
    07.08.2009
    07:39:00 sati
    Misko iz Darwooda

10, 10, 10, 10

ovo je klasika nesto odlicno,predivno,sve pohvale za epizodu,za mene jedna od najboljih
    07.08.2009
    18:43:00 sati
    dzoni
  • Death

10, 9, 10, 8

Ovo je vjerojatno najbolja Rujueva priča, a svakako i među boljim epizodama od ovih novijih. Crtež odlično dočarava mračnu atmosferu, a i naslovnie su dobre.
    07.08.2009
    20:25:00 sati
    Death
  • blueberry

9, 9, 9, 9

Izvrsne epizode. Sve ono zbog čega čitam Dilana je prisutno. Odkično.
    11.08.2009
    16:42:00 sati
    blueberry
  • Ukupna ocjena 81%

7, 8, 9, 9

Ne dijelim bas odusevljenje vecine, ovom pricom. Ruju je zaista iznad svog prosjeka, ali nista posebno originalno ili novo ne vidim u ovoj njegovoj vampirskoj trilogiji (ukljucujuci i Manilu koja mi je doduse nesto bolja). Izvedba je korektna, ali nista vise od toga.Mari je ovdje jako dobar, ali nekako mi nikad na Dilanu nije ponovio kvalitet koji je postigao na Natanu. Po nekoj logici, imajuci u vidu njegov mracan i hermetican stil, bi trebalo da je obrnuto, ali moj utisak je da nije tako, a tesko je reci zbog cega. Jedno od mogucih objasnjenja je da, po meni, nijedna prica koje je crtao Mari u Dilanu nije ni pribliznog kvaliteta kao Natanove: U ponoru pamcenja, Trinaesta zapovijed, Vampyrus, Babilonska biblioteka, itd...Sto se tice zanimljivosti, pored ove , kod nas su izasle i sledece Dilanove dvodjelne price: Tajne Ramblina i Zver iz pecine(Vannini 4-5) i Ananga! i Jaguarov krik (SD 55-56).
    12.08.2009
    14:57:00 sati
    Djuro
  • npetros2@htnet-dsl

Ukupna ocjena 34%

1, 4, 4, 7

pointless shit!!
    30.08.2009
    01:31:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

5, 9, 4, 8

Da je ostalo samo na prvom dijelu dao bi ocjenu 10. To je bilo odlično - mračno, super dinamično i bez prevelikog mudrovanja nabijeno akcijom. Eh, stvarno imamo rijetku priliku vidjeti tandem Bloch&Dylan u akciji kako tamani zombije, čudovišta ili kao ovog puta - vampire u mrtvačnici. U drugom dijelu opada tempo, samo se nižu scene povezanosti Twilight i Jarga te samo nešto pričaju. Učinilo mi se tijekom čitanja da stalno govore jedno te isto. Međutim, to nije ništa nasuprot besmislenom kraju. Izgleda mi nevjerojatno da se Jargo nastanio u živom biću, u tuđem umu. Kako je mogao biti na 2 mjesta u isto vrime: u umu i izvan njega tijekom hranjenja i klanja? U um je stavio samo dio svijesti? Nije uvjerljivo i gotovo, tu vezu između njih dvoje jednostavno ne mogu progutati, umanjilo je cijeli moj dojam o stripu. S Mhejlom se slažem da su likovi dobro okarakterizirani i veoma komplicirani poput Jarga, Manile ili Reginalda. Ruju na tom području nije promašio i to izvlači taj scenarij uništen krajem na neki način. A Mari... eh, Mari. Jargo nacrtan savršen, Reginald također više-manje; a napadi izobličenih vampira u mrtvačnici izgledaju fenomenalno! Ali, (da ima jedan veliki ALI), smuči mi se kad vidim kako je Twilight nacrtana. Pa kakva joj je ono glava, frizura, faca, ma sve... ono je nešto gore od užasa, nešto što se ne može opisati riječima nego kricima i izrazima gađenja na licu. Dylanov izgled je prati u stopu, Mari je na tom polju isto često očajan. Manila je također iritantno nacrtana. Evo mu solidna četvorka. Naslovnice su vrlo upečatljive i efektne. Ovaj vampir na prvoj što nas gleda podsjeća na Klausa Kinskog. Jesam li nešto zaboravio? Eh da, vidim da je npetros opet ownao sa svojim komentarom, koji car. Neprocjenjivo! :D
    05.09.2009
    20:06:00 sati

8, 7, 9, 8

Nakon Sclavijevih vampira, koji su prikazani kao najnormalniji ljudi vješto umješanih među sav ostali svijet, ovdje imamo one klasične vampire, dakle visoki, dugokosi šef ,njegova vojska krvožednih monstruma te pravog lovca na vampire sa srebrnim mecima. Kraj je naravno malo bezvezan, Liam se uselio u tumor,prekinuo vidni živac (e ova mi je najjača) da ne bi svjetlost došla do njega i tako uspostavio vezu sa Twilight (gle slučajnosti, kakvog li imena;-)). Šteta za ovako glupo objašnjenje jer epizoda nije loša, iako je malo netipična za Dylana.Naime ne mogu se sjetiti da li su uopće ikada Dylan i Bloch ovako pucali po čudovištima a i općenito ima dosta akcije, netipično za Dylana. Crtež je maestralan, nakon brljanja i eksperimentiranja u nekim prošlim epizodama (npr. Phoenix), ovo je skoro pa onaj pravi, rekao bih čak "Nathanovski" Mari,car među crtačima.Odlićna mu je atmosfera, scena sa vampirima kad oni napadaju svoje žrtve, nije ko Roi koji će napraviti krv preko cijele stranice , več više ide na tjeskobu i iščekivanje. i scene kad Twilight i Dylan hodaju po hodnicima u kojima su Liamova sjećanja su čista poezija.Ovako bi po meni trebao izgledati horror strip,a Mari to radi maestralno.  Druga naslovnica je fenomenalna, konačno nešto baš jezivo od Stana.Uglavnom, ako možda pričom to ne zaslužuje, radi se o lijepo nacrtanoj i čitljivoj epizodi.
    10.09.2009
    09:02:00 sati
  • Ukupna ocjena 79%

8, 7, 9, 7

Jedna solidna prica i nista vise od toga.Od koga je izvanredno je.
    16.09.2009
    12:58:00 sati
    Nameless

8, 8, 7, 9

Odlična dvodjelna priča! Mari se popravlja nakon one kriz od sredine devedesetih

18.02.2010
    19:09:00 sati
  • Zagor12

5, 8, 9, 8

Priča je potpuno predvidljiva, scenarij je puno bolji, Marijev crtež izvrstan i naslovnice su također dobre.

24.08.2010
    11:08:00 sati
    Zagor12
  • doktor78

8, 9, 8, 9

Kada sam tek uzeo strip u ruke i vidio autorski dvojac (Ruju/Mari), pomislio sam: "O, ne! Narednih pola sata cu smatrati uludo potrosenim!".

Srecom, nije bilo tako. Vrlo dobra prica, zaista pravo iznenadjenje od Rujua, a ni Mari nije tako los.

Da je vise ovakvih epizoda...

25.09.2010
    15:15:00 sati
    doktor78

6, 6, 5, 7

hahahaha vampir koji izigrava tumor, ajoj!

17.11.2010
    01:45:00 sati

7, 7, 7, 7

Dobra dvostruka epizoda, nije toliko odlican kao "Dvorac Straha", ali je ipak bolja od onih drugih two-part epizoda, kao "Misterij Ramblyna", "Arakne" i "Ananga".  Vampiri, koliko god su popularni u svijetu horora, ipak nisu bas toliko popularni u Dylan Dog serijalu.  Mislim da mogu da nabrojim njihove susrete sa istrazivacem nocnih mora na jednu ruku.  Ova prica mi se puno vise svidja u prvom dijelu; u drugom, nivo malo pada dole, a pogotovo kraj, koji je nekako ubrzan, i malo je klisej.  Ona cura, koja se zove Twilight, je li ti ima ikakve veze s onim filmovima "Twilight", koji su isto tako o vampirima?  Jesu li te knjige inspirirane ovim stripom, ili je obrnuto?  Crtez mi je nekako ok, isto tako i prica kao prica, ali scenarij ima rupa, pogotovo, kao sto sam reko, u drugoj polovici price.  Da je Ruju bolje zavrsio ovu pricu, mozda bi ovo moglo biti remek djelo.   :(

20.11.2010
    17:54:00 sati
  • Ukupna ocjena 94%

9, 9, 10, 10

Odličan broj.Što se tiče Ruju-a,on se popravio,i njegov scenarij mi se svidio.Mari zaslužuje desetku.Naslovnice:a)su fenomenalno nacrtane,b)obojane su lijepo,c)imaju veze sa stripom i d)vampiri izgledaju kao vampiri.

19.02.2011
    16:12:00 sati
    Patrix
  • ismolc34

9, 9, 9, 10

...klasik...

23.02.2011
    12:03:00 sati
    ismolc34
  • writer

7, 7, 7, 7

Ruđu je ovde uradio solidan posao. Vraga ništa nije crno belo, jasno je u ovoj priči da su vampiri bića zla i da ih treba istrebiti, Jargo je pobio celu svoju porodicu, bez da je razmislio o oprostu. Crtež je solidan. Mari je zanimljiv crtač, uspeo je da epizoda izgleda dosta mračno i melaholično.

10.09.2011
    14:22:00 sati
    writer
  • PJ24MKD

9, 7, 8, 9

Ruju se ovde stvarno potrudio koliko zna i ume, da nam ponudi kvalitetna DD prica. Steta za nas sto je ovo najverovatno njegov maksimum (kod Dilana).

07.01.2012
    23:07:00 sati
    PJ24MKD
  • Ukupna ocjena 49%

5, 2, 7, 7

21.05.2012
    14:19:00 sati

8, 7, 6, 6

Ruju meni uopšte nije tako loš scenarista, kao nekim drugim ljudima, ali dobro... Jednostavno, od njega i ne očekujem ništa senzacionalno, a uglavnom uspe da me uvuče u priču. Završeci njegovih epizoda, gde često servira potpuno nemušto razrešenje priče, verovatno su mu i veći minus od samih postavki priča, a to je i ovde slučaj...

Priča i scenario su jako dobro izbalansirani, sve do kraja druge epizode. Na trenutke (samo na trenutke!), deluje mi kao da je Barbatova napisala Noćni lov, jer je i ovde sclavijevski užas svakodnevice (pomenuo već Aco epizodu Vampiri) zamenjen svakodnevicom užasa (Barbatova s tim ide do kraja u veličanstvenom gigantu Duga noć, recimo), ali je kraj - tipičan rujuevski, te otuda ipak nešto niže ocene. Isto važi i za Marija, jer koliko je dobro nacrtao i predstavio Jarga i Reginalda, toliko se uopšte nije potrudio oko Twilight i Manile. Ruju je odlično izgradio njen karakter, ali Mari nije uspeo to da isprati... (Srećom, rekoše i drugi već, tu je nastavak, gde je Roi razbio!)

Btw. ni Stano nije bio posebno inventivan...

20.06.2012
    18:58:00 sati

7, 6, 6, 7

21.12.2012
    15:31:00 sati

10, 10, 10, 10

Rujo je postigao vrhunac u ovoj dvostrukoj epizodi. Obavezno se treba pročitati!!!!

13.05.2013
    23:15:00 sati

9, 9, 8, 8

28.08.2013
    17:24:00 sati
  • jasa

9, 10, 10, 8

Vrhunska priča, nabavio sam oba nastavka jer mnogo volim vampire i nisam se pokajao. Radi se o vrhunskoj, fluidnoj priči koja kombinuje aspekte ljudske emocionalnosti sa vampirskom hladnoćom i zlom i prikazuje taj odnos ljudi-vampiri više sivim nego crno-bijelim što je uobičajeno. Vrlo mi je zanimljivo bilo vidjeti Maore vampire :D Specifičnost koja ostaje u memoriji pored ostalih kvalitetnih dijelova priče.

Crtež je sami vrh, mislim da bi još samo Pikato mogao uraditi nešto slično, puno dinamike i malo drugaćiji, izopačeniji, strašniji vampiri...

Naslovnice upečatljive, posebno druga.

28.07.2014
    00:12:00 sati
    jasa

8, 8, 7, 8

Konačno imamo jednu dobru priču sa vampirima u DD.

29.09.2014
    20:20:00 sati

8, 8, 8, 8

Zanimljiva i atraktivna epizoda koja se čita u jednom dahu, ali tipično "rujuevska" rješenja dosta upropaštavaju ukupan dojam. Mari mi baš nije drag, ali mu se ne može poreći atmosferičnost crteža, a isto mišljenje imam i o Stanu i naslovnicama.

09.01.2015
    15:21:00 sati
  • Rahazlam