Crni čovjek

DD LU 102 | 96 str.

Mali Timothy Madison ima sve što sin bogate i ugledne obitelji može imati. Naravno, sve materijalno što dobiva ne može zamijeniti ljubav i pažnju koju dijete očekuje od svojih roditelja. Jednoga dana malog Tima počinje uhoditi Crni čovjek koji ga progoni u stopu i to uvijek kad je sam. Nitko mu ne vjeruje, osim njegove dadilje Sheile i našeg omiljenog detektiva noćnih mora. Još dodatno, Tim je otet, a Dylan optužen za otmicu!

Priča 3

• Crni čovjek
    DD LU 102

• L'Uomo Nero
    DD SR 186

• Dall'agnola nismo vidjeli još od SD #44 "Granica", a u starijem izdanju možete ga vidjeti u LU EX #55 "Mumija" i DD LEX 34 "Tama", ali u u VČ #4 "Ubojica vještica". Ovo je ujedno njegova 11. epizoda na serijalu od ukupnih 12. Kad se bolje pogleda, Mignaccu je napravio ukupno 16 priča za serijal, što i nije baš malo.
  • Mignaccovog Zeca možemo vidjeti u par navrata u epizodi – na str. 23. na platnu u kinu i str. 45., 4. vinjeta na panou pod nazivom "Pink Rabbit returns" (vidi epizode DD LEX 24 "Ružičasti zečevi ubijaju" i sequel DD SD 29 "Zemlja obojenih sjena").
  • Ludens je umjesto najavljene "Safare" u drugom broju objavio ovaj broj koji dolazi nekoliko brojeva kasnije. No, "Safara" je opet najavljena za sljedeći broj!
  • Stanov Crni čovjek na naslovnici je – crvenkasto-narančast?!

Iako Crni čovjek aludira odmah na prvi pogled na pradavnu Chiaverottijevu priču Tama (gdje je Dall'agnol čak i debitirao), mogu vam odmah u početku reći da radnja odmah kreće u drugom smjeru, a i ton i žanr priče je sasma drugačiji. Mignacco je tip koji nikako da se ustabili u jednom serijalu, već skakuće poput ping-pong loptice s jednog serijala na drugom koristeći slične teme. Najbolji primjer bi svakako bila priča o pobunjenicima iz Sertaa koju naprosto obožava te je, mislim samo pitanje vremena kad će ih ubaciti u Dylana Doga. Također, Mignacco radi scenarističko samoubojstvo jer fanovima dylanovske horror proze želi prodati krimić pod horror. Slične stvari radi i Ruju, pa je među najmanje omiljenima scenaristima na Dylanu. Što se mene tiče, na Dylanovom serijalu se Mignacco dokazao već i prije s nekolicinom sasvim pristojnih epizoda, no njegova zvijezda kao da zalazi.

Čovjek ili žena? u crnom...

Crni čovjek je priča o otuđenosti prezaposlenih i prebogatih roditelja i djece kojoj u toj dobi najviše treba roditeljska pažnja. Dječak Tim je, budući da je prepušten samome sebi, razvio visok stupanj maštarija koje mu zapravo, više proročanski, pomažu u razotkrivanju prave prirode čovjeka. Njegova psiha projicira tipove osoba po njihovim karakteristikama, te tako samodopadna i sebična majka postaje zombi, prezaposleni otac koji stalno telefonira postaje robot, a otmičari postaju krvoločni vukodlaci i vješice. Dok majku i ocu zbog njihovog lošeg odnosa sa sinom ne možemo kriviti iz nemoralnih i neljudskih pobuda, otmičare s druge strane možemo jer stvarno prikazuju najgore od čovjeka. Takvi roditelji su najvjerojatnije produkt egocentričnog i za-novcem-pohlepnog današnjeg društva. U sveopćoj jurnjavi za zaradom, obitelj se gura ustranu i zapostavlja. Najžalosnije je to da i nakon jedva izbjegnute tragedije, oni ne mijenjaju svoj stav i ponašanje prema djetetu, već će ga i još dublje gurnuti u osamu gdje će mu, kao što i vele, biti najbolje i najsigurnije.

Crni čovjek, za razliku od Čovjek iz tame (vidi "Tama") više je "down to earth" koncipiran lik. Dok je Čovjek mrak najgore zlo koje dolazi iz dubine duše, Crni čovjek je skoro pa najbolji prijatelj malome Timu. Njegov prvotni prikaz čitatelju je doslovno gurnuo maliciozni kontekst lika (još ga je više potencirala dječakova jeza), da bi, kako radnja otječe Crni postao pozitivac. U svakom slučaju, Crni čovjek, kako je i tijekom radnje traljavo iskorišten, tako i na kraju čitatelju ostane ostaje dojam potpune neiskoristivosti spomenutog lika. Ko je zapravo on? Gangster dobrog srca? Timova srodna duša jer su i njega u djetinjstvu njegovi bogati roditelji zapostavljali? Pokajnik koji ne voli ubijati djecu (Aha...)? Noćna mora sigurno nije.

Stubište iz noćnih mora

Mignaccov izlet u vode gialla, koji je tako svojstven Talijanima, te koketiranje s polunadnaravnim uz obilatiju dozu onirizma, u neku ruku je neobičan. Posebno kad ga čitamo u Dylanu. Dylanovci inače zaziru od tih tema i Rujua općenito. Meni osobno lijepa gesta koju je Mignacco napravio je stavljanje Dylana i Sheile u roditeljsku ulogu. Mignaccov Dylan bio bi savršen otac, brižan, zabavan i pažljiv, sve onom što malome liku iz ove priče treba. A Dylan, opet nije upao u zamku patetičnog plačljivca kakvog ga nisam volio gledati u Sclavijevoj priči o malome Johnnyju. Dall'agnol je ovdje opet u nekoj drugoj crtačkoj fazi koja je puno bliža njegovoj prvoj epizodi "Tama", nego njegovim "Vješticama" koje dolaze (#213) i primjerice ranije "Granice" ili "Oko Sotone". Donekle sličan Mariju, no sa "čvršćim" crtežom, te ne toliko mračnim.

Priča nije toliko zanimljiva koliko scenarist pokušava tijekom radnje dobro okarakterizirati pojedine likove (dok druge opet ili stereotipizira ili ih jednostavno skriva). Možda najbolje pogođen je odnos Sheila-Tim, ili sveopći odnos okoline prema Timu. Nagađam da se ovo većini neće dopasti, jer ovo kao da i nije ni Dylan Dog, a bome ni horor. Isto tako, Mignaccov završni twist je promašena poanta priče – najbolji prijatelji nikad ne umiru, oni zauvijek žive u našem srcu. Mignacco, papučaru! ;)

Majstor Stano više uživa u svom ekspresionističkom izražaju nego u prikazivanju pravog konteksta priče na naslovnici.

Roditelji glede malog Tima: "Uostalom, gdje mu može biti bolje nego u vlastitoj kući..."

DD LU 104 Rekvijem za čudovište

DD LU 107 Izgubljene ljubavi

• Inferno

Ukupna ocjena 37%

2, 1, 7, 7

Pomalo je nezahvalno ocjenjivati Dylan Dogove epizode. Kod DD-a živiš samo za tu zadnju stranicu, zadnju poentu... Ako je rasplet loš, što je vrlo česta pojava zbog iscrpljene tematike, onda svako raspravljanje o samoj radnji nema smisla (za razliku od drugih junaka). DD-ove epizode su, iz tog razloga, ili genijalne ili čisti drek; nema onih "između". Ova, dakako, spada u prvu kategoriju. Epizoda je nedorečena (Crni čovjek, uopće ga nema...), a i rasplet je nikakav. Ovo ni ne lići na Dylan Doga. Prije će biti neki naivni i predvidljivi krimić. Kao što sam već u uvodu rekao, postoji samo jedno pitanje: jel valja ili ne valja? A ja stvarno ne vidim ni jedan jedini razlog zašto bi ovom stripu dao prolaznu ocjenu. Crtež je korektan, kao i naslovnica (koja, btw, nema veze s temom:))
    24.11.2008
    23:05:00 sati
    Inferno

3, 4, 8, 9

"Crni čovjek" je čovjek.To je u neku ruku i dobra pouka,za razliku od jebenih zombija il vampira.Al loše realizirano totalno....šteta.
    24.11.2008
    23:50:00 sati

5, 4, 8, 3

Ova priča je daleko od dobre, ali nisam toliko razočaran kao prvi put kad sam je pročitao. Istina, riječ je o krimiću, a ne hororu, ali pročitavši, u međuvremenu, gomilu raznoraznih nedjela u Dylan Dogu, ovo i nije tako loše. Zanimljiv stil crtanja Dall Agnola. Nije loše, baš kao kombinacija Marija i Piccatta.
    Edit: 01.05.2017.
    25.11.2008
    07:57:00 sati

Ukupna ocjena 35%

2, 2, 6, 5

Često sam upozoravao na Mignacca, odnosno na te njegove scenarističke avanture. Scenarist je to kojega se gotovo nikad ne spomnije u pljuvačkim pohodima na najgore scenariste, mada si je svojim blentavim pričama definitivno osigurao mjesto među njima. Bezličnost, bezidejnost, besmislenost - to su u velikoj većini odlike njegovih priča (bilo kojeg junaka). Crni čovik...
    25.11.2008
    21:10:00 sati

4, 3, 7, 8

Više-manje klasičan mit o babarogi (bogeyman) simbolično prema kraju "transformiran" u najveću dobričinu u liku otmičara pokajnika. S druge strane suprotnost, simbolična "transformacija" naizgled dobričina u čudovišta iz svijeta priča strave i užasa... i sve to kroz percepciju jednog dječaka. I iako ovakova ideja sama po sebi ne zvuči nimalo loše, Mignacco jednostavno šteka u realizaciji. Sama otmica toliko otrcano i amaterski vođena, uz toliko naivno i bedasto raskrinakavanje zločinaca i minimum dramatičnosti, da je prava šteta što scenarist recimo nije u pomoć pozvao kolegu Berardija, koji je na primjeru Julie sjajno pokazao kako se rade ovakve teme. Ovako ostaje još samo jedna slabašna epizodica sa jadno iskorištenim potencijalom.
    26.11.2008
    11:14:00 sati

Ukupna ocjena 35%

4, 2, 4, 5

27.11.2008
    11:04:00 sati

7, 7, 9, 8

Ovaj DD je uistinu sličan slabom krimiću, a i nadao sam se da Crni čovjek biti malo više određen lik (očito da nije baš ni babaroga, a ni običan čovjek), ali to je opet možda u redu. Dall'Agnol je lijepo odradio svoj dio posla.
    28.11.2008
    10:34:00 sati
  • Windwalker

4, 5, 8, 8

Počne OK, no onda slijedi bijedan krimić tipa Home Alone 4. Bezveze.Dal'Agnol, kojeg inače nevolim, me ugodno iznenadio.Naslovnica je dobra, no prikazuje crvenog čovjeka (a ne crnog).
    29.11.2008
    13:31:00 sati
    Windwalker
  • Lucy Liu

8, 8, 9, 9

Definitivno je moglo bez otmičara,jer stvarno ne vidim njihovu svrhu u ovoj priči,ali je ispalo više-manje dobro.
    Btw. "Crni čovjek"?Zar baš MORAJU biti tako doslovni?
    I stvarno-Crni čovjek...koji je narančast?!
    30.11.2008
    11:13:00 sati
    Lucy Liu

Ukupna ocjena 29%

1, 1, 6, 5

Od ovog mignacca jedino je Manfredi gori u DD serijalu. A sa Rujuom se opasno bore za drugo mesto. Bacio sam pogled i ima se sta videti. Ruzicasti zec- lose, zivi i mrtvi (spec) -lose, siroti djavo-grozno, smrt jedne zvezde(giga)-grozota, glas iz magle-izgubljen u magli. Jedino pristojnije jesu Braca iz drugog vremena i Dzungla na asfaltu, ali i ovo pristojno "uzimam" sa oprezom. Znaci za Crnog coveka posto ne mogu dat -1, dajem solidne jedinice. Koga uopste zabole za detektivske price o cuvanju klinca koji je otudjen od porodice. Mozda kod Nik Rajder to ima prolaz, ovde nikako.Pietrov crtez ovde stvarno u nekom drgacijem maniru, mene bas podseca pomalo na Piccatta.
    02.12.2008
    00:38:00 sati

5, 2, 8, 7

ne znam, moglo je biti dobro, ali nije, da su crnog čovjeka napravili kao proizvod mašte dječaka, koji se od crne stvarnosti uvukao u sebe... mislim da bi bilo boljea crtež mi se sviđa, par scena su jako dobre
    14.12.2008
    16:05:00 sati
  • Vorador

Ukupna ocjena 28%

1, 1, 5, 7

Crno smeće...
    26.12.2008
    03:11:00 sati
    Vorador

3, 3, 7, 8

Ma, moglo se je svašta s ovim napraviti, napisati da je to stvaran duh a ne samo dječakova mašta, pa da i Dylan popriča s njim malo ili što ti ja znan... Mignacco nije napravio skoro ništa. Servirao nam je neki tip krimića kojemu uopće nije misto u Dylanu Dogu. Nema tu horora uopće. Kraj je, gle čuda, još jednom glup. Ispada da je mali zamislio da je onaj otmičar crni čovjek? Bah... A bez zadnje stranice ne može, tu je uvik neki glupi preokret, twist ili što već. Počet ću ja redovito parati tu zadnju stranicu na Dylanima, tako će strip biti bolji. >:P O crtežu bi se dalo raspravljati jer tko zna koliko je Dall'agnol dosad promijenio stilova. Stvarno je čudan i nepredvidiv. Prvi njegov stil mi je još bio i najbolji (Goblin, Mrak, pa čak i Mumija). Tamo je bilo mnogo detalja, likovi su izgledali pristojno. Uglavnom bilo je to super. Onda slijede one bljuvotine kojih se ne želim ni prisjećati (Sotonin pogled, Granica)... Ovo sad mi je negdje između, korektan crtež. Lica ne izgledaju toliko dobro i nema nešto detalja ali može proći. Naslovnica je dobra unatoč "crvenom čovjeku".
    30.12.2008
    09:06:00 sati

Ukupna ocjena 45%

3, 3, 7, 6

Sviđa mi se infernov komentar jer slično razmišljamo. Uvijek je kod Dylana odlučujuća ta zadnja scena, zadnji kadar koji dijeli epizodu na dobru ili lošu dok je vrlo mali broj epizoda koje bismo mogli okarakterizirati kao osrednje. Međutim, kod ove je sve jasno i prije zadnjeg kadra. Nažalost, još jedan totalni promašaj, počevši od kriminalno odrađene otmice i pronalaženja otmičara, pa zatim bijeg pred njima do samog kraja.  Dugo nisam čitao DD-a (čini mi se od Ludens giganta #4)prije nego sam ovaj strip uzeo u ruke ali nakon čitanje, čini mi se da opet slijedi poduža pauza.
    03.01.2009
    12:13:00 sati
  • Digging Bill

3, 6, 8, 2

Priča je meni bila sasvim zanimljiva i zabavna prvih 55 stranica, do one jurnjave s otmičarima i iznenadnog dolaska policije gdje se pretvara u neki trećerazredni krimić, i di je jedina fora kako si Timothy otmičare predočava kao vukodlake, svog spasitelja kao Crnog čovjeka. Slažem se s Kikyem da je izvedba otmice totalno blesava, i da je peti broj Julie nekoliko svjetlosnih godina ispred ovog.Crtež Dal'Agnola mi je bio baš odgovarajući. Naslovnica s druge strane je po mome mišljenju krš, Crni čovjek kao da vapi za jednim brčinama u stilu Leta 3.
    19.01.2009
    12:41:00 sati
    Digging Bill
  • Wicked

Ukupna ocjena 26%

2, 2, 3, 5

Teska glupost... Uopste nema potrebe za nekim duzim komentarom...
    10.02.2009
    22:30:00 sati
    Wicked
  • soulfly tribe

4, 2, 7, 10

ovo koda je pisano za djecu od 7g,al naslovnica je fkt ok
    14.03.2009
    23:32:00 sati
    soulfly tribe
  • Rock.Bob Rock

Ukupna ocjena 43%

2, 3, 7, 7

ne valja
    10.04.2009
    15:30:00 sati
    Rock.Bob Rock

4, 5, 5, 7

Epizode sa klincima nikad nisu bile nešto posebno, a Mignacco ne kuži Dylana ni najmanje. Jedino na što bih se baš osvrnuo je Dall'Agnolov neinspirativan crtež. Šteta, bio je jedan od najboljih crtača u staffu.

21.02.2010
    13:54:00 sati
  • doktor78

5, 5, 6, 4

Bez veze....

Iskoristim ovogodisnje ljetovanje da obnovim donekle pokidane veze sa Dylanom (posao, obitelj, ostale obaveze) i prvi njegov strip  koji mi je dosao pod ruku nakon 2 godine me razocara. Kao sto je vec receno, prva asocijacija je bila na legendarnu epizodu "Tama", ali to je jedino vrijedno pomena. Ostatak je bio kao da citam los krimi-strip. Srecom, epizode koje su mi poslije dopale ruku su popravile dojam :)

27.07.2010
    14:56:00 sati
    doktor78

8, 8, 5, 8

Odlicno, obozavam krimice pa makar bili i trecerazredni :)

18.11.2010
    18:07:00 sati

Ukupna ocjena 39%

3, 2, 7, 3

Ova prica pocinje tako dobro, da je stvarno pravo razocaranje da se ovako glupo zavrsava.  Prvih 30 ili kusur stranica, sve je ovdje nekako zanimljivo: bogato dijete kojeg roditelji ne vole previse, crni covjek koji mu se prikazuje u momente, i koji ga plasi.  Onda se desava ono kidnapovanje, i onda sve postaje cista govna.  Crtez mi je dobar, nemam nista protiv Dal'Agnola, a naslovnica je nekako losa: zasto u pizdu materinu je crni covjek ovdje crven, i zasto izgleda da prijetu dijetu, kad je u stripu njegov prijatelj?  Scenario je skroz dno, pogotovo zasto sto pri kraju price onaj crni covjek se vidi ne samo Timu, nego i Dylanu i njegovoj curi.  Najveca glupost je to da se jedno prividjenje malog djeteta je isto tako vidjeno dvoje ljudi koji nemaju veze s tom halucinacijom.  Crtez je solidan, sve ostalo skroz naskroz sranje.

24.11.2010
    16:47:00 sati
  • Ukupna ocjena 57%

4, 4, 8, 9

Mignacco se mogao potruditi.Dal'Agnolov crtež mi se svidio.Naslovnica odlično nacrtana,ali male zamjerke na crvenog čovjeka koji bi trebao biti crn.

12.02.2011
    17:25:00 sati
    Patrix
  • Zagor12

3, 6, 8, 7

Baš je onako... Ljigavo. Loš krimić. Dall'Agnol mi je oduvijek bio dobar. Naslovnica mi se baš ne sviđa, ne znam zašto.

24.02.2011
    15:15:00 sati
    Zagor12

5, 2, 8, 5

Priča je bila toliko napeta da sam malo i zakunjao.

25.10.2011
    20:13:00 sati

6, 4, 9, 3

I pored toga što je Mignacco odlutao od (sopstvene) početne zamisli, Dall'Agnol je koliko-toliko sjajnim crtežom izvukao ovu epizodu.

Naime, početna ideja, iako Mignacco prikazuje Dylana i onu cicu sladunjavo, kao idiličan par, i iako nedilanovska, nije toliko loša. No, kako priča odmiče, Mignacco se sve više gubi, sve do potpuno besmislenog raspleta... Sam kraj prikazuje nešto što nije daleko od istine, ali je predaleko od Dylana, tako da...

Prava je šteta što Dall'Agnol nije dobio zadatak da nacrta neku bolju priču, jer - slažem se sa prethodnim komentarima! - njegov crtež koliko je između Picatta i Marija, toliko je i između Pratta i Manare, makar na momente, a uz to ipak dovoljno originalan.

A Stano - em pomešao crnu i crvenu, em otaljao naslovnu...

14.07.2012
    01:16:00 sati
  • Cevap

5, 7, 6, 7

Početak ove epizode daje naslutiti da bi se nešto zanimljivo moglo dogoditi. Međutim, onda uleti otmica, sranja se dešavaju i općenito imam osjećaj kao da čitam neki broj Diabolika. Nema tog Dylanovog šarma, ne znam. Ipak, nije toliko loša da je nezanimljiva, jedan broj za pročitati i spremiti ga na policu, dok ga ne zaboraviš opet. Crtež mi se ne sviđa - pobogu, jednom liku fali nos na jednoj stranici (ne da mi se sad tražiti točno koja) a sve izgleda nedovršeno. Naslovnica je u redu.

17.08.2012
    14:44:00 sati
    Cevap

Ukupna ocjena 43%

4, 3, 6, 4

Bezvezno.

29.09.2014
    20:23:00 sati
  • Rahazlam

5, 5, 4, 6

Loše...
    21.09.2016
    18:40:00 sati
    Rahazlam

8, 8, 9, 6

Fina epizoda, nepretneciozna, prizemna, dobar razvitak scenarija, iako se moglo predviditi da je ujak umijesan u otmicu. Najvise mi se dopao odnos izmedju djecaka i Crnog covjeka, to je bas izvedeno na jedan ljudski i lagan nacin. Dall`Agnoll odlican. Steta sto nije i ranije, a pogotovo kasnije, crtao ovim stilom.

16.10.2017
    10:54:00 sati
  • FINALLE