Izgubljene ljubavi

DD LU 107 | 96 str.

Tijekom istraživanja samoubojstva oca svoje nove djevojke, Alison Colber, u Dylanov život polagano se vraća njegova davno preminula žena Lillie. Na njegovu sreću, ona je preživjela svoje zatočeništvo u Dartmooru i kao da je Dylan dobio novu šansu za ljubav… No, je li uistinu tako? Je li uistinu moguće vratiti izgubljene ljubavi?

Priča 4

• Izgubljene ljubavi
    DD LU 107

• Amori perduti
    DD SR 187

• Naslovnica sadrži tri ključne žene Dylanovog života: bivšu prostitutku ljubavnicu Bree Daniels (vidi DD LEX #19 "Uspomene Nevidljivog" i DD SC 12 "S druge strane smrti"), majku i ljubavnicu Morganu (vidi DD LU #25 "Morgana" i DD SD #22 "Priča o Dylanu Dogu") i Lillie (vidi DD SD #43 "Dok vas smrt ne rastavi") - bivšu Dylanovu ženu. Suprotno kazivanju naslovnice, Lillie će jedina biti iskorištena u epizodi kao lik!
  • Ovo bi također mogao biti svojevrstan nastavak DD SD #43 ili SR #121 "Dok vas smrt ne rastavi", samo ne u istom kontekstu kakva je bila Sclavijeva epizoda.
  • Peta De Nardova priča u DD serijalu, treća u redovnoj seriji!

Ljubavna bol - ipak prolazna?

Što je ovo? Tri glavne žene Dylanovog života na jednoj naslovnici? Tri najbolnije veze u jednoj epizodi? Suspens nas još drži, te pod dojmom naslovnice otvaramo strip i prvo što vidimo je autor epizode – Giuseppe de Nardo. Hm, počinju se javljati prve nedoumice. De Nardo je onako, dosta limitiran scenarist koji se voli okoristiti već iskorištenom temom iz drugih medija, pa stoga nekako odmah ispočetka počinje biti čudno što se bavi ovako važnom temom... Odnosno, povratkom na priču o ponositoj djevojci, osobi koja bi i život žrtvovala za svoja uvjerenja i ideale. Novopridošlice očito uvijek probavaju nadmašiti original što je kao neka vrsta dokazivanja. No Sclavija baš i nije lako nadmašivati u njegovim filozofskim momentima koji su dodatno začinjeni velikom dozom onirizma i mistifikacije.

Tema ove priče je - ljubav. Ne ona ljubav koju Dylan prakticira u svakoj epizodi, ne ona ljubav za jednu noć, ljubav koju će zamijeniti u sljedećoj epizodi. Ljubavni trokut sa slijepim putnikom De Nardo je osmislio kroz dvije paralelne radnje koje se odvijaju, jedna u prošlosti, a druga u sadašnjosti, te dodavši tome jednu fiksnu točku iz prošlosti – nikad preboljenu ženu Lillie O' Connolly. Odnos Dylana i Alison Colber, njegove trenutačne djevojke, više je kao usiljena veza potrebna tek radi poštivanja nekih mehanizama DD serijala - kao što je nova ljubavna veza u svakom novom broju. Kao što je to beskrajno traženje one prave ljubavi, odnosno pronalaženje onog nedostižnog ideala ljubavi. Dva srca, jedan otkucaj. Ne može se primijetiti neka tjelesna ili intelektualna privlačnost, te stvarno možemo reći da je to samo jedna u beskonačnom nizu. Budući da će se konačno sjedinjavanje sa svojom majkom, Morganom, jedinom ženom koja Dylanu pripada, odigrati u "posljednjoj" Priči o Dylanu Dogu. Dylan se pokušava približiti toj fiksnoj točki u prošlom vremenu, Lillie, makar mu sve govori da je ovo sve iluzija kojoj se ne može vjerovati. Iskušenje i želja su previše jaki, sjećanja izviru, autosugestija uspomena i strasti počinje uzimati maha.

Slijepi putnik prikazanog ljubavnog trokuta jest fatalni medij Linda Belmont, vrijedna prijezira zbog svojih smrtonosnih obmana. Crna udovica čija seduktivni trikovi ne praštaju. Iskorištava najbolnija ljudska sjećanja, sjećanja na izgubljenu ljubav… Sugestija joj je bila samo dodatna finesa koju je koristila u svojim igrama, većina je ionako željela vjerovati. Kao što je to bio slučaj s Dylanom… Važan faktor su dakako bile i oči, ogledala duše, koja su najvažniji element sugestije. Kako je to Brindisi dočarao vidimo na slikama gore.

Onako na prvu loptu očekivao sam stare ljubavi, priču punu jada, čemera i tuge, noćne more o Bree, Lilly i Morgani i jutrošnja buđenja sa znojem na čelu. I zombije, dakako ;)... De Nardo mi je nekako ograničeni scenarist, ili obrađuje filmove/romane (vidi DD SD #9 "Izgubljeni grad", SR #201 "Daisy & Queen") ili radi neke lajt krimiće i očajne drame (groblje zvano DD LU 70 "Ponori ludila"), ništa što bi ga moglo uzdići na neku časniju poziciju unutar DD staffa. Tko zna, možda su novije stvari puno bolje. Mada se malkice poigrao sa strukturom priče, odnosno ne sadrži prave flashbackove, već je to više nelinearno vraćanje u prošlost da bi se rasplet desio na samom čvorištu tih dvaju linija. Priča i nije toliko loša koliko mi je banalan rasplet, i nenadahnut (premalo nadrealan) scenarij. Nema lijepih digresija o životu, smrti, ljubavi, vječnoj ljubavi, pa čak je i kraj lišen pesimizma. Imamo sjetni pogled u čašu i optimističan pogled u budućnost, jer vrijeme liječi bol. I to je to! Idemo dalje, u sljedeću vezu i sljedeću epizodu! Nekako imam osjećaj da je mogla biti puno "jača" epizoda, mesmerizirajuće sjetnija, na kakve smo navikli kod Sclavija. No De Nardo se zadovoljio prosječnim krimićem, što je možda i bolje nego da se izgubi u preambicioznoj priči.

I još jedno – ovo nije "pravi" nastavak priče o Lillie Connoly…

Dylan: "Prevagnuli su razum i saznanje da samo vrijeme može ublažiti neke boli. … vrijeme je prošlo, a s njim i bol."

DD LU 102 Crni čovjek

DD LU 108 Labirint u Bangoru

• Lucy Liu

Ukupna ocjena 38%

1, 1, 9, 5

Čim sam vidio naslovnicu,pomislio sam:"A,super,priča o njegovim bivšim curama.A,dobro,možda mi se isplati.
    NIJE.
    09.09.2009
    01:26:00 sati
    Lucy Liu
  • hua

3, 3, 9, 6

09.09.2009
    03:42:00 sati
    hua
  • Rock.Bob Rock

Ukupna ocjena 37%

2, 3, 7, 1

Umpah!
    Pravo smeće... sve sugerira neku veliku ljubavnu priču, ali ništa... kao da nije imao dovoljno ideja pa je 2-3 ideje ljepilom spojio u jednu priču, i kao ih ukupno povezao na kraju...Što se tiče naslovnice, njoj dajem 1, jer ne mogu vjerovati prikazivanje svih 3 velike ljubavi, kad se samo jedna pojavljuje?
    09.09.2009
    15:46:00 sati
    Rock.Bob Rock
  • Inferno

Ukupna ocjena 31%

1, 1, 8, 1

S-R-A-M-O-T-A-! Recenzent kaže kako je De Nardo ograničen scenarist. Nije istina, De Nardo je luđak!
    10.09.2009
    01:00:00 sati
    Inferno

Ukupna ocjena 43%

3, 2, 6, 10

Jedna od najlijepših Dogovih naslovnica uopće....Kad je još ovo bila neobjavljena epizoda sa strepnjom sam očekivao BAŠ ovu epizodu upravo radi sve tri djevojke na naslovnici.Ono što sam dobio je govno.Loše potrošen Brindisi,a Stanu ću kad tad na MaFestu razbit glavu radi ovoga!!!
    10.09.2009
    11:03:00 sati
  • Ukupna ocjena 72%

7, 6, 8, 9

10.09.2009
    15:43:00 sati
    Brdar

1, 3, 10, 7

Ovo je jedan bijedan pokušaj nečega...ma ne znan ni sam čega. Jedan običan krimić koji nema nikakve veze s DD serijalom. De Nardo pokušava sa jednim starim likom stvoriti neku atmosferu, dati neku upečatljivost priči i produbiti Dylanov lik na način kao što je to radio Sclavi. Ali, ne uspijeva i na svim područjima je to promašaj. Pogotovo je kraj isprazan i bezvezan, kao da se ništa nije dogodilo. Nisu se vidjele nikakve emocije kod Dylana kao kod Sclavija ili u Barbatovom "Sjeme ludila". Također, sama početna postavka o pranju mozga izgleda jadno i neuvjerljivo. I tu je također jedna Allison koja nema veze s ničim, apsolutni višak. Sad nam samo preostaje da se upitamo ima li De Nardo soli u glavi ili mu je ipak prazna, jer ovo je još jedan u nizu njegovih promašaja. Tko je njega uopće doveo u DD staff? Brindisi je opet nacrtao odlično, i šteta je što se troši na ovim pizdarijama. Naslovnica je lipo nacrtan, ali nema veze s pričom. Možda Stano nije ni znao o čemu se radi u epizodi nego ju je na temelju naslova nacrta. Kako bilo, ipak je sramota da s ovakvim naslovom i naslovnicom varaju ljude, jer ni jedno ni drugo nema veze s ničim. De Nardo = De NERDo.
    10.09.2009
    15:56:00 sati

6, 5, 10, 10

DD serijal nikad nije bio u stilu kontinuiteta, tako da se protivim ovakvim idejama novopečenih scenarista da ''oživljavaju'' likove koji su pripadali ''dobrim, starim'' vremenima. Ne insinuiram na to da je Dylan prije bio super, a sada glupost, nego to da treba ići naprijed, ne osvrtati se na velike osobe iz serijala poput Lillie. Nije isto stvarati kontinuitet s Annom Never i Lillie. Lillie je ostavila daleko veći utisak u Dylanovom životu, te stoga nije nimalo lijepo od strane De Narda da se svojim pričama pokušava usporediti sa velikim Sclavijem. Unatoč tome, epizoda je ispala solidni krimić. Iako naslovnica nije potpuno u skladu s epizodom, lijepa je.
    10.09.2009
    17:22:00 sati

6, 7, 10, 9

Nije ovo toliko loša epizoda koliko ste je ocrnili. Meni je sasvim u redu. Brindisi fenomenalan kao i uvijek. Naslovnica prevarantska, ali ne može se kazati da nije dobra.
    11.09.2009
    06:25:00 sati
  • soulfly tribe

Ukupna ocjena 43%

3, 2, 6, 10

loše
    11.09.2009
    21:36:00 sati
    soulfly tribe
  • Ukupna ocjena 49%

2, 5, 8, 4

15.09.2009
    11:15:00 sati
    crnimotorista

3, 3, 8, 9

Priča je plitki krimić. moglo je po naslovnici i samoj ideji ispasti puno gori. Bolji je i loši Ruju nego bezlični De Nardo. ruju ima barem poštovanja prema starim tuđim likovima. Crtež standarni Brindisi. naslovnica iako nema veze s pričom i dalje je lijepa.
    15.09.2009
    20:12:00 sati
  • supermark

6, 7, 10, 6

Sto ste strogi sa ocijenama?! Imam osjecaj da je to pod utjecajem prevelikih očekivanja, što je uglavnom Stanova krivnja, tj. njegove naslovnice. Inače je ovo solidna, osrednja Dylanova epizoda. Brindisi fenomenalan, kao i inače.
    18.09.2009
    20:29:00 sati
    supermark

5, 6, 7, 7

Složio bih se sa mpavinom,ovo je tek pokušaj da se uvrštavanjem kultnih likova iz prošlih epizoda napravi nešto dobro i privuče čitatelje(poveća prodaja?),ali ispada tek jako plitak krimić. Miljama je ovo daleko od "Dok nas smrt ne rastavi" - baš se naježim kad se sjetim te epizode,Dylana kao policajca,pa prvi susret sa Grouchom i tragičan kraj..ovo jednostavno nije u toj ligi.Uz pomoć iluzija o povratku izgubljene ljubavi, žena manipulira muškarcima.Ideja sama i nije tako loša,ali nekako mi ne paše uz ovakav naslov i naslovnicu koja itekako obećava,a malo sam se i izgubio u tim silnim flashbackovima.Brindisi standardan,u biti njemu savršeno pašu ovakve priče, gdje nema čudovišta, puno krvi, masakriranja itd. Uglavnom, šteta.
    26.09.2009
    22:27:00 sati

Ukupna ocjena 39%

1, 2, 7, 9

Pogodilo se da u jednom danu procitam Safaru (ali ne #59, vec ovu noviju) i ovaj broj. Kako jadno i bedno izrabljivanje kultnih tocki serijala. Posebno ovde. Upotrebiti Lillie na ovaj nacin samo pokazuje koliko DeNardo nije ulovio ni delic onoga sto je srz serijala, dali je moguce da Dilan samo tako prihvati ovaj susret, a i mi s njim progutamo sve to! Kao: "Bas lepo sto si pobegla iz zatvora, ali zar ti duso nisi mrtva? Nisi? E super, ajde da se malo zezamo." Bedno! Neka se vrati lepo u svoj mrak i sa Bigliardom komponuje uzasne epizode bar jednom godisnje, ali neka se ne dotice onamo gde mu nikako nije mesto. I stvarno je nejasna ova Stanova naslovnica, ako vec on nije procitao strip mogao mu je neko reci da nije  u redu pokloniti nam ovako briljantnu naslovnicu za takvo smece unutra. Pogledajte samo Dilana, njegov izraz lica, to jedino Stano uspeva da prikaze spektar emocija  jednim pogledom ili drzanjem tela. Prelepo!
    03.10.2009
    20:45:00 sati
  • Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

sranje
    30.10.2009
    15:21:00 sati
    Misko iz Darwooda

4, 4, 9, 9

Poetični naslov. Sjetna naslovnica koja u sjećanje priziva neke od najljepših i najsnažnijih trenutaka u serijalu. Brindisi, koji je oslikao neke od tih najljepših i najsnažnijih trenutaka u serijalu. I Guisseppe De Nardo, koji se svime time pokušava okoristiti i koji očito smatra da može respektabilno uzjahati na valovima najvećih uspješnica i prisvojiti dijelić njihove slave, nesvjestan koliko mu je u konačnici rezultat ispao sasvim običan i jedva prosječan.

30.12.2009
    11:28:00 sati
  • feka82

10, 9, 10, 7

priča je odlična , ja inače volim trilere od dylan doga , mora se ići dalje sa scenarijima , budučnost je u trileru , horor trileru . Teme sa koljanjem su vise ispuhale vrijeme je za malo mistike .  Crtež ekstra .

30.12.2009
    15:16:00 sati
    feka82

7, 5, 8, 7

I ja sam očekivao puno vidjevši samo naslovnicu, ipak, oduševio me samo crtež

18.02.2010
    19:06:00 sati
  • Andrey

2, 2, 8, 10

Ja mislim da je kod mnogih fanova DD, onih koji pomno prate i poznaju serijal, samim pogledom na naslovnicu i scenarista stvar bila i više nego jasna i ocijene u glavi zacrtane.Tako je i kod mene.De Narda smatram sada definitivno za najgoreg Dylanovog scenarista.Ovo je jedna bezvezan,totalno promašeni strip,s mambo džambo ispiranjem mozgova forama koje ja ne pušim.Dosadni dijalozi i predvidljiv rasplet,dosadan crtež(premda je istina da su ovakve epizode baš za Brindisija.Zanimljivo je to s naslovnicom,ona je naime prekrasno nacrtana i zamišljena i izvrsno obojana ali ima male veze sa samim stripom,tj. običan je i odvratan false marketing.

25.04.2010
    17:29:00 sati
    Andrey

4, 1, 7, 8

Lose, blijedo, dosadno, nezanimljivo. Glup kraj. Naslovnica 'navlakuša'.

03.08.2010
    13:06:00 sati
  • doktor78

4, 7, 9, 5

Kakve veze ima ova prica sa hororom? O naslovnici su prethodnici sve vec rekli. Brindisi standardno dobar

10.11.2010
    07:28:00 sati
    doktor78

Ukupna ocjena 41%

2, 3, 8, 2

Majko mila, izgleda da u ovom periodu Dylanovih prica, da nam staf samo melje sranje za sranjem.  Ne znam vise ni sta da kazem, zato sto u zadnjih 5 epizoda koje sam procitao, 4 su totalna govna (Misterij Temze, Fobija, Crni Covjek, i ova).  Jedino je Rekvijem za Cudoviste dobra, ali o tome cemo drugi put...

Ok, sada o ovoj epizodi: Brindisijev crtez je dobar, covjek je puno talentovan, to se zna, i iskreno, to je jedini komplimenat koji mogu da dam ovoj prici.  Sve ostalo je ili sranje, ili totalna govna.  Naslovnica mi je nekako najgora, zato sto ne samo pokazuje Lillie Connoly na njoj, nego isto tako i Morganu i Bree Daniels, a te zene NEMAJU NIKAKVE VEZE S OVOM PRICOM!!!  Sto se tice scenarija, totalna glupost, i stvarno nisam ni skonto do kraja u cemu je stvar ovdje, i onda kad sam skonto, razumio sam da je citava prica totalna glupost, bez ikakvog smisla, napetosti i niceg slicnog.  Nadam se da ce iduce epizode biti bolje, jer u ovom momentu stvarno nemam nikakve nade za ovaj serijal, koji je prije jedno 20 godina bio najbolji strip u Bonelli kraljevstvu.

24.11.2010
    16:52:00 sati
  • Ukupna ocjena 76%

5, 8, 9, 10

Odlično...za De Narda.Brindisi je solidan.Stano je savršen.

19.12.2010
    18:55:00 sati
    Patrix
  • misterx381

5, 5, 10, 8

Naslovnica je prelepa, samo sto ima elemenata koji ne odgovaraju radnji unutar stripa i zato nešto manja ocena. Brindisijev crtež je standardno dobar. A priča je onako. Ideja u principu i nije loša, ali sama realizacija je mogla biti i bolja, mada ako zanemarim prevarantski naslov i naslovnicu mogu reci i da mi se epizoda čak i malo svidela, naročito rasplet, ali kraj je mogao biti malo drugačiji.

07.01.2011
    21:59:00 sati
    misterx381
  • Wicked

Ukupna ocjena 25%

1, 1, 6, 1

Ovo je strasno! De Nardo… ne, taj covek jednostavno nije normalan. Zasto je za ime sveta ovo djubre uopste objavljeno? Neverovatno...

22.02.2011
    02:54:00 sati
    Wicked
  • writer

9, 8, 10, 2

Priča je sasvim dobra, više krimi radnja nego ljubavna. Međutim ono što je, koliko vidim, mnoge isprovociralo je prevarantska naslovnica, a i naslov same epizode. ne znam zašto su svi osudili Giuseppe De Nardo-a, pa nije on crtao naslovnicu, koja vas je sve zavela da pomislite da su tu neke stare ljubavi u pitanju. Stano nas je sve prevario,a i Bonelli staf. Ovo je najbolja Nardova epizoda u celom Dylan Dogu.

16.10.2011
    14:17:00 sati
    writer

8, 5, 7, 8

Ne znam kako je uspio usrati priču, ali jedva ima prolaznu scenarističku ocjenu.

06.11.2012
    23:12:00 sati

4, 3, 6, 10

Teški promašaj.

29.09.2014
    20:24:00 sati

5, 3, 9, 9

Nagomilavanje likova i pokusaj ozivljavanja poznatih djevojaka iz DD zivota. Po mom misljenju, ostaje samo slab pokusaj...

23.07.2017
    11:57:00 sati

3, 4, 8, 7

De Nardo opet napisao glupu priču - način na koji je Dylan bio nasamaren je toliko blesav/naivan/neuvjerljiv da služi samo za potvrdu da de Nardo nije sposoban za kvalitetnu priču. Psihološki aspekt priče, na kojem se ista temelji, mu je krajnje neuvjerljiv. Ovdje je još i igrao na nostalgiju čitatelja, a u u toj podvali mu je pomogao i Stano s naslovnicom kojoj je smisao da čitateljima pobudi zanimanje za nešto čega u stripu, zapravo, većinom ni nema. Završnica isto djeluje isforsirano, tek da se nešto dogodi na kraju, čisti klišej. Naravno, suvišno reći da ovo ni nije horror, mada to nije ništa novo za de Narda. Ali inače barem te svoje površne do glupave pričice učini koliko toliko čitljivima, dok mu ovdje ni to nije uspjelo. Brindisi, naravno, potraćen...

10.08.2017
    21:01:00 sati

7, 7, 9, 10