Hram drugoga života

DD LU 125 | 94 str.

„Savjetnik za izlaz“, tim nazivom se Larry Robson predstavio Dylanu Dogu. Točnije, Robsonov posao je pomoći pojedincima koji su pali pod utjecaj sekte od koje želi pobjeći i vratiti ih u normalni život. Iako njegov posao ne spada među redovna zanimanja, ne može se zanijekati kako Hram drugog života, osnovan od strane povratnika Hogana, nije ništa drugo do noćne more.

Naslovnica 4

N*4

• Hram drugoga života
    DD LU 125
  • Hramot na vtoriot život
    DD MCOM 8

• Il Tempio della Seconda Vita
    DD SR 207

• Epizoda je u Italiji izašla krajem studenog 2003. godine.
  • Na ovim prostorima priča je objavljena u Hrvatskoj (listopad 2012.) i u Makedoniji (listopad 2015.).
  • Dylan je već nekoliko puta imao posla sa sektama, a neke priče s tom tematikom su: LEX 36 „Mora jedne ljetne noći“, SD 17 „Dani more“, SD 32/33 „Arakne/Proročanstvo“, LU 77 „Nova vrsta“, itd.
  • I u pogledu uskrsnuća / povratka iz mrtvih je tijekom serijala bilo nekoliko priča s tom tematikom, a jedna od njih je i relativno nedavna LU 122 „Uskrsnuće“, objavljena tri brojeva prije ovog. Koga zanima više o toj temi, neka pogleda prethodni link gdje sam se u sklopu pripadajuće recenzije malo detaljnije dotaknuo tema povratka iz mrtvih, kao i ranijih Dylanovih epizoda s istom tematikom.

Za razliku od priče od prije nekoliko brojeva gdje je Faraci povratku iz mrtvih pristupio više iz „nadnaravne“ slasher perspektive, De Nardo u ovom broju tu temu obrađuje s „prizemljenijim“ krimi/triller pristupom, stavljajući naglasak priče na sektu koja promiče vjerovanje da smrt nije kraj, već put koji vodi u drugi život.

Iako smo u dosadašnjim brojevima redovne serije u većini slučajeva imali priliku vidjeti Dylanove susrete sa sektama koje su djelovale iz sjene, ovo je jedan od onih brojeva u kojem Dylan aktivno istražuje jednu relativno nepoznatu i nedavno osnovanu sektu tako što joj se izravno pridružuje i prisustvuje sastancima njenih članova. Naravno, Dylan istragu provodi incognito, a sekta i njene aktivnosti su cijelo vrijeme u prvom planu priče. Ovakav „aktivan“ pristup istrazi s „lažnim“ pridruživanjem i aktivnim interakcijama s njenim članovima nismo imali priliku toliko često vidjeti u sklopu serijala.

S obzirom na De Nardov tradicionalni „triller“ pristup ovakvim vrstama priča, izgledalo je kao da ćemo dobiti još jedan dosadan „krimi“ promašaj, no mora se priznati kako je priča na kraju ispala sasvim pristojna. Nije u pitanju ništa revolucionarno ili do sad neviđeno, ali karakterizacija svih glavnih i sporednih likova je solidno odrađena. Štoviše, priča ne vuče na čitanje toliko zbog želje da se sazna kako će završiti slučaj koliko zbog znatiželje što će se na kraju dogoditi s pojedinim likovima.

Neki od intrigantnijih likova ove priče su Dylanov klijent Larry Robson koji se specijalizirao za „spašavanje“ ljudi koji su pali pod utjecaj sekta. On na početku i uvodi Dylana u cijelu ovu priču, a činjenica što odmah nakon toga misteriozno nestane daje Dylanu dodatni poticaj da se pozabavi cijelim slučajem. U pitanju je lik čija me upletenost u priču i njegova sudbina najviše intrigirala tijekom čitanja jer na temelju njegovog izlaganja slučaja na početku priče nije bilo moguće odrediti čijoj strani Larry pripada.

Tu je i „djevojka mjeseca“, Nadine, koja istovremeno igra ulogu djeve u nevolji, ali i tajanstvene članice sekte. Njena uloga na početku priče također nije najjasnija, još više zbog njenih učestalih nestajanja i pojavljivanja u sklopu različitih faza Dylanove istrage. Kako će se na kraju ispostaviti, Nadine je ujedno i element kojim De Nardo u ovu priču ubacuje (minimalni) prstohvat nadnaravnog, a pohvalno je što ju je autor uspio jako dobro karakterizirati, do te mjere da čitatelji do kraja priče počnu suosjećati s njom. Tome najviše doprinosi misterij oko njenih tvrdnji o zajedničkoj prošlosti s Dylanom koju je redovno sanjala (ili proživjela u nekom drugom životu?) koje je De Nardo na kraju namjerno ostavio neodgovorenim. Koliko god nisam pobornik takvih rješenja, moram priznati kako je u ovom slučaju to opravdano i doprinosi pozitivnijem dojmu priče, kao i samog kraja.

Ima tu i klasičnih De Nardovih glupavih krimi dijelova koji služe samo za popunjavanje stranica, no u globalu je cijela priča relativno solidno vođena. Najvažnije od svega, ima dovoljno intrigantni početak i relativno prihvatljivi razrješenje koje najviše igra na privrženost likovima.

Što se samog razrješenja tiče, ono je očekivano prizemljeno po standardnom De Nardovom kalupu za ovakav tip priča, a u određenoj mjeri minimalno naginje k razrješenju LU 109 „Cijena smrti“. Zadnja stranica priče također pokušava napraviti nadnaravni preokret zajedno s prvom stranicom, no to rješenje mi djeluje forsirano i nepotrebno, iako i ono u određenoj mjeri funkcionira.

Za pozitivniji cjelokupni dojam zaslužan je i Roi koji svojim mračnim crtežom uvelike pridonosi atmosferi priče. Unatoč manjku nadnaravnih scena, dosta dobro odgovara tematici sa sektama. Naravno, Roi je ovdje već lagano počeo zalaziti u fazu „brzog odrađivanja“ tako da je u nekim scenama jasno vidljivo da su odrađene čisto da se odrade. Ipak, i kao takav je dobar, ponajviše zbog atmosfere.

Moram se dotaknuti i neočekivano loše naslovnice. Stano je imao jako dobru ideju i postavku za naslovnicu, no izvedba je katastrofalna. Najviše me bode u oči sam Dylan. Zagledajte se malo duže u njegov lik i vrlo brzo ćete vidjeti anatomski nerazmjer između Dylanove gornje i donje polovice tijela. Po meni, glavni je problem nezahvalna perspektiva zbog koje Dylan izgleda kao da ima nerazvijeni donji dio tijela.

Ove se priče gotovo uopće nisam sjećao prije ponovnog čitanja (zadnji put sam je čitao prije desetak godina), ali nekako sam je percipirao lošom. Nakon novog čitanja, moram priznati kako je relativno solidna i čitljiva, a sam dojam je generalno pozitivan. Ipak, ne mogu se oteti dojmu da je se za nekoliko godina ponovno neću sjećati, ponajviše zbog manjka nadnaravnih elemenata i pamtljivih scena. No usprkos tome što priča nije pretjerano pamtljiva, dovoljno je dobra za potrošiti pola sata vremena.

DD LU 124 Magla

DD LU 126 Nepoznati svijet

7, 7, 7, 5

Solidna priča, ima glavu i rep najvećim dijelom. Malo ostaje misterija oko onih Dilanovih portreta, ali kakav bi to bio Dilan bez takve misterije?

07.08.2022
    09:40:00 sati

6, 7, 6, 5

Kakve nam je sve bljuvotine De Nardo znao servirati na DD serijalu ovo je još i dobro. Ima glavu i rep i solidne likove samo što nije toliko upečatljivo, brzo padne u zaborav.

23.08.2022
    11:46:00 sati
  • Ukupna ocjena 61%

6, 6, 7, 4

Klasični Dylanovski krimić, pomalo nespretan rasplet i neke scene kvare ukupan dojam. Dylan stvarno treba krenuti u teretanu... sve u svemu, prihvatljivo, ali i zaboravljivo. Crtež je dobar, iako ponegdje Dylan ima neproporcionalno tijelo i čudan oblik glave. Naslovnica bezveze.

26.08.2022
    18:37:00 sati
    Macbeth