Nepoznati svijet

DD LU 126 | 96 str.

Tajanstvena kuća je progutala četvero prijatelja među kojima je i unuk jednoga plemića. Njegov djed želi spasiti svoje prezime pa uključuje Dylana u ekipu za spašavanje. Istovremeno se u Paklu sprema jedno mračno žrtvovanje...

Ukupna ocjena 33%

Priča 4

Scenarij 2

Crtež 4

Naslovnica 3

Ukupna ocjena 38%

P*3

S*3

C*4

N*4

• Nepoznati svijet
    DD LU 126

• Un mondo sconosciuto
    DD SR 208

• T-rex i Pterodaktil nisu živjeli u istoj epohi pa samim time ručak na naslovnici je nelogičan.
  • Kao suradnike pri pisanju ove recenzije navodim svoje prijatelje Katju i Brusu.

Titu, Ugolinu i Angelu stvarno treba čestitati ovako loš posao nisam doživio još od „Šume ubojica“. Stvarno ne znam kako opisati priču koja je čas triler, čas mač i magija, čas komedija ili parodija na Dylana, u jednom kratkom trenutku jeftin češki pornić i sveukupno horror za čitatelja. Za crtež je dovoljno reći Cossu. Kod njega se likovi razliku samo po boji i tipu kose dok im sva lica izgledaju djetinjasto. Dylanova kosa ima izgled pipaka nekog glavonošca, a vođa demona izgleda k'o da mu je na licu bio prilijepljen alien pa su ostali još tragovi njegovih udova dok bi ostala čudovišta bila komična da cijela priča nije tragična. Naravno, vrhunac cijelog crteža je vjerojatno Groucho koji na momente podsjeća mojeg prijatelja na njegovog susjeda... Da se razumijemo njegov susjed liči na stvarnog Groucha koliko magarac na pingvina. A scena dok se povorka kreće paklom je smiješna jer barem jedna kuća ima tendu da je zaštiti od sunca!

Ozbiljnost i tečnost priče je najavljena u samoj naslovnici. Prva stavka koja naprosto bode oči je lik za kojeg pretpostavljam da je Dylan jer mi više liči na stablo s dvije pognute grane i licem koje se čudom čudi kako T-rex svojim malim ručicama trga Pterodaktila. Iza dotičnog žderača se nalazi spaljeno stablo kojeg je valjda spalio grom iz vedra neba (što je trebao učiniti i s ovim stripom), a boje na naslovnici su posebna priča. One izgledaju kao da su proizašle iz rasprave nafiksanih ekspresionista i nadrealista kako NE treba bojati naslovnice stripova.

Da bi se opravdale ovako loše ocjene bilo bi primjereno da se u par rečenica opiše sadržaj (ne)djela jer pisati o tome što ova priča treba predstavljati bi bila uvreda za svakog normalnoga. Prvo, umjesto da netko čestita Ethel što je pronašla dječaka Billyja svi se bave malim, a nju tko... ma znate već što. Drugo, u tamnici Jeff napada Gorthara tako da udara u njegov oklop umjesto da ga udari u glavu ili se svom snagom zabije u njega te ga tako sruši na pod. Ne, on bira tući po najtvrđem dijelu protivnikovog tijela. Od ostalih prijatelja koji su pošli s Jeffom nemamo ama baš nikakve koristi. Bridget bi mu valjda trebala predstavljati curu, dok su Frank i Carol uvjereni da im nema spasa. Uopće nema dublje karakterizacije likova. Tito je bespotrebno uveo ova tri lika te bi uštedio mnogo vremena da se fiksirao na Jeffu pa bi sigurno i priča bila bolja. Ovako Bridget zvuči kao glupa plavuša iz B filmova, a drugo dvoje su iritantni te bi bilo bolje da su ih sve odmah pobili. Onda onaj Alister, vraćao sam se deset puta na scenu kada on koristi strojnicu protiv dinosaura i nikako mi nije jasno kako su do vraga meci mogli promašiti dinosaura jer ga je rafal trebao zahvatiti, bez obzira koliko netko može bit loš strijelac. Ujedno je taj Alister predstavljen kao da se on i Dylan već duže vremena znaju mada je ovo prvi put da se pojavljuje u serijalu. Ostatak priče otpada na vrlo nebulozne dijaloge i vjerojatno je Faraci na kraju shvatio što je napravio pa se krenuo pozivati na Orfeja i Euridiku. Poštovani moj Tito, bilo bi ti bolje da si se zadržao na trash-scenama borbe s vragovima pa bi napravio podnošljivu C verziju nekog horrora jer smo ovako dobili priču koja nije samo dno, ali mu je vrlo blizu.

No, posebnu pozornost čovjek mora posvetiti dijalozima jer ako se tim aspektom priče ne pozabavimo grdno ćemo sagriješiti. Dijaloge je najvjerojatnije pisao netko od scenarista „Krv nije voda“, a moguće je da su glumci posuđeni iz istoimenog serijala kako bi odglumili ovog Dylana.

Rod (nakon što je pucao u miša): “Ne podnosim te beštije, prenose hrpu bolesti. No, pucao sam nagonski kao obučeni vojnik.
Dylan: „Budeš li pucao na sve što se pomakne, mogli bismo imati ozbiljnih problema.

Sada ne znam tko je ovdje lud, ali zar u vojsci ne bi trebali obučavati ljude da ostanu hladnokrvni i smireni. Nije miš iskočio iznenada nego ga je Rod još čuo da dolazi i onda krenuo pucati k'o da je pomahnitao. Prilikom prvog susreta s demonima borba je bila histerično smiješna. Prvo Dylan puca u demona, a drugi komentira: „Glupi su ti ljudi. “ Zašto bi bili glupi? Zato jer žele preživjeti. No, čitatelj nema vremena da o tome razmišljam jer dolazi do zahuktavanja odnosa. Rafali iz strojnica i meci iz revolvera prekidaju tišinu pakla da bi jedno od čudovišta dobilo metak u glavu i izjavilo:
L-loše... Ozlijedio si me čovječe. Sad ću ja ozlijediti tebe.

Zašto uopće ovakav monolog? Jer ovakav dijalog u kombinaciji s crtežom demona pretvara u nekakvog lošeg robota iz B filmova '50-tih i '60-tih godina prošlog stoljeća. Jedino što smo s ovim dobili je bilo popunjavanje stranica. Kao i ranije s zarobljenim drugovima koji su tu da popune tri-četiri strane. No, sada dolazi najbolji dijalog cijele priče kojeg se ne bi posramili ni scenaristi koji su radili na filmu „Trinaesti ratnik“ kada Antonio Banderas nauči jezik samo slušajući barbare. Tako i mladi Jeff razumije demone da viču: „MESO!“, a upitan kako to zna odgovara:
Uvijek su mi dobro išli jezici.

Istovremeno se spasilačka ekipa našla u nekom limbu ili već čemu god te Ethel zaziva Jeffovo ime kao u jeftinom češkom porniću te svi bivaju teleportirani na završi čin ove tragedije, pardon žrtvovanja. Dylan preciznim hicem izbija mač za žrtvovanje vragu iz ruku i svi ih demoni gledaju dobrih pola minute pa Alister provali: „Možda bismo trebali iskoristiti učinak iznenađenja. “ Daj molim te, već nekih pola minute su svi svjesni vaše prisutnosti pa se moram zapitati koji bi učinak iznenađenja mogao netko iskoristiti. Hvala Bogu pa je priča bila pri kraju jer još deset stranica ovog užasa ne bi preporučio ni najgorem neprijatelju. Primijetio sam da se po forumu piše da je epizoda barronovska, ali serijal se zove Dylan Dog a ne Brad Barron pa se onda ovakvih eksperimenata treba čuvati jer će inače čitatelj imati onaj upitan izraz dinosaura (str.53.) uz povik: „GROWWWRG?

Ipak, ću recenziju završiti s pozitivnim aspektima ovog stripa. Jedini pozitivni lik cijele ove priče je Groucho jer se svojim vicevima savršeno uklopio u ovaj smiješan strip pa ako ništa drugo barem se čitatelj može dobro nasmijati. Uz to i sama naslovnica odgovara cijeloj priči jer je ovo zbilja jedan nepoznati svijet za Dylana Doga, a vjerojatno i za njegove čitatelje.

DD LU 124 Magla

DD VEC 01 Čarobni frulaš

• Zagor12

Ukupna ocjena 24%

1, 1, 4, 6

Brad Barron zapakiran u Dylana... Rezultat? Najveći trash kojega sam u životu čitao. Blek Stena je za koplje bolji...

Gušio sam se od smijeha na onaj "demonski" jezik...

07.05.2013
    19:27:00 sati
    Zagor12

Ukupna ocjena 27%

3, 2, 3, 3

Uff, ovo je ocajno.  Ne znam sta je u stvari gore: prica, scenario, crtez ili sama naslovnica, na kojoj Dylan izgleda kao totalna karikatura. Mozda bi se i crtez mogo lagano oprostist da su prica i scenario malo bolji, ali ... Dylan i company u preistorijskom svijetu sa dinosaurusima, onda dok su unutra, ulaze u JOS JEDNU DRUGACIJU DIMENZIJU?  Pa koji kurac su uopste u Jurrasic Parku, ali ce da udju u tu dimenziju gdje oni demoni drze onu djecu kao zarobljenike?  Samo da bi pokazai dva ili tra dinosaurusa???  Naslovnica nema veze sa pricom, jer pokazuje samo par stranica stripa koji nema nikakve veze s radnjom.  Prica glupa i veoma naivna, cudovista ovdje izgledaju kao neki likovi iz Gea serijala.  Zadnjih par stranica pokusavaju da objasne sta se u stvari desilo, i zasto se desilo, ali i to objasnjenje nema nikakvog smisla, tako da je ovo veliki promasaj.

07.05.2013
    23:54:00 sati

Ukupna ocjena 20%

1, 1, 4, 2

Govno.

08.05.2013
    00:22:00 sati
  • El Morisco

7, 8, 5, 7

Nakon 35 godina čitanja stripova još uvijek smatram kako je osnovna namjena razonoda, tj. prilika za kratki predah od surove stvarnosti u kojoj živimo. Nepoznati svijet me na 40ak minuta zabavio i postigao svoju svrhu. Smatram kako junaci dugogodišnjih serijala ne mogi imati sve priče tzv. veće od života! Ova Dylanova epizoda nije vrh, ali nije ni tako loša kako recenzija prikazuje. Izvlačiti sitne pojedinosti iz scenarija kao argumente za ridikuloznost nema smisla jer bi onda 90% stripova mogli tako prikazati.

08.05.2013
    11:23:00 sati
    El Morisco

Ukupna ocjena 36%

4, 1, 5, 6

Mogla je ovo ispasti dobra epizoda,ali scenario za ovu priču kao da je radio netko sa konstantnih 3.45 promila alkohola u krvi,pa je hrpu ideja i bljezgarija jednostavno "ispovračao" za ovu epizodu! Što se crteža tiče-Cossu mi je inače odličan crtač po kojem se inače bez razloga pljuje po forumu,većinom zbog nekog domino efekta jer je dosta forumaša povodljivo i u biti nemaju svoje mišljenje,ali Cossu je ovaj "Nepoznati svijet" crtao kao da također ima bar 2,8 promila u krvi...loše,jako loše. Naslovnica mi je prosječna...
    08.05.2013
    21:12:00 sati

9, 9, 10, 9

Bas mi se svidjela ova epizoda, i lijepo me razonodila. Nije baš tako loša. Crtež odličan za ovu epizodu. Dugo nisam čitao Dylana, i došla je kao šlag na tortu! Nedjeljno jutro, mir i tišina, djeca gledaju crtić, žena spava...

09.05.2013
    08:52:00 sati

Ukupna ocjena 17%

1, 1, 3, 2

Faraci je s ovim nedjelom nadmašio sve Rujuove nebuloze. Po meni najgora Dylanova epizoda i to je jedini razlog da ju se spominje.

EDIT 26.08.2018.

Nakon drugog čitanja ovog nedjela, ostajem pri svojoj tvrdnji da je ovo najgora Dylanova epizoda.
    Sve potrebno je tu:
    1. brutalno loša priča, možda dobra nekome tko voli video-igrice.
    2. još gori scenarij, s najidiotskijim dijalozima i rješenjima kakva se mogu zamisliti. Ostao sam bez teksta zbog twista na kraju. Ovim je Ruju definitivno nadmašen.
    3. Cossuov ukočeni crtež i bezizražajna lica posebno dolaze do izražaja u ovakovoj priči s puno akcije. Jednostavno teško za gledati, a čudovišta iz pakla su vrh. Pa ne bi prošli ni u Miki Mausu!
    4. Stano je u potpunosti pogodio s naslovnicom, a i kolor je idealan. Ovako nema iznenađenja; i prije nego otvoriš strip, svjestan si da je unutra govno, samo treba vidjeti kakvo!

Mislim, imali smo mi u Dylanu pobunu automobila, ružičaste zečeve, pobješnjele usisivače i druge strahote, ali ovo je vrh!! [b]Nedostižno!!!![/b]Spustio sam ocjene za crtež i naslovnicu u odnosu na prvo čitanje. priča i scenarij ne zaslužuju niti jedinicu. Jednostavno brutalno loše!!!!

10.05.2013
    06:40:00 sati
  • Ukupna ocjena 18%

1, 1, 3, 3

10.05.2013
    17:57:00 sati
    zhezhke
  • Lucy Liu

1, 1, 9, 9

Fuj.

14.05.2013
    23:41:00 sati
    Lucy Liu

Ukupna ocjena 36%

2, 4, 4, 6

I meni je reakcija pri prvome čitanju bila WTF?!, ali nakon drugog vidi se da je Faraci ipak uložio neki minimalni trud pri stvaranju ove epizode. Unatoč tome, epizoda nije čak ni za djecu. Ono, cijelo vrijeme očekuješ neko objašnjenje tipa da su se svi natepali kakvom drogom i imali halucinacije, ali Faraci je odlučio biti lud do kraja. Cossua se inače nepravedno pljuje, k'o da je riječ o nekom brljatoru koji nabrzinu nešto nažvrlja, ali ovdje je i meni odbojan, no ne zbog svoje krivice.

26.05.2013
    15:11:00 sati

Ukupna ocjena 45%

4, 3, 6, 6

Sprdnja od epizode, izgleda kao neki film trećerazredne produkcije snimljen prošlog stoljeća, ili kao neka videoigra.

09.08.2013
    08:29:00 sati

6, 5, 8, 6

28.08.2013
    17:27:00 sati
  • Ukupna ocjena 11%

1, 1, 1, 2

WOW!

28.10.2013
    23:24:00 sati
    Patrix
  • Ukupna ocjena 58%

5, 6, 6, 7

02.01.2014
    23:57:00 sati
    dylan_dog12
  • soulfly tribe

Ukupna ocjena 22%

2, 1, 2, 7

AHAAHAHAHAH

o bože moj, kome ovo treba? crescendo je najjači, zlotvor shvati da je ono njegov sin, ubije cijelu svoju vojsku koju je trebao nahraniti, i napravi im prolaz u ljudski svijet. o bože, peripetija za oscara. hahahaha. crtež bezličan i dosadan, stvaaaarno dosadan.

onaj crnčić narednik me podsjetio na onog lika iz epizode '' Loše misli '', isprva sam i mislio da je to on. al okej.

naslovnica je sama po sebi baš okej, ali mislim da kad ju pogledaš i kad vidiš da je to naslovnica dylan doga, znaš i sam da imaš vrhunsko smeće u rukama...

dylan putuje u paralelni univerzum nekim tamo borgovima i thorgovima???? o bože, što ja to čitam???

gdje je ružičasti zec nestao??? to je bilo fantastično

čista nula.. barem okrugli broj. jedinica bi podrazumijevala prisutstvo barem nekakve kvalitete.

04.01.2014
    19:54:00 sati
    soulfly tribe

10, 10, 10, 10

05.08.2014
    18:42:00 sati
    Dylan-Forever
  • compadrekg

Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

23.08.2014
    11:07:00 sati
    compadrekg
  • Ukupna ocjena 31%

2, 4, 3, 4

Loš

15.11.2014
    19:29:00 sati
    El Niño
  • Aster

9, 4, 7, 4

Za Dylana neobicna, ali interesantna kojestarija. Vise je ovo tip neke infantilne groteske nego klasicnog horora. Monstrum na 40. stranici je ipak vise smesna kreatura nego stravicna nakaza. Stil crteza, takodje i radnja stripa u onoj "drugoj" dimenziji, susret sa demonima me podseca na stil Riberinog Astera Blistoka.
    Proslost porodice Barathon je nekako nerazjasnjena. Strip bi bio znatno bolji, kada bi taj deo price bio izveden na mnogo misticniji i interesantniji nacin, ali eto, Farraci izgleda da se ne razume bas u scenario. A kad vodja demona  skonta, da mu je ovaj decak zapravo sin... jaoj! Losiji twist ne bih mogao ni zamisliti. Ovaj Farraci je stvarno budala.
    Cossu ume narrativno da izradi okolinu, ali nekako se ne razume u portrete. Za mene nije omiljeni crtac, ali njegov stil crteza je dobrodosao za ovu epizodu.
    Naslovnica nije za horor strip, ovaj T-Rex je jako slab. Stano je odlican crtac, ali ovde kao da nije imao volje da uradi ovu naslovnicu kako treba.

24.02.2015
    01:09:00 sati
    Aster

Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

Boze sacuvaj.

14.03.2015
    15:36:00 sati

Ukupna ocjena 14%

1, 1, 1, 5

I za mene bi bilo bolje da je "ovo" zauvek ostalo nepoznati strip! Ovako, samo popunjavam kolekciju sa jos vecom zeljom da je procistim cim pre!

03.01.2016
    18:22:00 sati

Ukupna ocjena 33%

3, 2, 5, 3

Iako se pojvaljuje neka vrsta demona, ovo je avanturisticka epizoda. Tesko reci, ali moguce da je Faraci u toku vremena napisao jedan takav strip, pa je za potrebe ovog serijala ubacio Dylana u jednu od uloga. Kao i kod vecine stripova ovog zanra, ovo je premal broj stranica da bi se radnja razradila i razjasnila, sto je i vise nego ocigledno u ovoj prici. Dodatna mana su zaista plitki i glupi dijalozi, koji pricu jos vise vuku u ponor.

03.09.2017
    10:24:00 sati