Balzamator

DD LU 128 | 96 str.

Priča o opsesivnom i strastvenom balzamatoru, dr. Leonardu Kilburyju, o valu ubojica koji naizgled samo ubijaju sve na koga nailaze i o Dylanu i njegovom petom i pol čulu kad se radi o ženama, pa čak i s one strane groba…

• Balsamator
    DD LU 128

• L'imbalsamatore
    DD SR 301

• Balzamator je osoba koja se bavi balzamiranjem. Očito. ;)
  • Još jedan supergaf u povijesti Ludensa je ovaj s naslovom sigurno, na naslovnici Balsamator, a unutra nekoliko put Balsamar, kao da se prevoditelj nije mogao složiti što je zapravo točno.
  • Ukoliko želite donirati svoje tijelo za edukaciju za buduće generacije, slobodno se javite Guntheru Von Hagensu na ovu web adresu. Čovjek je stručnjak za plastinaciju, metodu balzamiranja koju je sam razvio...
  • Str. 29., superkratka povijest balzamiranja u stripu, prvaci Talijani Sagato i Paravicino i Francuz Honoré Fragonard, njihove tehnike nisu navodno ni dandanas razotkrivene.
  • Tvornica automobila "Blaze Motors" koja se spominje u stripu zaista i postoji, samo kao "Blaze Motorsport", engleski automobilski tim.
  • Film tal. redatelja Joa D'Amata "Buio Omega" (Beyond the Darkness u engl. prijevodu) bavi se slučajem taksidermista koji iz ljubavi želi sačuvati tijelo svoje ljubljene.

Vječnost zagarantirana

Moja prva reakcija na sinopsis epizode i navedene autore – "Na prvi pogled klasični Rujuov slasher. U kombinaciji s Piccattom. Ekstaza. Uh." ;) Komentar je napisan u poluironičnom stilu, uzimajući u obzir notornost oba autora i prizvuk apsurdnosti kratkog sadržaja. No nakon inicijalnog nagađanja, i uglavnom podcjenjivanja priče, neminovno dolazi samo čitanje stripa. U mojoj verziji stvar je išla ovim smjerom…. Čitajući strip mogu reći da sam proveo vožnju vlakom jedno ujutro u ugodnom društvu; guštajući u solidnom slasherčiću da mi prođe vrijeme, onako za razbibrigu. Priča o opsesivnom i strastvenom balzamatoru ubojici, o valu nasumičnih ubojica, i o Dylanu i njegovom petom i pol čulu kad se radi o ženama, pa čak i s one strane groba. Neću previše komentirati da ne bi koji nepotrebni spoiler bacio...

Stvarno se može vidjeti razina usredotočenosti i posvećenosti izdanju, u još jednoj inačici supergafova u povijesti Ludensa. Na naslovnici Balsamator, a unutra čak dvaput Balzamar. Čak se spominje i unutar stripa termin "balsamar", pa sam čak pomislio da je to možda naziv za balzamatora u nekom drugom jeziku, no teško da jest. Kao da prevoditelj/lektor nije bio baš siguran koji je termin za osobu koja se bavi balzamiranjem. Kao što znaju oni koji prate serijal, ovo je već druga epizoda nakon određenog broja preskočenih. Ja mogu reći da sam ok s tim, nekako me to zainteresiralo ponovno za serijal (znam, znam, već sam to spomenuo u prošloj recenziji). Mada, za one strip fetišiste i DD fanove to je zasigurno užas prvog stupnja, izdavanje ovako napreskokce. Nekad sam se i ja mogao pribrojiti toj neobičnoj skupini, no ti dani su iza mene. Dobro ili loše za mene, ko bi znao.

Balzamirati. Naročitim postupkom zaštititi lešinu od raspadanja unošenjem u nju tvari (najčešće primjenom raznih kemijskih sredstava) koje štite od gnjiljenja…

Kolektivno ubilačko ludilo

Uvodna scena, klasika, Ruju započinje dobrim starim masakrom kakvog se ne bi postidjeli ni u starim dobrim danima Dylana Doga; moja mračna strana uvijek se oduševi dobrim masakrom. Picatto kao da se nakon 300+ epizoda serijala polagano uobličuje, nije uopće loš. Priča ima finu nadnaravnu komponentu koja oduvijek prati DD serijal; a onaj klasični krivac, tko je ubojica, žrtva, ovdje je teško odrediti. Tip negativca i zaplet svakako podsjećaju na talijanske giallo horrorce, a čak se može naći reprezentativni film s kojim strip dijele neke elemente. U pitanju je film (horror/exploitation) talijanskog redatelja Joea D'Amata "Buio Omega", a bavi se slučajem taksidermista koji iz ljubavi želi sačuvati tijelo svoje preminule ljubljene (ostatak filma i nema previše veze sa zdravim ukusom i mozgom). No, Ruju u svakom slučaju inteligentnije i smislenije pristupa priči i scenariju (od filma).

Dr. Kilbury: "Molim? Mi smo znanstvenici, Mandelsone. Kakve veze ima moral s tim? "

Nije li na temelju jedne rečenice lako proniknuti u um dr. Leonarda Kilburyja? Koliko je zapravo tanka granice između ubojstva i znanstvenog dostignuća? Hoće li stotine ilegalno provedenih pokusa na ljudima spasiti milijune? Vječito pitanje koje vjerojatno muči veliki postotak znanstvenika ili doktora, a koji su dovoljno ambiciozni i, da se tako izrazimo, nemoralni. Ili iznad morala možda, bez osjećaja savjesti, kad se igraju boga? No dovoljno o znanstveničkom moralu. Govorimo rađe o ljubavi, neprirodnoj strasti koja je prenesena sa živog bića na predmet obožavanja. Možda Leonard u suštini i nije bio toliko loš čovjek koliko je bio strastveno opsjednut svojim životnim pozivom, balzamiranjem. I nakon nesreće, svu strast koju je osjećao prema anatomiji i balzamiranju usmjerio je u bolesni nagon za očuvanjem u životu mrtvog. Svako se drugačije nosi sa svojom boli, ili krivnjom. Nakon tog trenutka njegova opsesija mrtvim postala je opsesija živim, pružio je ženi (i ostalima) onu vrstu pažnje i posvećenosti što joj nije za života. I dalje je živio u mesmeričkom stanju, iluziji živoga. Otupio je na bol. I savjest.

Dr. Kilbury: "Na žalost, kako ćeš uskoro otkriti, jedna od tajni mog posla je u tome da čovjeka operiraš dok je još živ. Čeka te još puno iznenađenja prijatelju moj. Moraš imati strpljenja. Ovo će potrajati. "

Anjelica i njezino veselo društvo

Utješne misli, dakako, posebno za žrtvu na operacijskom stolu. Ne mogu skriti koliko mi ove rečenice odaju neki prikriveni užas. Malkice me prolaze i trnci. No, sada znate i tajnu dobrog balzamiranja. ;) Ukoliko želite donirati svoje tijelo za edukaciju za buduće generacije, slobodno se javite Guntheru von Hagensu na ovoj web adresi! Čovjek je stručnjak za plastinaciju, metodu balzamiranja koju je sam razvio... Možda čak malo sliči ovom balzamatoru u stripu, kad bi imao kose.

Dylan Dog i njegova partnerica Susan Foster naspram našeg ludoga balzamatora izgledaju kao bezlične lutke, bez strasti i smisla u životu. Balzamator je epizoda gdje užas živi svoj vlastiti život, gdje pravi "serijski ubojica" nije potpuno direktno odgovoran za kolektivno ludilo i smrt nevinih. Ovdje je određena vrsta strasti dovela do užasa. Kolektivno ludilo i masovni pokolji čest su motiv u pričama Dylana Doga, a izazivaju ih razne prilike, od neumrlih duša, opsjednutih stvari pa do entiteta ili ljudi čija stanje uma dovodi do ludila. Priča nije naročito zahtjevna, niti se radi o čistom detektivskom pristupu, vjerojatno je većina pogodila ideju ili rasplet od samog početka. No nije ni bila toliko poanta u pronalaženju krivca, Ruju je više vremena i pažnje posvetio samom liku balzamatora. Prava predanost poslu, recimo rađe strast koju Kilbury ima prema poslu, zaista je impresivna. I kad ona ne bi bila tako morbidna, bolesna i luđačka u njegovom slučaju, bila bi svakako za pohvalu.

Sjaj vatre. I tada mrak. Mir.

Gunter von Hagens u društvu svojih ruku djela

DD LU 127 Obiteljski portret

DD LU 129 Savršeni zločin

4, 5, 7, 7

Jučer pročitao ovu priču. Meni je ovo jedan tipičan Ruju bez inspiracije. Pročitaš i na kraju si skroz ravnodušan.Preokret, ako se to uopće može nazvat preokretom, na kraju je skroz predvivdljiv. Makar priznam da mi se svidjela uvodna scena. Picatto mi je uvijek bio bolji u starijoj fazi, danas mi je solidan. Uglavnom, nekakav čitljiv slasher.

26.05.2013
    01:12:00 sati

4, 4, 6, 6

u jednom trenutku sam pomislio koliko u liku dr. kilburyja ima materijala za jednog novog dylanovog nemesisa. jednog novog, a opet klasičnog neprijatelja koji, poput xabarasa ili dr. hiksa, utjelovljuje ludog i strastvenog doktora/znanstvenika koji se voli igrati boga. naravno, ruju me do samoga kraja sasvim razuvjerio vrlo proizvoljnim, naivnim povezivanjem uzroka, posljedice i sveopćeg ludila u melodramatičnom klimaksu.

30.05.2013
    19:28:00 sati

Ukupna ocjena 31%

2, 1, 5, 7

Još jedna Rujuova grozota. Piccatto puno lošiji nego ranije.

31.05.2013
    06:39:00 sati

9, 9, 10, 7

31.05.2013
    15:15:00 sati
    Lillie

6, 4, 8, 7

U svojem početku ovo nije izgledalo loše, iako smo pojavljivanje klijenta-duha i prije imali u DD-u (na pamet mi pada epizoda "Palikuća"). Kraj je uprskan, kao da je Rujuu ponestalo stranica, no u konačnici me priča ostavila ravnodušnim. Piccatto, s druge strane, je super. Malo se promjenio u ovih preskočenih stotinjak epizoda što se najviše vidi u Dylanovom izgledu. Stanova naslovnica je ok, no opet mu je netko za motiv prepričao nebitnu scenu iz stripa.

02.06.2013
    19:40:00 sati

5, 6, 7, 7

Kad mi neko sastavio najgore dijelove epizode "Ubice" sa epizodom "Zona Sumraka", dobili bi nesto ovako osrednje: ljudi koji nisu pravi, nego volstane figure koje ubijaju sve i svakog bez ikakvog razloga.  Prica nema nikakvu dusu, sve ostavlja utisak generike; nije nista autenticno, nego sto puta prije vec vidjeno, i bez veze.  Piccatto je malo bolji nego inace, a i naslovnica nije sasvim losa.  Ipak, Ruju kao Ruju uspije sve da usere, pa bogami i pricu koja je u prvih 20 stranica imala nekakvog potencijala.  Posle toga sve ode u qrc.  Steta.

07.08.2013
    16:02:00 sati

6, 7, 8, 7

Rujuov klasični osrednji uradak. Naslovnica promašena, a Piccatto mi se i dalje sviđa iako nije na razini kao nekad.

09.08.2013
    09:02:00 sati

6, 4, 7, 8

Los scenario.

03.10.2013
    13:45:00 sati
  • Ukupna ocjena 79%

6, 8, 9, 10

Meni je solidan.

28.10.2013
    23:23:00 sati
    Patrix

6, 6, 7, 7

27.12.2013
    23:55:00 sati
    dylan_dog12
  • soulfly tribe

Ukupna ocjena 43%

6, 5, 2, 4

tak i neloša priča, al sve skupa ono... prosječno, ili malo ispod...

crtež? piccatto, moj piccatto...

05.01.2014
    11:57:00 sati
    soulfly tribe
  • Giuda Ballerino

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Odlicno, bas za opustanje. Ruju je u broju 300 pokazao da kad zeli moze napisati kosmar pricu u stilu Sclavija i njegove oponasateljice Barbato, ali covjek zeli pisati zabavne, inteligentne i logicne epizode i to mu uspjeva najduze od svih na serijalu. Prema tome ja ovog scenarista postujem maksimalno, a ovo mi je jedna od njegovih najboljih. Piccatto super, Stano promasio motiv na naslovnici, ali dobro nacrtana

06.09.2014
    15:17:00 sati
    Giuda Ballerino
  • Aster

8, 4, 7, 7

Ova prica pocinje interesantno, a zatim Ruju cini mi se kao da nema inspiracije kako da razvije tu ideju u pravu misticnu/horror pricu. Podloga ove price je super, ali rasplet i scenario nekako nerazvijen. Tako da je ova prica ispala osrednje. Oni koji misle da je ova epizoda sjajna, oni jos nisu citali prave Dylanove klasicne price. Vise volem one price u kojima ima patetike, surrealizma i filozofije. Ali za to se razume samo Sclavi.

Picatto crta alla prima, brzo, ne izradjuje detalje kao recimo pre 20 godina. Secam se na njegove ranije radove (npr Granice vremena), gde je postigao super poteze i veoma innovativne kadrove. Ovde kao da nema volju za izradu crteza, pa zbog toga mu crtez na prvi dojam deluje "odvratno".Pre bih rekao da je Piccattov stil veoma lici na Marijevu grozotu :-)

Naslovnica je dosta dobra, mada izgleda kao da ta tajanstvena ruka nekom natprirodnom i nevidljivom psy-snagom gura Dylana pred metro.

13.03.2015
    12:03:00 sati
    Aster

2, 2, 9, 3

Prosto je neverovatno sta nam se sve servira kao prica u ovom serijalu. Ovde je kolicina klisea, nelogicnosti, nategnutih resenja na nivou desetogodisnjaka, razvoja karaktera jednostavno neizdrzljiva.

27.03.2015
    23:51:00 sati
  • sergej773

6, 8, 9, 8

13.07.2015
    12:08:00 sati
    sergej773

Ukupna ocjena 33%

3, 2, 5, 3

Priglupa i losnjikava prica bez ikakvih pozitivnih elemenata, napetosti ili bilo cega slicnog.

23.07.2017
    11:44:00 sati
  • karlitos

6, 6, 3, 7

Solidna epizoda. Piccatto je užasan u ovom periodu.

14.08.2017
    23:05:00 sati
    karlitos

5, 4, 6, 6

Skroz loše, bez veze. Početak i obećava, a onda priča skreće u skroz drugom smjeru, nimalo zanimljivom. I kraj je nekako previše mlak. Ovi iz Ludensa su genijalci, na naslovnoj je naslov Balsamator, unutra Balzamar!

24.09.2019
    19:51:00 sati

Ukupna ocjena 19%