Kovčeg s blagom

DD LU 133 | 96 str.

Gospodin Hankcock u Jakarti kupi čarobni kovčeg koji donosi nesreću svojem vlasniku. Prilikom povratka u London Hankcock umire i kovčeg ostaje zaboravljen na aerodromskom skladištu sve dok ga na dražbi ne kupuje rođak Dylanove najnovije zaručnice.

Ukupna ocjena 29%

Priča 2

Scenarij 2

Crtež 4

Ukupna ocjena 43%

P*3

S*3

• Kovčeg s blagom
    DD LU 133
  • Kovčeg čuda
    DD VEC 97

• Il baule delle meraviglie
    DD SR 306

• Kovčeg koji svijetli kad ga se otvori malo podsjeća na aktovku iz „Paklenog šunda“.

Nakon što nas je Ludens odlučio počastiti preskakanjem određenog broja Dylanovih epizoda, čitateljska publika je dobila mogućnost da dobije uvid u epizode koje su u Italiji objavljene pred par godina te se tako približi suvremenim europskim zbivanjima. Tko bi još htio živjeti na Balkanu u kojemu je najnoviji broj objavljenog Dylana još ima potpis Chiaverottija? Treba težiti što bržem približavanju Italiji u kojoj stvaraju novi autori tipa Marzano čija uspješnost se mjeri po tome što ima gotovo podjednako objavljenih priča u DD maxi i redovnoj seriji. Ne može mu se poreći da ima dobre priče, ali ako kojim slučajem uzmete ovu priču kao prvo upoznavanje s ovim scenaristom onda vas očekuje lagano razočarenje... Koga ja zavaravam, teško razočaranje.

Ako pogledamo samu priču onda se ovdje nema što puno komentirati. Jedan predmet ima čarobne moći s pomoću kojih ubija ljude, Dylan i njegova cura se nađu u problemu s tim predmetom i na kraju sve završi sretno s twistom kojim ostavlja mogućnost povratka. Uobičajena, ništa pretjerano pretenciozna priča koja ima problema sa samim scenarističkim rješenjima. Svaki ubojica bio zemaljski ili onozemaljski mora imati neki smisleni modus operandi koji, ako ništa drugo, barem za njega ima smisla. Ovaj kovčeg ima široku paletu načina na koji ubija ljude, ali oni nisu logički povezani. Naime ako je vjerovati onome što obitelj Hancock tvrdi: „ ... cijela zbirka mog oca bila je prokleta. (...) Svi ljudi kojima smo prodali predmet ili su poludjeli ili stradali u nesreći, umrli u tajanstvenim okolnostima.“ Odnosno svi predmeti u kući su bili prokleti.

Kako je kletva zahvatila kovčeg koji je bio u zračnoj luci? Zašto kovčeg nije vraćen vlasnicima pošto se znalo ime preminule osobe u avionu? Zašto Goldie umire o zastoja srca (ili srama), dok Bryce nestaje u kovčegu? Po kojem načelu kovčeg bira kako će tko završiti? Zašto je Dylan dobio besplatan put u prošlost i u Indoneziju? Iako bi taj kovčeg trebao biti vođen mržnjom čini mi se da je on više vođen potrebama scenariste koji kada ne zna kako dalje pa ubaci još koju čarobnu sposobnost kovčega te tako razrješuje problem. Ipak se problemi i dalje gomilaju te se vezuju u jedan Gordijev čvor koji očajnički očekuje Aleksandra da ga razreže, ali to se ne događa pa na kraju imamo riješenje koje i dalje ne odgovara na gore navedena pitanja. Prvi puta u ljudskoj povijesti, filozofskim pitanjem o ljubavi i mržnji se bavio Empedoklo u V. st. pr. Kr. Platon je čak pitanje emocija ukomponirao u svoju Državu i Fedona tako da se mržnja mogla na filozofski način prikazati. Ali Marzano nije Sclavi tako da smo dobili samo nizanje napada od strane kovčega bez nekog dubljeg smisla. Kovčeg je cijelo vrijeme ležao u skladištu tako da se kletva štovane gospođe Hancock nije mogla odnositi na njega. Zapravo dobijemo neko poluobjašnjenje, ali iskreno kletva je bačena na predmete u kući tako da priča ne drži vodu. Kako se njezina mržnja katalizirala na taj predmet? Je li kuća možda vodič? Ili zašto je prokletstvo pogađalo nevine ljude? Koliko god gospođa bila bijesna smatram da se njezino prokletstvo u prvom redu trebalo odnositi na one koji su uvalili njezinom suprugu ove predmete jer kupci predmeta su zapravo njoj davali novce tako da nema razloga da oni nastradaju. Kriviti ljude koji nemaju veze s glupošću njezinog supruga je isto kao i da otvorimo rafalnu paljbu po školskom busu jer nam je krepala krava od predoziranja. Još pred kraj scenarista dovede čovjeka u zabludu da će sve biti objašnjeno pošto Dylan upada u kovčeg, proživljava i preživljava napad nekog čudovišta i onda se sve završi na mržnji(?)... Mogao je igrati na kartu droge, na kartu stvarnog demona, na kartu bilo čega boljeg od obične mržnje jer ovaj strip svojim pisanjem nije nigdje uključivao emocije pa nije trebao ni na kraju.

Uglavnom, ako ne pročitate ovu priču nećete previše propustiti. Kada se malo razmisli o cijeloj izvedbi onda zaključak priče vjerojatno nije ni mogao bolje ispasti. Cijela ideja o predmetu koji ide od jedne osobe do druge je već bila viđena kod Dylana pa ni te ranije slične priče nisu dobro prolazile kod čitatelja. Cossu nije baš nešto previše dobro nacrtao ljude, ali s obzirom na scenarij crtež i nije toliko loš. Naslovnica je s umjetničke strane dobro izvedena, ali baš ne prikazuje bit priče pošto Dylan ima jako malo posla. Marzano ima nekoliko solidnih radova na Dylanu, ali ovo je izvedeno početnički, šablonski, bez nekog uloženog truda i u priču i u scenarij tako da ocjene ne mogu biti visoke. Da mu je ovo prvi rad još kako tako bi se to moglo tolerirati, ali čovjek koji ima nekoliko kilometara u nogama bi trebao bolje raditi priču. Rad otprilike podsjeća na dječje crtiće u kojima nije bitno što se događa nego je bitno napraviti što više „čudnih“ stvari i likova tako da bi se poslije mogle prodati igračke. Definitivno ovu epizodu izbjegavati u širokom luku, a ako vas je zahvatila i ova gospodarska kriza onda nećete puno sagriješiti ako ni ne kupite ovaj strip.

DD LU 129 Savršeni zločin

DD LU 134 Ubojica iz susjedstva

5, 4, 4, 9

Meh, nije bas ni toliko lose. Ocekivao sam totalan uzas, a u stvari sam dobio zabavan trash od dvojice "umjetnika" (Marzano) i Cossu), koji rade sa SBE puno duze nego sto bi dvojica limitiranih tipova poput njih trebala da budu zaposlena. Neke scene su stvarno zabavne (covjek ubi svoje susjede, izvuce ih na ulicu, i onda pita policiju da mu pomognu da ih unese u svoju kucu. Ha!), a i stranice sa onim kiklopom imaju neki stos, sta ja znam, vise zabavan nego ozbiljan ili dramatican. Ovo je sigurno trebalo u Almanah izdanje, nikako u redovnu seriju. Naslovnica je dobra, ali crtez i scenario su malkice ispod prosjecni. Za procitat jednom se moze, ali vise od toga ne bas.
    08.08.2014
    04:09:00 sati
  • dnevni boravak

Ukupna ocjena 38%

4, 3, 4, 5

Nisam kupovao dugo Dylana redovnu seriju i nisam treba ni ovo, toliko nemaštovito da je za nevirovat a crtež nit pirka niti tajac.... :-(

09.08.2014
    12:53:00 sati
    dnevni boravak
  • Lucy Liu

9, 9, 9, 10

Sreća za ovakve priče da ja često znam (bilo slučajno ili namjerno) zanemariti logiku i realizam :)

19.08.2014
    22:11:00 sati
    Lucy Liu

Ukupna ocjena 32%

1, 1, 6, 8

U rangu najgorih Rujuovih grozota (pobješnjelih usisivača, poludjelih automobila s čarobnim vijkom i slično).

Priča i scenarij: čvrsta jedinica!! Crtež - solidan za Cossua. Naslovnica zanimljiva.

21.08.2014
    13:49:00 sati

5, 5, 7, 7

Niti za imati...

...niti za baciti.

29.08.2014
    09:39:00 sati
  • Ukupna ocjena 40%

3, 4, 4, 7

Trash.

10.10.2014
    01:56:00 sati
    El Niño
  • sergej773

Ukupna ocjena 31%

1, 1, 5, 10

13.07.2015
    14:40:00 sati
    sergej773
  • Mhejl

Ukupna ocjena 23%

1, 1, 3, 8

O, samo da sam na vrijeme vidio imena autora! - šta očekivati od dueta Masijero/Kozu? Svakako ništa dobro ili iole respektabilno. Ono što fascinira u "Kovčegu čuda" jeste krajnji stepen nemara i neispirisanosti do kojega je scenarista Masijero potonuo, kakav se uistinu rijetko viđa. Za razliku od njegovih prethodnih radova, ovdje se ne trudi čak ni da održi kakav-takav PRIVID priče, smislene radnje, određene poruke, ostvarene atmosfere, lajtmotiva... u ovoj, na jedvite jade sklepanoj epizodi, nam se na momenat učini da neki smisao postoji -  da bi istog momenta kolapsirao.

Motiv ukletog kovčega, koji otvara vrata ka drugim dimenzijama/dubinama duše je jezivo nemaštovito iskorišćen, potpuno proizvoljno (dal kovčeg izaziva: ubilačko ludilo, psihološku krizu, prolaz u drugu dimenziju, ili šta god scenaristi padne na pamet? pogodite!). Jasno je da oniričke scene služe isključivo produžavanju radnje i ostvarivanju zacrtanog broja stranica. Epizodička priroda fabule služi prikrivanju nedostatka inspiracije i jasnog motiva koji bi pokretao priču: nepovezani fragmenti su, u najboljem slučaju, nedokuvani pokušaj imitacije nekih ranijih DD tema i motiva. Konfuznost je na vrhuncu: o čemu je uopšte ova priča? O ukletom kovčegu koji je proklela žena opsesivnog sakupljača lažnih ezoteričnih predmeta? Ovako napisan siže ne može nam dočarati ubitačnu besmislenost i monotonost radnje. Šta je poruka? Bijedni preokret na zadnjih par strana, da je "praštanje najveća sila"? Da treba paziti da ti Kinezi ne uvale lošu robu, da je magija Orijenta skupo plaćena iluzija? Poštenije je reći da - smisla nema, u ovoj gunguli ukletih kovčega, snova gojaznih ljudi, japanskih demona, kolekcionara... uh.

Sem scenariste, i crtač Kozu, koji se mora dobrano potruditi da bi njegov crtež bio iole prihvatljiv, se vinuo u ponor - otaljavanja posla, fušarenja, neinspirativnosti. Nacrtao je glavnog junaka dovoljno dobro da ga čitaoci mogu prepoznati. Kao i pjegavu djevojku mjeseca, čime je, izgleda, pomislio da je ispunio svoj radni zadatak i da nema potrebe za daljim trudom.

08.08.2015
    14:10:00 sati
    Mhejl

Ukupna ocjena 15%

1, 1, 1, 6

Nisam odavno pisao komentare, pa vidim skupilo se dosta sranja za oceniti :). Neverovatno je pogledati Cossuov opus na Dilanu i uvideti da je uradio svega 2-3 dobre price, ostalo je uglavnom talog serijala koji je samo urednistvu znanom magijom dobio zeleno svetlo za objavljivanje. Marzano, a cak si i ti imao par dobrih pokusaja :/

03.01.2016
    18:29:00 sati

2, 3, 7, 6

Ovo je preloše, toliko naivno, besmisleno, glupo i bezidejno da graniči s uratkom nekakvog napušenog srednjoškolca opsjednutog istočnjačkom kulturom. Još kad se sjetim da mi je Marzano ostavljao dojma nekakvog otprilike solidnog, podnošljivog scenarista. Eto, svidjelo mi se prvo dvostruko ubojstvo i scena s policajcima,  nekakav (donekle uspio) crni humor, reklo bi se, pa ipak neću davati jedinice...

Jedino me Cossu iznenadio. Ne sjećam se da mi je ikad bio ovoliko dobar, što i dalje nije ništa posebno, ali nevjerojatno mi je, u njegovoj crtačkoj intepretaciji, vidjeti Dylana koji nerijetko i liči na Dylana. Mada trebalo je svega dvadesetak godina da bi smo i to doživjeli...

Uglavnom, nije ovo vrijedno čitanja...

17.02.2016
    19:17:00 sati

5, 4, 7, 9

Jedino što u ovoj epizodi valja je naslovnica.. Sve ostalo je, nažalost, niz nelogičnosti i besmislenih radnji.. Ako čovjek kod čitanja ne vodi baš previše brigu o smislenosti same radnje, onda ova epizoda i nije tako loša.. Brzo se pročita i ima pokoji zabavni elemenat.. Crtež je prosječan, ni dobar ni loš..

12.12.2016
    18:43:00 sati

Ukupna ocjena 34%