DD LU 135
  • Boginja majka
    DD VEC 99

• La Dea Madre
    DD SR 308

• Nema posebnih napomena

Boginja Majka, Vječno Žensko, Magna Mater... žena stvaratelj, donosilac novog života, i uništitelj, nosilac smrtnosti, propadanja, podložnosti prirodi i putenosti. Ova dvosmislenost ženskog u očima muškaraca, koja opstaje na duboko nesvjesnom, Jung bi rekao arhetipskom nivou, ispoljava se kroz čitavu epizodu "Boginja majka", kamen je temeljac njene estetike i vrste užasa koji pokušava dočarati. Simon de Bovoar je u svojom čuvenom dijelu "Drugi pol" zastupala tezu da je žena kroz čitavu poznatu istoriju uvijek bila definisana kao Drugi: njenu prirodu određivali su muškarci, a žene su je prihvatale, bez samo-konstituisanja i označavanja samih muškaraca kao, jelte, Druge. Stoga "vječita ženska priroda" svakog istorijskog razdoblja postaje tek odraz muške psihe i onoga što ona projektuje, odbija od sebe i prikazuje kao spoljašnji, mistični ženski princip: bilo da se radi o kultu Bogorodie koji ublažava surovost hrišćanske religije, ili Sotoni sa kojim žene tijesno sarađuju i vuku muškarce u propast rasplamsavajući njihove tjelesne želje. Žena uvijek ostaje definisana putem muškarca, spriječena da učestvuje u stvaranju ljudske civilizacije kao njen ravnopravni kreator: ona je uvijek naš odraz, kanal putem koga se usmjeravaju psihičke enerije, želje i principi. Ona je stub civilizacije, ali na pasivan način - za nju ne važi ona da egzistencija prethodi esenciji!

Da se razumijemo, "Boginja majka" funkcioniše kao duboki, crni muški košmar najgore vrste. To je košmar od vječito neshvatljive i neuhvatljive ženske prirode, njene neukroćenosti i nepodložnosti raciu, civilizaciji, pravilima i vladajućem poretku stvari. Jezgro otpora, crna ženska suština, uvijek ostaje neosvojivo, i stoga se sa ženom uvijek mora ratovati (Niče bi rekao da je to dobro), jer predavanja njoj ne može biti: kako se predati, ogoliti svoju suštinu, nečemu što ne shvatamo, što je tako iracionalno i ćudljivo? Ovakva perspektiva potiče iz stava koji u ženama vidi one strašne sile podsvjesnog, potisnutog, biološko-nagonskog, koje muškarci poriču, odsjecajući sebe od ove baze ličnosti, i pripisujući je drugima. Žena je tako simbol za ono nehsvatljivo u nama samima, neobrađeno - treba nam, bez nje nismo potpuni, ali ne možemo je nikada sasvim proniknuti, od nje uvijek prijeti opasnost, udar, hir sudbine. Žena je za nas poraz razuma, sila van naše snage, podsjetnik da je ono JA tek ostvrce u moru strujanja našeg bića. Sva košmarnost "Boginje majke" leži u zarobljenosti u mikrokosmosu apsolutnog ženskog principa, svijeta koji je okrenut na sopstvenu glavu - u kome žene ispoljavaju sva sotonska obilježja koja su im kroz istoriju pripisivana, te kroz mušku želju i samopredaju ponovo vaskrsavaju svijet ženskog principa, Magnae Mater. Strah izvire iz situacije intimnosti sa ženom - intimnosti koja je otkrivanje, i samim tim prilika za ranjavanje, za smrt. Vaseljena ženskog principa nije matrijarhalni raj koji se opisuje na početku stripa - već njegova mračna parodija, krvoločna orgija najnižih nagona, posljedica i plod vjekovnog rata i ropstva polova. Žene, čak i kada sijeku glave muškarcima, suštinski PRIHVATAJU svoj status Drugog i određenosti preko muškog: one samo iživljavaju mračne muške nesvjesne strahove i fantazme, projektovana na i iživljene kroz njih.

Dilan se u ovoj epizodi, pomalo atipično, smuva sa jednom srednjovječnom ženom (što bi omladina rekla, milfarom). Za razliku od njegovog uobičajenog izbora mlađih, ranjivih, rastrojenih i nezrelih djevojaka, ovdje stupa u odnos sa nekim ko je, tja, u konačnici za njega majčinska figura. Uzevši u obzir nerazriješeni Edipov kompleks, ovakav izbor seksualnog objekta - koji tako podsjeća na "zabranjenu" majku - u njemu provocira skoro nepodnošljivu anksioznost. Lišen svog uobičajenog manevra premještanja seksualnog nagona na objekt koji ne liči na majku - nezrele djevojčurke - Dilan je na ivici sloma, i sve dublje tone u crno, primordijalno blato koledža Bretvik, utapa se u simboličkoj materici.

Ali istinski užas priče, koji ne može biti nadvladan ni simboličkim i bukvalnim rušenjem Magnae Mater, jeste neuspjeh istinske, nevine, čiste polne ljubavi između dva bića, muškog i ženskog. U ovaj intimni odnos, sudar dva bića u ljubavi i poštovanju, upliće se strašna težina milenijumskog rata između polova, društveni konstrukti Muškog i Ženskog, njihova suprotstavljenost i zavađenost. Odbacujući svoju individualnu ljubav, mlade djevojke Bretvika učestvuju u arhetipu negativne Majke, majke uništiteljske, koja proždire muškarce, uzima dati život, i tako postaju dio izvitoperene ženstvenosti koja je nastala u sijenci podređenog položaja žene. Muškarci i žene, prividno slobodni, su ukinute individue - podvrgnute dubokom djelovanju kulture, arhetipova, nesvjesnog i opšteg, koje ih prožima i oblikuje na neopisive načine. Oni koji ne pristaju na ovo učestvovanje u društvenom ritualu, koji iznova i iznova potvrđuje rascijep i rat polova, su odsječeni kao strano tkivo, uništeni, vječiti stranci, jalovi (kao dvije ubijene djevojke). Da, Dilan na kraju odnosi "pobjedu", kroz nasilje nad voljenom, sada otuđenom ženom, preobraženom (psihički) u monstruma, ukida žensku zamku "ljubavi", kojom uništavaju muškarce. Ali time ne postaje ništa srećniji: ključ žene mu izmiče, a on može samo da je drži u sumnjivoj pokornosti, izgrađenoj na sili, ogoljen i surov kao divljak.

DD LU 134 Ubojica iz susjedstva

DD LU 137 Ja, čudovište

8, 8, 8, 8

Meni je ovo bas sijelo, ako drugima nije.  Prica je originalan, i ako mene pitate, totalno nepredvidljiva, i koliko se sjecam, nema bas ni jednog kliseja.  Ona mala cerka Dylanove djevojke je super lik: originalna i privlacna, kao da je De Nardova verzija Nabokova Lolite.  Prica me malo podsjeca na epizodu "Noci Punog Mjeseca" - a istovremeno na Italijanski klasik horor film "Suspiria" - tako da mi je ovo pravo sjelo.  Ima dosta uzbudljuvih i dobrih momenta, pogotovo kad se Dylan budi iz nekog sna ili nocne more, i kad prezivljava isti san/budjenje vise nego jednom.  Kraj price je malo konfuzan, ali u stilu ovog scenarija i ritma price, u stvari i nije los.  Lezi i te kako.  Procitano u jednom dahu, bez ikakve dosade.  Naslovnica super, je'r razliku od ostalih ovog serijala, ta scena se upravo pojavljuje u stripu.  Vrlo dobro uradjeno.  Bravo, De Nardo i Nizzoli!

12.03.2019
    03:22:00 sati

6, 5, 7, 8

Dugo je prošlo od čitanja ove epizode, ali sjećam se da mi je bila osrednja. Likovi su držali pažnju, ali mislim da je autor recenzije imao inspirativnija promišljanja na ovu temu od de Narda, odnosno iz njegove priče izvukao više nego je scenarist imao namjeru poručiti.
    Brzo se čita, kao i većina de Nardovih priča, ali istovremeno na kraju ostavlja ravnodušnim.

P.S. Ovo je vrsta recenzije koja - čak i kad se baš ne poklapaju utisci o pročitanom - dubinom, izražajem, promišljanjima i uglavnom sveukupnom kvalitetom sreže sve one esejističke osvrte koji su puni cjepidlačenja i ponekad kao da se protežu unedogled i nikad se ne mogu natjerati pročitati ih u potpunosti.

12.03.2019
    07:42:00 sati

Ukupna ocjena 13%

2, 1, 1, 1

Satanizam.
    12.03.2019
    18:34:00 sati

7, 3, 9, 6

Uh, recenzent je stvarno više vidio u ovoj priči nego je netalentirani De Nardi uopće pomislio.

Efektna priča, ali scenarij jako loš. Crtež odličan!

12.03.2019
    21:18:00 sati

Ukupna ocjena 27%

1, 1, 6, 3

DD je serijal koji ima mnogo odličnih epizoda, još više onih osrednjih, a i onih loših ima na bacanje. Ovo je jedna od tih debilnih i loših priča.

Pustiti Dylana u ženski internat je isto kao i kada se Jason pojavi u ljetnjem kampu, samo što Jason koristi mačetu, dok Dylan ima kao oružje kitu.

Najdirljiviji mi je momenat bio kada se Dylan opirao da ne kresne ćerku svoje djevojke, ali ipak se onda žrtvovao, za dobrobit svijeta i iz moralnih razloga morao je pokarati i ovu djevojčicu.

Užasan smor od priče, totalno predvidljivo i već viđeno.

13.03.2019
    16:34:00 sati

6, 6, 6, 6

Zanimljiva prva polovina priče; Dylan je u šemi s milfarom... Niotkuda se pojavljuje njena ćerka, koja je pobegla s faksa, i Dylan dobija zadatak da je odveze nazad... No, tamo se desilo jedno ubistvo, pa - kad je već tamo, što da ne pogleda? Međutim, mala razvija naklonost prema njemu, broj ubijenih raste, a šuška se o nekakvoj sekti o kojoj niko ne želi previše da govori...

19.03.2019
    03:17:00 sati

5, 6, 7, 6

Iako su sve naznake za klise pricu prisutne, eppizoda je sasvim solidna. Cak i ako zanemarimo filozofsku recenziju mhejla ;) Moguce da mi je ovo i najbolji de Nardov rad :0 I Nizolli puno pomaze, a mislim da postaje jos bolji u narednim radovima.

24.03.2019
    17:08:00 sati

4, 5, 5, 4

Dakle, koliko sam shvatio po komentarima čitatelja, postoje dvije vrste ljudi.. Oni kojima se ova epizoda svidjela i oni kojima se nije.. Ja, nažalost, spadam u kategoriju onih kojima se nije svidjela.. Jedina dobra stvar koju ću izdvojiti je taj neki osjećaj mističnosti kada Dylan dođe u inernat.. Nekakvi detektivski naboj koji daje naslutiti da se nešto čudno događa.. Sve ostalo je ispod prosjeka.. Priča nema klišeja, ali mi je nekako pretjerana.. Onaj kip božice majke je užasno neinspirativan i loše nacrtan.. I tu ide kritika i Nizzoliju, ali i Stanu za naslovnicu.. Mogli su ga ipak malo maštovitije prikazati.. Spomenut ću još samo da je Dylan u ženskom internatu kao u raju  :)

A što se tiče recenzije, svake pohvale na dubokoumnosti i esejskom načinu pisanja, ali mislim da ova priča ipak nije imala tako duboku pouku kao što je to recenzent prikazao..

09.04.2019
    18:09:00 sati