Zvjezdana prašina

DD LU 69 | 96 str.

Vera Vallemberg bila je zvijezda, a sad je samo vampir koji se promatra u zrcalu. Još živi kao zvijezda i njeguje svoju ljepotu. Dylanova družica Anna Never dobiva ulogu u filmu koji bi morao pratiti život naše lijepe vampirice. Njezina ljepota mora ostati netaknuta te ona pokušava spriječiti snimanje filma. Ali ispostavlja se da se film snima iz nekog drugog razloga, da netko želi izvući van stare zvijezde... Zvjezdanu prašinu...

• Zvjezdana prašina
    DD LU 69

• Polvere di stelle
    DD SR 147

• Anna Never, pojavljuje se po prvi put u broju DD EX #04 «Život Anne Never» i tal. origininalu #77a «L ultimo uomo sulla Terra», oba crtež i scenarij Roi i Sclavi
  • Vampiri se pojavljuju u epizodama DD LEX #18 «Oni su među nama» i Vaninni DD #02 «Vampiri»
  • Priča ima slične crte s filmom «Sunset Boulevard» iz 1950. Billyja Wildera, gdje je riječ o mladom scenaristu kojeg glumi Wiliam Holden, a koji piše scenarij o životu dive nijemog filma koja je opsjednuta svojom ljepotom i slavom. Jednako mračna priča i sa jednako tragičnim završetkom, ali bez vampira. Film noir.

Tko želi živjeti vječno? Ili bolje, tko želi živjeti vječno i ktome izgledati mlado kao u najboljim danima? Jednostavno morate umrijeti. Ako ste te sreće i i jedna četvrtina vaše krvi je mađarska možda ćete postati vampir. «Događa se. Spontano, bez najave, bez znanstvenog objašnjenja. Rijetko, ali događa se». Što ćeš? Živjeti vječito, to je želja svih ljudi, no mi već i za slavne filmske glumce i glumice govorimo da su zvijezde. Ma gluposti, pa nitko ne može biti kao zvijezda. Zvijezde se ne gase tako brzo. Pitajmo Nathana, on vjeruje da su one vječne. Jedna tema u stripu koja se dotiče skoro u svakom trenutku je ta što sve slava može učiniti od čovjeka. Skoro sve zvijezde starih filmova, a i novijih i najnovijih, živjele su jednim životom na ekranu, a drugačijim životom u stvarnosti. Životi puni preljuba, droge, prijevara, brda obožavatelja, taštine. Jedini zaključak koji nam se nameće jeste: teško je biti zvijezda.

Kad već govorimo o zvijezdama, spomenimo i neosporivi i glavni lik: Veru Vallemberg. Bila je slavna glumica nijemog filma, no jedna nepredvidiva okolnost prinudila ju je da se povuče iz svijeta filma u osamu. Ona je stvarno dominantan lik, a svi ostali likovi su u njenoj sjeni. Pa naravno, kad je ona zvijezda filma. Vera je prava žena. Ona žudi za ljepotom, živi za uljepšavanje. Interesantno je kako je Ruju to želio prikazati. Makar se Vera i vidi u zrcalu kakvo je čudovište, ona si podrezuje nokte, brusi zube srebrnom bušilicom, šminka se, uređuje i uživa u društvu svog sluge Georga. George je postariji obožavatelj i osobni Verin majordom. Osim odanosti, siguran sam da ih veže neka dublja veza. Vera živi u iluziji kako se ništa nije promijenilo. Žena je takva. I kad bombe padaju, ona mora izgledati lijepo. Ne znam zašto je Ruju kod Vere ubacio i element zlostavljanja od strane producenta Johna Randsmokea. Možda je na neki način želio prikazati da je ona zapravo žrtva, da je svijet filma zaslužan što je ona takva. U sceni kad ubija Johna Randsmokea III, govori mu kako se nitko drugi nije usudio umanjiti legendu o njoj. «Ti si bio prvi!», govori mu. Ne samo što je ogorčena što će neko oskrnaviti njezinu ljepotu, već se osvećuje za seksualna nedjela Johnovom djedu. Kako su nju iskorištavali, tako je i ona svoj cijeli život radila. Maximilian Weichmann, nekad mali i neugledni redatelj, a sada Ernest von Klauser, ekscentrični i bogati redatelj, bio je zanesen mišlju da ona njega može voljeti, samo zbog toga što joj je donio slavu. A sve ostale fizičke nedostatke da će samo zanemariti. Tako to ne ide u svijetu gdje su ljepota i novac najvažniji. Ona se rađe priklanja mlađem i ljepšem Terenceu Samuelsonu. Zašto? Mislim da ne voli ljude priklonjene osjećajima, slabe i neugledne. Ona to ovako objašnjava.

Maximilian: «On... Je li te usrećio?» Vera: «Terence? Možda i jest... Nikad mi nije dopustio da ga iskoristim.» Maximilian: «A ja sam to radio uvijek...»

Neobični likovi su ovo troje vampira. Vera – vampir koji tuguje za svojom davno izgubljenom ljepotom. Živi u svojem svijetu ljepote. Terence – Vera ga je napravila vampirom da bude uvijek uz nju. Playboy koji zna što hoće, ne interesira ga što ona misli i želi. Maximilian – nesretno zaljubljeni patuljak odbačen od Vere. Kako je pomoću krvi svojih predaka postao vampirom, poželio ju je imati vječno i napravio je vampirom. No ona bježi od njega. Još jedan specifičan lik, uz vampire, je i Anna Never, već stara Dylanova prijateljica. Koja je uz to, i neobično nespretna. (A i zove se isto kao i Nathanova kćer.) Ona se pojavljuje još dva puta i svaki put je crta Roi. Zašto? Ne bih znao. Ali najljepše je izgledala kod svog prvog pojavljivanja. U ovoj epizodi ne vidimo baš njezinu ljepotu. Izgleda da je i nju zasjenila Vera. Maximilian je Annu izabrao da ona glumi Veru u filmu. Ili zbog njezine ljepote i sličnosti s Verom ili možda zato jer je to bilo preodređeno. Ovo prvo mi izgleda vjerojatnije.

Ovo je treća epizoda DD o vampirima. Sve tri govore o njima, ali je svaka epizoda ispričana zasebno. Vampiri su među nama, no u kojem obliku dolaze i što rade, to svaka epizoda priča za sebe. Ono što je specifično za vampire u ovom broju je: vampiri mogu postati nakon smrti zbog svojih gena; boje se srebra i svjetlosti; velike su snage; mogu vidjeti svoj odraz u ogledalu no on pokazuje kakav bi vampir ustvari i morao biti; podrezuju očnjake; još se hrane krvlju i dobro paze koga će uzeti u svoje društvo. Novo i originalno je teza da vampiri u ogledalu izgledaju kakvi zapravo i jesu. Stari, odvratni i zli. Kad gledamo većinu filmova o Drakuli i vampirima, oni djeluju svojom velikom karizmom na ljude koje žele imati. U Coppolinom filmu Dracula je strastven i erotičan i drži do sebe. I uz sebe drži par succubusa. Kao Vera Terencea. A da li su ovdje vampiri strastveni? Ne previše, oni su bolje cinični i ne iskazuju neku veću senzualnost. Niti ih strasti vode u njihovim postupcima. Ovdje vampiri žive bez nekog cilja, skoro da im je svejedno to što još žive, opsjednuti su svojom prošlošću, stvarima koje su postojale prije tog novog života.

Scena pred kraj kad Vera i Terence pokolju cijelu ekipu uz neke ironične komentare malo je prenasilna i sasvim nepotrebna. Ona jednostavno ne spada ovdje. Bilo je premalo krvi do sada, pa se sad nadoknađuje taj manjak? I scena ispijanja krvi između kćeri i oca vampira. Konačno sjedinjenje nakon mnogo godina. Tako grubim instrumentom (čitaj:škarice), oni sebi buše rupice u vratu i piju jedan drugome krv. «Do dna!» Nije me dirnulo. Tu je trebali ubaciti malo više strasti. Završetak je više-manje i predvidljiv, a i maštovit. Veru je ubila njezina vlastita opsesija slavom i njezinom vječitom ljepotom. Njezine sluge umiru za nju, a njezin stvoritelj i nesuđena ljubav umire zasljepljen ljepotom jutra.

Skoro sam upao u zamku koju je stvorila loša kritika o ovom broju. Vidim po ljudima da je publika slabonaklona Rujuinim scenarijima. Loše ideje, slab scenarij, bla, bla... Na prvi pogled i mene je zanio taj val negodovanja. Nakon onog Rujuinog neuspjeha sa «Neumoljivim Hookom», čovjeka stvarno može zanijeti. No radi recenzije pročitao sam ga još jednom, mirno i polako i nije mi se činio tako loš kako sam isprva mislio. Malo je čudan na momente, ali ima mnogo prekrasnih trenutaka. Ocjene su slabije više zbog vizualnog dojma, a i scenarij ima više artističkih momenata, kao da je u prvi plan više stavljena ona podsvjesna strana tj. ono što mislimo, a ne ono što radimo. Radnja ima najčešće ono drugo značenje nego je u tom trenutku prikazano. Kako umjetnički dojam raste, radnja postaje konfuznija, a to ne vole svi. Pa ko voli...

DD LU 68 Hotel duhova

DD LU 70 Ponori ludila

• Ukupna ocjena 72%

6, 8, 8, 6

Kad sam prvi put pročitao Zvjezdanu prašinu, bila mi je bezveze. No, nakon ponovnog čitanja, mogu reći da je solidno. Priča nije atraktivna, ali je dobro posložena. Mislim, filmska industrija iza kulisa, nije to prezanimljivo. Dodavanje vampirizma, također nije neka briljantna ideja. Ali je dosta dobar scenarij, sve je lijepo spojeno. Što se tiče vampira, do sada još nije bilo u DD one klasične priče o "grofu Drakuli". Ja bih volio takav klasik, ono, zabačeni jezoviti dvorac, nakazni sluga, obližnje selo koje živi u strahu, obavezno blizina mračne šume, grof vampir, i naš junak u bespoštednoj borbi protiv mrskog neprijatelja, plus ubačena neka nova lucidna rješenja i cake.
    13.08.2003
    12:52:00 sati
    stinky

8, 7, 9, 7

Nije loše.Dobra je atmosfera što je uvelike i Roijeva zasluga.Stvarno je majstor strave i tu mu nitko nije ravan.Ne sviđa me se kako su predstavljeni vampiri u ovom broju,malo je to sve prenaivno.Ja sam više za onu klasičnu varijantu.Onaj masakr na kraju je malo čudan ali ipak mi se sviđa jer je dobro napravljen.Groucho je malo u sjeni što nikako ne valja.Eh da,Anna Never je legenda.
    08.09.2003
    14:59:00 sati
  • SejoSexon

10, 9, 8, 10

Sjajna prica sa genijalnim krajem, jedino sto me nije odusevilo je crtez.
    17.09.2003
    12:01:00 sati
    SejoSexon

9, 8, 9, 7

Solidna priča i fenomenalan crtež.
    06.10.2003
    00:48:00 sati
    Verfalk2003
  • Ukupna ocjena 82%

8, 8, 9, 7

jako dobar DD. Roi je majstor,a Ruju za mene osvježuje Dylan Doga. da nije njega već bi postao doooosadaaan strip. Sclavi se osušio, pa mi je ovaj baš dobro sjeo. SKENER mi je ludilo epizoda, SVEMIRAC isto al ga cossu crta ko nogom. napred Ruju!
    06.11.2003
    12:09:00 sati
    nikola

7, 7, 8, 8

15.11.2003
    12:51:00 sati
    Brdar
  • Logan

8, 8, 9, 9

Stripovi o vampirima su mi oduvijek bili najdraži.Roi se pokazao nekoliko puta kao odličan crtač,a pogotovo u ovoj epizodi.Scenarij nije loš,ali ipak je crtež jača strana ovog stripa.
    02.12.2003
    21:01:00 sati
    Logan
  • Ukupna ocjena 96%

9, 10, 10, 9

Druga saradnja Ruju-a i Roi-a i ponovo pun pogodak. Ruju je definitivno najbolji kad ne eksperimentise mnogo, vec obradjuje dobro poznate i vec vidjene teme u DD-u, oko kojih gradi zaplet, a ovde ih ima puno. Prvo, vampirizam (bolji je nego Sclavi-Ferrandino u broju 13-Medju nama, a na istoj kvalitativnoj ravni je sa Sclavi-jem u broju 61-Vampiri). Drugo, nemacki crni film i film uopste, odnosno sav onaj hardware koji ga prati (gde se samo noir-a setio, svaka mu cast, a i naslanja na broj 61, koji je u dobroj meri inspirisan Carpenter-ovim filmom They live). Trece, tu je i Anna Never (Ruju (pre)cesto koristi likove,objekte, pojave i motive koje smo vec upoznali u DD serijalu, kao sto sam vec pomenuo pod dva). Cetvrto, peto, sesto i dalje, otkrijte sami. Roi, jednom recju-fascinantan! Toliko mu legla prica da je odradio posao na ivici savrsenstva.Plus, modifikovao je svoje uobicajeno kadriranje. Takodje, montaza je (posebno na kraju stripa)potpuno filmska, a samim tim je i u duhu storije (to je tako dobro odradio Casertano u broju 113-Mracna polovica), a ne sto je filmska, nego sto je odlicna i tako dalje. Roi je u DD-u od broja 4 i najzagrizenijim fanovima je nabolji u DD ekipi. Medju prvih pet sigurno jeste! Saradnja ova dva autora pojavice se i u broju 155 (koji uskoro ozlazi i kod nas), tako da ne iskljucujem mogucnost da se desi hat-trick (valjda se ovako pise). Stano je Stano.
    25.09.2004
    15:31:00 sati
    jovandd

9, 8, 9, 9

Ni sam ne znam zašto, ali uistinu suradnja Roia i meni uvijek khm... khm... "omiljenog" Rujua večinom urodi dobrim rezultatom. Niti ova epizoda nije izuzetak. Vrlo dobro!
    26.09.2004
    16:11:00 sati

3, 3, 10, 9

Bez veze. Nista se od Ruju-a nije moglo ni ocekivati.Prica je potpuno besmislena (Maksimilijan je postao vampir jer jw 1/4 Madjar?!?!?!), a dijalozi su debilni. Ne znam da li je do prevodioca, ne verujem Ana Gaspar je vec dugo u tome, bice da je problem u originalnim dijalozima. Kako bilo, jedino je Roi na visini svog zadatka, svaka cast majstore. A ni Stanova naslovna nije losa. Ostalo je katastrofa.
    17.10.2004
    08:08:00 sati
  • Ukupna ocjena 65%

8, 2, 10, 5

Vrlo zanimljiva epizoda.Prije sam mislio da Roijev crtež ne zavređuje više od 3 ali sam se varao ko nikad nitko.
    Scenarij i priča su plus i minus.Naslovnica je malo hmm.
    Primitivna.
    31.05.2005
    13:07:00 sati
    zerovnik
  • Ukupna ocjena 81%

8, 8, 9, 6

Dosta dobra priča. Ja osobno volim priče o vampirima pa mi se i ova svidjela. Ruju je pokazao kako zna napisati i dobar scenarij. Jedina zamjerka je glupost sa 1/4 mađarske krvi. Po tome ću i ja bit vampir jer mi je jedna baka mađarica :)) Roi-ev crtež mi se sviđa ali meni je Brindisi i dalje no.1! Naslovnica mi je najslabiji dio ovog stripa. Nekako je previše blijeda. Pretpostavljam da je autor želio dobiti efekt crno-bijelog filma (naravno sve je crno bijelo osim Dylana). No ne čini mi se da je u tome u potpunosti uspio.
    06.08.2005
    03:42:00 sati
    Godza

6, 7, 9, 8

Ova vampirska prica je miljama daleko bolja od nesrecnog #13 "Medju nama" i slabija od fenomenalnog #62 "Vampiri". Sam milje price je odlicno odabran, jer znate li nekog who-wants-to-live-forever vise od dokonih i pomalo ofucanih filmskih diva (molim aplauz za Gloriu Swanson i Joan Crawford).
    10.08.2005
    03:52:00 sati

6, 5, 5, 6

Više nemam riječi za opisati kakvo slabo misljenje imam o Ludensovim epizodama Dylana.
    18.11.2005
    20:42:00 sati
  • Ukupna ocjena 60%

6, 6, 6, 6

Ruju jednostavno ne uspijeva napisati dobru priču čak ni sa bićima koja su dala veliki doprinos hororu: vampirima. Opet ruju iznosi svoja mišljenja mijenjajući podatke iz predaje(npr.  da se njihov obris ne vidi u zrcalu...) i time nameče svoja mišljena kao ona prava. Scena pokolja na kraju je nepotrebna, mislim da Ruju( po već ne znam koji put) nije znao kako privesti priču kraju pa se odlučio na malo čistokrvnog horora. Roi se stvaro jako pokvario, više skoro ne prepoznajem što je nacrtao...trebao bi malo poraditi na tome. Stano nastavlja svoj niz osrednjih naslovnica.
    29.09.2007
    00:17:00 sati
    Akul
  • Windwalker

8, 8, 10, 9

Napokon jedna solidna priča s vampirima.
    14.03.2008
    10:33:00 sati
    Windwalker
  • Madcat

5, 5, 7, 9

Bljaaaaaaaaaaaaa. Slabo. Dosadna mi je bila ova epizoda. I opet Ana Never u svemu tome, nekako bez potrebe. Ne svidja mi se. Naslovnica je zakon, Roi ovde kako tako. Ostatak mi je sve nekako bljutav, ne znam.
    05.04.2008
    12:24:00 sati
    Madcat

8, 8, 9, 9

meni je ovo jako dobro, sviđa mi se ideja da se vampiri u ogledalima vide, ali kakvi su stvarno, to mi se čini jedno fino poigravanje standardima žanracrtež je odličan, s pravom atmosferom, naslovnica također
    02.05.2008
    22:28:00 sati

4, 4, 7, 6

Stereotipna prica o filmskim zvijezdama i svijetu glamura, gdje naravno nema ljubavi, dobrote ni iskrenosti, nego je sve nekako vraški izopaceno. Ispravak - vampirski izopaceno. A ako vam je netko u obitelji (bio) Madar, onda postoji šansa da se spontano, bez uloženog truda, pretvorite u krvolocnog vampira. Covjece, ovaj Ruju je baš junacki zagriz'o u stereotipe... Ili sve ili ništa!
    28.06.2008
    23:27:00 sati

7, 8, 10, 8

Super je što se Anna Never svako malo pojavi u DD-u , te nije jedna od onih Dylanovih usputnih avantura. Ove DD epizode o vampirima su mi uvijek dobre i svaka bude ispričana na sasvim drukčiji način. Nikad se ne razočaran u njihov sadržaj i završetak.
    13.01.2009
    12:16:00 sati
  • Beva

6, 4, 8, 8

Ima par dobrih momenata, no u globalu je priča nezanimljiva... Debilana s mađarskom krvlju je smiješna i glupa, i zbog toga opći utisak slabiji... Anna Never je simpatičan lik, ali Roi jako loše crta njezine nespretnosti, fali mu dinamike... Naslovnica OK, boje mi se ne sviđaju...
    10.08.2009
    22:26:00 sati
    Beva

6, 6, 7, 8

nista narocito.Roiu ne leze vampiri nikako
    29.08.2009
    12:46:00 sati

10, 9, 8, 7

Ova prica je bas super!  Ideja o nekoj glumici, koja puno cijeni svoju izgled i ljepotu, i tako da hoce da ostane mlada zauvijek, je ovdje odlicno napisana: pa kako drugo da ostvari taj svoj vjecni san nego da postane vampir!  Ovdje Roi pravi fenomenalnu atmosferu, i svaka scena i stranica su odlicne: mracne, strasljive, i pune odlicne filmske politike, i isto tako kako je popularnost i izgled glumaca glavna stvar koja dovodi ljude u kino.  Anna Never mi je uvijek bila simpaticna, tako da mi nikad ne skodi citat Dylanov broj s njom, i isto tako je zgodna.  Naslovnica mi je nekako naivna, i to je u stvari najgori dio ove price; sve ostalo je ili vrlo dobro (crtez), ili fenomenalno (prica).  Kraj epizode je odlican, stvarno sam se puno iznenadio s ovom epizodom, garant najbolji vampirski Dylanov broj do sada, makar od onih koje sam procito.

17.10.2010
    13:48:00 sati

7, 8, 7, 8

Mislim da je ovo bio moj prvi susrte s Roijem. Prvo dojam - katastrofa! (Naravno, samo prvi dojam). Priča mi se ne čini nešto previše posebnom, ali scenarij ju uzdiže.

24.04.2011
    14:00:00 sati

7, 6, 9, 8

Jako zanimljiv zaplet, ali neuvjerljiv rasplet, što je tako tipično za Ruju-a. Izgleda da mu odgovaraju priče s vampirima, što je i dokazao u kasnijim epizodama. Ovdje je pokušao previše ugurati u standardnih 96 stranica.

22.04.2012
    10:03:00 sati
  • Ukupna ocjena 72%