Svemirac

DD LU 71 | 96 str.

Dylan Dog i Groucho pod krinkom knjižničara očito nešto istražuju u koledžu St. August. Inteligentni učenik Justin Green dobiva napadaje brzog upijanja znanja. A ubrzo se počinju dešavati neobične smrti i oni će s profesoricom Marshom Darnell pokušati pokušati naći krivca za sve što se dešava. No iza ovog skriva se neka viša sila, koja polagano postiže svoj cilj, a koja dolazi iz svemira...

Priča 4

Scenarij 3

Crtež 5

• Svemirac
    DD LU 71

• L' Alieno
    DD SR 149

• Epizoda objavljena 1999. u Italiji
  • Još jedan DD tematike izvanzemaljske inteligencije

«Da. Lijepo je vratiti se u školu. Tako sam uživao ponavljajući svaku godinu. I jako su me cijenili moji kolege. Nitko se u petome razredu osnovne nije znao brijati tako dobro kao ja...»

Heh... Da. Evo opet smo na undercover zadatku, no ovaj put u ulozi knjižničara na koledžu na muškom odjelu. Mislim da je Groucho bio u pravo kad je rekao da bi bilo bolje da glume inspektore na ženskom odjelu. Kako za mušku publiku, tako i za njih dvoje. Pokušat ću se usredotočiti na najočitije, jer otkrivajući vam previše, nećete doživjeti kao iznenađenje preokrete kojih ima mnogo u stripu.

Justin: «Z-zvijezda... Došla je izdaleka... Izdaleka... Došla je iz mene. Zvijezda...»

Dakle, u pitanju je svemirac. A možda bi prijevod mogao biti i tuđinac, stranac. I jedno i drugo bilo bi dobro. Ovaj svemirac nije ništa drugo doli parazit. Ili simbiot neke vrste jer je izgledalo da domaćin uživa što je spojen s nečim tako bezgranično pametnim i moćnim (i da će s njim postati još jači i moćniji). Znači, scenario bi išao nekako ovako. Bio jedan svemirac, tako malen i inteligentan i u čistom energijskom obliku, koji putuje beskrajnom galaksijom u potrazi za znanjem. I tres! Padne na planet Zemlju u glavu jednog pametnog studenta. Koje li nesreće! Zarobljen na ovom jadnom materijalnom planetu. Baza znanja ovog svemirca je tako ogromna, da on treba još dodatnog memorijskog prostora za skladištenje informacija. Znamo da je ljudski mozak ograničenog kapaciteta, pa svemirac uspostavlja direktni link s drugim spremištima informacija, no rijetko koji je kompatibilan. Nekompatibilni dosegnu overload i to je to. Pada mreža. Student umire. Kao konačni cilj, udruženi mozgovi svemirca i Zemljana napraviše manipulator. On bijaše i moćno sredstvo kojim se može upravljati bilo tvarima, energijom ili klimom. Tolike godine je svemirac mirovao, da bi sad u ovoj epizodi u kratkom razdoblju napravio Svemoguću stvar. Valjda je čekao da dođe Dylan, poznati katalizator, da svemirčeve moći budu jače. Da, naravno...

Nešto o likovima. Na svakom koledžu uvijek postoje neki lokalni siledžije i uvijek postoje neki kržljavi štreberi na kojima se ovi iživljavaju. E pa, nerd o kojem je riječ u drugom dijelu rečenice zove se Justin Green, i naravno, na redovnoj bazi biva on ponižavan i pretučen, a kasnije kad dobije moći, onda je red da on bude bič i batina. Ne govorim o nekim supermoćima, kakve npr. ima Spiderman, nego dečko lakše upija znanje i lakše primjenjuje to znanje. Za koji cilj? To neću otkriti. Siledžija ima više, od trenera rugbyja gosp. Braddocka pa do velikog Billa Bensona, Hugha i njegovog trećeg prijatelja s cilindrom na glavi za kojeg nemamo ime. Oni su ljudi koji se furaju na izreke «Samo najjači preživljavaju» i nešt sličnoga, a kako pravde uvijek ima na filmu i stripu, zli će dobiti po guzici. Ili će izgorjeti ili će im eksplodirati glava, kao u našim slučajevima. Štreber Justin ima svog dobrog prijatelja i zaštitnika Iana Kaplana. Mali je skoro okinuo svoju djevojku, Alice iz djevojačkog odjela, da nije bilo Justinove nesreće. Ha! I poslije neće više dobiti šanse!

Dylan Dog je ovdje uzeo tajno ime David Digger, knjižničar po zanimanju. Ne previše maštovito, al evo, glavno da su drugi to popušili. I on je ovdje na tajnom zadatku, i skoro sve do kraja on nam ne želi otkriti što on ustvari radi na tom koledžu. Ruju nam baš namjerno skriva što on tu radi. Čak i kad ga Groucho pita na tri-četvrt stripa što oni tu zapravo rade, Dylan mu odgovara da je bolje da čim manje zna. Ništa se ne smije saznati prijevremeno. Možda malo to izigravanje tajanstvenosti ponekad ide na živce. Što se tiče knjižničarstva, posla ima puno, pa s njim dolazi i Groucho aka Groubert. Moram napomenuti, ali Groucho mi je u ovom broju malo prenaporan sa svojim nazovišalama. Sretnica u ovom broju je Marsha Darnell, zgodna profesorica povijesti, koji btw. nosi isti kostim cijelo vrijeme. Mi muški smo takvi, ali mislim da ženske to inače ne rade. Ruju čak pokušava i prikazati koliko je Justin blizak profesorici, da ona čak zna da je on zaljubljen u nju. Neutralni lik koji je ovdje samo zato da bude stalna ženska pratnja Dylanu. U drugom dijelu stripa, prekrasna sličica Dylana i Marshe, nagih i u strastvenom zagrljaju. Vrijedi vidjeti!

Marsha Dylanu: «Dođi...»

Mjesto gdje se radnja dešava je koledž koji se nalazi izvan gradske vreve, na mjestu gdje studente neće ništa odvraćati od učenja. Koledž St. August ima skoro stoljetnu tradiciju i osnivatelj je Lord Walton 1903., djed sadašnje suravnateljice Edwine Walton. Njezin muž, Malcolm Fontleroy isto je ravnatelj, no za razliku od blage i dobre Edwine, on je zao i ne oprašta greške. Krut i autoritativan, ali samo zato jer sigurno skriva nešto pa se mora nabaciti dobra krinka. Edwina je totalno zapostavljena, a ona je mogla biti ta koja je mogla pratiti Dylana umjesto Marshe. Da ih se zamijenilo, uopće se ne bi poremetio tijek radnje. Fontleroyev izgled i pogled otkrivaju nešto ne sasvim u redu. Njega se u početku sreće samo u neophodnim situacijama gdje se mora pojaviti kao ravnatelj, a što je poslije s njim?

Ne može se reći da je Ruju ovdje napravio nešto totalno krivo, ovo je neki standardni Dylan Dog kojeg se nećemo dugo sjećati. Ideja o svemirskom lutalici parazitu koji dolazi na Zemlju u potragu za saznanjem i nalazi svog domaćina nije nešto previše novo. No više manje je inventivna situacija u koju je Ruju stavio svoje likove. Misterije ima, nasilnih smrti ima, preobrata ima i previše, mudrih citiranja također ima. Ne znam, što još možemo očekivati od stripa? Ono što je slabost u ovom stripu je razina argumentiranja nekih događaja. Puno je koincidencija koje nemaju neku suvislo objašnjenje u stvarnom svijetu. Doslovno ništa nije onako kakvim se čini, Ruju iz svega radi preokrete. Na svakom koraku uvodi neke nove elemente. Sasvim su nepotrebni ono dvoje ljudi u crnom koji se pojavljuju na kraju. Likovi koji bi se bolje uklopili u neku špijunsku situaciju. Ovdje se valjda vidi utjecaj X-filesa, da uvijek gdje su vanzemaljci, da postoji neka zavjera od vlade ili vojske. Crtač Cossu ima neki svoj stil koji se razlikuje od ostalih. Ima mnogo tamnih boja, a rabi i sivu boju. Koju ne koristi mnogo crtača. Način crtanja ne razlikuje se od ostalih epizoda koje je radio. Usporedi DD SD #21 “Simfonija smrti”. Crtež je čisti i pregledan, pa dobiva višu ocjenu. Scenarij i priča malo manje, no sve je to više u pozitivnom dijelu. Ovdje pokušavam biti malo oštriji s ocjenama, a vi procijenite dal’ su moje ocjene objektivne.

Groucho: “Šefe! Knjiga!”

Približavamo se 150. broju prema talijanskoj numeraciji. Što li ćemo novog dobiti nakon što pređemo ovu prekretnicu neke vrste? Da li je istina što pričaju ptice zlosutnice o sadašnjem i budućem stanju Dylana Doga, Djole i Markos, da se kvaliteta priča dosta srozala? Ja to ne mogu niti opovrgnuti, a niti potvrditi. Ideje uvijek odnekud dolaze, a uvijek će se naći pregršt dobrih epizoda koja će opovrgnuti tvrdnju da Dylan nije kvalitetan strip.

Marsha: “Je li otišao?”
Dylan. “Da.”
Marsha: «Dylane... Što je to bilo?»
Dylan: «Ne znam. Ali nemam volje zaželjeti mu sretan put.»

DD LU 70 Ponori ludila

DD LU 72 Poljubac zmije

9, 9, 6, 8

bolji od par zadnjih. još jednom: ruju je osvježenje u DD-u. Cossu nek se upiše na tečaj crtanja il nek radi slikovnice. pokvari mi ugođaj.
    07.11.2003
    12:39:00 sati
    nikola

6, 8, 7, 8

da,ruju je osvježenje u DD-u.epizoda zvjezdana prašina isto je njegovo djelo i odlično se tamo uklopio s roi-jem.ovaj dd mi se svidio,iako cossu nije na visini zadatka,ali i on se evidentno popravlja.
    07.11.2003
    19:30:00 sati