Nova vrsta

DD LU 77 | 96 str.

Patricia Stern se uplašena obraća Dylanu za pomoć zbog straha od otmice svoga tek rodjenog sina. No, mali Seth Stern nije bilo kakvo dijete, o njemu ovisi opstanak jedne cijele neobične rase… i kao takav jednoj mračnoj organizaciji pod nazivom «Obasjani» predstavlja trn u oku.

• Nova vrsta
    DD LU 77

• La nuova stirpe
    DD SR 155

• Nema posebnih napomena

Pomalo sam sa nestrpljenjem očekivao ovu epizodu (više nego inače), što zbog činjenice da je crta meni omiljeni Corrado Roi (što samim time vizualno uvijek garantira, ako ništa drugo, onda barem dobro nacrtanu priču) a i zbog toga što je scenaristički dio na sebe opet preuzeo kontroverzni Pasquale Ruju, čije ime, ruku na srce, večinom predstavlja sinonim za pripovjedačke promašaje. Ono što je opet s druge strane itekako zanimljivo je to da kada spomenuti dvojac udruži snage, nekako krajnji rezultat uvijek ispadne, u najmanju ruku, zadovoljavajući (prisjetimo se uspješnica «Skener» ili «Zvjezdana prašina»). Dali se radi o slučajnosti? Dali taj jedinstveni Roiev crtež ipak možda diže Rujuove priče na neku višu razinu? Ma, ništa od toga, nego jednostavno mora se priznati da se Ruju stvarno zna zalomit i dobra priča, a nekako se Roi slučajno uvijek tu nadje pa je crtački realizira.

Takav je slučaj i sa «Novom vrstom». I ovdje je Ruju pokazao ono što mu najbolje ide od ruke, a to je stvaranje jednostavnih (straight-forward) priča bez onih njegovih propalih pokušaja unošenja kompleksnosti ili drugih sličnih elemenata u naraciju kako bi se epizoda digla na neki viši nivo od prosječnosti (a što mu nikako ne ide od ruke, ipak je tu majstor Sclavi). Ali ipak svoj toj jednostavnosti takodjer zna nekim svojim zanimljivim i dobrim idejama i njihovom pametnom razradom spasiti ponekad priču od toga da ona bude proglašena samo običnom. Ovdje tako imamo priču o borbi jedne neobične rase bića, koja se zove damioni, na ravnopravnu borbu za pravo na život sa svim ostalim stanovnicima Zemlje. Sve bi bilo u redu da damioni nisu zapravo medjurasa izmedju ljudi i demona, natprirodnih bića, polubogova, te samim time prozvani čudovištima i stoga nepoželjni medju ljudima pa ih je kao takve poželjno odstraniti («naučili smo da čovjek uništava ono čega se boji»… a i onoga što ne razumije). Damioni su oduvijek živjeli medju ljudima, no proganjani kroz stoljeća, skoro su sasvim istrebljeni, pa je nekolicina njih danas prisiljena se čvrsto držati zajedno i brinuti se za svakog pripadnika njihove vrste koji je ugrožen. A najugroženiji pripadnik njihove vrste je ujedno onaj o kojemu zapravo i ovisi budućnost rase damiona… mali Seth. Njega traže «Obasjani», zlobni ljudi koji žele pokoriti damione, preoteti njihove spoznaje i moć nad prirodom.

Damioni su zanimljivo prikazani u ovoj epizodi; protkani su kroz sve slojeve društva, od simpatične prodavačice jabuka, bolničara, do businessmana (koji se tako dobro uklopio u društvo, da je čak i zaboravio tko zapravo je). Oni su ovdje ti koji su prikazani kao žrtve, a ljudi su oni koji su ovdje prikazani kao zlo koje im želi napakostiti (ljudi su zapravo čudovišta). Npr. damion-bolničar čak niti ne ubija ljude da bi se domogao krvi (tipično glavni obrok takovih i sličnih bića), nego jednostavno krade krvnu plazmu iz bolnice, kako bi zadovoljio svoje potrebe. Doduše, damioni ubijaju, ali smo u nuždi kada im je ugrožen opstanak, a i u tom slučaju su žrtve prije spomenuti članovi «Obasjanih», koji svejedno imaju zle namjere, pa su to i zaslužili. U svemu tome se zapravo skriva stav koji Ruju na lukav i suptilan način provlači kroz cijelu priču. Ovdje se lako može pročitati kritika na račun netolerantnosti i ignorancije u društvu, taj prijezir večine prema manjinama različitih vjerskih, nacionalnih, pa čak i seksualnih opredjeljenja. Nadalje se ukazuje na to da večinom nije problem u dotičnoj manjini, nego problem, skoro pa uvijek, postoji u večini koja iz straha (ali ipak, čini se, više iz neznanja) ponekad na krivi i pogrešan način reagira odbacujući ih od sebe i osudjujući je. No, ne staje Ruju samo na tome, nego u cijelu priču uvodi još i lik ultra-radikalnog svećenika Blackwalla, koji svoju Božju misiju bolesno sprovodi na krvav i bespoštedan način, ostavljajući za sobom gomilu mrtvih. Nije baš niti teško odgonetnuti zbog čega je upravo takav lik ubačen upravo u ovu epizodu. Možda kao poveznica na gore spomenute kritike o netolerantnosti u društvu, gdje Ruju želi ukazati na to da ponekad jezici netolerancije dolaze i iz crkvenih krugova, upravo ovakvim radikalnim stavovima (koji su ovdje ipak prikazani pomalo pretjerano) koje predstavlja dotični Blackwall. A opet nije niti tajna da su u DD epizodama svečenici prikazivani večinom sa negativne strane, prikazujući ponajprije njihove slabosti i mane, ali i negativne strane Crkve kao institucije. Ali izricanje (oštrih) stavova i kritika na račun društva ili pojedinaca u društvu je već uobičajeno u Dylanu Dogu, i tu stvarno nitko nikada nije bio poštedjen.

Ruju je napravio uspješnu priču. Uspio je interesantnu ideju realizirati na interesantan način, čvrsto drži priču u svojim rukama od početka do kraja (kraj je, neuobičajeno za Rujua, jako dobar i smislen). Nema nedorečenosti, nema pitanja koja ostaju visjeti u zraku, svi elementi priče jako su dobro raporedjeni na svoja mjesta… što sve potvrdjuje da Rujua ipak ne treba sasvim otpisati kao promašenog, netalentiranog scenarista. Ovakve epizode pokazuju da Ruju ima talenta, koji je možda ograničen, ali ipak postoji… a «Nova vrsta» je tome dokaz!

DD LU 76 Otkucaji vremena

DD LU 78 Div

• Ukupna ocjena 58%

5, 5, 7, 7

Moram dati oprečno mišljenje. Priča mi je nezanimljiva i nekako slabo urađena. Cijelo vrijeme sam bio u nekakvom iščekivanju «sad će se nešto dogoditi», međutim, strip sam pročitao, a nečega što bi me barem zagolicalo, nema. Jednostavno, na kraju sam imao onaj osjećaj, «pročitao sam još jednu epizodu DD, biće bolje drugi put». Kiky je u pravu kad kaže da Ruju drži stvar u svojim rukama od početka do kraja, jedini je problem što je (meni) ta konstanta u «t e k t o l i k o d a o d r a d i m» tonu. Inače, za zanimljivosti valja spomenuti da je priča neka vrsta Rosemary`s baby (Polanski) kombinirana sa Nightbreed (Clive Barker), i tako se nastavlja Rujuvo «skidanje» filmova. Dio sa vjerskim fanatikom koji je ubačen, ne uklapa mi se u priču (plus što ne volim kad se tako pojavljuju neki likovi koje je Dylan kao sreo u prošlosti, a ustvari ih nije sreo u prijašnjim epizodama). Iluminati i novi svjetski poredak, Seth (jel to treba imati veze sa egipatskom mitologijom???), jednostavno kao što sam već i prije rekao, tek toliko da se o nečemu radi, o tajnim društvima i zavjerama se mogu uraditi mnogo bolje epizode.
    12.11.2004
    16:39:00 sati
    stinky
  • Djole

8, 6, 9, 9

Od koga je, fenomenalno je. Jes da su motivi pozajmljeni malko iz Nightbreed, malko iz Rosemary's baby, malko iz "Darker then you think", jes da je Dylan previše politički korektan, jes da ima pojedinih scenarističkih nebuloza (Patricia, trčeći noću u bolnici, ubode BAŠ onu sobu u kojoj se vrše satanistički obredi sa Sethom), ali atmosfera je dobra, i ritam nije loš, mada to više u čast Roiju nego Rujuu. Problem je zbrkani kraj u kome se praktično ništa ne razrešava, problem je Blacklaw koji je potpuno nepotreban (postoje i elegantniji načini da se skrene pažnja na to da su Adam i Eva imali još jednog sina posle Kaina i Avelja, koji se zvao Seth - ukoliko je Ruju uopšte želeo da nam skrene pažnju na to), i problem je traćenje Iluminiata (gospođo Gašpar, oni se zovu Iluminati, to se NE prevodi kao "Obasjani") na ne previše imaginativne negativce. Ali, kao što rekoh, od koga je, fenomenalno je. Plus, jedna fenomenalna, neiskorišćena Dylanova sentenca: "Ima stvari koje se ne zaboravljaju lako u tim godinama... pogotovu kada se ne dogode."
    28.11.2004
    15:09:00 sati
    Djole
  • Ukupna ocjena 78%

7, 8, 8, 9

Vise sam ocekivao od ove epizode, imajuci u vidu prethodne kolaboracije ovog dvojca. Doduse, ovo je daleko iznad Ruju-evog proseka. Prvi problem ove storije je ideja, koja ima isti koren kao i br. 135-Skener. Prakticno Ruju polazi od iste premise. Drugi problem je (tu se razmimoilazim u misljenju sa uvazenim Djoletom, sto je dosada bilo retko u slucaju DD-a)u Roi-u, koji je ovde potpuno nezainteresovan (za posao od kojeg zivi). Pogledajte stranu 8, gde su vozila koja proganjaju Setha i Patriciu, nakon njihovog udesa smesteni jedno pored drugog na uzvisici, dok na strani 10 stoje jedno iza drugog, u nekom useku. Ritam price je intonirao Ruju i Roi ga samo prati. Tamo gde je trebao da intervenise, a to je traljavo i trivijalno razresenje, Roi je rezijskim i montaznim postupkom potpuno zakazao. Doduse, toliko je bio nemotivisan da ovo odradi kako valja, da na nekim tablama njegov crtez podseca na Amrosini-a, sto je za svaku pohvalu. Cika Stano, ja ne videh da oni momci mogu da lete, mada kad bolje rasmislim, to sto mi nismo na 96 strana videli njih kako lete, ne znaci da oni to ne umeju!
    02.12.2004
    14:26:00 sati
    jovandd

5, 4, 7, 7

Prilicno zbrkana epizoda, ali s obzirom od koga je, to ni ne cudi. Nikako mi se ne svidja taj trend kritikovanja engleskog (a zapravo bilo kog) drustva u DDu; bez obzira da li se to odnosi na dati politicki sistem, Crkvu, ili nesto trece; pa sta to autori Dilana prizeljkuju? Anarhiju? I kao sto stinky vec primeti, mrzim kada se neki likovi, poput onog Velecasnog prikazuju kao neki likovi sa kojima se nas Dilan vec jedared susreo, a zapravo su stvoreni samo za jednu epizodu. Potpuno bespotrebna komplikacija price i stvaranje konfuzije kod citalaca, pogotovu onih koji su friski. Takodje, kroz celu epizodi damijeni (c,c,c) se pokusavaju predstaviti kao dobra medjurasa, koja zeli miroljubivu koegzistenciju sa ljudima, da bi se ne poslednjoj strani otkrilo njihovo pravo (?) lice. Bicemo opet mocni, ma daaaaa... A i ime klinca, Set, je krajnje indikativno. Ni Roi me nije odusevio sa crtezom, nazalost, tako da je razocarenje potpuno. Ah, sta se tu moze...
    04.12.2004
    19:01:00 sati

5, 5, 5, 9

Zamisao je vrlo hrabra.Kao sto se kurdi ,palestinci, makedonci i svi ostali(da ne nabrajam) boje i bore za svoje "bolje sutra" isto to mogu i ovi damioni. Naravno , mozda su oni metafora za ove Kurde i co., ali na stranu to, planeta je velika, bice mesta za sve. I od sve te hrabrosti moglo je stvarno da ispadne nesto opasno dobro. Ovako dobili smo uglavnom dosadnu jurnjavu na nekih 80 strana a objasnjenja na ostatku (znaci neki ljudi stvarno spavaju u kovcezima, nekima na puni mesec treba depilacija)a mali Seth je jedini plodan. Sa kim ce se mnoziti? Sa vukodlakom? A Patricija bezi u Argentinu da bi Seth imao normalan zivot. Zar ona misli da su svi argentinci "nova vrsta". Kako ce to dete sa takvim izgledom i tim fizioloskim karakteristikama ziveti normalno? Za takva objasnjenja nam treba neko dublji od Rujua. Sad mi se cini da je i ova mediokritetska petica previse.
    08.12.2004
    21:42:00 sati

5, 5, 7, 6

U stilu većine redovnih DD epizoda koje Ludens objavljuje.Dakle nezanimljivo,prazno i tek toliko da je čitljivo.Ideja o sporednim rasama nije loša a ni posebno nova(Oni su među nama)ali je preslabo razrađena a da o priglupom kraju i ne govorim(oda ona u Argentinu sa malim zelenim i nada se da će tamo biti OK !??!!)Dajem plus za simpatičnog biznismena i dadilju Groucha i to bi ujedno bilo sve.Pojavu ludog Blacklawa smatram nepotrebnom iako je on OK lik ali trebali su jednu cijelu epizodu posvetiti njemu i ne mješati ga ovdje.Roia sam oduvijek obožavao ali vidi se da je i on ovu epizodu uzeo olako i da se nije pretjerano potrudio.Dobar je jedino u krvavim scenama gdje Blacklaw pokazuje svoju vještinu ali to je premalo.
    10.01.2005
    23:37:00 sati
  • Ukupna ocjena 73%

7, 8, 7, 7

Iako je ideja pokradena, priča uopće nije loša. Čini mi se kako je Roi ovo odradio rutinski, a naslovnica nije loša. Možda su boje malo prejake.
    23.01.2005
    14:31:00 sati
    Verfalk2003

8, 7, 7, 7

Još jedna potvrda da je za Dylana došlo bolje vrijeme negdje između Jezera na nebu i Dostave smrti. Ova epizoda vrlo je dobra, čitljiva i s vrlodobrim crtežom. I Blacklawovo pojavljivanje je plus, a ono najbolje su njegova okrutna umorstva. Što se tiče nove vrste mislim da je ideja epizode bila vrlo dobra i dobro je obrađena. Mislim da dolazi bolje Dylanovo vrijeme.
    13.03.2005
    21:31:00 sati
  • SSM

6, 7, 7, 7

Moram priznati da sa prilicno velikom dozom (opravdane) skepse pocinjem citati svako Ruju-ovo djelo, pa tako je i bilo sa Novom vrstom. Rezultat toga je da ocjena ukupnog dojma uvijek bude nerealna, ako je epizoda losa onda bude ono famozno "Ne znam ko je veci kreten, onaj koji pise ova sranja, ili ja koji citam...", a ako je epizoda iole citljiva i pristojna (a takva je Nova vrsta): "Uuu,od koga je, fenomenalno je". Ipak, mislim da je ovu epizodu pokvario toliko hvaljeni Roi (ma je li to moguce,neko je uspio pokvariti Ruju-ovu pricu ???) sa svojim "poslovicno" hladnim crtama i do krajne mjere ne-emocinalnim,praznim i nekako surovim likovima. Ipak zakljucak cijele ove price je: Za Ruju-a ipak ima nade !???
    14.03.2005
    10:44:00 sati
    SSM

8, 5, 9, 8

HA,HA,HA hmm....Dok sam citao ovu brljavu od DD-a cinila mi se nekako poznatom,a ja zapazam detalje.Crtao je Roi,on dobro crta,ali stil mu je uvijek isti(usput,zbog Roia ovaj strip ima prolaznu ocijenu)tako da ako niste primjetili PATRICIA JE PLJUNUTA VERA VALEMBERG IZ ZVJEZDANE PRASINE!.Oba dva stripa crta Roi pa je logicno,ali ne bi mu skodilo malo promijeniti stil!Prica je dobra tj,ideja je dobra,ali scenarij je GROZAN.Pa kakve veze ima Blacklaw sa pricom,ja sam mislio na pocetku da ce radnja se odvijati o njemu,a oni ga tek na kraju ubace!!Pa koji su ga vrag onda stavili??Glupost,a da ne spominjem da se nije spominjao u nijednom prijasnjom DD-u a on ga kao zna gluposti...Blacklaw me najvise zivcira,bez njega bi scenarij bio PUNO bolji.Crtez je dobar,jedino(po mom misljenju)M&G crtaju bolje od Roija,ali majmun Ruju sve uprska sa svojim blatnjavim scenarijem.Naslovnica je O.K,ali oni demoni na koje Dylan gleda nemaju veze sa stripom.To je samo marketinski trik da nas privuku sa procitamo strip,e pa mene je privukla....
    01.04.2005
    00:33:00 sati
    Sasa_Killer
  • Ukupna ocjena 34%

4, 3, 2, 7

Ma nemam nikakvih komentara na ovo.Roi je katastrofalan,
    kao i uvijek.Rujuova prica je glupa kao i uvijek.Jedino
    što valja je naslovnica.
    11.05.2005
    18:02:00 sati
    zerovnik

8, 8, 7, 8

Prilično dobra epizoda.Blacklaw se po meni dobro uklopio u priču,a i Roi je na nivou.
    12.07.2005
    21:05:00 sati
    vice
  • Ukupna ocjena 72%

7, 7, 8, 6

Epizoda je prosječna. Blacklaw mi je totalno bezveze. Crtež mi se sviđa. A naslovnica je dobro nacrtana (s namjerom da privuče potencijalne kupce) no smeta mi što na njoj vidimo druge damione kako love malog damiona a to uopće nema veze s pričom. Njega love ljudi!
    02.08.2005
    18:43:00 sati
    Godza
  • SejoSexon

6, 7, 4, 8

Priea nekako može proai ali Roi sigurno ne. Izgleda da sam jedan od rijtkih koji ne vole njegov crtež.
    15.02.2006
    07:31:00 sati
    SejoSexon

10, 10, 10, 10

Evo da malo popravim ocjenu ovom stripu ;)) Ovo mi je jedan od najboljih Dylana, a po mom mišljenju i jedan od najboljih Rujuovih radova jer mu je većina epizoda bezveze. Odlična je ideja za priču o postojanju još dvije vrste osim ljudske; jedne skroz loše i druge koja sliči ljudima i koja samo želi živjeti u miru i nema zle namjere. Roi-ev crtež baš pristaje jednoj ovakvoj epizodi, a Stano je napokon napravio odličnu naslovnicu.
    14.09.2006
    00:54:00 sati

7, 7, 10, 10

Ma znao sam ja da vampiri nisu istrebljeni!Oni rade na hitnoj pomoći gdje im je lako dostupna krv dobrovoljnih davatelja.Vukodlaci isto.Oni su unaprijed upućeni u svoju likantropsku bolest i navrijeme se zaključavaju u kavez svoga podruma.Ključ kaveza im je nedohvatljiv vučjom šapom,pa ujutro se lijepo otključaju i nastave normalnim životom.
    Vanzemaljci ne postoje,sve je to kriva digitalna optika fotoaparata!!!
    15.09.2006
    19:19:00 sati

7, 5, 6, 5

Evo da i ja dam komentar za ovu epizodu i to točno godinu dana nakon suborca s cetinskih brzaca ;-)). Dobro odrađeno, ali nekako mi je priča, iako zanimljiva, prejednostavna. Sve sam čekao neki preokret kad ono ništa. Netipično za Rujua. Bilo bi mi puno bolje da su se npr. Daimoni pokazali u drugačijem licu na kraju, bar na zadnjoj stranici u međusobnom razgovoru. Sama njihova priroda ne može biti dobra (kakav je to vampir koji ne ubija da bi preživio?), pa samim time ni ovakav završetak. Roi kaotičan kao uvijek, a naslovnica srednja žalost.
    15.09.2007
    19:14:00 sati
  • Ukupna ocjena 59%

6, 4, 7, 8

Na našu veliku radost(moš mislit) Ruju se ponovno vratio nakon 2 odlične epizode njegovih kolega Sclavia i Medde. Ruju ponovno koristi istu formulu kao i dosada, zanimljiv početak koji ima veze sa prošlošću koji ne uspije realizirati na kraju. Čak mi se čini da nije znao kako da zanimljivo realizira priču te je ubacio Blacklawa kako bi dao čitaocima neki neočekivani završetak. Roi je ok, nije isti kao prije, ali je još uvijek ok...Stanova naslovnica je također dobra...
    02.10.2007
    23:56:00 sati
    Akul

7, 5, 8, 9

jako dobra naslovnica,jako dobar crtež-još da je i priča bolje odrađena......
    13.11.2007
    17:52:00 sati
  • Windwalker

8, 9, 10, 10

Iznenađujuće dobra epizoda, jedan od najboljih 'novijih' Dylana. Roi i Stano su majstorski odradili posao.
    13.03.2008
    20:47:00 sati
    Windwalker
  • Madcat

4, 4, 6, 8

Meh, bas osrednja epizoda. I sta ce Ravenclaw u celoj ovoj prici? Jos samo da bi uskocio na kraju ko bez potrebe. Ruju katkad ima te tripove da epizodu dovrsi tako sto skupi sve likove na jednom mestu, pa pokolje koga treba, a mene to mnogo nervira. To je jako glup rasplet. A i prica sama po sebi nema prakticno nikakav zaplet, sve je to ocekivano, poznato, staro. I ono, savrseno se vidi da stvorenja okorelo lice na vampire, tako da cemu sva ta prica? A i Roi mi je ovde onako. Ne dopada mi se. Naslovnica je jedino solid.
    05.04.2008
    12:22:00 sati
    Madcat

6, 6, 6, 6

Jedna Rujuova priča koja čisto za promjenu nije ekstremno debilna (iako u nekoliko navrata opasno pleše po toj granici). Samo neka Ruju nastavi posuđivati ideje iz raznoraznih filmova, to je po nas čitatelje puno bolje nego da ih sam smišlja. Ustvari sam zadovoljan.
    24.08.2008
    12:28:00 sati

9, 8, 9, 9

Ovaj DD mi se jako svidio, a Roi je naprosto fantastičan! Nadam se da će ova priča dobiti i nastavak. Stanova naslovnica je malo čudna, jer je očito bojana nekakvim pastelnim bojama!
    28.11.2008
    11:05:00 sati

7, 5, 6, 8

Sviđa mi se ideja za priču ali problem kod ovog junaka je ograničen broj stranica koji često kvari kvalitet stripa. Mislim da se mogla razviti dobra priča u 2 broja. Samo neki scenaristi se nose dobro sa tako malim brojem stranica.
    16.02.2009
    22:59:00 sati
  • Klukas

7, 4, 7, 8

Priča je mogla biti odlična, da je malo drukčije izvedena. Ima zanimljivih ideja, ali sve skupa u tih 96 stranica mi je nekako bljutavo. Relativno je zabavno za pročitati ali ništa više od toga.
    Ideja međurase je odlična, kao i odbojnost i strah ljudi od strane istih. Iluminati su mogli biti malo bolje iskorišteni, motivi o kojima je ovdje riječ su bezveze. Blackwall je također mogao biti bolje iskorišten. Zapravo, ako sam dobro shvatio ideju Blackwalla, jedini problem je u stvari izvedba.
    Jesu li Iluminati trebali zapravo prikazati dio (zlih) ljudi koji su iskorištavaju drugacija bića u svoje sebične svrhe; je li Blackwall trebao prikazati zaluđene i ustrašene ljude koji uništavaju sve što je drukcije? Patricia i Dilan predstavljaju naivne ljude uvijek raspoložene za bajke? A Daimoni... mogu biti svakakvi...
    Ne mogu se oteti dojmu da je ovo mogla biti odlična epizoda, puno mračnija, sa elementima horora, trilera, akcije...
    S ovakvim scenarijem ostaje jedna od slabijih ali ipak prosječnih epizoda.
    Roi cesto varira od odličnog do lošeg pa čak i unutar pojedinih epizoda, međutim ovdje sasvim solidan i ujednačen.
    Stano vrlo dobar, čak mi naslovnica paše za pricu kakvu sam je ja vidio (hmm, ili zamislio...)
    30.09.2009
    20:57:00 sati
    Klukas

Ukupna ocjena 37%

3, 3, 5, 4

Od svih Dylanovih prica koje sam do danas procito, ova bi je nekako najgora: dosadna, previse mutna, zbunljiva, i stvarno nekako... nepotrebna.  Prvo i prvo, tesko je u neku ruku reci sta se ovdje u stvari desava; drugo, previse se ovdje dogadja da bi ista imalo nekog smisla (malo dijete koje izgleda kao vanzemaljac, ljudi koji su 'mrtvi' i koji izgledaju kao vampiri i koji piju krv, i onda onaj ubica koji zakucava svoje zrtve kao Isusa Krista.  Sta je ovo u stvari?  Previse zbrkano, previse radnje i za svoje dobro, ovaj strip je dno dna.  I Roijve crtez je zbunljiv (kao i svaki put, covjek jednostavno crta kao da nikad ne zavrsava svoj rad, kao da mu je svaki crtez samo 'prvi' draft), a ona Stanova naslovnica je uzas, i izgleda kao da ju je nekako dijete nacrtalo.  Stvarno cudno sto posle onake odlicne epizode "Otkucaji Vremena" dobijamo ovo sranje... a i u neku ruku, nista me vise ne bi trebalo cuditi sto se tice Dylana i ovog serijala.

25.10.2010
    17:13:00 sati

5, 5, 7, 8