Meduza

DD LU 89 | 94 str.

Arheolog nemogućeg, Ely Edelgase, je na jednoj od svojih ekspedicija pronašla glavu Meduze i Persejev štit. Serija neobjašnjivih događaja u Londonu po Elynom povratku su po svemu sudeći posledica probuđenog duha gorgone.

Priča 4

Scenarij 3

• Meduza
    DD LU 89

• Medusa
    DD SR 167

• Lepo je videti da je stari dobri čika Martin produhovio mladu nadu Dylan Dog staff-a, Paolu Barbato. Ely Edelgase je (lepša) slika i prilika Martina Mysterea
  • I sama tema - Meduza, više odgovara Martinu Mystereu nego Dylanu Dogu. Paola, da nisi omašila staff? ;)
  • A ako je baš i htela da u priču uvede detektiva nemogućeg, mogla je Martina ladno da ubaci ovde namesto da stvara njegovu žensku kopiju. Martin je stari Dylanov znanac, zar ne? Biće da je taština u pitanju: kad može Alfi, mogu i ja:)))
  • Dylan, kao tehnološki iliterata, ovde bez problema se snalazi za kompjuterom. Jeres! Da je još i jedina...
  • Strana 18: kako je Ely, u kućevnom pritvoru i pod non-stop policijskim nadzorom uspela da okameni jednog od članova ekspedicije, izvesnog Boyla?
  • Ubice u službi Stejne (ili Stene, svejedno) i Eurijale baš imaju meko srce. Nisu ubili Groucha, a i prema Dylanu su se ophodili prilično prijateljski. Svašta
  • Ostaje nejasno zašto Meduzine sestre nisu uništile Persejev štit u kome je bio zarobljen duh njihove sestre, ako su je se već toliko plašile
  • Gorgone u grčkoj mitologiji predstavljaju odvratna, jednozuba besmrtna čudovišta koje namesto kose imaju žive zmije. Uglavnom su ženskog pola, mada je zabeležen i jedan slučaj muške gorgone, izvesnog Nane, Zevsovog čuvara, i vladarice su podzemnog sveta. Imaju mogućnost da ispaljuju vatru iz ruku, da kradu tajne od Bogova samih, a i da se pretvaraju u ljudska obličja. Prema predanju, videti gorgonu znači pretvoriti se u kamen
  • Što se naše tri sestre gorgone, Stejne, Eurijale i Meduze tiče, one su rođene kao normalne devojke velike lepote. Šta je nagnalo Atinu da ih pretvori u ova čudovišta ne zna se, biće da je seks između Meduze i Posejdona u njenom hramu izazvalo Atinin bes pre no sujeta. Kako bilo, sve tri sestre su pretvorene u čudovišta za kaznu
  • Meduza je, za razliku od svojih sestara, bila smrtna, što je omogućilo grčkom heroju Perseju da joj na spavanju odseče glavu, gledajući u odraz od svog štita pre nego direktno u nju. Iz obezglavljenog Meduzinog vrata, izašli su krilati konj Pegaz i džin Hrisoar
  • I Persej, i Pegaz, a i Meduza su ovekovečeni i na nebu. Prva dvojica imaju svoja sazvežđa, dok jedna zvezda u sazvežđu Perseja, Algol (eklipsna promenjiva zvezda), zapravo predstavlja Meduzinu glavu koju junak nosi u svojoj ruci

Velika nada Dylan Doga, i od nekih već proglašena za naslednicu Tiziana Sclavia, mlada spisateljica Paola Barbato, je već na samom startu uveliko razočarala. U svom debiju San razuma, iskomplikovala je jednu potencijalno zanimljivu priču do bola, usput gušeći čitaoce tonama bespotrebno predugačkih konverzacija. Savršeni svet, koju potpisuje zajedno sa Scalvijem se najblaže može oceniti kao - smeće. I evo, stiže nam Meduza. Srbi bi kazali - treća sreća. Hm, da li?

Ja, kao osvedočeni martijevac, te ljubitelj mitova i misterija, sam jedva dočekao da vidim Paolinu inetrpretaciju mita o Perseju i gorgonama, bez obzira na činjenicu da ovakva tema ne pristaje Dylanu već Martinu (no budite bez brige, i sam čika Martin se revanširao Dylanu u nedavnoj priči L’orrore di Cape Rock). Dočekao jesam, ali bolje da nisam. Ovde ništa ne funkcioniše kako treba. Iako je jasno šta je Paola zapravo htela da uradi i sa likom i sa pričom, sve to pada u vodu, ne funkcioniše.

A šta je Paola htela? Da ima vaskrsnutu gorgonu Meduzu u telu arheologa Ely Edelgase, željnu osvete nad svojim sestrama koje su je izdale, ne mrdnuvši prstom kada je Persej došao po njenu glavu, e ne bi li stekle besmrtnost koju je njihova sestra imala. Postavka je tu, takva kakva je, a loša je, ali je razrada još gora.

Mit veli ukratko sledeće. Tri sestre, poznate po svojoj lepoti nadaleko i naširoko, bile su kažnjene od boginje Atine zbog obljube Meduze sa Posejdonom u Atininom hramu time što bejahu pretvorene u odvratna krilata jednozuba stvorenja sa zmijama na glavi namesto kose i sa pogledom koji okamenjuje. Dalje se kaže da je jedan od najvećih grčkih junaka svih vremena Persej, neki vele da je bio veći junak čak i od Ahila i Herkula, se opkladio da bi mogao čak i da dođe do Meduzine glave. Uz pomoć bogova, a pre svega Hermesa i Atine, Persej doletaše na krilatim sandalama do ostrva gde gorgone spavahu. Kako znaše da su dve od njih besmrtne, a samo Meduza smrtna, nije znao na koju da udari. No, tu mu pomogaše Hermes koji mu bejaše pokazao na Meduzu i Atina koja mu je pridržavaše štit dok joj se približavao. Sa odsečenom Meduzinom glavom, junak uspe da uteče Stejni i Eurijali koje ga gonaše po nebu da se osvete za smrt svoje sestre. Po uspešno okončanom begu, Persej počini još neka junaštva (i uz pomoć Meduzine glave), te se oženi i živeše dugo i srećno na ostrvu Argu. Ali to je već neka druga priča...

Barbatova prelazi preko ovog mita kao da ni ne postoji, i daje svoju jadnu inetrpretaciju. Uvođenje Ely Edelgase kao detektiva nemogućeg je potpuno suvišno, jer kao što je kazano ranije, mogao je i Martin dobro da posluži ovde. No, kad već nije, kad je već želela pošto poto da sočini novi lik, morala je to malo studioznije da uradi. Ovako, dobili smo histeričnu i paranoidnu zvezdu tabloida, žrtvu sopstvene slave i glamura, frustriranu nedorečenu kučku koja kod nikog, osim kod Dylana, ne može sve i da hoće da izazove samilost i razumevanje. Dylan sa svoje strane je posebna priča. Već smo navikli u serijalu da ga vidimo kao najobičnijeg šonju, tako da ovo i nije iznenađujuće. Samo Dylan može da se zaljubi u histeričnu kučku Ely/Meduzu, samo on može da vidi lepotu tamo gde svi vide ružnoću. Izem ti ukus. No, o ukusima se ne raspravlja. Ono što se da raspravljati jeste Dylanova reakcija na početku (strana 5) na Ely.

Dylan: Još jedno nevjerojatno otkriće Ely Edelgase!
Groucho: To je ona arheologinja natprirodnoga?
Dylan: Odlično joj ide nagovoriti ljude da povjeruju u njezina "nemoguća otkrića"... Prevarantica jedna! Idućih tjedana će se pričati i pisati samo o njoj. Prvo je "otkrila" masku Nefertiti, poslije znakove koje su Inke razgovarali sa svemircima, pa ruševine Atlantide i sad glavu gorgone. Ja bih prvi bio zadivljen kad bih mogao vjerovati da tu ima i zrnca istine.

Hej! Alo! Nije li Martin Mystere najveći Dylanov (ne)prijatelj? Nije li upravo ovim rečima opisao "slavu" koju je naš detektiv stekao zahvaljujući svojim naprednim idejama i neverovatnim otkrićima. Da li je ovde Dylan pao sa Marsa? Ne, nije on, već Barbatova.

Da je ovde kraj Barbatinim glupostima pa i ni po jada. No ona nastavlja u svom stilu, uvodeći u priču i bivšeg lažnog ljubavnika i debelog morža od sekretarice, baš kao i Meduzine sestre, koji svi zajedno vapiju za osvetom! Ovde je Paola pogubila sve konce, ako ih je uopšte ikada držala u rukama (heklaj draga, možda to pre izučiš nego pisanije), dovodeći do paradoksalnih situacija da Meduza okamenjuje ljude koje i ne vidi, da ubice ošamućuju Groucha iz samilosti, da sestre gorgone ne okamenjuju izdajicu od bivšeg ljubavnika (ah, da, one nemaju (!!!) tu moć po Paoli, što saznajemo kasnije), već to čini Ely/Meduza iako ga je pre toga poštedela... i tako u nedogled. Klimaks gluposti stiže na kraju gde Dylan, jedan, bar bi trebalo tako da bude, bespomoćni smrtnik, izlazi jedini bez ogrebotine u sudaru ovih mitoloških čudovišta, koja, iako svemoćna, na kraju ginu sve do jedne! Naopako.

Ukratko da rezimiramo, ono što smo do sada imali prilike da čitamo od famozne Paole Barbato ne vredi ni pet prebijenih para. S druge strane, jedini koji je ovde dao svoj maksimum je Brindisi, te njemu idu sve pohvale. Majstor je uvek majstor, a Bruno Brindisi svakako to jeste. Kritike pored Paole je zaslužio i Stano za njegovu naslovnu stranu.

Prvi se mačići u vodu bacaju, veli naš narod. Do sad smo ih podavili 3 komada.

Koliko još, Paola?

DD LU 86 Urlatorica

DD LU 90 Rijeka zaborava

4, 2, 8, 8

Ne smeta mi niti tolko gaf sa kompjuterom, ne smeta mi niti traljavo baratanje sa mitologijom, koliko glavni akteri ove priče i njihova karakterizacija. Od početaka svoga DD djelovanja, Barbatine epizode sadrže u sebi tragične, napaćene ženske likove koje su tužne, nesretne i jadne... a Dylana stavlja u poziciju njihovog glavnog oslonca, muškarca na kojega se mogu osloniti, koji će ih voljeti, koji će im tepati, razumijeti i izrazito poštovati. No, u "Meduzi" ovi elementi odlaze u samu krajnost, ekstrem, a svaki ekstrem je gadan pa tako i ovaj... Ely/Meduza smara pretjeranom teatralnošću, krizom vlastitog identiteta i propitkivanjem istog te stvara dojam jedne od najiritantnijih ženskih likova u povijesti DD serijala... a jedini koji je od nje ovdje gori je sam Dylan kojemu je Barbatova oduzela i posljednji gram muškosti koji je dečko imao te ga pretvorila u nepodnošljivog, bljutavog muškića koji je na svakoj desetoj stranici primoran (od strane Barbatovke, naravno) govoriti Ely/Meduzi koliko je ona zapravo lijepa i posebna... da se slučajno nesretna Ely ne baci kroz prozor (ili u ovom slučaju, ne pogleda u ogledalo i skameni od jada). Užasna patetika i pretjerivanje, pristup našem glavnom junaku koji me je ne samo neugodno iznenadio, nego i pomalo uznemirio...
    16.10.2006
    11:57:00 sati

2, 3, 8, 8

Očaj,jad i bijeda.Dylan se polako ali sigurno srozava i pretvara u patetiku na kvadrat.Mislim,ti njegovi komentari u stilu "ti si prekrasna žena" nakon samo nekoliko stranica spadaju u kategoriju nepodnošljivo.To je toliko neprirodno i na silu da glava boli.Ne mogu progutati takve budalaštie.Čitanje mukotrpno,teksta na tone,likovi površni i očajno okarakterizirani.Kraj je nešto zanimljiviji ali opet sa suzama i patetikom i ne uspijeva opravdati prethodnih 70-ak stranica mučenja.Složio bih se sa recenzentom da je Brindisi obavio dobar posao,a sviđa mi se i naslovnica,ali to mi malo znači.Kuda to ide Dylan Dog?
    17.10.2006
    19:45:00 sati

5, 5, 7, 9

ako na stranu stavimo onu blasfemiju s kompjuterom, onda mi ovaj dilan i nije neka katastrofa, mislim, u usporedbi s ostalim novim epizodama, ovo je rijetki dilan kojeg sam u zadnje vrijeme uspio pročitat do kraja i još pamtim o čemu se radi, brdo ostalih ako sam i pročitao, neman više pojma o čemu su, vjerojatno je to zbog naslova koji sve govori, a i naslovnice koja mi je lijepa
    19.10.2006
    16:55:00 sati
  • Ukupna ocjena 32%

1, 1, 8, 2

Ova epizoda je takvo sranje da sam nakon nje razmišljao o prestanku kupovanja dylan doga! Jedna od najlošijih epizoda Dylana koje sam pročitao (uz epizode Bog u Tamnici; Pasji otok i Pakleni pas). Žali Bože 16kn i sat vremena potrošenih na ovu glupost! Sve se bojim kupit sljedeću epizodu. A kako je samo Dylan nekad bio dobar strip!
    20.10.2006
    15:05:00 sati
    Godza
  • Heyoka

Ukupna ocjena 40%

2, 2, 8, 4

Pita od govana, pri tome loše ispečena.
    22.10.2006
    18:45:00 sati
    Heyoka
  • SnotMan

5, 5, 5, 8

Ne znam sta da mislim o ovoj epizodi,a toliko mi je bilo obečano,razočarao sam se skrozzzzzzzzzzz!
    23.10.2006
    16:18:00 sati
    SnotMan
  • I like girlz

5, 3, 7, 7

profulana tema za dylana, a pitanje je da li bi išta bolje prošla i kod martija (a ko zna, možda i bi da je ovo radio neki od martijevih scenarista). ovako barbato ostaje meni ubjedljivo najgori scenarista dylana. ovo je gore i od najgoreg rujua i kjavija. dajte mi vratite taj dvojac, da više nikad ne čitam ove budalaštine iz pera paole barbato.
    25.10.2006
    19:34:00 sati
    I like girlz

Ukupna ocjena 38%

3, 3, 5, 5

Nepodnosljivi Dylan, tupava Meduza i osveta na koju smo cekali preko 2000 godina da bi se konacno okoncala u Dylanovom prisustvu. Eto to smo dobili. I Brindisija koji me sve vise i vise nervira.
    13.11.2006
    21:10:00 sati
  • Vorador

4, 3, 10, 8

Dosadno, zamorno i nezanimljivo ( kao i San razuma). Nakrcano nepotrebnim tekstom koji guši izvrstan Brindisijev crtež ( kao i u Snu razuma). Naslovnica je OK. Jedino mi smeta ovaj moderni kompjutorski kolor , nekako mi je kićast.
    22.11.2006
    19:05:00 sati
    Vorador

5, 4, 7, 7

užasan rasplet, epizoda obećavala.
    24.02.2007
    10:30:00 sati
  • lwood

Ukupna ocjena 34%

2, 3, 5, 4

Škart,škart,škart! u 10 najgorih epizoda!
    04.04.2007
    15:05:00 sati
    lwood

6, 6, 6, 10

strip uopste nije los kao ovi drugi komentari.zlatno vreme dilan doga je proslo.teme su iscrpljene.ali meduza je sve samo ne losa.mislim da je meduza osvezenje u dilan dogu seriji.mala promena radnje i tematike malo istorije i legendi.odlicno.
    19.06.2007
    20:47:00 sati
    dzoni

Ukupna ocjena 41%

2, 1, 9, 5

Nakon ove epizode sam shvatio zašto se govori da su novije epizode većinom katastrofalne. Meni su većinom i te novije bile dobre (npr. "San razuma" mi je vrlo dobar), ali ovo je, blago rečeno, smeće nad smećima. Još ne mogu vjerovat koliko je gluposti stalo na 96 strana. Po Dylanovom ponašanju se može zaključit da je žena scenarist, pa joj se to toliko ne može zamjerit. Čak i ono s računalom prolazi, ali ostalo.... Brindisijev crtež je jedino što valja u ovoj tragediji. Čak je i Stano s naslovnicom razočarao.
    06.07.2007
    13:05:00 sati
  • Ukupna ocjena 27%

2, 1, 5, 3

Dotaknuto dno. Čak bih rekao da je ovo najgori DD ikad (barem trenutno, dok mi nisu svježi dojmovi Sna razuma, za koji sada nekako sumnjam da bi pre-pročitavanjem mogao konkurirati Meduzi). Naime, hvaljena nam Paola Barbato , zaista radi "novog" Dylana – no, samo da bi porušila svaki tračak negdašnje legende. Njen Dylan Dog bi komotno mogao u Oprah Show; mlak, depotenciran, trendovski, "približen realnom svijetu" – katastrofa! Mislim, i Sclavi je opisivao svijet, ali barem to nije radio na taj podilazeći način. Držao se tog svog egzistencijalizma, počesto zamarao depresijom i crnilom, no, imao je duha. Barbato je smrtno dosadna, profulana, dijete sapunica. Od potencijalno zanimljive teme (Meduza sama po sebi nije iskljčivo misterijevski materijal već sasvim lijepo može pristajati DD-u; premda se slažem sa senkom da je razrada ovdje za MM, tako da je Barbato zaista promašila junaka), radi jednu sapunicu, strip bez imalo snage, volje, želje, uzburkane krvi i krvi uopće. Jedini element koji povezuje ovaj debakl sa ostatkom DD-a, je ona, gotovo indikativna, tako zdušno prihvaćena i ponavljana greška: suosjećanje sa različitima. Sa ružnima, nakazama, čudovištima, neshvaćenima, odbačenima, neprilagođenima. Ima negdje u dubini, ta stara Sclavijeva smjernica, izvjesnu valjanost, no, čak ni on to nije radio kako treba, a o ostalima ne treba trošiti ni riječi – ekipa se potrudila dotjerati stvar do apsurda. Ma koji bi se zdrav čovjek sažalio nad sudbinom neke tamo kreature, tobože jadne Meduze. Takve porode pakla ekspresno eliminirati i tražiti još! (Nolitta je to kužio – zato je kralj).Dakle, jedno dosadno (i promašeno) moraliziranje, anemična izvedba i uludo straćeno čudovište. Nemoj se samo dohvatiti Leatherfacea, Paola – Leatherface kao povjesničar umjetnosti; doduše nakazni ali možda da ga ipak shvatimo, da suosjećamo.
    07.07.2007
    13:08:00 sati
    stinky
  • supermark

8, 8, 10, 7

Paola je malo zabrljala sa dylanom učinivši od njega papučara... neću joj ni zamjeriti dylanovo korištenje kompjutorom jer mi je ostatak epizode odličan i pročitao sam ga u jednom dahu; bridisi ponovno pokazuje da je majstor i najbolji crtač u bonneliju...
    18.07.2007
    15:08:00 sati
    supermark
  • Inferno

8, 5, 8, 8

Nije baš najgora ideja, ali ima puno grešaka. Barbatova je napravila ogroman broj nelogičnosti koje su navedene u zanimljivostima. Znate koja je ura kad sam morao listati enciklopediju prilikom čitanja stripa kako bi potvdio, a češće odbacio njezinu verziju te mitološke priče. Isto tako, sve je prilično melankolično za jednog Dylana. Crtež je OK kao i naslovnica.
    18.08.2007
    22:38:00 sati
    Inferno

7, 6, 10, 8

Iznenadilo me što je ova tema našla svoje mjesto u DD-u, prije bih je stavio u Mystera nego ovdje. Možda bi tamo bila i bolja, Priča nije bogzna kako obrađena, ali mene su uvijek zanimale stvari vezane sa mitologijom pa mi je čak i bilo zanimljivo čitati ovu epizodu. Šteta što ima mnogo nelogičnosti. A onaj gaf ss kompjuterom i nije tako strašan...Brindisi briljila svojim crtežom i time me još više zainteresirao za priču. Naslovnica mi se također sviđa, samo ne vjerujem da ju je Stano sam napravio...
    05.10.2007
    23:20:00 sati
    Akul
  • Lucy Liu

10, 10, 9, 9

Molim vas,ovo je savršena tema za Dylana Doga!Što se mene tiče,ovo je jena od najboljih,a slišnost između ove cure i Martina Mysterea uopče ne vidim.
    21.10.2007
    15:34:00 sati
    Lucy Liu

7, 6, 10, 7

Ma nije strip toliko loš.. zanimljiva tema, iako se slažem da je kraj mogao biti bolji. Ovo su ipak Barbatičini počeci i tek za nekih par godina će stasati u jednog od najboljih DD scenarista.Brindisi čista desetka.
    07.11.2007
    14:44:00 sati
  • Windwalker

4, 4, 9, 9

Puno bolja priča se mogla izvući iz mitološkog lika Meduze, ali nije. Vizualni dio opet izvlači epizodu.
    12.03.2008
    22:50:00 sati
    Windwalker
  • Madcat

6, 8, 10, 10

Ne znam sto toliko ne volite ovu epizodu. Kraj je los, da, cela ta izvedba sa sestrama, i besmisao kada joj ova zarije srp u rame a ona umre (zar nije trebala da joj odsece glavu?) i slicno...busan je i ocajan, samim tim sestica za pricu, pocelo je extra al se lose zavrsilo. ALI, opet Barbatova je uspela svoje, scenario (pored rupa, da, kompjuter itd, da, al opet kazem ALI) je solidan jer drzi paznju, cela ideja Meduze u DD-u mi je genijalna, prica se zaista zaplete i zaista drzi paznju, i opet u Barbatinom stilu, vrlo emotivna i extra su mi scene tipa kad Elly proganjaju u zgradi. Brindisi mi je kao i uvek extra, u pocetku ga nisam toliko voleo ali je decko zaista razvio crtez do umetnosti. A naslovnica mi je savrsena, cista desetka, jos kao klinac kad sam kopao po Bonnelijevom sajtu i video je, sve dok nisam kupio strip gotovo 7 godina kasnije (jbt zar je tolko?), bila mi je to jedna od fav naslovnica i strp koji sam zaista CEKAO da se pojavi kod nas i da ga procitam. Sve u svemu, kraj me je razocarao al ceo strip i nije, svidja mi se. Promena zvana Barbatova meni lezi a vi kako hocete,
    02.04.2008
    19:33:00 sati
    Madcat

5, 1, 7, 5

Grozna epizoda jedne užasno patetične i 'sapunaste' Paole Barbato, koja ovdje smara, umara i naprosto obara patološkim prekrcavanjem oblačića bijednom pričom i još bijednijim dijalozima. Čak se i siroti Brindisi ovdje spustio ispod svog nivoa. Valjda mu je Paola Barbato svojim pogledom (na život) skamenila ruke. Teško da može gore od ovoga.

Meduza - j*bem te zguza!
    06.07.2008
    00:44:00 sati

9, 8, 10, 10

Po meni ovo je jako dobar Dylan Dog. S vremena na vrijeme ovakve (pustolovne) epizode dođu kao pravo osvježenje.
    06.11.2008
    23:01:00 sati

9, 7, 9, 10

Ovo je takodje dobar strip. Ne kapiram sta vam je pogresno ili lose uradjeno u njemu? Dilan za primer(pa dobro, za primer bas i nije)
    11.05.2009
    13:41:00 sati
    misa
  • Klukas

5, 5, 9, 7

Moram se složiti s time da tema više paše Martiju, ali to ipak nije moguće sa ovakvom pričom. Jer, ako će glavni lik biti Marti, tko će "otkriti" Meduzu i biti njena "žrtva". A ako Marti gostuje kod Dilana, bi li Meduza zauzela njegovo tijelo?
    No pustimo to... Što se same priče/scenarija tice, unatoč nekim nedostatcima čitanje je bilo ugodno, ali prvenstveno zbog Brindisija. Čovjek jednostavno briljira. Nije dobio max ocjenu zbog nekih neujednačenosti i zbog nejasnoće kod pogleda iz daleka.
    To je što se tiče prvog čitanja. Ako budem kojim slučajem ovo čitao još koji put, dojam će vjerojatno biti lošiji jer više nece biti napetosti i iznenađenja.
    Zamjerke idu i na ponegdje veliku teatralnost tj. dramatiku od strane nekih likova, ali prvenstveno od strane Dilana koji to još začini sladunjavošću i nerazumom kad je suprotni spol u pitanju. Takav je bio i dok ga je radio Sclavi tako da i nisam previše iznenađen.
    Što se tiče kompjutera, to mi ne smeta toliko i ne smatram to gafom jer možda je to učinjeno i namjerno, jednostavno da se pokaže da je došlo vrijeme "novog" Dilana.
    Stano vrlo dobar, malo me naslovnica podsjeća na DD 7, Zona sumraka; u jednoj ruci pištolj, u drugoj glava tj. lampa.
    10.11.2009
    21:42:00 sati
    Klukas

7, 4, 9, 8

Drugi Barbatin samostalni scenarij na DD-u, epizoda koju sam kao klinac podosta volio kad je onomad izašla u nas u ljeto 2006-te, no koja pati od dva velika nedostataka. Prvi je teški amaterizam mlade Paole koja opet kao i svojoj prvoj epizodi "San razuma" ponavlja istu grešku i daje dva twista/klimaksa i to jedan na 60-toj starnici, a drugi desetak stranica poslije. Drugi nedostatak je manjak stranica za zanimljiviju razrađenost koja bi nas sasvim sigurno poštedjela svog tog objašnjavanja ala Moreno Burattini i pregršt napornog i uglavnom nezanimljivog teksta. Nevjerojatno mi je kako se Brindisi unatoč tome uspio "izboriti" sa svim tim oblačićima te napraviti sjajan posao.

No kad se zbroji zanimljiva ideja, ubacivanje malo grčke mitologije i varijacije na istu, riječ je o ipak iznadprosječnoj epizodi, no daleko ispod kasnijeg Paolinog standarda. (09.02.18.)

24.07.2010
    20:34:00 sati

2, 2, 8, 8

Istorijska Meduza u danasnjem Londonu?  Ekspedicija istrazljivaca pronadje njenu glavu i onda je donesu u engleski muzej?  Dylan se uplete s nekom zenom koja mozda jeste, a mozda i nije, neka vrsta Meduzine reinkarnacije?  Majko mila, grozota od price, stvarno je tesko vjerovati da ova Paola Barbato nekad moze da bude brilijantna (Nekropolis, U Ime Oca), a nekad moze da pise ovakva govna.  Nije samo da je ova prica previse dosadna, bas toliko da ubije covjeka, nego je ona poslednja trecina prica uzas od radnje; onaj okrsaj gdje Eliine sestre napadaju nju, i gdje Dylan mora da nadje pistolj na podu dok je prakticno slijep, je jedna od najvecih gluposti ikad.  Grozota od epizode; da nije Brindisijev crtez onako dobar, i da Stano nije nacrto odlicnu naslovnicu, ove ocjene bi bile puno blize nuli nego sto jesu.

07.11.2010
    17:01:00 sati
  • Ukupna ocjena 48%

5, 2, 7, 6

Slazem se s vecinom, dakle lose! Cijeli strip sam proveo u ocekivanju da se dogodi nesto (jer mi sama ideja price i nije toliko losa, dapace mislim da se iz toga moglo svasta izvuci ali nikako ne na nacin na koji je to Barbato napravila) da dobijem neko smisleno objasnjenje, medjutim nista nisam dobio. Osim poruke da drustvo ne prihvaca "drugacije" i Dylana punog razumijevanja i sazaljenja ovaj strip ne nudi nista.

27.03.2011
    18:56:00 sati
    Manetola

6, 6, 8, 10

Ništa posebno.

09.11.2011
    20:20:00 sati
    Patrix

9, 8, 8, 9

Pa da je moglo biti bolje, moglo je, ali svakako nije tako loše.

27.12.2011
    22:21:00 sati

2, 5, 8, 8

pih...

21.06.2012
    11:38:00 sati

7, 5, 10, 7

Ideja za priču možda i nije loša ali je naporno ovo što je Barbatova uradila od Dylana, a naporni su i glupavi dijalozi kojih ima previše. Također ima i dosta grešaka u scenariju koje su dodatno začinjene glupavim raspletom. Ely me uopće ne podsića na Martina, on je simpatičan i druželjubiv a ona to nije. Brindisi je odličan.

09.08.2013
    07:32:00 sati

7, 2, 8, 7

Eh, lako je sad, sa ove vremenske distance biti "pametan" o Paolinom radu na DD, ali u trenutku kada je ova epizoda objavljena, kada ljudi nisu sa istim bili upoznati... Razumljivo je ovoliko razočarenje.

Elem, ipak ima i pozitivnih strana, pored crteža i naslovne... A to je da je Barbatova odmah po svom dolasku pokušala da predstavi nešto drugačije, uvodeći sjajan motiv, koji je mogao mnooooogo bolje da bude iskorišćen, ali obzirom na rasplet i kraj, well, otuda dvojka za scenario... Barbatova je mogla, ne izlazeći iz standardnih - a prilično ograničavajućih! - SBE/DD okvira samo da iskoristi Meduzu ili njenu glavu više kao oruđe/oružje nekog originalnijeg - originalnijeg makar na tom nekom mesečnom nivou, a neka on bude i sterilan - zlikovca za ovu epizodu.

No, nije. Drži tu neku svoju žensku stranu do kraja, toliko da ta strana preovlada(va) i kod samog Dylana, a to je već previše... (Pomenuh nemušti kraj već, što zbog Meduzinih eternal sestara, ali više zbog Dylana.) Srećom, Barbatova je ipak brzo našla meru i postala moj omiljeni DD scenarista...

06.10.2013
    01:41:00 sati

Ukupna ocjena 31%

3, 3, 2, 7

Loše,loše i loše.Nezam dali sam spomenuo da je ovo LOŠE!!!

29.09.2014
    20:07:00 sati

6, 5, 8, 9

Nije ni svaki b.movie za baciti, kao ni ova epizoda. Ima nelogicnosti, dosade itd, al ok "popcorn cinema". Jednom se more procitati, i to je to.  Crtez, dobar, naslovnica skoro pa odlicna.

27.11.2015
    22:42:00 sati

9, 8, 10, 10

Odlicna epizoda,neizvjesna i dobro osmisljena do samoga kraja. Ovo je jedna od rijetkih DD epizoda sa mnogo teksta u kojoj nijedna rijec nije suvisna. Barbatova je zaista majstor. Brindisi je odradio odlican posao.

04.09.2017
    12:13:00 sati

Ukupna ocjena 38%