Ledena groznica

DD LUGG 17d | 24 str.

Što se događa sa svijetom? Zar je samo Dylan primijetio kako se sve oko njega smrzava? Ne samo bića i predmeti, već i osjećaji i međuljudski odnosi bivaju smrznuti u vječnosti. To jest, svi osim Istražitelja noćnih mora koji, s druge strane, izgara od tajanstvene groznice.

• Opsada Sand Manora - Srce zombija - Dogma - Ledena groznica
    DD LUGG 17
  • Izbor - Ledena groznica
    DD SUPB 56

• L''Asedio di Sand Manor / Cuore di Zombie / Il Dogma / Febbre di ghiaccio
    DD GI 16

• Priča je u Italiji izašla u sklopu 16. giganta, u studenom 2007. godine.
  • U Hrvatskoj je ova priča izašla u srpnju 2019. godine u sklopu 17. broja Ludensove gigant edicije, a u Srbiji ju objavljuje Veseli četvrtak u siječnju 2021. godine u sklopu 56. broja njihove Superbook edicije.
  • Dylanova klijentica zbog kapuljače i lica u sjeni vizualno podsjeća na glavnog antagonista epizode #94 / SD 16 „Žena koja ubija prošlost“. Ipak, za razliku od nje, tajanstvenoj Dylanovoj klijentici u ovoj priči niti saznajemo identitet niti joj vidimo lice.
  • Dylan u snovima pokušava vidjeti lice tajanstvene žene, no uvijek kad joj skine kapuljaču vidi lice druge osobe. Neka od njih su od Morgane i Lillie, što je blagi nagovještaj teme priče.
  • Antonio de Luca talijanski je ilustrator s međunarodnim iskustvom. Prvenstveno je poznat u fantasy i SF krugovima. Na polju stripa surađivao je s brojnim talijanskim izdavačkim kućama te japanskim izdavačkim gigantom Kodansha. Osim ove priče, za Sergio Bonelli Editore nacrtao je i manji dio slavljeničkog #224 broja Dampyra „Il Santo venuto dall'Irlanta“.

Jeste li ikada upoznali osobu za koju ste bili posve sigurni da ju nikada više nećete sresti ili komunicirati s njom? Osobu za koju ste bili uvjereni da se vaše životne staze, poput tangente, dotiču samo u tom jednom, beskrajno kratkom trenutku nakon kojeg se zauvijek rastaju i udaljavaju u različitim smjerovima? Osobu koja je ostavila toliko snažan prvi dojam na vas da vam je u narednim danima povremeno i nasumično padala na pamet, no naposljetku su ju svakodnevni životni ciljevi, izazovi i problemi u potpunosti i bespovratno izbacili iz vaših misli? Upravo o osjećajima iz takvih susreta pripovijeda „Ledena groznica“, predivna minijatura Brune Enne sakrivena u Dylanovoj gigant ediciji. Štoviše, upravo su ovakvi biseri od kratkih priča predstavljale jednu od glavnih kvalitetnih okosnica po kojima je ova ugašena edicija čitateljima ostala u lijepom sjećanju.

Ljubav s velikim LJ. Tim riječima, na klizalištu gdje se održava manifestacija na kojoj se brojni umjetnici natječu u izradi kipova od leda, započinje ova priča, ali i razgovor između Dylana i njegove nesuđene klijentice. Bezimena klijentica zakrabuljena kapuljačom sastala se s Dylanom kako bi angažirala Istražitelja noćnih mora da potvrdi njene sumnje o muževoj nevjeri. Uz izliku da to nije slučaj za njega i da se on ne bavim slomljenim snovima, Dylan i „klijentica“ se rastaju. U tom trenutku, jednim kratkim rukovanjem, sasvim običnim dodirom, započinje Dylanova nova „noćna mora“.

„Nažalost, zaraza uvijek vreba u zasjedi. Katkad je
dovoljno obično rukovanje.“

U narednim danima, Dylan ima povišenu temperaturu i trese ga groznica, što na prvu ne djeluje čudno s obzirom da u Londonu vlada sezona gripe. Njegova se temperatura u narednim danima polako počinje snižavati, no problem je što Dylan to ne osjeća. To jest, osjeća se kao da mu temperatura stalno raste, kao da izgara. Istovremeno, cijeli svijet kao da se postepeno hladi, i to ne samo u vidu vremenskih uvjeta, već i ljudskih osjećaja. Cijeli svijet kao da postaje sve ravnodušniji, bezosjećajniji, a osobito hladniji u pogledu ljudskih odnosa. I nitko to ne primjećuje. To jest, nitko osim Dylana.

Noćna mora je – mislio je on – osjećati se usamljeno usred mnoštva misli

Naravno, ključ cijele te čudne situacije krije se u Dylanovoj nesuđenoj klijentici s početka priče koju Dylan u narednim danima sve češće sanja.

Koliko god njegove priče čitatelji najčešće svrstavaju u neutralno sivilo prosjeka bez nekog posebnog dojma, u spisateljski stil Brune Enne najčešće su utkani snažni kontrastni elementi. Enna u svojim pričama najčešće provlači kontrast svijetla i tame, no ovom prilikom ih zamjenjuje jednim drugim, jednako kontrastnim motivima: toplinom i hladnoćom. Točnije, kroz čitavu priču isprepliću se motivi topline ljubavi i hladnoće ljudskih odnosa.

Sukladno tome, „Ledena groznica“ priča je, kako i sam autor kaže, o nemogućoj ljubavi, o prolaznom osjećaju koji se katkad istroši u plamenom bljesku, a katkad se polako rastapa na suncu. Istovremeno, ovo je priča o ljubavi kao umjetnikovoj strasti, njegovoj fibri, ali i njegovom nadahnuću. To jest, priča o (pod)vrsti ljubavi koja pojedinca trese poput kakve groznice.

Zanimljivo je kako Enna namjerno nije prikazao identitet Dylanove nesuđene klijentice čime je (namjerno?) ostavio prostora za potencijalna tumačenja kako je upravo ona „ljubav s velikim LJ“. Ipak, skloniji sam vjerovanju kako je autor ovdje ipak išao na puno profinjeniju i poetičniju izvedbu (što Dylanova „klijentica“ čak i sama na početku „potvrđuje“, tvrdeći kako misli da ovdje ipak nije riječ o ljubavi s velikim LJ). Točnije, ovdje je riječ o jednoj drugačijoj varijanti ljubavi.

Koliko god je u priči glavni naglasak stavljen na dvoje stranaca kojima je bilo suđeno da se rastanu iako im je samo jedan dodir bio dovoljan kako bi shvatili da su stvoreni jedno za drugo, ovdje ipak nije riječ o ljubavi na prvi pogled koliko o samom izgaranju od ljubavi. Točnije, Enna ovdje ne pripovijeda o ljubavi, već o strasti koja, bilo u umjetničkom bilo u osjećajnom smislu, prethodi onoj pravoj, iskrenoj ljubavi (s velikim LJ) u koju pravilno oblikovana strast eventualno izrasta.

Konkretnije, u jednoj novijoj priči objavljenoj u sklopu redovne serije moglo se vidjeti kako završava strast koja je nepravilno (to jest, pretjerano) dozirana. Kako i sam autor te priče zaključuje, plamen koji gori dvostruko jače, gori upola kraće. U ovoj priči, Enna se pozabavio onim drugim ishodom: u kojem strast, dozirana u pravilnoj mjeri, izrasta u nešto više, na korak do ljubavi. Naposljetku, sama završnica to doslovno i prikazuje, a dodatni dokaz tome je i hladni, ledeni aspekt ove priče koji suprotnim, kontrastnim prikazom ostatka svijeta ističe pozitivni, ispravni aspekt strasti glavnih aktera.

I tako, dvoje ljubavnika, stisnuti u posljednjem užarenom zagrljaju, izgaraju u ogromnom oblaku pepela, pepela koji se raspršio svijetom, poput nekakva virusa, zaleđujući ljude i stvari. Ali njih dvoje nisu izgorjeli odmah. I dok se cijeli svijet počeo ugrijavati, ono što je ostalo od toga izuzetno kratkog susreta zaleđivalo se… za vječnost.

Za uspješnost ove priče jednako je zaslužan i Antonio de Luca čiji stil obiluje iznimno čistim i kontrastnim crtežom. Štoviše, upravo zahvaljujući de Luci i njegovom poigravanju kontrastima, u priči su vizualno prisutni Ennini prepoznatljivi motivi svjetlosti i tame koji ovog puta scenaristički (naizgled) izostaju.

U konačnici, ovo je jedna lijepa kratka priča o inspiraciji i „ljubavi“, ali i još jedan biser iz gigant edicije u duhu najboljih Sclavijevih filozofskih poezija. Način na koji je autor na dvadesetak stranica vješto smjestio i zaokružio poantu koju je htio ispričati samo pokazuje koliko je Enna ustvari talentiran i potkovan scenarist. Ne samo da priča odiše određenom i fanovima poznatom Dylanovski-Sclavijanskom filozofijom, već je autor cijeloj priči pristupio na gotovo u potpunosti poetičan način, sasvim u duhu teme. Iako scenaristički nije ni do koljena Dylanovom tvorcu, mora se priznati kako je Enna bez praznog hoda i na malom broju stranica vješto postavio te i više nego uspješno zaokružio priču o jednoj „velikoj“ temi.

DD LUGG 3 Krugovi u žitu

DD LUGG 15d Za jednu ružu

7, 7, 7, 7

Sasvim slucajno je ovaj superbook dosao do mene pa je stoga i Ledena groznica frisko procitana. Enna mi je oduvek bio simpatican sa svojim pricama i ova minijatura je lep primer zasto je to tako. Nijsta spektakularno, ali sa stilom.

Odavno nisam imao muzicki predlog za neki Dilanov strip, ali Haustorova Nada se ovde tako savrseno uklapa. Proverite obavezno.

21.04.2021
    23:11:00 sati