DD SCG 5
  • Pleme besmrtnih - Noćna mora na tavanu - Dvoboj u zoru
    DD SUPB 13

• Il` ultima mutazione / Il canto della sirena / Un incubo in soffitta / Serial killer
    DD GI 5

• Drugi Saudellijev rad na Dylanu. Prvi je Mačje oko.

U Dylan Dog gigantima se često znaju pronaći kratke priče na samo 16 stranica. One donose neku kratku zgodu iz života običnog čovjeka koji se nađe u neobičnoj situaciji. Dotična priča donosi priču o gubitku dječje nevinosti i pokazuje posljednje trenutke sretnog djetinjstva. Glavni junak priče je Alvin, dječak koji je dovoljno narastao da ga majka može ostaviti samog kod kuće pa on kreće u otkrivanje tog čarobnog svijeta odraslih. Zapravo njegovo pripovijedanje me podsjeća na priču „Iz dnevnika maloga Perice“ po kojoj je snimljen film „Tko pjeva zlo ne misli“. Često se zaboravi da je pripovjedač mali Perica koji na oštrouman način zaključuje što se događa oko njega, ali ne izražava to riječima odraslih. Tako i ovdje imamo zgodu sa spavaćom sobom, pismom i na kraju sa tavanom. Kada je otkrio tu pukotinu Alvin je bio prestrašen i šokiran, ali ni drugi svjedoci (brat Peter i Dylan) nisu bili ništa manje iznenađeni.

Sclavi nam daje objašnjenje da ta rupa zapravo simbolizira prelazak i djetinjstva u odraslu dob pa shodno tome možemo zaključiti da Dylan odbija odrasti, tj. da boluje od kompleksa Petra Pana. S druge strane još uvijek se ne zna što je zapravo ta pukotina skrivala. Možda je ona svojevrsna Pandorina kutija koja je otkrila dječaku sva zla s kojima će se susresti ili mu je prikazala lice smrti. Jer što je drugo život nego partija sa smrću koju čovjek pokušava na sve mile načine produžiti kao što je bilo primjerice korištenje spreja u ovoj epizodi. Nadalje, možda ta pukotina vodi u naš svijet pa je Dylan otkrio da je u stvarnosti lik iz stripa jer ne smijemo zaboraviti da postoji razgovor (DD LU 129 Savršeni zločin) između Dylana i Groucha.

Groucho: "Ali mi nismo stvarni, zar ne? Mi smo plod mašte. "
Dylan: "Tako je Groucho. I zaštićeni smo autorskim pravima. "

Ili je možda poruka samog Sclavija da podsjeti čitatelju da je djetinjstvo zlatno doba i da je jedini način da se kroz čitanje stripova njemu možete vratiti. Odnosno da vas Dylan Dog tome može vratiti i da ne smijete nikada odustati od čitanja ovoga junaka koliko god ga pokušali „poprskati sprejem“. Bilo kako bilo pročitajte strip i sami zaključite što ta pukotina predstavlja za vas.

DD LUGG 8b Bila je mrtva

DD SUPB 17b Drugi

8, 8, 8, 5

Prvo i prvo, naslovnica za ovu kratku pricu ne postoji, tako da joj automatski dajem prosjecnu ocjenu: 5.  Ok, prica i scenarija su zabavni, oba djecaka u prici, Alvin i Peter su lijepo uradjeni, i sve sto se desi u ovoj kratkoj prici ima smisla.  Djeca se boje mraka, mracnih prostorija, i rupa na zidu u kojim mozda neko cudoviste zivi.  Ovdje Alvin uvjerava Dylana da on samo treba da ga probudi, i da ce se tad njegova nocna mora zavrsit.  Da je bogdom ovo resenje za svakog (pa i za mene), ali eto... crtez solidan, stavise super pase ovoj prici, koja ima dosta humora, tako da je Sedioli ovdje dobar izbor za crtaca.  Prica je super upakovana u ovih 16 stranica, koje su zabavne i originalne.  Preporucujem!   :)

13.09.2013
    12:59:00 sati

8, 8, 8, 8

odlicna recenzija koja gadja u centar koji je verujem i sam sclavi centrirao.

16.09.2013
    00:38:00 sati
  • Ukupna ocjena 79%

9, 8, 7, 7

27.09.2013
    14:11:00 sati
    El Niño

5, 5, 8, 5

Ma ne znate ništa...u rascjepu je bila velika tarantula!
    27.09.2013
    17:20:00 sati

4, 6, 7, 5

Simpatično, ali ništa više od toga.

31.10.2013
    08:46:00 sati

8, 8, 6, 8

Simpaticna pricica, najvise mi se svidja kraj koji je ostao otvoren. Tek tada postaje jasno da taj tavan moze biti bilo koji drugi, onaj nas mracni tavan od kojeg smo imali strah kad smo bili mali.

08.04.2015
    09:00:00 sati

10, 9, 8, 8

Hah, za trenutak sam pomislio da sam na tragu Sklaviju. Mislio sam da će kroz rupu (mada mi je bilo logičnije da je rupa u zidu) dečak i njegov brat da vide čudovište, pa će se ispostaviti, kao u priči ''Komšija/Susjed'' da zapravo Dilan stanuje sa druge strane zida i da kroz rupu vide njegov tavan sa nekom starom figurom čudovišta koja mu skuplja prašinu. :D
    I to bi mi bilo sasvim kul (svojevrsni nastavak Komšije), ali ovako je rezultat neuporedivo bolji. Nadam se da ovo Sklavi nije maznuo odnekud jer ideja deluje zaista sveže i originalno, i moram reći da već neko vreme u Dilanu nisam pročitao ovako pametnu (a opet jednostavnu) priču. Završnica ubija koliko je dobra, nema banalnih objašnjenja. Da je ovo onaj mrski Kjaveroti, verovatno bi završio na neki glupav način. Ovako je kraj otvoren za različita tumačenja. Padale su mi na pamet razne 'opipljive' stvari, verujem da ova priča može psiholozima, psihoanalitičarima i ostalim 'psihopatama' da posluži u poslu kao dobra tehnika da iz ispitanika izvuku neke najdublje tajne podsvesti a to je obično ono što im prvo padne na pamet. S jedne strane, mali je već video roditelje kako spavaju ali zapravo NE spavaju (rade one stvari), video je tatina pisma ''učiteljici'', mamin brus i gaćice, gole tete na posterima Plejboja... šta onda može da vidi, a da ga toliko uznemiri? I ne samo njega, već i njegovog starijeg brata, pa i Dilana??
    Da li je u pitanju nešto seksualne prirode? Ako je nešto devijantno i umobolno a tiče se njegovih roditelja, onda bi Dilan morao da reaguje. Iz Dilanovog govora se da naslutiti kako se s druge strane krije nešto što deca ne smeju da vide, a ako je i sam Dilan šokiran, onda se može zaključiti koliko je to nešto ozbiljno.
    Naravno, sva ova moja naklapanja nisu važna, jer je Bjelolasica fino izneo samu suštinu - rupa kao metafora, ili što bi Frojd rek'o, rupa vaginalnog oblika, rupa-vagina, rupa procep, kao prvi pravi susret deteta sa mestom odakle je izašao a koje će ga do kraja života kontrolisati, gubitak nevinosti, a upravo je o tome u ovoj priči i reč, o gubitku nevinosti, što je Bjelolasica i naveo. Gubitak dečije nevinosti i odrastanje. Lepo je povučena paralela sa Petrom Panom i Dilanom koji ne uspeva da odraste.
    Ne znam šta bih više dodao, osim da me otvoren kraj, koliko god bio odličan, ipak nervira. Izjeda me da saznam šta je tačno Sklavi mislio pod tim, iako je iz Bjelolasičine recenzije gotovo izvesno, ali opet...

E da je više ovakvih spontanih epizoda, koje teraju na razmišljanje!

PS. Ko voli ovakve priče preporučujem isto kratku pričicu DD Almanah 1b: Podrum, koji na donekle sličan način govori o različitoj a opet ipak sličnoj temi (podrum-tavan; procep između ''svetova'').

PPS. Možda ocene koje dajem određenom broju kratkih priča deluju malo previsoko, ali ipak kada bi se sastavila kolekcija najboljih kratkih DD priča (među kojima bi morala biti ova), to bi bila jedna vrhunska omnibus-epizoda u duhu starih specijalaca! ''Noćna mora na tavanu'' možda nije neko remek-delo, ali je meni najbolji primer odnosa kvaliteta i nepretencioznosti. Dilan Dog nisu samo priče sa Smrti ili priče o velikim ljubavima, Dilan Dog su upravo ovakve priče, jednostavne, šaljive, ali odlično ispričane i sa dubokom poentom. Utisak je jači tim pre što nisam imao nikakva očekivanja od ove pričice, koja mi je na kraju ostavila bolji utisak i od Serijskog ubice i Pesme sirena, a naročito od Kjaverotijevskog bućkuriša Poslednje mutacije.

12.03.2019
    04:45:00 sati

2, 3, 8, 7