Osveta vremena

DD MX2c | 96 str.

Opće ludilo, pokolj vlada u Londonu. Da li je došao smak svijeta? Nitko, pa ni Dylan ne shvaća što se događa, a jedini trag koji ima je salon za uljepšavanje. Postoji li objašnjenje, i što je još važnije kraj tom užasu, i da li se radi o strašnoj osveti same materije i vremena. Netko je prekršio osnovna pravila postojanja, a na Dylanu je da otkrije tko.

• Cvijet tame - Četiri životna godišnja doba - Osveta vremena
    DD MX 2

• Il fiore d`ombra - Le stagioni della vita - La vendetta del tempo
    DD MAXI 1

• izolirani spremnici koji se spominju u ovoj epizodi bili su predmet radnje i u DD ZS 58 Kamena klepsidra, također Chiaverottijevo djelo
  • zanimljivo je da u sve tri priče ovog Maxija imamo pojavu zombija, u "Cvijetu tame" zahvaljujući ruži, u "Četiri životna godišnja doba" je on klijent, a ovdje je jedan od noćnih mora, pa je tako zaštitini znak ovog izdanja

I evo konačno i treće priče, finale ovog Maxija, koje je moram priznati, uistinu i njegov najbolji dio. Chiaverotti je oduvijek bio kralj trasha u Dylanu, i ovdje to punokrvno dokazuje. Epizoda toliko odiše sveopćim ludilom i neobjašnjivim pojavama da te dovodi do stanja u kojem ništa ne shvaćaš, i što je još važnije, misliš da ne postoji objašnjenje (pogotovo racionalno) koje može sve te događaje povezati i pritom te zadovoljiti svojom uvjerljivošću. No, Chiaverotti je doista već majstor u jakim twistovima, i ma koliko god netko smatrao te njegove preokrete i objašnjenja jadnim, neuvjerljivim, ja kažem: s-a-v-r-š-e-n-o! Kako bi stinky rekao, odmah udri velikim čekićem, nema cile-mile, savršeno i točka, pri čemu uopće ne patim od ostalih kontra mišljenja ljudi kojima su ovakve završnice bezvezne, slabašne (i gle ironije, i stinky je jedan od njih, joj što sam se uhvatio jadnog čovjeka, no to mu treba biti čast;).

Razumijem ja da mnoge i razočara kada se sve naočigled nadrealne stvari objasne realno, no meni je baš to zakon. Jer, nije li baš čudna ljepota u tome da uspijemo razumjeti stvari veće od nas, nije li to ljudska želja bila oduvijek?! Istina da onda bude mnogo takvih twistova i neuvjerljivo, no konkretno u ovoj epizodi mi je baš suprotno, sve je savršeno leglo na svoje mjesto, a da je vješt i u grananju misli kojima pratimo epizodu, Chiaverotti još jednom dokazuje, jer pri kraju, u biti kroz cijelu priču, mislimo da je jedna osoba za sve odgovorna kad ono netko sasvim drugi, s tim da imamo još jednu sumnju koja ispada običan trans. Iskreno, nisam očekivao tako dobru završnicu, jer, čitajući epizodu, mislio sam da će se sve koncentrirati na spletku vremena i materija, no na kraju ispada da se ne radi o osveti vremena, već sna (tko je pročitao, razumije).

Ona je toliko jednostavna u svojoj kompliciranosti, i zato mi se toliko sviđa, nakon psihodelične atmosfere slijedi to objašnjenje koje te sigurno ne ostavlja ravnodušnim, eto, neke razočara, a mene je oduševila (zapravo, postoje li uopće stripovi koji te ostavljaju ravnodušnim?, je li to moguće, ili se uvijek miješa sa razočaranjem?).

Sviđa mi se i jedna crtica koju je Chiaverotti uključio: Ljubav… možda je to jedini način za produljenje vremena.

Primijetio sam kroz Chiaverottijeve umotvorine kako često voli ovako ubaciti neku potpuno ofucanu tezu i naizgled jadnu i s radnjom nepovezanu mudroliju, koje su meni baš simpatične. Snaga ljubavi, vječni predmet rasprave, nitko ne zna što je uistinu, ali znamo da svaki čovjek samim svojim postojanjem na nju ima pravo. Nije li tako? Čak i najveći zločinci imali su svoje ljubavi, ma koliko god one bile izopačene i uvrnute, bile su tu za njih. Ako su zločinci ikad bili samo normalne osobe, nisu li i tada imali svoje ljubavi koje su možda i bile razlog njihovoj otuđenosti od svega što je normalno i u ovom društvu neprihvatljivo, nisu li? Ljubav je individualizirana, nekima precijenjena, ali samo onima koji je ne cijene, ne jer je doista ne žele, već jer je ne mogu imati, jer su bijesni na nju. Svatko je, dakle doživljava na svoj način, bez nje, čovjek je nula, obična prazna olupina, koja će u vječnom prokletstvu i samoći žaliti za njom, uz užasnu svijest da drugačije ne može biti. Nije li onda nekima život doista dulji uz ljubav, ili je dulji onima koji pate u vječnoj agoniji samoće. Ljubav i patnja, nekima to dođe na isto. Ono što je sigurno, ljubav ne ovisi o vremenu ni materiji. Ovisi li o sudbini? Odlučuje li sudbina kakva će biti naša ljubav, ili možemo protiv toga? Prosudite sami, u ljubavi i ratu, sve je dopušteno, pa i ići protiv same sudbine.

I eto, na kraju, sve tri epizode potiču na razmišljanje, a to je mnogo važnije od samih dojmova. Uživajte!

DD MX 3b Idol masa

8, 8, 8, 7

Ima logike,sonore,potiče na razmišljanje....Ali nesvakidašnje stanje ludila u jednoj noći je normalna stvar u vanjskom svijetu kojem živimo.Samo pogledajte nekad dobro oko sebe....ima logike.
    18.07.2007
    15:18:00 sati

Ukupna ocjena 40%

1, 4, 7, 4

Nisu mi baš dragi ovi Chiavijevi "trash" Dylani koje većina voli. Konfuzno gomilanje raznih vrsta nemogućih ubojstava, a kad još pridodamo idiotsko objašnjenje, imamo još jednu brljotinu u ovom nesretnom prvom Maxiju. M&G malo bolji nego u prethodne dvije epizode, ali, kao što je već puno puta napisano, stvarno su zamorni 3 puta za redom i tako u svakom Maxiju.
    Definitivno promašena i naporna edicija!!
    19.07.2007
    20:16:00 sati

2, 1, 9, 8

Da, samo što ta ubačena ofucana teza, jadna i s radnjom nepovezana mudrolija o ljubavi uistinu i jest samo ofucana, jadna i sa radnjom sasvim nepovezana... i u čijoj rečeničnoj konstrukciji najviše do izražaja ipak dolazi ono "možda" što je čini nedorečenom i bez ikakvog stava, mudrosti izjavljenom rečenicom. Nekoga to može natjerati na kontempliranje o smislu ljubavi, onako lijepo kao što je to učinio sonor, no opet, kakve to veze ima sa pričom?... jer gdje je ljubav u ovoj priči, zapravo... gdje je u svemu ovome priča uopće? Opet samo gomila naoko nepovezanih trash/slasher elemenata sa gomilom jednodimenzionalnih likova koji samo, kao žrtve, prolete kroz epizodu, koje potom Kjaveroti pri kraju povezuje u još jednom zbrda-zdola samo-tako sklepanom završetaku, gdje njegovo tako mizerno, infantilno, smiješno baratanje s idejom vremena i prostora podjeća na jednako tako bezvezno baratanje antimaterijom u "Vili Zla" ili baratanje dimenzijalnim otvorima u "Ubice dolaze iz mraka". I zbog čega bi onda "Osveta vremena" bila prihvatljivija od "Vile Zla" ili ubica koji dolaze iz mraka, ili recimo Rujuovih duhova iz usisivača i mutiranih lignji gigantskih proporcija? Ovako pisati priče kako ih scenarist "Osvete vremena" počesto piše, može pisati svako... a to za Kjaverotija nikako ne može biti pohvalno.
    22.07.2007
    16:04:00 sati
  • alen

6, 5, 7, 6

Ne znam dal je kriv umor (čitao sam strip nakon napornog dana na poslu) ili je u stripu problem ali meni je ovo bilo naporno i blesavo za čitanje. Nikad kraj.
    22.07.2007
    22:38:00 sati
    alen
  • Vorador

5, 5, 5, 10

Zabavno djelce s glupim završetkom.
    22.07.2007
    23:00:00 sati
    Vorador
  • supermark

7, 6, 6, 7

Cijelo vrijme čitajući imao sam osjećaj da bi ova priča mogla prerasti u nešto više, ali je na kraju stvar ostala nedorečena... šteta...
    27.07.2007
    14:36:00 sati
    supermark

3, 4, 7, 6

Ne znam da li je to posljedica umora, ali jedva sam uspio doći do kraja. Nekoliko dobrih i otkačenih scena umorstva(posebno ono kad žensku udavi vlastita kosa) po kojima je Chiaverotti ionako poznat, te potpuno banalan kraj (priznajem da nisam baš najbolje shvatio foru sa trećinom vremena,nedostatkom spavanja i električnim štapom ali kako je naporan dan iza mene, možda je i to razlog). M&G inspirirani kao nikad prije. Odlično su dočarali umorstva (posebno ona u kozmetičkom salonu) i delirij žrtava i konačno su se malo pomakli od svoje ustaljene šablone. Sve u svemu, ovaj Maxi je poprilično loš(jedino mi se prva priča "Cvijet tame" stvarno svidjela) i moram priznati da mi je još produbio otpor koji u zadnje vrijeme osjećam prema Dylanu.Čini mi se da je ovaj junak nekako skrenuo od početnog koncepta ka nečemu što ne sluti na dobro..
    13.08.2007
    01:11:00 sati
  • Ukupna ocjena 79%

7, 8, 8, 10

Priča koja me potakla na razmišljanje kao malo koja priča u poslijednje vrijeme. Možda bi priča bila bolja da ima nadrealno rješenje, ali i ovako je dobra. Inače volim ovakve Chiaverottieve pričice koje na kraju uvjek imaju "moguće" rješenje, ali ipak su mi više draže one u kojima je rješenje nemoguće. Sve u svemu, kralj trasha me ni ovdje nije razočarao, a o crtežu se ne treba trošiti riječi...
    13.08.2007
    01:41:00 sati
    Akul

7, 4, 9, 5

Poprilično apsurdno, noćne more postaju stvarne, izlaze na površinu i onda rade pizdarije svake vrste. Očekivao sam više jer je naslov Osveta vremena zvučao zanimljivo. Ovako smo dobili popriličan broj efektnih ubojstava i završetak s kojim nisam baš zadovoljan. Naslovnici ću dati neku osrednju ocjenu jer je za ovaj maxi napravljena za Cvijet tame.
    13.08.2007
    23:51:00 sati
  • vope

8, 8, 7, 10

Zlatna sredina za ovu epizodu u drugom maxiju. Sonor je napisao odličnu recenziju sa kojom se uglavnom slažem. Oduvijek su me privlačile scene opšteg ludila, pokolja, interesantnih smrti u ovom serijalu, čak i bez nekog posebno dopadljivog razrešenja cijele ujdrume na kraju. Ona scena sa očima koje dobijaju noge/pipke i "otuđuju" se od ostatka organizma mi je odlična, podsjeća na priču Klajva Barkera u kojoj ljudske ruke postaju samosvjesne i počinju brutalno da se odvajaju/otkidaju od bivših vlasnika. I na mene je ostavila utisak misao da jedino ljubav može produžiti vrijeme i mislim da bi je trebalo shvatiti kao neku vrstu pouke ove priče, jer ima tu istine, bar na osnovu ličnog iskustva. M&G briju i dalje...
    21.08.2007
    11:00:00 sati
    vope

Ukupna ocjena 35%

2, 2, 6, 5

Odneti pobedu u ovakvoj konkurenciji (ovaj maxi) tesko da se moze nazvati uspehom. Jos kad je pobeda zasnovana samo na predoziranim kasapljenima a nikako na prici jasno je da je u pitanji Chiaverotti. M&G konacno na svome proseku, mozda bi im dao i vise da me ne vadi iz takta njihov prikaz Dilanovog stana, nije normalno sta su sve naskrabali po zidovima ,policama, podu, grozno, vrhunski kic. 5 za unutrasnji pokusaj naslovnice, zombi sa suzama a bez ociju :') Na zalost, ne pada mi nijedna muzicko-filmska preporuka na pamet za ovu pricicu. Na srecu, maxiju je kraj.
    25.08.2007
    16:54:00 sati

Ukupna ocjena 37%

3, 2, 5, 7

Groznog li Maksija! Zato cu i sa komentarima da krenem z guza, odnosno od trece price, iako redosled nije bitan, posto je prava misterija koja je od ove tri price gora? Elem, ne znam sta je to sonora toliko inspirisalo, kad je Kjaveroti, po svom obicaju nabacao gomilu budalastina koje se kose sa zdravim razumom, glupim izgovorima za pustanje krvi na sve strane, i normalno sa bednim objasnjenjem, ukoliko se uopste i slozimo da ga je i dao. Nula.
    02.10.2007
    06:28:00 sati
  • Digging Bill

9, 8, 9, 5

Ludo i otkačeno..meni je ova vjerojatno najbolja priča u Maxiju, nije ništa spektakularno, al Chiaverotti je složija jednu posve zabavnu pričicu, i meni se baš svidja i završetak i poludjele noćne more..dobra priča..lijep crtež..a naslovnice baš i nema pa...
    06.10.2007
    16:44:00 sati
    Digging Bill
  • Lucy Liu

10, 10, 10, 10

Pravi šlag na kraju,pravi mish-mash bizarnosti,groteske,nasilja i znanstvenika koji podsječa na Einsteina.I još sam nešto primjetio;ako spojite Maxi priče "Duh s radija" i "4 životna godišnja doba",a onda ih predočite u pjesmu,onda biste dobili "Visvarupa killed the radio star" !
    27.10.2007
    16:23:00 sati
    Lucy Liu
  • Ukupna ocjena 72%

7, 8, 7, 6

Ne pišem komentare ovdje baš često, ali dojmila me se ova epizoda, fora sa produljenjem života na račun ukidanja sna i pri tom nuspojava sa podivljalim snovima je vrlo dobra. Scenarij je napisan veoma dobro, spotovski, radnja se vrši dosta brzo i odlično je raspoređena dinamika stripa od stranice do stranice, pogotovo u onim fleševima kad Dylan kuca na vrata glumice i ova mu se javi iza leđa, a na idućoj strani paf - ona riba od desetak metara, pa onda scena sa očima koje izlaze poput paukova iz duplji i na kraju se vraćaju, jako dobar prikaz, pa kosa koja davi vlasnicu itd...sve se odvija jako brzo, ali opet ta dinamika je meni legla...ni objašnjenje odnosno rasplet na kraju mi je OK, iako je ona fora sa sjajem u njezinim očima dok se grli s Dylanom na kraju klasika žanra - odnosno trash u ovom slučaju. Dobra mi je fora da je stari doktor mislio da je on kriv, ali jadničak nije... Uglavnom, nakon nekoliko sumorno loših epizoda DD-a ova mi je legla, iako sam je i ja čitao nakon napornog radnog dana.
    19.11.2007
    18:37:00 sati
    jethro
  • Windwalker

5, 5, 6, 10

Ovaj cijeli Maxi, a posebno ova priča, je tako bezveze. Jedino što valja je odlična naslovnica, iako ne pripada ovoj priči.
    12.03.2008
    22:19:00 sati
    Windwalker
  • Madcat

1, 7, 10, 9

Posto vidim da je recenzija samo za poslednju pricu, onda cu se na njoj i bazirati. Prve dve su ok, al nista posebno, druga je zbunjujuca ali simpaticna, medjutim nekako "ne-dilandogovska" a prva je klasicni Ruju, simpa al opet imamo nekog mracnog lika koji je ubica mracne proslosti, i na kraju ga ta proslost snadje i on umre...ste primetili kolko se to ponavlja kod Rujua? Al dakle...Kjavi prica. Naime, Chiaverotti je moj verovatno least fav pisac Dilana, prosto jer su mu epizode potpuno bezosecajne i najcesce apsolutno banalne. Jedina njegova sjajna tacka, je ko sto recenzija i kaze, trash element, tj njegove perverzije koje su ovde zaista odlicne. Scena kad devojci izlaze oci i zadavi je kosa, je stvarno remek-delo, kao i stvorenje-tenk koje juri ono dvoje u kolima. Jeste, po prvi put sam se ponadao da je Kjavi stvarno odradio stvar kako treba. Ali avaj, na kraju sve pada u vodu, jer kao i uvek, Kjavi ili "prikaze Dilanovu klijenticu kao glavnog negativca" sto ovde hvala bogu nije slucaj, ili uzme i napravi neku "sc-fi" pricu sa nekim serumom/jedinjenjem/whatever, i na kraju izvuce nesto potpuno banalno tipa ovde ideju da su se "snovi materjalizovali jer oni nisu spavali, i jos te materijalizacije su mogle da ubiju". Potpuno glupo, banalno i retardirano, i konstantno me podseca da je Kjavi napisao najgoreg Dilana kojeg sam ikada procitao a to je "famozni" nastavak Tame, "sablast u Noci. Ta epizoda ce zauvek ostati najgore djubre DD-a koje sam ikada procitao, i dosad nisam nasao gore. Sve u svemu, kao i najcesce, lepo je krenulo, ocajno se zavrsilo. I onda jos klasicni Kjavi "preokret" srecom u samo minijaturnom obliku, jer zaista, Kjavi, videli smo sve to, i vise ti nije fora. Zasto, pitam se...zasto Kjavi skoro nikad nije uspeo da zavrsi epizodu kako treba? On i Ruju umeju tako da uniste zavrsetke da je to tuzno. Scenario je najs, vredi, al prica u celini je moronska i zasluzuje kecinu. Crtez izvlaci sve i moji dragi M&G su ovaj Maxi ucinili zabavnim. Naslovnica je sweet.
    27.06.2008
    20:17:00 sati
    Madcat

9, 8, 8, 9

Mora se priznati, epizoda je uistinu posebna i potiče na razmišljanje. Ali čemu samo razmišljati, nadam se da ću jednog dana početi i djelovati (he,he). Chiaverotti je napravio dobar posao kao i obično.
    18.10.2008
    22:59:00 sati

3, 2, 7, 6

zamoran je ovaj maxi, prva priča je jedina koju sam pročitao bez zamora, nema sedam dana da sam ovu zadnju pročitao, a da nije recenzije i komentara ne bih imao pojma o čemu je bila riječustvari, ove psihodelije, ko tu koga, paralelni svjetovi i sl... mogu biti napravljeni samo na dva načina, da su odlični, ili da nisu za ništa .. e, ove dvije zadnje priče su za ništa
    17.12.2008
    19:26:00 sati
  • swamp thing

Ukupna ocjena 35%

3, 3, 3, 8

Ne samo ova priča, nego je čitav ovaj Maxi nevjerovatno loš, a kad se tome doda crtež M&G-a... Nikad još nisam doživio da me crtež tokom čitanja toliko nervira!
    31.08.2009
    00:28:00 sati
    swamp thing
  • danielp

7, 9, 9, 9

Dobra epizoda! Skoro ko prva u ovom Maxiju a 10 puta bolja od onog shita iz druge.

Ja Chiavarotija baš volim! Svi ga kude, a meni je bolji od polovine ovih novih iz DyD staff-a!

Krvav je! Mali leminzi koji ubijaju sa pijucima! Terminator na tenkovskim gusenicama sa pipcima hobotnice" Zombiji koji žderu učesnike kluba gastronoma, a posle lete u raj! Devojka kojoj izlaze oči kao mali pauci, a ona se onda udavi svojom kosom! Komisija za ispitivanje koja studenta natera da se obesi! Mama koja čita detetu priču o ženi koja se pretvara u čudovište pa se i ona na kraju pretvori u to! Grozote u kozmetičkom salonu! veštica puca iz očiju na Dylana a on iz očiju puca na nju, ali je to haludža! - Zato volim Kijavija - zbog tih njegovih skečeva grozote!

Pomoć za autora recenzije, pa može da ubaci sa strane u zanimljivosti:

1) terminator na gusenicama je preuzet ili ukraden iz team 2 Up-a MM i DyD

19.08.2013