Preobražaj

DD SD 13 | 96 str.

Maude Randall je deformirana osoba koja sanja da je postala ljepotica. Sljedeće jutro Rebecca Stanford se budi u njezinom tijelu te je uvjerena da je posrijedi neka magija i obraća se Dylanu za pomoć. Istovremeno Rebeccino tijelo egzistira s nečijom dušom u sebi te Dylan mora pronaći način kako da se Rebecca vrati kući.

• Metamorfoza
    DD HO 4
  • Preobražaj - Mozaik užasa - Prikaze
    DD LIB 31
  • Metamorfoze
    DD SC 15
  • Preobražaj
    DD SD 13

• Metamorfosi
    DD SR 91

• Rebecca Stanford izgledom podsjeća na Sharon Stone koja se proslavila filmom Sirove strasti (Basic Instinct)
  • Svi izdavački koji su izdali ovaj broj su prestali sa izdavanjem DD redovne serije. Horusu je ovo bio predzadnji broj, System Comicsu je ovo bio zadnji broj, a Slobodna Dalmacija je ovo izdala pod rednim brojem 13. Slučajnost ili prokletstvo?!?

U brojnim recenzijama, koje se bave Chiaverottijevim djelima, rijetko se mogu pronaći neke tople riječi, a kamoli komplimenti. Ovaj autor se često svrstava u red scenarista koji nisu ostavili zapaženi (pozitivni) rezultat u Dylan Dogui tako čovjek uvijek ostane ugodno iznenađen kada naiđe na njegovu priču koja je debelo iznad prosjeka pa bi trebalo objasniti u čemu je to Chiaverotti ugodno iznenadio.

Tema se čini sasvim uobičajenom. Ružna (fizički) žena želi postati ljepotica tako da sa njome zamjeni tijelo. Sljedeće jutro ta ljepotica se budi u tijelu rugobe te počinje njezina kalvarija. Rebecca shvaća koliko je njezina ljepota utjecala na njezin stari karakter. Ohola, bezobzirna, prevrtljiva te željna moći i uspjeha. Sada, zarobljena u deformiranom tijelu željna je povratka u svoje tijelo.

Chiaverotti ovdje ne gnjavi uobičajenim filmskim predlošcima u kojima loša osoba shvaća svoje greške pa se pokaje. Nije Rebecca tip osobe koji će shvatiti svoje greške nego je sve podredila povratku svoje ljepote. Možda bi se čak moglo govoriti o tome da svoje privremeno tijelo ne shvaća kao kaznu ili upozorenje, ne nju ne zanima mogućnost psihičke promjene već je i dalje za nju bitan fizički izgled. S druge strane, duša u Rebeccinom tijelu željna je osvete. Naplaćuje onima koji su ismijavali Maud tako da ih masakrira, ali ubija i druge u objašnjenje: „Zato što sam zla.“ Nije ona osoba koja je dobila novo tijelo pa je odlučila ostatak života uzorno živjeti iz zahvalnosti za taj dar. Ne, ona je i dalje zadržala negativne Rebeccine osobine ili je napokon potiskivana gorčina i jad izbila na površinu. Znači, koliko god se tema činila običnom ovdje je scenarista uspio napraviti zanimljivu priču s odličnim rješenjem i odličnim twistom na kraju.

Druga pozitiva stvar u ovom stripu je ubijanje. U brojnim drugim pričama Chiaverotti bi pribjegao masakru kada ne bi znao kako razriješiti priču. U ovom slučaju ubojstva su nekakvi logički nastavka radnje, ali i istovremeno zamagljuju pravu istinu što je očito bio i cilj. Ti krvavi događaji zapravo na kraju daju ukupan smisao i ne može se prigovoriti da se dogodilo neočekivano jer kad se promisli o svemu onda je ovo hvalevrijedan detektivski slučaj.

Treća stvar je korištenje motiva smrti. U brojnim drugim priča dotični se scenarista služio nekim Sclavijevim omiljenim motivima, ali pošto priča ne bi držala vodu najčešće bi dobili lošu kopiju Sclavija. Njegova boljka je u tome što se toliko upetlja u priču da više ne zna što će pa krene prosipati one ideje koje su bile u sličnim pričama. No, ovdje se smrt vidi kao jedno od rješenje problema jer Rebecca više ne može živjeti u nakaradnom tijelu pa joj se smrt čini jedinim izlazom. Ali ipak želja za samoodržanjem je jača te ona u svojem deliriju odbija umrijeti te se spašava u zadnji čas. Ovdje je smrt uspješno balansirana između stvarnosti i mašte. S jedne stranenetko (Bloch) bito provezao s djelovanjem tableta, a s druge strane netko (Dylan) bibio uvjeren da se pred Maudinim tijelom zbilja pojavila smrt.

Četvrta stvar koja nije manje bitna za ovu priču je završetak.U brojnim epizodama bi Claudio uništio priču bijednim završetkom jer bi ili htio reći nešto više nego što priča može podnijeti ili bi mu ponestalo inspiracije pa bi to brže bolje svršio. U ovom slučaju priča završava pomalo tužno čak ni Dylan ne uspijeva kazniti krivca pa mu ostavlja gorak okus u ustima. Mnogo puta se zaboravlja da je Dylan samo običan čovjek koji nema super moći pa ne mora riješiti svaki slučaj i ponekad se treba naći na podu ispunjen bijesom što je nemoćan. Ipak, na kraju krivac biva kažnjen te je Maud napokon dobila priliku da promjeni svoj život, a zlu dušu proždiru duše iz pakla. Ili su to ipak samo valovi.

Crtači su odradili korektno svoj posao, a najslabija je naslovnica. Stano je dobro nacrtao naslovnicu, ali na njoj nema nikakvog uzbuđenja ili napetosti te sama naslovnica ne otkriva ništa zanimljivoga niti vezanog za priču. Iz naslovnice bi čovjek prije pomislio da se radi neka verzija Doriana Graya. Priča je izašla u doba kada je Chiaverotti bio u hiperprodukciji scenarija, ali kvaliteta nije bila jednaka kvantiteti.

DD SD 12 Titanic

DD SD 14 Mozaik straha

7, 8, 7, 8

Početak ovog razdoblja SD je uglavnom niz prosječnih do malo boljih priča, puno Chiaverottija koji uglavnom odradi solidne slashere (čitaj: tipičan filmski horror osamdesetih/devedesetih), pa tako ni ova nije izuzetak. Tema je aktualna (u horor literaturi) otkad je svijeta i vijeka, još od vještica koje su crpile vječitu ljepotu od mladih seljančica, a i dandanas je sve to još više potencirano, ljepota i mladost je sve i ona za neke nema cijenu. Sviđa mi se kako Chiavi kažnjava oholost, nekako isprva pomisliš da je pretvaranje u ružnu osobu prava kazna za takvu osobu. Čudovišta se očito također skrivaju u svima, lijepima i ružnima, ljepota očigledno nije kriterij. Opet, nisu ni sve deformirane osobe anđeli, upravo je suprotno, baš zbog tog akumuliranog bijesa zbog svoje vlastite nemoći, tjelesne deformacije, može li u njima čučati pritajeno zlo? Koje reagira ako dobiva priliku? Finalni obrat dobro odrađen. Ma, recimo da sam zadovoljan epizodom, ok hororac. Doza M&G-a sasvim dostatna, u jednoj epizodi ih mogu preživjeti i cijeniti njihov ekspresionistički izražaj (za razliku od maxija, gdje uvijek obolim od M&G predoziranja).

29.08.2013
    21:58:00 sati

7, 6, 7, 9

Kako Chiaverotti oponaša Sclavijevo prikazivanje čudovišne strane modernog društva? U biti, na isti način, samo što Chiavi to dodatno  brutalizira da izgleda okrutnije, bilo da je riječ o svakodnevnim situacijama ili životnim pričama protagonista pojedine epizode. I tu leži sva  njegova draž, a ne u "cool" scenama s ubojstvima. "Preobražaj" ima sasvim pristojan broj takvih scena, ali dodatni je plus što Chiavi kroz Rebeccino osvećivanje to prikazuje kao kritiku onima koji se rugaju izdeformiranim osobama. I sve to izgleda super uz dobar storyline, barem do kraja koji totalno kvari ukupni dojam. M&G iznenađujuće dobri s obzirom da u ovome periodu počinju prestajati biti onako predani kao u p rvih 50-tak brojeva te ne mogu reći da mi je žao što ih uskoro više nećemo viđati u redovnoj seriji. Stanove naslovnice iz SD perioda nisu toliko kvalitetne poput, recimo, ovih oko tristotog broja, ali zato odišu ugođajem strave i straha, a naslovnica "Preobražaja" itekako ima taj ugođaj.

30.08.2013
    00:35:00 sati
  • Lucy Liu

10, 10, 10, 10

Jedna od prvih epizoda koje sam čitao i jedna od onih najboljih koje su mi ostale najdublje u pamćenju.

30.08.2013
    23:57:00 sati
    Lucy Liu
  • d4nic4

8, 8, 9, 7

ova je epizoda, cini mi se, bila u novinama ("slobodnoj dalmaciji"), svaki dan po nekoliko kadrova ili stranica, ne sican se vise tocno.

tesko mi je bit objektivna prema ovim prvim brojevima u izdanju slobodne dalmacije, previse je tu nostalgije :))

02.09.2013
    13:26:00 sati
    d4nic4

Ukupna ocjena 40%

2, 2, 7, 7

Scenario je k'o dlake behaderove.  Mo's mislit, Montanari & Grassani nisu oni koji unistavaju ovu epizodu; stavise, njihov stil nasilja totalno pase onim krvavim scenama koje su ovdje na svakih nekoliko stranica.  Ne, ovdje je glavni problem Chiaverotti, i njegov prazni um: jer covjek kompletna budala, ili sta?  Predpostavljam da je sebi mislio, "kako mogu da stavim najvise nasilja sto mogu u pricu koja nema apsolutno nikakvog smisla?"  Maude i Rebecca nemaju bas nikakve veze jedna s drugom, osim toga sto nam Claudio Chiaverotti tvrdi da kobejagi imaju, jer su promjenile duse u snu, ili bog zna sta... ovo je jedan rijetki Dylan trash koji uopste nije zabavan.  Naprotiv, veoma je debilan, moze se reci da je i totalno retardiran.  Jedan od gorih koje sam procitao.

03.09.2013
    12:34:00 sati

7, 6, 7, 9

Moglo je i bolje iako je ideja dobra. Neki dijelovi nemaju baš smisla, a i fale odgovori na neka pitanja. M&G pun pogodak za ovu epizodu, sumnjam da bi onu babu netko uspio odvratnije nacrtati. Naslovnica je jeziva, upravo kakva i triba biti jer ipak je ovo prvenstveno horor strip.

06.09.2013
    12:41:00 sati

7, 6, 7, 7

Bez neke temeljitije, suvislije razrade, sa nategnutom, isfuranom upotrebom magije i snova. U cjelini, osrednji slašer, sa nešto malo promišljanja o duhu i tijelu, kao već spomenutim temeljima na kojima je "Preobražaj" izgrađen. Primjerice, koliko i ljepota i ružnoća mogu, svaka na svoj način, biti prokletstvo i izvor nesigurnosti i frustracija. Koliko fizičko vlada nad duhom, i dali , i koliko duh vlada ili potpada pod utjecaj fizičkog? U današnjem, materijalnom, potrošačkom društvu, vremenima nemilosrdnog fizičkog imperativa nad duhom, itekako... I stoga, ponovno su tu prisutne neuroze, želja za bijegom iz takovog stanja, težnja za sjedinjenjem duha i tijela, fizičke i psihičke neuravnoteženosti što teži, traži uravnoteženost, jednakost, podudarnost, cjelinu, sklad... što , na koncu, jednoj dobroj duši ipak pođe za rukom, te u nevinom i mladom tijelu pronađe svoj mir i spokoj.

06.09.2013
    20:22:00 sati

9, 9, 10, 8

Izvrsna priča kao i sjajan crtež! Nisam očekivao ovakav kraj.

Baš me ugodno iznenadio rasplet.

15.09.2013
    20:56:00 sati

3, 4, 5, 6

izdasna tema od kada je sveta i veka ovaj preorazaj iz lepotice u zvera, ovaj rugobu :) samo sto je ovde pri transferu negde zapelo pa smo dobili to sto smo dobili. iako prica puca po savovima i rupe same vriste da naglase da dosta toga ne stima, moze proci kao ubijanje vremena u wc-u. m&g su ovde na granici probavljivosti, stano je dao vise nego dobru najavu onoga sto nas ceka unutra.

16.09.2013
    00:33:00 sati

7, 7, 7, 7

Ok prica,ok scenario. Svidjeli su mi se zlocinacki nagoni Rebecce. Sad neke moralno pouke iz price izvlaciti, nije mi 12 godina. Crtez i naslovnica su ok.

20.10.2013
    16:24:00 sati

7, 8, 7, 8

02.01.2014
    23:31:00 sati
    dylan_dog12

Ukupna ocjena 45%

2, 3, 7, 9

Meni je ovo jako lose, jedva procitao... Chiaverotti katastrofa.

18.06.2014
    22:25:00 sati

7, 2, 6, 7

Dobra ideja, uzasno lose razradjena. Dylan sve zna, sve povezuje, kao da je London grad gdje postoji samo jedan ubica... Previse traljavo odradjen scenario.

18.07.2014
    19:52:00 sati
  • Ukupna ocjena 50%

5, 1, 8, 8

Ovo mi se čini kao Dylandogovska Reinkarnacija Anabell Lee. Samo što je puno lošija. Ne kužim zašto bi žena koja se transformirala u ljepoticu činila sva ta ubistva ako ih i prije nije. Možda samo zato, da do izržaja dođe Chiaverotti? Crtež i naslovnica su jača strana priče

18.07.2014
    21:22:00 sati
  • Peci

Ukupna ocjena 36%

4, 4, 3, 3

01.08.2014
    21:31:00 sati
    Peci

8, 7, 9, 8

Nije sjajna ali zabavna epizoda.

29.09.2014
    10:29:00 sati

8, 6, 8, 8

31.07.2016
    13:31:00 sati
    tomodeadpool

9, 9, 9, 10

Meni odlična priča. Nisam čitao nekih 20+ godina. Jučer me nešto ulovila temperatura, prehlada, grlobolja... > pod deku i slistio ovu epizodu. Poslije došli roditelji u posjet - tata uzeo, sjeo na pod, i pročitao.

10.10.2016
    11:02:00 sati

8, 8, 8, 7

Jedan od boljih Chiaverottijevih Dilana. Ima ono što njegovim stripovima najčešće nedostaje - odličan kraj. A bome ima i još bolji zaplet tj. osnovnu premisu o starici koja krade telo mladoj devojci i sledećeg jutra se budi u njenoj koži, dok šokirana devojka proživljava horor u svom novom telu starice. Pa ipak, scenarista se potrudio da ne bude sve tako jednostavno - zato nekima koji čitaju može da se učini da je kraj zbunjujuć ili glup, dok je zapravo vrlo logičan.
    Jedna od najboljih i najkreativnijih epizoda na temu unutrašnje lepote i spoljašnje ružnoće i obrnuto. Nije remek-delo ali odlična ideja, završnica i atmosfera stripa čine da je i ono između bolje.

MG dvojac mi je kao stvoren za ovu gradsku epizodu sa elementima fantazije. Odlično su nacrtali i Rebeccu i njena ubistva i staricu i njen mali memljivi ružni dom.

Naslovna nema puno veze sa stripom ali je prilično creepy.

- Rebecca a la Sharon Stone najveća mačka serijala :)))

23.11.2016
    01:44:00 sati

5, 2, 7, 5

Zanimljiva tema, ali scenarij loš do boli. Ubojstva su nelogična, neka nemuguća za ženu, a većinom i nepotrebna, ali to je normalno za Chiavija. Razlog zamjene tijela i završetak kao da je Rujuevo nedjelo. M&G ovdje dobri, odgovaraju temi. Naslovnica jezovita.

09.03.2017
    07:40:00 sati

7, 6, 8, 7