Pobuna automobila

DD SD 28 | 96 str.

Početak je srpnja. Vrijeme za ljetni odmor i odlazak na more. Nažalost, to je i vrijeme učestalih nesreća na autoputu. Ove godine broj žrtava popeo se na trideset i devet. Dylan-a posjećuje čovjek koji tvrdi da je zapravo riječ o ubojstvima. Na istraživaču noćnih mora je zadatak da otkrije pravog krivca. Možda se radi o automobilima koji se osvećuju zbog lošeg održavanja, možda netko upravlja autima daljinskim uređajem, možda je cesta izgrađena na mjestu davnog krvoprolića. Na kraju, moglo bi biti pomalo od svega navedenog (ili pak nešto sasvim deseto).

Ukupna ocjena 16%

Priča 1

Scenarij 1

Crtež 2

Naslovnica 4

Ukupna ocjena 30%

P*2

S*2

C*3

N*4

• Pobuna automobila
    DD SD 28

• La rivolta delle macchine
    DD SR 106

• epizoda je djelomično inspirirana kultnim horror filmom Johna Carpentera "Christine" (baš kao i kasnija, jednako neuspješna epizoda: LU 61 "Nesmiljeni Hook")
  • Dylan na str. 49 spominje film «Noćna mora», horror Romana Scavolini-a koji je poznat i pod naslovima "Nightmare in a Damaged Brain" ili "Blood Splash"
  • Bloch spominje seriju "S druge strane mogućega" ili "The Outer Limits", vrlo popularnu šezdesetih godina prošlog stoljeća
  • vozačica kamiona nosi nadimak Betty Boop prema popularnom i kontroverznom liku iz crtića ranih tridesetih godina 20. stoljeća
  • posljednja od četiri epizode koje je crtao Ferdinando Tacconi

Posebna napomena: prije čitanja ove epizode obavezno pripremite vrećice za povraćanje

Bezobziran liječnik odbija primiti pacijenta jer žuri na odmor. Pacijent izlazi iz bolnice i pada mrtav na ulici. «Savjesni» doktor u to vrijeme već putuje sa ljubavnicom na more – u život. No, njegov automobil ima drugačiju zamisao. Odbija «slušati» dobrog doktora i prouzroči nesreću u kojoj ljubavnici pogibaju. Timothy Brynard, komunalni činovnik/postmodernistički pjesnik, posjećuje Dylan-a i iznosi svoju teoriju o automobilima ubojicama. Prema toj teoriji automobili imaju svako pravo mrziti svoje vlasnike pošto ih ovi tjeraju do maksimuma, troše gume, puše i psuju prilikom vožnje. Sve to jadni autići moraju trpjeti. Nakon izlaganja svoje teorije činovnik/pjesnik veselo ulazi u svoj oldtimer, odmilja Christine. Najveća ljubav njegova života «Christine» strmovaljuje se niz most ravno do paklenskih dubina. Ljubav je gadna! Nakon što čuje za nesreću, Dylan još uvijek prilično nezainteresiran ipak odluči, onako usput, zatražiti izvješća o nesrećama od Bloch-a. Stari prijatelj mu savjetuje da posjeti mehaničara koji za osiguravajuće društvo pokušava dokučiti uzroke nesreća.

Charlie Golding, zapravo je deminutiv od Charlene, što dakako znači da je mehaničar žensko i samim time veliki fan čuvenog istraživača noćnih mora. Radnja se seli na plažu obasjanu suncem. Momak sjedi i čita strip, dok se njegovi prijatelji druže s curama. Počinje zadirkivanje : «Osamnaest mu je godina, a još uvijek čita stripove o čudovištima, umjesto da se bavi curama.» U tom trenutku pomislimo da je scenarist odlučio kritizirati pljuvanje po stripovima i licemjerje onih koji to čine. Bože, kako smo se prevarili! Chiaverotti prikazuje ljubitelja stripova kao nedruštvenog mladića koji traži «draga, ugodna papirnata čudovišta» da mu pomognu u bijegu od ljudi, pravih čudovišta, koji navodno hine veliku zabavu sunčajući se na plaži. Uvaženi je scenarist time udijelio šamar svim ljubiteljima stripova, pa vas molim da mu, ako ga ikad sretnete, odvratite istom mjerom. Želja mladog ljubitelja stripova ubrzo se ispuni. Motor spasioca tajanstveno se otme kontroli i pregazi prijatelja koji ga je zadirkivao. Dylan čuje za nemili događaj na radiju te sa Charlene odlazi na plažu. Dylan je također prikazan kao mrzitelj javnih okupljališta. Plažu smatra «pravim paklom» i svuda oko sebe čuje «mrmor prokletih duša» .

Val nesreća se nastavlja. «Maminog sina» s ceste izgura tajanstveni Porsche koji zatim pragazi tipa za telefonskom govornicom, a za sljedeću metu odabire Charlene i Dylan-a koji su upravo na putu s plaže. Ubojiti Porsche pokušava izgurati Charlenin automobil preko litice. Dylan iskače iz auta, razbija vjetrobransko staklo Porsche-a i iznenadi se ugledavši prazninu za volanom. Slijedi mala retrospektiva Porsche-a. Prisjeća se kako je ubio svog vlasnika i odluči počiniti samoubojstvo. Kao, okušao se u ubijanju, pa ga sad zanima da li je i samoubojstvo jednako zabavno. Zapali se koristeći upaljač i sroza niz liticu uz bolni jauk (vjerujem da su mnogi upravo u tom trenutku odustali od čitanja epizode). Dylan sav sretan što je izbjegao smrt odluči proslaviti odvlačeći mehaničarku u krevet. Slijedi još jedan trivijalan prikaz smrti na cesti. Vozačica kamiona Betty Boop sudari se sa kamiondžijom zvanim Devil. Počašćeni smo prizorom zagrljenih «duša» Betty i Devil-a koje odlaze prema zvijezdama. Charlene je pozvana na očevid. Sa sobom dovlači Dylana koji u grmlju pronalazi psa. Kad kasnije Dylan stiže kući, tamo zatekne gospođu koja tvrdi da je na autocesti vidjela dušu psa svoje sestre. Radi se, naravno, o Tommy-u, psu kojeg je Dylan pronašao na mjestu sudara kamiona. Pas kojeg su se gospodari odlučili riješiti prilikom odlaska na odmor. U tome je, kako to obično biva, posljednju riječ imala žena. Naime, muž je volio psa toliko da ga je vozio na prvom sjedištu (dok je žena morala sjediti na stražnjem) i smatrao ga je iznimno inteligentnim, ali supruga je odlučila da pas mora otići i mužić se morao pokoriti. Pas Tommy shrvan neopisivom tugom telepatijom je upravljao automobilima i slao u smrt vozače. Dylan ipak smatra da pas ne može biti zao jer nije čovjek! On shvaća da je pas počinio nedjela iz očaja zbog napuštanja i spreman mu je oprostiti. Lijepo objasni Tommy-u: «Ubijanje ničemu ne koristi…Samo stvara novu bol.» Prijateljstvo je rođeno i već se čini da će Dylan usvojiti psa kad ovaj iznenada istrči na ulicu i završi pod kotačem automobila. Jadan pesek se pokajao i počinio samoubojstvo.

Očajna epizoda. Nema nijednog simpatičnog lika (što nije «temelj» loše epizode, ali ipak...). Čak je i glavni junak prikazan antipatično. Ne priča o nogometu, ne pleše lambadu, ne igra društvene igre, mrzi plaže. Sam je sebi dovoljan! Zar je to pravi Dylan Dog? Scenarij je prepun nelogičnosti i iritantnih Chiaverotti-evih dijaloga. Timothy Brynard (onaj komunalni činovnik/postmodernistički pjesnik s početka priče) - takvim ja zamišljam Chiaverotti-a: kao neurotičnog iritantnog tipa, šmokljanskog izgleda. Super-pas koji osim telepatskih sposobnosti može udahnuti život automobilu (kao što je slučaj s Porsche-om). Pravi čudotvorac! Zatim ona epizodica sa klošarom koji za nesreće okrivljuje duše osuđenika (cesta je izgrađena na mjestu gdje se nekad nalazio zatvor), na što se duše uvrijede i presude klošaru zbog klevete. Obično popunjavanje stranica. Na plaži poludjeli motor i čudovište iz stripa u simbiozi ubijaju mladića. Glupost na glupost. Definitivno jedna od najgorih i svakako najuvredljivija epizoda u Dylan Dog serijalu. Epizoda koja je trebala ukazati na veliki problem napuštanja ljubimaca uspjela nas je samo dobrano iznervirati. Tacconi u duhu priče crta sve likove sa divljačkim, gotovo luđačkim, izrazom lica. Crtež je statičan i nenadahnut, što se još i može oprostiti jer uz takvu je priču nemoguće pronaći inspiraciju. Naslovnica je u harmoniji sa naslovom epizode. Za kraj mogu samo reći: nemojte zanemariti svoje ljubimce prilikom odlaska na odmor, ne zato jer bi mogli postati serijski ubojice, nego zato što to jednostavno nije humano ni lijepo.

DD SD 27 Stravična invazija

DD SD 29 Zemlja obojenih sjena

Ukupna ocjena 25%

1, 2, 4, 4

Još samo jedna prezentacija (tko zna koja već po redu) Kjaverotijevog atalenta, ovdje možda dovedena do samog extrema. Niti ovdje atalentno ne razočarava, već je jasno da će priča (koja se ne sastoji zapravo od ničega osim par automobilskih nesreća) završiti još jednim izrazito nemaštovitim, iritantnim raspletom, a to se i dogodilo. Postupno primjetan odmak od klasičnog eksplicitnog trash-stila koji opet zamjenjuje Kjavijev naporni manirizam (koji je svoj vrhunac doživjeo u "Labirintima straha" a kojim nam Kjavi očajnički želi pokazati da je "odrastao"), kopiranje Sclavijevog stila koristeći se nadrealističnim momentima i jeftinom filozofijom bez ikakvog pokrića u samoj priči. Biser epizode predstavlja Dylanova izreka peseku; "Ti ne možeš biti zao… ti nisi čovjek". Joj, Kjavi, daj odjebi!
    23.07.2006
    21:13:00 sati
  • I like girlz

Ukupna ocjena 28%

2, 2, 4, 4

dosadno, glupo, iritantno i ne znam šta već ne...
    23.07.2006
    22:05:00 sati
    I like girlz

Ukupna ocjena 18%

1, 1, 3, 3

Pa meni je iz samog naslova epizode bilo jasno da se radi o teskom trashu. Ovo je sigurno, uz nenadhebivog Nesmiljenog Kuka, "biser nad biserima" DDa:-(
    24.07.2006
    17:28:00 sati
  • npetros2@htnet-dsl

Ukupna ocjena 14%

1, 2, 1, 2

Može li gore? ne, ne može!
    24.07.2006
    19:04:00 sati
    npetros2@htnet-dsl
  • Vorador

Ukupna ocjena 37%

2, 2, 7, 4

Ugh. Koje sranje. Ali ima puno gorih kao npr. Nesmiljeni Hook i Stravična invazija. Tacconi OK.
    26.07.2006
    15:14:00 sati
    Vorador

Ukupna ocjena 26%

3, 2, 1, 8

A što reći…ne znan je li ovo jednostavno smiješno ili žalosno. Još nisam vidio ovoliko gluposti u jednom stripu. Crtež je užasan, nikad mi se nije sviđao stil ovog crtača. Jedino je naslovnica zaslužila prolaznu ocjenu...
    30.07.2006
    13:39:00 sati
  • Ukupna ocjena 17%

1, 1, 2, 5

Paranormalni pas i žena auto-mehaničar = ne može gore ni u paklu! Plus Tacconi NacrtaoSamSveLikoveIstovjetnoOnimaUHijeni i imamo savršenu slijedeću epizodu Stravične invazije, drugim riječima, prekiseli krastavac. Rekao bih, najgora Chiaverottijeva epizoda, u kojoj se i dodatno srozao podilazeći Sclaviju, jer, upravo obratno nego što Vega reče: nije naglasak na neprilagođenim stripašima, već u preziranju zdrave zabave i životnog elana. Kao da je bolje biti gik, puno-sam-pametan-ali-me-nitko-ne-shvaća-zato-je-tu-eskapističko-štivo-npr-horor-stripovi. Očigledan utjecaj Sclavija i njegovih paranoja, koje su mu na kraju oduzele onu početnu snagu te se počeo gubiti u edipovim kompleksima i analnoj filozofiji. Zato, slabost treba prepoznati i ispravno je tretirati; to je elementarno, dragi moj Chiaverotti.
    01.08.2006
    11:54:00 sati
    stinky

Ukupna ocjena 26%

1, 1, 5, 5

Par promjetnih nesreća a na kraju pas sa paranormalnim moćima koji je poludio od boli i tako prouzrokovao sve te masakre.Kao što su predhodnici rekli - gore se nije moglo.Kao i kikyju,vrhunac ovog smeća je Dylanova srceparajuća izjavan a kraju o psu koji "ne može biti zao jer nije čovjek".Kakva patetika!Kakva gadarija!Kakav sroz.Pun mi je k... ovakvih izjava u DD-u.Kad tome dodamo Dylana koji onako coolersi šeta plažom u trapericama i odijelu.Zbog ovakvih me poteza(+zaljubljivanje u svaku klijenticu,ljubav prema životinjama,vegetarijanstvu itd.) oduvijek živcirao kao lik.Tacconijeve žene su baš perverzne,sve ostalo mu je dosta loše.Očaj od epizode.
    01.08.2006
    22:31:00 sati

Ukupna ocjena 14%