DD SR 127

• Ova je epizoda u Italiji prvi put objavljena u travnju 1997. godine.
  • Posljednji zajednički rad tandema Marcheselli-Sclavi u regularnoj seriji, a ujedno i posljednji rad Marchesellija na Dylan Dogu uopće.
  • Ovo je nastavak epizode "Johnny Freak".
  • 9. stranica, 3. vinjeta; doznajemo zašto Dylan ne voli gljive – jer su gmecave i izbijaju iz ničega, te izgledaju kao iznutrice nekog trupla (???).
  • 21. stranica, 2. vinjeta; jedan od klinaca spominje horror Rogera Donaldsona "Species".
  • Lutke iz horror filmova koje radnici iznose iz Dylanove kuće: Xenomorph (Alien), Count Orlok (Nosferatu), Gillman (The Creature from the Black Lagoon), Imhotep (The Mummy), i zadnja koju nisam uspio identificirat.

Johnny Freak je epizoda koja je podijelila fanove DD-a na dva tabora; jednima je to remek-djelo, dok je drugima katastrofa. Ja sam bio tu negdje, u sredini. Priznajem, kako sam već rek'o, da me priča par puta dotakla u srce, ali opet je tu bilo previše patetike za moj ukus.

Ukoliko sam imao nekih dilema oko kvalitete te prethodne epizode, oko ove ih nemam. Ovo je katastrofa. Sve kreće loše; Dylan u nekakvom izbezumljenom stanju traži pitura da mu ofarba stan, iritirajući čitatelja dok urla i baca šuplje filozofije o gljivama. But wait, it get's better! Čovjek se zapita o čemu će biti riječ u ovoj epizodi (pošto je Johnny umro, a njegovi roditelji i zli brat poslani na doživotnu robiju)? No ispada na kraju da nije bilo tako. Svi su oslobođeni nakon nekog vremena – roditelji jer nisu nikoga ubili (?), a Dougal jer je bio već jednom nogom u grobu. Odlično. Dougal je nakon toga ubio svoje roditelje, jer su u njega stavljali organe koji nisu bili njegovi (opet ?).

Marcheselli i Sclavi su zajedno napravili nekoliko fenomenalnih epizoda, ali su ovdje dotakli samo dno. Priča je em neinteresantna, em patetična - dakle formula koja se redovito ponavlja u lošim epizodama. Jednostavno se nije imalo šta reć nakon "Johnny Freak", glavni akteri su ili umrli ili završili u zatvoru doživotno. Case closed. A ne ovo mlaćenje prazne slame, gdje pola stripa prođe bez ikakvog smisla, da bi na kraju opet imali posla sa Johnnyjevim srcem, koje je pobijedilo zlu prirodu Dougala i spasilo Dylana. Da, mislim super. Zašto se to nije desilo dok je recimo Dougal ubijao Doru? I ona je bila dobra prema Johnnyju. Ali ne, Dora može umrijeti, Dylan nemože. Jer Dylan je spasio onog psa lutalicu, odnijevši ga na hitnu pomoć (!), gdje su ga dobri doktori (naravno, kako to uvijek i biva) odmah operirali, preko reda, dok je čekaonica bila pretrpana ljudima kojima je trebala pomoć... Bah, opet Sclavi sa tim svojim prozirnim, dosadnim, nerealnim salvate gli animali glupostima... Očito je gore spomenuti tandem, u nedostatku inspiracije, i pod pritiskom da ne pokvare dojam onih dobrih, starih epizoda, u panici posegnuo za provjerenom temom. Iskreno se nadam da je bilo tako, da nisu mislili da pišu dobru epizodu...

Casertanov crtež odličan kao i uvijek, možda ga je malo pokvario dojam ove loše epizode. Stanova naslovnica prosjek, ako i to.

Jedna od onih epizoda koje kupiš, pročitaš, vratiš na policu, i povremeno sa njih otpuhneš prašinu bez da ih ikada više otvoriš.

DD SD 48 Crvena smrt

DD SD 50 Zov šume

8, 8, 9, 8

Kod nas je bilo obrnutno nego u Italiji,prvo je izašao nastavak,pa tek onda preteča.Nastavak odličan,koliko sam uspio pohvatati konce iz izdanja koje nije bilo objavljeno,al eto.....Tek kasnije kad je SystemComics(mislim?)objavio prvi dio,shvatio sam da je nastavak kad tad i bio neizbježan.
    12.09.2007
    15:14:00 sati
  • Ukupna ocjena 82%

7, 8, 10, 7

Meni je ovo sasvim zadovoljavajuć nastavak odlične priče. Jedan od razloga je možda i taj što sam ovu epizodu čitao prije Johnny Freaka. Tad još nisam znao da je ovo nastavak, a priča mi je baš prijala. Čak i da sam prije pročitao Johnny Freaka ova epizoda bi dobila iste ocijene jer ova priča po meni zaslužuje ove ocjene. Casertano kao i uvijek odličan, čak mi je i bolji ovaj stil. Stano nam je servirao jednu zadovoljavajuću naslovnicu, ali nije ništa spektakularna.
    12.09.2007
    15:40:00 sati
    Akul

7, 6, 7, 7

pošto ne pratim Dylan Doga ovo mi je onako neki prosječan strip, sa dobrim crtežom i osrednjim scenarijem. čitao sam i Johnny Nakaza u izdanju abatona i taj mi je strip puno puno bolji
    12.09.2007
    19:05:00 sati
  • npetros2@htnet-dsl

4, 2, 7, 7

Da nisu napisali nastavak možda bi i dojam o Johnnyu bi kako- tako bolji ali ovo je... glupo i neporebno! Na kraju baš kad se sprema ubiti dylana srce zakaže... Sclavi poseren se na tebe! Casertano je imao i boljih dana, npr. uspomene iz podzemlja, vrlo cijenim kod crtača kad zna crtati detalje lica, ne mjenja ih do kraja priče kao što neki nesposobni znaju raditi...
    13.09.2007
    20:44:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

8, 8, 10, 7

Ja sam jedan od onih kojemu se svidjela epizoda Jonny Freak, ne da je savršena ali...  Pa tako i ta epizoda dobiva  od mene dobre ocijene... ne zbog toga što je  to nastavak već jer je to priča bez koje se moglo ali ipak lijepo zaokružuje cjelino o Jonnyju. Ne smatram je nezanimljivom,a dio o ličilacom daje dozu realnisti samom Dylanu. Dougal se tijekom stripa bori između svoga izopačenog mozga i Jonnyjevog srca koje na kraju i pobijeđuje. Ne vidim razloga averziji recenzeta prema kampanji za zaštitu životinja ili je možda i recenzent jedan on one djece što se igrala u parku i tukli starice i pse lutalice.
    14.09.2007
    20:28:00 sati

10, 10, 10, 10

Jedan od rijetkih Dylana, zbog kojih jos volim Dylana .
    15.09.2007
    21:08:00 sati
    mike
  • Beva

6, 9, 6, 9

Pamtim ovu epizodu po genijalnim Grouchovim upadicama... Ideja nije sasvim najbolja, ali strip je zabavan... Na kraju se svodi na klasičnu borbu dobra i zla, gdje dobro pobjeđuje... Casertanu nije trebalo onih par crteža nacrtanih pomoću kompjutera, inače bi dobio 7... Sve u svemu, epizoda koja ima kakvu-takvu pouku, za razliku od većine novijih...
    16.09.2007
    19:13:00 sati
    Beva

4, 3, 7, 7

Potpuno bespotreban nastavak, jedna Sklavijeva i Marceselijeva bruka od stripa.  Da su barem nesrecnog Dznoija ostavili da pociva na miru...
    19.09.2007
    19:29:00 sati

3, 3, 9, 7

Nastavak nabrzinu sklepan čisto da evocira uspomene, emocije na "Johnny Freaka". Siromašna, mršava pričica razvučena gomilom praznih scena/sličica, koje je Casertano lijepo nacrtao, zbog kojih se epizoda brzo pročita... i jednako brzo zaboravi.
    24.09.2007
    13:50:00 sati

7, 8, 10, 6

I meni stvarno nije jasno cemu tolika nadrkanost vecine prema stavu koji neko ima o zivotinjama i taj svoj stav "propagira" u svom stripu. Mislim, tako bi reagovali i ako su to pro gay/lesbian stavovi? Verovatno. A ako se stalno naturaju rasne predrasude? I tada?No da se vratim Johnny-ju. Po meni ovo je nastavk u istom rangu sa  originalom. Teskoba se ovde opasno oseca, indirektno preko Dilana (i Dore) i njihovih secanja, kao  i direktno preko samog Dougala. Casertano je to odlicno prikazao jednostavnim ekspresijama lica, pre svega ociju. I ta borba dobra i zla, ljubavi i mrznje unutar jedne osobe ovde dostize svoj vrhunac. Scene na groblju freakova su ocaravajuce u svojoj goth atmosferi, a nisam valjda prvi koji ce da spomene i posvetu Picassu preko Dougalovih murala.
    01.10.2007
    04:35:00 sati
  • lwood

Ukupna ocjena 43%

4, 4, 5, 4

dosadno
    13.10.2007
    17:49:00 sati
    lwood

5, 2, 9, 8

Da sam čitao ovo prije nekoliko godina, možda bi mi se i svidjelo, ali malo-pomalo, sit sam patetike u Dylanu. Nagledali smo se svakakvih scena a la meksičke sapunice, ali ovdje su scenaristi otišli korak dalje. Scena u kojoj Dylan u stilu Ramba ulazi u bolnicu, pobije pola osoblja i zahtjeva operaciju za psa je stvarno antologijska, baš kao i završni obračun sa Dougalom u kome prevlada "Johnnyjevo srce" koje prestane raditi i tako još jednom spasi Dylana. Ko što bi rekao Mladen Delić - "pa je li to moguće". Crtež odličan, posebno (kao što su već prethodnici primjetili) u scenama kad su prikazane oči izbliza i to ima stvarno moćan efekt.  Mišljenja sam da se legende ne trebaju dirati, a to kultna epizoda Johnny Freak svakako jest. Ovo je samo mlaćenje prazne slame,bez ikakvog smisla i izgleda kao pokušaj da se publike rasplače. A meni se doista plače, ali ne zbog ovog očaja već zbog Toše Proeskog, heroja i ponosa svih Makedonaca kojeg za koji sat pokapaju u rodnom Kruševu.Počivao u miru!
    17.10.2007
    12:31:00 sati

7, 7, 7, 7

pripadam onima kojima je johny freak remek djelo, a ovaj strip sam čitao prije prvog dijela, i nije mi se baš svidiosada sam ga ponovo pročitao i nije mi tako loš, iako je to možda nepotrebna uspomena na johnya
    23.02.2008
    08:56:00 sati
  • Windwalker

8, 9, 8, 8

Nisam čitao prvi dio, i zato mi se ovaj svidio. Možda ću nakon što pročitam prvog Johnny-a moći donijeti realniji sud o ovoj epizodi, ali zasad mi je jako dobra.
    12.03.2008
    22:04:00 sati
    Windwalker
  • Madcat

5, 8, 8, 7

A i nije tako lose. Moglo je bit bolje, i nisam smatrao da je nastavak neophodan, al mi se svidja atmosfeta, i feeling zlog "Johhnyja" koji na sekund je nezan a onda pobesni i ubija. Svidelo mi se, jedino je kraj malo cudan, ali sve u svemu nije tako strasno. Prica je slaba ali je zato podrzava dobar scenario. Crtez Casertamo kog ne obozavam previse, ali je dobar. Naslovnica onako...
    02.04.2008
    20:14:00 sati
    Madcat

9, 9, 9, 10

dirljivo.
    03.12.2008
    15:50:00 sati
    Misko iz Darwooda

6, 5, 8, 7

Ufff, ovaj poptuno bespotreban nastavak sage o Johnnyju mi je bio naporan. Jedva sam čekao da završim čitanje.
    23.12.2008
    19:01:00 sati
  • Inferno

7, 8, 9, 8

Bitno je da je priča zabavna i dobro nacrtana.
    14.04.2009
    00:19:00 sati
    Inferno

8, 7, 9, 8

u svakom slucaju ovaj nastavak je bolji od povratka zeceva,ipak daleko od prve Johnnyjeve price koja je mozda i najbolji Dylan svih vremena.
    10.07.2009
    23:30:00 sati

7, 5, 8, 5

Ne znam što da mislim jer nisam pročitao Johhnyja Freaka. Ovako na prvi pogled priča i nije baš najbolja, teško je zamisliti da bogalj bez nogu "šeće" okolo i ubija ko Rambo.  Kao što su rekli i ostali, kraj kad Dougalu stane srce je neuvjerljiv. Također, spominjete i neku patetiku a čudno je da je ja uopće nisam ni primjetio. Očigledno je da je ta patetika u ovom broju upečatljiva kao i kanta za smeće na putu. Od boljih stvari spomenuo bih završnu scenu kad pokapaju srce, a još je jači onaj sarkastični doktor koji pokušava identificirati pregaženog u podzemnoj željeznici. Nadam se da će prvi dio ipak biti bolji od ovog.
    25.08.2009
    09:42:00 sati

9, 9, 10, 7

Maestralna epizoda , pomalo tužna i pomalo misteriozna . Odličan scenarij te jedno od najboljih Casertanovih crtačkih djela

19.02.2010
    11:22:00 sati

6, 6, 9, 7

Dobra prica, nije na nivou "Johnny Freak-a", ali je ipak dobra, i bolje nego sto sam ocekivo.  Nije mi jasno zasto je Cassertano crto ovu pricu; on je za mene najbolji crtac Dylana, ali ipak bi bilo bolje da je nacrta isti crtac koji je crto prvio dio - Andrea Venturi.  Mislim da bi to bilo bolje za ton i atmosferu.  Ipak, ovo je ok: lako se prati, sve se razumije ok, i kraj je nekako emotivan.  Sve u svemu, iako mi nije najgori nastavak ili povratak u Dylanovom serijalu, mogu reci da je u neku ruku nepotreban.  Nista ovdje nije bas toliko krasno i fenomenalno da zasluzuje nastavak jedne od najboljih Dylanovih prica - "Johnny Freak" je trenutno na prvom mjestu u UBC Top 10 Dylana.

Crtez u ovoj prici popravlja puno gresaka i slabih tacki u scenariju; ipak mi nije jasno zasto Johnny sad ima Dougalovo srce (zar nije kraj prve epizode imo obrnut problem?), i zasto u jednom trenutku Dylan kaze da nije vidio Doru 'nekoliko godina.'  Pa koliko je to vremena proslo, u stilu ovog stripa, od kada je Johnny u stvari umro?  Ja sam mislio da je mozda nekoliko dana ili sedmica, pogotovo kad na pocetku vidimo Doru u bolnici, iznda kreveta nekog ko je umro, u istom polozaju kao sto je bila pri kraju "Johnny Freak".

Prvi i treci dio epizode su dobri, onaj srednji je nekako slab, ali kraj, pogotovo zadnje tri ili cetiri stranice, prave dobru uslugu liku Johnny, koji je napokon mrtav (makar tako sada stvarno izgleda), i iako mi se covjek svidjo kad je bio ziv i normalan, s dobrim namjerama, nadam se da ce ovaj put stvarno ostati mrtav.  Sta je dosta, dosta je.

10.09.2010
    00:19:00 sati

3, 5, 10, 6

U prvome dijelu mi je zasmetao jako loš scenarij, a ovdje se slažem s recenzentom. Nepotreban nastavak s brdom nelogičnosti.  Casertano rastura.

24.01.2011
    12:11:00 sati
  • doktor78

9, 9, 8, 8

Tesko je razumjeti ovu epizodu ako prethodno nije procitan "Johhny Freak" (i Slobodna Dalmacija se tu "iskazala", ne ponudivsi ni u jednoj fusnoti objasnjenje citaocima da je ovo nastavak vec pomenute epizode). Slazem se sa aceom da je i nastavak trebao crtati Venturi, iako je Casertano svoj posao dobro obavio

02.10.2011
    13:27:00 sati
    doktor78
  • Tonka24

5, 5, 10, 5

Prvi nastavak nisam čitao, a ovaj mi i nije nešto. Mislim da je premalo akcije i previše statičnosti u stripu... scenario je ok ali priča je neuvjerljiva. Crtež je fenomenalan, pogotovo su odlično nacrtane slike po zidovima. Naslovnica  preobična. Sve u svemu ovo je jedan od lošijih Dylana koje sam pročitao jedino što ovdje stvarno odudara to je crtež.

08.05.2012
    11:38:00 sati
    Tonka24
  • Ukupna ocjena 35%

1, 1, 8, 5

21.05.2012
    14:41:00 sati

7, 6, 7, 6

Osrednji, pomalo bezidejan nastavak koji izgleda nabrzinu napravljen, s dosta neuvjerljivih pojedinosti, kako je i već spomenuto. Ali svejedno, brzo se čita, ima par dobrih humorističnih trenutaka, a i posebno me se dojmila scena na groblju sa još jednom od Sclavijevih odličnih izreka: "Ljudi su kao riječi iz romana ili pjesme... sami za sebe nisu ništa... dobiju smisao i postaju lijepi tek kada stanu zajedno." Epilog s Dylanom i Johnnyjevim srcem također malo izvlači priču. Casertano ovdje već počeo popuštati, način na koji Dylanovu facu crta ponekad mi izgleda i pomalo komično, ali opet ima svojih trenutaka (npr. prikaz groblja, jako upečatljiva bloody scena ubojstva Dougalovih starciju...)  Inače, niti ja ne vidim čemu tolika recenzentova averzija prema zaštiti životinja. Da, Stano je sklepao naslovnu isto kao i Sclavi/Marcheselli priču - nabrzaka.

24.01.2013
    21:58:00 sati

6, 7, 8, 9

04.04.2013
    21:36:00 sati

3, 1, 10, 5

Prvi je bio odličan, a ovaj dio je za zaboraviti. Dylan krade srce iz trupla, ono mumificieanje itd. Ne loše i jadno

02.07.2013
    16:27:00 sati

7, 7, 9, 7

Ideja nije losa. Sad je se ta ideja, trebala prenijeti na papir. I sa 94 stranice koje su bile na raspolaganju,poprilicno je dobro uspjelo.Akcija,krv,emocije i sto je najvaznije,izbjegnuti su predugacki,dosadni dialozi.Nejasan mi je malo vremenski raspon izmedju te dvije price. Al ok,sto je kod DD uopce jasno. Ovu epizodu cu pamtiti radi jednog,meni vrlo tuznog dogodjaja,hladnokrvnog ubojstva Dore. Steta. Crtez je vrlo dobar.

20.11.2013
    10:34:00 sati

7, 7, 7, 5

Sasvim dobra priča, naslovnica nenadahnuta.

05.04.2014
    22:47:00 sati
  • Solid Snake

7, 7, 7, 8

prvi deo je bio bolji

08.04.2014
    20:38:00 sati
    Solid Snake

6, 5, 6, 7

Nisam pročitao prvi prvu priču Johnny Freak-u no ova je moram priznati dosta patetična.

29.09.2014
    19:13:00 sati

7, 7, 8, 8

Mnogo slabije nego prvi deo

11.08.2015
    20:37:00 sati
    Dylan-Forever

7, 5, 7, 7

Ništa posebno, malo i razočaravajuće. No svakako je pohvalno da povremeno idu i nastavi starijih epizoda i povratak likova.

06.08.2018
    09:53:00 sati

6, 7, 9, 6

Na kraju ovo i nije bilo tako loše... a dugo sam izbegavao i odlagao da pročitam. Dilan jeste ovde iritantan u početku - samo nešto kenja i toliko zamara sa farbanjem stana kao da je to nešto ne znam kako stresno, umesto da uzme da okreči sam. Dokoni Britanac. Ubijena ona devojka on gunđa o farbanju stana (dobro, delom jer tako skreće sa teme koja ga tišti a to su devojka i Džoni). Gručo i Bloh su zato jako dobri!
    Cela ta priča oko Dougala i roditelja nije baš loša, moglo je i mnogo gore da ispadne. Inače uopšte mi nije čudno što su svo troje brzo izašli sa robije - pa to se dešava kako u Britaniji, tako i kod nas, samo još više.
    ''Svi su oslobođeni nakon nekog vremena – roditelji jer nisu nikoga ubili (?), a Dougal jer je bio već jednom nogom u grobu.'' - pa Dougal je oslobođen jer mu je istekla kazna a to se potrefilo s tim što je na samrti. Njegovi roditelji su ostali duže u zatvoru. E sad, kako je on preživeo bez njih...
    ''Dougal je nakon toga ubio svoje roditelje, jer su u njega stavljali organe koji nisu bili njegovi (opet ?). '' - ovo jeste bezveze.
    Inače me nervira patetika u vidu srca koje blješti i sija... da, to je metafora, ali svejedno. Dobra je fora kako Dilan na kraju seče Dugala krišom u mrtvačnici i uzima Džonijevo srce kako bi ga sahranio u kutiji. Ipak mi je malo čudno da to Dilan uradi, da seče leš. A posle na groblju (Ahaaaa odatle ideja Barbatovoj za onu kasniju epizodu ''Groblje nakaza'' koju nisam čitao), Dilan stavlja blješteću kutiju u grob a iz kutije izlazi sunce i zaustavlja kišu...
    Inače smo čak tri puta u priči videli šok scenu sa zidovima - prvi put kod devojke u stanu, drugi u skrivenoj sobi kuće (sa mumificiranim leševima) a treći put kod Dilana u stanu. Svaki put je šok efekat manji. I na kraju se ispostavlja da je cela ta priča oko farbanja stana samo scenaristički trik da Džoni (Dugal) uđe i naškraba svoje umobolne ''freske''.
    I ono objašnjenje sa likom koji se maskirao u Dugala, to mi ne pije vodu, ubačeno je niotkuda... kao da se osveti Dilanu...
    ''doznajemo zašto Dylan ne voli gljive – jer su gmecave i izbijaju iz ničega, te izgledaju kao iznutrice nekog trupla (???).'' - ne vidim zašto ovo zahteva tolike upitnike ali ajde. Pa zna se da je Dilan vegeterijanac i ne voli iznutrice. A gljive iako ih obožavam, zaista izgledaju kao gnjecave iznutrice, ne zovu ih džabe šumsko meso.
    E da, simpatično je ono kako statue čudovišta koje iznose radnici iz Dilanove gajbe umesto da urlaju zapravo izgledaju kao da tuguju... Poslednje čudovište koje iznose je pružilo ruku prema Dilanu i Gruču sa bolnim urlikom na licu, kao da tuguje što ga odnose.

Priča tanka, ali scenario sasvim fin a ovo nije nezanimljivo za čitanje, naprotiv. Casertano nije kao nekad ali i dalje jako dobar, tu i tamo neki glupo nacrtan kadar ali ništa stravično. Naslovna ništa spec.

17.05.2019
    06:28:00 sati

9, 7, 9, 8