• Bogomoljkini zločini
    DD SD 6

• Delitti della mantide
    DD SR 71

• inspirirano filmom «More ljubavi» sa Al Pacinom i Ellen Barkin u glavnim ulogama
  • «Hiroshima mon amour», bar za samce, nazvan po istoimenom lokalu koji se nalazi u Torinu, a kažu da njegovi vlasnici, naklonjeni Dylanu Dogu, tamo ponekad priredjuju dilandogovske večeri

Dobri poznavatelji Chiaverottijevih epizoda pisanih za Dylan Doga već poodavno znaju da dotični scenarist teško da je sposoban napisati neku priču bez da je u tome nije prethodno inspiriran nekim filmom, knjigom, mitom ili slično… no, njegova inspiracija nije se zaustavljala samo na tome. Uvidjevši osebujan način kojim kolega Sclavi piše svoje priče, a od kojih većina dobiva hvalevrijedne pohvale i kritike i publike, naumio je Čjavi ovoga puta, izmedju ostalog, uzeti stoga samog Sclavija i njegov način pripovjedanja kao misao vodilju koja ga je vodila kroz nastanak «Bogomoljkinih zločina». Ali…

Još uvijek pod dojmom «Uspomena nevidljivog» , te recenziranja same epizode uzeh, nakon podužeg vremena, «Bogomoljku» u ruke (jedan od razloga tome bijaše i topic koji pokrenuh na forumu posvećen Ruju i Chiaverottiju), i već nakon napola pročitanog stripa počeh uvidjati sličnosti izmedju dva spomenuta djela, toliko da mi se nakon čitanja nametnuo zaključak da su «Bogomoljkini zločini» zapravo ništa drugo nego šepava kopija gorespomenutih «Uspomena nevidljivog». I ovdje cijela priča započinje nizom misterioznih ubojstava čijeg počinitelja Dylan Dog tek treba pronaći, no suština priče je jednaka «Uspomenama» te se kroz cijelu epizodu provlači teza o usamljenosti, samoći, beznačajnosti ljudskog života i tome slično… no, bez obzira koliko je Sclavi «Uspomenama» uspio reći ono što je reći htio, Chiaverotti je ipak više-manje cijelu stvar isklepao banalno i predvidljivo. Svoje usamljene duše smjestio je u bar za samce nazvan «Hiroshima mon amour», te kroz nekolicinu likova dočarao njihove sudbine. Ne može mu se poreći da je u tome na trenutak i uspio, na primjer život Martija Pilettija uspio nam je solidno dočarati u samo nekoliko slika; čovjek kojemu je život uvijek dijelio pljuske, te jedna pljuska koja ga je bacila preko ruba, zbog koje je čovjek poludio, izgubio razum i počinio zločin. U redu, solidno i dobro ispričano… zatim imamo usamljenu djevojku koja se iz očaja baca pod vlak u podzemnoj željeznici (što se u stvarnosti dogadja češće nego što mislimo). U takvim trenutcima Čjavi primjenjuje ono što je Sclavi prvi put upotrijebio «Iza ogledala» a to je da nas u jednom trenutku prebacuje u daleku budućnost pričajući nam kako će skončati neki od aktera ove epizode. I dok takove male ljudske sudbine možda zasebno sasvim dobro funkcioniraju u ovom stripu u globalu se ipak gube pod navalom lošeg scenarija prepunog klišeja i banalnih dijaloga. Odnos Dylana i Ellen kao da je izvučen iz nekog jeftinog džepnog ljubavnog romana. Zaljube se, ona umisli da ju je on iskoristio samo u svrhu svoje istrage, opali mu šamarčinu, istjera iz kuće i plačući mu kaže da ga više ne želi vidjeti. Scenarij, uvijek glavni krivac za uspjeh ili neuspjeh nekog djela, ovdje je prepun jednostavnih, klišeiziranih rečenica (sazidanih od subjekta, predikata i koje priloške oznake:)) koje nenamjerno ponekad izazivaju podsmjeh (ili ne izaziva ništa) tamo gdje bio zapravo trebao dočarati dramu.

Malo toga ide u prilog Chiaverottiju u ovoj epizodi. Pohvalno je što se pokušao malo odmaknuti od dotadašnjih trash uradaka i ponuditi nam nešto drugo, no pokazao se nesposoban za pričanje ovakove jedne priče, koja u meni ne izaziva niti upola takove dojmove kao «Uspomene nevidljivog» sa kojom je evo cijelo vrijeme usporedjujem. Čjavi će takodjer morati da shvati da niti oponašanjem drugih neće stići jako daleko, i čak bi stoga bilo najbolje da se drži svojeg trash pisanja koje mu ipak u neku ruku bolje ide, jer ovako se sveukupno stiče dojam da je Čjavi ovoga puta zagrizao više nego što je mogao progutati.

DD LEX 70 Šuma ubojica

DD SD 10 Posljednji uštap

• Ukupna ocjena 76%

6, 9, 8, 7

Zanimljiva priča.Ne može se reći da me oduševila jer mi se
    nekako čini da se svega skupa nekako malo toga dogodilo.Chiaverotti je dokazao da može bit mnogo bolji nego šta je obično.Drago mi je da je napokon netko napisao recenziju.
    25.05.2005
    18:37:00 sati
    zerovnik
  • Ukupna ocjena 99%

10, 10, 10, 9

E da... Svaka pohvala za ovu recenziju. Sve što je napisano stoji, međutim meni je za oko zapelo uspoređivanje sa ''Uspomenama nevidljivog'' i prije nego što sam pročitao recenziju pretpostavljao sam da će se vući paralele između te dvije priče. Kako sam u mom prošlom komentaru za ''Uspomene nevidljivog'' jasno i glasno napomenuo kako sam fan dijaboličnih epizoda dylana, a ne ljubavnih trilera, a da sada sam sebi ne bih skakao u usta, moram reći da su mi ''Bogomoljkini zločini'' fenomenalna epizoda i to iz slijedećih razloga. Prvo, odličan crtež, svijetla atmosfera, sunčani dani, nasuprot bedarskom kišnom vremenu u ''nevidljivom.'' Samohrana majka koja pokušava naći novoga partnera, puno mi je bolje karakterno prikazana, nasuprot (bar po meni) nedefiniranoj Bree Daniels. Konfuznost ''nevidljivog'' ovdje je zamijenjena laganom i nepretencioznom, ali ipak dinamičnom radnjom, sa savršenim raspletom na kraju. Sasvim mala doza fantastike, u bogomoljkinog ćaće koji se diže iz groba. I to je to. Savršena epizoda, bez suvišne patetike, filozofije i tugovanja, jednostavno je svijet prikazan takav kakav jest, uz (opet bar po mome dojmu) veliku objektivnost. Uz to ova epizoda mi je draga jer se prvi put u dd horror pošti spominje moje ime, (o kako sam samo bio sretan tad). I naslovnica mi je originalno smišljena, ali ipak previše mi je napadna u bojama i previše mi izgleda kubistički.
    26.05.2005
    00:23:00 sati
    Mx2
  • I like girlz

7, 8, 9, 7

toliko smo nalemali jadnog čjavija po ušima, a evo ova epizoda je jedan od niza primjera kako i on zna napraviti nešto što valja. s početka izdavanja DD od strane "slobodne dalmacije" ova čjavijeva epizoda, uz "sablast u noći", mi je jedna od boljih.
    26.05.2005
    00:51:00 sati
    I like girlz

8, 9, 10, 9

Pristojna epizoda. Mozda podseca na "Nevidljivog" ali ipak ima i neki svoj tok. Uz to, mnoge Dilanove epizode imaju medjusobne slicnosti. Takodje, crtez je odlican.
    26.05.2005
    08:16:00 sati
    Bilja
  • SSM

9, 10, 9, 7

Kopiranje samo po sebi nije lose ako kopiras od najboljih. A Claudio je to ovdje odlicno uradio, i ne samo to, prica je mnogo dinamicnija od Uspomena na nevidljivog, atmosfera je mnogo vedrija a i Elen je puno simpaticnija od Bree. Scenario je skoro savrsen ali i crtez je zaista fenomenalan, Brindisija smatram ubjedljivo najboljim crtacem medju DD-ogovcima, i ovdje se predstavio u sjajnom izdanju. Naslovnica je najslabiji dio epizode.
    26.05.2005
    13:33:00 sati
    SSM

9, 8, 8, 7

Sasvim OK i sigurno jedna boljih Chiaverottijevih epizoda.Sviđa mi se atmosfera u stripu,usamljeni ljudi i bar Hiroshima,zagonetna žena-ubojica itd..Nekoliko scena je stvarno odličnih,posebno kad "davitelj" Marti Piletti zamoli Blocha(skrećem pažnju na komentar o njegovim cipelama) da ode kod njegove majke a Bloch doista to učini i vidi da je ova umrla.I kraj je sasvim pristojan i priznajem da me iznenadilo tko je diusta ubica.Nema klasičnog Chivaerottijevog zajeba tako da kao cjelina ova epizoda izgleda vrlo dobro.Dao bih i više ocjene da nije toliko očito da je ovaj strip tek (doduše uspjela)kopija "Uspomene nevidljivog"(sama radnja je vrlo slična) i "Sa druge strane zrcala"(gledamo što će se desiti pojedinim likovima u budućnosti).Brindisi mi još nije onaj pravi,posebno je nedoslijedan kod samog Dylana.Srećom on će kasnije i to ispraviti.Naslovnica standardna-dakle tek solidna i ništa više.Još zanimljivost:na stranici 49 na vinjeti dole lijevo vidi se reklama za film "Texas Chinshaw Massacre".
    28.05.2005
    23:34:00 sati
  • zeljko

10, 10, 10, 10

Jedna od boljih epizoda...
    29.05.2005
    02:44:00 sati
    zeljko

10, 10, 10, 10

jedna od boljih epizoda
    01.06.2005
    14:34:00 sati
    Pierce

8, 9, 9, 8

Dobra je ovo prica, nema se sta prigovarati. Lepo se cita do samog kraja koji je ovog puta 100% efektan. Posebno mi se dopada mrtvi otac koji seta gradom i krajickom oca prepozna misterioznog lika u mantilu, ali samo odmahne glavom uz komentar da se sigurno prepoznao jer to nije njen stil oblacenja (ili tako nekako). Vrlo efektan hint koji se primeti tek u narednim citanjima. Isto tako je dojmljiva i scena sa laznom bogomoljkom. Lepa je i posveta baru koji odrzava nekakve DD feste. Sve u svemu, jedan od Chiavijevih blistavih trenutaka.Edit: pod utiskom ponovnog gledanja Sea Of Love jos mi se vise dopada kako je Chiavi pametno iskoristiofilmski scenario i dopunio ga svojim idejama. Majka ubica je tako jeziva ideja ma koliko izgledalanemoguca . Takodje i ubacivanje nekoliko mogucih sumnjivaca: opsednuti komsija, kolegica sa posla,pa cak i majka unajmljivacica Dilana je vrlo dobro izvedeno. Na srtrani 13 imamo licno Al Pacina na ulazu u Hiroshimu.. Otac se zove Harold (posveta reditelju),a Ellen je naravno Ellen Barkin.
    05.07.2005
    20:43:00 sati
  • Ukupna ocjena 69%

7, 7, 7, 6

Meni je OK Chiaverotti, i što ga se više napada i osporava, sve mi je bolji. U biti, nakon Sclavija, jedini meštar Visokog Stupnja Hororskog Rituala. Što se tiče Kikyjeve opaske o Chavierottijevom kopiranju filmova i knjiga, stoji, ali slijedi dopuna – to ne važi samo za njega, nego za sve pisce DD-a, dakako sa Sclavijem na čelu. Gotovo sve epizode su inspirirane ili filmovima ili nečim takvim, a tako i treba biti = to se traži i meni ni najmanje ne smeta! Bogomoljkini zločini je sasvim dobra epizoda, Chiaverotti je kralj slash-trilera (u stripu se i spominju dvije epizode slične tematike, Sclavijev Jack Trbosjek i Chiaverottijeva Zapisano krvlju). Vrhunski ljubitelj stripa i znalac, dr. Aco je odlično uočio poster u Dylanovoj kući, ali ga dopunjujem, radi se o Texas Chainsaw Massacre 2, hehe (što je čudno jer nismo primijetili u drugim epizodama ni taj ni bilo koji drugi filmski plakat, osim Rocky Horror Picture Show --- iako nije nužno ovako mikroskopski promatrati, mi pravi frikovi i gikovi, palimo se na te detalje. Stoga, str. 32, Groucho ima u svojoj kolekciji Argenta, preciznije njegovu Operu, ostala dva naslova ne mogu odgonetnuti).
    14.07.2005
    14:52:00 sati
    stinky
  • SnotMan

9, 8, 8, 9

Fantastican epizoda
    19.08.2005
    16:31:00 sati
    SnotMan
  • globinjo

8, 7, 6, 8

claudiov crtež nije za bacit',priča nije loša...
    25.09.2005
    08:24:00 sati
    globinjo
  • lwood

9, 8, 9, 7

dobra epizoda
    10.12.2005
    13:56:00 sati
    lwood
  • dubac

10, 9, 9, 10

Jako dobra epizoda
    14.12.2005
    00:30:00 sati
    dubac

8, 9, 10, 8

ovo je jedna prilično dobra epizoda, a još je više poboljšava Brindisijev odličan crtež.naslovnica zanimljiva... Dobro mi je još što na kraju nisu ništa zakomplicirali kao što se to češće događa u ovim novijim epizodama, dok sam čitao strip samo sam čekao na neku veliku glupost tako da dam slabu ocjenu scenariju. srećom, to se nije dogodilo;)
    27.01.2006
    00:09:00 sati
  • SejoSexon

8, 7, 10, 10

Brindisi je odliean crtae a stari "dobri" Chiaverotti je ovdje pokazao da i on zna napisati solidnu prieu.
    14.02.2006
    18:42:00 sati
    SejoSexon

4, 4, 9, 6

Klise.

06.12.2006
    01:38:00 sati
  • supermark

7, 7, 10, 10

Vrlo dobra Chavijeva epizoda sa neočekivanim obratom. Najveći plus epizodi je svakako brindisi, dok je odličan i Stano sa naslovnicom koja i nema direktne veze sa stripom, ali sam joj svejedno dao desetku jer je fenomenalna
    19.07.2007
    17:49:00 sati
    supermark

8, 7, 10, 9

Odlična epizoda, iako previše podsjeća na Sjećanja na nevidljivog. Ono što mi se uvijek sviđalo kod Chiaverottia je način na koji ubojica ubije žrtvu. Ovdje mi se ludo sviđa kad na početku ubojica doslovno"iscijedi" tipu glavu u sokovniku. Takvo nešto može smisliti jedino Chiaverottiev bolesni um. A sve bolesne Chiaverottieve umotvorine u ovom broju Brindisi je odlično nacrtao. Stanova naslovnica je dobra, ali ne uklapa se baš u priču...
    11.09.2007
    22:32:00 sati
    Akul
  • Lucy Liu

10, 10, 10, 9

Ovu sam epizodu,zajedno sa "Braća iz drugog vremena",kupio u antikvarijatu,i moram reći da me stvarno oduševila.Ima toliko perverzija i nasilja,a tek neočekivani obrat
    11.11.2007
    15:22:00 sati
    Lucy Liu

7, 8, 10, 9

ovdje je chiaverotti pokazao da unatoč nekim zbilja većim promašajima,može napraviti i odličnu napetu priču....istina da priča nije originalna,ali je odlično obrađena....a brindisi je opet potvrdio da je možda najbolji crtač dylana...i naslovnica je odlična
    11.11.2007
    17:06:00 sati

10, 10, 10, 10

jedan od najboljih dylana!!! istinja je da je strip pokrao scenarij filma The Sea of Love (tko nije, pogledajte film, odličan je), ali već smo navikli na to da DD autori "kradu" ideje iz filmova, knjiga i ostalog. chiaverotti je film fenomenalno preradio dodavši prave elemente svijeta Dylana Doda. jedna odlična epizoda koju uz dylanovu potragu za "bogomoljkom" prati jako dirljiva priča o samcima, ispričana kroz nekoliko tužnih primjera... većina recezenata je dala ovoj epizodu pozitivnu ocjenu, ali za mene je i puno više od toga, jednostavno odlična epizoda.
    15.01.2008
    21:51:00 sati
    blackport8

8, 9, 8, 8

dobra je ovo epizoda, nije ko film, koji je fantastičanmožda je to eksploatiranje filmova u dilanu malo pretjerano, ali neću se buniti sve dok  je obrada ok
    04.02.2008
    16:30:00 sati
  • Windwalker

7, 8, 10, 8

OK epizoda, ali ništa više od toga.
    13.03.2008
    10:41:00 sati
    Windwalker

4, 5, 8, 5

Meni uvijek bježi smijeh dok citam neku epizodu u kojoj se Chiaverotti pokušava suzdržati od svojih trasherskih nagona. Doduše, takvih epizoda nema puno, ali se covjek nasmije od gušta, hehe. Dobro da je ovdje imao film po kojemu da se ravna (i to je odradio baš onako profesionalno - gotovo sve je isto, uz tek minimalne preinake), jer da nije vjerojatno nikad nebi ni uspio napisati ovu epizodu. Ajde, dajem mu prolaznu ocjenu, i to najviše zbog one scene u kojoj ona luda ženska spava s onim likom pa poslije završi u ludari. Ah, such is life...
    28.06.2008
    01:12:00 sati

10, 10, 10, 10

Najčudnije od svega je to da je meni najomraženiji scenarist napisao (opet meni) dvije ponajbolje Dylanove epizode (druga je "Igra sa smrću"). Ovo je čisti plagijat spomenutog filma, a posebno Sclavijeva načina pripovjedanja, ali je i plagijat koji je bolji od orginala. Ovdje sam popušio to kičenje tuđim perjem i čak bih je stavio među top 5 meni najboljih Dylana. Još je krasi i jedna od najboljih naslovnica. Nitko ne može kazat da nije *ebena do jaja!! Po pitanju crteža; obožavam Brindisijev čist i realističan crtež i kao jedinu zamjerku bih istakao loše crtanje Dylanova lica, ali dajem desetku jer ova priča zaslužuje sve desetke.
    07.12.2008
    00:17:00 sati

8, 8, 10, 10

Pošto mi je ovo bio jedan od prvih Dylana koje sam pročitao, priča mi se uistinu usjekla u pamćenje i jedna mi je od najboljih DD-a. U priči možda ima malo previše likova, ali je ipak ispala sjajna. Dobro je što u njoj nije bilo paranormalnih primjesa, jer je ova krimi-tema pravo pogođena.
    23.12.2008
    19:23:00 sati
  • cibalia

10, 10, 8, 8

Chiaverroti je napravio nešto baš kao sa Igrom sa smrću. Perveznu, strastvenu priću koja ti se ureže u memoriju. Volim ovog Dylana i volim ovu priču. Sječam se kad je imao odlične priće. Kad nije tako pao zbog nekog tamo Rujua ili Barbata. Chiaverroti mi je po tim mojim prvim Dylanima dobar ili prosječan scenarist.
    15.01.2009
    12:40:00 sati
    cibalia

9, 9, 9, 9

Ovo je jedan od boljih brojeva. Svidio mi se puno više ovaj strip od filma kojeg je kopirao. Ove nove naslovnice su puno lošije od onih starih ali ova je stvarno ok!
    16.01.2009
    18:05:00 sati

9, 9, 9, 10

trenutak prosvijetljenja kod chiavarottija..
    23.01.2009
    18:59:00 sati
    Misko iz Darwooda
  • Klukas

9, 8, 8, 7

Vrlo dobro! Zanimljiva priča, tečno i efektno. Likovi su odlično okarakterizirani, i glavni i sporedni, a priča je puna detalja ali niti jedan nije višak, sve je odlično uklopljeno.
    Crtež je odličan; pogotovo tete... Stanova naslovnica mi se po običaju ne sviđa previše.
    Možda dvije zamjerke mogu biti ta što je ubojica zapravo majka; Ellen bi mogla imati između 25-30 godina, znači njena mama bar 20 godina.
    Kako je ona mogla biti fizički jača od svih njenih žrtava? A druga su tragovi: na krevetima su nađeni tragovi crne svile ali samo jednom vlas kose?! Bar jedna vlas bi se našla svaki puta, sve da je Ellen i ležala k'o trupac, a sudeći po raspoloženju tipova, nije.
    Što se tiče filma, nisam gledao pa ne mogu ništa reći, ali ova epizoda me ni jednom nije podsjetila na 'Uspomene nevidljivog' već na 'Ispisano krvlju'.
    29.06.2009
    22:09:00 sati
    Klukas

8, 8, 10, 10

dobra prica sa fenomanalnim crtezom
    29.08.2009
    12:12:00 sati

7, 8, 10, 10

Zanimljiva priča.Brindisijev crtež je odličan i naslovnica također.

05.05.2011
    18:36:00 sati
    Patrix
  • Zagor12

8, 10, 10, 8

Među najboljim Kjavijevim pričama.

08.05.2011
    18:57:00 sati
    Zagor12

7, 9, 8, 8

I kakve sad ima veze od kuda je Chiaverotti dobio inspiraciju ili da li pokušava kopirati Sclavija. Jedino što je bitno jest to da je strip dobar, a to ovaj svakako jest.

10.05.2011
    11:22:00 sati

7, 8, 9, 9

Vrlo dobra epizoda.  Neki tvrde da je inspirirana filmom "Sea of Love", ali ga ja nisam nikad gledo.  Mene vise podjseca na onu komediju sa Mike Myersom, "So I married an Axe Murderer", gdje imamo slican scenario, iako je tamo malo komican.  Crtez mi se ovdje puno svidja, Brindisi mi polako postaje jedan od omiljenih Dylanovih crtaca, a Stanova naslovnica je veoma dobra; poeticna i stvarno lijepa.  Neke stvari u scenariju me podsjecaju na epizodu "Iza Ogledala", gdje isto tako imamo vinjete o ljudima, i kako su usamljeni, i onda kako kasnije umiru.  Kraj price nije predviljiv koliko sam mislio; iskreno, ja sam smatro da je ubica ona djevojka s kojom je Ellen radila, ali eto, i ovaj put sam pogrijesio.  Chiaverotti me opet nadmasio.  ;)

16.06.2011
    08:57:00 sati

10, 8, 8, 8

Ovo mi je prvi Dilan nakon dugo dugo vremena koji sam uzeo u ruke, i moram reći da sam skroz zadovoljan pročitanim..  Priča je solidna, zanimljiva.. Crtež također jako dobar..

05.07.2011
    18:48:00 sati

10, 10, 10, 10

Ovu epizodu sam još kao klinac prvi puta kupio u Veneciji,nisam nikad razumio talijanski,ali crtež mi je bio odličan kako pred tih 20-tak godina,tako i danas. Prvi put sam je pročitao u izdanju SD-e,a evo sada ponovo i Ludensovo izdanje. Bila i ostala jedna odlična Dylanova epizoda! Naslovnica čista 10-ka, jedna od najboljih. Edit 2016: Evo pročitao sam ovu epizodu i u Libellusovom izdanju i što reći, jedna srcedrapajuća obiteljska drama u crtežu koji vodi računa o detaljima. Kod mene definitivno među najboljim Dylanovim epizodama!
    24.02.2012
    23:18:00 sati

6, 6, 8, 7

21.05.2012
    18:24:00 sati

10, 9, 10, 9

Ovaj stirp mi je dao neke dobre ideje.

14.06.2012
    10:50:00 sati
  • Ukupna ocjena 94%

9, 9, 10, 10

Odlicna prica i crtez.

23.08.2012
    08:09:00 sati
    mmitranic

9, 9, 10, 9

29.09.2013
    00:05:00 sati

8, 8, 9, 7

Ok.

01.03.2014
    22:05:00 sati

9, 9, 9, 8

Odlična epizoda sa super atmosferom.

29.09.2014
    09:47:00 sati

9, 9, 10, 9

Odlična epizoda s napetim ugođajem! Držala me do kraja i morao sam pročitati, a rukometaši taman počeli igrati povijesnu utakmicu s Poljskom.

02.02.2016
    15:39:00 sati
  • caramba

10, 10, 10, 10

Prvi Dylan ikad pročitan, prije više od 20 godina. Današnje čitanje me prisjetilo koliko obožavam ovu epizodu. Tečan scenarij bez praznog hoda, dodatak realističnih sporednih likova iz Hiroshime i njihovih života, pravovremeno doziran humor kao kod onog lika koji na samrti razmišlja je li barem ubijen s nekim brendiranim nožem, perfektan crtež sa fantastično dočaranom atmosferom... ma perfektna epizoda!!

17.10.2016
    18:25:00 sati
    caramba

7, 9, 9, 7

Jedna od boljih Chiaverottijevih epizoda. Tačno, oslanja se na Uspomene nevidljivog (imao sam takav utisak dok sam čitao) ali uspešno. Za divno čudo nema previše patetike. Ima puno likova ali svaki igra dobro svoju ulogu, naročito onaj britanizovani italijan Pileggi, njegova priča je dosta potresna. Kao što je dosta njih već reklo, strip podseća i na S druge strane ogledala, a mene uglavnom zbog tog Pileggija i njegove životne drame.
    Sećate se scene kada Bloch tuguje za prostitutkom u Uspomenama nevidljivog? Kada Sclavi pokušava da nam kaže kako je i on usamljen, samac, traži utehu u ženama lakog morala (a možda jednu i istinski voli, ko zna...), kada nam on otkriva jedan veoma važan detalj oko Blocha. E pa ovde Chiavi nastavlja tu bolnu tačnu u sceni kada Pileggi traži od Blocha da ovaj javi njegovoj majci šta se desilo i da je primetio da je Bloch isto usamljen po - odvezanim pertlama. Tu je Chiaverotti nadmašio sebe i dostojno nastavio gde je Sclavi u Uspomenama stao.
    Osim te scene (meni najbolje u celom stripu) ima i mnogo drugih, počev od većine scena sa matorim koji je ustao iz groba (a koji liči na jednog glumca, malog američkog glumca meksičkog porekla ne sećam se imena)... Ima suptilnog crnog humora i depresivnih scena ali nikada ne prelaze granicu neukusa. Onda onaj momenat kada ''milosrdni anđeo'' (glupa kovanica al' ajde ;) od žene spava sa usamljenim muškarcima kako bi im pomogla da se po prvi (a i poslednji) put osete živim i voljenim a zatim završava u ludari... Ma sjajno!
    Jedino rasplet kvari prosek - ispade da baba (doduše mlađa ;) ubija muškarce u najboljim godinama i to kao od šale. Al čak i takav kraj mi nije pokvario utisak preterano.

Brindisi mi je odličan crtač ali on nije za ovu epizodu. Ovde nema mnogo neobičnih scena kao u Zedu ili Užasu beskonačnosti, na 90% vinjeta su ljudi, izdrazi lica... Odlično je dočarao emocije, ali opet nema puno momenata za pamćenje, bar sa te crtačke strane.
    Naslovna dobra.

26.11.2016
    16:16:00 sati

8, 7, 8, 10

Izgleda da je nemoguće komentirati ovu epizodu, a da se ne dotaknemo  epizode 'uspomene nevidljivog'. I jedna i druga govori o ljudskoj usamljenosti, a glavna tema je lov na serijskog ubojicu. Sveukupno gledano uspomene nevidljivog je bolja epizoda, međutim Chiaverotti temi usamljenost pristupa puno praktičnije za razliku od Sclavija koji je upilao patetikom. On kroz lik Ellinog oca zombija daje praktične komentare,  navodeći gdje ljudi rade greške kojima se dolazi u to stanje. Dok Sclavi tupi da smo jadni, usamljeni i takvi ćemo umrijeti, Chiaverotti tvrdi da treba samo malo potisnuti strah od odbijanja i početi čavrljati. Tako se stvaraju ljubavi/prijateljstva u životu.

Chiaverotti je pogriješio što nije u svemu ostao dosljedan sebi nego je kopirao Sclavijevu dramatiku i svi likovi su tragično završili. Ova dobila moždani na vjenčanju, ovog ubio sin...

S Brindisijem mi nešto ne štima. Previše mi je čist i dosadan. Plavokose ljepotice crta ko transvestite. Naslovnica je remek djelo.

24.06.2017