Dani more

DD SD17 | 96 str.

Dylan oslobađa novu curu od okrutne kazne koju joj je pripremio Dan Granger, vođa sekte «Bratstvo», koje je i sama članica. U sveopćoj zbrci (u kojoj naš junak postane lak na okidaču) Granger mu baci u oči nekakav prah. Policija uhićuje vođu sekte, no on biva ubrzo oslobođen pošto ima utjecajne prijatelje. Dylan kreće u potragu za Grangerovim skrovištem, no dodatne komplikacije zadaje mu činjenica da vidi hodajuće kosture svuda naokolo. Za taj fenomen krivi tajanstveni prah koju mu je ubačen u lice prilikom ceremonije «Bratstva». No, nije sve kakvim se čini…

Ukupna ocjena 37%

Priča 3

Scenarij 3

Crtež 4

• Dani more
    DD SD 17

• I giorni dell'incubo
    DD SR 95

• Gianfranco Manfredi ovom je epizodom debitirao u Sergio Bonelli Editore-u
  • epizoda je inspirirana novelom kultnog francuskog književnika Jacques-a Spitz-a "L’œil du purgatoire" («Oko Čistilišta»). Radnja novele vrti se oko čovjeka koji nakon što mu oči dođu u doticaj s egzotičnom bakterijom može vidjeti stvari koje će se desiti u budućnosti. Spitz je svojedobno napisao nekoliko vrlo inovativnih i hvaljenih znanstveno-fantastičnih novela koje je danas gotovo nemoguće pronaći čak i u rodnoj mu Francuskoj.
  • treći crtački rad Luigija Siniscalchija na Dylanu (inače zaduženog za Nick-a Raidera-a)
  • osim uobičajenog postera kultnog horror-mjuzikla «The Rocky Horror Picture Show» na zidovima Dylanove radne sobe vidimo i postere rock bandova «The Misfits» i «Guns’n’Roses»
  • trivia: naslovnica ove epizode nekoć je u Lijepoj Našoj krasila korice školskih teka (bilježnica)
  • Dylan ubija Grangera na način sličan onome iz filma «Silence of the Lambs» kada agentica Clarice Starling (Jodie Foster) ubija Buffalo Billa. U filmu «Kad jaganjci utihnu» Buffalo Bill u mraku sa night vision naočalama vreba na Clarice, dok u stripu Granger koristeći jarku svjetlost i noseći sunčane naočale pokušava ubiti Dylana. Oba negativca završe na isti način.
  • str. 62. Dylan aludira na kultni horror «The Fly» (1958), Vincent Price je glumio i u nastavku filma «Return of the Fly» (1959)
  • str. 74, Dylan tvrdi da ni za pedeset godina neće dovršiti jedrenjak (dovršio ga je u jubilarnom stotom broju «Priča o Dylanu Dogu» kojeg je Sclavi realizirao na način prema kojem bi jednom baš ta epizoda mogla završiti serijal)

Ova epizoda se praktički sastoji od dvije priče (jedna gora od druge). Prva ide ovako: Dylan ima novu curu. Ona je članica sekte «Bratstvo». Dylan tobože zaprosi novu curu, no zapravo joj umjesto dijamanta na prsten stavlja uređaj za navođenje. Prati je do crkve i nakon što mu Bloch odbije poslati «konjicu» ulijeće svojom VW Bubom na ceremoniju «Bratstva». Granger, unakaženi vođa sekte, ubacuje Dylanu nekakav prah u oči. Naš junak naslijepo puca (!!!) i ubija Grangerove tjelohranitelje. Nakon cliffhangera na crkvenome tornju Granger biva uhićen, no ubrzo i oslobođen pošto je sudac tajni član «Bratstva». Dylan saznaje za skrovište vođe sekte od člana koji pokušava istupiti iz iste (te smatra da će naš junak ubiti Grangera i time njega osloboditi kazne zbog napuštanja «zajednice»). Nakon dolaska u podrum napuštene tvornice Dylan upada u klopku. Granger ga osljepljuje jarkim svjetlom, no pouzdajući se u dobar sluh istraživač noćnih mora još jednom (u ovoj epizodi) naslijepo rješava protivnika. Druga priča vrti se oko Dylanove nove sposobnosti – mogućnosti da vidi stvari prije nego se zapravo dogode. Istraživač noćnih mora za novonastalu sposobnost okrivljuje Grangera, pošto vjeruje da mu je u oči bacio neke halucinogene tvari. Naposljetku ipak otkriva da je za sve kriv njegov «prijatelj» okulist-znanstvenik Bob, tip nevjerojatno fasciniran spretnošću izmicanja muha (jadnik kao klinac nije mogao uloviti muhu, pa je smatrao da one imaju nevjerojatnu sposobnost pogleda u budućnost koja im omogućuje pravodobno izmicanje – moramo ga shvatiti ipak u ono doba još nije snimljen «Karate Kid» te nije mogao znati da je «caka» u upornosti i vježbanju:o). Tako je Bob došao na ideju da izumi serum koji omogućuje pogled u budućnost i za pokusnog kunića odabrao Dylana Doga.

Manfredi je napisao nevjerojatno debilnu debitantsku epizodu. Sudeći prema ovom (ne)djelu nikad ne bih rekao da će jednog dana dobiti priliku kreirati vlastiti serijal (Magico Vento) i da će povrh svega taj serijal biti vrlo uspješan i kvalitetan (u što se možete uvjeriti i sami pošto je Magični Vjetar odnedavno dostupan i u Hrvatskoj u izdanju Libellus ekipe). Kao prvo, scenarist nije uopće dao uvjerljivo objašnjenje i svrhu postojanja sekte «Bratstvo». Jedan od članova sekte izjavi da je postao član kako bi pobjegao od birokracije. Vjerojatno čovjek nikad nije čuo za free climbing ili bungee jumping. Bježati od jednolične svakidašnjice odijevajući se u uniformirane halje, noseći identične maske i slušajući tipa s maskom lubanje na licu, izgleda mi skroz nelogično. Smatram da bi injekciju svježe krvi svaka iole normalna osoba potražila na drugom mjestu. No dobro, izgleda da nemamo svi isti pojam zabave! Druga stvar koja užasno iritira tijekom čitanja je činjenica da Dylan koristi gadgete (uređaj za navođenje), naslijepo sređuje negativce… kao pravi James Bond što je apsolutna suprotnost karaktera junaka. Na kraju, kao dodatan udarac izmorenome umu čitatelja, Manfredi servira iznimno iritantno objašnjenje okulista Boba. Njegove teorije o ptici koja odabire točno određenu ribu za ulov (pa valjda «čopi» onu za koju joj se ukaže prilika!!!) i vidovitim šišmišima je čista nebuloza. Kad se samo sjetim hrpe loših poslovica onako nonšalantno ubačenih u priču (« Ne odbijajte novac. Samo rupčići nemaju džepove!») muka mi je u želucu. A tek posljednja stranica stripa: Bob okulist odluči i na sebi iskušati serum i pod teškom depresijom izazvanom uvidom na ruševnu i gnjilu (apokaliptičnu) budućnost ispija otrov te traži oprost od našeg junaka, a ovaj izgovara (sa suzom u oku) srcedrapajuću frazu: «Čemu ti služi moj oproštaj kad si se već sam kaznio?» Fuj!!!

Licem u lice: Granger vs. Dylan Dog

Ako ste pomislili da barem crtež donekle diže kvalitetu ovog djelca grdno ste se prevarili. Siniscalchijeve škrabotine su gotovo negledljive. Bloch sa onom leptir mašnom i ofucanim sakoom izgleda poput propalog pripitog klauna, Grangerova faca izgleda kao da će se svaki čas razlijati (istina da je doživio prometnu nesreću u kojoj mu je lice teško unakaženo, ali previše je previše), Dylana crta prema šabloni prijašnjih autora (najviše Stana, kojemu nije ni do koljena). Kad smo već kod Stana on je jedini zavrijedio prolaznu ocjenu. Naslovnica je uistinu intrigantna. Dylan ležerno čita dnevni tisak u parku dok oko njega švrljaju kosturi (dobra je i fora sa starcem s balonom u dječjim kolicima). Kvalitetan posao Angelo Stano!

Jedina zanimljivost vezana uz ovu epizodu mogla bi biti originalna priča «Oko Čistilišta» Jacquesa Spitza koju je autor koristio kao predložak, no nju je nažalost nemoguće pronaći. Znači, na kraju nikakva korist od ovog stripa! Zbog ovakvih sam epizoda prestao redovito pratiti avanture Dylana Doga.

DD SD 15 Prikazanja

DD SD 18 Sukob

7, 7, 6, 10

Ovo je ona jedna od osuđenih ovdje na forumu,čini mi se...Dajem desetku samo naslovnici!!!!
    12.03.2007
    15:26:00 sati

Ukupna ocjena 37%

3, 1, 6, 7

Vega je sve mane ove Manfredijeve čitalačke "noćne more" fino opazio... dio oko tajanstvene sekte i njezinoga vođe Dana Grangera vrišti :) potencijalom no nedovoljno iskorištenim, možda da se više time pozabavio i još misterioznije ispleo mrežu oko klana u kojemu su sudjelovali, kako nam se sugerira, i pojedinci na najvišim funkcijama vlasti. Ali onda to i nebi bio neki horror (ne u onom klasičnim smislu) niti bi ovdje bilo ičega nadnaravnog, što kao da se želi nadoknaditi Dylanovom sposobnosću da vidi daleku prošlost pod utjecajem praha bačenog u oči, ali đabe sve to kad je ta njegova sposobnost prema kraju priče demistificirana na bezvezan i glupav način. A znanstvenik i sam pod utjecajem seruma uvidje daleku katastrofičnu budućnost te se od jada stoga ubije! Ali stvarno nam svašta pokušavaju podvaliti u Dylanu Dogu!
    12.03.2007
    15:47:00 sati

Ukupna ocjena 24%

2, 1, 3, 6

Ocene govore same za sebe:-(
    14.03.2007
    23:58:00 sati

Ukupna ocjena 40%

4, 3, 3, 10

Složio bih se sa Vegom i kikyjem.Ideja o tajanstvenoj sekti se mogla i morala bolje realizirati a ono srceparajuće objašnjenje o Dylanovom pogledu u budućnost je stvarn očajno.Kao da je Manfredi namjerno htio ubaciti nekoliko emotivnih scena u inače dosta bezličnu i bezidejnu epizodu.Sinisalchi ima očito sjajne veze u Bonelliju jer kako inače objasniti njegovo angažiranje na serijalu kao što je Dylan Dog..jedino vrijedno spomena je prikaz "budućnosti" i polu-raspalih ljudi dok pričaju sa Dylanom.Naslovnica je odlična,intrigantna,vidi se da ju je Stano radio sa guštom.Još jedna mala zanimljivost:stranica 60;na posteru se najavljuje koncert Yngwie Malmsteena,jednog od najbolji gitarista na svijetu i čovjeka koji je možda i prvi spojio čistu klasiku sa speed-metalom.Vrijedi ga čuti.
    18.03.2007
    18:55:00 sati
  • doktor78

7, 8, 7, 8

Meni je bas zanimljiva ova epizoda...
    20.03.2007
    15:53:00 sati
    doktor78

Ukupna ocjena 19%

1, 1, 1, 10

Dear God! I kako posle ne podnositi Manfredija. Svejedno dali je debi ili sesta prica, on odnosi titula apsolutnog anti sluhiste za Dilana. 5 od 10 najgorih epizoda su njegove. Ovde se ne zna sta je gluplje, pocetni obracun sa sektom, verenicki prsten-odasiljac (!), obracun u svetloj sobi ili gledanje u ruiniranu buducnost zahvaljujuci deprimiranom okulistu. Dragi Boze! Stanova majstorija je slaba uteha za ovu grozotu.
    22.03.2007
    13:04:00 sati
  • SnotMan

6, 6, 5, 8

Jedino vrijedno spomena je naslovnica;interesantna
    06.07.2007
    23:40:00 sati
    SnotMan
  • Ukupna ocjena 49%

5, 4, 4, 10

Manfredi i Siniscalchi jesu dvojac antidobrih epizoda, no ovo je skroz podnošljivo. Pravi trash, lagani B-film. Ideja o oku i budućnosti je izvrsna. Doduše plagirana, ali, kako nikad neću čitati tog Francuza, pali i ovdje. Znači, ovo je ona donja granica DD-a, kakav on može biti u razdobljima kreativne praznine: nešto kao najlošiji Chiaverotti. Noviji scenaristi nisu (barem prema viđenome) dosegli ni ovu točku.
    10.07.2007
    16:49:00 sati
    stinky
  • supermark

8, 7, 6, 9

Iako se većini ne sviđa, meni je ovo vrlo dobra epizoda koju uništava, djelomično, crtež; naslovnica odlična i jedna od najboljih od slobodne dalmacijeusput, ovu naslovnicu sam imao i na bilježnici :)
    18.07.2007
    15:01:00 sati
    supermark
  • Ukupna ocjena 39%

3, 2, 6, 6

Priča je imala zanimljivu početnu ideju, ali je sve palo u vodu na kraju. Crtež je kako-tako solidan...naslovnica također...
    20.09.2007
    23:27:00 sati
    Akul

5, 6, 5, 7

11.10.2007
    16:12:00 sati
  • lwood

7, 7, 6, 7

meni priča nije toliko loša,al da je moglo bolje, je.odlična recenzija
    13.10.2007
    17:04:00 sati
    lwood

Ukupna ocjena 37%

5, 2, 3, 7

Ja bih samo želio znati o čemu se ovdje ustvari radi? O čemu je to Manfredi pisao? Jer izgleda da se svega dotakao: sekte, Grangera, Dylanove ženske, droge, šišmiša, smrti, prošlosti i budućnosti, onog doktorčića, ... Napisao je scenarij koji govori o 100 različitih stvari, a ustvari ne kazuje baš ništa, i što je najgore - nije ni zabavan. Stvarno epizoda za anale, i to doslovno.
    03.02.2008
    03:01:00 sati
  • Ukupna ocjena 73%

7, 7, 7, 10

uhhh, pa po kritikama bi čovjek rekao da je ova epizoda zadnje smeće! pa nije toliko loše! naslovnica je, za početak, fenomenalna i dajem čistu desetku, dok je ostalo čisto ok, crtež nije nešto extra dobar,ali je ok, dok je priča zanimljiva, barem čitljiva, ali nikako nije za popljucati, a to je i ipak debitantski uradak. ne znam, meni ovo jednostavno nije toliko loše.
    04.02.2008
    20:00:00 sati
    blackport8
  • Windwalker

6, 6, 6, 9

Prolazno, danas izlaze puno veće gluposti.
    12.03.2008
    22:36:00 sati
    Windwalker

9, 9, 10, 10

Definitivno jedna od najboljih DD epizoda u izdanju SD-a!! Taj pogled u budućnost je tako genijalna stvar ali istovremeno i odvratno bizarna.
    23.11.2008
    01:36:00 sati

4, 5, 5, 6

Jako loše i to sve pojedinačno i sve zajedno na kraju. Još jedna užasno loša epizoda.
    14.01.2009
    18:31:00 sati
  • Ukupna ocjena 49%

3, 5, 5, 10

bedno!!! Osim izuzetnog Stana.
    01.05.2009
    10:28:00 sati
    farrar

5, 3, 6, 8

ono sto mi je najupecatljivije u ovoj epizodi da je puna teksta...teksta koji je kod ovakve price dosta naporan za citanje
    29.08.2009
    12:18:00 sati

7, 4, 7, 10

Nije ovo tako loše, kao što bi se po komentarima moglo zaključiti. Manfredi je kao osnovu izabrao jako zanimljivu i zastrašujuću ideju o gledanju u budućnost. Istina da je to prilično traljavo i nedovršeno odradio, ali ipak je to njegov debi. Tek poslije u MV je pokazao kakav je genijalac i time ušutkao sve kritičare. Po pitanju crteža sve negativnosti uvelike briše 76.-ta strana u kojoj Dylan šeće kroz grad, vidjevši sve oko sebe onako kako će izgledati za pedesetak godina. Naslovnica genijalna.
    12.10.2009
    18:52:00 sati

Ukupna ocjena 25%

2, 1, 3, 7

One of the three worst, I think, Dylan Dog stories EVER!  I have no idea why anyone wants to read this episode, and especially why anyone would want to write it.  Nothing of importance ends up happening here, not for a second, and reading it took four hours (it felt like it anyway), because my mind kept drifting in and out of the story, since it did not hold my interest.  Just as usual, the cover was good (I don't think I've ever seen a DD cover that I hated), but as far as the story, artwork, and scenario, one of the very low ones.  Too bad, because Dylan Dog (and his readers and fans) deserve better than this.

17.02.2010
    19:28:00 sati

6, 6, 8, 10

08.05.2010
    13:57:00 sati
    Winter

9, 6, 6, 10

Otkako sam po prvi put kao klinac pročitao ovu epizodu, ostao sam fasciniran Manfredijevom idejom. Sekta buržuja s ludim propovjednikom i Dylan uvijeren da ljudi stare pred njegovim očima. Šteta što cjeloviti potencijal ove priče nije iskorišten. Kraj mi je genijalan, kao i naslovnica.

17.02.2011
    10:13:00 sati

Ukupna ocjena 18%

2, 1, 2, 3

Mani crni Mani.

09.12.2011
    20:55:00 sati

2, 4, 5, 9

09.01.2013
    23:43:00 sati

8, 6, 7, 9

Prosječno, ali ne spada u onu kategoriju epizoda koje brzo zaboraviš baš zbog te skroz zanimljive fore sa pogledom u budućnost koja se, eto, tribala bolje iskoristiti, a ovako je polovicu stripa zauzela ta priča o sekti koji nije bila ni približno toliko zanimljiva. Ima jakih trenutaka kad Dylan oće s onom u krevet a ona u njegovim očima baba od 100 godina pa stari Groucho, kosturi po Londonu i pretvaranje čovika u kostur u par sekundi... Tu je i nekoliko scenarističkih gluparija poput pucanja naslijepo i bubice u prstenu. Sve u svemu, mrvicu bolje od prosjeka. Crtež pomalo drven a Granger s onom facom izgleda ko neki kiborg.

05.08.2013
    11:50:00 sati

7, 8, 7, 10

Veoma zanimljiva epizoda, naslovnica klasična.

27.10.2013
    23:04:00 sati

7, 6, 6, 7

02.01.2014
    23:29:00 sati
    dylan_dog12

6, 5, 3, 6

Ovo sam jedva pročitao.

29.09.2014
    10:32:00 sati

8, 6, 7, 9

Priča uopšte nije tako loša (ne vidim patetiku na kraju, niti ideji nešto fali), scenario je slabiji (npr koja je uloga, cilj, moć i namera onog sveštenika-nakaze i drage mu sekte?), crtež je Sinis iskvario u odnosu na prva dva koja mogu stati rame uz rame sa Brindisijem; crta po uzoru na Stana (naročito prste). Naslovna odlična, intrigantna, Dilan nonšalantno sedi i lista novine umesto da zaprepašten maše rukama.
    Na kraju krajeva - nije ovo ni približno loše, koliko sam po komentarima mislio da će biti, ali je moglo veoma, veoooma bolje.

29.01.2017
    04:06:00 sati
  • karlitos

Ukupna ocjena 45%

4, 4, 4, 9

Nije baš toliko loše, ali ipak slabašna epizoda s lošim crtežom.

25.02.2017
    11:27:00 sati
    karlitos
  • DividerOfShadows

6, 6, 5, 9

Koliko primjećujem, mnogima se ova priča i nije baš svidjela. Iskreno, tijekom čitanja ni meni nije bila nešto posebno (nije bila loša, ali niti neko božanstveno čudo), ali moram priznati da me kraj zapanjio. No prije toga bih želio istaknuti par čudnih stvari - Dylan nikad nije bio "na ti" s tehnologijom (što se, primjerice, vidi u epizodi "Projekt" jer se tamo očituje njegova mržnja prema mobitelima), a ovdje rukuje aparatom koji slijedi prsten u koji je ugrađen mikroodašiljač - ne bih rekao da je to dio njegove standardne detektivske opreme. Osim toga, tu je i ta sekta "Bratstvo" čije ideje i svrha nisu baš najbolje dotjerani te mi se čini da je ona umetnuta u strip čisto kako bi se priča proširila na 96 stranica. Međutim, tu je taj kraj i drugi dio priče - mogućnost gledanja stvari onakvima kakve će biti nakon određenog vremena. Sposobnost spoznavanja budućnosti ljudima je oduvijek bila privlačna, ali malo njih u startu primijeti negativne elemente te moći, koje Dylana gotovo dovedu do ludila i koje su na koncu Dylanovog liječnika Boba natjerale na samoubojstvo. Crtež je ponegdje podnošljiv, ali negdje je i jako nedorađen i gotovo amaterskog izgleda.

Ukratko, da se poboljšala priča o sekti ili da se cijeli strip malo adekvatnije usredotočio na dio priče povezan s gledanjem u budućnost (a ne samo na posljednjih par stranica, gdje je sve razjašnjeno na njih četiri-pet), Dani more bili bi puno bolji.

07.05.2017
    17:16:00 sati
    DividerOfShadows