Klub strave i užasa

DD SP 1 | 124 str.

Članovi neobičnog udruženja zvanog Klub strave i užasa okupljaju se svake godine i natječu u pričanju horror priča. Počasni gost (a i sudac) ovoga puta je Dylan Dog, a glavna tema čudovište iz Loch Nessa.

• Klub strave
    DD LUSP 10
  • Klub strave i užasa
    DD SP 1
  • Klub strave i užasa
    DD SUPB 22

• Il club dell'orrore
    DD SPEC 1

• zanimljiva pričica Mistera Swana; Dylan je sin čudovišta iz Loch Nessa koj ima sposobnost uzimanja ljudskog oblika u svrhu borbe protiv «demona iz svemira», nama poznatijeg kao Xabaras
  • u pričici Lorda Wilda Dylan propušta sastanak sa Annom Never
  • sam naslov epizode svojevrsni je hommage svim čitateljima ovog serijala i zahvala zbog velikog uspjeha koji je Dylan Dog doživio u svojoj prvoj godini izlaženja

Čudovište iz Loch Nessa još i dan danas predstavlja jednu od najvećih i najpoznatijih svjetskih misterija. Desetci osoba koji se kunu da su vidjeli čudovište (od kojih neki idu tako daleko tvrdeći da su čak ostvarili i fizički kontakt s njime), jednako toliko fotografija od kojih je većina ipak upitne autentičnosti… Skriva li to ogromno i duboko škotsko jezero uistinu neko tajanstveno biće ili se ovdje radi samo o jednom od najgenijalnijih marketinških turističkih trikova ikad? Bilo kako bilo, Nessie već desetljećima rasplamsava maštu pojedinaca iz svih dijelova svijeta te postaje svojevrsni kult, mit…

A ipak «Klub strave i užasa» zapravo i nije priča o Nessie, ona je ovdje upotrijebljena čisto u kontekstu ideje koja je vodila Sclavija u kreiranju ove epizode, a koju sam ja već donekle i natuknuo u početku recenzije, a to je upravo maštanje, fantaziranje, sanjarenje kao najčudesniji, najmoćniji vid ljudske kreativnosti; pričanje priča, priča koje pružaju nadu, priča koje stvaraju mitove i legende i, što je još važnije, priče koje te legende i mitove održavaju živima. Stoga je sasvim razumljivo zbog čega je ovaj DD specijalac koncipiran upravo u obliku omnibusa, gdje je naglasak upravo na prezentaciji što maštovitijih i što originalnijih priča od strane članova dotičnog udruženja za čijeg je sudca ovoga puta izabran sam Dylan Dog. I ma koliko da s jedne strane «veliča» i «slavi» ljudsku sposobnost sanjarenja, Sclavi ipak ne može a da se ne dotakne i druge, mračnije, a i pomalo tužnije strane; odsustva snova, odsustvo mašte… banalnost ovog svijeta koje toliko stremi prema tome da sve ono neobjašnjivo što prije objasni i učini racionalnim, nemilosrdno demolirajući time naše vjekovima stvarane mitove, ubijajući nam nadu i rušeći nam naše snove. Pripadnika jednog takvog «rušitelja snova» nalazimo u među akterima ove priče, koji si time u očima čitatelja priskrbljuje titulu negativca ove epizode; pomalo i paradoksalno to biva Sir William Neill, predsjednik Kluba strave i užasa, koji pri kraju priče jednostavno ravnodušno izjavljuje da čudovište iz Loch Nessa jednostavno ne postoji. Upravo ta izjava nadovezuje se na sam završetak epizode, grandioznu scenu, na Nessie koja umire pred Dylanovim očima; na scenu koja dovoljno govori sama za sebe, koja savršeno zaokružuje poantu ove priče i koja sasvim ispunjava cilj koji je Sclavi želio postići.

DD LUSP 11 Strava iz nekog drugog Kad

10, 10, 10, 10

Super prica,iako malo drugačija od drugih!
    Puna iznenađenja, pogotovo kraj.
    To mi je bio jedan od prvih DD-a koje sam citao jos
    kao klinac.
    Crtež je fenomenlan!
    02.06.2006
    11:00:00 sati
  • nenno

Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

02.06.2006
    15:16:00 sati
    nenno
  • Ukupna ocjena 50%

7, 6, 3, 2

Mislim da je malo precenjen od strane recenzenta, jeste dobar ali mislim da ne zasluzuje 100%.
    02.06.2006
    23:45:00 sati
    priki

3, 2, 9, 8

Da sam kojim slucajem pisao ovaj komentar odmah nakon procitanog stripa, ocene bi bile slicne recenzentovim. Ali, odrasta se... Ovaj specijal niti je interesantan, niti aktuelnim (audiomatroni, Nesi... vec vidjeno godinama ranije u MMu), niti inventivnim... Price su naivne i prenaivne, sam Dilan Dog je naivac... Nah, mogao bih do sutra da nabrajam sta sve ne valja ovde. Sve u svemu: razocaravujce.
    03.06.2006
    01:47:00 sati

10, 10, 10, 10

Sclavijeve bolesti kroz priče drugih,svojevrsni omnibus(kao takav i neobičan za Dylana)i crtež majstora Roia.Jedan od Dylana koji me vežu za one stare dane kada je bilo biti faca-čitati Dylana.Naslovnica fenomenalna,pojavljivanje Anne Never,Nessie iz 1001 noćne more.Ma,genijalno!
    04.06.2006
    19:41:00 sati

7, 7, 7, 7

Za fanove vjerojatno odlična epizode ali ja neki dublji smisao u ovome ne vidim.Koncepcija pričanja različitih priča pojedinih članova kluba je zanimljiva i cijelo vrijeme sam čekao nešto posebno na kraju, kad ono ništa specijalno.Mislim,sve pričice su zanimljive i intrigantne,ali filozofiranje na kraju u stilu "užas je nada u nepoznato" ne mogu progutati.Inače,u stripu se pojavljuje bezbroj likova iz svijeta show-businessa kao što su Jimmy Hendrix, Bela Lugosi itd.Roi još u početničkoj fazi,poprilično nedosljedan kod Dylana a posebno njegove frizure.Kasnije je ipak puno bolji ali svejedeno ostaje majstor u krvavim scenama a i kod Nessie se potrudio.Ako se ne varam,i Marti MIsterija se susreo sa Nessie u jednom od MM specijalaca(mislim da orignalni broj 2,kod nas izašao u redovnoj seriji).Što se Nessie tiče,tip koji je uslikao onu famoznu sliku na kojoj Nessie viri iz vode i za kojom su svi poludjeli je na samrtnoj postelji izjavio da se radi o fotomontaži.
    05.06.2006
    19:23:00 sati

7, 8, 7, 9

Ponovo je procitah danas. I zacudih se koliko sam ustvari zaboravio o cemu se radi. Skoro se nijedne price nisam setio. Lepo je to slozio Sclavi, u svom maniru. Roi lepo crta velika cudovista. Jedna od retkih Vilinih naslovnica koja mi se svidja (zar nije Dylanov polozaj identican kao na naslovnici za Damu u crnom?)
    06.06.2006
    04:38:00 sati
  • Vega

8, 7, 10, 10

Odlična ideja za prvi specijalni broj! Klub strave i užasa. Grupica ljudi se okuplja radi natjecanja u izmišljanju stravičnih priča, te pozovu Dylan-a kao suca. Oduvijek su me fascinirale te urbane legende. Sjećam se kako mi je djed, kao klincu, pričao o prizivanju vraga, kako prepoznati vještice i o duhovima mrtvih koji se dolaze oprostiti od voljenih (ili napakostiti omraženima)! Sve one legende tipa: nosiš jaje šezdeset dana ispod pazuha nakon čega se iz njega izliježe vrag i ispuni ti tri želje ili ona da možeš sresti vraga točno u ponoć na raskrižju kroz kojeg nikad nisu prošla kola. Čak mi je jednom rekao da je vještica bacila čini na mene (još uvijek tvrdi da je to istina)! Strašno sam se bojao kad bih poslije legao u krevet, ali volio sam te priče. Ovdje se radi upravo o tome: pričanju priča! Nema manijaka niti bilo kakvih natprirodnih stvorova. Super mi je preobražavanje mistera Swan-a u Hendrix-a, Belu Lugosi-a, grbavca iz Notre Dame, Marilyn Monroe. Sve što se događa u ovoj epizodi je iluzija. Roi ovdje prokleto dobro crta! Naslovnica savršeno odgovara epizodi.
    19.06.2006
    21:35:00 sati
    Vega
  • dubac

10, 10, 10, 9

Ovaj Dilan je nekako drugaciji od drugih.Svidja mi se sto imam utisak da je Dilan ovde samo instrument da se isprica neka druga prica,jednostavno nije Dilan u prvom planu.Svi likovi koji se pojavljuju su fenomenalno uklopljeni u celinu.Niko nije suvisan i nigde prica ne gubi nit.Crtez je jedan od najboljih ikad.Ja nisam ljubitelj Roia ali ovde je maestralan.
    24.06.2006
    17:10:00 sati
    dubac
  • alen

7, 6, 8, 6

U nacelu volim te kolaz epizode s nizom prica koje su povezene (barem u ovom specijalcu), ali ova me se nije previse dojmila. Mozda je to zbog toga sto Sclavi pokusava iz svega napraviti pricu za svog junaka Dylan Doga. I uzeo je tu simpaticnu Skotsku legendu, mozda i malo previse razvikanu (eh sto radi marketing u turizmu) i od nje napravio strip. Price su mi bile od dobrih do onih koje bi me nervirale. FYI, nervirale su me one u kojima se ne zna jel san ili java, jebe li lud ili zbunjen. Roi je jedan od onih crtaca kojeg nisam volio dok sam bio mladji, ali sada mi je sve bolji. Volio bi vidjeti Brendona.
    26.07.2006
    13:18:00 sati
    alen
  • Ukupna ocjena 63%

6, 6, 7, 6

Pa, meni je ovo jedan solidniji prosječni DD. Nekad su mi te pričice izgledale fenomenalno, no, sad mi se čine slabašne. Uglavnom, ovaj prvi specijalac je posveta Dylanu Dogu, koji je, izgleda, već prve godine postao zvijezda i stekao megapopularnost među čitateljima. A Klub strave i užasa, to smo upravo mi, fanovi. (usput, šteta da nema dodatka)
    08.08.2006
    12:11:00 sati
    stinky

7, 7, 9, 6

koncepcija omnibusa je ok, nessie u više varijanti također, kao prvi specijalac je to sasvim solidno, ali ipak, sada, nakon 15-ak godina, ove priče mi ne izgledaju tako moćno, crtež je izdržao zub vremena
    10.07.2007
    18:30:00 sati

7, 6, 9, 10

Sviđa mi se koncepcija ovog specijalca, ali priče nisu nešto posebno. Roi odličan, a naslovnica jedna od boljih.
    17.12.2007
    21:34:00 sati

8, 8, 8, 9

Početni specijalci Dilana Doga su bili dosta dobri, za razliku od kasnijih. Loh nes je uvijek zanimljiva tema.
    30.12.2007
    10:32:00 sati

9, 9, 10, 10

meni najbolji Dylanov specijal uz Snove...a Roi je predobar ovdje
    12.04.2008
    10:21:00 sati
  • Lucy Liu

9, 9, 1, 9

Eh,it's okay.ROI SUCKS!
    13.04.2008
    11:54:00 sati
    Lucy Liu
  • Windwalker

9, 9, 10, 10

Ovu epizodu imao sam u starijem izdanju, ali je falilo par stranica. Sad sam je napokon pročitao kako treba, zahvaljujući Ludensu.Priča je vrlo zanimljiva, sastavljena od nekoliko kraćih priča povezanih u cijelinu. Što se vizualnog dijela tiče, savršen je. Opet moram ponavljti da je Roi najveći majstor atmosfere, a Villa-ina naslovnica je za objesiti na zid kao poster -> predobra.
    13.04.2008
    15:54:00 sati
    Windwalker

7, 4, 6, 9

Ma ništa posebno, jedan od slabijih specijalaca. Očekivao sam više jer ideja o klubu strave čiji se članovi natječu u pričanju horror priča je dosta intrigantna, čudna i originalna jer u DD serijalu nikad dosad nije bila jedna ovakva epizoda. Međutim, iako se na početku (prvih nekoliko stranica) dalo naslutiti da priča ima potencijala, izvedba je ovdje vrlo loša. Priče su dosta besmislene i dosadne i nijedna od njih mi se nije baš svidjela. Likovi su mogli biti bolji, od svih njih je jedino onaj mađioničar malo (ali samo malo) zanimljiv. Sclavi je i ovdje ubacio malo svojih filozofija, a mišljenja sam kako je to ovdje nepotrebno, a mogao je i bez one besmislene zadnje stranice, to mu stvarno nije tribalo. Također, ovdje mi je stvarno falio Groucho, očekivao sam da će svakog trenutka banuti iza nekog kuta i početi sprdati članove kluba strave te unijeti malo atmosfere. Crtež mi se baš i ne sviđa, ovo je onaj početni Roijev period, imao je on i boljih izdanja u novijim brojevima. Naslovnica je veoma dobra.
    29.05.2008
    23:43:00 sati

10, 10, 10, 10

Roi je odličan kao i uvijek, a koncept priče koja obuhvaća gomilu manjih priča je odlična ideja za prvi Specijal.
    20.10.2008
    10:15:00 sati
  • Ukupna ocjena 82%

8, 9, 7, 10

kraj je cool.
    05.01.2009
    14:12:00 sati
    Misko iz Darwooda

6, 9, 7, 10

Zanimljiva i jako dobra ideja za priču ali mi nisu sve te priče nešto posebno. Nije me impresionirala priča s Nessi koja je kao glavna u ovom broju. Sjećam se ovog izdanja davno kad je izašlo s kojim sam to uzbuđenjem kupio. Danas mi ništa posebno nije, puno mi je bolji prvi broj Dylana koji je slobodna d. izdala ono slušanje raznih priča na groblju ono je fantastično.
    13.01.2009
    17:48:00 sati

10, 10, 9, 10

An absolute classic, and mostly because its main strengths are observation through storytelling, and the importance of atmosphere and great writing.  Sclavi is a genius; in a way, he is to Dylan Dog what Guido Nollita was to Zagor.  Let's hope that Sclavi still keeps surprising us once in a while by writing a DD story here and there; also, I don't want to underestimate the importance of Claudio Villa, whose covers for Dylan Dog were far and away above anything that Stano has done.  I'm sorry if this hurts Stano fans, but it's true; how I wish that Villa was still doing DD covers...

As for the story, as I've said before, it's a great mind game, and the brilliance is in how little ends up happening in it, as far as the reality of the story is concerned; instead, it's all little mind games, brilliantly realized, drawn and uted.  Mainly, the dialogue is awesome, and even the artwork of Roi stands up to a decent standard, even though I'm not his biggest fan.  HORROR CLUB is one of the great Dylan Dog stories, from its classic golden age, when it was still young and still growing; now that it's a phenomenon, a story of this quality comes along every two or three years in Dylan Dog issues, which is a shame.  In the late 1980s, it came every month.  Let's hope that Sclavi picks up his pen (or computer keyboard) and gives us the old Dylan back, the one with whom we all fell in love with.

06.03.2010
    20:03:00 sati
  • Ukupna ocjena 81%

8, 8, 8, 9

Dilan kakvog volim.

15.03.2010
    15:15:00 sati
  • PJ24MKD

6, 6, 8, 8

Mnogo sam ocekivao od ovog specijala, ali osim odlicna atmosfera uz Roijev crtez, citanje nije islo uopce lagano sto je redak slucaj kod Sklavija, bar za mene. Prica imala je ogroman potencijal, a kako ne bi kad glavni ili sporedni protagonist u sve price koje se ovde preraskazuju, u klubu strave, je cudoviste iz Loh Nesa. Nnazalost, sve price su mi bile onako, nit lose nit nesto predobro. Evo nakon 10tak dana otkad sam procitao strip, ne mogu da se setim ni na jednu od price osim po neki segment. Mozda promenim mislenje nakon preprocitavanja.

29.08.2010
    02:44:00 sati
    PJ24MKD
  • doktor78

5, 5, 9, 10

Lose. Ocekivao sam puno vise od ovog specijala. Naslovnica i Roi-jevb srtez vrlo dobri, ali je prica tanka. Razocaran sam

17.09.2010
    17:33:00 sati
    doktor78
  • Ukupna ocjena 79%

10, 10, 3, 10

Bravo,Sclavi.Bravo,Villa.Loše,Roi.

20.12.2010
    16:08:00 sati
    Patrix

9, 9, 8, 8

Slažem se u potpunosti s recenzentom. I konceptualno i izvedbeno jako kvalitetna i nadahnuta epizoda. I manje priče unutar epizode su dobre, a kao cjelina izvrsno funkcioniraju. Ovo mi i jedna od najdražih depikcija Dylana kao lika - Ščilan i s pristojnom dozom humora.

Roi se ovdje još traži. Nažalost, neke vinjete su mu totalno nejasne, uglavnom one pod vodom, no ne znam tko bi uspio kreirati bolju atmosferu za ovu vrstu priče.

03.07.2011
    18:42:00 sati
  • Umri_Muški

6, 10, 9, 7

Priči dajem malu ocjenu jer je u biti ni nema, no zato je scenarij mrak.

26.08.2011
    00:11:00 sati
    Umri_Muški
  • Rahazlam

8, 8, 10, 8

Soldna prica,crtez je maestralan,naslovnica dobra.

09.08.2013
    19:14:00 sati
    Rahazlam
  • kazo3000

10, 10, 10, 10

OČARAN

13.12.2013
    10:43:00 sati
    kazo3000
  • Ukupna ocjena 79%

8, 8, 7, 10

26.01.2014
    15:59:00 sati
    HEJZI1

6, 4, 6, 6

Pretpostavljam da je Sclavi ovdje aludirao na poznati sastanak Mary Shelley, Lord Byrona i ostale ekipe, vjerovatno mu je to bila inspiracija za ovu epizodu. Slabasna epizoda, ni ja ne vidim ovdje neki dublji smisao, ako ga i ima, nije toliko ni bitan. Roi se ovdje i nije bas potrudio, upotrijebio je mnogo crnila/sjencenja, da bi sto prije popunio vinjete.

18.07.2014
    18:09:00 sati

6, 6, 5, 7

Više bi voleo da je ova epizoda sa jednom pričom gde Dilan traži Nesi.

30.09.2014
    08:11:00 sati

Ukupna ocjena 34%

1, 1, 7, 7

Za sad, jedan od najlosijih specijala. Toliko dosadno. da se jedva da citati. Iskreno receno, kad sam vidio o cemu se radi, nesto dobro nisam vise ni ocekivao. Scenario je konstantno na stedljivom plamenu. Crtez i naslovnica su ok. Dylan ne lici bas sebi, al podnosljivo je.

14.04.2015
    08:52:00 sati
  • Space Marine

8, 8, 7, 10

Taman specijalac koji nas navodi na otkrivanje njegove jednostavne ali brutalne ideje - snovi, ma koliko kod lijepi bili, na kraju uvijek moraju umrijeti. Sva ta strava koju oni vuku sa sobom proizlazi iz vlastite obmane čovjeka jer se ponekad ne može suočiti s tmurnom realnošću. Roi pomalo fušario s previše crne, a naslovnica je jedna od najboljih u serijalu.

03.08.2015
    18:14:00 sati
    Space Marine
  • caramba

4, 5, 8, 9

Jako zamorno mi ovo bilo za pročitati, možda i zbog tog prekomjernog crnila u crtežu. Roi puno bolji na redovnoj seriji.

17.02.2016
    12:37:00 sati
    caramba

8, 7, 7, 7

Zanimljiva ideja, ali nedovoljno dobro razrađena. Cela ta priča sa klubom Strave i Dilanom kao sudijom je odlična, ali mnoge od priča su mi mlake. Ne čak ni zbrzane, već prosto neuverljive. Baš kao da neki od likova koji su pričali priču nisu smislili dobru priču, već kao da su hteli tek bilo šta da kažu ne nadajući se pobedi ionako. Neke od priča su i dobre poput onog sa čamčićem na reci ili onog lorda i planete sa pipcima ili šta već. Dilanova priča na kraju i nije nešto a naročito je bezveze robot Nesi na kraju. Kraj koji je ujedno i početak je super. Dijalozi su uglavnom vrlo dobri.
    Posle čitanja ovoga ostaje neki gorak osećaj da, iako nije loše, moglo je mnogo bolje. Od prvih 5 specijalaca najgori - ali čak i kao takav dosta dobar.

Roi mi u tim prvim epizodama nije bio ništa naročito, dok se kasnije popravio. U nekim scenama odgovara on (uvodna priča, prikazi članova kluba Strave itd.. baš doprinosi gothic atmosferi u zamku u kome se pričaju horor priče) ali scene sa Nesi / u vodi / akcione sa puno pokreta mu nisu ništa posebno, ne može da se razazna šta se dešava i ko je ko... Čak mu i Nesi često ne izgleda kako treba.

EDIT: okt 2019, priča 7 -> 8

24.11.2016
    12:25:00 sati
  • karlitos

10, 10, 10, 10

Dylanov klasik, perfektna epizoda.

06.02.2017
    10:06:00 sati
    karlitos
  • Dexters

8, 9, 8, 8

Članovi kluba strave se natječu u pripovjedanju kratkih priča o Nessie, poznatom čudovištu iz Loch Nessa. Dylan Dog je sudac.

Nakon kratkog prologa, Agatha pripovijeda prvu priču. Nessie je kao sudbina koja može biti sve i ništa (str.39). Ona sama odlučuje što će od toga biti, ona bira oblik, mi smo nijemi promatrači.

Gospodin Swann pripovijeda drugu priču. Njegov lik i djelo su varka, laž, on je ono što mi želimo- svi i nitko (str.42). Majstor laži je đavao, jedno od tisuću njegovih imena je Abraxas/Xabaras. Nessie i njeno dijete Dylan imaju zadatak da ga poraze, ali opsjenaru se ne vjeruje.

Gospodin Ink je tvorac treće priče. Premda ju je stvorio, on ne poznaje njen sadržaj, jer je ona halucinacija izazvana LSD-om. Ink nije siguran da li je on autor, ili konzumenti droge. Dylan mu je jedini zapljeskao, ali njega ne zanima tko je autor, već tko je "sanjao" tj. doživio priču. Da li su naši snovi, snovi nekog drugog? Može li onda naša stvarnost biti odraz stvarnosti nekog drugog.

Lorda Wildea zadesilo je prokletstvo- možete li zamisliti išta gore od života od rente, u cjelodnevnom dangubljenju? (str.80). Ovdje je Sclavi pogodio, ovo je zaista prokletnik bez šanse za iskupljenje ( a ne npr. službenik šonjo koji radi od 8-16h i žena ga vara- što smo u raznim varijacijama imali priliku vidjeti). I sad ta prazna ljuštura, koji ne može ni samog sebe pobijediti u šahu, traži pomoć Dylana.
    U trenutku kad mu je hrabrošću drugog spašen život, izgledalo je kao da se Wild mijenja. Ali Sclavi nam je srušio snove, spasitelj Dylan postaje novi zarobljenik zone sumraka, obavijen pipcima sudbine, rob slučaja, bez mogućnosti izbora.

Miss Redgrave ne želi pripovjedati priču jer nema što novo za reći. Priča koju je smislila identična je onoj Wildea. Može se shvatiti da je biti rob sudbine u vječnoj dosadi najveći užas, ili da je to jedini užas- što je možda još strašnije.
    Međutim, ona napušta smiješni klub strave, sastanak je ne zanima. Sviđa mi se njen izbor, to je način kojim se teži nadčovjeku. Bolje je upaliti jednu svijeću nego proklinjati tamu- kaže kineska poslovica.

Ser William, predsjednik kluba, nam pripovijeda priču u formi nihilističkog paradoksa. Nessie ne postoji, san je mrtav, nade nema, istine nema. To je poznati paradoks, jer ako istine doista nema, onda je i tvrdnja o tome neistinita. Dylan to primjećuje pa ga upozorava da time negira njegovo postojanje (s tim da Sclavi istinu smatra noćnom morom, ali to je druga tema). Ključno je primjetiti da se Ser William plaši izbacivanja iz kluba strave, on je slabiji od Miss Redgrave.

Dylan na kraju svima daje drugo mjesto, a kaže da prvo mjesto može dobiti jedino Nessie. A tko je Nessie? Možda je to Miss Redgrave ako povežemo zadnju stranicu i prolog. Možda je Nessie umirući san- kraj osamdesetih, kraj XX. stoljeća, kraj jedne ere. Ili je sve samo šala, dobar vic.

05.09.2018
    20:52:00 sati
    Dexters
  • Ukupna ocjena 53%

4, 6, 6, 5

Precenjena priča. Al' krenimo redom...

Scenaristički, Sclavi se i nije nešto pretrgao od rada na ovoj priči. U nekoj meri, inkorporirao je trash horor atmosferu koja je krasila Fulcijeve i Bava junior filmove, ali sama priča, do samog kraja nije opravdala svoju svrhu. Negde na sredini il' nešto malo jače, oseća se zasićenje materijalom, strip ne kulminira kako treba i od tada se svi elementi priče počinju da srozavaju, te postaje jako naporno stići do kraja epizode. Takođe, suviše prostora je otišlo na dijalog, koji svojim obimom guši neke bitne grafičke prikaze, i element morbidnog i obskurnog, koji je krasio rane Roieve radove.

Što se samog Roia tiče, on je ovde prezentovao svoj prepoznatljivi stil, ali evidentno je da se u to doba još uvek tražio i usavršvao, jer je tu bilo elemenata koji su iziskivali  brušenje, a to je bolje snalaženje u prostoru, sigurnije prikazivanje enterijera i efektnija predstava perspektive. Međutim, za razliku od današnjeg Roia, mladi Roi je bio mnogo poletniji u prikazivanju horor atmosfere, i likovi koliko god i u to vreme delovali mračno i odurno, imali su živosti, nego li likovi kako ih danas predstavlja u svojim radovima.

03.10.2018
    14:09:00 sati
    Vlladimir

9, 9, 10, 9

Jako dobro, na trenutke i izvrsno.

23.09.2019
    16:47:00 sati
  • marcho

2, 1, 10, 10

Upravo pročitao. Prvi put nakon sto se pojavila u izdanju ZS. Jedino sto mi je od onda ostalo u sjećanju je Vilima naslovnica. Naslovnica koja je uz Roiev  crtež jedina dobra stvar u stripu. Ideja o grupi ljudi koja se okuplja da bi prep ričavali horor priče i nije toliko loša iako je već viđena. Iznimno dosadan strip.

12.01.2020
    07:42:00 sati
    marcho