DD MCOM 22
  • Duboki svemir
    DD VEC 128

• Spazio profondo
    DD SR 337

• Duboki svemir je prvi broj „novog pravca“ Dilana Doga, pod uredničkom palicom Roberta Rekijonija, koji je i scenarista ove epizode.
  • Epizoda je pisana pre više godina, inicijalno je trebalo da je crta Mari, pa ju je onda preuzeo Masimo Karnevale, koji je mora da je obustavi zbog crtanja Teks Giganta, a u međuvremenu se i Rekijoni posvađao sa tadašnjim urednikom serijala, pa je završila u fijoci; kada je sam Rekijoni postao urednik, ponovo je data Mariju da je crta.
  • Epizoda je u koloru da bise proslavio novi početak. U pitanju je deveta epizoda regularne serije koja je objavljena u boji.
  • Blago je promenjen i logo serijala – „senka“ iza DD logoa je sada providna.
  • Vizuelno, naslovnica podseća završne kadrove Odiseje u svemiru 2001, mada je u pitanju čest motiv, koji je i autor ove recenzije iskoristio za Zabavu za celu porodicu #29.
  • Svemirski brodovi koji se pojavljuju nose imena po „znamenitim“ osobama britanske istorije – Margaret Tačer, Dejvidu Bekamu i Džordžu Bestu.
  • Dilan je „kloniran“, mada putem virtuelne stvarnosti, i u budućnosti Natana Nevera, u DD Kolor Festu #12.
  • Iako se radnja te priče sa Natanom odvija u 22. veku, a radnja ove epizode u 25. veku, očigledno da nije u pitanju ista budućnost – u Natanovo vreme, Engleska jedva da postoji i daleko je od sile koju vidimo ovde.
  • Čudovišta iz svemira vizuelno podsećaju na monstrume koje sreće Serpijerijeva junakinja Druuna.
  • S druge strane, mešanje paklenih dimenzija i dubokog svemira odmah doziva u sećanje film Event horizont Pola V. S. Andersona, kao i igru Warhammer 40.000, ali i video igru Deadspace.
  • Bela tečnost koju klonovi ispuštaju umesto krvi očigledno je posveta Alienu, u kome androidi ispuštaju sličnu tekućinu.

Svemir je dušu dao za stravu. Dok na našoj planeti još možemo da diskutujemo o tome da li nam Priroda (ili Bog, kako ko voli) želi dobro – gore među zvezdama, u ledenoj praznini kosmosa nema trunke sumnje: ne, ne želi, ni najmanje. Što više znamo o svemiru, to je užasniji: nije više pitanje da li će nas istrebiti nešto što dolazi iz njega, pitanje je samo kada. Gama zraci, asteroidi, zalutala planeta, samo Sunce, crne rupe, možda i vanzemaljci, nestabilnost vakuma, ili nešto što još uvek i ne znamo – broj košmara koji nas vrebaju je ogroman i povećava se svakog dana. Svemir je dušu dao za stravu. I samim tim i za Dilana Doga.

Zato je vrlo čudno što se u epizodi koja se zove Duboki svemir scenarista Roberto Rekijoni uopšte ne bavi tim užasima.

Umesto toga, on nas vodi kroz lavirinte Dilanove ličnosti i različitih viđenja ovog lika od strane različitih scenarista. Naime, klonirani Dilan (nazvan Broj 5) nije sam u misiji da otkrije šta desilo na brodu UK-Tačer: društvo mu prave drugi klonovi koji su manje verne kopije „našeg“ Dilana. Broj 1 je starija verzija, okrenuta ka logici i taktici – već nam padaju na pamet neke „detektivske“ Dilanove priče iz kojih je ovakav lik mogao da izađe, recimo Marcanove; Broj 2 je akcioni heroj ogromnih mišića i ne prevelike inteligencije, još malo pa kao Dilan koga piše Ruju; Broj 3 je emotivni ženski Dilan, dušu dao za Enine scenarije; i Broj 4 je hladni, neljudski Dilan koji više deluje kao narativno sredstvo nego lik ili ličnost – nešto od čega svi scenaristi pate. Njih petoro moraju da se suoče sa „duhovima iz svemira“, neobjašnjivim fenomenom zbog koga se ljudi u dubokom svemiru pretvaraju u monstrume. Ta misija neće baš najsrećnije proći, i radnja vrlo pravolinijski prati neveselu družinu Dilana kako se suočavaju sa demonima… i mahom ginu predvidivim redosledom.

Ideja sa prikazivanjem više aspekata našeg omiljenog Istraživačanatprirodnih pojava uopšte nije loša, Dilan je stvoren za tu metatekstualnost, a Rekijoni je u Gavranovom sudu već pokazao da odlično zna šta jeste a šta nije pravi Dilan. To se vidi i ovde. Kada imamo „pravog“ Dilana suočenog sa njegovim preuveličanim kopijama, jasno se vidi šta sve ne valja (odnosno, nije valjalo) sa serijalom i sa brojnim scenaristima koji su ga pisali. I smeštanje cele priče u svemir, kao što smo rekli, daje mnogo potencijala ovoj epizodi. Potencijala koji, nažalost, nije iskorišćen u potpunosti.

Budimo jasni: Duboki svemir uopšte nije loša priča. Ima interesantne ideje, Mari se potrudio sa klaustrofobijom unutrašnjosti svemirskih brodova i sa čudovištima koja kao da su izašla iz Serpijerijeve Druune, i kolor Lorenca de Felićija je izuzetan, čak i na jeftinom roto papiru na kome je izdanje štampano. Ali, ali, ali… nije ni dovoljno dobra. Nije poenta u tome što su očekivanja bila prevelika od ove epizode kojom kreće Dilanov „preporod“. Ako uzmemo već pomenuti Gavranov sud kao najbolju Dilanovu priču koju je Rekijoni napisao (neki bi tu stavili Mater Morbi, ali nemojmo se lagati, ona ne mora da bude Dilanova priča da bi funkcionisala podjednako dobro – a Gavran, međutim, mora), u kojoj je uspeo da rastavi i ponovo sastavi Dilanov lik, ne zalazeći u patetiku kako Paola Barbato ponekad ume – Duboki svemir nije dovoljno dobar. Od starta je jasno koji će to Dilan dočekati kraj priče – što ne mora nužno biti loše, u hororima je to neretka pojava, ali na današnje vreme kada se mega uspešni serijali kao Okružen mrtvima, Napad Titana i u krajnjoj liniji i Igra prestola baziraju upravo na tome da svako može da pogine u bilo kom trenutku, taj koncept predvidljivosti više ne drži vodu. Ali čak i tako, van inicijalne „evo kako sve pišu Dilana“ ideje, Rekijoni ne radi mnogo toga sa svojim likovima, osim što ih koristi kao topovsko meso. Da pogibija svakog od Dilana ima više smisla (to je slučaj jedino sa Brojem 3), i cela priča bi imala više smisla. Ovako, nažalost, odaje utisak tapkanja u mestu.

I uopšte, osim vizuelno, nije jasno zašto je Rekijoni morao da izmišlja monstrume kada svemir, kao što smo rekli, ima dovoljno užasa. Naravno, u pitanju su citati, razni – od Event horizont do Warhammer 40.000, ali citati koji su sami sebi svrha ne čine zanimljivu priču (osim ako niste Alan Mur koji piše Ligu izuzetnih džentlmena – a i onda to funkcioniše samo u prvoj knjizi). U krajnjoj liniji, Sklavi je bez napuštanja Zemlje mnogo bolje uspeo da predstavi užase svemirskog ništavila u Alfi i Omegi, opet se koristeći citatima, ali citatima kao sredstvom, ne kao ciljem. U još krajnjijoj liniji, i sam Rekijoni je bolje iskoristio svemir i budućnost kao ambijent u Siročadima. Nije da ne može bolje. Ali, zašto onda nije bolje?

Možda je poenta nešto drugo. Da možete izvući Dilana iz Londona, ostaviti ga bez Bloka, Gruča i Trelkovkse, klonirati ga i poslati da se u svemirskom brodu bori protiv čudovišta… sve to nije bitno, i dalje će to biti Dilan, ako je dobro pisan. U svetlu promena koje će serijal doživeti u narednim brojevima (Blok ide u penziju, novi likovi, Dilan počinje makar u minimalnoj meri da koristi tehnologiju i još drugih stvari), Rekijoni nam stavlja do znanja da te promene nisu toliko bitne. Ali to ide u oba pravca – ako nisu bitne, već su dovoljne samo dobre priče – što onda promene uopšte praviti? Razlog je, naravno, više marketinški nego pripovedački: zbog pompe i hajpa. No, ni to ne bi bio problem da je Duboki svemir dovoljno dobar. Ali ne, nije dovoljno emotivan da nas dotakne, a ni dovoljno intelektualan da bismo imali „Aha! Vidi šta ovaj radi!“ momenat.

Možemo da i idemo i dalje sa potencijalnim tumačenjima. Monstrumi koje privlače ljudska bića i njihova patnja mogu biti čitaoci koji uživaju u horor stripovima. Moguće je i da tema identiteta, inače prisutna u skoro svakoj svesci od „preporoda“ vodi nekuda, i da će ceo ovaj ciklus biti baziran na njoj i povezan u celinu. A moguće je i da će se tema Albiona, odnosno Ujedinjenog kraljevstva koje ne uspeva da pobegne od greha sopstvene prošlosti (malo licemerno kad o tome pišu Italijani, no dobro) takođe razviti u nekom pravcu – i po tom pitanju postoje određene naznake u kasnijim epizodama, no ništa više od toga.

Najiritantnije je što ne nedostaje mnogo da bi ovo bila odlična priča. Smislenija pogibija za razne Dilane; malo više egzistencijalnih (a manje paklenih) užasa; i „pravi“ Dilan koji na kraju pokazuje po čemu se razlikuje od svih tih lažnih kopija. Možda i za nijansu bolji klimaks (no, budimo iskreni, tu ni Gavranov sud nije briljirao, samo što sam voljan da mu progledam kroz prste zbog svega ostalog). Ali svega toga nema, i po pročitanoj epizodi ostaje samo jedno pitanje: „Ček bre malo, je l’ to – to?“. Jeste, to je to. Bolje nego ono što je prethodilo, u to nema sumnje.

A ipak, uz sva moguća i nemoguće tumačenja, ne dovoljno dobro.

DD LU 162 Kalvarija

DD SR 338 Zbogom, inspektore Bloch

8, 8, 8, 9

Ovaj komentar je bio napisan na forumu 17.12.2014. godine.

Ok, priča jest dobra, ne morate se bojati što se tiče toga, ali da je vrhunska, nije. Odmah napominjem da nisam nikakav ekspert za DD-a, ali nakon prvog čitanja ne mogu se otresti dojma da je moglo bolje.

Upozorenje - spojleri:
    Multiplicirati Dylana u više jedinki od kojih svaka predstavlja jednu od njegovih karakternih osobina/ekstrema je odlična. Mjesto radnje izvrsno odabrano, "ukleti" svemirski brod pun strave i užasa koji masakrira vlastite putnike u depresivnoj budućnosti pod vlašću neke retro-diktature/kraljevine.
    Uvodni dio, prvih četrdesetak stranica, mi je najbolji od svega.
    Nakon toga počinju ubojstva Dylanovih klonova i "ukazanja" materijaliziranih utvara.
    Najviše zamjeram Recchioniju što nije Dylanove klonove okrenuo protiv Dylana, jer su oni djelovi njega samoga (bilo dobri ili loši), tu je trebao nastati pravi pakao.
    "Upoznaj samog sebe", a gdje ćeš naći boljeg načina od utjelovljenih elemenata vlastite duše. Umjesto toga većina njih je poginula u napadima "utvara", tj. poslužili su kao topovsko meso, jedini je br. 4 (sintetički Dylan) imao neku dublju interakciju s pravim Dylanom, a i tu je Recchioni mogao bolje postupiti jer je ovaj umjesto većeg konflikta između vlastite programiranosti i stvarnog Dylana vrlo brzo stao na stranu "pravoga sebe".
    Ja to vidim kao propuštene prilike i to ogromne.
    Mogu još spomenuti i zatvorenike koji su poslužili kao opravdanje za pojavu "utvara" i to je sve, ništa se veće iz toga nije razvilo.
    Kraj je također problematičan, nisu trebali "putovati" na neko drugo mjesto da bi došli do pakla, kad je pakao već bio na brodu. Ta cijela posljednja sekvenca mi se čini kao "naknadna pamet", tj. ne proizlazi na dovoljno prirodan način iz prethodnih događaja, nije sama po sebi evidentna nego joj je potrebna naknadna interpretacija, barem je meni trebala.

Vidio sam da su Talijani pričali kako se priča može čitati i na "meta-nivou", kao metafora stanja u kojem se nalazi serijal, ali to opet ne može biti opravdanje za ovo što sam naveo.

Ideja za priču je zanimljiva, mnogi elementi su posuđeni iz različitih SF filmova, vjerujem da će fanovi žanra naći dosta toga. Scenarij je kod Recchionija standardno kvalitetan, nećete se naći u situaciji da će vam biti monotono ili nezanimljivo. Mari je odradio jako kvalitetan posao, vidi se da si je dao truda, a i kolor je na zavidnoj razini.

Ukupna ocjena je vrlo dobra, ali nikako odlična.

18.04.2015
    23:20:00 sati
  • Giuda Ballerino

7, 8, 8, 8

ne bih dozvolio recenziju kao prvo, ipak kao drugo slazem se da je dobro ali ne dovoljno i time je sve receno

18.04.2015
    23:24:00 sati
    Giuda Ballerino

9, 6, 9, 10

Ma slažem se sa recenzentom, nije priča loša, uopće ali smo je očekivali drukčijom i boljom. Nakon onog tumačenja s aneta kojeg je Rrobe potvrdio prihvatio sam da je priča ipak smislenija a da je do mene to što je nisam u potpunosti razumio. Neki napola ćorak, ali glavno da je netko povukao obarač.

19.04.2015
    00:46:00 sati
  • PijaniPatak

8, 8, 9, 9

Sjajna priča. Detaljnije na linku ispod

02.12.2017
    19:53:00 sati
    PijaniPatak

6, 5, 9, 7

Dve (ili koliko vec) godine sam uspesno izbegavao spoilere I detalje o novom pocetku, tako da sam na citanje krenuo skroz tabula rasa :)
    I sad se mislim, sta pobogu imam da kazem na ovu temu? necu reci da je govno na kvadrat, jedva cu se sloziti sa Djoletovom recenzijom. Jer to je bas to, sama sustina ove episode je jedno veliko nista ma kolko se trudio da lovim u metatekstualnoj magli, verujte ovde tesko da ima icega.
    S druge strane, horror SF nije bas cesta tema kod Dilana I zabavno je bilo citati. Iskorak nekoliko vekova unapred nije bog zna koliko hrabar ili inventivan postupak, ali je svakako interesantan, daje lepu mogucnost klonirati hrpu verzija DDa, svaka sa svojom "pojacanom" specifikom. No sta s tim, u 100 strana ih moras redom potamaniti I vise koriste kao fileri u prici no sto su imali realni ucinak u istoj. Svemirska prividjenja su u pogledu ideje skoro pa na nivou duha iz frizidera, tako da je ceo zaplet banalan skoro pa na nivou opsednutog usisivaca.
    Nisam verovao da Mari moze funkcionisati u boji I tu sam se prevario. Sjajan crtez nadopunjen zagasitijim tonovima je najvecu plus ovog broja.

05.01.2018
    15:05:00 sati
  • Ukupna ocjena 79%

8, 8, 7, 10

07.01.2018
    14:11:00 sati
    Zagor641

8, 8, 10, 10

25.01.2018
    01:38:00 sati
    Stepan Trofimovic

6, 6, 8, 10

Barbatova se metatekstualno bavila problemom serijala mnogo bolje i mnogo pre Dubokog svemira u Preko praga. Ta epizoda je vrhunska, za razliku od Rekijonijeve koja je jedva solidna.

26.01.2018
    23:14:00 sati

9, 9, 8, 9

Efektna i zanimljiva epizoda, koja se nece skoro zaboravit, iako su neke teme - a pogotovo sami kraj - veoma slicni prici "Lift za pakao".  Recchioni je fino sastavio sci-fi elemente filmova i TV serija, pogotovo Aliens i Battlestar Galactica - da nam prezentira jednu misterioznu i napetu pricu, punu nasilja, i zanimljivih idjea i perspektiva (stos sa onim drugacijim Dylanima, svi koje se zovu po brojevima, je bas dobar).  Mari mi nikad nije bio mecju omiljenim crtacima ovog serijala, ali je boja stvarno fino uradjena, tako da je citav dojam bas dobar.  Zadnja trecina je najbolja, i rasplet kad Dylan zavrsi u onoj crnoj rupi, koja ga odnese u novu dimenziju, i koja je neka nova vrsta pakla.  Kraj price je cista desetka, a pogotovo ona zadnja recenica.  Jeste derivativno, to je istina, ali zar nisu ni Sclavijeve rane epizode takodje bile istog tipa?  Sve zavisi kako se ti familiarni elementi upotrijebe: ovdje je ocito da je Recchioni sve to super smislio, i za to mu se mora cestitat.

14.03.2018
    07:04:00 sati
  • Lucy Liu

10, 10, 10, 5

Sjajna ideja, sjajna priča. I ako se ne varam, ovo je orvi put da u Dylanu vidimo riječ Jebeno, si that's a first.

10.04.2018
    15:16:00 sati
    Lucy Liu

6, 6, 9, 10

Potaknut pisanjima na forumu o novom razdoblju/preporodu Dylan Doga, nakon nekoliko godina, kupio sam novi broj na kiosku. Ne mogu kazati da sam razočaran, ali nisam ni očaran.

Neobična priča - svakako, novi početak - nikako! Već smo imali čudnih epizoda u Dylan Dogu, a ova me najviše podsjeća na film "Event Horizon", s tim što film ima onaj pravi strah od nepoznatog, šok nakon saznanja gdje su završili. Ovdje je sve to nekako mlako prezentirano, bez neke dubine. Sclaviju i Barbatovoj ne trebaju ubojstva da nas šokiraju i to izdiže ovo dvoje scenarista iznad ostalih. Mari nikad bolji! Izgleda da njegovom crtežu odgovara kolor, a bio bih se kladio u suprotno. Naslovnica fenomenalna!! Ona me i najviše potakla da nakon dugo vremena kupim novi broj Dylan Doga. Iako mislim da je davno već sve rečeno u ovom serijalu, kupit ću još nekoliko slijedećih brojeva, tek tako, da vidim kuda to vodi.

15.04.2018
    06:39:00 sati
  • Ukupna ocjena 86%

8, 8, 10, 8

26.04.2018
    23:28:00 sati
    garota
  • Sarghan

7, 7, 9, 10

Ako priču promatramo kao metaforu za serijal i njegovo tadašnje/buduće stanje, onda je cilj ispunjen i konačni produkt je jako dobar. Više-manje je sve rečeno o tim prenesenim značenjima i tumačenjima ove priče u prethodnim komentarima, mada bih posebno istaknuo kako mi se sviđa povučena paralela sa UK-Thatcher = serijal, a osobito što također predstavlja i futurističku verzije galije/jedrenjaka.

Galija kao jedan od ključnih simbola cijelog serijala uvijek je u pričama u kojima se pojavljivala (na nebu) nagovještala smrt te je kao takva odnosila duše/mrtve od zemaljskog života u neka nova/izvanzemaljska prostranstva. Na isti način je i UK-Thatcher futuristička varijanta te galije koja također prenosi "izgubljene" duše (čitaj: mrtvu/zaposjednutu posadu) što dalje od ljudske civilizacije, u novi život, a u ovom slučaju i sam serijal u neki novi smjer. Sviđa mi se i kako "originalni" Dylanov klon par puta tijekom priče spominje tu usporedbu sa jedrenjacima/galijom na što jedan od modificiranih klonova napominje kako je njima "veći dio tog broda/jedrenjaka "nepoznat"". Očigledno, jer je jedino Sclavijeva/originalna verzija Dylana u ranijim pričama veću pozornost posvećivala slaganju galije (i to s većim ciljem, kako je objašnjeno u broju 100 i specijalu "Snovi") dok je ostalim novijim scenaristima galija više služila kao podsjetnik na jedan od Dylanovih hobija iz prvih 100 brojeva. Također, implozija unutar futurističke galije koja stvara "crnu rupu koja se stvorila u trulom srcu ovog broda" i koja usisava sve nam poznato takoreći daje mig klasičnoj galiji koja nosi duše na drugi svijet, a u ovom slučaju sve unutar sebe šalje/prenosi u pakao "gdje će sve ovo prethodno izgledati kao šala" također djeluje u duhu klasične galije, ali i jasno upućuje što Recchioni planira dalje sa serijalom. Pitanje je da li je ta usporedba sa Sclavijevom galijom bila namjerna ili slučajna, ali u ovom obliku lijepo funkcionira.

S druge strane, ako ovu priču gledamo čisto na temelju onoga što se događa u njoj, ona sveukupno dijeluje slabo, ali i prazno. Takoreći, dobili smo samo jednu akcijsku avanturicu smještenu u svemir i ništa više od toga. Mada, postoji par mjesta koja ostaju nedorečena i ostavljaju upitnike iznad glave zašto su uopće ubačena u priču (npr. kao sama zadnja sekvenca/pakao koja kao da ima neki dublji cilj u sklopu ove priče, ali i smisao za koji još nije došlo vrijeme za razotkrivanje). Iz tadašnje perspektive bih rekao da su ti dijelovi nedorečeni i nepotrebni, mada nove informacija o nadovezivanju "Dubokog svemira" na broj 400 upućuju kako bi se Recchioni mogao vratiti tim dijelovima priče. Ponovno, pitanje je da li je Recchioni to planirao od samog početka (tijekom pisanja "Dubokog svemira") ili je poput većine današnjih scenarista tv-serija i manga serijala retroaktivno/naknadno tražio događaje u prošlim pričama koje može pretvoriti u plot-twist i tvrditi su oni od početka bili tako zamišljeni. Ili možda ništa od toga. Ali sveukupno, priča kao priča je razočaravajuća iz te perspektive.

Mari mi je uvijek bio među dražim crtačima, ali ovdje me baš oduševio. Ne znam koliko je to do njega, a koliko do boje, no ovo mi je jedan od njegovih boljih radova. Naslovnica odlična. Što se boje tiče, imao sam priliku usporediti VČ i LU izdanje pa me iznenadilo kako je boja u oba izdanja jednako kvalitetno/identično otisnuta neovisno o tome što je papir u VČ izdanju kvalitetniji. Boja u VČ izdanju gotovo da ne izgleda ništa bolja na kvalitetnijem papiru od one na standardnom papiru kojeg Ludens inače koristi.

Sveukupno jako dobra priča, znatno bolja od onih prije pre-preporoda, ali moglo je i bolje. Ocjena više priči i scenariju zbog višeslojnih značenja i tumačenja.

26.05.2018
    21:01:00 sati
    Sarghan

8, 7, 7, 9

Dobro, ali ne dovoljno dobro, ili najbolje rečeno - neiskorišćen potencijal.

U suštini sviđa mi se ideja, ovo treba gledati kao prelaznu epizode između dva doba i ne treba se previše utripovati u neki kontinuitet ili slično.

Ne slažem se sa Djoletom da su klonovi različite fasete DD, ipak se ovdje kod klonova išlo previše u krajnost, pa ako je Recchioni to imao za namjeru, onda očigledno pokušava da ismije druge scenariste i njihove karakterizacije, što bi bilo loše.

Autori su se dobro snašli u ovoj priči, ostavljen je otvoren kraj i koliko znam najavljen je i nastavak. Cijela priča me podsjeća na film "Event Horizon", horor priču u svemiru. Mari se dobro snašao sa mračnom atmosferom, djelimično ga vadi i dobar kolor. Naslovnica je pravi pogodak, ne samo da ima veze sa samom pričom, već je Stano dao tim crtežom i do znanja da se radi o tzv. preporodu serijala.

30.08.2018
    11:16:00 sati
  • DividerOfShadows

8, 9, 8, 10

Odlična priča! Vrlo je zanimljiva i nemoguće je ispustiti strip iz ruku dok ju se ne pročita do kraja. Ideja o različitim Dylanima bila mi je vrlo originalna i jedva sam čekao saznati kako će se koji ponijeti prema danoj situaciji. Nisam očekivao takav kraj, nekako me zatekao nespremna, no to nipošto nije loša stvar - nepredvidljivost uvijek dobiva dodatne bodove, zbog nje priče i jesu tako upečatljive. Crtež je odličan (inače mi Mari nije toliko drag, ali u boji njegov stil više sjaji, da tako kažem). Naslovnici dajem čistu desetku, Stano je nadmašio samoga sebe!

07.01.2019
    00:19:00 sati
    DividerOfShadows
  • lukaku44496

8, 9, 10, 7

21.01.2019
    22:41:00 sati
    lukaku44496

6, 6, 8, 9

Meni ovo ne da nije dovoljno dobro, nego je jedva iznad prosjeka. Ne znam, vjerojatno me Recchioni previše  navikao na svoj visoki standard, pa imam velika očekivanja od njega, ali radnja ove epizode doslovno liči na video-igricu.

Mari je vrlo dobar, ali ne mogu se oteti dojmu da bi bilo puno bolje u crno-bijeloj varijanti.

31.01.2019
    20:06:00 sati