• Zaplet je posveta filmu Napad na policijsku stanicu 13 Džona Karpentera
  • A inspektor Karpenter, Blokova zamena, očigledna je posveta režiseru
  • Dok je poručnik Kajtel posveta Harviju Kajtelu, koji je glumio u filmu Zli poručnik Abela Ferare
  • Neredi koji se dešavaju u stripu očigledno su inspirisani neredima u Londonu iz avgusta 2011. godine
  • Dilan po prvi put koristi Vikipediju kako bi rešio slučaj
  • Samo isterivanje zloduha podseća na metode koje koriste braća Vinčester u TV seriji Supernatural

Sistem ne valja, u to nema trunke sumnje. Ma koliko bili desno orijentisani (u ekonomskom smislu), ma koliki kapitalista u duši bili, ne možete poreći da sistem ne valja i da ovo u čemu živimo ima veze sa izvornim idejama kapitalizma isto onoliko koliko je Staljinov Sovjetski savez imao veze sa idejama Marksizma – znači, nimalo. S jedne strane, nezadovoljstvo raste širom Evrope i donekle Amerike, a s druge, i nezadovoljnici nisu svesni sopstvenog licemerja jer se bune što nemaju za novi iPad, iako radnici u Kini prave taj iPad za šaku pirinča i rade u uslovima zbog kojih je stopa samoubistava zapanjujuća. Sistem toliko ne valja, da čak i njegovi kritičari ne valjaju, jer jadna je revolucija koja se sprovodi putem tvitera, kao i anarhisti koji se bune što više ne primaju 15. platu. Evropom se širi bauk, to da, ali bauk letargije, lenjosti, bezidejnosti i, na kraju, licemerja. Posao, ne dužnost intelektualaca svakog doba je da razmišljaju na tu temu. A posao Điđija Simeonija je bio da pretoči takva razmišljana u epizodu Dilana Doga. To mu nije baš pošlo za rukom.

Anarhija u Ujedinjenom kraljevstvu je imala dva zadatka: da dovede Dilana u sadašnji socijalno – ekonomski trenutak, kada se kapitalizam pretvorio u robovlasništvo ne samo u zemljama trećeg (i drugog) sveta, već i u svojim matičnim državama; i da nam predstavi zamenu za inspektora Bloka, inspektora Tajrona Karpentera i njegovu pomoćnicu, narednicu Raniju Rakim. Drugi deo priče je uspešno izveden. Shvatili smo: Karpenter je u načelu okej lik, mada tvrdoglav, kratkog fitilja, skloniji poštovanju pravila od Bloka i samim tim vrlo neprijateljski nastrojen prema našem dragom Istraživaču natprirodnih pojava. Ranija je već otvorenijeg uma, ali daleko bilo da poznatog ženskaroša Dilana uzima zdravo za gotovo. Dinamika između njih je interesantnija nego što je već ustaljena i ustajala dinamika sa Blokom i Dženkinsom bila, i verovatno će iznedriti dobre scene, ako ne već i priče.

Ali druga stavka, socijalno – ekonomski momenat je problematičniji, mnogo. Naime, dok se Dilan (konačno) nalazi u pritvoru zbog lažnog predstavljanja sa svojom pre više decenija isteklom legitimacijom Skotland Jarda, masovni narodni bunt potresa London. I kada vođu tog bunta, Džona Maloja, smeste u ćeliju pored Dilana, svi demonstranti se upućuju na tu adresu. A onda se ispostavlja i da su opsednuti duhom davno preminulog preteče sindikalnih vođa koga su kapitalisti mučki ubili. Demonstracije postaju nasilne, i Dilan se nalazi u rimejku Napada na policijsku stanicu 13.

Što je problem. Dilan kaže demonstrantima kako ima simpatije prema njihovim ciljevima, „ali da ovo nije način“. Blok na kraju epizode setno podseća da je svet nepravedan. Simeoni čak i citira Mendelu u poslednjem kadru. I dobro, ako je sve to tako – a jeste – u čemu je problem sa demonstrantima? U tome što su nasilni? Svaka revolucija je nasilna. Što ubijaju nedužne ljude? Ustanovljeno je na više mesta u stripu da su nasilni isključivo prema policajcima i da obične građane ostavljaju na miru. A policajci su ti koji brane sistem. A sistem ne valja. Samim tim… Bilo bi drugačije da nam je Simeoni pokazao (ili makar kazao) da su eto i policajci obični ljudi koji pokušavaju da sklope kraj s krajem, i da je besmisleno boriti se protiv njih, pravi neprijatelj je neko drugi. Ali toga nema, osim Ranije i u manjoj meri Karpentera, svim panduri se sasvim lepo uklapaju u A.C.A.B. stereotip. I kada krene klanje, nemamo simpatije prema njima. Brane sistem, a sistem ne valja. Ne bi škodilo ni da Dilan u nekom momentu shvati da je na pogrešnoj strani, ili makar da je između dve vatre, međutim ne – on aktivno radi na tome da osujeti demonstrante, što mu na kraju i polazi za rukom.

Način na koji mu to polazi za rukom je takođe problematičan. Naime, Dilan i Ranija spaljuju mošti nesmirenog vođe radnika i tako upokojavaju njegovu dušu i smiruju demonstrante. Spaljivanje posmrtnih ostataka je taktika koja se vrlo često koristi u TV seriji Supernatural… ali ne i u Dilanu Dogu. U Dilanu, duh bi pre, uz setni monolog, shvatio jalovost sopstvene borbe, kako su sklavijanski monstrumi neretko činili, i sam se raspršio. Ovo je plitko akciono rešenje za plitku (ali vrlo zabavnu, makar u sezonama 2-4) akcionu TV seriju o dva brata balvana koje glume dva glumca balvana. Za Dilana – lenjo je.

Zašto je ova priča data Simeoniju, koji je poznat po (manje ili više uspešnim) supernatural thriller pričama, Bog sveti bi ga znao. Da je i u Boneliju moguće napraviti strip koji zna šta je ideologija, šta je revolucija i koji su svi njeni problemi i kako to utiče na likove pokazao je neko drugi, Luka Enoh sa svojom Geom, koji nije stao na pola puta, već je svoju mlađahnu junakinju doveo do logičnog kraja njenog puta – pa makar i otuđio neke čitatelje. Simeoni to ne radi, i isitni za volju, nije da je Dilan ikada bio nešto posebno politički angažovan (na pamet padaju Vampiri kao primer valjane priče), ali ako je urednik Rekijoni već želeo da se pozabavi ovom temom – onda je trebalo da pozove Enoha da to odradi kako valja.

Ipak, ne budimo potpuno kritični prema Simeoniju. Epizoda je dobro predstavljanje Karpentera i Ranije, kao što smo već rekli, i solidno je napeta. Deo zasluga za to, možda čak i veći, ide Kazertanu koji je ovde u punoj formi, bez bacilijerijskih iživljavanja sa tušem i kadriranjem. I, kao i prethodne dve priče iz novog ciklusa, i ova je značajno bolja od stvari koje su joj prethodile. Može se diskutovati da, kao što je Duboki svemir bio uvod u preispitivanje Dilanovog identiteta, Anarhija u Ujedinjenom kraljvstvu predstavlja tek uvod u Dilanovu borbu protiv savremenih zala sveta (i zaista, Albion kao simbol nepočinstava pojavljuje se i u Dubokom svemiru, i ovde, a tek će se doći na svoje mestu u U službi haosa). Ali sve su to nadanja i daleko od sigurnih stvari.

Neki bi rekli da je napredak to što pričamo o savremenim društvenim problemima u vezi sa jednom epizodom Dilana Doga. Nije netačno. Samo bi bolje bilo da pričamo stavu koji je ta epizoda zauzela, nego o tome što nikakvog stava nema. Osim ako se ne smatra da je generički „kapitalizam = zlo, ali i nasilno rušenje sistema = zlo“ neki stav. Nije. Ako sistem ne valja, ruši se po svaku cenu. Ako se ne ruši po svaku cenu, znači da većina ne smatra da je loš, ili barem da su toliko lenji i umišljeni da umisle kako će njihovi tvitovi ili tekstovi na blogu nešto promeniti. I opet – neće. Mogao bih i ovde da kažem kako Anarhija u Ujedinjenom kraljevstvu uopšte nije loša priča, ali neću, jer kad se priča o revoluciji ne staje se na pola puta, ide se do pobede. Ili onog drugog. Ne pravi se priča samo da bi se zapljunuo.

Dok je u prethodne dve epizode „preporođenog“ Dilana nedostajalo malo duše, ovoj nedostaje – mnogo petlje.

DD SR 338 Zbogom, inspektore Bloch

DD VEC 131 Dobro došli u Wickedford

7, 7, 7, 7

Recenzija je izvrsna, vrlo precizno su analizirani svi problematični dijelovi tako da se tu nema što puno dodati.

Nakon pročitanog stripa, također sam bio dojma da nešto fali, a od svega mi je kraj bio najneuvjerljiviji. Interakcija sa novim inspektorom i njegovom pomoćnicom definitivno drži priču "iznad vode".

Casertano dobar, premda zna prenaglasiti crte lica tako da nekad vuče na karikaturu, inače ok.

14.07.2015
    01:25:00 sati

6, 6, 8, 9

Ova anarhija je previše uređena. OK su i novi likovi (mada mi interakcija i nije bila previše napeta jer sam ovo priču zasdnju pročitao od novih) i OK mi je bila i akcija ali monter of the month zaplet mi je razočaravajuć. A baš potpuno.

07.09.2015
    22:41:00 sati

7, 7, 9, 8

Anarhija u Ujedinjenom kraljevstvu je zabavna i pitka prica. I takva je jer sebe ne shvata previse ozbiljno i nije ambiciozna i pretenciozna u onoj (neuspesnoj) meri u kojoj su to Duboki Svemir i Zbogom Inspektore Blok.

Dok su gorespomenute epizode teska razocaranja, ova i nije losa, jer vec sam sebi spustio kriterijume za DD renesansu. Simeoni vrlo pitko i interesantno vodi pricu. Dilanov razgovor sa golisavom devojkom u krevetu prekida inspektor Karpetner i narednica Ranija Rakim, policija se konacno setila posto je Blok u penziji da oduzmu Dilanu odavno isteklu legitimaciju i uhapse ga pod optuzbom prevare. Steta sto se epizoda nije vise time bavila nego je hapsenje bio samo nacin da se Dilan odvede u Skotland Jard gde ga ceka, posle onog iz 2005., drugi rimejk Napada na policijsku stanicu 13.

U stanici dolazi do toliko najavljivanog osavremenjivanja Dilana koji koristi ajped, internet i vikipediju da bi razresio slucaj. Da li je uopste potrebno Dilana staviti u moderni savremeni kontekst? Ne vidim kako mobilni telefoni ili spominjanje gugla ili epla moze da doprinese kvalitetu samih prica. To ubacivanje deluje tako vestacki i nametnuto, a Dilanovo izgovaranje reci ,,ajped" ili ,,gugl" neprirodno.

Ali to je ocigledno novi smer kojim nas vodi Rekioni - nazvao bih ga amerikanizovanje Dilana Doga. To se vidi i u samom razresenju slucaja koje je Djole u recenziji odlicno okarakterisao kao plitko akciono rešenje neke americke komercijalne kablovske nedeljne tv serije. Ne kazem da takvih razresenja nije bilo ranije u serijalu, pogotovo iz nemastovitih pera raznih scenarista koji su prodefilovali serijalom, ali ova Dilanova renesansa je najavljivana kao okretanje korenima i insistiranju na kvalitetnim pricama koje ce podstaci citatelje na razmisljanje. Ovde toga nema kao ni u prethodne dve price.

Takodje je Rekijoni toliko ocrneo Gualdionija kao urednika koji je sputavao kreativne slobode najnadahnutijih autora, a meni se cini da su u ovoj epizodi Simeoni i u prethodnoj Barbatova ograniceni zadatom temom koja im je namenjena da o njoj pisu i da ne mogu mnogo da se udaljavaju od glavne zamisli/zadatka koji im je namenio Rekioni. da obrade.  Ovde je tema bila kapitalizam i klasna podela i kako je ona nepravedna ali kao sto je Djole odlicno naveo u recenziji Simeoni nije ponudio resenje - niti je vamo niti je tamo. A i onako naprasno smirivanje situacije posle onolikog krvoprolica deluje smesno.

Epizodu dize i Casertanov crtez kome se uvek obradujem. Na par mesta mu je Dilan pomalo karikaturalan ali sveukupno odlicno kadriranje i dinamika kao i uvek.

Naslovna strana lepa posveta Sex Pistolsima i lepo predstavlja sadrzaj price.

Da sumiramo: solidna i zabavna prica koja nam predstavlja dva nova interesantna lika, ali koja je u razresenju i porukama koje salje krajnje problematicna.

26.01.2018
    21:31:00 sati

6, 6, 7, 6

Prvi opsti utisak reboota je: so far, stll poor 😒 Cini se da su scenaristi vodjeni okvirima zadatih promena, morali na kakav-takav nacin strpati i horor segment u svakom broju. Sad se vec cini da je to Paola najsolidnije uradila u predhodnom broju, Simeoni se ovde nije proslavio, Medu u sledecem broju bolje i da ne pominjem. Kad vec radimo korenite promene, zar nije mogla pasti odluka da neka prica ima "cisti" tok radnje, bez monstruma meseca? Ili bar na nacin kako je to uradjeno u Nepozeljnom gostu na primer? Da ne pominjem i neke Dilanove "super junacke" metode- resenja lokacije Endijevog groba i nacina "potpale" cele zgrade! Ok, novi likovi su potencijalno zanimljivi. I to bi bilo to. Cak mi ni Casertano vise nije adut, ljude crta sve gore, a i Stano mi posle duzeg vremena kiksa na mestu gde retko kad fula- nikako mi nije jasan Dilanov izraz lica, jeli to bes, sok, strah?
    10.03.2018
    23:33:00 sati

7, 5, 8, 9

Prica kao prica ima dobre a i lose strane: onaj "realisticni" dio, koji je ocito inspiriran Carpenterovom filmu "Assault in Precint 13" je bas napet, pun akcije i tenzije i nasilja, dok je onaj drugio dio, u vezi onog Keeda revolucionara koji se bunio protiv vlasti i protiv korupcije preduzeca i korporacija, je malo glupa, jer iskreno nije u duhu ostatka price.  Pogotovo mi je glupo ispala ona pojava svih onih duhova iz 19og stoljeca koji se odjednom dignuse kad je Dylan htjeo da zapali onu zgradu gdje je Keedovo tjelo vec dugo vremena istruhlo; kad se ovo usporedi sa ostatkom price, jednostavno se ne uspaja, u istoj mjeri kao sto ulje i voda ne mogu zajedno.  Simeoni je mogao da uklopi elemente pobune, revolucije sa danasnjim ekonomskim problemima svijeta na dosta bolji nacin, umjesto da bezveze ubacuj duhove proslosti i da pobrka ton napete epizode sa bezveznim supernaturalnim pojavama sablasti.  Epizoda je zabavna, ali na zalost mogla je i bolje da ispadne da je samo picila jednim tokom.  Casertano nije ono sto je nekad bio, ali moze proci.  Naslovnica je upecatljiva.

12.04.2018
    08:40:00 sati
  • Sarghan

6, 5, 7, 6

U potpunosti se slažem s recenzijom. Ova je priča jednostavno morala biti bolja u vidu izvedbe i najavljenih promjena, a osobito kad se uzme u obzir da je ovo takoreći "prva" epizoda u kojoj se serijal prebacuje u sadašnjost.

Pobune robova današnjice nisu se trebale povezati sa pobunjenicima iz prošlosti čime se u drugoj polovici priče (s pomalo jeftinim razrješenjem) skrenuo fokus s glavne ideje i priče. Mada, čini mi se kako je veći problem ove priče što se ovdje također pokušavaju ugurati neki horror elementi. U prethodne dvije priče je to koliko-toliko funkcioniralo, ali ovdje baš i ne. Na stranu što su u priču ubačeni duhovi koji u obliku maska na licu zaposjedaju ljude (a da i ne spominjem kako smo SAMO DVA BROJA RANIJE u „Dubokom svemiru“ također imali duhove koji zaposjedaju ljude. Ono, zar se ozbiljno VEĆ ponavljaju sa horror elementima i zapletima istih?), priča i nije toliko loša koliko je ispod očekivanja.

Novi likovi su zanimljivi (štoviše, dijelovi s njima su i najzaslužniji za ovoliko visoke ocijene) te mi se generalno sviđa u kojem ih pravcu autori razvijaju. Od ostalih stvari, najviše me zanima koliko će Dylanu oduzimanje istekle iskaznice Scotland Yarda imati utjecaja na tijek istrage i razvoj priča u narednim brojevima.

Casertano je standardno solidan mada mi je cijelo vrijeme upadalo u oči kako crta Carpenterovu mrežicu za glav...ovaj, frizuru. Ideja za naslovnicu je bila dobra, ali izvedba nije najuspješnija.

Sve u svemu, ok priča koja je po tematici nešto prizemljenija i ne toliko pretenciozna kao prethodne dvije priče...ipak, to joj je u drugu ruku (na stranu modernizaciji) ujedno i mana s obzirom na najavljene promjene.

31.05.2018
    00:31:00 sati
    Sarghan
  • stripnik

8, 8, 9, 10

Ja sam novi čitalac Dylana.

Pročitao sam ih 15-ak do sada i ovaj mi je u top 3. Zato je ocjena viša od vaših. Stari inspektor je bio šarmantan i simpa kao i odnos njih dvojice. Novi inspektor i njegova "beduinka" mogli bi biti čak i interesantniji.

Ja u Dylanu ne tražim uranjanje u materiju "dubokoumnih" priča. Jednostavno ga čitam kao razbibrigu. Volim njegove efektne krajeve. Kad se dogode.

18.07.2018
    18:46:00 sati
    stripnik
  • FINALLE

6, 6, 9, 8

26.07.2018
    22:37:00 sati
    FINALLE
  • Dexters

4, 5, 8, 7

Sustav je dobar, a loš je jedino u ovoj priči. Teško je dati pozitivnu ocjenu epizodi koja je već u svom konceptu pogrešno definirana. UK je jedna od najrazvijenijih zemalja svijeta, s iznadprosječnom kvalitetom života i možda najvećim stupnjem demokracije na svijetu. Ideja o ispitivanju opravdanosti opće narodne revolucije protiv tobožnjeg nepravednog sustava može proizaći samo iz uma sjevernotalijanskog gospodičića koji površno interpretira povijest i nedovoljno zna o civilizacijskom dosegu europskog čovjeka.

Nedostatnošću polaznih osnova ni sam scenarij ne može ponuditi očekivani stupanj interesa, i naknadnog razmišljanja od strane čitatelja. Nisam se mogao identificirati s revolucionarima, bio sam na strani policajaca. Također se nisam mogao identificirati s Dylanom zbog nadprosječnog stupnja patetike koja se najbolje primjećuje u rečenici: Kao radnik, vi imate točno određena prava, zar ne Millere? Ljudi poput Keeda i Malloya su vam ih osigurali (str.52)- molim pljesak, ali sagnite glavu da vas ne pogodi metak. Dylan pokazuje i bahatost jednog nezrelog bića: nemam odvjetnika niti ikome vjerujem, posebice institucijama (str.19).

Rasplet priče se može smatrati prosječnim, bar za suvremene Dylanove standarde. Kao pozitivne elemente stripa izdvojio bih nove likove: Carpenter i narednica Rania koja je kao ličnost i intelekt superiorna u odnosu na našeg junačinu. Dijalog i općenito odnos s njom imaju svoju vrijednost, premda se je pitam što je s onom mačkicom s početka stripa. Nadam se da ste primjetili moment na str.3 gdje ona leži Dylanu na grudima- haha to je baš promjena za našeg edipovca.

Crtež Casertana je dosta dobro prikazao akcijske scene koje su također pozitivan element, i doprinose podnošljivosti priče, a standardno je dobar u prikazu karikatura, u ovom slučaju su to revolucionari.

18.08.2018
    05:22:00 sati
    Dexters

3, 6, 9, 10

Iskreno, čita se u jednom dahu i nije ni u jednom trenutku dosadno, ali na kraju dobije se osjećaj praznine i nelogičnosti. Kao što je kolega Dexters iznad primijetio, razloga za pobunu nema. Ujedinjeno kraljevstvo je najrazvijenija država svijeta po ljudskim pravima. Prema njima, mi smo još u kamenom dobu. Dakle, informiran čitatelj se ne može poistovjetiti s pobunjenicima, a kamoli ih simpatizirati. Još kad se tome pridodaju probuđeni duhovi iz prošlosti, sve pozitivno pada u vodu.

Novi inspektor i narednica su odlični likovi. Nema Jenkinsa koji vrijeđa pamet i smisao za duhovitost prosječnog čitatelja.

Casertano genijalan u akcijskim scenama, ali prekarikaturalan kod lica likova. Naslovnica odlična, ima magnetsku privlačnost, za razliku od naslovnice slijedećeg broja.

Broja, kojeg, najvjerovatnije, neću čitati jer ne mislim nastaviti s kupovinom Dylan Doga.

To više nije to, bye, bye Dylan Dog!!

19.08.2018
    20:37:00 sati

7, 6, 6, 7

Priča koja je na početku obećavala, svidjela mi se ideja sa pobunom i haosom u Londonu. Rasplet je razočaravajući, nepotrebno su ubačeni duhovi u igru i to je srozalo cijelu priču. Casertano mi je nekad bio jedan od najdražih DD crtača, očigledno da je i kod njega vrijeme uradilo svoje i da ne može više da ponudi kvalitet kao nekada. Šteta, potencijal je bio tu, ali onda drugi dio epizode ide u neželjenom pravcu.

26.08.2018
    10:42:00 sati

7, 5, 7, 8

Nakon dvije otprilike vrlo dobre priče, ova treća je ipak nešto slabija. Zanimljiva ideja koja se vrti oko uvijek aktualne teme, s početkom koji je neočekivan i nudi uvođenje novih likova, zatim uzbudljiva opsada policijske stanice pomalo u stilu kultnog filma Johna Carpentera (prema kojem je i detektiv imenovan, gle slučajnosti)... i onda rutinski odrađena završnica, koja je podosta nategnuta i neuvjerljiva. Onaj dio s duhovima koji napadaju Dylana i Raniju malo me podsjetio i na Carpenterovu "Maglu".

Casertano i dalje dobar u akcijskim, brutalnim scenama, ali ostalo varira od stranice do stranice i nerijetko je na granici podnošljivosti, osobito prikaz likova.

Nije to loše, ako već ništa drugo i dalje se osjeća promjena u serijalu, ima neke inventivnosti, ali sveukupno ovaj put nekakav prosjek zbog drugog dijela koji s pripovjedačke strane kvari dojam.

P.S. Carpenter izgledom dosta podsjeća na Idrisa Elbu.

08.09.2018
    17:11:00 sati
  • lukaku44496

9, 8, 9, 8

16.09.2018
    12:54:00 sati
    lukaku44496
  • Ukupna ocjena 43%

2, 2, 8, 7

Simeoni je nova pridošlica u svet Dilana Doga i dobio je nimalo lak zadatak - da Dilana iz limba osamdesetih prebaci u sadašnjost, 21. vek, vreme pametnih telefona i vreme "izrabljivanja" ljudi, i pokušava da nam prikaže kritiku društva i sistema na kome se svet umnogome bazira. Još bitnih novina, sada kada je Blok konačno otišao u penziju, odnose se na nove likove: novog inspektora i policajke koji će se nadam se pojavljivati u budućim epizodama što češće jer su stvarno interesantni likovi i njihova dinamika sa Dilanom obećava. Sa druge strane Simeoni omašuje tamo gde je najbitnije - on ne razume Dilana kao lika. Lik koji je on napisao može biti bilo koji akcioni heroj iz bezbroj filmova koji se trenutno seviraju na tržištu i kojih smo prezasićeni, a to ne treba biti Dilan. I ne govorim samo o Sklavijevom Dilanu (sa kojim se uglavnom sve i poredi, onaj melahoničan, zavodljiv i karakteran lik) nego i sa bilo kojom drugom verzijom junaka. Ovakvo razblaživanje Dilana kao  maltene bezličnog, akcionog heroja koji se provlači kroz ventilacione otvore i bije sa najezdom demonstranata je nepotrebno i pokazuje da scenarista mora još mnogo da se potrudi da bi napisao epizodu koja je dobra. Priča je podosta omaž Karpentnerovom klasiku "Assault on Precint 13", što je u redu ako autor ume da doda neku svoju dimenziju priči. No, ovde scenarista dodaje malo natprirodnog čisto da bi se priča mogla smestiti u Dilanov domen i to je to. Dakle, Simeoni je potpuno omašio, napisavši jednu akcionu epizodu koja jeste pitka i koja se brzo čita, no po meni je debelo ispod proseka. Kazertano donekle vadi stvar odličnim kadriranjem i veoma dobrim crtežom.

28.07.2019
    18:13:00 sati
    koze123
  • ziro

5, 1, 7, 10

07.08.2019
    20:12:00 sati
    ziro

7, 7, 9, 9

Priča koja drži pozornost čitatelja, iako ostaje dojam kako je bilo prostora za bolji konačni proizvod.

04.10.2019
    12:13:00 sati
  • Ukupna ocjena 86%

9, 9, 8, 8

01.11.2019
    23:22:00 sati

4, 4, 8, 8

Jbte, da sam subjektivan bez pardona bih priči i scenariju opalio sve jedinice zbog tog politički-korektnog preseravanja, no budući da sama epizoda ipak zadovoljava neke pripovjedačke standarde i da je relativno čitljiva te još zbog vrlo dobrog vizualnog dijela, ipak će se na kraju izvući sa solidnim postotkom.

No, apsolutno razumijem sve kojima se ovo nije svidjelo. Nepravdi u sustavu ima svugdje, bilo da je riječ o pravu ili ekonomskim prilikama, ali sad da treba podići riot u jednoj od najrazvijenijih  zemalja na svijetu, pa onda još u glavnome gradu iste ne drži vodu. Da ne govorim o tome da po rješenju epizode zapravo nije ni bio problem u sustavu već u duhu nekog umrlog revolucionara iz prošlosti koji opsjeda stanovnike londona i tjera ih u rat protiv policije. Carpenter i Ranija su po dojmu iz ove epizode teški iritantni kancer od likova i najradije ih više ne bih viđao u serijalu. Casertano vrlo dobar.

14.11.2019
    14:01:00 sati

• Seljačka buna