Vampiri

DD VA 2 | 96 str.

Vampiri! Svuda su oko nas, mogu biti prijatelji, poznanici, kolege sa posla... Jedna mala grupa pobunjenika se u srcu Londona bori protiv čudovišta, i Dilan ulazi u njihovu borbu, sa fatalnim posledicama...

Naslovnica 4

• Vampiri
    DD LEX 62
  • Vampiri
    DD VA 2

• Vampiri
    DD SR 62

• Drugo pojavljivanje vampira, prvo je bilo u priči ’Oni su među nama’, broj 13, da bi ih opet ponovno vidjeli u DD LU #69 "Zvjezdana prašina".
  • Na osamdesetoj stranici pojavljuje se američki političar Džordž Buš.
  • Na devedeset drugoj stranici Dilan postaje vampir.
  • Ovo je jedna od epizoda koje je izdavač Slobodna Dalmacija preskočila.
  • Prema svemu sudeći ovo je samo alternativna verzija Carpenterovog filma "They live", samo što tamo imamo izvanzemaljce, a ovdje vampire. Čak se i jedan od likova zove J. Carpenter.

Svi ljubitelji Dilana Doga se slažu u jednom: zlatno doba serijala su bili brojevi 1-100, sjajno razdoblje koje se vjerovatno neće nikada ponoviti. Tada je Sklavi radio punom parom, radeći i do trideset epizoda u nizu, nekada sam, nekada sa pomoćnim scenaristom Marčeselijem. To doba nam je podarilo većinu najboljih epizoda (ja lično najviše volim brojeve 40-50), premda je i tada Kjaveroti pisao grandiozne promašaje. Međutim, znamo da ništa nije savršeno, pa se tako i Sklaviju ovoga puta potkrala jedna slabija epizoda (barem po mom ukusu).

Epizoda nije ništa posebno, premda ne spada ni u kategoriju ’jednom pročitam i stavim na policu’. Kao prvo, donosi nam nastavak (pomalo konfuzne) sage o vampirima u Dilanovom svijetu, sage koju je nastavio Ruju, relativno uspješno, prema većini čitalaca. Osnovna ideja je dosta dobra, premda je dosta isklišeizirana: vampiri su svuda oko nas, prerušeni u ljude, kontrolišući svaku poru društva sa najviših položaja.... Zvuči kao neka suluda teorija zavjere, zar ne? Upravo u tome je i problem. Sklavi je zanemario elemente u kojima je najbolji, užas svakodnevnice, čudovišta, mješavine snova i stvarnosti, i posegnuo je za elementima u kojima nije pretjerano dobar, kao što su razni socijalni motivi, prezir prema sistemu i institucijama, kritika društva (slične greške postoje i u pričama kao što su ’Doktor teror’, ’Ubio sam Džeka Trbosjeka’).... Ova epizoda je mogla da bude puno bolja, trebalo je ubaciti više napetosti i osjećaj skrivene opasnosti, par napada čudovišta, puno veću Dilanovu krizu.....

Ali, krenuću redom sa manama epizode. Prije svega, ovde nedostaju jake emocije, lične priče, životi malih ljudi, okrutne ige sudbine, sve ono što čini jednu potresnu epizodu, vrijednu pamćenja. Kad je priča izvedena na ovakav način, u ustima ostaje gorak ukus i utisak da se scenarista pogubio u teorijama, zavjerama, paranojama..... Prije svega, narko-bosovi, narkomani, dileri i otpadnici Londona su prikazani kao pobunjenička grupa, poslednji idealisti i heroji, koji brane čovječanstvo od skrivene prijetnje. Patetično i nerealno. Svi ti pobunjenici me prilično nerviraju, a i prikazani su izuzetno plitko i nedetaljno. Specijalne snage koje uništavaju baze narko-bosova i skladišta droga su ili izmanipulisani, zavedeni ljudi, ili ludi sadisti koje zanima samo ubijanje (onaj brko, naprimjer). Premda buntovnici svo vrijeme ponavljaju kako njihov serum nije droga, ostaje činjenica da su oni najvjerovatnije grupa ludaka koja vjeruje u bolesne halucinacije. Ako redovno uzimamo taj serum , na kraju ćemo postati vampiri! Kakava supstanca može da izazove tolike tjelesne i duševne promjene? Podjela je previše crno-bijela, to hoću da kažem. Postoji još par nerealnih situacija ili nelogičnosti: Blok nekoliko puta vadi Dilana iz najvećih nevolja, dok kupuje drogu, dok provaljuje u vojnu bazu i čak kada uperi pištolj u premijera i ministra vojske?! Pa dođavola, onda ispada da je Blok moćan kao premijer ili kraljica, a ne da je obični inspektor?! Sa Dilanove strane je prilično naivno što su ga onako uhvatili u kupovini droge, on je ipak bivši policajac i morao bi više da zna o kriminalnim krugovima Londona. Takođe, njegov plan za raskrinkavanje vampire mi zvuči klimavo i naivno, da u razgovoru od nekoliko minuta ubjedi vlast da su vampiri svuda oko nas! Kraj mi je možda i najgori, velika bitka i eksplozija u srcu Londona, moćni političari pristaju da oslobode Dilana ’kako bi obezbijedili njegovo ćutanje’. Kao da bi mu neko povjerovao! Stvarno je ružno i nedostojno od Sklavija što kroz priče gura svoja politička ubjeđenja i svoje viđenje engleskog političkog sistema (’ Ovo je slobodna zemlja.... Samo se ne zna od čega. ’). Kraj je prilično zbrzan i naprasan. I samo još jedno zapažanje: zašto su vampiri prijetnja za ljudsku rasu ako su se savršeno uklopili u nju i žive po našim normama i pravilima?

No, epizoda ima i dosta dobrih strana, koje nikako ne mogu poreći. Čitalac ima jak osjećaj da se Dilan upleo u nešta veliko, daleko veće od sebe, i da bi lako mogao da ga ’proguta mrak’. Imamo ogromnu količinu akcije, gotovo nevjerovatnu za jednu prosječnu DD epizodu. Scena kada Dilan ide Londonom, a može da vidi vampire je sjajna, mnogi političari i ugledni ljudi su vampiri, koji šire svoju mrežu položaja (čak i Džordž Buš :-)). Zaista je jezivo vidjeti kako se obični prolaznici, poznanici i susjedi odjednom pretvore u vampire, čudovišta iz noćne more. A Dilan mora da živi sa tim saznanjem, iako mu niko neće vjerovati.... Naravno, vampiri nisu klasična čudovišta, nalik grofu Drakuli, već neobična stvorenja duboko ukopana u političko-društveni sistem. Prilično me je iznenadio twist kada Dilan postaje vampir, dobra ideja. A sada, došao je trenutak da opišem najbolji trenutak epizode, koji donekle opravdava većinu grešaka. Dilan ulazi u kancelariju gdje su premijer i ministar odbrane, i pogodite šta su oni zaista? U tom trenutku Dilan otvara oči, shavat da je njegova borba uzaludna, beznadežna, da je on samo jedan mali pojedinac koji može lako biti slomljen i uništen. Postoji još jedna zanimljivost: glavni argument škole mišljenja koja tvrdi da Gručo ne postoji je taj da se Gruču ni u jednoj epizodi nije nešta dogodilo, nije kidnapovan, ranjen..... Međutim, Gruča su u ovoj epizodi ranili specijalci, a kasnije Blok napominje Dilanu da je Gručo u bolnici i da će brzo izaći. Imamo dokaz da Gručo nije Dilanov izmišljeni prijatelj, već stvarna osoba.

Likovi nisu detaljnije prikazani, premda ne vjerujem da je zatim bilo potrebe. Možda jedino vrijedi izdvojiti Estelu, Dilanovu djevojku za ovaj mjesec. U pitanju je klasična buntovnica, hrabra pobunjenica koja igra dvostruku igru. Potrošna roba.

Crtež je dosta dobar, ali Karlu Ambroziniju ovo definitivno nije najbolji rad (najviše volim njegovu epizodu ’Pakao’). To je jedan dobar crtač, na jednom solidnom i prihvatljivom nivou (najveća mana mu je što njegov Dilan ima prevelike uši).

Sa naslovnicom je drugačija priča, jer je ovo ubjedljivo njagora Stanova naslovnica. Očito je da je rado bez volje, zbrzano i loše. Dilanov potret je ispod svakog razumnog nivoa, pozadina bijela..... Očajno.

....Bolje je umrijeti.... Nego već biti mrtav.....

DD VA 1 Užas beskonačnosti

DD VA 3 Maelstrom

• Upperslice

10, 8, 7, 8

Ovo je prica koja ima neku visu poentu..Meni ovde ne trebaju "jake emocije, lične priče, životi malih ljudi, okrutne ige sudbine"..Ja dosta drugacije kapiram ovu pricu..A i naslovna strana mi je sasvim ok. Upecatljiva je i jednostavna...Uglavnom, dajem bolje ocene..
    02.06.2009
    18:34:00 sati
    Upperslice

3, 2, 7, 6

Inspiriran filmom "Oni" Dylanovska loša epizoda koja nema nikakve veza sa kontinuitetom nego je paradoks svim dosad izašlim epizodama.
    02.06.2009
    20:22:00 sati

7, 6, 8, 7

Neću komentarisati epizodu, davno sam je čitao i znam da mi se nije posebno dopala, samo da napomenem da je u DD broj 9 "Alfa i omega" Gručo ranjen prvi put i da se u bolnici borio za život.
    03.06.2009
    10:26:00 sati
    Milac

6, 6, 6, 4

Da je strip dobar kao recenzija, bile bi sve desetke, nazalost to nije slucaj, pogotovo kod Dylana se ocekuje nesto bolje.

04.06.2009
    23:19:00 sati
  • GeneziS

10, 9, 7, 5

Meni je baš legla ova epizoda.AS od kontinuiteta u DD sam davno odustao.
    07.06.2009
    20:00:00 sati
    GeneziS

6, 8, 6, 3

Priča je malo priglupa (tekućina koja pomaže da se raspoznaju vampiri ?) međutim i kao takva ima dobru izvedbu a la Sclavi. Rcenzent je u svom detaljnom i pedantnom radu naveo manje-više sve ono što i sam mislim, dakle dosta je zabavno pratiti Dylanovu istragu i sa nestpljenjem čekamo kraj jer ipak je naslov epizode "Vampiri", ali imam dojam da se Sclavi malo izgubio na kraju, posebno sa Blochom koji sa pištoljem upadne kod glavnog i ministra unutarnjih poslova. Također ti silni vatreni okršaji i pucnjave su nešto što ne viđamo često u Dylanu pa me to na momente malo i zasmetalo. Ambrosini je uvijek bio samo solidan i ništa više, ali njegov prikaz vampira je blago rečeno tragikomičan,baš kao i Stanova naslovnica.Mislim, on fura taj svoj nadrealizam ali ovdje teško podbacio. Ako ćemo uspoređivati, nije ni do koljena kultnoj "Među nama", ali ipak se da pročitati..Još jednom pohvale za recenziju.
    10.06.2009
    11:33:00 sati

8, 8, 9, 8

Dobro, jasno je da vam ne trebam otkrivati toplu vodu i sve Sclavijeve alegorije , metafore ( slobodno ubacite jos pokoju stilsku figuru) koje je on upotrebio u ovoj epizodi. Poprilicno sam siguran da ne vidim nikakve pogresne nasoke ili navodjenja o necijim ubedjenjima, covek je resio da se na zabavan nacin poigra sa "smrdljivim svetom u kom zivimo" i to je ispalo vise nego dobro. Odlicno stavise, ako na sve to dodate i nevidjenu kolicinu akcije, odlicne dijaloge (i presmesne, kad je Gruco u njima) i sve to zacinjeno odlicnim Ambrosinijem i jos boljim Stanom koji nam je odlicno prikazao Dilanov uzas: i onim sto vidi i onim sto ga ceka.
    17.06.2009
    00:03:00 sati
  • writer

9, 9, 4, 10

Ovo je sasvim solidna priča, jedino je crtež malo jadan. Priča u neku ruku tera čoveka da se zamisli da li su vampiri zaista među nama?!
    29.07.2009
    10:32:00 sati
    writer

9, 8, 7, 10

Epizoda je pomalo neobična, jer rijetko kad imamo prilike vidjeti ovoliko pucačine u Dylanovim epizodama. Dobro je što Sclavi nije detaljnije razrađivao sporedne likove, jer je na neki način sve to u vezi vampira ostavio poluskrivenim i pomalo tajnovitim, što je u ovom slučaju dobro. Ambrosini mi je dobar crtač, ali negdje jednstavno loše nacrta ono što bi trebalo ispasti užasno ili gadno (npr. kad tip na 54. str. pogine od bombe, izgleda kao da je bomba raznijela plišanu lutku). Vidim da se većina dotiče naslovnice, pa ću i ja. Meni je naslovnica više nego odlična jer Stano na Dylanovu licu iskazuje sav njegov užas i očaj svega što je prošao u epizodi, kao i nemogućnost da pobijedi ''vampire'' u najvišim sferama društva.
    11.09.2009
    16:19:00 sati
  • Lucy Liu

10, 10, 9, 2

Stvarno interesantan način da se prikažu vampiri,čak je i Geroge Bush jedan od njih!Što bi značilo da su neke izvjesne osobe u mojoj školi stvarno vampiri,time potvrđujući moje sumnje.Thanks,Sclavi!
    13.09.2009
    00:51:00 sati
    Lucy Liu

7, 5, 6, 8

Po dobrom i napetom početku sam zaključio da bi ovo moglo biti malo drukčije od svih epizoda dosad. Tako je i bilo dobre 2/3 stripa. Međutim, tada na vidjelo izlaze već naveliko poznate Sclavijeve ideje i uvjerenja i ispada da i ovo nije neka novost u serijalu. Ali, nije ovo tipični Sclavi. Nema tu one lakoće pripovijedanja i na kraju (kad Dylan dobije serum) počne gubiti konce sa tim zavjerama, preobražajima u vampire i slično. Kako se bliži kraju epizoda je sve slabašnija i neuvjerljivija. Neka Sclavijeva rješenja ovdje jednostavno ne štimaju (npr. činjenica da je Bloch više puta izvukao Dylana, pa tolika opsjednutost vojske...mnogo toga nije detaljnije razjašnjeno, ma nije ni barem zagrebano po površini). Priča ne drži vodu i gotovo. Ambrosini je i dalje pomalo naporan sa svojim crtežom. Naslovnica mi se isprve nije sviđala, ali što je više gledam to mi je sve bolja. I jedna zanimljivost. u Ludens izdanju je George Bush prepravljeno u George Burns.
    13.09.2009
    08:52:00 sati
  • Inferno

9, 8, 7, 8

Priča je uistinu ispričana na pomalo blesav i neozbiljan način, ali ja jednostavno volim ove Sclavijeve inverzije, za razliku od Rujuvih prenemaganja. A što se tiče raznoraznih nelogičnosti, pa sve je to u službi priče kako bi putem metafore i simbola razotkrili neke od ideja koje ćuće u pozadini čitave ove farse. Osim toga irealan ugođaj te velika količina akcije i humora, čine epizodu zabavnom i lakom za čitanje. Krvopije su doista svuda oko nas. Nalaze se na svim istaknutim društvenim položajima, zakamuflirani u obična odijela i kravate, odakle u miru na ovaj ili onaj način manipuliraju svima nama koji vjerujemo da živimo u slobodnom svijetu. Sišu nas ,a da toga nismo ni svjesni, mada uvijek postoji ona svjesna manjina ("dileri") čiji se glas, naravno, ignorira ili biva ušutkan (interesantno je ono kad se i pripadnici ove skupine na kraju povampire). Mislim da je ova priča tipičan primjer tog "užasa svakodnevice", gdje je borba malog čovjeka (pijuna) unaprijed osuđena na neuspjeh. I još jednom je prikazano kako svi naši košmari nisu ništa prema užasu svakodnevnog života kojeg ne sačinjavaju čudovišta iz maše, već ona od krvi i mesa. Kad to pojmite, onda znate da ste upravo pročitali baš tipičnu epizodu Dylan Doga, koja je, uz niz drugih epizoda, učinila ovaj serijal onim što on jeste. Zato ne treba trošiti vrijeme na davanje racionalnih objašnjenja glede nekih neuvjerljivih detalja - dileri, borbe u po bijela dana, halucinantna droga... Kao što rekoh, ne treba to shvaćati banalno, sve su to simboli, samo ih valja dešifrirati. Mora se priznati da su "Vampiri" lagani plagijat Carpenterovog filma u kojem se vanzemaljska rasa infiltrirala među nas. Ma, ništa strašno. Ali važno da je ova epizoda puno bolja od #13, gdje su vampiri također bili oko nas, ali se nije išlo u nešto više od toga. Ako se ima što zamjeriti epizodi, onda je to izostanak bilo kakvog oblika patetike. Da, Sclavi zna ponekad nastupiti bez nje. Ne mislim da su ovi vampiri paradox svim ostalima koji se pojavljuju. Naime, ovdje se koriste tek kao metafora i po meni je to sasvim dobro uklopljeno. Ambrosinijev crtež je lošiji nego u "Pakao", ali može proći. Naslovnica je kontroverzna, ali i ona može proći.:)
    16.09.2009
    17:10:00 sati
    Inferno

8, 6, 6, 3

Vampiri kao metafora današnjeg društva! Zaniimljiva, napeta i provokativna priča, iako, u cijelosti, pomalo šlampavo izvedena, pogotovo ako imamo na umu da je priča modificirana kopija kultnog filma ("Oni žive). Ambrosini mi nije jedan od omiljenijih Dylanovih crtača. Stano loš.
    29.09.2009
    06:45:00 sati
  • Andrey

9, 9, 9, 9

Sclavi u svom elementu,u naponu snage,piše još jedan dobar,zabavan strip.Jednostavno volim ovakve njegove scenarije.Priču sam doživio drukčije,pa mi nimalo ne smeta nategnute scene,jer bi se one ionako malo teže mogle izbjeći a najvažnija mi je alegorija i poanta ovog stripa.Atmosfera je fantastična,puno akcije,odličnih dijaloga,humora i krvi.Za istinu je potrebno nakratko postati isto to sakriveno čudovište,to mi je možda i najbolji dio stripa.Umjesto vampira lako su mogle poslužiti bilo koje druge fantastični likovi,ali je ipak vampir najviše prigodan zbog njegove glavne metafore,obilježa;krvopije koji se savršeno uklapa u užas svakodnevnice.I možda bi trebalo napomenuti da se po ovom stripu snima DD film,ali tek ostaje za vidjeti kakve će on imati veze sa stripom jer će se radnja premjestiti iz Londona u zaljeve Lujzijane i Sclavi uopće neće sudjelovati u ekranizaciji,kao ni nitko drugi iz DD staffa, vampire su pretpostavljam uzeli za tematiku zbog popularnosti True Blooda i Sumraka koji obrađuju tu tematiku.
    03.10.2009
    12:42:00 sati
    Andrey

9, 8, 8, 9

Lepa epizodica.
    13.11.2009
    16:57:00 sati
  • morrison

8, 8, 8, 4

Epizoda koja me je "vratila" Dilanu. Odlicno napisano...jeste da su to modifikovani "Oni zive", ali svejedno...

12.02.2010
    18:35:00 sati
    morrison

6, 8, 8, 7

Nije ovo loša zamisao, iako je ideja ukradena. Manje-više je sve to sprovedeno na zanimljiv i čitljiv način, a da si je kojim slučajem Sclavi dao više truda, vjerujem da bi ovo također postalo jedno od njegovih plagijatorskih remek-djela. Ambrosini iz epizode u epizodu postaje sve bolji, što će se najbolje vidjeti u sljedećem broju kojeg on crta. Kao mali bio sam lud za ovom naslovnicom, jer volim portrete; a i lijepo je nacrtana, samo što fali maštovitosti i dobre ideje.

19.02.2010
    11:06:00 sati

8, 8, 7, 9

Prvi Dylanov susret sa vampirima je bio bolji bar po načinu kako su vampiri prikazani, dok pričom ovaj je malo bolji i zanimljiviji.

08.05.2010
    22:28:00 sati
  • doktor78

7, 6, 6, 7

27.07.2010
    15:09:00 sati
    doktor78
  • PJ24MKD

7, 6, 7, 9

Dobra recenzija Mhejl.

11.12.2010
    05:14:00 sati
    PJ24MKD

10, 9, 6, 8

Moglo je biti puno bolje.Sclavi je kao i uvijek(odličan),ali razočarao sam se s Ambrosinijem.Stanova naslovnica jesolidna.

18.12.2010
    16:04:00 sati
    Patrix

5, 6, 9, 6

Vrlo konfuzna epizoda, i losa adaptcija filma "They Live".  Prvih 20 ili 30 stranica su u stvari dobre, ali onda kad Dylan postade neki bjegunac od vojske, i onda se sve polako raspade.  Ni sam nisam znao ko pije, a ko placa, i kad sam na kraju sve skontao, ipak nije imalo nikakvog smisla.  I kad sam sve pokusao da sastavim, zvucilo je glupo i besmisleno.  Crtez je jedino dobra: Ambrosini je uvijek super.  Naslovnica losa, jedna od slabijih iz ovog serijala.  Prica i scenario su jos slabiji, i sigurno losa tacka ove epizode.

24.08.2011
    16:19:00 sati
  • Ukupna ocjena 57%

6, 6, 6, 3

Nije samo riječ o preradi Carpentera i They live (Oni žive),1988. koja je dominantna. Intervencija specijalaca i pomahnitali pripadnik postrojbe koji ubija sve na svome putu za vrijeme racije preuzeti su s početka filma Georgea Romera Dawn of the dead (Zora živih mrtvaca) iz 1978. Naslovnica predoslovna, trebalo se više potruditi oko njezine uštimanosti i ugođajnosti-slabo dizajnirana i ruši prosjek.

18.10.2011
    13:50:00 sati
    aristotel skotos

7, 7, 5, 6

Inferno je sve rekao... Vampiri kao metafora za krvopije u ljudskom obliku, upakovana u jednu zanimljivu jurnjavu i začinjena dobrim humorom. Trenuci kada Groucho, nakon što im čak tri puta prevrnu stvari po stanu, kaže da može jedino da "sedne i plače", te potom dodaje Dylanu maramicu su stvarno presmešni.

Crtež, što se dinamike tiče, sasvim solidan, ali što se samih likova tiče - jedva prosečan. Uz to, slažem se sa recenzentom da je likovima posvećeno malo ili ni malo pažnje, kako s crtačkog, tako i sa scenarističkog aspekta, barem kada je reč o cici koju Dylan prelako smuva i koja mu poveruje "na lepe oči", što se kaže... I pored toga što je ovo pre svega kritika društva, mislim da je taj nedostatak karakterizacije sporednih likova najveći minus ove epizode...

31.03.2012
    20:36:00 sati
  • Ukupna ocjena 61%

6, 5, 7, 7

21.05.2012
    14:24:00 sati
  • Cevap

9, 8, 8, 6

Ova epizoda mi se stvarno dopala; počinje dosta neobično za Dylanov standard, ima dosta akcije ali je sve ukomponirano na zabavan način. Priča mi je osobno super; Dylan zaista izgleda nemoćno u nekim situacijama (za razliku od Blocha), Groucho je smiješan i sama poanta priče je skroz lijepo "uletila" u cijeli strip. Što se ostalog tiče, crtež mi je čudan, Ambrosini mi i nije najdraži (neki likovi izgledaju čudno, Dylanova faca) ali je ovdje na razini. Naslovnica je pak bedasta. Sve u svemu, jedna od boljih epizoda.

12.08.2012
    23:17:00 sati
    Cevap
  • Ukupna ocjena 39%

3, 3, 5, 6

23.11.2012
    13:46:00 sati

10, 9, 9, 8

Sclavi je svako priču s vampirima koncipirao na drugačiji način, ali istovremeno pronalazi način da kritizira probleme u društvu.

14.07.2013
    13:45:00 sati

6, 6, 7, 3

Pocetak je vrlo dobar i interesantan. Onda ono sa serumom i vampirima,moglo je se mozda bolje izvesti.

28.08.2013
    11:01:00 sati

9, 5, 6, 7

Kao klinac sam volio ovaj film "Oni žive" pa ne može proći da me ova Dylanova epizoda nije podsjetila na njega i vjerovatno mi se zbog toga sviđa priča,no ipak, radi se samo o osrednje izrežiranoj bijednoj kopiji navedenog filma.
    29.08.2014
    13:55:00 sati

Ukupna ocjena 45%

5, 5, 3, 6

Zašto su vampiri u Dilanu toliko loši.

28.09.2014
    17:33:00 sati
  • Space Marine

8, 9, 9, 7

Zanimljiv prikaz teorije o skrivenim stranama društva. Pitki dijalozi, samo da je bilo više Groucha :D crtež odličan, fino prikazuje ironiju epizode.

20.08.2015
    10:28:00 sati
    Space Marine

6, 5, 7, 7

Pročitah konačno i ovo. Lošija epizoda. Očekivah nešto puno bolje.

26.08.2015
    11:18:00 sati
  • caramba

8, 8, 7, 10

I kod nas se nakotilo "vampira" na svakom kutu. Samo što to više ni ne spada pod teoriju zavjere jer naši ni nemaju potrebu da se prikrivaju. Uglavnom što si gluplji dobiješ veću funkciju, recimo ministarsku. A od nekih je pak dugotrajniji jogurt iz frižidera. Ambrosini mi definitivno spada u 2. kategoriju Dylanovih crtača.

17.02.2016
    22:48:00 sati
    caramba

5, 6, 7, 6

Očita inspiracija za priču je film "They Live". Inače, ovo je slabašno, dobrim dijelom i poprilično besmisleno i neuvjerljivo. Jasno je što je Slavi metaforički ovdje htio reći, kao i u većini ostalih svojih uradaka, ali ovdje to ne dolazi dovoljno do izražaja, same neke pucnjave i jurnjave koje čine da se strip brzo čita i isto tako zaboravi. Ni Ambrosini me nije prejerano oduševio. Osrednje sve skupa.

12.05.2016
    20:36:00 sati

8, 8, 7, 5

Ovo mi je drugi pročitani Dilan i možda mi je zato celokupni utisak bolji nego drugim čitaocima.
    Ovde ima svega i svačega - od pucačine, primera uticaja medija, politike i vojske na život(e) ljudi, neobičnog klijenta (obično su to klijentkinje i zvone na vrata), Dilana kao istražitelja, preko špijunskih igara, zataškavanja moćnika, sukoba sa policijom, vojskom i klošarima, do uslovno rečeno narkomanije, otkrovenja i shvatanja da je Vampir i sam predsednik a verovatno i kraljica te na kraju - Dilan i sam postaje vampir, te prestaje da bude isti, i završava u zatvoru.
    Koliko god ovo bila nekakva obrada filma They Live, suviše ovo ima Dilandogovski pečat (da se tako slikovito izrazim) da bi moglo da se okarakteriše kao kopija/plagijat/pokušaj imitiranja itd... Možda po samoj ideji da su oni među nama, ali sve ovo ostalo mi je prilično kul - jurnjava, probanje seruma, traženja lozinke, sukoba kartela i policije, osvetnički pohod vampira itd a ''čak'' se ima vremena i za seks.
    Moderni Don Kihot, serumom u borbu protiv vetrenjača!

Crtežu ipak dadoh 7 iako nije ništa posebno i pre zaslužuje 6 jer se mnogo iskvario. Ambrosini je bio najbolji na početku a kako je vreme odmicalo sve je gori i manje obraća pažnju na detalje.
    Naslovna ništa posebno.

- Verovatno je već neko rekao al' strani 80 u Vaninijevom primerku, dole desno je Ambrosini iz profila :)

23.11.2016
    09:51:00 sati

5, 6, 7, 5

Ma bilo mi je naporno i bio sam sretan kad sam došao do kraja.

16.01.2017
    18:00:00 sati

8, 7, 7, 8

Ovu epizodu je jako teško objektivno ocjeniti.

Glavna poanta koja se prožima kroz cijeli strip je jasna. Sclavijeva verzija bagre koja vlada svijetom. Vampiri koji nam sisaju krv iz dana u dan. Uzmu sebi cijeli kolač, bace nam mrvice i još nam kažu da će nam onaj tamo neki, koji je istog staleža kao mi ukrast našu mrvicu. I onda se mi tučemo za te mrvice dok oni u miru proždiru čitav kolač.

Ovaj strip ću također pamtiti kao DD s najviše akcije i puškaranja. Mogao bi mu i Tex pozavidjeti.

S druge strane neke stvari su trapavo izvedene. Previše olako mi se Dylan izvukao kao netko ko je postao državni neprijatelj broj 1. Bloch je 1000 puta trebao ostati bez penzije. Sve mi to daje neku dozu naivnosti što me je spriječilo da se u potpunosti uživim u priču. Naivno je i Dylanovo uzimanje seruma. Dospio si tu u neki podrum, među neke likove i bez po frke dozvoliš nekoj ženi da te ufura u žilu. Ma daaaj!

Ambrosini je na momente previše komičan. Ocjena 7 mu je i previše. Naslovnica je jedna od upečatljivijih u serijalu. Rijetko kad imamo priliku viditi lice nekog junaka u krupnom planu, ali mi i dalje nešto ne štima kod nje.

Kad sve zbrojim i oduzmem, ova epizoda mi je daleko bolja od 'Oni su među nama'. Međutim, nije mi se Dylan baš proslavio po tematici vampira.

07.06.2017
    14:52:00 sati