Tajne Remblina

DD VA 4/5 | 192 str.

Tajanstvena obožavateljica iz Ramblina piše Dylanu ljubavna pisma, no Dylan saznaje da je to seoce poznato i po misterioznim nestancima tamošnje mladeži. I to je više nego dovoljno da se Dylan uputi u Ramblin i otkrije njegovu stravičnu tajnu…

Priča 4

• Misterij Ramblyna
    DD LEX 64
  • Pećinska zvijer
    DD LEX 65
  • Tajne Ramblina
    DD VA 4
  • Zver iz pećine
    DD VA 5

• Segreti di Ramblyn
    DD SR 64
  • La belva delle caverne
    DD SR 65

• priča je donekle inspirirana serijalom Twin Peaks, redatelja Davida Lyncha
  • str. 44; konobarica Hettie Jones otkriva da je Dylanova iskaznica iz Scotland Yarda istekla prije 8 godina, što znači ako se radnja ove epizode dogadja 1992. onda možemo zaključiti da je Dylan napustio Scotland Yard 1984.
  • Nakon DAME U CRNOM drugi po redu dvobroj i još jedan koji su nacrtali Montanari & Grassani, ponovno u suradnji sa Sclavijem

U ovoj epizodi uistinu imamo svega i svačega; jedno veliko čudovište, jedno malo manje (i dlakavije) čudovište, prase sa krilima, konobaricu sa povezom preko sasvim zdravog oka, policajca koji pati od vukotrofije, militantno nastrojenu policijsku sekretaricu, zaigranu dječurliju, a svemu tome nemojmo zaboraviti pridodati i našeg Dylana (plus sve njegove fobije), pa Groucho, Block i Jenkins… smjestimo ih u jedno neobično i od Boga zaboravljeno selce, koje strahuje od još neobičnijeg ljudoždera i što dobijemo? Pa, mnogi bi rekli da u svemu tome imamo itekako dovoljno materiala za jednu zanimljivu i pristojnu epizodu. Da, samo kako je onda kao rezultat svega toga ispao jedan poprilično slab i neprobavljiv bučkuriš?

Počnimo od same priče; mutirano ljudsko biće Katinka, kojega su se vlastiti roditelji odrekli (čitaj; bacili u provaliju), živi duboko u pečinama Ramblina i svako malo izadje na površinu da se nahrani mladim ljudskim mesom, a u isto vrijeme piše Dylanu ljubavna pisma… ideja koja već i prije nego što se prenese u djelo izgleda smiješna, ispala je, nažalost, smiješno i nakon što je evo i sprovedena u djelo. Kako bih nekako mogao i početi da kritiziram ovu dvodjelnu epizodu, moram se nadovezati na jednu od zanimljivosti, a to je ona o inspiraciji serijalom Twin Peaks. Naime, koliko se još sječam dotičnog serijala, u njemu se takodjer u jednom čudnom gradiću dogodilo ubojstvo omiljene i popularne djevojke Laure Palmer. Ne treba ni spominjati da kao i u «Tajni Ramblina» i Twin Peaks vrvi sav od živopisnih i neobičnih likova od kojih je svaki udaren na svoj način. Ali, ono po čemu je ta serija bila posebna i samim time dosegla kultni status, je način na koji je inspektor koji je došao u taj gradić istraživao cijeli slučaj. Istražujući večinom bez fizičkih dokaza, inspektoru su se u mnogim onirističkim sekvencama pojavljivali čudni likovi te mu se obračali jednom kratkom rečenicom koju je trebalo prokužiti i shvatiti njezin smisao, a koja je usmjeravala inspektora na pravi put i na kraju prema raspletu cijelog slučaja. Sličan način istrage Sclavi primjenjuje kod Dylana, koji u svojim snovima proživljava cijelu istragu, i gdje u mnogim predmetima i pojavama koje mu se prikazuju treba tražiti simboliku i ključ za rješenje cijele misterije. No, problem je u tome što «Tajne Rambilna» nisu Twin Peaks, a niti je Sclavi David Lynch. Iako su onirističke scene u stripovima poželjne i zanimljive ako su dobro sklepane, ne mogu se oteti dojmu da su ovdje te scene predugačke i da služe ujedno i tome da se popune stranice. I tu ujedno nastaju problemi; priča je razvučena do boli, jer očito da je bila predugačka za jednu epizodu, a prekratka za dvije. Samim time čini mi se da je ubačeno podosta nepotrebnih scena u samu priču, koje više štete nego pomažu cijeloj epizodi koja već svojim površnim i mlako razradjenim konceptom nudi samo razočaranje. A zbog te podosta razvučene radnje autori kao da su se pomalo izgubili u prostoru i vremenu, te stoga opet trpi sam kraj, koji je opet odradjen traljavo u samo dvije-tri stranice i… priča gotova! Dobili smo priču na 192 stranice, gomilu dijaloga, nešto krvavih scena, trčaranje likova s lijeva na desno, a opet nismo dobili ništa. Više se vremena potrošilo na nepotrebne trivijalnosti a ono na što se trebalo usredotočiti, a to je sama priča, brzopletom i nepromišljenom razradom je uništena već zacijelo i u prvom poluvremenu.

Ali, kako nebi sve bilo crno, moram napomenuti jednu stvar po čemu je ova epizoda jedinstvena; Groucho ovdje naprosto briljira svojim pošalicama i podjebicama na račun stanovnika Ramblina, te njihovog načina života… njegovi verbalni sukobi sa otkačenom konobaricom Hettie najblistaviji su dijelovi scenarija. Ovo je meni epizoda u kojoj je Groucho u najboljoj formi! Ali i cijela ta malogradjanština Ramblina i njegovih stanovnika jako je dobro tempirana humorom i taj humor (ako već nismo dobili horror) spašava ovaj dvobroj od čiste propasti, na čijoj granici «Tajne Ramblina/Zver iz pečine» itekako opasno balansira.

DD VA 3 Maelstrom

DD SD 2 Igra sa smrću

Ukupna ocjena 33%

2, 1, 6, 6

Djubre od epizode! Neverovatno je kako se jedna idijotska prica moze razvuci na cak 192 strane. I kiky, dobra ti je ova recenzija Tvin Piksa;)
    18.11.2004
    17:49:00 sati
  • Ukupna ocjena 42%

4, 3, 5, 6

U biti meni je ovo zanimljiva priča iz serijala o DD. Puno besmislenih motiva je valjda trebalo predstavljati aluzije na životni apsurd, kao zamisao svinje koja leti i slijepca koji vidi, pa me to podsjeća pomalo na qwerty tipkovnicu kod Phoenixa. Mislim da je skriveni motiv ovdje bila izoliranost svijeta u vidu selendre u kojem se dylan našao, slično kao u Zoni sumraka i onim abcdovskim selima u Araknama i Proročanstvu. U puno epizoda čini mi se kako upravo kroz ta mala mjesta, eto na kraju i Bufaloru u Smrt, ljubav, smrt, pokazuje kako je najgori horror samoća i dosada, što je nekoliko puta dylan i rekao baš tim riječima. Ako mi se zbog čega ove dvije epizode sviđaju onda su to nastupi Grucha i cinizam Blocha, a ono što me je zasigurno razočaralo je sam kraj kada je katinka čudovište. Fore kada radijacija ili genetske predispozicije dijete učine deformirano i samim time ga osude na vječni progon iz ''normalnog'' društva za svaku su pohvalu, ali da ta djeca izgledaju kao divovski pudinzi sa ticalima, recimo kao i George iz Motela Bejts,...a-a, to je pretjerivanje na kvadrat. Kratko rečeno meni dirljiva epizoda o osamljenosti ljudi, ali srondanog kraja.
    18.11.2004
    20:56:00 sati
    Mx2
  • Ukupna ocjena 53%

5, 5, 5, 8

Naslovnice obecavaju vise nego sto sama prica nudi. Ipak, prica ima nekakav solidan tok iako je mnostvo ubacenih elemenata preterano i sluzi za popunjavanje strana, sto se na zalost i primecuje. Insistiranje na Tvin Piksu vise smeta nego sto popravlja utisak epizode i da se nije uopste pravil paralela sa Lincom, a i da je epizodu crtao neko drugi, npr Casertano, sigurno bi ispalo mnogo bolje. UZ to, prica je trebala biti skracena na jednu epizodu, ovako je suvise razvucena. Sama ideja da je cudoviste zapravo devojka vec se pojavljivala u Derilijumu, istina, u nesto boljem izdanju (i crtezu) - iako se kladim da je i ta epizoda plagirana iz nekog postojeceg filma, jer mi zvuci poznato.

Opste uzevsi, Sclavi se potrudio da napravi zaplet i karikirane likove cudnog mesta, potrudio se da napravi koliko-toliko sokantan kraj i mozda malo prepatetican tok dogadjaja, ali nesto je ispalo. Nesto sto nije bas cvet Sclavijeve karijere, ali nije ni najgore sto je napisao, cak je sasvim OK za citanje.
    Malo mi je iritantna Dilanova detinjasta i nerealna zaljubljenost u sasvim nepoznatu autorku pisama na osnovu svega jedne fotografije, s obzirom da je rec o coveku u sasvim zrelim godinama. Ako on ima bar 33-34 godine, a Katinka svega 18, izracunajte sami koliko je ova "zaljubljenost" normalna i realna i koliko je Dilan u toj situaciji "simpatican".
    19.11.2004
    08:52:00 sati
    Bilja
  • Ukupna ocjena 92%

10, 10, 8, 8

fenomenalna priča koja na apsrdan način pokazuje ludilo tzv. malih sredina a ujedno i problematizira pitanje odrastanja i puberteta kada kroz metamorfozu iz djeteta u odraslog čovjeka svi pomalo fizički naikujemo na "čudovišta".
    19.11.2004
    14:22:00 sati
    branimir

4, 3, 5, 8

Izuzev "Dame u crnom", dvodelne price su kod Dylana uglavnom lose( "Ananga" ima prolaz sto se ne moze reci za "Aracne"). Ono sto smo dobili u Ramblinu je nesto sto ima dobru premisu ali sama razrada teme se banalizuje na kraju. Galerija freaky likova u selu je veoma zanimljiva i svi su dobro uklopljeni u radnju. Problem ( i to poveliki) je svakako Katinka/monstrum koji pise ljubavna pisma Dylanu. Zasto? Da bi bas on dosao i ubio je? Tako razumni monstrum bi lako mogao i da izvrsi samoubistvo zar ne? Zanimljiv i duhovit momenat je kad monstrum povuce dim iz jointa klinca kojeg je upravo ubio, pa konstatuje kako je trava shit i da je bolje da se vrati mesu. Ljudskom naravno.
    Ovde cu ponoviti da se M&G mnogo bolje snalaze kad rade ove nazovimo ruralne price (valjda zbog drveca koja toliko vole da detaljno crtaju), nego kad su u pitanju gradske sredine (setite se samo "Sukoba").
    Stano ovog puta na visini.
    20.11.2004
    12:16:00 sati
  • Djole

6, 6, 6, 8

Zanimljivo over-the-top splatter plagiranje Twin Peaksa. Ne funkcioniše loše, i Sclavi ume da napravi te nebulozne priče učini zabavnim, što je i ovde uspeo. Ali ništa više od toga.
    23.11.2004
    12:04:00 sati
    Djole
  • Ukupna ocjena 72%

8, 5, 8, 9

Brzo se cita i jos brze zaboravlja. Prednost i ujedno mana ove epizode je ta sto je trebalo samo da premosti periode izdavanja remek dela koji su se pojavili pre i posle nje, u najuspesnijoj DD sezoni. Znaci, nepretenciozna i pitka, a nazalost, u takvoj konkurenciji i slaba. Zabrinjava Sclavi-jevo razresenje price, za koje smo znali da ne moze biti racionalno, ali da ce se bas takmiciti sa Castelli-jem i njegovom degutantnom bljuvotinom iz br. 20-Iz dubine, nisam ocekivao. Ova epizoda je znacajna sto su M&G pokazali da znaju odlicno da crtaju. Radi se o likovima koji sa DD-om od samog pocetka i njihov rad nikog ne ostavlja ravnodusnim. Ili ih vole ili ih mrze. Bonelli je to mudro shvatio, pa ih je izdvojio iz serijala i dao im MaxiDD, koji oni iskljucivo rade. Jedna sveska godisnje sa tri epizode, pa ko voli neka izvoli.
    02.12.2004
    15:10:00 sati
    jovandd

7, 6, 9, 5

Dovoljno zanimljivo da privuče pažnju. Sclavijeva interpretacija Twin Peaksa, u biti, najviše interpretacija likova koji se pojavljuju u Twin Peaksu. Priče već funkcioniraju drukčije, tj. pravi Twin Peaks bavi se kolektivnim podsvjesnim i nesvjesnim i tim forama malo dublje, a Tajne Ramblina sve to prikazuju direktnije i jednostavnije, pa čak i do te mjere da dobivamo na kraju eksplicitno rješenje sa degeneriranim monstrumom (koje je apsurdno, ali u DD svijetu može funkcionirati kao objašnjenje). Samo to rješenje identično je ranijem (iz fenomenalne epizode IZ DUBINE) i tako se pokazuje da Sclavi ponekad kopira sam sebe (recimo Cesta za nigdje liči na Dugački pozdrav). Možda želi reći da može i potpuno sam napisati takva rješenja, pošto je Iz dubine radio sa Castellijem (a i Dugački pozdrav u suradnji sa Marchesellijem:))
    03.12.2004
    11:20:00 sati
    stinky

7, 6, 6, 7

Složio bih se sa kikyjem.Igrača ima ali nisu dobro ukomponirani i ekipa ne funkcionira najbolje.Mogla se razviti dobra priča o malom zabačenom mjestu i užasu koji u njemu vlada.Međutim,ništa od toga.Strašno mi smeta razvučenost scenarija,moglo je to sve skupa stati u jednu epizodu.Dajem plus za svinju-tragača i za policajca Olivera.Groucho je jednostavno fantastičan,pogotovo kad podjebava Olivera i onu ženu sa povezom preko oka.U biti,ova epizoda je više komedija nego horror,ako se izuzme zadnjih nekoliko stranica.Pojava Johna koji je živio kao čudovište mi je totalno nepotrebna i suvišna a sam rasplet je ionako već viđen u #20 i kvari ukupan dojam.Crtež na momente solidan,ali standardno neujednačen(posebno kod samog Dylana),a kako su nacrtali čudovište je u najmanju ruku smiješno(mogli bi malo pogledati kako to rade npr. Piccato ili Roi)
    07.12.2004
    20:44:00 sati
  • SejoSexon

7, 8, 10, 10

Dugo mi je trebalo da nabavim durgi dio ove price i nisam bio razocaran. M&G su ponovo dokazali da su sjajni crtaci, a sto se tice price, ne slazem sa vecinom komentara posto je meni prica pravo sjela, prica je od pocetka do kraja zanimljiva, pa ko voli neka izvoli.
    29.03.2005
    07:11:00 sati
    SejoSexon
  • Madcat

10, 10, 10, 10

Jedan od fav Dilana, i to dupla epizoda. Divno. Luda prica u stilu Twin Peaksa, sa jako zanimljivim zapletom. Crtez extra, volim M&G i ovde ga odradise super. Naslovnice lude i dobre. Sve u svemu, po meni  zasluzuje ovu ocenu.
    02.04.2008
    20:25:00 sati
    Madcat

3, 6, 6, 3

Kao i u "Iz dubine" objašnjenje nastanka čudovišta (koje još i izgleda kao neidentificirana gomila nečega) je neizmjerno glupo. Možda je Sclavi to osmislio kao neku vrst metafore, ali ne da mi se razbijat glavu s "Šta je pjesnik htio reći?". Sclavi sve do samog infantilnog razješenja misterija odlično drži konce u svojim rukama ponajprije zahvaljujući ogromnoj količini odličnog humora. Meni dragi M&G su, kao i Stano na naslovnici, a za razliku od Roi-ja u već spomenutoj epizodi, također pali na prikazu čudovišta.
    24.10.2008
    06:40:00 sati
  • writer

9, 10, 10, 10

Slažem se sa Branimirom, ovo je ipak jedna fenomenalna i dosta emotivna epizoda. Jedna od najdražih DD.
    29.07.2009
    10:36:00 sati
    writer
  • Ukupna ocjena 97%

10, 9, 10, 10

predobro i presmješno
    11.11.2009
    16:37:00 sati
    Misko iz Darwooda
  • Lucy Liu

10, 10, 10, 10

Predobra epizoda,baš trash i bizarna kavu volim!Jest da kraj malo tjera na "WTF?!",ali ipak jedna od najboljih epizoda ikad!

Groucho:Pa,baš mi je drago...što odlazim,hoću reći.A ako ikad skoknete do Londona,nadam se da ćete skoknuti s Big Bena.

Groucho:Što se čudiš,šefe,pa ovdje je to normalno.Ja sam tu zatražio nešto toplo,i oni su mi dali kaput.

Groucho:Jenkinse,ti si kao otvorena knjiga.Šteta što je uvijek na pogrešnoj strani.

12.03.2010
    00:18:00 sati
    Lucy Liu

6, 5, 8, 8

Zabavno, ali ipak totalno besmisleno i neobjašnjivo. Ne znan što je ovdje Sclavi htio poručiti, a eventualni pokušaj da se kopira epizoda Iz dubine mi se ne sviđa. Ta epizoda mi se oduvik gadila.

19.04.2010
    14:22:00 sati

7, 7, 9, 2

M & G su mi uvijek bili omiljeni, pa za crtez dajem im ovdje dobru ocjenu.  Sto se tice naslovnica, one su katastrofa: dvije od najgorih koje je Stano ikad uradio.  Kad se gledaju, covijek ne moze da zna sta se upravo radi na slici, i iako je to nekad dobra stvar, u ovom primjerku to je promasaj.  Stvarno izgledaju veoma amaturske, koda ih je mali klinac nacrtao.  Prica je dobra, makar onaj prvi dio MISTERIJ RAMBLYNA.  Ima tu puno misterije, mracne atmosfere, crnih tajni i svakakih cudni stvari sto ovaj gradic krije.  Letece svinje, covjek koji urla na krovu kao da je vukodlak, i cudna romansa izmedju stanovnika grada su elementi koji uspiju da naprave ovu pricu interesantnom.  Ali drugi dio, PECINSKA ZVIJER, je puni promasaj; kao sto je neko drugi vec rekao, zasto su morali da naprave jos jednu verziju onog cudovista iz epizode IZ DUBINE? Nije samo sto je to odvratno, nego pomalo glupo, nevjerovatno, i previse lako za 'climax' price.  Je li Sclavi stvarno mislio da ce ovaj kraj biti dovoljan da zadovolji najbolje Dylanove fanove?  Mozda one pocetne, ali ne one iskusne, one koje prate njegove price od samog pocetka istrazivaca nocnih mora.  Da je i drugi dio price bio dobar kao i prvi, imali li bi mi remek djelo, kao onu DAMA U CRNOM epizodu.  Ovako kako je, samo je ok, i ne vjerujem da cu ovu pricu citat ponovo za mnogo, mnogo godina.

14.05.2010
    14:56:00 sati
  • swamp thing

8, 8, 6, 6

Ovo su mozda najblesavije DD epizode ikad, nesto sto pomalo vuce na horror komedije tipa serijala ''Evil Dead''. Kraj jeste malo blaah... ali nedovoljno da bi upropastio super zabavnu pricu. Gruco briljantan! A tek scena kad Dilan kleci prestrasen kao malo dijete od sismisa...fenomenalno!!! M&G dobijaju prolaznu ocjenu, iako bi, kako je neko spomenuo, Kasertano bio bolji izbor. Prva naslovnica dobra, druga totalno neinspirativna, a la Zagor.

21.05.2010
    17:11:00 sati
    swamp thing

5, 6, 8, 7

31.05.2010
    23:58:00 sati
    Winter

8, 8, 9, 8

Ponekad se ne treba hvatati za priču ako su likovi i spika koja se vrti oko njih dovoljni da bi strip bio zabavan. Svi ti luđaci iz provincije i Grucho koji je posebno duhovit - ne treba mi više da bi dala visoke ocjene. Prvi dio je ipak nešto bolji od drugog.

Edit: Povisujem ocjenu naslovnice sa 7 na 8. Drugo ostaje isto.

I nakon ponovnog čitanja dojam je isti. Horor komedija sa zanimljivim likovima. Tko ovu priču ne prihvati na opušten i zajebantski način neće mu se sviditi. Tako da mogu razumjeti ove loše ocjene. Također, ovo je jedna od rijetkih epizoda gdje imamo priliku uživati u Jenkinsu i njegovim izjavama. Inače se pojavi na kratko, al tu mu je dano puno prostora.

29.06.2010
    10:56:00 sati
  • boris84

10, 10, 8, 7

Briljantna prica! Ako se ogranicimo samo i iskljucivo na ovaj broj, jer je nastavak (sledeci broj) izuzetno lose odradjen. Jedna od originalnijih Dylanovih epizoda... naravno iz pera velikog Tiziana! Crtez, a pogotovo naslovnica su mogli biti i bolji, ali boze moj!

03.11.2010
    00:25:00 sati
    boris84
  • Ukupna ocjena 94%

9, 9, 10, 10

Epizoda za pamćenje.Nije za 20 najboljih,ali bi svakako bila u 30 najboljih.

21.12.2010
    14:12:00 sati
    Patrix
  • Zagor12

5, 6, 7, 9

Vodafak?

Apsurdna epizoda, al stvarno...

23.02.2011
    14:59:00 sati
    Zagor12
  • predsjednik

9, 9, 10, 10

Stvarno i vise nego zanimljiv strip i po meni sa razlogom dat Montanariju i Grassaniju koji su poznati da crtaju dosta dobro ovakve "ruralne" epizode.

08.06.2011
    16:18:00 sati
    predsjednik

6, 7, 7, 7

Ja bih prije to nazvao polunepotrebno; nije da se radi o skroz nezanimljivoj ideji za priču. Nastavak jače kvari dojam, pogotovo još i uvod u nastavak: "Je li to kraj Dylana Doga?". Bože, k'o da je izašlo prije 60, a ne 20 godina. Scenarij dobiva relativno visoku ocjenu isključivo zbog Grouchove dobre forme. M&G dobri, druga naslovnica baš i ne.

03.07.2011
    20:55:00 sati

8, 8, 9, 9

Zanimljiva epizoda sa zbrzanim krajem. Očekivao sam veći rasplet na kraju, a ovako je to čudovište sređeno u par vinjeta plus poruka kako su prava čudovišta ljudi a ne ta kreatura. Ipak, epizoda odiše humorom zajebancijom i to mi se najviše svidjelo. Posebno je dobra stvar što Groucho sudjeluje u slučaju zajedno sa Dylanom (što se stvarno rijetko događa) i dodatno začinjava situaciju svojim humorom. Što kaže recenzent, Groucho je spasio epizodu :) Montanari i Grassani su u ovom dvobroju bolji nego inače.

14.07.2011
    17:58:00 sati

8, 7, 9, 7

M & G su mi skroz dobri za Dylana. Priča je dobra dok je scenarij malo prebrijan ali i dalje nije tako loše. Netko je spomenuo da mu je to kao "THE EVIL DEAD" ali kako sam shvatio loše dok je meni spomenuti film vrh niskobuđetnih horrora a epizode koje barem na neki način podsjećaju na nešto takvo su pravi D.D. ili Sclavi. Epizoda je svakako zanimljiva, pogotovo prvi dio kad tek dolaze i saznaju da djevojka ne živi tamo. Drugi dio malo kvari prosjek i to najviše kraj. Svakako je zanimljivo i ono što je bitno jezovito. Humor je također jako dobar. Daleko je to od najboljih priča ali meni je to probavljivo.

15.08.2011
    17:20:00 sati
  • gandalf5000

10, 10, 10, 10

Samo da kazem ovi sto su dali slabe ocjene veze nemaju sta je prica

prica je fenomenalna opisana u detalj odlicno iscrtana

16.08.2011
    20:05:00 sati
    gandalf5000
  • Umri_Muški

6, 6, 5, 6

jedno je omaž, drugo je plagijat. toliko glup kraj da sam požalio što sam čitao, ne znam zašto je ovo u dva broja.

28.08.2011
    17:19:00 sati
    Umri_Muški

5, 6, 6, 6

Sclavijevo sprdanje s mnogo čime...

No, početna premisa - devojka piše Dylanu pisma... Koja je kako-tako uspela da me zainteresuje, je na kraju potpuno upropašćena, pa sam se zaista zapitao kako je moguće da Sclavi napiše tako glup kraj?

25.09.2011
    00:45:00 sati

10, 10, 10, 10

Koja odlična WTF epizoda.

29.11.2011
    19:54:00 sati
  • Ukupna ocjena 62%

6, 5, 7, 8

21.05.2012
    18:48:00 sati

10, 10, 9, 8

E ako je ovo vama loše, onda slobodno prestanite čitati ovaj strip.

27.10.2013
    23:08:00 sati

8, 7, 8, 8

01.06.2014
    19:36:00 sati
    dylan_dog12
  • Ukupna ocjena 78%

7, 9, 8, 6

19.06.2014
    14:40:00 sati
    Eddie Monsoon
  • mladjo

4, 4, 8, 3

Priča koja ima dosta veliki broj izvrsnih elemenata koji jednostavno nisu ukomponirani u kvalitetnu cjelinu tako da smo dobili jednu čitljivu ali ispodprosječnu epizodu. Šteta.

14.03.2015
    13:12:00 sati
    mladjo

8, 10, 10, 8

Ludnica/bučkuriš svega i svačega začinjen s mnogo humora koji ne posustaje. M&G u najboljim danima.
    20.06.2015
    18:18:00 sati

8, 6, 8, 8

Nisam niti znao da je ovo dvobroj, što me prvotno ugodno iznenadilo, a na kraju malo i razočaralo, jer mi se čini da je ipak za nekih 40tak stranica prerazvučeno. Previše sanjarenja, lutanja šumama, gorama i pećinama, te iste fore među ekipom. Solidno djelce, ali očekivao sam i više. Isto vrijedi i za M&G.

26.08.2015
    11:10:00 sati

4, 3, 7, 4

Drugi dio.

01.11.2015
    10:21:00 sati
  • wele

9, 7, 8, 9

05.11.2015
    19:35:00 sati
    wele
  • caramba

8, 8, 10, 6

Totalno luda priča u kojoj se stalno neki k događa, uz pravovremene doze humora. M&G fantastični.

25.02.2016
    13:38:00 sati
    caramba

7, 5, 5, 2

Sclavi se bas raspisao, u vise navrata umanjena su slova, da bi mogla da stanu u oblacice. Ne sjecam se kada je jedna DD epizoda imala ovoliko teksta. Prica se nije nuzno morala proteci na dvije sveske, jedna bi bila i vise nego dovoljna. Na momente interesantna prica, ali sve u svemu nista posebno ili inovativno.

06.08.2017
    08:11:00 sati
  • karlitos

7, 7, 4, 7

Vrlo zabavna priča u stilu Twin Peaksa, ali mi je crtež uništio cjelokupni dojam. Naslovnice su zbilja čudne, ali su ok.

31.12.2017
    21:21:00 sati
    karlitos

8, 8, 8, 7

02.12.2018
    22:14:00 sati

7, 9, 10, 8

Ocene i utisak su nakon prvog čitanja (po sećanju)

Jedna od prvih epizoda koje sam čitao, u izdanju Vaninija. Ima sve preduslove za najbolju DD priču: neobična misterija, malo mesto u brdima, opičeni likovi, dovoljno nadrealnog, vrhunski humor (ne samo Gručo)... Međutim rasplet je malo usrao stvar. Otkako sam počeo da pratim recenzije i komentare ovde, počeo sam s omalovažavanjem da gledam na ovu, meni nekada jako dragu, epizodu. A iskreno, ne da mi nije loša, nego spada u red onih vrlo-dobrih. MG odlično prijanjaju uz ovu epizodu - mislim da će ovo biti prvi a verovatno i jedini put da dobijaju 10 od mene. Čak su i u Dvorcu strave-Dami u crnom dobili 9.
    To što je priča na duplom broju strana mi uopšte nije smetalo, mada se maalko razvodnilo. Kad sam prvi put čitao nisam ni znao da je omaž Twin Peaksu. Kog sam gledao pre nekoliko godina i oduševio se! Ramblin je svakako inferioran u odnosu na Twin Peaks, što i ne čudi jer je Linčovo čedo vrhunska stvar, ali ni Ramblin nije za baciti.
    Prva naslovna odlična, mislim pogledaj te pitoreksne britanske kućice u sred nedođije - vukodlak, pećinski čovek i svinja koja leti... Pa dićeš bolje?!
    Druga malko manje, mada mi se sviđa što je čudovište stilizovano, iako ne deluje baš strašno - mada nije strašno ni u stripu.

Eto šta je povodljivost i zakon mase - kad vidim niske ocene, pa makar argumentovane, dođe mi da i ja dam 70-75%