• Priča o Campbellima u Brandeblaneu ima dijelom istorijsku pozadinu. Google izbacuje samo jedan konkretan rezultat gdje se spominje prvi earl od Brandelbanea iz klana Campbella.
  • Moderni istraživači noćnih mora bi izgleda koristili usluge Google Eartha. Ipak je ljepše gledati Dylana kako se muči sa starim metodama.
  • Škotsku karakterišu mnogi stereotipi, o tom malo više u samoj recenziji, ali ovdje se Dylan nije sreo sa duhovima, nego sa zombijima.
  • Debbie živi na Craven Road 3, što je odmah pokraj stana Jeoffreya M. Gibsona, Dylanovog susjeda i protagonista priče iz G4 "Komšija"!
  • Doyle je prezime autora najvećeg detektivskog lika – Arhura Conana Doylea!
  • Na posljednjoj vinjeta str. 98. (u tal. izdanju) prolazi Giampiero Casertano. Na isti način pojavljuje se na zadnjoj vinjeti DD#26 "Poslije ponoći" i zadnjoj vinjeti na str.122. MM SP4 "Car Demon".

Konačno sam juče pročitao ovu epizodu od koje sam mnogo očekivao i nisam ostao razočaran, kao što to često zna biti slučaj. Ipak ovaj period koji sada pratimo u Veselom četvrtku je dosta dobar, za razliku od recimo nekoliko posljednjih epizoda u Italiji koje su prilično loše.

Prvo što mi pada na pamet kad pogledam ovu epizodu je kako to da dosad scenaristima nije pala na pamet ovakva ideja, zašto se čekalo 220 brojeva na to? Zaista je upečatljiva scena kad Dylan na televiziji čuje reklamu da u Craven road 3 dolazi istražiteljka noćnih mora Debbie Doyle, pa još u crnom kompletu i crvenoj košulji. U Bonelliju su oduvijek smatrali da imena i prezimena većine likova treba da počinju istim slovom, a ovdje je dodatni razlog za to i pojačana konkurencija Dylanu Dogu. Za razliku od Dylana koji pribjegava staromodnim metodama, Debbie koristi računar i internet. Tu je i neizbježna pomoćnica ala Pipi Duga Čarapa, a za razliku od Groucha ne priča glupe viceve.

I tako je konačno i Dylan dobio konkurenciju u svom poslu i to u komšiluku. Debbiena tarifa je nešto niža od Dylanove, 90 funti na dan plus troškovi, reklama je jaka, pa ispred njenih vrata stoji čitav red klijenata, dok kod Dylana niko ne dolazi. I može se reći da je sve do sada bio uvod, prava priča tek sad počnije. Dylanova sujeta je dirnuta, dolazi do izražaja njegova osobina da se lako povuče pred nekim izazovima, osjeća se nepotrebnim. Ali istovremeno upoznajemo Groucha u jednom drugačijem i potpuno neuobičajenom izdanju. Bijesan je na Dylana, otvoreno ga kritikuje i bio je spreman da špijunira Debbie. Otkriva da je Debbie varalica, kako prihvata glupe slučajeve ludih klijenata samo da bi im uzimala novac. Iznenada, ipak i Dylan dobija jednog klijenta, Dicka Campbella koji dolazi sa pričom kako je naslijedio od pretka za kojeg nikad nije čuo zamak u blizini seoceta Brandeblane u Škotskoj i nije uspio da ga pronađe. U selu nije mogao da dobije nikakve informacije, a na mjestu gdje bi prema mapama trebao da se nalazi zamak nema ničega. Dylan prihvata slučaj i kreću na put, ali kad stignu u Brandeblane za njima se pojavljuje i Debbie sa svojom pomoćnicom. Dylan razočaran otkriva da je Dick angažovao i Debbie jer smatra da će dva istraživača imati više uspjeha. Prvo želi da napusti slučaj, ali Debbien komentar da se boji konkurencije natjerao ga je da ostane. I tako imamo priliku da pratimo njihov duel.

U stripovima kao i obično vidimo stereotipnu sliku Škotske. U nekom seocetu u brdima nalazi se ukleti zamak, često u magli (ovdje još i izgubljeni) a uvijek je tu neki nasljednik koji je unajmio privatnog detektiva koji treba da riješi slučaj. Neizbježno je da su svi seljaci nepovjerljivi prema strancima i da su uplašeni od kletve, od konobara do pastira koji čuvaju ovce. Za razliku od češćeg stereotipa da se ipak nađe neka stara luda ili pijanac da ispriča staru priču o ukletom zamku, ovdje Dylan saznaje to od mladog studenta iz Glazgova koji dolazi da na miru uči u rodnom mjestu. On racionalno razmišlja, ali ipak istovremeno i vjeruje o priču o kletvi Iana McEntyera na sve Campbelle zbog Gusa Campbella koji ga je na prevaru ubio.

Nema smisla da prepričavam cijelu radnju, ali potrebno je reći još neke stvari. Dylan nam je ovdje prikazan kao prilično bezvoljna osoba, nije kukavica, ali lako se povlači pred nekim izazovima. Groucho je predstavljen kao izuzetno osjećajna osoba, ali na nešto drugačiji način nego prije. Dylanova konkurencija je ipak nedorasla, mada bi bilo interesantno vidjeti kako bi ovo izgledalo da se razvuklo u serijalu kao Super Mike u Zagoru. Znači akcenat je stavljen na osjećanja likova, zašto je lijepo uklopljeno u jednu klasičnu priču u stereotipnom okruženju. Sve u svemu, priča je zanimljiva, neke stvari su malo nedorečene, ali ipak zadovoljavajuće. Casertanov crtež je podnošljiv, ali može to i bolje. Naslovnica je pun pogodak.

DD VEC 9 Naslikani košmar

DD VEC 12 Đavolov dodir

Ukupna ocjena 36%

2, 2, 7, 3

Smijem li ja reći nakon delbojeve recenzije da je ovo jedan od najgorih Dylan Dogova koje sam ikada pročitao? Priča ne da je šuplja,nego je bez dna uopće. A i ta konkurencija,mora li se potrefiti da baš,ali apsolutno baš sve,mora biti oprečno nego li u Dylana? O kraju da ne govorim - čisti promašaj. Crtež donekle spašava strip,ali ne mnogo...
    16.01.2009
    16:07:00 sati

6, 5, 8, 6

Ajde Kićo, nije ovo tako loše! Dapače, prvi dio je originalan i odličan. Debbie je tipična ženska koja misli da je najpametnija i najsposobnija na svijetu. Problemi se javljaju nakon pronalaženja dvorca. Ruju, po običaju, potpuno zabrlja na kraju u pokušaju pronalaženja originalnog završetka, tako da se lako zaborave sve pozitivne stvari.
    16.01.2009
    18:10:00 sati
  • okiboki

8, 8, 6, 9

Vrlo zanimljiva epizoda,po meni jedna od boljih od ovih koje su izasle u izdanju Veselog cetvrtka.Crtez mi se bas i ne svidja,dok je naslovnica vrlo dobro osmisljena.
    16.01.2009
    18:11:00 sati
    okiboki
  • vope

6, 5, 9, 9

Nije da Kićo nije uglavnom u pravu glede ove epizode. Odličan početak, odličan razvoj priče ali katastrofalno banalan kraj, pa zar se to nije moglo maštovitije završiti? Odlična ideja o Dilanovoj konkurenciji oličenoj u zgodnoj cici koja je mogla da se iskoristi mnogo, mnogo pametnije i interesantnije (ne cica nego ideja, čisto da ne mozgate šta sam htio reći, mada ni cica nije za bacanje...). Pored samog početka priče crtež je najbolji dio ove epizode.
    16.01.2009
    23:02:00 sati
    vope
  • Ultras

8, 8, 7, 9

OK prica. Lepa naslovnica. Odlican prevod. Dobro uradjena recenzija Delboya.
    17.01.2009
    11:39:00 sati
    Ultras

8, 5, 9, 9

Zanimljiva priča sa intrigantnim početkom i prilično promašenim krajem ali moglo je biti i gore. odličan crtež , za one koji vole Casertana i lijepo ancrtana anslovnica
    17.01.2009
    16:51:00 sati

6, 4, 7, 2

mda, odlicna ideja o konkurenciji, traljavo realizovna. zadatak koji istrazuju je vise nego smesan isto kao i pojava/odjava zombija u kiltovima. plus dajem za dilanovo drzanje starih pravila i metoda kao i za gruca koji je odlican ovde. i ne mogu ne primetiti mali lesbian momenat u liku pomocnice. ova sedmica za casertana je vise na staru slavu, ovo je njegova najgroznija faza (kada hoce da lici na neznam koga vec) i kad svaki lik izbliza mora da lici na neku zivotinju, najcesce psa :), debi je uzasno nacrtana takodje, ali vec sam verglao o tome da su njegove zene skoro po pravilu takve - grozne. jedva cekam brojeve sa njegovim povratkom korenima. a stano se samo utopio u tu grozotu i poklonio nam ocajnu naslovnicu, pogledajte samo stav koji debi ima, uzas.
    20.01.2009
    03:47:00 sati
  • GeneziS

6, 5, 7, 9

24.01.2009
    00:15:00 sati
    GeneziS
  • Wicked

5, 4, 7, 7

Sama ideja o konkurenciji je dobra. Debi Dojl deluje kao zanimljiv lik. Ipak, iako prica pocinje dosta dobro, zavrsetak je zaista ocajan. Crtez je ok. Sve u svemu, moglo je to dosta bolje. Steta za propustenu sansu.
    24.01.2009
    13:11:00 sati
    Wicked

7, 8, 8, 8

Prije svega pozdrav svim drugovima i prijateljima stripašima, nije me bilo dobrih godina. Slazem se sa recenzijom, "Nelojalna konkurencija" je dobar, a da bi bio odličan, po mom mišljenju, trebalo bi promjeniti zadnjih 30 - tak stranica. Kao da je radnja u jednom momentu otišla u banalnost: zamak u naseljenom područiju razvijene zemlje koji niko ne može naći, Škoti zombiji koji provode krvnu osvetu. Da se scenarista malo više potrudio ..., ali za razliku od  katastrofičnih epizoda kakve su se pojavljivale u zadnje vrijeme, Dylan je krenuo uzlaznim tokom i "N. k." prati taj trend.
    02.02.2009
    10:25:00 sati
    Milac

5, 6, 9, 10

Pa sta da kazem posle ovoga. Strip je izvanredan(bez zadnjih 30-ak stranica). Ovo je trebalo Dilanu, jedna zenska koja je ista kao on(hm...), crtez i naslovnica je izvadila strip, ali opet je to veoma slab kraj. Jedan od najslabijih stripova o Dilanu
    17.02.2009
    13:28:00 sati
    misa

4, 5, 7, 9

Složio bih se sa prethodnicima - dobra ideja je uzaludno potrošena za kriminalnu razradu o duhovima u Škotskoj za koje Debby napravi cijelu maskaradu sa konkurencijom kako bi nagovorila Dylana da joj pomogne pronaći zamak. Očaj. Ako ništa drugo, primjećujem da u ovoj epizodi ima stvarno puno Grouchovih viceva što nije čest slučaj u novijim epizodama pa je to svakako jedan dodatni plus za ovu inače slabašnu epizodi. Cassertana sam obožavao jer ej nacrtao neke od najboljih Dylanovih priča (Poslije ponoći, Nevidljivi, Ples smrti ) ali i on se srozao. Posebno mi smeta kako crta oči kod likova, ispada ko da nisu spavali 2 tjedna i ko da su pod neznam kakvim supstancama.Za naslovnicu bi slobodno mogla važiti ona stara izreka da "naslovnica prodaje strip". Ako se izuzme očajna Debbyjina poza (Stano ionako nikad nije bio posebno dobar kod crtanja žena), svakako se radi o vrlo intrigantnoj naslovnici koja naprosto mami da strip pročitaš prije nego neke druge. Nažalost, sadržaj je dosta loš, ali sve u svemu - svaka čast Veselom četvrtku, i na ritmu izlaženja i na kvaliteti prijevoda, a posebno mi se sviđaju ove lakirane korice koje kod Ludensa/SA možemo samo sanjati.
    10.03.2009
    13:49:00 sati
  • Inferno

Ukupna ocjena 39%

1, 3, 7, 6

Komentatori koji su dali visoke ocjene ovoj epizodi su to učinili jer misle da su nakon dvjesto brojeva konačno dobili interesantnu priču o Dylanovoj konkurenciji. Vau! Problem je u tome što o nekakvoj konkurenciji nema ni riječi jer se priča ne odvija u željenome smjeru što povlaći zaključak da je Ruju još jednom čitateljima prodao govno zamotano u celofan. Istina, spomenuti scenarist je svakako vješt pripovjedač, pa možemo reći da je priča bila lagana i čitljiva (vicevi) do 91. stranice, kad se otkriju sve karte i kad shvatimo da smo sat vremena potrošili na jednu petparačku priču koja konkurira da bude najgora DD epizoda svih vremena. Naime, Ruju je iz neobjašnjivih razloga usmjerio radnju na jedan od najbesmislenijih slučajeva na kojima je Dylan radio u svojoj karijeri, a tiče se nekih pijanih zombija iz Škotske i nestalog dvorca. Scenarist je pogubio konce do te mjere da je zaboravio dati barem neko razjašnjenje tog stupidnog misterija, a na kraju se ispostavilo da Deby uopće nije bila Dylanova konkurencija, što još više doprinosi besmislu slučaja, ali i čitave epizode (bezobrazne epizode). Cassertano je solidan, ali Deby je očajno nacrtana.
    10.04.2009
    17:10:00 sati
    Inferno
  • Mhejl

7, 5, 8, 6

Ova epizoda mi se nije dopala. Nije loša ideja sa konkurencijom, ali je priča užasno predvidljiva i dosadna. Ne sviđa mi se što je Dilan ispao pomalo 'mlakonja', mislim da bi trebao imati više energije i volje za borbu. Lik pomoćnice Debi Dojl je izuzetno iritirajući i stvarno nemam pojma na šta je trebao da aludira. Kraj je zbrzan, a to najviše mrzim kod nekog stripa. Dijalog Dilana i Debi na kraju je morao bit bolje odrađen, ovako mi Debina motivacija ne izgleda dosta neuvjerljivo. Prednosti priče su što je na trenutke zaista zabavna, a i Gručo ima dosta dobrih viceva. Kasertanov crtež mi se jako svidio, a posebno mi se dopalo njegovo crtanje glavnog junaka iz profila. Trebalo je biti bolje, daleko bolje.
    27.04.2009
    21:08:00 sati
    Mhejl
  • Ferri

5, 6, 6, 6

08.06.2009
    09:30:00 sati
    Ferri

5, 7, 8, 6

Baš jedna od onih Rujuvih epizoda koje mogu proći kao čitljive. Ali dojam mu ovdje podiže Groucho koji zbilja ima par smiješnih ispada. Pa s obzirom da je Ruju problem napraviti neku kvalitetniju priču, ajde da bar ubaci par dobrih humorističnih scena pa sve zajedno liči na nekakvu horor-komediju. Jer ova priča je manje-više upravo to. S obzirom da je Barbatica rezervirana za strogo ozbiljniji pristup Dylanu, pokoja ovakva epizoda nije na odmet. Casertano se poboljšao u odnosu na zadnjih par epizoda. Naslovnica mi baš i nije nešto. Debbie je trebala biti bolje nacrtana.
    16.09.2009
    20:28:00 sati

6, 3, 5, 6

Iznenadilo me koliko je rasplet krenuo u krivom smjeru... Šteta iskorištavanja tako dobre ideje (rivalstvo između ženskog Dylanovog dvojnika i njega) za čisti fizički, obračun-okršaj sa nemrtvima u nekom fantasy settingu.

14.01.2010
    20:36:00 sati
  • swamp thing

8, 7, 10, 7

Meni je ovo dobra epizoda, iako se slazem da je sa ovom idejom to moglo mnogo bolje. Casertano pokazuje zasto mi je omiljeni DD crtac, svakom stripu daje koju ocijenu vise

23.02.2010
    16:34:00 sati
    swamp thing

10, 6, 8, 10

Prica je odlicno pocela i imala je dobar tok, kraj je uprskao sve. Zbrzano, neuvjerljivo, nepotrebno. Steta, mogla je ispasti jedna od boljih epizoda.

23.08.2010
    16:35:00 sati

8, 8, 8, 9

08.03.2011
    00:28:00 sati
  • writer

9, 8, 9, 10

Simpatična epizoda.

17.06.2011
    00:12:00 sati
    writer

7, 4, 9, 7

Doista, ova je ideja došla nekako zakašnjelo i baš je maštovitome Rujuu pala ne pamet. Imalo je tu puno potencijla za dobru priču, i doista, prvih tridesetak uvodnih stranica uopće nisu bile loše, no dojam je pokvarila činjenica sa zombijima koji se praktički pojavljuju niotkuda. Na takve sam priče inače alergičan gdje se ispostavi da zombiji zaista postoje a da nema nekog posebnog objašnjenja kako su nastali, tj. ima ga, ali u pitanju je bajkovita proza, a to ne volim. Kao što mi idu na živce i DD-i gdje se pojavljuju vještice i čarobnjaci.Plus, loš kraj gdje se Debbie onako niotkuda pojavi na sceni i ispostavi se iz kojeg se razloga zapravo odlučila baviti Dylanovim "poslom". Ali sve skupa je manje-više čitljivo.

Casertano briljira, Stano na nivou.

10.07.2011
    17:13:00 sati
  • Lucy Liu

10, 10, 9, 10

Super ideja,priča jednako izvedena.Casertano se,po mom mišljenju anyway,popravio,likovi mu više ne izgledaju karikaturalno.

13.09.2011
    11:11:00 sati
    Lucy Liu

9, 8, 9, 9

Odlična epizoda, ne razumijem loše ocjene prethodnika jer mene je ova priča dobro zabavila...
    19.10.2011
    22:21:00 sati

8, 3, 9, 7

Znači ova Debbie je napravila čitavu maskaradu da bi Dylan prihvatio njezin bezvezni slučaj. Zar ona ne zna da bi Dylan prihvatio njezin slučaj i bez svega toga? Dosta bi mu bilo da vidi njezine.. khmm... i da mu dade malo khmm... Je, priča je zabavna, duhovita ali čemu sve to kad dobijemo ovakav, možda i najgori i najbesmisleniji kraj jedne priče u povijesti serijala? I tu dolazi potvrda za onu Infernovu tvrdnju "govno umotano u celofan", svrha: zavarati čitatelje. Casertano malo opada u kvaliteti (i mnogi vjerojatno žale zbog loše nacrtane Debbie jer su željeli nekog ko crta prave komade), ali i dalje mi je on bolji izbor od Marija, Sinischalchija i ostalih redikula. Posebno mi se sviđa kako je nacrta škotske zombije. Za naslovnicu ću se u potpunosti složiti s Acom. Da zaključim: priča je obećavala, ali na kraju smo dobili jedno zabavno, besmisleno sranje. Neću biti previše strog s ocjenama jer mi nije bilo dosadno čitati, ali budimo realni, ova priča ne zaslužuje prolaznu ocjenu.

03.11.2011
    12:32:00 sati

10, 10, 10, 10

Na početku mi je ta Debbie Doyle tako išla naživce,al sam skužio da je dobra na kraju.

17.05.2012
    13:22:00 sati
    Patrix

7, 6, 7, 8

Epizoda koja je, makar do 70 i neke stranice, odlicna.  Ali onda kad na kraju otkrijemo one duhove/monstrume starih Campbela, onda pocinje da polako tone u zadnjih 20 i kusur stranica.  Steta, jer je stvarno imala potencijala da bude izuzetna.  Casertano nije onaj stari, ali je ipak vrlo dobar, a ovaj Ruju me je prevario na vecinu ove epizode, pa sam zamalo pomislio da je ovo neko drugi pis'o pod njegovim imenom.  Naslovnica je odlicna: Dylan gleda u zenu koja je obucena slicno kao on, i koja je istovremeno istrazivacica nocnih mora.  Dobra ideja za ovaj serijal, skoro je i super ideja, ali slabo uradjena pri kraju.  Ipak, veoma zabavno.

29.08.2012
    13:50:00 sati
  • itachi1uchiha

Ukupna ocjena 45%

4, 5, 4, 6

Iskreno mnogo vise sam ocekivao od Rujua i same ideje.

Nisam neki fan crteza, ali nije do crteza sam dozivljaj cele price, koja je slaba.

Kao prvo, pocetak je delovao obecavajuce, svadje, zavist, predaja pred konkurencijom, Grouchova eksplozija, ali posle , sam taj slucaj, i prica o nestalom dvorcu je slaba i plitka, bez bilo kakvih delova kojima bi stali i razmislili , i bez pouka i bilo cega sto po mom ukusu cini kvalitetan strip...

Nizi prosek, nista specijalno..

04.09.2012
    14:17:00 sati
    itachi1uchiha
  • Ukupna ocjena 44%

2, 4, 7, 5

Epizoda je blagi očaj. Jurnjava po mostovima od drveta kao Indiana Jones, epic scena gde zombiji/monstrumi strelom obaraju helikopter u stilu Ramba... Nije to za Dylan Doga. Solidan crtež samo donekle vadi stvari...

02.11.2013
    11:38:00 sati
    klazar
  • Ukupna ocjena 82%

8, 8, 8, 10

Super,Dylan je napokon dobio konkurenta u poslu,ali ispada da je ona sarlatan a ne kako se pise o Dylanu :)

27.05.2014
    13:41:00 sati
    Dylan-Forever

9, 9, 9, 10

Priča je zanimljiva i intrigantna, ideja sa dvojnikom mi se jako svidjela.. Osobno nemam zamjerke na ovu epizodu.. Što se tiče crteža, mislim da je Casertano to odlično odradio, a naslovnica mi je također pun pogodak..

16.01.2016
    09:15:00 sati
  • RadioClash

3, 2, 9, 7

Koja je poenta bila da Debbie bude "rule 63" na Dylana?

Da je ona preuzela biznis i dovela Dylana do ludila, onda bi imali nešto.

Ovako smo dobili traženje dvorca u nedođiji i potraćenu ideju o ženskoj konkurenciji.

Jedina uživancija je bila Grucho koji radi ko navijen

Casertano odličan

17.02.2016
    19:25:00 sati
    RadioClash

6, 5, 6, 7

Banalno i bezvezno.

17.03.2017
    22:27:00 sati

8, 9, 9, 10

26.05.2019
    13:14:00 sati

6, 7, 7, 6

Podnošljivo, ništa spektakularno.

11.09.2019
    19:49:00 sati

8, 8, 8, 8

Odlična, skroz zabavna priča. Ove nove Dylanove priče su stvarno osvježenje - nove ideje, novi način pričanja priče... Sclavi je uvijek imao racionalna objašnjenja (recimo Dama u crnom), a ovdje stvarno imamo duhove.

26.07.2020
    16:05:00 sati

3, 5, 7, 8

Svaka ideja o konkurenciji je dobrodosla, ali mi to ovde nismo dobili, opet neko valjanje po skotskom blatu i ukletim dvorcima, gomila musko-zenskih stereotipa na svakoj drugoj stranici. Kazertano je podnosljiv ovde,  a stano odlican.

04.03.2021
    04:54:00 sati
  • Ukupna ocjena 57%