Nebo može čekati

DD VEC 20 | 96 str.

Gospodin Ejndžel, koji je za vrijeme života bio niko i ništa, poslije smrti je postao anđeo, sa velikim zlatnim krilima! Ali vječita dosada ga prati čak i na nebesima... Dosada koja će biti prekinuta kada upadne u ruke ljudi željnih moći, ljudi koji ne prezaju ni od čega, pa čak ni da odsjeku anđelu krila...

Ukupna ocjena 38%

Priča 3

Scenarij 2

• Nebo može čekati
    DD LEX 109
  • Nebo može da čeka
    DD VEC 20

• Il cielo può attendere
    DD SR 229

• U sagi o Dilanu Dogu smo se već susreli sa anđelom Saulom i njegovom sestrom, koji se pojavljuju u priči 'Anđeo osvetnik'. Saul se drugi put pojavljuje u epizodi 'Misterij Venecije'.
  • Epizoda je naslovljena po filmu 'Heaven can wait' iz 1943. godine, a i bend Iron Maiden je napravio istoimenu pjesmu, koja je objavljena u albumu 'Somewhere in time', iz 1986 godine.
  • Sličan mini-tok, koji se odvaja od radnja ali je ipak povezan sa njom, vidjeli smo u epizodi 'Dogodilo se sutra, gdje nevinog čovjeka pomiješaju sa serijskim ubicom zbog tragične slučajnosti, šaljući ga u zatvor gdje na kraju izvrši samoubistvo ( 'Ja izlazim, ljudi. Izlazim jer sam nevin').
  • U Italiji, strip je objavljen u oktobru 2005-te godine.
  • Dilan se u epizodi 'Đavolov dodir' sreće sa još jednim palim anđelom, po imenu Dast.

Scenarista Masiero nas je, kao pridošlica u DD timu, dosada počastio sa tri epizode našeg junaka, a i u budućnosti nas čeka još mnogo njegovih epizoda. Koliko je to dobro? Vrijeme će pokazati, ali ja mislim da ovo uopšte nije dobra vijest. Zašto? Gospodin važi kao jedan (u najboljem slučaju) prosječan scenarista, a mnogi ga proglašavaju za jednog od ''krivaca'' za gašenje starog lafa Mister Noa. Njegov debi u serijalu, 'Naslikani košmar', ima neke zanimljive trenutke, ali je zato njegova druga epizoda, 'Nesanica', veliki promašaj, neuspješni mozaik DD klišea bez veće slike i smisla. Međutim, njegova treća epizoda, "Ubilački instinkt", je, naprotiv, jedna solidna horor-priča, čisti užas bez puno pametovanja (izgleda da mu se kvalitet priča kreće kao ping-pong loptica), pa bi najbolje bilo da scenarista svoj dalji opus gradi u ovom smjeru.

I taman kada sam se počeo nadati za Masiera, stigao je ovaj strip. 'Nebo može da čeka' je jedan od najvećih promašaja u istoriji serijala, koji ruši i patetičnost nekih Kjaverotijevih epizoda i bespoštednog plagiranja. Šteta, zaista šteta. Bio sam presrećan kada sam ovaj strip čudesno našao na trafici u Rogatici (čudni su putevi Gospodnji, a bogami i nas stripofila), pa sam sav poletan uzeo da ga čitam. Kada sam završio čitanje, dobro raspoloženje i sreća nestali su kao rukom odneseni, bah...

Osnovna tema je motiv palog anđela i misteriozne organizacije koja ga progoni, pokušavajući da se dokopa Božjih tajni. Miroljubivom anđelu Ejndželu ( jako originalno, nema šta!) odjsečena su krila, i sada jadničak traži Dilanovu pomoć, jer ga progoni misteriozna organizacija, na čijem je čelu ''žena ledenog pogleda''... Ofucano, reći ćete. Pa, da je scenarista bio sposobniji, mogli smo dobiti i pristojnu epizodu, a ne ovaj socijalni promašaj. Zašto je priča toliko promašena, reći ćete, dragi čitaoci. Hajde da pokušam da vam odgovorim na to, da recenzija ne bi bila nesuvislo brbljanje:

Prva greška (jedna u moru mnogih) leži u ovoj činjenici: "Kada umjesto glavnog junaka serijala (švalerčina Dilan) date drugom liku da vodi radnju i bude njen centar, treba se potruditi da to bude izuzetno zanimljiv i odlično okarakterisan lik, veliki osobenjak! Da li u priči imamo ''čarobne trenutke'' koji otkrivaju nešto više o Ejndželovoj prirodi? Da li nam se otkriva njegov pogled na svijet i sam život? Da li je on uopšte upečatljiva ličnost? Ne, ne i ne. Kardinalna greška, ja kažem. Masiero je za primjer trebao uzeti jedan Rujuov lik, anđela Saula, koji je izuzetno zanimljiv i bogat karakter, o kome bi se moglo raspravljati satima, sa posebnim naglaskom na moralnost njegovih postupaka (mada ja mislim da je on prljavi licemjer, ali to ipak nije tema).

Druga greška je atmosfera (sa velikim a). Da se bolje izrazim, nje uopšte nema! Prosto je zapanjujuće kako je ovaj strip isprazan, kako je svaka scena ravnodušna, kako ništa nije uvjerljivo dočarano!!! Kada se Ejndžel sakrio kod utalica iz kanalizacije očekivao sam napetu potjeru u mračnim kanalima, slijepim ulicama i tako dalje, a bogami bi bilo bolje da se radnja i nastavila odvijati u ovome pravcu. Umjesto ovog, svakako sretnijeg rješenja, priča je prisilno rastegnuta. Tako smo dobili jedan period u kome se ne dešava ništa značajno, već Dilan i Ejndžel polako putuju ka misterioznoj ''tački'' koja se nalazi na jugu.Povremeni košmari i ''jezive'' manifestacije Ejndželovih moći nisu dovoljni da zaintrigiraju čitaoca, to jest, trebalo bi da se odigravaju na jezivim, atmosferičnim lokacijama, a ne po sunčanom, vedrom danu dok sakuti kampuju u blizini.;) Za divno čudo, čak ni Roijev crtež ne pomaže da se ispravi ova greška.

Rasplet priče je treća greška, ona najgora. Epizoda pripada ''donjem prosjeku'' (niti smrdi, niti miriše), sve do trenutka kada Ejndželova kćerka kaže Dilanu:''Sve što se desilo je samo iluzija, ništa nije stvarno.''. Šta reče, dođavola?! Bitno je shvatiti jednu stvar; Sklavi je bacakao Dilana kroz dimenzije, košmare i iluzije ('Ničija priča', 'Snovi', 'Povratak u Zonu Sumraka') na jedan genijalan, alegoričan način, a ovdje je to urađeno bijedno, plitko i neozbiljno. Stvar previše podsjeća na Kjaverotijeve banalne, kontradiktorne i usiljene (dobro, shvatili ste) twistove. Da li su one skitnice stvarne, da li su ih pobili? Ko je podario ''poslednju iluziju'', žiteljima sela, Ejndžel ili Smrt? Zašto je želio da izazove nuklearnu katastrofu? Osveta mi ne drži vodu. Što je još gore, Masiero u 21. vijeku pokušava da nam podmetne priču o čovjeku koji dobija super-moći nakon izlaganja radijaciji!!! Nemam riječi.

Dilan: ''Stvar je u tome što u Krejven Roud dolaze svakakvi ljudi... I većina njih priča mi neverovatne priče, koje nikada ne postaju slučajevi za istragu. Njima više trebao neko ko bi ih saslušao. Dakle, neko lud poput njih. ''
Blok: ''Jesi li tužan zato što ne možeš da izvučeš pare od njih, momče? ''
Dilan: ''Ma, ne... Dobro znaš da nije zbog toga. Tužan sam zato što ne mogu uvek da pronađem prave reči da bi im pomogao. Izgleda da i nisam tako uspešan. ''

Što se tiče ''sklavijanskog'' kratkog narativnog toka, citiraću uvodnik Marka Šelića: ''Nekim dilandogovcima Masierove sklavijanske sekvence bude prijatno sećanje i doprinose da nove epizode zamirišu na stare, a drugi će u tome uvek nalaziti nešto pomalo veštačko ili, čak, smatrati to nekim oblikom svetogrđa. Napominjem da ja pripadam drugoj grupi i smatram da se to ovdje jednostavno ne uklapa, ne ostavlja željeni utisak. U čemu je smisao ako autori vječito posežu za tuđim zaključcima i poentama (na to sam se žalio i u priči 'Izgubljeni svijet')? Masiero je mogao probati da nam prikaže svoje misli, svoje zaključke i ideje! Mogao je, ali nije. A opet, sa Dilanom je teško pokušati nešto drugačije, a da mu suština ostane nepromijenjena (to je na svojoj koži osjetila Paola Barbato).

Na zadnjoj stranici imamo dokaz da je Masiero predstavnik škole mišljenja koja vjeruje da je Gručo Dilanov izmišljeni prijatelj (ili sam poludio čitajući DD Unified Theory Topic ;)); Dilan je potišten zbog Ejndželove smrti a Gručo nema nijedan vic na pameti (slično kao u 'Dugačkom pozdravu'); Dilan i Gručo stoje jedan naspram drugog i obojica kažu: ''Tja... '' Jao, stvarno sam poludio...

Gručo (obraća se Ejndželu):'' Objasni mu temeljito, nemoj da preletiš nijedan detalj... Ah, da, pa kako i bi: više nemaš krila.''

Mislim da Roi nije bio pravi izbor za ovu priču, u kojoj nema puno čudovišta i jezivih ubistava. On se ipak specijalizovao za kraće, jezive, nestvarne priče. Crtež je pristojan, ali nema nijednog wow! trenutka. Kada se na to doda sramotno loša štampa u mom primjerku, utisak je osrednji. Stanova naslovnica je solidna, lijepo obojena, no nezanimljivog motiva, a i anđeli su trebali biti nacrtani iz veće blizine (malo sam smanjio ocjenu radi ukupne ocjene).

Jedino što ovdje vrijedi je simpatičan Ejndželov uvodni monolog i zadnja vinjeta, a ostalo je drek. :( Uopšte nisam imao osjećaj da čitam Dilana, već neki trećerazredni strip C kategorije, urađen od strane anonimusa.

Izgnani Mhejl se odjavljuje.

DD VEC 19 Preko praga

DD VEC 21 Misteriozni sused

7, 7, 8, 8

meni se ova epizoda bas dopala,roi fantastican
    20.08.2009
    18:46:00 sati
    dzoni
  • Ukupna ocjena 40%

3, 3, 5, 7

Stvarno, dosta jadna epizoda. Nije toliko iritantna kao Nesanica, ali je bas onako bezvezna i isprazna. Ovaj Masiero stalno pokusava da kopira Sclavija, a to mu dosta lose ide, i nijesam siguran da cemo tu vidjeti neki boljitak, ni ubuduce. Roi utopljen u sivilu epizode, sa svom svojom staticnoscu, uvjek istim kadriranjem i drugim manama koje ovako losa prica posebno naglasava.Inace, Masierov debi nije Nesanica, nego Naslikani kosmar (VC 9), njegova, do sada, daleko najbolja epizoda, koja je i pored brojnih mana. imala i neke zanimljive momente. Nazalost, takvih se momenata izgleda necemo bas nagledati u Masierovim "autorskim" radovima na Dilanu...
    20.08.2009
    23:30:00 sati
    Djuro

Ukupna ocjena 30%

1, 2, 5, 6

Dabome, zar sam mogao cak i da se ponadam da ce u ovom broju Dilan uleteti u Propovednikov svet? A pocetak je tako nesto i nagovestio, pakao i raj, andjeli i demoni, vecita borba koje mi nismo ni svesni. Ali cvrc, sve se na kraju svelo na banalnost i budalastinu (povreda bas na lopaticama, mda), u koju se Roi lagano utopio, a Stano ponovo masio temu.
    21.08.2009
    01:59:00 sati
  • hua

8, 8, 10, 9

Meni je ova epizoda super ...
    21.08.2009
    14:31:00 sati
    hua

6, 4, 8, 10

21.08.2009
    15:29:00 sati
    farrar

7, 7, 7, 7

Prosecna epizoda ali ne vise od toga...Ovo je moglo biti i bolje uradjeno ali i ovako nije lose ispalo...
    10.09.2009
    14:53:00 sati
    misa

6, 4, 9, 8

Priča stvarno ima masu rupa...ali je ideja dobra.Na kraju realizirana u tipičnom dylandogovskom kraju.Šteta je samo što ovako zanimljivu ideju taj scenarista nije malo podrobnije uhvatio. U nekim trenucima mi se činilo da želi završiti što prije,pa skicira sudbine ljudi i ide skroz drugim putem,ponovno se vraćajući Dylanu naknadno.Roi odličan,Stano standardan.
    17.09.2009
    17:14:00 sati
  • Ferri

3, 3, 6, 6

Meni najlosa epizoda od dosadasnjih VC.
    18.09.2009
    08:11:00 sati
    Ferri

5, 4, 5, 6

Loše.Kao što  je i recenzent primjetio, prazno je i neuvjerljivo. Tip koji širi vibracije i utječe na to da ljudi oko njega doživaljvaju halucinacije..nije toliko glupo koliko je loše sprovedeno.Na sve to se nadovezao i Roi, koji nažalost pokazuje kako se neki crtači mogu srozati.OSobno mi ga je bolno gledati u ovoj epizodi,bez ikakvog žara i karakteristične crne atmosfere/trash horror scena krvi i urlanja.Možda i najlošija (u inače stvarno kvalitetnom nizu) epizoda koju je VČ objavioi.
    20.10.2009
    11:31:00 sati
  • Ukupna ocjena 35%

2, 2, 6, 5

Grozota.
    13.11.2009
    17:26:00 sati
  • PJ24MKD

7, 7, 10, 6

Ideja i scenario sasvim solidni, a Korado Roi odlican kao i uvek!
    23.11.2009
    19:36:00 sati
    PJ24MKD

3, 2, 7, 8

Michelle Massiero... tragikomična figura bonelli stvaralaštva. Beskićmenjak, lažno pretenciozan, bez potrebnog znanja i vještine da izgura ambicioznu zamisao do nekog iole respektabilnog finiša. Sa ispraznim, ništkorisnim digresijama i minijaturama, te uz, već spomenutim, strmoglavim padom do kraja 96. stranice. Još samo jedan u, sada već, povećem nizu "nadobudnih" scenarista koji su pošteno izmasakrirali moj omiljeni strip serijal... bez tendencije poboljšanja.

26.12.2009
    09:21:00 sati
  • weljko94

7, 7, 7, 8

03.01.2010
    05:09:00 sati
    weljko94

Ukupna ocjena 32%

2, 2, 5, 5

Ovo sve liči na nekakvu neslanu šalu, ali čitajući DD serijal polako ali sigurno uviđam da ljudi koji rade na njemu to nužno ne vide na taj način. Prije nekog vremena kada mi je u ruke dopala prva Masierova epizoda (Krčma na kraju svijeta, onako, solidnjak gledano unazad), imao sam toliko hrabrosti da se priupitam što se od njega može očekivati u budućnosti, i malo po malo, uviđam da to i nije bilo naročito pametno.

03.01.2010
    22:27:00 sati
  • morrison

Ukupna ocjena 40%

2, 2, 7, 7

Nema sta, Masijero je dostojan naslednik Klaudija Kjaverotija u njegovim najgorim ostvarenjima. Roi se potrudio da ova epizoda bar izdaleka zalici na nesto, ali uzalud. Ovo nedelo bez problema ide u DD all time flop 10.

15.01.2010
    17:30:00 sati
    morrison

8, 8, 8, 9

odlična priča

13.03.2011
    00:05:00 sati
  • writer

5, 5, 8, 8

Naslov upućuje na neku ljubavnu Dylanovu priču, kad ono govno... Kako radnja odmiče sve veći smor.

17.06.2011
    00:23:00 sati
    writer

Ukupna ocjena 24%

2, 2, 2, 6

Sranje na kvadrat. Ništa pametno se ne događa cijeli strip i onda očekuješ barem pristojno objašnjenje na kraju a kad ono još malo seruckanja da bi doživljaj bio potpun. Kao da to nije dosta, još je i Roi pokvario epizodu lošim crtežom.  I mislim da nije pošteno uspoređivati ovog bisera Masiera sa Kjavijem jer je on puno bolji od njega.

13.04.2012
    14:08:00 sati

7, 7, 8, 7

Zanimljiva pričica koju dosta diže Roiev crtež,mada je majstor Roi u nekim djelovima malo lošiji nego inače.
    21.04.2012
    08:25:00 sati

5, 4, 7, 7

Da, twist je definitivno najgori trenutak u ovoj epizodi. Sve do kraja epizoda kako-tako dobro funkcionira, mada Masiero ne briljira čak ni u životnim pričama stanovnika onog sela, a upravo životne priče sporednih likova pojedine epizode jedan su od najvećih aduta DD serijala još tamo od "S druge strane zrcala".

Vjerujem da je Roi dobro odradio svoj dio posla, ali da bih to mogao potvrditi trebao bih vidjeti crtež otisnut na bijelom, a ne na žućkastom papiru, i to još loše otisnut. Vjerujem da bih mu u tom slučaju dao i višu ocjenu, ovako... Slična je situacija i sa Stanovom naslovnicom koju loši dizajn VČ-a osjetno upropaštava.

13.07.2012
    20:58:00 sati

7, 8, 7, 10

Vrlo dobra epizoda.  Covjek koji je nastrado u nekoj nesreci i sad je izgubio svoj razum, pa misli da je andjeo?  Sta uopste fali ovoj prici, i ovom scenariju?  Veoma originalno, i zanimljiv rasplet.  Epizoda koja me je dobro iznenadila, i prijatno zabavila.  Kraj price je super, pogotovo zadnja stranica.  Crtez dobar, a naslovnica super.  Jedan od Dylana koje sigurno necu skoro zaboravit.

12.09.2012
    00:51:00 sati
  • Ukupna ocjena 57%

4, 4, 8, 9

Loše,Roi i Stano dobri,al ostalo je loše.

29.01.2013
    23:08:00 sati
    Patrix

Ukupna ocjena 29%

1, 1, 5, 8

Teško sranje! Na početku sam pomislio da će ovo biti ili jako dobro ili teško govno. Nažalost ovo drugo je ispalo. Radnja sve gora i gora kako je vrijeme odmicačo. Oni se samo voze i ni penisom nisu mrduli. Groucho je bio najpametniji držao se po strani. Roi mi je ovdje prihvatljiv, ali ništa više da je priča bila bolja bilo bi  drugačije. Naslovnica je dobra.

18.08.2013
    22:48:00 sati

Ukupna ocjena 35%

2, 2, 6, 5

Lose.

02.02.2014
    11:06:00 sati
  • Ukupna ocjena 66%

6, 6, 7, 9

Soldino,ima nekih epizoda gde Masiero je super,a ovo samo,bleh,izmedju...Roi pa ne znam,nemam vise reci o njemu

P.S

Pomislio sam da se Dylan zaljubio u onog Ejndezla

27.05.2014
    14:03:00 sati
    Dylan-Forever
  • Sarghan

5, 2, 6, 8

Prva trećina stripa je odlična, druga je donja granica osrednjosti, a treća čisti užas.
    Umjesto da njime izvuče priču, Masiero twistom uspijeva uništiti sasvim obećavajuću ideju. Doslovno je u zadnjih par stranica za 180 stupnjeva zaokrenuo cijelu priču i uspio napraviti da su početak i kraj skroz nepovezani, kao iz dvije različite priče. Čak i razumijem što je htio napraviti, ali to je tako loše izvedeno da sve na kraju izgleda isforsirano i neuvjerljivo.
    Roi u prvom dijelu čak i ima par dobrih scena, no u drugom dijelu izgleda kao da se prestao truditi.

27.01.2017
    01:07:00 sati
    Sarghan
  • karlitos

4, 5, 8, 8

Kad sam krenuo ovo čitati, razmišljao sam što je autor ovime htio reći. Što u ovoj priči znače anđeli, što sve ono ludilo... I došao sam do zaključka da vjerovatno ne znači ništa. Tako razmišljajući, epizoda mi je čak bila i zabavna.

06.02.2017
    10:19:00 sati
    karlitos

8, 6, 7, 10

A šta reći osim da se Masiero i nije baš potrudio.. Epizoda ima stvarno puno nelogičnosti (da ih sad ne nabrajam) preko kojih je teško proći i stvarno puno otvorenih pitanja na koja odgovori jednostavno nemaju smisla.. Crtež je solidan, ni gore ni dolje..

Najbolji dio ove epizode je svakako naslovnica.. Naslovnica mi je odlična i jedna je od onih koja te svakako vuče da kupiš strip dok ga vidiš u izlogu..

07.04.2017
    07:57:00 sati

Ukupna ocjena 45%

4, 4, 6, 3

Losnjikavo i dosadnjikavo. Nisam uspio da uspostavim emotivnu konekciju sa plaim andjelom pa da ga sazaljevam ili mu se divim.

01.10.2017
    14:07:00 sati
  • Ukupna ocjena 73%

7, 6, 8, 10

30.05.2019
    01:52:00 sati

2, 2, 9, 10

Loša priča učinjena još gorom nepotrebnim dosadnostima.

12.09.2019
    11:23:00 sati

Ukupna ocjena 41%

2, 3, 6, 8

Ovaj Masiero je stvarno scenarist čije radove treba izbjegavati pod svaku cijenu. Mislim, teško je naći nekoga u moru Bonelli plagijatora da zaiste ne zna niti prepisati.

Kod onih "sklavijanskih" minijatura, ubačenih kao grom iz vedra neba, pomislio sam koliko očajan netko može biti da kopira tako tuđi recept, a da to nema nikakve veze sa glavnim tokom priče. Očito mu je ponestalo ideja za popuniti 94 stranice!

Završnica mislim da može biti dobra samo ljubiteljima "jeftine" američke superherojštine, gdje autor nakavim suludim kvazi-objašnjenjem poništava sve ono iole dobro, duhovno i misteriozno u prvom dijelu priče.

Roi se utopio u sivilu, ali Masiero mu svojim škrabotinama nije ni dao šansu, a vjerujem da je vidio čovjek da mu džabe trud, dok je naslovnica istinski mamac na kupnju.

Na kraju mogu istaknuti da jedino po čemu možemo pamtiti ovu epizodu je po tome što je Dylan u krevet dovukao muškarca! ;-)

09.03.2021