Misteriozni sused

DD VEC 21 | 96 str.

Rhonda Mitchell je ubijeđena da je njen susjed đavo. U zgradi u kojoj živi dešavaju se čudne stvari, toliko čudne da je morala da pozove egzorcista u pomoć, međutim do sada niko nije mogao da pomogne mladoj djevojci i njenim ostalim susjedima, tako da joj ništa drugo nije preostalo već da pozove u pomoć istraživača natprirodnih pojava, Dylana Doga.

Scenarij 3

• Tajanstveni stanar
    DD LEX 110
  • Misteriozni sused
    DD VEC 21

• L'inquilino misterioso
    DD SR 230

• U ovoj epizodi se pojavljuje naša stara poznanica gospođa Trelkovski.
  • Sclavi je svoju verziju Jacka Trbosjeka obradio u DD #2 "Jack Trbosjek.
  • Groucho na početku stripa koristi đavolju masku, nešto slično je uradio i u prvom broju serijala u epizodi “Zora živih mrtvaca”.
  • Maska je predmet obrednih ceremonija u nekim afričkim zemljama i u drugim dijelovima svijeta. Mnogi vjeruju da posjeduje moći, tako da mnogi misle da je moguće da zaštiti čovjeka od mračnih sila i neprijatelja. Misli se da nosilac maske može da uđe u neku drugu svijest, tj. da postane neko ko u stvari nije, ali ipak da sačuva vlastitu individualnost. U današnje moderno vrijeme maska se koristi većinom u pozorišnim predstavama i jedna je od najomiljenijih igrački za djecu.
  • Pentakli, koji se pojavljuju u ovoj epizodi, su manifest elementa Zemlje, dakle svega što je čvrsto, postojano, stabilno, što je vezano za materijalno ispoljavanje. Kombinacija simbola zvijezde (pentagrama) i kruga koji je zaokružuje je pentakl.
  • Jack Trbosjek ili Jack Rasparač (eng. Jack the Ripper) pseudonim je nadjeven serijskom ubici koji je svoje žrtve ubijao i masakrirao u drugoj polovici 1888. Ime je došlo iz pisma što ga je Central News Agency poslala osoba koja je tvrdila da je ubojica, a objavljeno je u vrijeme ubistava. Iako su predložene mnoge teorije, identitet Jacka Trbosjeka vjerovatno nikad neće biti otkriven. Nerazjašnjeno je ostalo i radi li se o jednoj osobi ili više njih. Legende koje obavijaju Trbosjekova ubistva postale su kombinacija autentičnih istorijskih istraživanja, teorija urote i folklora. Izostanak potvrde identiteta ubojice omogućio je raznim književnicima, istoričarima i detektivima amaterima da upiru prstom u mnoge kandidate. Novine, koje su u to doba sve prisutnije, podarile su raširenu i trajnu čuvenost ubici zbog okrutnosti ubistava i nesposobnosti policije da uhvati počinitelja, koji je znao pobjeći i neposredno prije uhićenja. Žrtve su bile žene koje su se bavile prostitucijom. Tipična Trbosjekova ubistva događala su se na javnim ili polujavnim mjestima: ubojica bi žrtvama prerezao grkljan, a onda bi ih sakatio. Danas prevladava mišljenje da su žrtve prvo zadavljene da bi bile ušutkane. Zbog prirode rana na nekim Trbosjekovim žrtvama, kojima su odstranjeni i organi, misli se da je Jack Trbosjek bio liječnik, hirurg ili mesar.

Kada se govori o kvaliteti Bonelli stripova, Dylan Dog pripada samom vrhu ove izdavačke kuće, ipak, kao i u svakom serijalu, tako i Dylan ima bolje i lošije epizode. Za ovu epizodu se ne može reći da je dobra, pogrešno bi bilo reći da je i totalno loša, jednostavno se radi o tome da je prenatrpana raznim elementima već poznatim iz drugih Dylanovih epizoda. Vjerovatno je najveći problem taj da se epizoda sastoji od tri dijela koja su slabo integrirana u jednu cjelinu što dovodi do zaključka da je Masiero startovao u ovu epizodu i previše pretenciozno, tako da je na kraju pokleknuo pred vlastitim scenarijem pa imamo kao rezultat jednu i više nego iritantnu priču.

Haunted House ili možda ipak Amityville?

Prvi dio se sastoji od toga što nam naslov i obećava, tipični uvod u priču sa poznatim scenama kada klijentica dođe kod Dylana sa problemom koji ima. Naravno da je prisutan i Groucho sa svojim šalama. Dakle, priča nam daje ono što očekujemo od naslova, problemi sa susjedom, tema koja nije po prvi put dodirnuta u Dylanovom serijalu i koja ima uvijek potencijal i daje širok prostor da se žonglira sa pričom i uvijek napravi nešto svježe. Sama tema je dosta realistična, pa ko od nas nije imao, ili barem čuo od poznanika, da nije neko nekad imao problema sa susjedom. Bilo da se radi o preglasnoj muzici, zavisti jer komšija ima bolje uređeno dvorište ili nešto treće, sasvim realan problem, a nije rijetkost da se suparnik u takvim momentima nazove samim đavolom, kao što je to uradila Dylanova klijentica u ovoj priči. Ono što upada u oči još u ovom prvom dijelu je to da bi riječi mlade žene koja je došla po pomoć kod Dylana mogle biti istinite, jer već ubrzo Dylan primjećuje da sa zgradom stvarno nešto ne štima, a sve vodi prema tome da je misteriozni susjed stvarno odgovoran za čudne stvari koje se dešavaju.

Sve to navodi čitaoca da pomisli da epizoda ide tim tokom, međutim odjednom se dešava to da priča uzima jedan drugi tok i čovjek pomisli da se nalazi u drugom stripu. Drugi dio priče počinje na 35 stranici, od onoga trenutka kada Dylan ulazi u stan misterioznog susjeda i stavlja masku na lice koja izgleda kao da je pravljena prema njegovom uzoru. Odjednom na scenu stupa najpoznatiji serijski ubica koji je postojao, Jack Trbosjek.

Jack Trbosjek, glavom i bradom

Apsolutno nelogičan razvitak radnje i prije svega totalno nepotreban, prije svega jer ovaj dio priče se nikako ne uklapa sa prvim dijelom. Da se radilo samo o kratkoj retrospektivi na nekoliko stranica, to bi moglo i da se podnese, međutim taj dio traje cijelih 46 stranica, potpuno bez Dylana.

Priča o Trbosjeku je dodirnuta već više puta u Dylanovom serijalu, između ostalog i u legendarnom istoimenom drugom broju, pa najviše zbog toga je bilo sasvim nepotrebno uvođenje ovog lika u epizodu. Masiero se nije tek tako poigrao sa tom temom, već je bio očigledno inspirisan stripom “From Hell”, prije svega zbog poznatih elemenata koje je koristio u ovom dijelu epizode.

Autorova inspiracija stripom “From Hell"

Sve bi to moglo lakše da se podnese da, kao što sam već rekao, ovaj dio ne traje 46 stranica, od 35 do 81. Epilog nam nudi objašnjenja, prije svega može da se lakše shvati povezanost određenih elemenata u priči, međutim to ispada dosta neuvjerljivo, tako da autoru nije pošlo za rukom da ova tri dijela spoji u jednu cijelinu koja bi mogla da nam pruži jednu dobru priču. Mesieri je očigledno mnogo toga htjeo, a malo toga nam je dao, prije svega zbog iritirajućeg toka radnje.

Freghieri je ovdje solidno odradio svoj dio posla, kao što smo od njega i navikli. Njegov realistični stil mi je drag, mada crtež nije za poređenje sa jednim majstorom kao što je Brindisi. Najbolja stvar u ovom stripu je naslovnica majstora Angela Stana. Scene sa maskom je izvukao na najbolji mogući način i prikazao u odličnom kadru. Ovdje je malo eksperimentisao tako što je Dylanovo lice predstavio kao masku, a sam Dylan je ostao bez identiteta. Ne uklapa se baš najbolje u priču, ali mislim da je to najbolji način koji je mogao napraviti da privuče pažnju naslovnicom.

Epizoda je jedna od mnogih, ostaće prije svega u pamćenju zbog neobičnog toka radnje i činjenice da u više od pola stripa nema Dylana. Još jednom, ovo nije loše, ali za serijal kao što je Dylan Dog ipak nedovoljno.

DD VEC 20 Nebo može čekati

DD LEX 111 Nightmare tour

• PJ24MKD

7, 7, 9, 7

Prica - zabavna, scenario - dobar, ali pa me zato Freghieri najpozitivno iznenadio - odlican.

14.08.2010
    01:24:00 sati
    PJ24MKD
  • Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

Katastrofa i sramota za Dylanov opus! Jack The Ripper tko, gdje i kada? Demoni tko, gdje i kada? Ovo je jedna tako blatnjava kaša ukradenih streotipova od koje mi se povraća. Freghieri je jedina svijetla točka, sviđa mi se njegov stil u kojem mu svi likovi izgledaju puno ljepše nego u ostalih crtača. Masiero moj, pokrij se ušima i odi pisat bajke za laku noć.

14.08.2010
    02:42:00 sati
    vice

10, 10, 10, 10

fenomenalna epizoda..uzivao sam citajuci je...uopste nerazumem da se nekom nije dopala...sve je uklopljeno maestralno

14.08.2010
    11:31:00 sati
    dzoni

7, 5, 8, 8

Solidno, ali ništa posebno.

Freghieri dobar, ali zna on i puno bolje. Za scenarij ne znam baš da li je već viđen, no nije zamoran.

Sve u svemu, čitljiva priča.

14.08.2010
    11:52:00 sati
  • Rocknroll

9, 8, 6, 9

Vrlo dobra priča. Bila bi još bolja da nije Trbosjeka....

14.08.2010
    22:22:00 sati
    Rocknroll
  • Wicked

6, 3, 8, 6

Iritantno u najmanju ruku. Prvo imamo navodnog satanistu koji svojim komsijama zagorcava zivot, te neku verzuje price o Dzeku Trboseku, da bi se na kraju prebacili na demone. Doduse, prvi deo priceo mi se dopao. Sexy klijentica, tajanstveni sused, ezoterijski simboli...Sve je teklo u dobrom smeru, ali je onda usledila stvarno nepotrebna promena pravca koja je, nazalost, upropastila pricu koja je mogla biti daleko bolja.

16.08.2010
    20:42:00 sati
    Wicked

3, 3, 7, 9

wicked je skroz u pravu. klasicni zaplet mi je dao nadu da ce biti barem zanimljivo. mada ni alhemicareva prica nije bogzna kako losa, problem je u tome kako je sve to masiero sklopio. zavrsnica je ocajna, a onda se bogami i zapitate kako je ovo proslo kontrole koje odobravaju objavljivanje. mislim, demoni koji bi da odu odavde, ali bi da se vrate sa pojacanjem? ha-ha!

fregieri nije los ovde, posebno u sredisnjem delu stripa, ali kad vidim one srafure po licima likova kao da imaju neke krljusti, smuci mi se. zato je angelo opet inspirisan, odlicna naslovnica, intrigantna, misticna i pomalo mucna za gledanje!

17.09.2010
    10:14:00 sati

7, 7, 9, 8

13.03.2011
    00:10:00 sati
  • writer

6, 6, 9, 7

jedna od onoh epizoda koja nit' smrdi nit' miriše.

10.09.2011
    01:58:00 sati
    writer

7, 6, 8, 9

Epizoda ima i glavu i rep,ali ipak prosjek jer je u ovoj priči sve već viđeno,moglo bi se reći zbir plagijata...nema orginalnosti. ....fora naslovnica
    06.04.2012
    14:09:00 sati

5, 5, 7, 9

Slažem se s Wickedom, prvi dio je jako dobar, drugi potpuno suvišan i izvan konteksta a u trećem je sve to slabašno objašnjeno i uklopljeno u cjelinu. Da nije Jacka Trbosjeka priča bi bila puno bolja, ovako je Masiero zamiješao sve i svašta i dao nam masu nečega bez okusa i mirisa. Vrli scenarist zasad nije pokazao ništa i umisto da su sve scenariste koji su uništili Mister Noa potirali u neku stvar oni ih zapošljavaju na drugim serijalima kako bi i njih uništili. Masiero je na dobrom putu da uništi Dylana a Mignacco na još boljem u uništenju Zagora. S druge, Freghieri je odradio solidan posao a Stano i dalje drži pažnju i potiče na kupnju sa ovakvim naslovnicama.

13.04.2012
    14:24:00 sati
  • Ukupna ocjena 53%

6, 2, 7, 8

DOSADNO!!!

17.05.2012
    13:18:00 sati
    Patrix

6, 7, 6, 10

Nije bas toliko lose.  Ima ovdje dosta zanimljivih stvari: djavo, demoni, Jack Trbosjek, London u 19-om vijeku, putovanje u proslost, itd.  Freghieri je veoma osrednji, kao inace, i vjerujem da bi ova epizoda bila hijladu puta bolja da ju je neko drugi crtao (Stano, Brindisi, Piccatto, itd).  Iako je prica malo konfuzna, onaj stos sa maskama, i kad je Dylan sebi stavi na lice, pa se nadje u starom Londonu kao neka druga osoba, to je ipak bilo dobro uradjeno, i dovoljno me je zgrabilo da procitam ostatak price bez osjecaja dosade.  Naslovnica je vrh vrhova, jedna od boljih u ovom serijalu.

11.08.2012
    18:04:00 sati

8, 7, 10, 10

Super!Masiero je popravio ucinak od prosle epizode ,,Nebo moze da ceka,, a Freghieri sjajan kao uvek

27.05.2014
    14:06:00 sati
    Dylan-Forever
  • Sarghan

7, 4, 7, 8

Priča i ideja nisu loše (iako donekle već viđene u specijalu "Kuća izgubljenih"), no izvedba je pokvarila sveukupni dojam. Vidi se da se Masiero pokušava furati na Sclavija, ali bespotrebno komplicira i ubacuje nepotrebne i neuvjerljive djelove koji mu na kraju (najčešće) unište vrlo dobre početne ideje. Središnji dio nepotrebno zauzima veći dio stripa, a konačno objašnjenje i neki postupci na kraju su skroz neuvjerljivi. Ipak, čitljivo i donekle zanimljivo. Sveukupno, prosjek.

14.03.2017
    23:31:00 sati
    Sarghan

6, 6, 9, 7

Moram priznati da mi se nije svidjela ova epizoda.. Jednostavno se nakon čitanja pojavljuje previše pitanja za koje nema odgovora.. Nikako ne mogu shvatiti čemu te silne maske koje su se pojavile u sobi susjeda (đavla)? Zašto je Dylana vratio u prošlost, u vrijeme Jacka Trbosjeka?  Što mu je zapravo htio pokazati time? Ne, previše je elemenata ubačeno u priču i oni svi zajedno nemaju baš puno smisla..

Crtež je jako dobar, Freghieriev rad mi se jako sviđa.. Naslovnica je tako tako, nije mi baš nešto ali može proći..

11.04.2017
    08:02:00 sati
  • karlitos

6, 6, 7, 8

Neorginalna priča koja mi je čak bila donekle i zabavna. Masiero zbilja ispada loš scenarist kad mu ovo spada u bolje priče.

16.05.2017
    12:06:00 sati
    karlitos
  • Mali_Mate

7, 6, 6, 4

U većini toga se slažem s Kingom. Bila bi ovo puno bolja epizoda da su dijelovi umješnije povezani. Središnji je dio stvarno zbrka svega i svačega i dok se pohvataju koncu tko tu koga, što i zašto, već dođe kraj epizode. U neku ruku to može biti zanimljivo, ako ništa ta pripovjedna pogubljenost simulira pogubljenost samoga Dylana u trenutku dok navlači masku, al' jeftin trik i dalje ostaje jeftin trik. Moglo se to i bolje izvesti.

Drago mi je što u ovoj epizodi nije bilo uobičajene ebačinaje i što veći dio romana prolazi bez Dylana, kao i to što gotovo da i nema gorea, al' su mi zato i alkemičar i demoni ostali praktički neiskorišteni. Masiero je stvarno pošteno zagrizao u Dylana, ali ga nije uspio do kraja sažvakati. Da su mu bila dana dva broja možda bi sve ispalo drugačije i bolje.

27.08.2017
    15:54:00 sati
    Mali_Mate
  • Ukupna ocjena 78%

8, 7, 9, 6

30.05.2019
    12:03:00 sati

3, 3, 8, 10

Manjak Dylana, manjak kvalitete.

12.09.2019
    11:25:00 sati

Ukupna ocjena 41%

3, 2, 7, 5

Ajoj, koji kupus! Još jednom se potvrđuje da je neke autore u Bonelliju bolje izbjeći. Masiero je, normalno, jedan od njih!

Kako je već više puta u prethodnim komentarima i recenziji spomenuto, sam zaplet je dobar i zanimljiv, a onda priča ide u nekom čudnom i potpuno neočekivanom smjeru. Tu još Masiero uspijeva držati pozornost čitatelja, ali već se može naslutiti isforsirana i neuvjerljiva završnica. Ipak, Masiero i tu uspijeva iznenaditi servirajući totalno glup i neuvjerljiv rasplet u rangu najvećih "bisera" ovog serijala - prezasićenog gluparijama slične kategorije, od strane sličnih nedarovitih scenarista.

Freghieri sandardan. Počinje ići na živce nakon što odradiš dosta njegovih epizoda, ali navikneš i na to. Naslovnica intrigantna, ali meni neprivlačna.

14.02.2021
    10:07:00 sati
  • Ukupna ocjena 62%

6, 5, 7, 8

24.04.2021
    12:34:00 sati
    Alex Kross

8, 7, 6, 7

Zapravo, ovo i nije losa epizoda, ima i galvu i rep. Koherentna je od pocetka do kraja a ako se ima sta zameriti to je da nije bas originalna. Takodje, ni Fregijeri mi nije najomiljeniji crtac, tako da i tu par ocena nize.

29.04.2021
    21:37:00 sati

• Šeikova robinja